Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Is de sims zijn charme verloren?

MilkMilk Berichten: 1 Brabbelende Baby
Vorige week besloot ik met hoge koorts eens een goede blik te werpen op de sims 4. Ik speel al 20 jaar sims en mijn all time favorites zijn nog steeds 1 & 2. Toen de sims 4 uitkwam heb ik het even gespeeld maar ik was not amused. Daarom besloot ik in een klap alle uitbreidingen te kopen en alles op mijn computer te zetten. Conclusie: ik vind het een leuk spel. Maar als ik kijk hoeveel geld ik er in één keer heb ingepompt ontbrak het aan veel.

Mijn vraag aan jullie is: Vinden jullie, als ervaren sims spelers dat de sims 4 zijn charme verloren is als je terugblikt naar alle andere varianten? Mijn vraag is niet of jullie het een leuk spel vinden, de vraag is of het naar jullie mening nog steeds vernieuwend, verrassend en creatief genoeg is.

Liefs,

Milk

Reacties

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Nee, ik vind dat elke versie zijn leuke en minder leuke dingen heeft, wat elke versie uniek maakt

    The Sims speel ik eigenlijk nooit meer, maar daar was "abracadabra" en "vakantie (geen idee meer hoe dat pack heette, maar dat was die met o.a. die ski schans) toch wel favoriet.
    De Sims2, EINDELIJK generaties, baby's, peuters en oude mensen!
    En toen University en Gaan het maken erbij kwamen, was ik definitief verliefd. Ook op vakantie vond ik geweldig, schelpjes zoeken op het strand en die in mijn winkeltje verkopen.... Je eigen buurten maken, zo jammer dat dát er niet meer is. Dit blijft absoluut mijn favoriet.
    Toen kwam De Sims3, met de open wereld. De gameplay vond ik niet geweldig, maar het bouwen wel, met name Create a Style! Hele boerderijen heb ik gebouwd, met heel veel groenten en fruit, en dan met de tractor oogsten. Heel erg leuk. Ik heb er veel in gebouwd en weinig in gespeeld.
    En nu De Sims4. Mooiere Sims, de mooiste van alle delen. Makkelijker bouwen, hoewel dat in het begin wel heel moeilijk was. Bouwtechnisch kan er veel meer. Geen open wereld (maar echt missen doe ik dat niet) En hoewel er wel weer een universiteit uitbreiding is (was er ook in De Sims3) haalt het het niet bij de Sims2 versie.
    Maar ik amuseer me prima met bouwen en af en toe speel ik ook nog. Ow, de waslijnen zijn ook heel leuk.

    Hier vind je wat en daar laat je iets. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    Ondanks dat ik al een tijd niet meer heb gespeeld denk ik dat het toch zijn charme wel houdt. Het leuke is inderdaad wat Deborah al zegt dat elke nieuwe versie weer nieuwe dingen te bieden heeft. Ik geloof zelf dat de overgang van The Sims naar De Sims 2 wel de grootste was en daarom misschien ook wel de leukste. Ik heb zelf momenteel helaas geen computer waar ik het op kan spelen en mijn laptop heeft niet voldoende ruimte om meer dan het basisspel op te zetten. Toch lijkt het me wel heerlijk om gewoon weer lekker ermee bezig te gaan en inderdaad veel te bouwen. Als ik zie wat voor prachtige creaties er nog steeds gemaakt worden, denk ik dat het voor veel mensen nog steeds wel z'n charme heeft.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top