Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Extreme home makeover; Nieuwe opdracht online, iedereen kan mee doen.

Reacties

  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Kavel al klaar en budget is onder de 70.000 gebleven. Maar is wel iets leuks geworden en weer iets met verassing. Nu de familie nog met de meubels en dat is oei, 20.000 zitten we al snel aan dus minder met allure en meer praktisch dan maar.

    1pdjsqxj6cel.gif

    Alex en Daniël.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Ben de hele avond al bezig met BMD2, morgen hier maar aan beginnen :) leuke opdracht!! Heb er zin in!
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Wow wat een fanatiekelingen! :) Leuk hoor. @consuelathefirst Wat een leuke opdracht weer. Ik heb er zin in! Ik heb 2 saves voor BMD en bouwen algemeen dus dat BMD2 en EHM elkaar kruisen is geen probleem.
    Mijn kindjes liggen nu nog te slapen, dus kan ik nu even wat doen. Ze zijn 6 en 8 en hebben geen constante supervisie meer nodig, maar ik vind het niet gezellig om achter de computer te zitten als ze wakker zijn. Hoewel, soms doet mijn jongste zoon van 6 ook mee. Heeft een eigen sims familie gemaakt. En ook hij vindt huizen bouwen leuk om te doen (alleen vergeet hij dan wel dat er een wc in moet en een douche :D een bed en speelgoed is natuurlijk belangrijker hihi)

    Ga nu snel in game voor ze wakker worden. Succes en veel plezier met de opdracht allemaal!
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    april 2016 aangepast
    Zijn weer de eerste. Maar toch moeilijk voor ons om binnen de budget te blijven, maar is toch gelukt. Kavel is 587lxhm57y11.png zie fototje. De rest is aangevuld met 22.000 aan meubilair. Familie maar meteen toegevoegd en wordt wel ingepast in het verhaal.

    coazirbnj7e7.png
    Voor aanzicht huis.
    d87yhu2hpqsd.png
    Jongens slaapkamer en ouderslaap kamer. Sport ruimte en een dart hoekje.
    ap7soj6kueff.png
    Dart hoekje
    m0lnoyhiwhuz.png
    Ma even in de kamer van haar zoon die buiten een genie ook een fan van piraten is.
    yyrvdokapows.png
    Het huis en tuin bij nacht. Fonteinen geeft een mooi effect wat kleuren betreft.
    kijb9af0p5ja.png
    Woonkamer, keuken en hal bovenaanzicht.
    ssr0fy6xv4de.png
    Keuken die moderne uitstraling heeft en wwonkamer.
    hw0os3z2pg5m.png
    Meisjes slaapkamers bovenaanzicht.
    m1uegk3mx6se.png
    Meisjes slaapkamers zijaanzicht.
    241ydu76by9a.png
    NU meisjekamers zonder tussen muren om wat meer inzicht te geven.
    le287alnt30y.png
    Tuin met de zwmebaden achterin. Achterzijde huis.

    Bij deze opdracht hebben ik en Daniël meer de nadruk op de tuin gelegd.

    Alex von der Atlantis zu Lippe Biesterveld & Daniël Peters.
    srp68c8jjzuj.gif

    Mocht het zo zijn dat deuren en ramen en muurdecoratie niet veranderd mocht worden, dan helaas voor onze creatie maar omdat die al geplaatst is. In ons gezamelijk overleg hebben we besloten niets meer aan te veranderen want het dan niet eerlijk zijn tegenover de andere deelnemers.

    Jimmy von Beauluna.bn5z4us6gknl.gif





    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @jimmyatlantis, kijk eens wat in de 'nieuwe' regels staat over het aantal foto's?
    Omdat dit een beginners 'wedstrijd' is worden er geen presentaties gehouden maar foto's die zo goed mogelijk de woning moet weergeven wanneer deze verbouwd is.
    1 foto vooraanzicht
    1 foto achteraanzicht
    3 foto's per etage.

    Je mag er nog een paar plaatsen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @Deborah Dank is heel erg groot. Hadden dit vergeten dus gaan een paar foto's erbij plaatsen. e6usgaqjr8vn.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Super leuke opdracht! Ik ga volgende week meteen beginnen! De weekenden zijn we nu aan het voorbereiden op de businesstrip van mijn vriend. Moeten veel pakken :tongue: Maar doordeweeks is dit de eerste opdracht waar ik me begin. BMD2 mag later ingeleverd worden, dus dat komt goed uit.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Nog een vraagje:
    De binnenkant mag naar eigen idee aangepast worden, maar de buitenkant van de woning mag niet veranderen.

    Ramen en voor/achterdeur, valt dat wel of niet onder de buitenkant?

    En wat voor karakters hebben Mo en Noma?

    Some angels choose fur instead of wings
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Deborah schreef: »
    Nog een vraagje:
    De binnenkant mag naar eigen idee aangepast worden, maar de buitenkant van de woning mag niet veranderen.

    Ramen en voor/achterdeur, valt dat wel of niet onder de buitenkant?

    En wat voor karakters hebben Mo en Noma?

    In de vorige opdrachten mochten deuren en ramen wel veranderd worden, alleen de muren moesten blijven zoals het is maar mag wel een andere structuur hebben. Mocht dat niet zo zijn volgens de opdrachtgever van nu, veranderen wij wel dat in de oorspronkelijke staat. Qua prijs maak dat niet zoveel verschil uit. Alleen zullen we dan opnieuw foto's moeten maken van de buitenkant.

    0tlcah9n7wjd.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ik heb de ramen en deuren zo gelaten, omdat die mijn inziens onder de buitenkant vallen. Daarbij heb ik 1 raam gesmokkeld... Het wc raampje zit nu op een ander hoek omdat ik het toilet verplaatst heb. :blush:
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Echt grappig om dezelfde cc te zien die ik ook gedownload heb :tongue:
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Hee! Even een vraagje: mag ik de oppervlakte van de kelderruimte vergroten? Of moet je werken met de ruimte die we hebben gekregen?
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    april 2016 aangepast
    @LisaSimLife Als het aan ons ligt mag je dat wel doen maar het is aan de organisator of die het wel of niet wil. Dus we weten het niet. Ons advies is even daarmee te wachten en aan haar zelf te vragen. Dat wij dat wel gedaan hebben is ons eigen risico want als dat niet mag ja dan heeft dat wel invloed op de stemming maar vinden het jammer om weer teniet te doen. Wij zijn altijd al afgeweken van de opdrachten dus zal dit keer ook wel zo zijn. Wat wij gedaan hebben is in feite de orginele muren zo gelaten alleen een gang vanaf de kelder naar een gemaakte ruimte aangelegd. Maar of dat mag???????? Staat nergens beschreven maar ja, ze raken wel gewend aan ons afwijkende presentatie.

    Alex.

    tabem9cold6z.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    april 2016 aangepast
    LisaSimLife schreef: »
    Hee! Even een vraagje: mag ik de oppervlakte van de kelderruimte vergroten? Of moet je werken met de ruimte die we hebben gekregen?

    De kelderruimte valt mijns inziens onder de buitenkant, maar aangezien ik daar niet duidelijk in ben geweest denk ik dat het oké is om dat niet mee te tellen.
    Ik zal de opdracht aanpassen.
    @LisaSimLife de opdracht is aangepast.
    @Deborah de eigenschappen van de ouders heb ik bij de opdracht gezet.
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    @consuelathefirst Bedankt! Ik had inderdaad verwacht dat het bij de buitenkant hoorde en dat ik het niet mocht aanpassen. Maar nu kan ik net even wat meer ruimte creëren ;). Bedankt :)
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ik neem aan dat je het kaveltype ook moet aanpassen?
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Voor de opdracht alleen hoeft het volgens mij niet. Maar als je er mensen wilt laten wonen dan moet het wel. Ik maak altijd foto's in game, dus als er mensen wonen, dus ik heb het kaveltype inderdaad even veranderd.
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Verstandig is om kaveltype van museum naar particulier te veranderen. Dan heb je die gele driehoekje niet meer op de wereldmap en ben je niet gebonden aan bepaalde voorwaarden. Bovendien is volgens de opdracht de bewuste kavel omgebouwd van museum naar 1 gezinswoning.

    Alex.

    445jy2fs8aaf.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    april 2016 aangepast
    @Dnll8445 @jimmyatlantis: klopt helemaal :blush:

    @Deborah alles mag worden aangepast dus ook ramen, dak en deuren, behalve de buitenmuren.
    Post edited by consuelathefirst on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Maar nou weet ik nog steeds niet of de ramen en voor/achter deur aangepast mogen worden. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    In de opdracht staat nu dat de buitenmuren moet blijven staan.
    b02cl2w0x2gj.png
    Dus wordt verondersteld dat ramen en deuren wel veranderd mogen worden. Mocht dat zo niet zijn horen wij het wel.

    Alex.

    dpfran311fjg.gif

    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    april 2016 aangepast
    Download onder mijn origin id: consuelathefirst, het kavel Museum.

    Kan het zijn dat het kavel Pottermakersheuvel heet?
    6f6gwtttsk8j.png

    Ik wil er een facebook berichtje van maken, maar moet ik wel het kavel hebben. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    april 2016 aangepast
    Deborah schreef: »
    Download onder mijn origin id: consuelathefirst, het kavel Museum.

    Kan het zijn dat het kavel Pottermakersheuvel heet?
    6f6gwtttsk8j.png

    Ik wil er een facebook berichtje van maken, maar moet ik wel het kavel hebben. ;)

    Klopt Deborah :)

    @jimmyatlantis zie bericht van 2 april.
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Hi, ik kom net in dit topic en het lijkt me wel leuk om mee te doen. Nou doe ik ook mee aan BMD2 en dat moet ik eerst maar eens afmaken. (ik loop behoorlijk vast met de tuin). Als ik daarmee klaar ben ga ik kijken of ik nog tijd het om hier ook aan mee te doen (wat ik wel verwacht, maar nog niet zeker weet) en anders doe ik de volgende opdracht misschien wel mee. Dan weet iedereen dat vast :)


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Ik vind het echt leuk dat je hier bij elke ronde mee kan doen (of niet). Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
  • LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Welkom in het nieuwe Museum! Aangezien deze familie nu full time de zorg heeft voor 3 kinderen moeten ze ook hun geld kunnen verdienen, daarom heb ik besloten om samen met het huis, het museum te verbouwen.

    Het vooraanzicht: Het is nog vroeg in de morgen maar het ziet er erg gezellig uit!
    l9ufkv7l8ula.png

    En dan de nieuwe tuin! Het is erg ruim gehouden met veel gras zodat de kinderen heerlijk kunnen rondrennen in deze tuin.
    kfdcusc1fbm6.png

    Hier is dan het nieuwe museum: lichte muren en een mooie neutrale vloer. Bij binnenkomst een balie. (Bijna alle werken die in het museum waren zijn gebleven!). Midden in het museum is een groot trappenhuis. De trap die naar boven leidt is naar de "kinderverdieping" de trap naar de kelder is de trap naar de keuken/huiskamer en ouderlijke slaapkamer.
    1qvu8l0suo46.png
    haa1thfcfr96.png
    6th6t17a8mnd.png

    De kinderen hebben een hele verdieping met eigen badkamer! Nomo heeft zijn eigen kamer, en omdat hij graag wetenschapper wil worden heeft hij een chemietafel gekregen. In de gang staat een tekentafel, alle muren zijn hier nog kaal: een blank canvas voor alle tekeningen die Nana gaat maken. De Nana en Nona hebben een gezamenlijke slaapkamer. Heerlijk vrolijk en roze, een echte meidenkamer.
    153u5983lo9f.png
    mqckspgut7s4.png
    la856u5dfwqu.png

    De kelderverdieping heeft een gezellige zithoek met televisie, een grote open leefkeuken en een eethoek. Een kleine maar functionele badkamer en een mooie warme slaapkamer. Zoals jullie kunnen zien is de kleur rood in dit huis een "thema" persoonlijk vind ik rood altijd een warme chique kleur!
    197bdccra3gg.png
    lopf9mp11bjo.png
    kqd9l72debxu.png

    Door de verbouwing van het museum kost het kavel nu: 91.999 simoleons! Wat een koopje.
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    april 2016 aangepast
    Welkom in het nieuwe huis van de familie Ney! Deze familie heeft veel verdriet gehad en Mo en Noma hebben besloten om van hun oude museum een echt, gezellig familie huis te maken, waar er genoeg ruimte is voor de jonge kinderen. Tegelijkertijd willen ze toch een beetje uitstralen dat ze goed in de witte was zitten.
    Het leuke paadje in de voortuin leid je langs een fonteintje naar de voordeur.
    36mwj8g8cehz.png
    Ik heb gekozen voor een rieten dak en witte muren, omdat dit een klassieke, chique uitstraling heeft.
    In de achtertuin een zitgedeelte voor als het lekker weer is en een klimrek voor de kids. Verder staat er nog niks in de tuin, omdat ze de Nomo hadden beloofd dat hij iets geniaals mocht bouwen en omdat de kinderen graag tikkertje spelen.
    ilgs55ikh4ly.png
    Dit is de plattegrond van de kelder. Zoals je kunt zien zijn de kamers hier flink uitgebouwd, want kleine kids worden groot! Op deze verdieping slapen de kids en hebben ze een badkamer.
    l9brx97rpavg.png
    Dit is de slaapkamer van onze sociale vlinder. Hr favoriete kleur is roze en alles moest dan ook roze! Van het bed, tot de bank tot het knuffelkonijn. Ze heeft een mooi groot bed, zoals ze erin kan groeien. Er staan twee banken met een tafeltje waarop een spelletje ligt. Hier kan ze mooi met al haar vriendinnen zitten.
    0psxnzie3p29.png
    Dit is de slaapkamer van onze nerd. Zijn favoriete kleur is blauw. Hij heeft een mooi eenvoudig bed, groot genoeg zodat hij nog kan groeien. Verder heeft hij een hele grote boekenkast, plus twee stoelen waarin hij kan zitten om te lezen. Zodra hij klaar is met lezen kan hij kiezen of hij wil schaken of dat hij iets nieuws uitvind.
    mmadf5rctrxm.png
    Dit is de slaapkamer van ons heethoofdje. Haar favoriete kleur is rood, geen idee of dit met haar karakter te maken heeft? Ze heeft een mooi groot bed in een neutrale kleur waarin ze kan groeien. Verder heeft ze in een hoek naast de deur al haar schilder spullen staan. Een ezel, blanke canvassen en schilderijen die nog ingelijst moeten worden. Ook heeft ze een boekenkast en twee stoelen, zodat ze zich terug kan trekken als het haar allemaal teveel wordt.
    6g639v0qggt8.png
    Dit is de plattegrond van de begane grond. Hier bevind zich de keuken, het eetgedeelte, de woonkamer, een toilet en een bureau met computer.nu9ictiexjr4.png
    Vanaf deze foto kan je goed zien hoe het allemaal is ingedeeld. Er is gekozen voor warme tinten en vrolijke accesoires. Onder de trap is een kast geplaatst waar veel tierelantijntjes in kunnen en alle boeken die niet meer in de gigantische kast in de kelder passen.
    Op de grond in de woonkamer is gekozen voor een schapenvacht, zodat de kids lekker op de grond tv kunnen kijken zonder dat ze het koud krijgen.
    5qf4f2qtvcym.png
    De keuken is voorzien van alle gemakken, er staat een vaatwasser, er is een mooi fornuis met oven en een keukeneiland met wastafel. Ook is er gedacht aan een magnetron en alle spullen die je nodig hebt om te koken.
    155l6pkmt2yy.png
    Dit is de plattegrond van de zolder. Deze is omgetoverd tot slaapkamer van de ouders. Er is gekozen voor de kleur wit. Ze hebben elke dag zoveel kleur, geur en lawaai om zich heen door de kinderen, en dat vinden ze echt niet erg!, maar ze wilden een eigen, rustige plek waar ze tot zichzelf konden komen. De decoraties en accesoires zorgen voor kleur en vrolijkheid in de kamer. Verder is er vooral gelet op comfort. Er is een eigen badkamer op de verdieping en een zitgedeelte met tv en een inloopkast.
    Het lijkt op deze foto alsof er twee soorten vloerbedekking zijn, maar dit is een fout in het spel. Op de andere foto's is te zien dat het een geheel is.
    9mudcyfc923x.png
    Hier is goed het zitgedeelte te zien met een mooi groot, kleurig schilderij. Ook is de ingang van de badkamer en de inloopkast te zien.
    3pd72kyag2gf.png
    Op deze foto kan je wat beter alle decoraties en de indeling zien.
    ud6dpn5els80.png

    Dit was mijn creatie, ik hoop dat jullie het mooi vinden! Ik vond het in ieder geval ontzettend leuk om te doen!
    Het budget was wel een groot frustratie punt voor mij, tot 3x toe heel veel moeten verwijderen omdat ik er ruim overheen was.
    Het totale bedrag voor dit huis is nu $91.997,-

    Post edited by Caatje28 on
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    @Caatje28 supermooi huis! Weet je nog waar je de muren van de woonkamer vandaan hebt? Of heb je daar misschien de link van? Die vind ik echt leuk :)


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    april 2016 aangepast
    @Marijeee Het kan zijn dat zij die heeft van TSR, want ook wij hebben veel van deze panelwoods downloads. Is wel grappig dat er toch meer mensen zijn die leuke creaties weten te vinden. Aan alle deelnemers van deze wedstrijd, wij vinden alle creaties leuk maar gaan geen reactie erop geven. Dit om de wedstrijd zo neutraal mogelijk te houden en om geen invloed te hebben op de stem ronde. Als er gestemd gaat worden zal Jimmy von Beauluna (Is inmiddels weer actief aanwezig.) weer namens ons stemmem en zonodig informatie erover geven. ar04mlw1i8ya.gif

    Alex.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    april 2016 aangepast
    Oei @Marijeee, ik ga zeker voor je zoeken. Ik weet zeker dat het van TSR komt, maar waar dat moet ik je even schuldig blijven tot ik weer achter mn laptop kan. Bedankt voor je reactie trouwens :smiley:

    Edit: Ik heb het gevonden, had even tijd tussendoor.
    http://thesimsresource.com/members/Emerald/downloads/details/category/sims4-sets-wallsfloors/title/wooden-bricks-style/id/1330766/
    Post edited by Caatje28 on
Deze discussie is gesloten.
Return to top