Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Restyle wedstrijd Ronde 3, nieuwe opdracht, iedereen kan meedoen.

Reacties

  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    januari 2016 aangepast
    Hebben alles verkocht en gaan alles opnieuw inrichten wat de inrichting betreft. Er zit een leuke verrassing in maar die willen wij behouden omdat dit juist een geschikte plek is voor het moestuintje, dus zal de bewoonster het maar met minder luxe moeten doen. Het bedrag is een leuke uitdaging dat een beetje meer puzzelwerk oplevert dus voor ons is het prima. o:)
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @jimmyatlantis leuk te horen, dat was ook de bedoeling. Ik ben benieuwd naar de verrassing.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Grrrr, was het huis kwijt....

    Ben opnieuw begonnen.
    Mag de muurbedekking buiten veranderd worden?
    Mogen de ramen vervangen worden door moderne types?

    De buiten muren mogen niet vervangen worden, maar het hekwerk?
    Mag dat wel vervangen worden en/of verplaatst?

    Some angels choose fur instead of wings
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    januari 2016 aangepast
    Plattegrond.

    46gqp4jdpnl3.png


    Woonkamer:

    ssqywu820ip8.png

    Eetkeuken:

    q528cgn6rjdx.png


    Entree, studeerkamer en slaapkamer:
    n6z9ygl8udm4.png


    Leeshoekje naast de slaapkamer buiten:
    78exxzprv2fp.png

    Mijn budget is: 50.064 en ik zal 'm proberen te uploaden. Mijn ID is Deborah122000.
    Kavel heb ik hernoemd naar "Plattelandsdroom".
    Het is een kavel in Newcrest geworden.

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    januari 2016 aangepast
    Deborah schreef: »
    Grrrr, was het huis kwijt....

    Ben opnieuw begonnen.
    Mag de muurbedekking buiten veranderd worden?
    Mogen de ramen vervangen worden door moderne types?

    De buiten muren mogen niet vervangen worden, maar het hekwerk?
    Mag dat wel vervangen worden en/of verplaatst?

    @Deborah, alles mag aangepast worden behalve de buitenmuren. Deze mogen niet verplaatst worden.
    En leuk hé de nieuwe meubels van filmavond accesoires!! :D
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ja, ik ben de beschrijving nog eens gaan lezen, en heb besloten om gewoon te beginnen. Zoals je ziet zijn de muren nog origineel.
    En verder heb ik alles aangepast. ;)

    Ja, die meubels vind ik erg leuk, denk omdat het aan mijn jeugd doet denken. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    januari 2016 aangepast
    Tja, budget beperking en toch iets moois van gemaakt. Gelukkig konden wij putten uit meer dan 30 Giga bestanden dus iets klasiek in combinatie met modern. Er zijn twee leuke verrassingen in het kavel gebouwd. Eerst maar de foto's en daaronder de beschrijving.
    0zybdo3zz0af.png
    Huiskamer met een open moderne keuken.

    8h3rft2cyxqh.png
    Voorkant van het huisje.

    atbiga5e8n0o.png
    Dit is de eerste verrassing. Een verdiepte en voor publiek verborgen moestuintje in het verlaagde tuin terras.

    v3jmcihoukm6.png
    Achterkant van het huisje en tuin met pergola en fontijntje.

    1cy4qww4o5fr.png
    Plattegrond van het geheel. Omdat zij als arts studeert is haar studiekamer ook ingericht als semi pratijk voor geneeskunde. In de huiskamer een oude saloonpiano die zij van haar oom heeft gekregen en behoorlijk muziekaal is. Tweede verrassing is een schommelstoel als bank om lekker schommelend tv te kijken. Helaas mogen er maar vijf foto's geplaatst worden dus plaatsen wij dit wel onder de rubriel van de mooiste foto,s. Wij zijn onder de 50.000 gebleven en ja het oogt wat leeg maar hadden maar 50.000 te besteden dus moesten wel op bepaalde momenten een keuze maken.

    Het geheel is te downloaden bij DerTollerJimmys en de naam van de kavel is Atlantis 453.

    Alex von der Atlantis zu Lippe Biesterveldt.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @jimmyatlantis , volgens mij moet je de opdracht nog eens goed nalezen.
    Want een huiskamer met open keuken was niet toegestaan.

    Hoewel ik het wel mooi vind. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    Erg lastig hé om alles te onthouden :D
    @jimmyatlantis dat wordt weer rekenen.
    Maar zoals Deborah zegt....het is wel erg mooi gemaakt.
    @Deborah jouw creatie is ook erg leuk geworden.
    Ik ga vanmiddag alles in het spel zetten om er doorheen te 'wandelen'
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Deborah schreef: »
    @jimmyatlantis , volgens mij moet je de opdracht nog eens goed nalezen.
    Want een huiskamer met open keuken was niet toegestaan.

    Hoewel ik het wel mooi vind. ;)

    Hadden inderdaad over het hoofd gezien maar hij is nu eenmaal geupload dus laten we het maar zo. Anders gaan we ver over het budget heen als we daar nog een muur tussenplaatsen en dan is het zonde om aantal andere zaken ervoor weg te halen. Het zij zo dus voordeel voor jullie. Meedoen is voor ons belangrijker dan winnen. sc3tb3w7coo4.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @jimmyatlantis wanneer ik dit kavel in het spel zet ontbreken er 56 voorwerpen.
    Is er een mogelijkheid om via een andere link alles te downloaden?
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    januari 2016 aangepast
    @jimmyatlantis wanneer ik dit kavel in het spel zet ontbreken er 56 voorwerpen.
    Is er een mogelijkheid om via een andere link alles te downloaden?

    Heb je alle opties aangevinkt ook de aangepaste content? Horen het graag en anders zal Jimmy van onze groep wel even samen met Johan kijken of we dit dan via de site Sims kunnen downloaden. Heb je ook alle uitbreidingen?
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    jimmyatlantis schreef: »
    @jimmyatlantis wanneer ik dit kavel in het spel zet ontbreken er 56 voorwerpen.
    Is er een mogelijkheid om via een andere link alles te downloaden?

    Heb je alle opties aangevinkt ook de aangepaste content? Horen het graag en anders zal Jimmy van onze groep wel even samen met Johan kijken of we dit dan via de site Sims kunnen downloaden. Heb je ook alle uitbreidingen?

    Ja, ik heb alle uitbreidingen van de sims 4 en alle opties aangevinkt, maar krijg een (bijna) leeg huis...
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Oei, dat is vervelend want blijkbaar hebben wij dan iets unieks in elkaar gezet. Wat wij kunnen doen is een video maken en doorheen lopen, foto's maken maar dan via jou profiel sturen? En wij kunnen uitzoeken of wij toch niet iets met een link kunnen doen. Maar dat zal wel een probleem worden want als EA hier al uitfilter zal het andere waarschijnlijk ook niet lukken maar alles valt te proberen. Wij gaan aan de slag en nu moeten Johan en de Jimmy's maar weer actief worden in onze groep want zij weten juist veel van dit soort zaken. Je hoort nog van ons. iz7oaxd1xo0i.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Misschien heb je de links nodig van de CC, zodat je die op voorhand kan downloaden?

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Deborah het klopt wat je zegt.
    Wanneer je een kavel download met cc dan zitten er bestanden die je in de Traymap moet zetten.
    Via de gallerij krijg je de cc niet mee.

    @jimmyatlantis ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen want dan krijg ik een goed beeld van
    jullie kavel.

    Buiten dit alles om denk ik dat er geen inzendingen meer gaan komen?!
    Jammer dat er weinig animo voor is, maar het zij zo :neutral:
    Hoe gaan we het verder doen?
    Een datum prikken voor de stemmen of deze 2 inzendingen beoordelen?
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @Deborah het klopt wat je zegt.
    Wanneer je een kavel download met cc dan zitten er bestanden die je in de Traymap moet zetten.
    Via de gallerij krijg je de cc niet mee.

    @jimmyatlantis ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen want dan krijg ik een goed beeld van
    jullie kavel.

    Buiten dit alles om denk ik dat er geen inzendingen meer gaan komen?!
    Jammer dat er weinig animo voor is, maar het zij zo :neutral:
    Hoe gaan we het verder doen?
    Een datum prikken voor de stemmen of deze 2 inzendingen beoordelen?

    Nog een algemeen oproep plaatsen. Kan zijn dat anderen het vergeten zijn en nog mee willen doen. Het zou inderdaad jammer zijn als er maar twee inzendingen zijn.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Hoi,

    Ik doe nog mee hoor! Maar door persoonlijke omstandigheden zit ik niet zo vaak achter de computer als ik zou willen. Ik denk dat het me wel lukt om donderdagavond of vrijdag in te leveren. Is dat oke?
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    jimmyatlantis schreef: »
    Nog een algemeen oproep plaatsen. Kan zijn dat anderen het vergeten zijn en nog mee willen doen. Het zou inderdaad jammer zijn als er maar twee inzendingen zijn.
    Als je wilt, wil ik best een oproepje op mijn site plaatsen (al weet ik niet of dit je nieuwe deelnemers oplevert). Het enige lastige vind ik is dat ik één duidelijk bericht mis waar ik naar kan linken zodat het voor deelnemers in spe meteen duidelijk is hoe dit spel werkt, wat ze moeten doen en wie het nu organiseert (aangezien dat steeds veranderd): de berichten waarin wordt aangegeven wie het stokje overneemt en welk huis er nu gestyled moet worden (en de nieuwe style eisen) staan namelijk kris kras in dit topic verspreid wat het lastig maakt een duidelijk overzicht te hebben van dit spel. En zo'n overzicht is juist handig voor spelers die overwegen mee te doen en voor mij om een oproepje op mijn site te plaatsen.
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    Dnll8445 schreef: »
    Hoi,

    Ik doe nog mee hoor! Maar door persoonlijke omstandigheden zit ik niet zo vaak achter de computer als ik zou willen. Ik denk dat het me wel lukt om donderdagavond of vrijdag in te leveren. Is dat oke?

    Helemaal goed hoor Dnll8445, wij wachten tot je klaar bent.
    Ik ben al blij dat je nog mee doet :D
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    SimLibby schreef: »
    jimmyatlantis schreef: »
    Nog een algemeen oproep plaatsen. Kan zijn dat anderen het vergeten zijn en nog mee willen doen. Het zou inderdaad jammer zijn als er maar twee inzendingen zijn.
    Als je wilt, wil ik best een oproepje op mijn site plaatsen (al weet ik niet of dit je nieuwe deelnemers oplevert). Het enige lastige vind ik is dat ik één duidelijk bericht mis waar ik naar kan linken zodat het voor deelnemers in spe meteen duidelijk is hoe dit spel werkt, wat ze moeten doen en wie het nu organiseert (aangezien dat steeds veranderd): de berichten waarin wordt aangegeven wie het stokje overneemt en welk huis er nu gestyled moet worden (en de nieuwe style eisen) staan namelijk kris kras in dit topic verspreid wat het lastig maakt een duidelijk overzicht te hebben van dit spel. En zo'n overzicht is juist handig voor spelers die overwegen mee te doen en voor mij om een oproepje op mijn site te plaatsen.

    Het klopt helemaal SimLibby, wanneer je vanaf het begin mee doet is het makkelijker overzicht te hebben dan zo in te stappen.
    Aangezien dit (misschien) lastig te veranderen is, kan het misschien bij een eventuele volgende ronde aangepast worden door dit af te sluiten en een geheel nieuwe 'restyle' wedstrijd topic te beginnen? (dit als vraag voor de beheerders/moderators :wink:)
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik zal voor de volgende ronde een nieuw topic maken, waarin ik duidelijk de regels uit leg, en dat elke ronde een nieuwe organisator heeft.
    Is dat een idee?

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    @Deborah dat is een prima plan.... :-)
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    januari 2016 aangepast
    @Deborah het klopt wat je zegt.
    Wanneer je een kavel download met cc dan zitten er bestanden die je in de Traymap moet zetten.
    Via de gallerij krijg je de cc niet mee.

    @jimmyatlantis ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen want dan krijg ik een goed beeld van
    jullie kavel.

    Buiten dit alles om denk ik dat er geen inzendingen meer gaan komen?!
    Jammer dat er weinig animo voor is, maar het zij zo :neutral:
    Hoe gaan we het verder doen?
    Een datum prikken voor de stemmen of deze 2 inzendingen beoordelen?

    @consuelathefirst Hebben je een pr gestuurd maar mocht dat niet zijn aangekomen is hier de link waarop alles te zien is. https://youtu.be/xAlQcolC-Vs

    32d76w7bolhh.gif
    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    januari 2016 aangepast
    @jimmyatlantis ik ga straks kijken en dan laat ik je weten als ik de boel bekeken heb

    Ik heb het filmpje bekeken en ik moest wel lachen om het muziekje op de achtergrond :D :D
    Dank je wel voor de moeite die je/jullie hebben gedaan.
    Ik heb in ieder geval een goede indruk gekregen. :)
    Post edited by consuelathefirst on
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Sorry mensen voor het wachten. Hierbij mijn inzending. Eerst dacht ik dat het heel lastig zou zijn om me aan het budget te houden, maar dat viel eigenlijk, toen ik alles gestript had, wel mee. Ik weet niet meer precies waar ik op uit kwam, ik bleef wel onder het oorspronkelijke bedrag, maar ik ben vergeten een screenshot te maken en heb even geen zin om het spel te openen en dat alsnog te doen :p Maar als iemand daar behoefte aan heeft zal ik dat natuurlijk doen!

    yn8p7h2p5od8.png

    Zoals je ziet heb ik aan de buitenmuren niets veranderd. De tuin heb ik wel aangepast.

    ux5win2xzfmb.png

    Omdat er een moestuintje moest komen voor iemand die de groene vingers nog moest ontwikkelen staat deze verstopt achter de struiken in de tuin.

    blr0yzz5hyty.png

    Dan het bovenaanzicht van het huisje. Ik heb ervoor gekozen zoveel mogelijk intact te laten, maar ik heb er voor gekozen om het toilet vanuit de woonkamer toegankelijk te maken. Ik zou het zelf namelijk vervelend vinden als mijn gasten het toilet alleen via mijn slaapkamer zouden kunnen bezoeken. Dat betekende wel minder ruimte in de woonkamer, maar ik het getest met een sim en ze kan overal toch langs en door.

    5rpn0c8snur2.png

    De woonkamer, modern, maar toch gezellig. Deed me een beetje denken aan een centerparcs huisje :)

    7pje4w78zsej.png

    En tenslotte de gezellige, maar ook rustige slaapkamer mét leeshoekje en een deur naar de tuin.




    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    Aangezien ik denk dat er geen nieuwe inzendingen meer gaan komen neem ik de aftrap tot het stemmen:

    @Deborah 3 punten
    Je hebt je naar mijn idee het meest aan de opdracht gehouden.
    Het zithoekje/tuin naast de keuken/slaapkamer.
    Woonkeuken.
    Lichte kleuren.

    @Dnll8445 2 punten
    Erg donker decor waar Nickie niet echt van houdt.
    Hiernaast miste ik het knusse tuingedeelte waar zij haar gasten kan ontvangen en een hoekje om te lezen.
    Jouw woonkeuken vond ik mooi opgesteld. :)

    @jimmyatlantis 1 punt
    Ondanks dat je er iets unieks van hebt gemaakt heb je de opdracht niet echt aangehouden.
    Geen woonkeuken en geen entree van de slaapkamer naar de tuin.
    Maar....doordat je de moeite hebt gedaan om het filmpje te maken kon ik je dat puntje niet onthouden hahaha... :D
    Wat mij wel opviel was dat je de enige was die Nickie een éénpersoonsbed had gegeven (zij wil dokter worden, geen non hoor :#).
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    januari 2016 aangepast
    @Deborah krijgt van ons 3 punten. Dit omdat zij frisse kleuren gebruikt met de indeling en ook in onze optiek het meeste aanspreekt.

    @Dnll8445 krijgt van ons 2 punten. Inderdaad is het jammer dat zij donkere kleuren gebruikt. Dit is niet echt een geslaagde optie. Had je wat lichtere kleuren erdoorheen gemengt was het qua aanzicht veel beter geweest. Maar al met al toch voor ons 2 punten waard.

    @JimmyAtlantis, zoals wij al zeiden konden we niet echt aan de opdracht houden omdat ons budget ver overschreide en jammer vonden om aantal opties weg te laten. Voor ons is mee doen veel leuker dan winnen en vonden het toch moeilijk om alles weer aan te passen waardoor de uniekheid verloren zal gaan. Maar omdat er maar drie inzendingen zijn is 1 punt dan voor ons maar nogmaals, andere 2 is meer op opdracht gericht en wij hebben onze ontwerp meer naar de uniekheid gekeken.

    Tja, moest wel een persoonbed zijn want anders past het niet en zij kan later nog altijd de kamer groter maken maar non worden? Nee hoor want haar vriend zag je al bij de barbeque iets klaarmaken op het filmpje. (Zij was naar de universieteit voor een lezing.) qx13y8jm4nac.gif




    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Lol. verkeerd gelezen. Ik plaatste het zitje ín de slaapkamer om te lezen in plaats van in de tuin. hihi

    Mijn 3 punten gaan naar Deborah. Ik vind de keuken wederom heel mooi. Heel eerlijk, ik zou een beetje hoofdpijn van de woonkamer krijgen door al die kleurtjes. Maar het staat wel heel gezellig :) (mag ik je trouwens als tip mee geven om het raster uit te zetten als je foto's maakt?)

    Mijn 2 punten gaan naar Jimmyatlantis. Ik vind de verborgen tuin erg leuk bedacht. Ik was ook zoiets van plan, maar ja. Te laat begonnen en ik wilde je idee niet stelen. Dus snel iets anders bedacht, waar ik overigens ook tevreden mee ben hoor.

    Dan gaat dat ene punt dat nog over is naar mezelf. Ik was erg blij met de slaapkamer ;)
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Mijn stemming.
    Moeilijk, want ik vind niet dat ik mezelf de meeste punten kan geven. :)

    Mijn 3 punten geef ik aan @Dnll8445, ik vind de vorm van de ruimtes erg mooi. Dat was waar ik erg op gepuzzeld heb.
    Mijn 2 punten gaan naar @jimmyatlantis, ik vind de woonkamer/keuken erg mooi. Behalve de schommelbank, zoiets hoort buiten.
    En de 1 punt gaat naar mezelf, voor het meedoen. ;)


    Some angels choose fur instead of wings
Deze discussie is gesloten.
Return to top