Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Antwoorden op de vrouwen achter De Sims!

EA_JasonEA_Jason Berichten: 431 EA Community Manager
april 2020 aangepast in De Sims 4
Jullie hebben je vragen verstuurd, zet je nu schrap om alle antwoorden te lezen. SimGurus hebben er heel wat beantwoord en ze hadden ook een heleboel te zeggen!

Ik zal kort zijn, even een snelle opmerking voordat ik jullie aan hen overlaat: sommige vragen zijn dubbel, dus kijk niet raar op als je die van jou (of een die er sterk op lijkt) vindt en anders is geformuleerd. Als je verschillende vragen met dezelfde opmerking hebt ingezonden, denk er dan aan dat we die in afzonderlijke vragen hebben onderverdeeld.

We hebben de vragen/antwoorden in drie categorieën onderverdeeld:

Een vrouw...
- die in games werkt
- die bij EA werkt
- als gamer/Simmer

Blijf lezen om te zien wat onze SimGurus te zeggen hadden!


WERKEN IN GAMES
malikabrazil:
Hoe is het om deel uit te maken van gameontwikkeling, met name in een industrie die doorgaans door mannen wordt gedomineerd? Denk je dat dit aan het veranderen is?
SimGuruRad:
Dit is absoluut aan het veranderen. Hoewel ik weet dat we een game hebben waarbij we profiteren van het hebben van alle geslachten, leeftijden en achtergronden binnen ons team, zie ik steeds meer vrouwen die in gameontwikkeling werken. Er zijn zeker plekken waar het stukken uitdagender is, maar EA is eerlijk gezegd best geweldig als je een vrouw bent. Wij als bedrijf zijn heel gericht op divers zijn, en dat is iets dat blijkt uit het aantal evenementen, programma's en groepen waar EA deel van uitmaakt.

comicsforlife:
Voor de jonge dames die ooit zo'n baan als die van jullie willen hebben, heb je misschien suggesties waar ze moeten beginnen?
VanyLoveSims:
Hoe is het om een SimGuru te zijn en hoe kunnen wij er een worden? Bedankt voor je antwoord! Veel simknuffels en simkusjes!
SimGuruRusskii:
Mijn advies over hoe je aan de slag kunt gaan: afhankelijk van je interesse kun je kijken welke groepen of organisaties in jouw buurt meisjes in functies voor ontwikkeling begeleiden. In de Verenigde Staten hebben we bijvoorbeeld Girls Who Code, wat een fantastisch programma is voor meisjes op de middelbare school om aan mentors te worden gekoppeld die in games of software-ontwikkeling in het algemeen werken. Ik zou mogelijke groepen of organisaties opzoeken om te kijken of je lid kunt worden, met toestemming van je ouders natuurlijk als je te jong bent. Afhankelijk van waarin je geïnteresseerd bent binnen de branche (kunst, techniek, enz.), zou ik je aanraden om eerst de basis tutorials te bekijken. Er zijn een heleboel gratis hulpmiddelen online om alvast te bekijken.

Over het zijn van een SimGuru in de toekomst... Ik zou zeggen, afhankelijk van je talent, proberen om een 'expert' te zijn, maar ook te leren wat de andere disciplines doen en hoe het allemaal samenwerkt. Als je bijvoorbeeld de techniek in wilt gaan, leer dan hoe vormgeving en design met technici samenwerken in projecten. Wees niet bang om te vragen en te leren hoe iets dat misschien niet jouw directe verantwoordelijkheid is, werkt. Wees ook nooit bang om iets nieuws te leren, zoals nieuwe technologie en nieuwe manieren om dingen te doen. Leer dus om te gaan met verandering, haha. De reden dat ik dit zeg is dat verandering onvermijdelijk is en naarmate de jaren verstrijken, evolueert de industrie en ontwikkelen bepaalde toepassingen ook. Het kan dus een uitdaging zijn om aan te passen, maar de manier waarop we ons aanpassen bepaalt hoe het jouw team kan helpen, of welke wijzigingen er moeten worden aangebracht om het te laten werken. En nog belangrijker, wees jezelf. Ik weet dat het heel erg afgezaagd klinkt, maar wees niet bang om jezelf te zijn, want dat heeft invloed op hoe je presteert of hoe je je werk doet en hoe je verbinding maakt met een studio en je teamgenoten.

Een SimGuru zijn lijkt me een beetje surrealistisch. Ik zie er misschien niet zo uit, maar ik ben doorgaans sociaal onhandig en heel introvert. Ik laat me echter wel van mijn extraverte kant zien omdat ik ook die momenten heb, vooral als ik met teamgenoten praat of wanneer ik samen met het team naar een oplossing zoek. Maar als introvert persoon is het een beetje surrealistisch om met de mensen die de game spelen om te gaan en te ontdekken wat ze leuk vinden en wat ze niet leuk vinden. Hoewel het best overweldigend kan zijn, is het ook heel bevredigend. Het is zelfs een van mijn favoriete dingen aan het werken binnen deze industrie. En hoe je er een kunt zijn, dat houd ik nog even geheim, maar je moet onder meer de goedkeuring van managers hebben om er zeker van te zijn dat je met Simmers praat en niet met een of andere bedrieger hahaha. Ik hoop dat mijn antwoorden geholpen hebben, bedankt!

SIMGIRL7691:
Is het moeilijk geweest om te komen waar je nu bent? Heeft iemand je het ooit lastig gemaakt omdat je een vrouw bent?
SimGuruMiriam:
Ik heb veel moeite en tijd gestoken om te komen waar ik nu ben. Met heel wat vallen en opstaan en banen waar ik helemaal niet geschikt voor was, maar ook met veel bijleren buiten het werk om. Dat was het allemaal waard om nu te doen wat ik leuk vind met een geweldig team. Wat genderobstakels betreft heb ik het geluk dat ik die niet heb meegemaakt. Ik heb gedurende mijn tijd binnen de game-industrie nooit het gevoel gehad dat ik er niet bij hoorde. Niemand heeft me ooit een ongemakkelijk gevoel gegeven of me in mijn carrière gediscrimineerd vanwege mijn geslacht. Ik heb juist het gevoel dat de bedrijven waarvoor ik gewerkt heb echt hun best deden om mijn mening te vragen omdat ik een andere stem in het team vertegenwoordig.

Rainesims:
Heb je problemen gehad die veroorzaakt zijn door je geslacht in deze voornamelijk door mannen gedomineerde industrie? Zo ja, hoe heb je die overwonnen?
SimGuruMiriam:
Jaren geleden, voordat ik bij EA begon, had ik een vervelende situatie in een werkomgeving waar een producent en ik een meningsverschil hadden en hij zijn stem tegen mij verhief in het bijzijn van verschillende mensen op kantoor. Het was tijdens een nogal cruciaal moment, het was al laat en we waren moe, maar het is natuurlijk niet echt professioneel. Dat was tot nu toe het vervelendste moment voor mij in mijn carrière, maar ik heb me altijd afgevraagd: zou hij dat ook hebben gedaan als ik een man was? Dat kun je natuurlijk nooit weten, maar ik denk er nog altijd aan. Ik geloof wel dat veel met de situatie te maken had. Het was een hele stressvolle tijd voor iedereen en we bevonden ons destijds in een onbekend gebied, met gevaar de deadline te missen, dus het is heel goed mogelijk dat hij ook zo zou hebben gereageerd als ik een man was.

Maar het feit dat ik me al die jaren heb afgevraagd, "zou hij me anders behandeld hebben, als ik een man was?" is niet goed, want het geeft aan dat dit nog steeds een gevoelig onderwerp is. Hoewel hij nooit zijn verontschuldigingen heeft aangeboden, heeft de CEO van het bedrijf dat wel gedaan. Een persoonlijk gebaar wat ik heel erg op prijs heb gesteld. Jaren later hoorde ik dat verschillende andere mensen die met de betrokken producent hebben samengewerkt veel moeite met hem hadden, en dat waren allemaal mannen, dus het is mogelijk dat hij iedereen even slecht behandelde. Maar niemand zei ten aanzien van het hele team ooit de volle laag te hebben gekregen.

Om het tweede deel van je vraag over hoe je deze gedachten van mogelijke ongelijkheid kunt overwinnen te beantwoorden: in die specifieke situatie heb ik een paar dagen vrij genomen om wat stoom af te blazen en heb ik mezelf een paar dagen in een hotel opgesloten en elke dag roomservice besteld! (Ha! Waargebeurd verhaal.) Maar dat is natuurlijk niet de beste manier om dingen aan te pakken. Sinds die ervaring probeer ik een positieve houding aan te nemen en mezelf eraan te herinneren dat ik een waardevolle werknemer ben en dat mijn mening en werk net zo belangrijk zijn als die van elke man waar ik mee werk. Ik werk hard en ik denk dat EA als bedrijf geweldig is voor het erkennen en waarderen van hun werknemers.

Ik heb ook het gevoel dat een meerderheid van de gamebedrijven erkent dat er minder vrouwelijke werknemers zijn dan mannelijke, en EA doet er goed aan om te zorgen dat hun stem wordt gehoord. Ze erkennen dat niet alle spelers mannen zijn en dat ze hun vrouwelijke spelers echt waarderen. Dat hoor ik zelfs bij high-level vergaderingen.

Zelfs bij het bedrijf waar ik het oneens was met de producent die ik eerder noemde, heeft het bedrijf mij en mijn werk altijd gewaardeerd. We hebben een leidende vrouwelijke gamedesigner gehad, die geweldig was/is en een van de beste is waarmee ik ooit heb gewerkt! Niemand heeft haar ooit respectloos behandeld of dat ook maar geprobeeerd te doen.

VioletMiroir:
Wat was het hoogtepunt van je carrière?
SimGuruKuxiku:
Dit klinkt misschien heel suf, maar het persoonlijke hoogtepunt van mijn carrière is eigenlijk waar ik nu ben. Met name het assisteren met de selecties van Maxis-favorieten en het checken van jullie reacties de dag erop. Om het plezier, de verrassing en de complimenten in de galerie, het forum of op Twitter te zien is iets waar ik elke dag op teer. Ik sla ze zelfs als favoriet op en als ik een slechte dag heb (wat heel, heel zelden gebeurt), kijk ik naar jullie berichten, tweets en opmerkingen en gaat de zon automatisch weer schijnen. 😊

Nicole46:
Is dit een fulltime baan of heb je nog een andere baan? Wat zijn je dagelijkse taken?
SimGuruDana:
Voor de meeste (alle?) van ons is het werken aan De Sims een fulltime baan, en er is voldoende werk voor iedereen! We zijn druk bezig met het creëren van nieuwe ervaringen voor onze spelers. We hebben echter wel veel teamgenoten met 'bijbaantjes' voor andere soorten projecten waar ze misschien gepassioneerd over zijn.

Als producer zijn mijn dagelijkse taken het vinden van antwoorden op ontwikkelingsvragen (ik ren in principe rond zodat mijn teamgenoten zich kunnen concentreren op hun werk), het prioriteren en in kaart brengen van onze ontwikkelingstaken en bugs, en het samenwerken met onze partners buiten het directe ontwikkelingsteam, zoals marketing, business intelligence en community.

_________________________________________________________


WERKEN BIJ EA/AAN DE SIMS
mirta000:
Hoe is de houding van EA met betrekking tot werk-aandeel, werken vanuit huis, deeltijdwerk en vergelijkbare kansen? Een van de grootste problemen die me uit de software-industrie dwongen was het feit dat als je een gezin wilt, of als je een vrouw bent met een handicap, je je als een van de mannen moet gedragen en je verlangens in een full-time kantooromgeving moet opofferen met overuren. Ik zou graag van vrouwen bij EA willen horen of zij zich beter behandeld voelen, of dat ze misschien ook offers hebben moeten brengen om het werk te doen dat ze nu doen en hun carrièrekeuze betreuren.
Amuni50:
Een van mijn grootste zorgen voor een vrouw is gelijke kansen en gelijke beloning. Hebben de vrouwen in jouw bedrijf toegang tot beide, niet alleen bij Maxis, maar ook bij EA? Heb je toegang tot kinderopvang, betaald zwangerschapsverlof en een intimidatievrije omgeving?
SimGuruRusskii:
Ja, absoluut. Ik kan alleen voor Maxis spreken, maar ik werk persoonlijk met teams die sowieso op afstand zijn, en in het gameteam hebben we teamleden die thuis werken. Hoewel er uitdagende onderdelen zijn, zoals onze ideeën op één lijn krijgen, dat we niet vergeten om over iets te praten, en te zorgen dat er wat tijd voor persoonlijk contact is, denk ik dat we best goed samenwerken en dat we proberen onszelf te verbeteren om het zo naadloos mogelijk op elkaar aan te laten sluiten. We hebben verschillende functies waar soms, afhankelijk van de aard van de functie, het wenselijk is dat die persoon op kantoor is, maar dat is niet gerelateerd aan of je man of vrouw bent, het is meer wat een studio nodig heeft en hoe die met het team moeten communiceren.

Voor mijn carrière heeft het zijn van een vrouw me niets gekost. Ik heb niets op moeten offeren om voortgang te boeken in mijn carrière en het heeft ook geen invloed gehad op de functie die ik heb. Ik denk dat telkens wanneer ik het gevoel had veel te moeten werken met weinig vrije tijd, dat het mijn keuze was en dat het de situatie was die verplichtte me dat te doen. Met mijn geslacht had het echter weinig te maken.

Ik heb geen kinderen, maar EA heeft wel kinderopvang en zwangerschaps-en vaderschapsverlof. Dat deel van de vraag is misschien meer geschikt voor andere SimGurus die kinderen hebben, sorry. Maar het is echter een deel van onze bedrijfswaarden en de studiocultuur dat iedereen gerespecteerd en gehoord wordt. Het is een belangrijk onderdeel van de manier waarop we werken en een gevoel van saamhorigheid op de werkvloer creëren. Ik hoop dat dit je vragen heeft beantwoord! Bedankt!

VioletMiroir:
Ik heb het idee dat we vrouwen vaak in grafische of communicatieve functies binnen de game-industrie zien. Hoe zit het met de ontwikkelings-en programmeringsteams voor De Sims? Zijn er vrouwen in alle sectoren van de game-industrie, en wat zijn de verhoudingen/percentages?
12mich06:
Games worden vaak gemaakt en samengesteld door mannen, is De Sims een uitzondering?
SimGuruRusskii:
Ik snap waar deze vraag vandaan komt, want toen ik op zoek was naar een functie binnen de industrie, zag ik dat ook, en ik was aangenaam verrast toen ik me aansloot bij Maxis om te zien dat er veel vrouwen zijn in deze branche. Maar ja, absoluut, dus ik kan alleen voor De Sims spreken wat cijfers betreft, want elke onderneming en gamestudio is anders en heeft variaties in de functies binnen de belangrijkste disciplines. Maar ik kan wel zeggen dat ik veel collega's heb in de branche die vrouw zijn in diverse functies en disciplines.

Het is lastig te zien wie en hoeveel mensen er precies aan een game werken, puur en alleen door op social media af te gaan, of wie ervoor kiest 'zichtbaar' te zijn. Er zijn zoveel mensen die in gamestudio's werken en die vallen doorgaans niet zo op, maar dat is hun persoonlijke keuze. Veel mensen hebben andere manieren om over hun werk en ervaring te praten, die misschien niet op social media of in gameplay-video's en livestreams aanwezig zijn. Velen van ons zijn bijvoorbeeld vrijwilliger of mentor in het gebied waar we wonen of werken. Sommige geven zelfs les of voordrachten op evenementen. Ik hoop dat dit je vraag heeft beantwoord, bedankt!


SimGuruRad:
We zijn een behoorlijk veelzijdige studio. Hoewel het geen perfecte 50/50 is, hebben we veel vrouwelijke teamleden en veel van hen werken ook binnen animatie.

mirta000:
Wat is de hoogste functie van een vrouw binnen het EA/Sims-team? Hebben vrouwen doorgaans de lagere functies, of gelden er gelijke kansen bij EA?
rachelwolfe:
1) Is jouw baas een vrouw?
2) Is haar baas een vrouw?
3) En die van haar?
4) Word je ongeacht het niveau, hetzelfde betaald als je mannelijke collega's, net als in de game?
En als je een hogere functie hebt en deze vragen veelal met nee moet beantwoorden, waarom niet?
SimGuruRad:
Een vrouw (SimGuruLyndsay) is het hoofd van het Sims-team!
Over het algemeen zijn we qua functie goed vertegenwoordigd binnen het team. Er zijn misschien maar een paar vrouwen in onze junior-functies, en dat is niet omdat ze niet goed genoeg zijn, maar meer omdat we meer vrouwen inhuren. Dus als er een functie vrijkomt, krijgen we een grote selectie potentiële kandidaten. Ze zijn net begonnen aan hun reis met ons en ik hoop dat ze zullen worden voortgezet.

Mijn baas is een man, zijn baas is een man, zijn baas is een vrouw, haar baas is een man, zijn baas is een vrouw, haar baas is een vrouw, en haar baas is een man en de CEO.
Voor zover ik weet word ik net zoveel betaald als mijn mannelijke collega's in productie. Er zijn andere banen binnen de studio die meer betalen, en nogmaals, van wat er al is besproken, worden mijn vrienden die vrouwelijk zijn hetzelfde betaald als hun collega's.

Svineprutter:
Hoe werkt het voor vrouwen en mannen om in de praktijk met elkaar samen te werken in een gemengde wereld, waarbij ze content produceren en een fantasierijke wereld verkennen? Hebben vrouwen hier voordeel bij, omdat ze misschien beter zijn in het verbinden van de twee dimensies?
SimGuruDana:
Met name voor een franchise zoals De Sims is er enorm veel voordeel bij het krijgen van een mix van persoonlijke ervaringen van een grote verscheidenheid aan mensen; alle geslachten, culturen en etniciteiten hebben iets waardevols te bieden. Hoe goed je als ontwikkelaar misschien anderen in het spel ook wilt vertegenwoordigen, je kunt anderen nooit zo goed vertegenwoordigen als dat ze zelf doen. Daarom is het heel belangrijk om een breed scala aan vertegenwoordiging binnen ons team zelf te hebben, zodat we die ervaringen beter kunnen vertalen als gameplay voor onze spelers. Je kunt je voorstellen dat zwangerschap of je optutten aan de kaptafel niet zo authentiek zouden zijn als in de game, zonder de inbreng van vrouwen in ons team.

Arkenja:
Verpest het werken aan de game en het kennen van alle cheats en trucs de tevredenheid of de spanning om het te spelen?
SimGuruBeth:
Nee hoor! Het is een geweldige manier om nog meer over de game te leren en hoeveel leuke kleine verrassingen of grappige dingen er worden toegevoegd. Soms kunnen we ons concentreren op de specifieke kenmerken van waar we mee bezig zijn, wat betekent dat we nog steeds nieuwe dingen tegenkomen. En soms werken we ook niet aan elk afzonderlijk pack of pakket, dus sommige zijn gloednieuw als we ze spelen. Dus voor mij is het nog steeds zo leuk als vóór ik aan de game werkte.

ImSands:
Zijn er als vrouwelijke SimGuru speelfuncties die verschillend zijn gebleken vanwege je vrouwelijke kijk op dingen, vergeleken met de manier waarop ze oorspronkelijk misschien waren bedoeld?
SimGuruRad:
Ik weet niet of de kern van een bepaalde functie vanwege mijn vrouwelijke kijk op dingen is veranderd, maar ik weet wel dat we bij de acteercarrière merkten dat we aanpassingen moesten doen om kapsels en make-up bij de verschillende huidtinten te laten passen. We waren bezig met een experimentele demo en ik realiseerde me dat de kapsels en de make-up die ik had uitgekozen niet zo goed bij alle huidtinten zou passen. Hoewel we een demo deden met een specifieke Sim, wisten we dat spelers alle verschillende soorten Sims zouden gaan gebruiken en we wilden dat ze voor ze allemaal zouden werken. Daardoor hebben we looks in meerdere categorieën opgezet en geprobeerd om keuzes te maken die er goed uitzien voor alle huidtinten in elke groep.

Deborah:
Hebben we Nederlandstalige SimGuru's?
SimGuruRusskii:
Momenteel niet. SimGuruMaaike was onze Nederlandse SimGuru, maar ze is verhuisd naar een ander project, dus haar account is niet meer actief.

comicsforlife:
Is het cool om te werken aan Sims-games?
SimGuruBeth:
Wat mij betreft, ja! Ik denk dat De Sims voor een heleboel mensen een bijzondere game is. Het is voor mij helemaal bijzonder omdat ik ben opgegroeid met het spelen van de originele games, en nu mag ik er zelfs aan werken, wat nog steeds een beetje surrealistisch is. Ik weet hoeveel het me als jong persoon heeft helpen beïnvloeden, en ik voel me bijna vereerd om dit voor de hedendaagse spelers te mogen doen. Ik werk als vormgever binnen het team en het is echt raar/eervol/hartverwarmend om te zien hoe mensen screenshots delen van de vele voorwerpen waaraan ik heb gewerkt. Ik ben dankbaar dat ik aan zo'n inclusieve game mag werken die ernaar streeft om anders te zijn, en met mensen die daar precies hetzelfde over denken.

Nicole46:
Wat heeft je gemotiveerd om een SimGuru te worden?
SimGuruPopcorn:
Toen ik als tester begon, had ik een paar vrouwelijke producenten die ik bewonderde en die mij hebben geïnspireerd. Ik zag hun passie voor de community en ik heb mijn best gedaan om van ze te leren. Ze hebben er allebei voor gezorgd dat ik meer zelfvertrouwen kreeg en gaven me kansen om te groeien. Ik zag hoe ze contact hadden met de community en ik wist dat ik dat ook wilde doen. En hier ben ik dan! Ik huilde gewoon toen ik tot Guru werd benoemd. Dat was heel bijzonder voor me! Ik had het niet kunnen doen zonder hun voorbeeld en ondersteuning.

_________________________________________________________


ALS EEN GAMER/SIMMER
12mich06:
Waarom ben je een gamer geworden en werd je keuze geaccepteerd door anderen (ouders, partner...)?
SimGuruRad:
Mijn ouders zijn geweldig. Ze hielden al van games voordat ik werd geboren, dus ik had het vrij makkelijk (ik heb een paar jaar geleden op Twitter een foto van mezelf gedeeld waarbij ik als peuter op een computer speelde). We speelden samen games toen ik opgroeide en ik speel nog steeds drie avonden per week World of Warcraft met mijn vader; mijn vader is de gildeleider en mijn moeder is de raidleider. Mijn moeder vindt het leuk om mijn werk te delen met haar vrienden en ze deelt altijd de livestreams als ik daarin te zien ben op ons Discord-kanaal. Mijn zus en ik zaten vroeger altijd in onze bibliotheek om daar avonturengames te spelen, maar naarmate ik ouder werd, ben ik meer in mijn eentje gaan spelen. Ik kreeg mijn eerste Game Boy toen ik 9 was, en daarna bij elke nieuwe uitgave, en die sleepte ik overal mee naartoe.

SimGuruKuxiku:
Mijn ouders waren degenen die mij en mijn twee broers met gamen kennis lieten maken toen ze een Game Boy met Tetris mee naar huis namen. Ik woonde als kind op een afgelegen plek buiten de stad, dus mijn opties waren nogal beperkt wat het spelen met andere kinderen betrof. Eigenlijk waren er geen andere meisjes van mijn leeftijd, dus ik speelde vroeger met mijn twee broers en hun vrienden. Voor hen ging het alleen maar om gamen, en voor mij natuurlijk ook want ik wist niet anders. Dat was ook de tijd dat ik pc-games begon te spelen en de game die ik toen het leukst vond was Roller Coaster Tycoon.

Ik herinner me dat de middelbare school iets minder leuk was, want ik was het enige meisje in ons hele jaar dat games speelde en meisjes van mijn leeftijd vonden dat meer iets voor jongens. Daarom was ik nogal een buitenbeentje en had ik niet veel vrienden op school. Dus ja, ik denk dat je wel kunt zeggen dat mijn passie voor gamen niet door iedereen werd geaccepteerd. Hoewel ik niet met veel plezier terugkijk op die tijd, heeft het me wel iets heel waardevols geleerd: je moet je passie volgen en doen wat je gelukkig maakt zonder je zorgen te maken over wat anderen daar misschien van vinden. Want die mensen die proberen om je te laten geloven dat je anders, vreemd, raar of nerdy bent, zullen niet voor altijd in je leven zijn. Op een dag ben je klaar met school en word je niet langer geconfronteerd met hun oordeel. Je kunt je eigen beslissingen nemen, waar je naartoe wilt, waar je wilt wonen, de mensen die je wilt ontmoeten en met wie jij je passie wilt delen. Het wordt beter, veel beter, en uiteindelijk zul je zien hoe onbelangrijk de meningen van gemene meisjes op school eigenlijk zijn.


SimGuruRusskii:
Ik moet zeggen dat het in feite om nieuwsgierigheid gaat, haha. Mijn broer, de oudste, had toegang tot een computer en gameconsoles en ik was altijd aan zijn zijde, dus zodra ik mijn interesse begon te tonen, leerde hij me hoe ze werkten en welke games ik kon spelen. Zo leerde ik ook voor de allereerste keer coderen. Mijn broer was gek op coderen en leerde rond zijn zesde al BASIC haha. Mijn ouders hadden er geen moeite mee, zolang ik mijn studie maar niet uit het oog verloor. Tuurlijk, er waren tijden dat ze niet begrepen waarom ik het zo leuk vond, maar ze hebben zich nooit verzet. Het feit dat ik gamede is dus nooit een probleem geweest voor de dynamiek van mijn familie hahaha.

Toen ik zei dat ik in games wilde werken, wisten mijn ouders in eerste instantie niet precies hoe dat zou werken. Mijn ouders begrepen de industrie destijds niet zo goed. Terug in mijn eigen land was het werken in games niet bepaald de norm en de manier waarop de industrie werkte was ook niet super bekend, dus ze maakten zich af en toe zorgen of ik het qua financiën wel redde en of de werkdruk niet te hoog was. Maar ze steunden me enorm en stelden me vragen over hoe dingen werkten. Ik krijg nog steeds af en toe een telefoontje van mijn moeder met de vraag "Eet je wel voldoende?" hahaha. Mijn partner deelt mijn passie voor gamen, en ook al zit hij in een andere bedrijfstak, hij vindt het geweldig dat hij af en toe met mij kan relaxen om te gamen.

Ik denk dat mijn directe omgeving begrijpt dat dit is wat ik wilde doen want ik doe dit ook nog steeds voor een groot deel in mijn vrije tijd. Dus ik denk dat ze blij zijn dat ik mijn passie heb gevolgd.


CaptainElsa:
Mijn vader zei vaak (en daar had hij eigenlijk wel gelijk in) dat Sims 'met Barbies spelen' voor volwassenen is. Mijn uitgebreide Barbie-imperium heeft me dus niet alleen op De Sims voorbereid, maar voor een groot deel ook op mijn professionele bestaan.
Waar speelde je mee als kind dat je heeft voorbereid op De Sims/werken in jouw vakgebied?
SimGuruMiriam:
Ik had als kind een poppenhuis wat ik geweldig vond en waar ik uren mee speelde. Ik verzon voortdurend verhalen over de bewoners van het poppenhuis (die eigenlijk geen poppen waren maar kleine pluche dieren). Dus ik denk dat ik nog vóór De Sims, De Sims altijd al heb willen hebben.

Wat het spelen van computergames betreft speelde ik vroeger heel veel 'richt-en-klik' avonturengames. Dat waren mijn favorieten. Ik stak heel wat tijd in het spelen, ging helemaal op in de verhalen, genoot van de puzzelontwerpen en merkte ook hoe leuk het was om in een andere wereld te worden ondergedompeld. Toen De Sims werd uitgebracht, begon ik dat ook te spelen en ben ik nooit meer gestopt. Dat heeft me zeker voorbereid op Simmen! Ik kan me nog steeds momenten herinneren van toen ik voor het eerst speelde, zoals het ontvangen van een of ander vreemd telefoongesprek. Ik herinner me gewoon hoe veel humor en details er in de game zaten, zelfs in de vroege stadia al, het was indrukwekkend... en leuk!

P.S Ik speelde ook met Barbies en ik liet ze dan de macarena doen. Dat was in de jaren 90 dus misschien moet je dat even googelen. Goede tijden!

comicsforlife:
Vind je het leuk om Sims-games te spelen?
SimGuruPopcorn:
Ik vind het heerlijk om Sims-games te spelen. Ik speel al sinds De Sims 1! Het heeft me door elke levensfase geleid. Ik speel ook thuis. Hoofdzakelijk omdat:
1. Ik het echt leuk vind om te spelen en ik er altijd een bepaalde verbinding mee heb gevoeld.
2. Het me op mijn werk helpt! Hoe meer ik de game begrijp, hoe makkelijker het is om mijn werk te doen.

12mich06:
Het toezicht op Twitch of andere streamingplatforms is belangrijk om ongepaste en seksistische opmerkingen te beperken. Heb jij daar ooit mee te maken gehad?
SimGuruDana:
Als jarenlang fervent gamer heb ik dit soort kwetsende opmerkingen heel vaak ondervonden. Hoewel ze nog steeds een veelvoorkomend probleem zijn, heb ik veel hoop voor de nabije toekomst. We zien veel meer vrouwen en meisjes die tegenwoordig allerlei verschillende games spelen, wat minder vaak voorkwam toen ik opgroeide. In feite maken vrouwen nu bijna de helft van alle gamers uit. Ik denk dat het belangrijk is om de community's te vinden die vrouwen als gamers accepteren en de onbeleefde en onverdraagzame links laat liggen om je passie niet te laten verpesten.

Arkenja:
Als vrouw, zijn je favoriete Sims vrouwelijk of mannelijk?
SimGuruRad:
Ik denk dat ik een lichte voorkeur heb voor onze vrouwelijke personages, maar ik heb ook een paar mannelijke Sims die ik geweldig vind. Misschien een 3:1 ratio van vrouwelijk tot mannelijk.

Catrollz:
Hoe vaak speel je De Sims op je werk? Geef je de voorkeur aan het bouwen van huizen of het spelen met de Sims?
SimGuruRad:
Producenten spelen de game zo veel mogelijk op hun werk, maar dat is vooral om bugs te spotten en te zien hoe goed alle onderdelen van de game samenwerken. In mijn eigen tijd vind ik het leuk om Sims te maken in CES. Vaak baseer ik ze op mijn eigen originele personages, en soms vind ik het leuk om personages uit boeken en beroemdheden te maken.


Post edited by EA_Jason on
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top