Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sims-wereld in de maak (Naamloos)

Wel, ik ben dus momenteel aan het werken aan mijn wereld, dat een Large flat map was.

hier zijn al wat foto's;

Volledig stadsdeel
stadscentrum3.jpg

Stadsdeel:
stadcentrum1.jpg

Stadsdeel:
stadscentrum2.jpg

Stranddeel Rechts:
stranddeel1.jpg

Stranddeel Rechts:
stranddeel2.jpg


Ik deel het in deze 3 delen;
A. Het geboerte (hier komt de Manege, Het Schroothoopveld, Criminaliteit, Kerkhof, Kroeg, de Waarzegger, Kringloopwinkel en een visstek) + wat huizen/gronden.

B. Stadsdeel (hier komt het Gemeentehuis met daarvoor een breed park met daarover de School, Het Kuuroord en de Bistro met daarover een breed park met daarover plaats voor 4 Huizen met daarover/naast de Boekenwinkel en de Supermarkt)+ een zelfgemaakte showlocatie.

C. Stranddeel (hier komt het Zakenkantoor, een zelfgemaakte showlocatie, Stadion, Ziekenhuis, Schoonheidssalon, Brandweer, Filmstudio, Elixer winkel, en club(s))
van het strand ben ik van plan het een Jaargetijden park te maken


De meeste locaties zoals o.a. (Brandweer, Elixer winkel,...) zal ik NIET zelf maken,
maar Club(s), Kroegen,.. zal ik WEL zelf maken.

Ik maak eerst de wereld zijn lay-out af vooraleer ik de gebouwen plaats.

Ik denk dat ik dan alle locaties hebben die noodzakelijk zijn voor alle jobs enzo.

+ miss. dat ik het IJssalon ook plaats.

Als ik iets belangrijk van locatie ben vergeten, meld het dan even a.u.b. en voel vrij om mee te brainstormen over een naam ;)


UPDATE;

Ik kon het niet laten, het begon te kriebelen om huizen te maken in m'en wereld en hier is dus het Brandweerkazerne (dat ik dus WEL zelf gemaakt heb) :p

brandweer.jpg

en hier is het (onafgewerkte) live showlocatie;

livegq.jpg

UPDATE 2;
Heb net mijn linkerkant zo goed als afgewerkt (moet nog heuvels plaatsen als lijn waar de camera niet over mag enzo...)

stranddeellinks.jpg

Het vierkante vakje in het midden; daar komt het Evenemententerein

daarvoor is er plaats voor 2 huizen (2x 25x25)

UPDATE 3;

Klifhuis;
klifhuis1.jpg

genaamd; BahHuis door de collectie ramen ;d

klifhuis2.jpg

Theater (aan de zee);
theatere.jpg


Theater Parking;
theaterachterkant.jpg


Ik heb het theater van Bovennatuurlijk gekozen, het is eig. echt wel de mooiste!

Reacties

  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    vinden jullie dat ik een Bilbiotheek/zwembad/Gym moet plaatsen?

    Een museum komt er NIET, dit is plaatsverspilling aangezien je er niets mee bent.
    een Wasserette w.r.s ook niet
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    december 2012 aangepast
    IUSeekBritney schreef:
    vinden jullie dat ik een Bilbiotheek/zwembad/Gym moet plaatsen?
    Ja. Dat is ook een goede plek voor sims om elkaar te ontmoeten (en de vaardigheid charimsa te ontwikkelen, en atletisch natuurlijk). Je kan een gym en zwembad ook makkelijk combineren op één kavel. Voor een bibliotheek kan je een oud pand maken, misschien met wat WA tombe verrassingen (als je tombe handleidingen wilt geef dan een brul, dan heb ik nog wel een paar links voor je) erin. Wat ik een hele mooie bibliotheek vindt is deze: Ye Olde Library.

    Ik heb ooit een gebouw van het apparte spel De Sims Middeleeuwen nagebouwd en gebruikt als bibliotheek. Ik heb meerdere gebouwen toen nagebouwd, een overzicht van mijn creaties (met afbeeldingen) kan je hier vinden. Wil je zelf zo'n soort gebouw maken, bijvoorbeeld voor je plattelands gedeelte, dan kan je ook op mijn site kijken: collectie Middeleeuws. Hier staat abeeldingen van al de gebouwen van dit spel, met tips.

    Voor wat betreft een zwembad, er zijn hele leuke filmpjes op YouTube zoals bijvoorbeeld deze of deze. Ook zijn er instructie filmpjes die je kunnen helpen zoals bijvooorbeeld deze of deze. Op mijn site staat ook wat info wat je kan helpen (bij de paragraaf "Constrainfloorelevation gebruiken").
    IUSeekBritney schreef:
    Een museum komt er NIET, dit is plaatsverspilling aangezien je er niets mee bent.een Wasserette w.r.s ook niet
    Dat kan wel wezen maar een museum is wel erg leuk om te maken (en een waserette is een goede ontmoetingsplek, en voor gezinnen met een startkapitaal die nog geen wasmachine kunnen betalen). Ik heb voor de wedstrijd Build My dream seizoen 4 een cultureel centrum moeten maken en hierin had ik een Egyptisch museum gemaakt (met ook een Relikwieënregister). Een presentatie van dit cultureel museum staat
    hier, wellicht inspireert het je.

    Als je het niet leuk vindt om deze kavels te bouwen, natuurlijk niet doen. Maar als het een kwestie van ruimte is en je ze daarom niet wilt bouwen (het zijn namelijk wel leuke kavels om te maken), kan je bepaalde dingen met elkaar combineren zoals dus een zwembad en gym op één kavel. Als je twijfelt over welk kaveltype je kan instellen, kan je zwembad, sportschool of anders bezoekers toegestaan doen.

    Ik citeer mezelf even (bron).
    Welke kavelsoorten toekennen?

    Rabbitholes die je in CAW wilt plaatsen kan je het beste instellen als: Geen bezoekers toegestaan. Als je hier van wilt afwijken zorg dan dat het kaveltype wat je instelt bij een kavel waar je een rabbithole plaatst een openbare kavel is. De rabbitholes staan in de Bouwmodus bij de Openbare voorwerpen. Deze voorwerpen zijn alleen beschikbaar voor plaatsing op openbare kavels en niet op bewoonbare kavels.

    Als je de kavel gebruikt om een rabbithole te plaatsen maar ook een gebied waar sims samen kunnen komen om te picknicken, barbecueën, wat te drinken (zoals bijvoorbeeld een sapbar zoals in Riverview), etc. dan kan je bijvoorbeeld Bezoekers toegestaan gebruiken om de kavel mee in te stellen.

    Bezoekers toegestaan betekent dat sims er wel naar toe gaan omdat ze er naar toe getrokken worden. Wat dus handig kan zijn als je een kavel hebt geplaatst met bijvoorbeeld een supermarkt (rabbithole) en een ruimte waar sims kunnen samenkomen om actief iets te ondernemen.

    Geen bezoekers toegestaan betekent dat niet bespeelbare sims (npc's) niet naar de kavel worden toegetrokken behalve als ze gebruik willen maken van de rabbithole. Hetzelfde geldt voor de sims waar jij mee speelt. Die zullen automatisch naar deze kavels gaan om gebruik te maken van de rabbitholes (om te werken, iets te kopen, etc). Omdat er verder geen sims naar de kavel worden toegetrokken zullen er niet allemaal sims rondhangen op de kavel want die worden getrokken naar kavels die staan ingesteld op Bezoekers toegestaan, Visstek, Strand, etc. Dit zijn de plekken waar je juist andere sims wilt zien.

    Nog even dit, ik citeer mezelf weer even (zelfde bron):
    Openbare kavelsoorten die niet werken

    Al de openbare rabbithole subtypes waar rabbitholes mee ingesteld kunnen worden in CAW werken niet. Wat er gebeurt is dat CAW na het opslaan van de wereld sommige ingestelde kaveltypes wist en vervangt met het kaveltype Geen bezoekers toegestaan.

    Dit is onder mijn aandacht gebracht door Simsample naar aanleiding van een topic wat ik had geopend op Mod the Sims: Blanc lots with EnableLotLocking (answered).

    Ik heb dit vervolgens uitgetest met diverse kavelsoorten. Een verslag van mijn experiment en uitgebreide conclusies die ik hieraan verbonden heb kan je hier lezen. Een verkorte versie van deze conclusies heb ik ook opgenomen op deze pagina. Zie de volgende paragraaf "Welke kavelsoorten toekennen?"


    EDIT:
    Je klifhuis is wel gaaf geworden.
  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    SimLibby schreef:
    IUSeekBritney schreef:
    vinden jullie dat ik een Bilbiotheek/zwembad/Gym moet plaatsen?
    Ja. Dat is ook een goede plek voor sims om elkaar te ontmoeten (en de vaardigheid charimsa te ontwikkelen, en atletisch natuurlijk). Je kan een gym en zwembad ook makkelijk combineren op één kavel. Voor een bibliotheek kan je een oud pand maken, misschien met wat WA tombe verrassingen (als je tombe handleidingen wilt geef dan een brul, dan heb ik nog wel een paar links voor je) erin. Wat ik een hele mooie bibliotheek vindt is deze: Ye Olde Library.

    Ik heb ooit een gebouw van het apparte spel De Sims Middeleeuwen nagebouwd en gebruikt als bibliotheek. Ik heb meerdere gebouwen toen nagebouwd, een overzicht van mijn creaties (met afbeeldingen) kan je hier vinden. Wil je zelf zo'n soort gebouw maken, bijvoorbeeld voor je plattelands gedeelte, dan kan je ook op mijn site kijken: collectie Middeleeuws. Hier staat abeeldingen van al de gebouwen van dit spel, met tips.

    Voor wat betreft een zwembad, er zijn hele leuke filmpjes op YouTube zoals bijvoorbeeld deze of deze. Ook zijn er instructie filmpjes die je kunnen helpen zoals bijvooorbeeld deze of deze. Op mijn site staat ook wat info wat je kan helpen (bij de paragraaf "Constrainfloorelevation gebruiken").
    IUSeekBritney schreef:
    Een museum komt er NIET, dit is plaatsverspilling aangezien je er niets mee bent.een Wasserette w.r.s ook niet
    Dat kan wel wezen maar een museum is wel erg leuk om te maken (en een waserette is een goede ontmoetingsplek, en voor gezinnen met een startkapitaal die nog geen wasmachine kunnen betalen). Ik heb voor de wedstrijd Build My dream seizoen 4 een cultureel centrum moeten maken en hierin had ik een Egyptisch museum gemaakt (met ook een Relikwieënregister). Een presentatie van dit cultureel museum staat
    hier, wellicht inspireert het je.

    Als je het niet leuk vindt om deze kavels te bouwen, natuurlijk niet doen. Maar als het een kwestie van ruimte is en je ze daarom niet wilt bouwen (het zijn namelijk wel leuke kavels om te maken), kan je bepaalde dingen met elkaar combineren zoals dus een zwembad en gym op één kavel. Als je twijfelt over welk kaveltype je kan instellen, kan je zwembad, sportschool of anders bezoekers toegestaan doen.

    Ik citeer mezelf even (bron).
    Welke kavelsoorten toekennen?

    Rabbitholes die je in CAW wilt plaatsen kan je het beste instellen als: Geen bezoekers toegestaan. Als je hier van wilt afwijken zorg dan dat het kaveltype wat je instelt bij een kavel waar je een rabbithole plaatst een openbare kavel is. De rabbitholes staan in de Bouwmodus bij de Openbare voorwerpen. Deze voorwerpen zijn alleen beschikbaar voor plaatsing op openbare kavels en niet op bewoonbare kavels.

    Als je de kavel gebruikt om een rabbithole te plaatsen maar ook een gebied waar sims samen kunnen komen om te picknicken, barbecueën, wat te drinken (zoals bijvoorbeeld een sapbar zoals in Riverview), etc. dan kan je bijvoorbeeld Bezoekers toegestaan gebruiken om de kavel mee in te stellen.

    Bezoekers toegestaan betekent dat sims er wel naar toe gaan omdat ze er naar toe getrokken worden. Wat dus handig kan zijn als je een kavel hebt geplaatst met bijvoorbeeld een supermarkt (rabbithole) en een ruimte waar sims kunnen samenkomen om actief iets te ondernemen.

    Geen bezoekers toegestaan betekent dat niet bespeelbare sims (npc's) niet naar de kavel worden toegetrokken behalve als ze gebruik willen maken van de rabbithole. Hetzelfde geldt voor de sims waar jij mee speelt. Die zullen automatisch naar deze kavels gaan om gebruik te maken van de rabbitholes (om te werken, iets te kopen, etc). Omdat er verder geen sims naar de kavel worden toegetrokken zullen er niet allemaal sims rondhangen op de kavel want die worden getrokken naar kavels die staan ingesteld op Bezoekers toegestaan, Visstek, Strand, etc. Dit zijn de plekken waar je juist andere sims wilt zien.

    Nog even dit, ik citeer mezelf weer even (zelfde bron):
    Openbare kavelsoorten die niet werken

    Al de openbare rabbithole subtypes waar rabbitholes mee ingesteld kunnen worden in CAW werken niet. Wat er gebeurt is dat CAW na het opslaan van de wereld sommige ingestelde kaveltypes wist en vervangt met het kaveltype Geen bezoekers toegestaan.

    Dit is onder mijn aandacht gebracht door Simsample naar aanleiding van een topic wat ik had geopend op Mod the Sims: Blanc lots with EnableLotLocking (answered).

    Ik heb dit vervolgens uitgetest met diverse kavelsoorten. Een verslag van mijn experiment en uitgebreide conclusies die ik hieraan verbonden heb kan je hier lezen. Een verkorte versie van deze conclusies heb ik ook opgenomen op deze pagina. Zie de volgende paragraaf "Welke kavelsoorten toekennen?"


    EDIT:
    Je klifhuis is wel gaaf geworden.

    dank je, ik heb het klifhuis, niet eens behangen of gemeubileerd, miss. dat ik dat in de toekomst wel nog doe.

    Een Wasserette/Gym/Bib komt er (die ik ZELF ga maken) :)

    Hmm ik heb Géén idee waar ik mijn Leger en Politie kantoor moet zetten, ik heb het Twinbrook gemeentehuis gekozen vandaar.
    Miss dat ik wel al iets weet voor het Politie kantoor

    Foto's komen straks :d
  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    Stadgedeelte (stuk);
    overzicht2v.jpg
    overzicht1.jpg


    School voorkant;
    school1s.jpg

    Achterkant (waar ik net nog een idee voor heb ;) )
    school2.jpg


    Park (ONAFGEWERKT);
    park2l.jpg
    park1b.jpg

    Gemeentehuis;
    stadhuis1.jpg
    stadhuis2.jpg


    De school heet; Koninklijk Atheneum
    Gemeentehuis; Stadhuis
    Park: De Overgang

    je kunt van het Stadhuis rechtdoor het park lopen om zo naar de school te gaan en omgekeerd :D

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    december 2012 aangepast
    ^ Cool.

    Trouwens, even off-topic. Je citeert vaak hele lappen tekst. Dit is eigenlijk niet altijd nodig/handig, het komt de leesbaarheid van een topic vaak ook niet ten goede. Het is vaak alleen handig om te citeren als het niet helemaal duidelijk is op wie je reageert, of iemand stelt je vragen ofzo en je wilt op iedere vraag afzonderlijk antwoord geven. Maar het is nu wel duidelijk dat je op mij reageert. Daarbij kan je een citaat ook bewerken zodat er een gedeelte overblijft wat ook handig kan zijn (zoals met mijn voorbeeld wanneer iemand vragen stelt).

    Zolang het citaat tussen
    SimLibby schreef:
    tekst
    (ik neem mijn forumnaam even als voorbeeld) staat kan je alles tussen de quote tekens bijvoorbeeld iets korter maken. Sommige forums, zoals de mijne (en volgens mij ook Mod the Sims), gebruiken deze quotes:
    SimLibby schreef:
    tekst
    .

    Om deze manier kan je ook in één reactie meerdere citaten plaatsen als je daar op wilt reageren. Nu zie ik je vaak twee reacties plaatsen waarbij je in iedere reactie op een ander citaat reageert. Als je je bericht typt, kan je naar beneden scrollen en zie je de namen bij de reacties staan. Die kopieer je dan, evenals de tekst die je wilt quoten en plaats je zoals hierboven aangegeven. Dat kan gewoon terwijl het venster van "bericht indienen" geopend is.


    EDIT:
    Als je Na middernacht heb kan je ook het Kantoor Openbare Diensten gebruiken. Dit is het Leger, Politie, Gemeentehuis ineen. Of Appaloosa Plains Kazerne (Beestenbende), dat is ook 3 in 1. Of Stedelijk Regeringscomplex (Showtime) of Gemenebestgebouw (Bovennatuurlijk).

    http://simsexpressie.weebly.com/openbare-kavels-per-stad.html

    EDIT II:
    Hier staan afbeeldingen bij de verschillende rabbitholes:
    http://sims3createaworld.wordpress.com/


    V EDIT III:
    Als je quote moet dat vakje bij de opties "BB-code in dit bericht uitschakelen" UITgevinkt staan (wat het standaard wel staat). In dit bericht staat dat aangevinkt omdat ik anders de quote tekens niet kan demonstreren (dat komt er namelijk een quote te staan). Ik kan bijv. ook in dit bericht niets vetgedrukt typen, of een andere kleur lettertype geven, een link aan een woord koppelen, etc.

    In ieder geval, bij die laatste link staan afbeeldingen. Kan je goed inschatten wat mooi past bij je wereld.
  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    SimLibby schreef:
    ^ Cool.

    EDIT:
    Als je Na middernacht heb kan je ook het Kantoor Openbare Diensten gebruiken. Dit is het Leger, Politie, Gemeentehuis ineen. Of Appaloosa Plains Kazerne (Beestenbende), dat is ook 3 in 1. Of Stedelijk Regeringscomplex (Showtime) of Gemenebestgebouw (Bovennatuurlijk).

    http://simsexpressie.weebly.com/openbare-kavels-per-stad.html

    Ja ik heb het nu door :p sorry :p

    en ja maar ik vond deze niet passen in mijn wereld qua uiterlijk, ook pastte deze niet echt met de school.

    Ik ben blij met deze keuze.
    En het Politie kantoor vind ik wel charmes hebben
    het is eig. gewoon het Leger dat me lastig valt :p
  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    Boekenwinkel en Supermarkt;
    plein1.jpg

    Random pic met de supermarkt (vond deze foto mooi :p)
    mooif.jpg


    Kuroord en Bistro;
    kuuroord.jpg


    Park (AFGEMAAKT);
    stadw.jpg


    School achterkant (UPDATE);
    schoold.jpg

    voor een nog beter gedacht :)
  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    Heb net mijn Sportschool afgewerkt mét binnen zwembad :)

    sportschool.jpg


    En voor de Bib. en het Politie kantoor heb ik al plaats voorzien :p
  • Opties
    natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    december 2012 aangepast
    Het ziet er allemaal leuk uit, en je geeft me weer de kriebels om opnieuw aan de slag te gaan, maar altijd loopt er wel iets fout of heb ik gewoon geen tijd.

    x.
    b7n6uom3g173.jpg
  • Opties
    joortjesims89joortjesims89 Berichten: 1,355 Vrolijke Volwassene
    december 2012 aangepast
    Het ziet er heel erg mooi uit allemaal :D
  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    dank je voor de lovende commentaar tot nu toe :d

    Mijn stads/boerengedeelte is zowat oud(er)
    en het strandgedeelte modern =d
  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    Stranddeel rechts;
    stranddeel2.jpg


    Donker Roze stip; hier komt Disco "De Sleur"
    Zwarte stip; hier komt het "PolHoi Theater" (verkeerd getypt ik weet xd)
    Groene stip; hier komt de Fusion Lounge van Na Middernacht
    Blauwe stip; hier komt het "Partycentrum de Feestneus"
    Licht Roze stop; hier komt de "Diamant Rampvol Studio"

    Ik heb het "Nachtleven" bewust bij elkaar gezet ^^
    er komen wel nog trottoirs, etc...

    en aan de rechterkant ga ik met heuvels het einde maken (waar je niet verder met de camera kunt).
  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    Ik ben momenteel bezig met dit huis:
    screenshot4jv.jpg

    Ik heb er een veranda aangemaakt met allemaal bloemen binnenin en 1 schommelstoel.
    Ik wil dit huis "oudbollig" maken, ideaal voor oude simsjes :d
    Ook ga ik in de tuin een moestuintje maken

    Veranda;
    screenshot3us.jpg

    Keuken (onafgewerkt);
    screenshot5ab.jpg

    Ook heb ik al een appartement gemaakt;

    screenshotix.jpg
    screenshot2rfd.jpg

    Het is wel klein
  • Opties
    IUSeekBritneyIUSeekBritney Berichten: 218
    december 2012 aangepast
    nu zien jullie trouwens ook mijn slechte kwaliteit ^^
  • Opties
    Feather91Feather91 Berichten: 2,590
    januari 2013 aangepast
    Dat ziet er allemaal al heel erg leuk uit! Ik ben benieuwd of het lukt om het helemaal af te maken. Ik kom zelf namelijk nooit zo ver :wink:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top