Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

[bouw opdracht] - Deel 2: een nieuw park

EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
Hey Simmers,

Het is tijd voor een tweede uitdaging!

Ditmaal is de uitdaging gebaseerd op een suggestie van niemand minder dan @trismagistos . Mocht je ook een tof idee hebben, laat het ons weten via een reactie of een privé berichtje en dan kijken we samen of we dit mogelijk kunnen maken!

Nieuw bij het doen van een uitdaging en zou je graag een voorgaande uitdaging doen? Geen probleem! Je kunt de voorgaande uitdaging hier vinden:

https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/773158/bouw-opdracht-deel-1-stapelbedden

[De uitdaging]

Deze keer is de uitdaging verzonnen door Trismagistos. Trismagistos vond dat het Magnoliabloesem park in Willow Creek wel eens een opknapbeurt kon gebruiken. Als één van de eerste en oudste parken vond ik dat een super idee! Het park heeft over de jaren weinig vernieuwing gekregen en de Sims die er leven vinden het een beetje ouderwets en oubollig. Het is aan ons om hier wat aan te doen natuurlijk en er weer een geweldige plek van te maken voor zowel jong als oud. Het is tijd om dit park eens grondig aan te pakken!

Belangrijk! Dit is geen wedstrijd en niet de plek voor kritiek op de builds. Uiteraard mag je feedback geven als een Simmer hier zelf om vraagt. Mocht er gevraagd worden om feedback probeer de feedback dan zo constructief mogelijk te houden.

[Wat zijn de regels?]
  • De opknapbeurt moet voldoen aan de eisen die gelden voor een park. (Je mag ook kiezen voor 'gezamenlijke ruimte' als je het pakket Ecologisch Leven hebt maar, dan moet je aan alle eisen voor een community voldoen en alle ruimten moeten dan kunnen worden gebruikt)
  • Er moet minimaal één paviljoen worden geplaatst waar toiletten zijn en waar Sims, ook als het regent, zichzelf even 'droog' kunnen vermaken.
  • Je mag geen voorgaand aangepaste parken gebruiken van het Magnoliabloesem park. Het idee is om iets nieuws te maken voor deze uitdaging
  • Je bent vrij om cheats te gebruiken zoals moveobjects en er is geen limiet aan het budget voor deze uitdaging (aanpassingen in de wereld worden betaald door de overheid, laat die simoleons maar vloeien!)
  • Visuele custom content/mods zijn niet toegestaan voor deze uitdaging. Alles wat zichtbaar is moet uit De Sims 4 zelf komen
  • [OPTIONEEL] - Voor een extra uitdaging, zie of je een thema toe kunt voegen aan het park voor een frisse en vernieuwende look voor de Sims die er wonen. Wat dit thema kan zijn, is helemaal aan jou!

[Hoe doe ik mee?]
  • Start de Sims 4 op en gebruik of al een bestaande wereld of maak een nieuwe aan in Willow Creek
  • Ga naar het menu en selecteer 'werelden beheren'
  • Selecteer het park in Willow Creek en selecteer bouwen in de rechter-onder hoek van het scherm
  • Na het bouwen maak een screenshot van het park (dit kan van boven zijn wanneer jouw Sim het park bezoekt en/of vanuit het eerste persoon perspectief van een Sim. Jij beslist)
  • [OPTIONEEL] - voel je vrij een kort verhaaltje toe te voegen over het park en hoe het tot stand is gekomen in jouw wereld voor die extra touch!

Mocht je op de console spelen mag je ook een foto maken van jouw screenshot of het scherm tijdens het spelen zelf als dat makkelijker is.

Ik zie jullie builds tegemoet en ben erg benieuwd wat jullie zullen maken van het Magnoliabloesem park!

P.s. Mijn build zal binnenkort ook volgen als ik hem eenmaal af heb!

- EA_Neil

Reacties

  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    Omdat je me zo specifiek hebt genoemd en me al eerder had uitgedaagd. Voeg ik hier nog een paar voorbeelden bij van het paviljoen dat ik heb gebouwd voor Magnoliabloesempark.

    tjanffqvzpdy.png

    zumwu1xyhvjc.png

    b3gsx35zkuqz.png

    f7hu196pjide.png

    Als mijn Sims er binnenkort weer naar toe gaan, zal ik nog een foto maken die wat meer vanaf de grond is genomen. 😎



    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    Die screenshots van binnenuit zijn echt cool! Ik wil zeker eens op bezoek.

    Ik weet niet of ik aan die hoge eisen kan voldoen maar ik ga mijn best doen dit park om te toveren in iets moderns!

    - EA_Neil
  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    Hier is mijn toevoeging aan deze challenge!

    Misschien niet even groots als hierboven maar ik heb geprobeerd het 'bloesem' thema te vergroten door het park een Aziatische tint te geven. Daarnaast wilde ik zoveel mogelijk van de originele layout van het park behouden zodat de Sims het nog wel als het Magnoliabloesem park zouden herkennen.

    Je kunt een rondje vredig rond het pondje lopen of uitrusten in het nieuwe geplaatste pavilion. Ook de toiletten zijn gethematiseerd in dit park! Het hoofdgebouw heeft nu een meer Aziatisch thema en mocht je meer van actie houden dan is het speelgoed ook vernieuwd! Behalve het klimrek, die is reeds overgroeid met bloemen. Hij is blijven staan omdat dit als deel van de tuin gezien werd.

    yjmaqm9hs32f.png

    - EA_Neil
  • trismagistostrismagistos Berichten: 688 Studerende Student
    Dat is een fantastisch idee, @EA_Neil, een Japanse tuin. Ik ben er wel benieuwd naar. Heb je het park ook in de galerie staan?
    Die kersenbloesems overal geeft mij ook gelijk een ingeving. Ik denk dat ik jouw idee even meeneem en de kersenbloesems juist zal verkleinen en er dan een heel perk van zal aanleggen.
    Het wordt dan wel uitkijken met romantische Sims in zo'n park en zeker als het Ecologisch Leven BuurtActiePlan ook nog eens vrije liefde is. 💑👨‍❤️‍👨👩‍❤️‍👩. Dat zal thuis wat heibel geven 😁🤣
    jk7zl495ytpd.png
    Ik ben vrijwilliger voor Answers HQ. Ik werk niet voor EA
  • EA_NeilEA_Neil Berichten: 78 SimGuru (retired)
    mei 2021 aangepast
    Bedankt! Vooral het pondje en het pavilloen zijn erg geschikt voor de romantische Sims.

    Ik had helaas nog niet de tijd de binnenkant af te maken van de gebouwen dus hij staat op het moment niet op de Galerij. Ook al is er geen Aziatische pack kon ik veel van eilandleven en spa dag gebruiken om het toch die Aziatische vibe te geven.

    Je bent uiteraard welkom de inspiratie te gebruiken! Ik ben benieuwd wat jij ermee kunt maken.

    - EA_Neil
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ow, dat ook wel leuk.
    @sandralafebre , iets voor jou om te maken?

    Some angels choose fur instead of wings
  • sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    Deborah schreef: »
    Ow, dat ook wel leuk.
    @sandralafebre , iets voor jou om te maken?

    Hier moet ik eens wat beter naar gaan kijken. Goed idee.
  • sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    Tot zo ver heb ik dit gemaakt (nog niet gedeeld met de galerie):
    bcfwhzimnc9c.png
  • sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    Hier is mijn uiteindelijke creatie die je kunt downloaden uit de galerie onder mijn gebruikersnaam sandralafebre (in werkelijkheid ben ik een man maar toen ik met het spel begon had ik zoiets van je kan beter potentiële hackers op een dwaalspoor brengen lol):

    1hy33r0j1s4b.jpg
    fc5h1fsbkh83.jpg
    8nivnxvnpgis.jpg
    smwmewdnc5jv.jpg
    cf7yb929titg.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Leuk hoor!

    Gosh, stiekem zitten hier dus veel meer mannen dan dat je zou verwachten. :tongue:
    Overigens, ik ben wel een vrouw hoor.

    Some angels choose fur instead of wings
  • sandralafebresandralafebre Berichten: 271 Kwebbelend Kind
    Bravo Deborah!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top