Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

De Sims 3 en Creëer een Wereld: Technische ondersteuning

Reacties

  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    september 2012 aangepast
    Hallo,

    Ik hoop dat jullie mij met het onderstaande probleem kunnen helpen:

    Ik ben bezig met het maken van een wereld in CAW maar zodra ik op de knop "Bewerken in spel" druk wordt alleen de Sims 3 Launcher geactiveerd, verder gebeurd er niets. Als ik op de launcher klik dan start het spel zich op (dus niet bewerken maar gewoon spelen).

    Ik heb al eerder gelezen op een ander forum dat er meer mensen zijn met dit probleem en dat het werd opgelost met de installatie van Levensweg. Ik heb deze al maar ik heb nog steeds het probleem!

    Overige info: Ik heb Sims 3, Wereldavonturen, Luxe Accessoires, Ambities, Supersnelle Accessoires, Na Middernacht, Buitenleven Accessoires, Levensweg, Buurtleven Accessoires, Beestenbende, Slaap- en Badkameraccessoires en Showtime.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    september 2012 aangepast
    Wat je zou kunnen proberen is CAW verwijderen en herinstalleren vanaf hier.

    Je moet CAW sowieso verwijderen en herinstalleren als je De Sims 3 hebt upgedate naar de laatste versie 1.38 omdat CAW na iedere spelupdate niet meer werkt en ook upgedate moet worden.

    Het probleem nu alleen is dat de meest recente CAW versie nog niet online staat. De laatste en dus OUDE CAW versie is 15.0.0.498. Als je download moet CAW dus een hogere versienummer hebben voor de meest recente. Dit kan je zien aan de eigenschappen. Rechtsklik op de setup met de muis --> eigenschappen.

    Maak eerst een backup van je caw werk, verwijder caw en herinstalleer de nieuwste caw versie zodra deze online staat (ervan uitgaande dat De Sims 3 dus up to date is). Verwijderen kan je wat mij betreft het beste doen met het gratis programma revo uninstaller, die verwijdert wat grondiger dan de standaard windows configuratie.

    Maar nogmaals, om de nieuwste CAW versie te downloaden moet je game up to date zijn. Je kan eventueel handmatig updaten via deze site. Patch 1.38 staat bij de paragraaf "Cumulatieve patches".

    Als dit probleem aanhoudt, kan je op deze site kijken en dan bij dit stukje:
    simsample schreef:
    CAW loading Launcher instead of Edit-in-Game:

    If Launcher pops up instead of EIG mode, or if you get a message about CAW being unable to find TS3.exe:

    This seems to be a problem specific to having the latest version of CAW with the latest game version but without the latest EP/SP.

    The only known cures are:
    - Try this fix from SimAd.
    - Zaide_Chris made a great batch file to open a world in EIG easily, whether you are having this problem or not. here.
    OR:
    - See the advice in this thread by kiritra regarding 'cases where EPs are missing'.
    OR:
    - Install the latest EP/SP. Shame on you, EA!

    Op het begin van deze pagina staat beschreven hoe je caches kan verwijderen. Dus misschien kan je dat ook eens proberen. Een Nederlandse vertaling over hoe je caches kan verwijderen kan je vinden op mijn website SimsExpressie en dan hier (zie de paragraaf "Problemen en oplossingen" en dan "CAW weigert te draaien, draait langzaam of geeft foutmeldingen").

    Op mijn website zijn overigens ook veel CAW tutorials te vinden. Ook in de bilbliotheek is veel CAW (en De Sims 3) informatie te vinden.

    Ik hoop dat bovenstaande het probleem oplost. Ik hoor het wel van je. Succes ermee.
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    september 2012 aangepast
    Bedankt voor je hulp! Ik ben nu aan het kijken of ik het aan de hand van jouw tips aan de praat krijg. Ik heb wel steeds een rare foutmelding bij het installeren van de update (1.38.) Ik heb het spel via Steam en ik krijg steeds deze melding:

    Setup heeft gedetecteerd dat er geen versie van De Sims 3 is geinstalleerd.

    Deze update vereist dat er een eerdere versie van de toepassing is geinstalleerd.

    Ik heb de sims al en deze is correct geinstalleerd. Ik had vorige week vrijdag (31 aug, dus toen de update uit kwam) ook al een melding gekregen van mijn launcher dat ik die update moest installeren. Toen ik klikte op installeren verdween het venster.

    Ik heb ook al op internet gezocht naar een oplossing maar helaas tot dusver niets gevonden. :( Altijd dat gedoe met sims via steam...

    Edit: ik heb nu de update kunnen installeren, weet jij toevallig wanneer CAW een nieuwe update krijgt? (een die aansluit aan de 1.38 update)
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    september 2012 aangepast
    anoukras2511 schreef:
    Ik heb wel steeds een rare foutmelding bij het installeren van de update (1.38.) Ik heb het spel via Steam en ik krijg steeds deze melding:

    Setup heeft gedetecteerd dat er geen versie van De Sims 3 is geinstalleerd.

    Deze update vereist dat er een eerdere versie van de toepassing is geinstalleerd.
    Ik ben niet bekend met simsen via steam. Ik sims op pc/windows en ik update altijd handmatig (nooit via de launcher) via deze site. Ik weet alleen dus niet of dat ook kan als je simst via steam.
    anoukras2511 schreef:
    Edit: ik heb nu de update kunnen installeren, weet jij toevallig wanneer CAW een nieuwe update krijgt? (een die aansluit aan de 1.38 update)
    Fijn dat het updaten gelukt is.

    Voor wat betreft een upgedate CAW, geen idee wanneer deze online komt. Velen zitten hier met smart op te wachten, ik ook. Ik heb er een topic over geopend in Algemeen. Zodra ik iets meer weet, zal ik dat hier posten. Tien minuten geleden heb ik CAW gedownload en toen bleek dat CAW nog steeds niet is upgedate.

    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/583681.page
  • juliettegossens123juliettegossens123 Berichten: 27
    december 2012 aangepast
    Hoi hoi,

    Ik was zelf bezig met een wereld bouwen, maar had dat alweer een tijdje niet gedaan, tot na Jaargetijden. Toen moest ik natuurlijk CAW herïnstalleren, maar ben toen behoorlijk stom geweest. Ik heb toen namelijk zelf een back-up in elkaar gezet, door gewoon de werelden die ik wilde behouden ergens anders neer te zetten, met mappen en al. Daarna gewoon de rest van de data mee laten verwijderen met CAW zelf. Toen ik de nieuwste versie had geïnstalleerd, heb ik de bestanden van die wereld die ik weggezet had gewoon weer teruggeplaatst, en in CAW kan ik daar gewoon aan werken. Maar als ik Bewerken in spel wil uitvoeren, komt ie maar tot het laadscherm met de speltips, op dat punt gaat valt ie meteen uit. Ik heb de wereld nog opnieuw in zijn geheel opgeslagen (Opslaan als...; dus niet Opslaan)maar dat hielp niets. Een wereld die ik in de nieuwste versie had gemaakt, kon ik wel bewerken in spel. Is de enige mogelijkheid nu de wereld te verwijderen en opnieuw te beginnen?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    december 2012 aangepast
    Simsample schreef:
    Note for game patch 1.42: Be sure that you are using the latest version of CAW, which is 1.18.5. Also be sure to patch your Seasons GAME executable to make it Large Address Aware, as EA neglected to do so. This caused a lot of instability in both my game and CAW until I fixed it. The exe in question is here:
    [Game install location]\Electronic Arts\The Sims 3 Seasons\Game\Bin\TS3EP08.exe
    Even though we now launch from TS3W.exe, it seems that the game and CAW still depend upon this executable too.
    Bron: http://www.modthesims.info/showthread.php?t=441595

    Dus je kan eerst even nakijken of je inderdaad 1.18.5 hebt en niet 1.18.4 aangezien deze eerst op de site stond om te worden gedownload.
    Hier staat hoe je de caw versie kan achterhalen:
    http://simsexpressie.weebly.com/caw-versie-achterhalen.html

    Als je je CAW versie LAA wilt/gaat maken, ik heb de handleiding vertaald naar het Nederlands: http://simsexpressie.weebly.com/caw-large-address-aware-laa.html
    Zelfs als je de .exe van jaargetijden LAA wilt maken kan je deze handleiding gebruiken alleen dan voeg je de exe van jaargetijden toe in de applicatie.

    Voordat je überhaupt iets LAA gaat maken kan je eerst even uitzoeken of er een andere oplossing is mbv de topics die ik noem in dit bericht.

    Verder kan je hier eens kijken:
    Save Issues with Supernatural and Seasons CAW: Discussion and research thread
    Forumtaal wel eerst wijzigen in Engels en de link daarna kopiëren naar de adresbalk om toegang te krijgen tot dit topic.

    Ik loop nu vooruit op de zaken maar als de wereld zich niet laat installeren kan je hier eens kijken, de bronvermelding staat er ook al heb ik dit ook vertaald:
    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/628131.page


    Een leuke klus voor het nieuwe jaar, al dat lezen en CAW weer goed werkend krijgen.

    De beste wensen !!!
  • juliettegossens123juliettegossens123 Berichten: 27
    januari 2013 aangepast
    Erg bedankt, dat ga ik even lekker uitzoeken de komende paar dagen.

    Fijn nieuwjaar iedereen!
  • xkleinemxkleinem Berichten: 3
    januari 2013 aangepast
    Als ik een wereld heb gemaakt in CAW kan ik die niet bewerken in het spel?
    Het spel start wel op maar dan wil die dat ik gewoon met een oude familie verderspeel of een standaard wereld?
    Ik heb geen downloads verder..

    Wat kan ik hier aan doen?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2013 aangepast
    Ik heb het idee dat je nog niet zo goed weet hoe je met CAW moet werken omdat als je dit doet
    xkleinem schreef:
    Als ik een wereld heb gemaakt in CAW kan ik die niet bewerken in het spel?

    dit niet gebeurt namelijk.
    xkleinem schreef:
    Het spel start wel op maar dan wil die dat ik gewoon met een oude familie verderspeel of een standaard wereld?

    Als je namelijk, vanuit CAW, je wereld wilt bewerken, klik je op de knop Bewerken in spel in de menubalk. Dan opent het spel (zorg wel dat de juiste dvd in de speler zit) en is het niet eens aan de orde of je met een oude familie wilt verder spelen of een standaard wereld. Omdat alleen jouw wereld, die je in CAW aan het maken bent, geopend wordt.

    Dus ik denk dat jij De Sims 3 hebt opgestart (vandaar dat het aan de orde of je met een oude familie wilt verder spelen of een standaard wereld) en op die manier je wereld wilt bewerken.
    Dat kan wel maar alleen als je wereld is exporteren en installeren.



    Dus wat wil je nu precies?

    Je wereld bewerken (vanuit CAW) omdat je wereld nog niet af is.

    Of je wereld is af en je wilt ermee spelen. En vanuit De Sims 3 wil je naar Stad bewerken.



    Dit is de gebruikershandleiding:
    http://simsexpressie.weebly.com/gebruikershandleiding.html
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    januari 2013 aangepast
    Hallo,

    Wederom weer problemen met EIG van CAW (launcher opent ipv EIG). Ik heb alle expansions (op 80/90 stuff na) ik heb de 1.18.8 versie van CAW.

    Ik heb ook geprobeerd een "standaard" wereld (zoals sunset valley) te openen maar daar heb ik hetzelfde probleem bij.

    Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen? Bedankt!
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2013 aangepast
    Ik heb zojuist de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd nadat ik de oude versie had verwijderd. En heb vervolgens een flutwereldje gemaakt en EIG geladen. Bij mij werkte dat gewoon. Ik heb uiteraard 80/90 stuff ook niet want die moet nog uitkomen en verder heb ik niet alle EP's/AP's geïnstalleerd. Mijn caw versie is ook 1.18.8.

    Aangezien het bij mij wel lukte wil ik je toch voorstellen CAW te verwijderen en te herinstalleren.

    Maak eerst een backup van je CAW werk en verwijder vervolgens met het gratis programma revo uninstaller zoals hier (daar staat ook een downloadlink) beschreven. Je zou eventueel ook gewoon kunnen verwijderen via de standaard Windows configuratie aangezien CAW bij verwijderen wel aardig achter zichzelf opruimt. In tegenstelling tot veel andere programma's (die laten vaak nog registervermelding/snelkoppelingen/mappen achter) vandaar dat ik eigenlijk altijd verwijder met revo. Maar goed, zie maar. Verwijder CAW in ieder geval, maar maak wel eerst je backups.

    Na het verwijderen kan je je pc nog even opschonen. Een goede gewoonte om dat altijd te doen na het verwijderen van programma's. Hier staan twee gratis programma's waarmee dat kan (gebruik ik zelf ook) en wat afbeeldingen/uitleg/downloadlink zodat je weet wat je download mocht je besluiten ook deze programma's te gaan gebruiken.

    Daarna kan je CAW herinstalleren vanaf deze site.

    Probeer daarna nog eens CAW/EIG te laden en zie of het nu wel lukt.

    Zonee, dan kan je even bij deze quote kijken.

    Misschien komt dat toch omdat de laatste AP nog niet is geïnstalleerd (want die moet nog uitkomen). Maar dat is wel vreemd, want dan zou ik hetzelfde probleem moeten hebben.
    Simsample schreef:
    CAW loading Launcher instead of Edit-in-Game:

    If Launcher pops up instead of EIG mode, or if you get a message about CAW being unable to find TS3.exe:

    This seems to be a problem specific to having the latest version of CAW with the latest game version but without the latest EP/SP.

    The only known cures are:
    - Try this fix from SimAd.
    - Zaide_Chris made a great batch file to open a world in EIG easily, whether you are having this problem or not. Get it here.
    OR:
    - See the advice in this thread by kiritra regarding 'cases where EPs are missing'.
    OR:
    - Install the latest EP/SP. Shame on you, EA!

    Bron bij dit citaat
    Ik ben die eerste link "fix from SimAd" niet vergeten omdat die pagina linkt naar nRaas (mods overzicht). Ik heb het even gelezen (vluchtig) en zie niets staan van SimAd (dus misschien is deze link verouderd of heb ik iets gemist) Wil je deze link toch bekijken, zie de bron. De andere links heb ik wel vermeld in de quote. Hopelijk staat daar de oplossing voor je bij.

    Hoop dat het werkt (dat herinstallatie voldoende blijkt). Ik hoor het wel van je, evenals eventuele vragen die je nog hebt.
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    januari 2013 aangepast
    Helaas het werkt nog steeds niet. Meerdere malen CAW verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ik heb zelfs ook sims 3 + alle uitbreidingen verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

    Wanneer ik een .world file drop op de EIG batch file van Zaide_Chris krijg ik hetzelfde probleem: namelijk de launcher start op ipv EIG.

    Verder vind ik via google alleen mensen met dezelfde problemen die generations missen maar die heb ik gewoon dus dat is het probleem ook niet :-(.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2013 aangepast
    anoukras2511 schreef:
    Helaas het werkt nog steeds niet. Meerdere malen CAW verwijderd en opnieuw geinstalleerd, ik heb zelfs ook sims 3 + alle uitbreidingen verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

    Hoe heb je De Sims 3 en uitbreidingen verwijderd en geherinstalleerd?

    En, bij het herinstalleren, op welk punt heb je upgedate (en naar welke versie)?
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    januari 2013 aangepast
    SimLibby: ik heb de sims 3 + alle uitbreidingen op steam. Dus gewoon de lokale content (alle content op saves, downloads etc na) en daarna opnieuw geinstalleerd (met alle updates).

    Volgens de launcher heb ik versie 16.0.137.020017
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2013 aangepast
    Steam, daar wist ik niets van af. Dus ik heb me zojuist even ingelezen met google.

    Ik heb berichten gelezen waarbij Steam gebruikers deze melding kregen:
    This product requires an installed copy of The Sims 3. Please install The Sims 3 before installing this product.

    Jij hebt niet zo'n melding gehad?

    Wat het probleem misschien verklaart is je gameversie (zie citaat). De gameversie die je noemt is niet het nummer wat ik van je wilde weten (ik bedoelde het nummer wanneer je met je muis beweegt over het ronde icoontje in de launcher van de basisspel), maar ik heb het wel vergeleken met mijn nummer. Mijn nummer is 16.0.136.020001 wat gelijk staat aan versie 1.47 (ronde icoontje van het basisspel).
    Simsample schreef:
    The release game version of the Steam games is different from the disc versions- so it's possible it will not work, anyway.

    Iets wat je kan proberen is dit:
    Simsample schreef:
    You could also try installing CAW to your Steam install location (for example, Steam\ steamapps\ username) to see if that works.

    Bron bij deze citaten: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/0/334557.page#4578075
    Forumtaal eerst wijzigen naar United States en dan de link kopiëren naar de adresbalk om toegang te krijgen.

    Een oplossing die ik las bij eerder genoemde melding "This product requires an installed copy of The Sims 3. Please install The Sims 3 before installing this product." kan je hier vinden.

    Hier staat een filmpje wat deze oplossing laat zien (deze gebruiker heeft overigens een 64 bit Windows versie, misschien heb jij een 32 bit en staat de map bij jou ergens anders).

    Je kan er ook voor zorgen dat Origin (voorheen EADM oftewel de EA Downloadmanager) up to date:
    Writin_Reg schreef:
    CAW requires the EADM in order to work - which is why Steam and Macs cannot run CAW. Both the Mac and Steam have their own form of install managers, but unfortunately CAW will only work with EA's EADM. So keep in mind if you are having problems with CAW, usually updating the EADM fixes your CAW problems. By all rights if you can get the EADM to work on the Mac and on Steam and your games verified through the EADM as being installed then you should - I do say should - be able to run CAW.

    Al geeft Simsample in het volgende bericht aan dat het waarschijnlijk niet zo simpel is als dat.

    Bron bij dit citaat en Simsample's reactie hierop.

    Ik hoop dat hier iets bijstaat wat je probleem oplost anders zou ik het ook niet weten. Ik kan met google niets vinden over dat de launcher opent ipv EIG bij steam gebruikers. Misschien dat jij meer succes hebt hierbij. Ik heb trouwens voornamelijk deze google zoekopdracht gebruikt. Bij varianten hierop, zoals dat de launcher opent ipv EIG, had ik minder succes. Misschien staat hier nog niets nuttigs voor je bij. Als je geen toegang tot een topic krijgt weer even de forumtaal wijzigen. Als je nog een poging doet om te googelen, dan kan je dit ook eens proberen met Steam in de zoekopdracht erbij vermeld aangezien CAW kennelijk dus net iets anders werkt bij Steamgebruikers.


    EDIT:
    Als je die oplossing gaat proberen maak dan wel even een backup van je register.
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    januari 2013 aangepast
    SimLibby: Nee ik heb de desbetreffende melding niet omdat ik een tijd terug de oplossing van het filmpje (met regedit etc) had gebruikt. Ik heb in het verleden wel gewoon CAW en EIG kunnen doen zonder dat ik daar problemen mee had en toen had ik alle spellen ook via steam.

    Edit: nee toen had ik nog niet alle spellen, ik heb onlangs seasons en supernatural via steam gekocht. Daarvoor werkte EIG van CAW vrijwel zonder problemen. Pas sinds ik die 2 nieuwe uitbreidingen heb doet EIG moeilijk.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2013 aangepast
    Ik noem nog een paar andere dingen die je kan proberen:
    Simsample schreef:
    You could also try installing CAW to your Steam install location (for example, Steam\ steamapps\ username) to see if that works.

    en Origin updaten:
    Writin_Reg schreef:
    CAW requires the EADM in order to work - which is why Steam and Macs cannot run CAW. Both the Mac and Steam have their own form of install managers, but unfortunately CAW will only work with EA's EADM. So keep in mind if you are having problems with CAW, usually updating the EADM fixes your CAW problems. By all rights if you can get the EADM to work on the Mac and on Steam and your games verified through the EADM as being installed then you should - I do say should - be able to run CAW.

    En bij deze link die ik je gaf staat ook een bericht van InvaderQ.
    InvaderQ schreef:
    I completely uninstalled the game from Steam.
    Then I used my Steam CDKeys for the game, all of the expansions, and all of the Stuff packs to activate them with the EA Download Manager. (Note, activating keys in the EADM does not give you a positive response that the key was registered but after entering it, when you close the dialog the Sims game will show up in the EADM)
    Once EADM had all of the games recognized I downloaded and installed them from there. After each one, I ran it and did the updates, I'm not sure of the required order or if it needed to be patched each time but I did them in order of release and it worked. At this point in my Sims frustration I didn't mind any little extra steps.
    Everything installed fine and patched up and I installed the Create A World tool.
    Now the Create A World tool loads right up with no problems!

    I don't really do any social stuff on Steam so I don't know how this might be seen as negative to other players by not having any Steam features but I figured since it doesn't have any achievements anyway that it's no big deal. Personal choice I suppose but hopefully my experience can help some people. At the very least you could install the game twice *shrug*

    EADM is nu Origin. Alleen volgens mij hoef je iedere uitbreiding niet afzonderlijk up te daten maar alleen het basisspel naar update 1.47 up te daten nadat het basisspel is geïnstalleerd EN voordat je de rest installeert.


    Als deze potentiële oplossingen niet werken, dan kan ik je niet verder helpen. Dan weet ik namelijk niet waar het probleem zit.

  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    januari 2013 aangepast
    SimLibby: ik ben nu aan het proberen om mijn codes bij Origin te verzilveren (zodat ik in ieder geval de base game versie kan installeren voor caw) maar het werkt niet. Heb al een e-mail gestuurd naar EA support dus hopelijk komen zij snel met een antwoord mbt mijn codes. Het zou leuk zijn als CAW daarna wel gewoon (goed) werkt.
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    januari 2013 aangepast
    Ik heb nu weer een ander probleem: CAW start niet op!

    Ik heb Sims 3 (base game) via origins geinstalleerd (de steam versie helemaal verwijderd) en nu start CAW dus niet meer op. Ik klik op CAW, ik krijg dat kleine venstertje van Sims creeer een wereld beta en daarna niets. Daarna stopt het gewoon.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2013 aangepast
    Is je basisspel up to date?
    http://simsexpressie.weebly.com/tip-5-handmatig-updaten.html

    Heb je CAW verwijderd en de nieuwste versie gedownload vanaf deze site?

    Heb je al de uitbreidingen en accessoirepakketten ook geïnstalleerd via Origin?

    InvaderQ schreef:
    I completely uninstalled the game from Steam. Then I used my Steam CDKeys for the game, all of the expansions, and all of the Stuff packs to activate them with the EA Download Manager.
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    januari 2013 aangepast
    SimLibby: ik heb nu alle spellen via origin en nu werkt caw (en ook eig) weer! Joepie! Bedankt voor je hulp!
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    januari 2013 aangepast
    Ok, nu heb ik weer een ander probleem (ja ik word er ook gek van).

    Als ik EIG opstart gaat het goed, ik krijg het ladingsscherm en daarna crasht hij.

    Dit is de foutmelding die ik krijg:

    Probleemhandtekening:
    Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
    Naam van de toepassing: TS3W.exe
    Versie van toepassing: 0.2.0.195
    Tijdstempel van toepassing: 50b6f6fc
    Naam van foutmodule: TS3W.exe
    Versie van foutmodule: 0.2.0.195
    Tijdstempel van foutmodule: 50b6f6fc
    Uitzonderingscode: c0000005
    Uitzonderingsmarge: 007f2364
    Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.48
    Landinstelling-id: 1043
    Aanvullende informatie 1: 044f
    Aanvullende informatie 2: 044f5d804e095772eddecffc100bd7ae
    Aanvullende informatie 3: e8ac
    Aanvullende informatie 4: e8ac299f7474f641e3ba2c9056ec74d0


    Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2013 aangepast
    Probeer dit eens:
    tea_and_blues schreef:
    Currently it is possible for many of us to keep working on a world, it is just tricky. Many creators are finding that minimising Edit In Game's second loading screen, then letting the game load minimised, allows them to access Edit In Game without crashing.

    Bron: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/604830.page
    Forumtaal wijzigen in Engels en dan de link kopiëren naar de adresbalk om toegang te krijgen.


    Er is inmiddels een nieuwe update 1.48. Aangezien je nu speelt via Origin neem ik aan dat de updates/nummers gelijk lopen ipv dat steam nummer (die andere nummers aanhoudt, zie eerdere bericht, weet niet meer welke maar dat noem ik ergens). Als je de laatste patch uitvoert of hebt uitgevoert, kan je ook weer de nieuwe caw versie downloaden vanaf deze site en herinstalleren (eerst de oude versie verwijderen nadat je je werk hebt geback-upt). Misschien dat alles dan weer wel werkt. Al heb ik nog niet gecheckt of er inderdaad al een nieuwe caw versie beschikbaar is.

    Je kan ook weer eens in de weer gaan met dat batch bestand. Dat had je al eerder geprobeerd maar dat was toen al je spellen nog in Steam stonden. Misschien werkt het nu wel: http://modthesims.info/showthread.php?t=453161

    Hier heb je nog wat te lezen, misschien staat hier wel de oplossing bij (of sluit in ieder geval met zekerheid uit dat dit niet het probleem is):
    http://simsexpressie.weebly.com/caw-versie-en-de-sims-3-versie-niet-compatibel.html

    Ook kan je hier eens kijken:
    http://simsexpressie.weebly.com/caw-large-address-aware-laa.html
    Al zou ik hier nog even mee wachten aangezien je niet de melding krijgt die ik noem bij deze link en het is ook niet zo dat je helemaal geen melding krijgt. Maar dan ben je in ieder geval op de hoogte van LAA mocht dat ooit nog wel eens nodig blijken (zoals dat bij sommige caw'sters het geval is).

    Je kan ook de tijdelijke bestanden verwijderen van CAW en De Sims 3:
    Van CAW zie hier bij de paragraaf "CAW weigert te draaien, draait langzaam of geeft foutmeldingen" --> "Verwijder caches".
    Van De Sims 3, zie hier.

    Gebruik jij downloads/mods in De Sims 3? Misschien heb ik dat al gevraagd, dat weet ik niet meer. Ik bedoel hiermee niet officieel EA (store) materiaal maar materiaal gemaakt door spelers. Iedere keer wanneer het spel start of EIG, wordt al dit extra materiaal geladen waardoor alles trager kan worden. Daarbij veroorzaken sommige downloads/mods ook problemen. Dus mods/downloads kan je beter verwijderen. Het is sowieso een goed idee je wereld te maken zonder downloads/mods van derden. Voor het waarom hiervan kan je hier kijken:
    http://simsexpressie.weebly.com/de-wereld-beta-testen.html

    Heb je DEP al toegepast voor De Sims 3? Je kan ook kijken of je hierbij de CAW.exe kan toevoegen. http://simsexpressie.weebly.com/tip-6-dep-instellingen.html

    Ik hoop dat hier de oplossing voor je bijstaat. Zoja, yeah! Zonee, dan puzzelen we verder.
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    januari 2013 aangepast
    Ik heb Origin geupdate maar dat hielp niet. De batch doet het ook niet en de sims is gewoon compatibel. Het verwijderen van de tijdelijke bestanden heeft helaas ook niet geholpen. Ik gebruik inderdaad downloads maar die had ik uitgezet in de launcher. Mbt de DEP: ik krijg de melding dat DEP ingeschakeld moet zijn voor het programma (CAW) om te kunnen draaien, hij zegt dat DEP dus niet uitgeschakelt kan worden.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2013 aangepast
    anoukras2511 schreef:
    Ik gebruik inderdaad downloads maar die had ik uitgezet in de launcher

    Die zou je nog kunnen verwijderen. Ik heb het trouwens niet over store downloads maar downloads die niet door EA zijn gemaakt. Volgens mij is uitzetten in de launcher niet voldoende, ze zitten dan toch nog in je spel. Controleer in ieder geval, als je ze niet wilt verwijderen, of de maker(s) misschien zijn/haar mod heeft upgedate. Veel mods worden na spelupdates upgedate om compatibiliteitsproblemen te voorkomen of op te lossen. Controleer dit na iedere spelupdate.

    Al weet ik niet of dit het probleem veroorzaak, ik wil je wel onderstaande even meegeven:
    Name one world which is broken because of cc.
    Simsample schreef:
    Any world which was packaged with a copy of that doll in the Sims3Pack. Any world which contains custom objects in it with rigs not updated for Pets.

    There are many, many worlds on the Sims 3 exchange which contain CC within the Sims3Pack file, so many of those will contain CC which is broken or outdated. If the creator knew how to remove the CC before exporting the world then they would still be useable, but if they did not then the world will be broken.

    This is an example of a world which uses CC which is affected by game updates:
    http://modthesims.info/d/455150
    That one is still actually useable, since the CC is not packaged in it- but since it makes extensive use of CC the player will be forced to manually remove all CC used and replace it with something more suitable. Had the creator packaged the CC in the Sims3Pack, that world would have had to have been uninstalled completely, so rendering any savegames broken.

    This world has no CC packaged with it. The file in red is the world, the other is the world thumbnail. That doesn't mean to say that the creator did not use CC in that world- just that the CC is not packaged with the world, and so the player has a choice of whether they install the CC or not.

    This one has CC packaged with it- in this case a world object and some patterns. That means that the player has no choice of whether they use the CC- if they install the world, they must also install the CC. The world file cannot be installed without the CC also being installed.

    Instead of trying to remove the items with Custard, it is often more effective to repackage & re-export without the CC. To do this, drag Documents\ Electronic Arts\ DCBackup to the desktop and export the world from CAW again. That will repackage the world cleanly.

    Don't delete the DCBackup though, as some people say they cannot package without it, and of course there may be times when you need it there (if you want to include CC in your Sims3Pack).

    Bron: http://ts3cc.forumotion.ca/t610-tutorial-how-to-make-sure-cc-doesn-t-piggyback-in-on-your-world

    Verder, ik begin een beetje door mijn ideeën heen te raken waar het probleem aan ligt.

    Heb je voordat je De Sims 3 installeerde via Origin wel de versie via Steam goed verwijderd? De melding geeft aan dat dit de naam van de foutmodule is: TS3W.exe. Dit is de directe toepassing van het basisspel. Misschien weet EIG niet welke toepassing op te starten omdat er een oude installatie niet goed is verwijderd. Ik heb geen idee, ik weet verder niet hoe Steam werkt en hoe installeren via Steam werkt maar als het lijkt op een dvd of digitale versie moet die eerst goed en volledig verwijderd worden voordat je kan overstappen op de digitale versie.
  • anoukras2511anoukras2511 Berichten: 33
    februari 2013 aangepast
    Ik heb zojuist de patch en CAW opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het weer!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    februari 2013 aangepast
    ^ Eindelijk!

    Jullie bezitten ontzettend veel geduld en doorzettingsvermogen. (ik volg dit al een poosje)
    Mijn complimenten! ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    februari 2013 aangepast
    anoukras2511 schreef:
    Ik heb zojuist de patch en CAW opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het weer!
    Heel fijn om te horen. Bedankt dat je me dit nog even hebt laten weten. Have fun met CAW!
    Deborah schreef:
    Jullie bezitten ontzettend veel geduld en doorzettingsvermogen. (ik volg dit al een poosje) Mijn complimenten!
    Haha, de technische en moderne variant op Brood en spelen. Heb je je vermaakt! :D
  • jeaninnexpandajeaninnexpanda Berichten: 9
    februari 2013 aangepast
    ik heb creëer een wereld geïnstalleerd maar bij mij staat er altijd, "ben je zeker dat je dit en alle accessoires wilt verwijderen?"
    help!
    ik kan het zelfs niet opstarten
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    februari 2013 aangepast
    Staat dat er als je de tool opstart?

    Of staat dat er als je De Sims 3 opstart? Of bijvoorbeeld bewerken in spel start vanuit CAW nadat je de dvd van De Sims 3 in de speler hebt gedaan.

    In dat geval kan je de instellingen voor automatisch afspelen wijzigen.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top