Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Extreme Home Make-Over |

«13456716
thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
december 2016 aangepast in De Sims 4 Wedstrijden en Uitdagingen
Dit is het inlever/stem topic!
Hier alleen je opdrachten inleveren of op de opdrachten stemmen. Voor vragen en/of opmerkingen ga dan HIER heen.


Wat is Extreme Home Make-over?
In deze "Build My Dreams" voor beginners wordt gestart met een huis wat verbouwd moet worden.
De organisator geeft de 'wensen' aan waar de woning aan moet voldoen (zowel bedrag als uiterlijk).
Het enige wat niet veranderd mag worden zijn de buitenmuren.
Er moet worden vermeld waar het kavel geplaatst moet worden, zodat het beginbedrag voor iedereen hetzelfde is.
(Omdat niet iedereen alle uitbreidingen in bezit heeft zal dat Willow Creek of Oasis Springs worden).
De woning die aangepakt gaat worden mag geen cc bezitten, omdat niet iedereen met cc werkt.
Wanneer de woning verbouwd gaat worden mag er wel cc gebruikt worden.
In deze wedstrijd mag iedereen elke ronde meedoen. Om mee te doen hoef je alleen maar jouw inzending/creatie/uitvoering van de opdracht in dit topic in te leveren.

Inzendingen/Foto's
Omdat dit een beginners 'wedstrijd' is worden er geen presentaties gehouden maar foto's die zo goed mogelijk de woning moet weergeven wanneer deze verbouwd is.
1 foto vooraanzicht
1 foto achteraanzicht
3 foto's per etage.

SimLibby heeft uitstekende tips over het bouwen en foto's maken die je kunnen helpen:
http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/769646/build-my-dream-de-sims-4-seizoen-1-inschrijvingen-geopend/p1

Leeswaarschuwingen
Om het laden van de pagina's niet al te lang te laten duren, heeft het de voorkeur de foto's in een leeswaarschuwing te stoppen. Dit doe je met behulp van [spoi ler] [/ spoiler] zonder de spaties. Dus:

[spo iler] linkjes van de foto's [/spoi ler] (zonder de spaties!!).
Je kan ook de tekst selecteren en dan op leeswaarschuwing klikken (zie leeswaarschuwing hieronder)
ogwg7byksybn.png


Stemmen
Er wordt een tijdslimiet vastgesteld wanneer de opdrachten binnen moeten zijn in het inleveren/stem topic door de opdrachtmaker. Één dag na de deadline opent de stemronde, dan mag iedereen (ook de kijkers) hun stem uitbrengen in het Inleveren/Stem topic tot de opdrachtmaker de stemronde sluit of er één week verstreken is.

De puntentelling gaat als volgt:
Men mag op drie van de deelnemers stemmen.
1e voorkeur 3 punten
2e voorkeur 2 punten
3e voorkeur 1 punt

Bij meer dan 3 deelnemers mag de organisator zichzelf geen punten toebedelen.
Bij 3 deelnemers of minder mag de organisator zichzelf 1 punt toebedelen.
De organisator mag meedoen aan het project wat hij/zij zelf heeft bedacht.

De Winnaar
De winnar is degene met de meeste stemmen. In geval van een gelijke stand zal Random.org worden gebruikt om de winnaar te bepalen.
De winnaar mag het volgende home make-over opdracht met de daarbij behorende wensen kenbaar maken.
Post edited by thekattengirl on

Reacties

  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    oktober 2016 aangepast
    Kaarten NewCrest, Oasis Springs, Willow Creek
    ydcxgiu1ddqo.jpg
    f82pcfqxyr1m.jpg
    4oa20bbhyypt.jpg



    Voorgaande Opdrachten
    Opdracht 1 door Deborah
    Opdracht 1:

    Download onder mijn naam (Deborah122000) het huis genaamd "Het Strandhuis".
    Het moet geplaatst worden in Oasis Springs.

    Daarna krijg je een budget erbij van 40.000.
    Joepie, wat een hoop!

    Nou nee.
    Het moet een woning worden voor een klein gezin. Vader, moeder en een baby (die snel zal opgroeien naar een kind)
    Vrolijke, lichte kleuren zijn gewenst. De keuken mag een woonkeuken zijn, eventueel een open keuken. Er moet een mooie vrolijke veilige tuin bij en een uitnodigende voorkant (voortuintje of zo).
    Hoe je het doet, mag je helemaal zelf weten.
    Je mag alles veranderen, verwijderen, wijzigen, maar de buitenmuren moeten blijven staan.

    Je krijgt tot zondag 6 maart de tijd. (dat zijn dus 3 weken)
    Dat zou voldoende moeten zijn, want het is geen grote opdracht.

    Downloads zijn toegestaan. ;)
    Opdracht 2 door consuelathefirst
    Extreme home makeover opdracht 2:

    De familie Ney ( Mo Ney, Noma Ney en Nomo Ney) zijn eigenaar van een museum.
    Jaren lang hebben zij onder het museum gewoond.
    Zij hebben het plan om een enorme rijkdom te vergaren, maar dat wordt even op de lange baan geschoven want....

    Door het plotseling overlijden van mw. Ney haar zus krijgen zij de zorg van haar nichtjes; de tweeling Nana en Nono Cash
    Hun zoon die op een kostschool zat en alleen in de weekenden thuis kwam komt nu ook thuis wonen.
    Mo Ney en zijn vrouw willen dit museum ombouwen tot een gezinswoning waarbij de kinderen weer een veilige haven kunnen krijgen.
    Daar moet natuurlijk heel wat voor gebeuren.

    Eisen voor het huis zijn:
    1
    Rekening houdend met de ontwikkeling van de kinderen
    Nomo is een echte nerd en geniaal.
    Nono is een sociale vlinder en altijd even vrolijk terwijl Nana een heethoofd is en enorm artistiek.
    De ouders hebben natuurlijk een image opgebouwd en willen stijl en klasse uitstralen.
    Mo Ney:Ambitieus, Kunstliefhebber en Zelfverzekerd.
    Noma Ney:Kunstliefhebber, Snob en vrolijk.

    2
    De binnenkant mag naar eigen idee aangepast worden, Je mag alles veranderen, verwijderen, wijzigen, maar de buitenmuren moeten blijven staan.
    De kelder valt in deze opdracht niet onder de buitenmuren.
    Er is nog geen echte tuin aanwezig dus deze moet ook aangepakt worden om er een geheel van te maken.

    Download onder mijn origin id: consuelathefirst, het kavel Museum.
    Wanneer je deze op het kavel Pottenmakersheuvel in Willow Creek gaat plaatsen kom je uit op een bedrag van 70.000 uit.
    Het gezin heeft 22.000 eigen geld en dat mag gebruikt worden.

    Ik hoop dat deze opdracht duidelijk is en wens jullie (en mijzelf) heel veel succes met deze taak.

    ps. ik zag dat het kavel in Willow Creek ook gebruikt wordt in BMD2 dus ik hoop dat dit geen problemen geeft...
    Net als de eerste opdracht heb je 3 weken, tot 22 april, de tijd om dit project te doen.
    Opdracht 3 door HappyNisa
    Dit zijn Lena Fox en Esa Royal, ze zijn nu 3 jaar getrouwd en willen binnenkort hun eerste kindje adopteren.
    Ze wonen nu al jaren in een schattige huisje. De inrichting bevalt hen echter niet en er is helemaal nog geen ruimte gecreëerd voor het kindje.
    py7fr81570w5.png

    Lena Fox
    Renaissance Sim
    - Houdt van buiten
    - Geniaal
    - Snelle leerling
    - Vrolijk

    Esa Royal
    Groot blij gezin
    - Creatief
    - Boekenwurm
    - Perfectionistisch
    - Huiselijk

    Eisen
    Download het huis onder mijn EA ID HappyNisa, het huis heet Family Starter en heeft een waarde van 19.638. (Zie spoiler voor afbeelding) Plaats het huis op Asfalthuizen/Asphalt Abodes in NewCrest
    ho0kdsyxy03s.png

    - Voeg een extra kamer toe voor de aankomende kleine. (Dit kan in de kelder, maar je mag hiervoor ook een extra dak aan maken, het huidige dak moet blijven staan.)
    - De inrichting moet licht en vrolijk zijn.
    - Ergens op het kavel moet een schaaktafel en een schildersezel aanwezig zijn.
    - De tuin is wat leeg, maak een leuke tuin, waar ze gezellig kunnen zitten.

    Het budget bedraagt: 40.000 (in totale kavelwaarde dus huis plus extra's)

    Deadline

    De deadline voor deze opdracht is 31 Mei 17:00
    Opdracht 4 door LisaSimLife
    HIER IS DE HUIDIGE OPDRACHT
    Locatie
    Gezegende Modderpoel in Willow Creek
    Budget
    50.000
    Deadline
    3 juli 2016
    Opdracht 5 door Caatje28
    Victoria Diana DeVere is pas getrouwd met Johan Gerardus Abachus.

    Victoria: Kwaadaardig/Bro/Ingewijde/Gezelligheidsdier - Leider van roedel
    Johan: Perfectionistisch/Hekel aan kinderen/Zelfverzekerd/Zakelijk instinct - Enorm rijk
    rezpga7tj29q.png
    De levenstijl van deze twee Sims passen perfect bij elkaar, ware het niet dat ze allebei redelijk blut zijn. Ze houden van het luxe leventje en van geld over de balk smijten. Helaas voor hen zijn ze door de bruiloft door hun geld heen. Na heel veel smeken, dreigen, huilen en chanteren hebben ze nog wat geld van vrienden, familie en zakenpartners kunnen lospeuteren. Dit was genoeg om een luxe villa te kopen aan de kust in Windenburg.

    Helaas was dit niet genoeg voor ze, ze wilde perse nog een vakantiehuisje hebben. Van hun spaargeld dat ze in de korte tijd hadden opgespaard hebben ze dit afgelegen stuk grond kunnen kopen waar een verlaten hutje op staat.
    pgyg9yvg8zg0.png

    De opdracht:
    Dit huisje moet je omtoveren tot het vakantieparadijs wat bij deze twee geldsmijters past.
    Het huisje plaats je in Willow Creek op het kavel Rozenstroming.

    Eisen:
    - Er moet een zwembad aangelegd worden
    - Er moet een houtvuur geplaatst worden
    - Het moet er luxueus uitzien
    - Er mag een kamertje aangebouwd worden van max. 3x4
    - Het aparte huisje moet blijven staan
    - Er moet een tweepersoonsbed in
    - Er moet een mooie tuin aangelegd worden

    Budget:
    Maximaal $41.750 (ik hou van rare bedragen).
    Hier moet je voldoende mee kunnen.

    Deadline:
    30 juli 20:00 uur

    Je kan het huisje downloaden onder mijn ID: Caatje28. Het staat er als Secret Cabin.
    Je kan ook Victoria en Johan downloaden als je wilt.
    Opdracht 6 door Lisa Simlife
    Dit is de Kraaienpootlaan in Newcrest (hij moet op Asfalthuizen geplaatst worden, dit is het stuk grond van 20*30) en hij is te downloaden onder mijn Origin ID: LisaSimLife
    1e17ar3e4eho.png

    De opa van Elisa is al een tijdje oveleden en aangezien Elisa gaat verhuizen naar een andere stad wil ze het huis van haar opa graag verkopen, alleen in deze staat wil niemand het hebben. Ze heeft nog wel wat spaargeld van haar opa liggen om het huis en de tuin op te knappen.

    Het maximale bedrag wat dit huis straks mag kosten is: 81.500 simdollars.

    Alle binnenmuren mogen verwijderd worden. Maar alle buitenmuren/balkons en daken moeten blijven. Het dak moet dus blijven zoals het is (een andere dakbedekking mag natuurlijk wel :wink:) De torens moeten dus ook behouden worden, maar deze zijn te smal om een trap naartoe te bouwen dus er kunnen geen kamers van gemaakt worden. De ramen en deuren mogen wel vervangen worden.

    Ik zou zeggen leef je uit, het moet dus een huis worden die mensen aantrekkelijk vinden, en die wel "verkocht" kan worden.
    Er zijn dus geen speciale tuin of interieur eisen. Belangrijk is wel dat er minimaal 1 slaapkamer, minimaal 1 badkamer en een keuken/woonkamer/eetkamer is zodat sims er gewoon kunnen leven :wink:.

    Deadline 4 september 20:00

    Huidige Opdracht
    Door Caatje28
    Voor de volgende opdracht heb ik lang moeten nadenken om iets leuks te verzinnen. Ik wist niet welke uitbreidingen iedereen heeft, dus een openbare kavel werd dan wel moeilijk. Ik ben dus weer terug gegaan naar de particuliere kavel, maar wel met een twist.

    Hieronder zien jullie de woning van Myrthe en Henk de Grijze. Henk is jarenlang schipper geweest en Myrthe zwemlerares. Ze wilden iets kopen voor hun oude dag dat die twee beroepen zouden samen brengen en waar ze kunnen genieten van de natuur.
    ldi17tfp7t8j.png

    Toen een van hun kleinkinderen met het idee kwam om een woonboot te kopen, gingen ze meteen naar een makelaar en vonden ze dit juweeltje.
    2zinoik6kf86.png
    Nadat ze er jaren aan hadden besteed om het zo knus en gezellig mogelijk te maken, had hun dochter hen opgegeven voor House Rules Holland. De hele woonboot werd overhoop gehaald en van de eerdere knusheid en gezelligheid is niks meer over. Je kan heel duidelijk zien dat er door verschillende mensen geklust is.

    Eisen:
    - Zorg dat de gezelligheid terug komt in de woning;
    - Zorg dat de slaapkamer romantisch en knus is;
    - Er moet een openhaard in de woonboot komen;
    - Alle ruimtes moeten dezelfde stijl hebben, er moet eenheid ontstaan;
    - Op de veranda moet een gezellige plek komen waar ze van de natuur kunnen genieten;
    - Rondom het water moet er natuur ontstaan om naar te kijken;
    - Er moet plek zijn voor de kinderen en kleinkinderen om te eten en te zitten;
    - Er moet een "loopbrug" naar de voordeur komen, mag ook hoe het nu is.

    De ramen, deur, behang en vloeren mogen aangepast worden. Ook het dak mag veranderd worden.
    Je mag niks aan het water rondom doen, ze liggen nou eenmaal in het kanaal.

    Je kan de woonboot downloaden onder mijn ID Caatje28, met de naam "woonboot".

    Het budget hiervoor is $65.000,-.
    De deadline is 20 november 20:00 uur. Het stemmen kan op die datum beginnen, einde stemronde is 25 november 20:00 uur.

    Post edited by thekattengirl on
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    mei 2016 aangepast
    Ik ga hem ook vast inleveren. Vond het dit keer heel moeilijk om binnen budget te blijven, maar het is gelukt! In totaal heb ik 39.997 simdollar besteed aan het huisje. Ik heb hem getest met een sim en alles is toegankelijk (hoewel bij sommige stukjes de sims een aparte looproute kiezen). Ik heb wat lopen stoeien met de camera, dus als je denkt: "Huh, wat een vreemde foto's..." Dat kan dus kloppen :)

    In verband met het laden zet ik de foto's in een spoiler.

    Hier het vooraanzicht:

    1tmzeqe5lx6k.jpg

    En het bovenaanzicht met plattegrond:

    3djyiac8reqe.png



    De keuken:


    2soau35wyzzs.jpg


    De ouderslaapkamer:


    pxfmq4gvff3b.jpg



    En de aanstaande kinderkamer. Omdat de familie nog niet weten of ze een baby of kind adopteren is deze kamer ingericht op een kind. Voor de zekerheid staat er een wiegje voor een baby op de ouderslaapkamer.

    769ddtodspl1.jpg



    Bedankt voor het kijken!

    Post edited by Dnll8445 on
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    mei 2016 aangepast
    Hier is mijn inzending.
    Ik heb de buitenkant een romantische rood/oranje kleur gegeven. En er is een stukje aan de achterzijde aangebouwd.
    l7zr6b3uitiq.png
    wf59xgj0cd6g.png

    Het bovenaanzicht van het huis laat een gezellige en kleurrijk huis zien.
    Ook de voortuin met de vijver en de achtertuin met een speelplaats en schaaktafel is hier goed te zien.
    eev4kcxbmumw.png

    De keuken is een vrolijke gele kleur, de rest van de woonkamer/keuken heeft oranje/roze en blauwe accenten. De lichte vloer en lichte muren zorgen ervoor dat de woonkamer een licht uiterlijk behoud.
    i77zgyb287yy.png

    De kinderslaapkamer is neutraal en heeft zowel een kinderbed als een wiegje.
    De badkamer heeft een prachtige lichtroze kleur.
    v7yyynqq40py.png

    De ouderlijke slaapkamer heeft net als de keuken gele accenten.
    bzm2bo3lingc.png

    Ik hoop dat jullie mijn creatie mooi vinden

    Liefsss
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Hier is mijn inzending. Jeetje wat zat ik met het budget in de knoei zeg..
    drpmygxjzdaw.png
    Hier de voorkant van het huis met het budget erbij. Ik heb gekozen voor witte bakstenen, omdat ik dit altijd heel mooi statig vind. Daarbij de muur met de hangplanten erover geeft het wat kleur.
    kk2vr752w2k5.png
    Hier de achterkant van het huis. Zoals je kunt zien heeft het kind genoeg spul om mee te spelen, een klimrek, een **** om op te zitten, een walvis om zich in te verstoppen en een autootje om in te "rijden". Er staat een barbeque buiten en een picknick tafel, zodat er ook buiten gezeten kan worden als de kleine buiten speelt.
    5kyh90f3n7tn.png
    Hier de plattegrond. Als je binnenkomt heb je eigenlijk twee kanten om op te gaan.
    Links heb je de keuken met eet gedeelte en een deur naar de kinderslaapkamer (en badkamer+balkonnetje met schaakspel).
    Rechts heb je de woonkamer, met een boekenkast, schildersezel en twee lekkere comfie banken. Ook staan er naast de banken wat afgemaakte schildersdoeken die nog geen lijst hebben. Dan heb je daar de deur naar de slaapkamer voor de dames (en badkamer+balkonnetje).
    ncwwgisxu68c.png
    Hier een overzicht van de woonkamer vanuit de meest rechterhoek. Hier kan je goed de lichte kleuren (en blauwe accenten) zien die gebruikt zijn. Er is weinig kunst aan de muur, omdat dat nog allemaal naast de bank staat (tot er de juiste lijst voor gevonden is).
    o9jud0c84la9.png
    Hier de kinderkamer, met blauwe accenten. Het bed heeft een gordijn eroverheen hangen, zodat dit dichtgetrokken kan worden mocht het kind niet met licht slapen. Mocht het bang zijn voor het donker, hangt er een lamp onder de gordijnroede. In de hoek hangt een aparte stoel, waar het kind kan zitten als het met zijn knuffelkonijn praat. Natuurlijk is er ook een bureau om huiswerk aan te doen. De deur aan het eind leid naar een klein balkonnetje met een schaaktafel.
    ucm5vgm6d7jr.png
    Hier de slaapkamer van de dames. De overheersende kleur is rood. Aan de linkerkant de deur naar de badkamer. Links naast het bed is een deur naar een klein balkonnetje waar een bankje staat.

    Ik hoop dat jullie het wat vinden.
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Mogen we al beginnen met stemmen?
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ja daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Heeft iedereen ingeleverd die mee wilde doen?
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    juni 2016 aangepast
    Bij deze open ik het stemmen. Iedereen die had willen meedoen heeft daar nog een paar extra dagen de tijd voor gehad. (Mijn vader was met een bloedvergiftiging opgenomen in het ziekenhuis, dus had ik hier even geen aandacht voor)

    Mijn 3 punten gaan naar @Dnll8445 voor de kindvriendelijke tuin en het mooie kleurgebruik binnen
    Mijn 2 punten gaan naar @LisaSimLife voor het zeer zeker fleurig maar niet schreeuwerige inrichting en de leuke vijver.
    Mijn 1 punt gaat naar @Caatje28 voor de mooie buitenkant van het huis.


    Dnll8445 en Caatje, ik heb een topic voor vragen en kletsen :P anders wordt het hier zo vol en moeten mensen weer zoeken ^^" Die is hier
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Nou dan komen ook mijn stemmen:

    Mijn 3 punten gaan naar @Dnll8445 Lief en modern huis, leuke tuin.
    Mijn 2 punten gaan naar @Caatje28 Mooi, rustige en kindervriendelijk huis.
    Mijn 1 punt gaat naar @Sottoske Leuke tuin, mooie en moderne inrichting.

    Liefss
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Wat fijn om te horen dat het beter met je vader gaat!

    Mijn stemmen:
    3 punten voor @Dnll8445: Ik vind de buitenkant een beetje saai, maar dat maak je aan de binnenkant weer meer dan goed. Vooral de banken in de woonkamer en die vlinders bij het raam vind ik heel leuk.
    2 punten voor @LisaSimLife: Ook al staat er niet veel in de kamers, ik vind het er heel vrolijk en rustgevend uit zien.
    1 punt voor @Sottoske: Leuk die knal roze keuken! Sorry maar ik vind het toch echt jammer dat je niet een dak boven het aangebouwde stuk huis hebt gebouwd.
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Zo, mijn stemmen zijn gekozen...

    De 3 punten gaan naar @LisaSimLife: 'k Vind het super dat je nog de ruimte hebt gevonden om een echte inkomhal te voorzien. Ik had daar helemaal geen budget meer voor :) Heel knap ook hoe je de tuin hebt aangepakt. Beter kleinere, maar gezellige tuin dan grote lege tuin mss.
    De 2 punten zijn voor @Caatje28: Leuke inrichting, wat te lege tuin naar mijn gevoel. Leuk dat je nog budget hebt gevonden voor twee badkamers, maar hier schuilen misschien andere (goedkopere?) prijzen aan door de vele DLC? Toch heel knap!
    Het laatste puntje gaat naar @Dnll8445: Heb hier echt heel hard over moeten nadenken, heel lang getwijfeld. Ging tussen u en @Caatje28... Ik zou persoonlijk echt niet graag in de slaapkamer van de ouders slapen. Ik hou van felle kleuren, echt waar, maar dit vind ik persoonlijk echt gedateerd. Zo ziet de slaapkamer van mijn grootmoeder er ook uit. En daar wil ik ook liefst niet slapen :) De vlindertjes kunnen dit gevoel niet verhelpen... Voor de rest ziet het er best oké uit.
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Sorry voor het wachten, maar hier zijn mijn stemmen:

    3 punten geef ik aan @LisaSimLife omdat ik de buitenkant heel erg mooi vind, de tuin met de vijver heel leuk gedaan is en ik houd van de grote open ruimte in de woonkamer en keuken!~

    2 punten geef ik aan @Caatje28 voor de leuke (speeltuin) en omdat ik de foto's vanuit een ander perspectief zo leuk gedaan vind.

    En mijn laatste punt is voor @Sottoske Ik vind de keuken ook lekker knal, maar ik vind de aanbouw niet bij het huis passen. Het voelt als een aangezet legoblokje en ik denk dat het met een dak toch meer aangekleed zou zijn geweest, sorry.
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Ik weet niet of er nog meer stemmers zijn?
    Op dit moment is de stand:
    Dnll8445 10 punten
    LisaSimLife 10 punten
    Caatje28 7 punten
    Sottoske 3 punten

    Mooie gelijkstand @Dnll8445 ik neem aan dat @thekattengirl hier wel een oplossing voor kan vinden?

    Liefss
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    juni 2016 aangepast
    @Dnll8445 10 punten
    @LisaSimLife 10 punten
    @Caatje28 7 punten
    @Sottoske 3 punten

    Dnll8445 en LisaSimLife ingevoerd op random.org
    Resultaat:
    *drumroffel*
    61fyywmzv5vg.png

    LisaSimLife heeft gewonnen! Plaats nieuwe opdracht hier (en tag me in het klets forum dan zorg ik dat de opdracht op de eerste pagina komt! ;)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Gefeliciteerd!!

    Some angels choose fur instead of wings
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Dag iedereen!

    Dit is James van Dam een jong volwassenen die graag muziekaal genie wil worden!
    Hij heeft de eigenschappen:
    - Zelfverzekerd
    - Muziekliefhebber
    - Creatief
    92g1xr5eyqr7.png

    Hij heeft deze oude kerk kunnen opkopen. Het is een nogal verlaten kerk en aan de tuin is de afgelopen jaren maar weinig gedaan, deze is dus behoorlijk verwoekerd.
    5x87m4fdgveb.png

    Hij wil deze oude kerk graag omtoveren tot een mooie woning.
    Dit zijn z'n eisen binnen de woning:
    - Minimaal een slaapkamer (met 2-persoonsbed) en badkamer.
    - Een keuken/woonkamer (het huis moet dus gewoon aan alle basisbehoeften van een sim kunnen voldoen)
    - Een piano en een radio moeten aanwezig zijn in het huis.

    Dit zijn z'n eisen voor de buitenkant van de woning:
    - Het uiterlijk (steen/behang) van de kerk mag veranderd worden zolang het gebouw nog maar op een kerk lijkt.
    - Dit geld dus ook voor ramen/deuren. Je mag deze vervangen zolang het gebouw nog maar op een kerk lijkt.
    - In deze bouw mogen GEEN kelders gebouwd worden, ook GEEN aanbouw (je moet dus werken met de ruimte die er is).
    - De tuin moet ook onder handen worden genomen.

    CC mag gebruikt worden :wink:. Maak er iets moois van zou ik zeggen :smile:

    De woning is te vinden in de galerij onder mijn naam: LisaSimLife, hier is ook James van Dam te vinden.
    Het budget voor deze extreme home makeover is 50.000 simdollars.
    63jtquekajvg.jpg
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Leuke opdracht!! Wanneer is de deadline?
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    En zoals gewoonlijk ben ik weer als eerste klaar! :)
    Vond het best meevallen qua budget. Eerst inrichting, dan zien wat we nog aan de tuin kunnen gaan doen he...
    We beginnen met een vooraanzicht. Enkel nieuwe ramen en bakstenen.4fm93ixaatyn.png


    Dan achteraan hebben we een soort "community garden" gemaakt waar wat getuinierd kan worden, evenals gewoon gezellig gezeten.c9bn57cx209y.png


    Binnen hebben we een aparte, doch open keuken gemaakt, en een gezellige woonkamer. Wat klassiekere meubels, zodat de kerk toch nog steeds tot zijn recht komt.n07frn5b11xc.png
    jvubob8h7efd.png

    Slaapkamer is ook beneden gemaakt, wegens wat plaatsgebrek boven ;-)xskmzobkj8ex.png

    En boven hebben we een iets modernere, maar toch zeer ontspannende badkamer gemaakt.sqnteh8y6bwr.png

    Hopelijk vonden jullie het mooi!
    Groetjes, Sam X


  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    juni 2016 aangepast
    Hier is mijn inzending. Vond het heel leuk bedacht, die kerk!

    abwj19q6l0xt.png
    Hier de voorkant van de vernieuwde kerk. Zoals je kan zien is de klokkentoren weer gerenoveerd en zijn de stenen schoon gespoten.
    tvmnidtsu2es.png
    De achterkant van de kerk.
    Er is een plekje gemaakt voor de auto, zodat die niet op de straat hoeft. Ook is er een klein terrasje met een bbq, zitplaats en staan er tegen de achterkant van de kerk een tweetal plantenbakken (verstopt achter de parasol).
    6wmybtxr78vf.png
    Hier de entree. Links staat het dressoir met spiegel. Een ouderwetse platenspeler is erop gezet en er is genoeg plek om lekker los te gaan.
    Onder de trap is ruimte voor prul of boeken. Het kleine stukje naast de trap is gereserveerd voor de garderobe.
    cy9cq79gr6xs.png
    Hier het woongedeelte met open keuken. Aan de keuken staat een ontbijtbar. Plek voor drie personen, zodat er vrienden uitgenodigd kunnen worden of dat ene speciale meisje. De keuken is voorzien van alle gemakken.
    In de hoek tegenover de keuken is een openhaard geplaatst met twee aparte stoelen. Erachter is de "woonkamer", met tv, bank en piano.
    De "platte" boekenkast is eigenlijk een geheime deur naar de badkamer.
    5xa0npuua738.png
    Hier de badkamer, voorzien van wc, bad en wasbak. Op de plankjes staan de tandenborstel, de verzorgingscrème en wat bloemetjes.
    87mc6a0bbzdf.png
    Hier de slaapkamer, aangezien de kamer redelijk klein is, staat er alleen een bed en wat decoraties aan de muur. Door de spiegels lijkt de kamer wel iets groter.

    Hoop dat jullie het wat vonden. Mocht je het willen downloaden, kan dit onder mijn id:Caatje28.
    Er is wel CC gebruikt.
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    juni 2016 aangepast
    Ik vond het ook een leuke opdracht!

    Hierbij mijn inzending:
    nug8d5hahgli.png

    De buitenkant van de kerk. Zoals je kunt zien zijn de stenen en ramen veranderd. Toch is dit nog zeer duidelijk een kerk.

    6hnf2yns89zw.png


    Kijk hem dansen!

    8ax4dixqeiat.png


    De binnenkant van het kerkje. Meteen in de hal zit de badkamer. Die staat niet op de foto want het is heel erg smal. Toch zit er een bad/douche combinatie in en een toilet met wastafel. Als je door de hal loopt kom je in de woonkamer/ keuken. Ik heb gekozen voor een open keuken met een ontbijtbar om ruimte te besparen.
    Natuurlijk is de gevraagde piano en radio op een mooi plekje aanwezig.

    qa0n5n32pwn3.png

    Via de geplaatste trap komen we bij de compacte slaapkamer. Toch heeft Sam er naast zijn tweepersoonsbed ook een ladenkast in weten te krijgen. Alles volledig bereikbaar en functioneel.

    Ook ik heb aardig wat CC gebruikt. Als je het mooi vindt, kun je eens een kijkje nemen op de verzamelsite sims4 updates. Daar komen al mijn spulletjes vandaan. Als je het object wil downloaden kan dat natuurlijk ook via mijn originID: Dnll8445

    Dit bouwwerk kwam precies op 50.000 uit!

    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Om een of andere vage reden ben ik mijn downloads kwijt.
    Of ze staan op de laptop, maar ik dacht dat ik ze hier had....

    0c1csykyv25x.png

    Voorkant: (ik heb de deur omgezet naar de andere kant)

    nob6ag7jpo72.png

    Achterkant:
    Heerlijk in de zomer met zwembad.
    De badjassen hangen al klaar.

    7hw7ijet5o0y.png

    Beneden:
    Entree, muziekding staat daar, kapstok en schoenenrek onder de trap, ook de kast met kleding is daar.
    En je ziet de magnefieke piano al staan.

    4voajjwu0xol.png

    De andere kant, zithoek, eethoek, keuken en achter de deur de badkamer.
    3g3byh7i5t7q.png

    De kleine, compacte maar complete badkamer
    qdq81jlgh3vf.png

    En dan boven, de slaapkamer:
    Knus en gezellig.
    115oni4p02fj.png




    Some angels choose fur instead of wings
  • Soraya81Soraya81 Berichten: 26
    juni 2016 aangepast
    Hierbij mijn inzending:
    2gw0qvl61b63.jpg
    9idcqkytfpzb.jpg
    cwx5odhtguxr.jpg
    b0llphib5ox0.jpg
    mhur28pscsd6.jpg

    Ik heb mijn bericht aangepast.
    Post edited by Soraya81 on
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    juni 2016 aangepast
    Hierbij mijn inzending. Ik heb per verdieping 3 foto's en ik heb hierbij de torenkamer ook als 1 verdieping gezien. als dit niet de bedoeling is willen jullie het dan a.u.b. even zeggen. Er staat een brievenbus op de foto's, ik weet ook niet waar die opeens vandaan komt want er hangt gewoon een brievenbus naast de ingang aan de muur. het zou fijn zijn alos jullie die brievenbus even konden negeren. Bedankt!
    x9o1rdiqefgg.png
    l2j6mycebk6x.png
    De voor- en achterkant ^ buiten staat nog en eettafel en er is ook een barbeque dus je kan er genieten van lange zomerdagen. Kijk ook even naar het beeld van de engel boven de ingang. Dit beeld is op de kerk blijven staan en geeft het een mooie sfeer.
    gx67z1qbej8s.png
    2tu3tma7jzes.png
    rapaaky325js.png
    Plattegrond 1e verdieping en wat foto's ^
    Onder de trap is een zithoekje gemaakt en er staat ook een TV. als je doorloopt kom je bij de keuken die lekker ruim is en waar je op een van de barkrukken kan genieten van een prachtige sonate. De eet tafel staat direct tegenover de voordeur, maar naast de voordeur is nog steeds wel een schoenenrek en een plek voor jassen e.d.
    sth0trzsn1rb.png
    y1rtqcxoj4a9.png
    De torenkamer is omgebouwd tot slaapkamer. Het is heerlijk wakker worden met het warme zonlicht dat door de glas-in-lood ramen valt.

    Dat was het alweer! Bedankt voor het kijken! <3
    Het lot is trouwens $49,975 waard


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • SottoskeSottoske Berichten: 99 Denderende Dreumes
    Als eerste ingediend, en als eerste stemmen :)

    Het was een moeilijke voor mij. Heb iedereen beoordeeld, dus zal ook bij iedereen wat reactie plaatsen...
    Mijn eerste puntje gaat naar: @Dnll8445
    + Leuke slaapkamer
    + Bepaalde CC zijn wel heel knap: keuken en dressoir bv
    - Wat kale tuin...
    - Waar is de badkamer? Hier is geen foto van te vinden!

    Twee punten gaan naar: @Caatje28
    + Leuk zithoekje in de tuin
    + Prachtige vloer!
    - Niet zo gek van de stenen muur en dito vloer in de slaapkamer, wat eentonig mss?
    - Ik mis een echte eethoek. Er is enkel het kleine stukje met krukjes in de keuken...

    Dan gaan de drie punten naar....: @Marijeee
    + Leuk ding boven de voordeur
    + Mooie, gezellige open keuken
    - Kleine zithoek en eetkamer volledig verloren gezet naar mijn mening
    - Niet zo gek van alle bakstenen muren.


    Voor de rest dan kort overzichtje.
    @Deborah : Leuke grote klok en gezellige tuin. Jammer van de iets te royale dakrand en het eentonige kleurgebruik in de woonkamer...
    @Soraya81 : Mooie tuin, gezellig interieur. Alleen de pergola staat er niet echt bij en jammer dat er geen aparte slaapkamer is.

    Hopelijk niemand op zijn teentjes getrapt door mijn eerlijkheid ;-)
    Groetjes, X
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb ook een oordeel geveld. ;)

    Komt ie:
    Sottoske
    Ik vind de kerk buiten nog steeds erg donker en duister uitzien
    Keuken is mooi, de rest is functioneel.
    Toilet boven vind ik niet handig, maar hij is wel mooi.

    Caatje28
    Ik vind de buitenkant prachtig, erg goed gedaan
    Binnen vind ik dat je de ruimte heel goed hebt benut, ik vind alleen veel CC niet mooi.
    Zoals de vloer die te druk en rommelig overkomt in combinatie met de muur.

    Dnll8445
    Prachtig aan de buitenkant.
    En hele mooie ruime binnenkant.
    Ook de slaapkamer is mooi. Jammer dat er geen foto van de badkamer is.

    Soraya81
    De buitenkant is erg donker. Doet me aan een duistere tijd denken.
    De rest buiten is wel leuk gedaan.
    Binnen is heel apart.
    Persoonlijk zou ik mijn bed niet zo pontificaal in de kamer willen hebben.

    Marijee
    Ook een donker en duistere kerk, maar wel een mooie engel boven de deur.
    Mooie keuken, mooi ingedeeld, maar op een of andere reden oogt het heel onrustig.
    Is de badkamer ook te bereiken?

    1 punt gaat naar @Sottoske
    2 punten gaan naar @Caatje28
    3 punten gaan naar @Dnll8445

    Some angels choose fur instead of wings
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Hierbij mijn stemmen, onder de spoiler staat er feedback voor iedereen
    @stottoske
    + leuk die community garden
    - Ik heb niet meer het gevoel dat ik in een kerk ben (door de muurbekleding en inrichting)
    - Ik vind de meubels niet mooi bij elkaar passen
    - Dat je de badkamer in de torenkamer hebt geplaatst vind ik een beetje raar (het is in feite open, wat dus zou betekenen dat je alles zou kunnen horen wat er in de badkamer gebeurt als je beneden bent, en er is geen deur waardoor iedereen zomaar naar binnen zou kunnen lopen…)
    ! Nog een tip voor de volgende keer: Maak de foto’s bij daglicht, hierdoor lijkt je bouwwerk minder donker en hoeven niet alle lampen aan te staan.

    @caatje28
    + die klok vind ik erg leuk, daardoor lijkt het zeker op een kerk.
    + Mooie houten vloer en ook de bakstenen geven het een kerkelijke sfeer
    + Ik vind de inrichting (vooral van het leefgedeelte) erg mooi, de grote ramen passen er goed bij
    - De slaapkamer vind ik niet zo mooi, vooral door de keuze van muurdecoraties en posters

    @Dnll8445
    - De ramen zitten net wat te dicht onder de dak decoratie
    + Mooie inrichting, leuk tapijt in de woonkamer
    + Leuk dat je toch nog wat bakstenen hebt laten zitten aan de binnenkant
    + hele mooie slaapkamer, prachtige vloer en heel leuk schilderij, een beetje henna achtig
    - Net als bij stottoske vind ik dat je door die witte muren de kerkelijke sfeer een beetje verdwijnt

    @Deborah
    - De buitenkant vind ik te wit (muren en dak bekleding) en ik ben ook geen fan van de dak decoratie. leuk die lantaarnpalen maar je hebt er naar mijn mening wat te veel geplaatst
    + leuk dat er een zwembad is
    +/- Prima inrichting maar ik vind hem wat simpel en de piano en schilderijen passen en naar mijn mening niet bij
    - Die blauwe lamp in de slaapkamer vind ik niet mooi

    @Soraya81
    - de tuin en alles wat er in staat vind ik niet bij de kerk passen, ook vind ik dat er wel erg veel ramen zijn
    + mooie inrichting, maar ik zou (net als @Deborah) mijn bed liever niet midden in mijn huis hebben staan zonder ook maar iets van afscheiding.
    - Ik vind de keuken wat op elkaar gepakt en misschien iets te bruin, er mist wat kleur in het huis
    ? waarom heb je de torenkamer niet gebruikt

    1 punt: @soraya81
    2 punten: @dnll8445
    3 punten: @caatje28

    Om de vraag van @Deborah ook nog even te beantwoorden; Ja de badkamer is te bereiken, via de deur tussen het zithoekje en de eettafel ;)


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Hier mijn stemmen :)

    1 punt voor @Marijeee
    2 punten voor @Caatje28
    3 punten voor @Deborah

    En voor wat uitgebreidere feedback:
    @Sottoske:
    + mooie keuken
    + rustig kleurgebruik
    +/- tuin is erg strak omheind
    - de badkamer boven lijkt me niet praktisch

    @Caatje28
    + mooie muur buitenkant
    + klok
    + zitje in de tuin
    +/- muren in de slaapkamer vind ik niet zo mooi

    @Deborah
    + de friezen!
    ++ de tuin vind ik super!
    + muren binnen
    +/- kleur van het dak vind ik minder

    @ Soraya
    + pergola in de tuin
    + kleuren in de badkamer
    - bed midden in de woonkamer

    @Marijeee
    + ornament boven de ingang!
    + zithoek
    + muren binnen
    - de keuken en de eettafel staan nogal ver uit elkaar, ziet er niet zo logisch uit...
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Soraya81Soraya81 Berichten: 26
    Hierbij mijn puntentelling en feedback
    @Sottoske:
    + De tuin is erg leuk gedaan, past goed bij een kerk.
    +/-De keuken is ruim maar een beetje saai.
    - De synthesizer vind ik niet bij je interieur passen

    @Caatje28:
    +De klok op de toren is erg leuk.
    +/- Je tuin is erg kaal, maar het zitplaatsje is erg leuk.
    + De woonkamer oogt heel ruim (jammer dat je de keuken niet volledig kan zien)
    +/- De slaapkamer lijkt door de spiegels inderdaad een stuk groter alleen lijkt het door de bakstenen muren en de vloer ook een hele koude slaapkamer.

    @Dnll8445:
    - De tuin is vrij kaal en niet echt uitnodigend
    + De woonkamer is leuk opgesteld (jammer dat de badkamer niet te bezichtigen is)
    + De slaapkamer is leuk ingericht.

    @Deborah:
    - De omlijsting van het dak vind ik iets te grof omdat het maar een klein gebouwtje is.
    + Wel een heerlijke rustgevende tuin
    + De ramen pas goed bij de kerk.
    +/- Ruimtelijke woonkamer, ik mis alleen de radio geloof ik ;)
    + Een rustige, serene slaapkamer

    @Marijeee:
    + Erg mooi die engel boven de ingang
    +/- De woonkamer is een beetje kaal het keukengedeelte is erg leuk.
    (is het bankje onder de trap ook toegankelijk?)
    +/- De slaapkamer is erg leuk ingericht, alleen jammer dat het bed maar voor één persoon te bereiken is.

    En om antwoord te geven op jouw vraag @Marijeee, tijdens het inrichten ben ik de toren helemaal vergeten, vandaar dat alles bij mij in één ruimte staat ;)

    1 punt gaat naar @Caatje28
    2 punten gaan naar @Dnll8445
    3 punten gaan naar @Deborah

  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Hierbij mijn beoordeling en punten:
    3 punten: @Soraya81
    2 punten: @Dnll8445
    1 punt: @Deborah
    @Sottoske:
    + Buiten leuk gemaakt
    + Leuk badkamer boven i.p.v. slaapkamer
    - Beetje weinig ramen
    - Woonkamer beetje kleurloos
    @Dnll8445:
    + Binnen erg ruim
    + Vrolijke kleuren
    +- Tuin
    +- Ben geen fan van die gordijnen
    - Vind de kroonlijsten niet zo mooi
    @Deborah:
    + Leuk die klokken!
    +- Leuk idee het aparte tuintje, maar vrij leeg
    - Ook hier de kroonlijsten niet mooi. Te overheersend.
    - Vrij weinig kleur binnen
    @Soraya81:
    + Leuke tuin
    + Heel gezellig binnen!
    +- Veel cc
    - Jammer dat het bed niet afgeschermd is
    - Vind het prieeltje leuk, maar slecht geplaatst
    @Marijeee:
    + Beeldje boven deur
    +- Veel cc
    +- Rare plek eettafel
    - Weinig plek om te zitten bij kookeiland
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    juli 2016 aangepast
    Hee iedereen! Zo leuk om te zien wat jullie met deze opdracht hebben gedaan ;).

    Mijn puntenverdeling is als volgt:
    1 punt: @Soraya81
    2 punten: @Sottoske
    3 punten: @Caatje28
    Sottoske:
    + Leuke tuin
    + Goede inrichting van het huis
    + Lekkere ruime badkamer boven

    Caatje28:
    + Lekker licht uiterlijk
    + Leuk die Kerkklok
    + Mooie grote ramen
    + Van binnen het meest naar mijn smaak :)
    - Ik vond de tuin een beetje leeg.

    Dnll8445
    + Leuke, vrolijke en moderne inrichting
    + Leuk tuintje
    - Ik vind de "randen" om het gebouw niet zo mooi staan

    Deborah
    + Leuke tuin
    + Zwembad
    + Kerkklok
    + Lekker lichte indeling
    - Ik vind de "randen" om het gebouw niet zo mooi staan

    Soraya81
    + Leuke tuin
    + Zwembad
    + De open indeling maakt jouw gebouw "studio" achtig, erg origineel! Heel leuk :)

    Marijeee
    + Leuke en gezellige indeling van het huis
    + Simpele, maar leuke tuin
    + Leuk dat beeld boven de ingang
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top