Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream (BMD) seizoen 4 - Sims 4: Opdracht 2 online

«134
Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
Introductie

Welkom bij het vierde seizoen van Build My Dream (BMD).
In deze wedstrijd krijgen de deelnemers per ronde een opdracht om een bouwwerk te maken. Na elke ronde word er gestemd en valt de deelnemer met de minste punten af. In de finale wint degene met de meeste stemmen.

Om mee te doen heb je het basisspel van de Sims 4 nodig. Uitbreidingspakketten mag je wel gebruiken, maar zijn niet nodig om mee te doen. CC mag niet worden gebruikt, tenzij anders aangegeven.
Heb je uitbreidingspakketten? Vermeld dit bij de inschrijving!

@SimLibby begon met het eerste seizoen voor de Sims 4, daarna hebben @MDianaSanders en @Deborah seizoen 2 en 3 georganiseerd. Ik heb het vorige seizoen gewonnen en daarom mag ik seizoen 4 organiseren. Ik hoop dat jullie de opdrachten leuk vinden!

Om je spel klaar te maken voor het nieuwe seizoen, kijk even bij onderstaande link. @MDianaSanders heeft heel duidelijk beschreven hoe je een verse start kan maken voor de wedstrijd.
http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/770521/build-my-dream-de-sims-4-seizoen-2-status-de-stemronde-is-geopend-stemmen-kan-tot-zaterdag-18/p1

Ik herhaal de regels die @MDianaSanders heeft opgemaakt hieronder nog even in het kort, aangezien die ook dit keer weer van toepassing zijn. Mocht er iets anders zin, staat dat er bij.

Inleveren

Inleveren gebeurd in een apart topic. Deze zal aangemaakt worden zodra het tijd is om voor de eerste keer in te leveren.
Iedereen krijgt per ronde 1 bericht om in te leveren. Deze mag je na het inleveren niet meer aanpassen, tenzij overlegd.

Een van de dingen die ik anders wil doen dan de andere seizoenen is dat er geen presentaties gemaakt hoeven te worden. Er gaat ontzettend veel tijd inzitten en niet iedereen heeft die tijd.

Vertel iets over je project en plaats dan het volgend aantal foto’s in een leeswaarschuwing. Een leeswaarschuwing maak je door [spoile r] [/spoile r] in te typen. (Vergeet niet de spaties uit de spoiler te halen!) Zet de link van de foto’s tussen de twee spoilers. Dus: [spoile r] link van de foto [/spoile r] (ZONDER spaties).

1 foto van de voorkant
1 foto van de achterkant
1 plattegrond foto per verdieping
4 foto’s per verdieping voor een betere indruk van het bouwwerk en inrichting
2 foto's van de tuin, tenzij het een grote tuinopdracht is. Dan 3 foto's.

Stemmen

Net als in de vorige seizoenen mag iedereen stemmen. Niet alleen de deelnemers, maar ook iedereen op het forum die niet mee doet aan de wedstrijd.
  • De stemmen worden geplaatst in hetzelfde topic als dat de bouwwerken worden ingeleverd. Zo blijft het overzichtelijk.
  • Stemmen mag pas wanneer de stemronde door mij is geopend. Ik zal zelf ook feedback geven. De stemronde blijft per keer een week open, daarna worden de stemmen geteld en valt er iemand af.
  • Je mag niet op je eigen creatie stemmen. In de finale mogen de deelnemers helemaal geen stem uitbrengen.
  • Bij het stemmen geef je een +stem aan de inzending die jij het beste vindt. Je geeft een -stem aan de inzending die je het minst goed vindt.
    Aantal stemmen: Bij meer dan 15 inzendingen in een ronde, mag iedereen 3 + en 3 -stemmen geven. Zijn er 10-15 inzendingen in een ronde, dan geeft iedereen 2 + en 2 -stemmen. Als er minder dan 10 deelnemers zijn overgebleven geeft elke stemmer 1 + en 1 -stem.
    Je gebruikt per stemronde altijd al je stemmen en je mag een deelnemer nooit meer dan één stem geven (je mag niet, bijvoorbeeld, in één stemronde twee +stemmen aan dezelfde deelnemer geven omdat je zijn/haar creatie zo geweldig vindt).
  • De uitleg over hoe iemand een ronde wint of verliest kopieer ik van @SimLibby :
    De winnaar van iedere ronde wordt als volgt bepaald: de minstemmen worden in mindering gebracht op de plusstemmen. Wat er dan overblijft is de uiteindelijke score. Bijvoorbeeld:
    Deelnemer 1: 3 + stemmen en 4 - stemmen = -1 (moet de wedstrijd verlaten)
    Deelnemer 2: 5 + stemmen en 5 - stemmen = 0
    Deelnemer 3: 4 + stemmen en 2 - stemmen = +2 (winnaar huidige ronde)
    Indien er een gelijkstand is wordt er bij iedere opdracht, behalve bij de finale, random.org gebruikt om een winnaar aan te wijzen. De namen worden hierbij ingevoerd op volgorde van het inleveren van de opdracht. Van deze uitslag wordt een foto gemaakt om de deelnemers te laten zien.
  • Bij meer dan 10 deelnemers vallen er per ronde 2 deelnemers af tot er nog maar 4 deelnemers over zijn. Vanaf dat punt valt er elke keer maar 1 deelnemer af.
[/list]

Geen joker
Iets anders dat ik dit seizoen wil doen, is de joker afschaffen. Zeker omdat het toch niet meer zo'n storm liep vorig jaar met het aantal deelnemers, is het voor iedereen gelijke kans.
Mochten er dit seizoen veel deelnemers aanmelden, zal ik het wel invoeren.

Vragen en of opmerkingen
Zijn er vragen en of opmerkingen, zet die dan in dit topic. Ik zal z.s.m. antwoord geven.
Als je uitstel nodig hebt voor een opdracht, zet dit ook in dit topic.
Red je het niet binnen de tijd te stemmen, maar wil je dit wel nog gaan doen, laat het dan ook in dit topic weten.
Post edited by Caatje28 on

Reacties

  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    november 2019 aangepast
    Deelnemers (en uitbreidingen):

    @Essemi
    (Stedelijk leven/Aan het werk/Seizoenen)
    @LisaSimLife
    (Aan het werk/Beleef het samen/Stedelijk leven/Honden&Katten/Jaargetijden + gamepacks + Peuter/Fitness/Kinderkamer/Romantische tuin/Filmavond/Coole keuken/Perfecte patio)
    @Lovingsim
    @Monahapje
    @Twiggy
    @Dnll8445
    @Kanarie12345
    @Deborah
    @Sabrientjuh
    Post edited by Caatje28 on
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    september 2019 aangepast
    Opdracht 4: Eilandelijk paradijs
    Sulani
    Pierperfectie
    Budget: $ 55.000

    Maak een eilandwaardig huis op palen!

    to59p4t4ct1g.png

    Bouweisen:
    - Moet op palen staan;
    - Zorg dat je verschillende hoogtes hebt;
    - Probeer de nieuwe manier van trappen bouwen eens uit;
    - Woonkamer, slaapkamer en badkamer moeten aparte "gebouwen" zijn;
    - Keuken mag bij een van de 3 gebouwen erbij in;
    - Geen CC toegestaan

    Maak er wat leuks van!
    De inleverdatum is 1 november.

    Dit kavel kan je downloaden onder "Stilt House" bij Caatje28.
    Post edited by Caatje28 on
  • LovingsimLovingsim Berichten: 42 Pruttelende Peuter
    Hoi! Ik weet niet of het nodig is maar ik wilde even melden dat ik een paar dagen geleden word beroemd gekocht heb dus die kan je erbij zetten in de reactie van de pakketen😉
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Sabrientjuh , volgens mij zijn er een paar foto's bij het inleveren mislukt.
    Ik zie wel de naam plattegrond, maar de plattegrond zelf niet.
    En om dat topic "schoon" te houden, zet ik het hier maar even neer. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SabrientjuhSabrientjuh Berichten: 174 Koddige Kleuter
    maart 2019 aangepast
    @Deborah ik zie ze zelf wel (ben voor de zekerheid nog even gaan kijken), voor mij ziet het bericht er gewoon uit zoals het hoort
    heb dus geen idee waar het daar fout gaat aangezien ik ze wel kan zien
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    @Twiggy Je kan nog mee doen! De inleverdatum van de eerste opdracht is 23 maart. Tot die tijd kan iedereen gewoon mee doen.
    Als je iets meer tijd nodig hebt, laat het dan even weten.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Sabrientjuh , ik zie het nu wel.
    Geen idee hoe dat kan...

    @Caatje28 , het oude topic is weg.

    @Twiggy, dit is het vervangende topic.
    Je bericht is wel gezien, ook al staat het er niet meer.

    Some angels choose fur instead of wings
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    Dankje @Caatje28 en @Deborah :)
  • LovingsimLovingsim Berichten: 42 Pruttelende Peuter
    Hoi! Er is iets mis met mijn account waardoor ik geen foto’s in mijn post kan zetten. @Deborah is dit gelukkig aan het fixen maar ik weet niet zeker of dit voor 23 maart lukt. Als dit niet lukt is het dan mogelijk om uitstel te krijgen?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Lovingsim , ik ga er wel vanuit dat het maandag of dinsdag in orde is.
    En ik weet zeker dat dit een goede reden is voor @Caatje28 om op je te wachten. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ja hoor, geen probleem. Laat maar weten wanneer het opgelost is. We wachten gewoon tot iedereen heeft ingeleverd met stemmen.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Lovingsim , kijk eens of je nu foto's kan plaatsen?

    @Caatje28 , je hebt een pushbericht op de pagina voor Build My Dream!
    Hoe cool is dat? (boven aan het forum)

    Some angels choose fur instead of wings
  • LovingsimLovingsim Berichten: 42 Pruttelende Peuter
    Ja ik kan weer foto’s plaatsen! Ik ga nog even de laatste puntjes op de i zetten en dan ga ik mijn huis ook inleveren
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    @Deborah Ik zie het, echt gaaf! Ben benieuwd of er zich nog nieuwe mensen aanmelden erdoor. Zou wel echt leuk zijn!

    Ik zal de inleverdatum aanpassen naar 30 maart. @Twiggy en @Lovingsim, is dit genoeg tijd voor jullie?
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    Ja, geen punt @Caatje28 Heb het bijna klaar, nog wat fototjes en dan kan ik delen. Wordt dus al voor de 23ste zelfs. :)
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Hey!

    @Caatje28 Ik heb deze week een aantal nieuwe pakketten aangeschaft, hierbij hoort: word beroemd, strangerville en wasgoed accesoires.
    Dan weet je dat ;)

    Ik vond het een enorm uitdagende opdracht maar echt wel heel leuk :smile:. Normaal bouw ik binnen no-time een tiny house, hier had ik toch wat moeite mee, omdat ik iets teveel wilde :wink:

    Liefs Lisa.
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    @LisaSimLife bedankt voor het doorgeven, zal het binnenkort even aanpassen.
    Ik heb al een leuk idee voor de volgende opdracht, ook dit word weer een uitdaging denk ik. Ik probeer zoveel mogelijk opdrachten buiten het "normale" bouwen te verzinnen, maar dat is toch best lastig hoor.

    Vind het wel echt leuk dat iedereen het een leuke, maar uitdagende opdracht vind.
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    @Nicky65, @Essemi, @Yez, @Monahapje, @ThereImNora14412
    Hoe gaat het bij jullie met het bouwen? De deadline is verplaatst naar 30 maart, dit is over 5 dagen. Krijgen jullie het af? Hebben jullie nog vragen?
    Ik ben erg benieuwd!
  • ZaharpiezedZaharpiezed Berichten: 3 Brabbelende Baby
    Werkt ja
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    @Zaharpiezed Wil je ook mee doen?
  • EssemiEssemi Berichten: 46 Pruttelende Peuter
    Die van mij staat erin :smiley:

    Ik heb trouwens nog seizoenen erbij gekocht.
  • Kanarie12345Kanarie12345 Berichten: 66 Denderende Dreumes
    maart 2019 aangepast
    leuk! ik wil meedoen, maar ben jammer genoeg ben ik niet goed in bouwen :'(
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    @Kanarie12345 dat is zo leuk aan deze wedstrijd, of je nu meedoet als deelnemer of niet, je leert er beter door bouwen en je komt nog eens op ideeën.
    Als je wilt mag je gewoon meedoen hoor.
  • Kanarie12345Kanarie12345 Berichten: 66 Denderende Dreumes
    ik wil graag meedoen. kan dat? en mag cc?
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Lees maar even de regels bovenaan dit topic. Cc mag alleen wanneer dat aangegeven word. Als je nog mee wilt doen wil ik nog voor 1 keer de deadline uitstellen, maar dan gaan we toch eindelijk eens beginnen.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Kanarie12345 , voor mij geldt dat ik door deze wedstrijden geleerd heb om te bouwen.
    En als Build My Dream te moeilijk is, kun je ook altijd nog mee doen aan Extreme Home Makeover.
    Daar bouw je niet echt, maar is het meer inrichten.

    Ik vind ze allebei heel erg leuk. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    We wachten nog even tot @Kanarie12345 heeft ingeleverd, ze had het al klaar.
    Degene die nog niks hebben ingeleverd, hebben tot dan de tijd. Daarna ga ik de stemronde openen.
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Hoi hoi!

    Ik zag gisteren pas dat de wedstrijd weer begonnen was en toen zag ik het bericht van @Caatje28 over het inleveren van @Kanarie12345 .

    Ik ben klaar en ik zie nog niet dat er iets ingeleverd is van kanarie. Mag ik nog meedoen?

    Voor de zekerheid post ik hem vast, maar ik kan hem zo weer weghalen als het niet meer kan. Daar heb ik alle begrip voor!
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik zal wel voor mijn beurt spreken, maar zover ik de regels ken, kan je 'm gewoon nog inleveren @Dnll8445 .
    Hartstikke leuk dat je meedoet!

    Some angels choose fur instead of wings
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    @Dnll8445 je inlevering telt gewoon hoor. Leuk dat je mee doet!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top