Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build my Dream - De Sims 4 Seizoen 1 - inleveren/stemmen gesloten

Reacties

  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    24cy1pj.png
    2nv5lie.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Geloof het of niet, maar deze zware bevalling heeft ook iets opgeleverd.
    Ik weet niet hoe de kwaliteit is, want ik heb eerst alle plaatjes geconverteerd, en later de Open Office presentatie ingelezen in Libre.
    Dus hier en daar zal wel kwaliteitsverlies zijn opgetreden.

    Ik ga zo meteen proberen het bouwsel op de galerij te zetten, Origin ID is Deborah122000.

    http://www.authorstream.com/Presentation/deborahbouwens3-2585597-sims4-bmd1-libre/

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    sfiqepecj3lr.jpg

    De inzendingen

    Neem alsjeblieft de tijd om de inzendingen te bekijken en je stem uit te brengen. Stemmen kan tot zaterdag 12 september 12.00 uur.
    Baseer je stem op de lopende opdracht en in hoeverre de deelnemers zich hier aan hebben gehouden.

    Stemmen doe je door 1 +stem en 1 -stem te geven aan de inzending die je het mooist (+) en het minst mooi (-) vindt bij voorkeur met een toelichting, deelnemers waarderen dit en daardoor kunnen ze beter worden in bouwen. Je kan ook alleen je +stem en -stem toelichten.
  • DevelyDevely Berichten: 132
    Meliszie
    Buitenkant: De parkeerplaats is erg leuk bedacht. Ik vind de tuin wel heel erg open. Ik kan me zo voorstellen dat men ook graag een beschut plekje heeft om te zitten (ik althans wel).
    Over de buitenkant van het gebouw heb ik gemengde gevoelens. De vorm is modern, de blokjes die uitsteken ook, maar het geheel vind ik te rood en te blokkerig.
    Het dak is voornamelijk plat en dat is prima, maar die 3 dakvormpjes snap ik niet zo goed.
    Hal beneden: De hal is heel groot. Leuk die postvakjes en de hoek voor het gereedschap. Ik vind de doorgang naar de bar/ lounge wat onlogisch, omdat je via het podium naar binnengaat…
    Gezamenlijke ruimte: Behalve de toegang, vind ik dit een mooie ruimte. Dat podium komt me bekend voor! Prima ingericht, al mogen de kleuren van mij wel iets sprekender.
    Sportruimte: Wat een leuke ruimte! De kleedhokjes vind ik erg leuk bedacht . Heb je dat met halve muren gedaan? Leuk dat je ook hier het rood terug laat komen.
    Hal en wasruimte: Ook deze hal is behoorlijk groot, waardoor het al gauw wat kaal oogt. De wasruimte is ook een leuk detail. Al vind ik het meer iets voor een studentenflat dan voor een modern appartementencomplex. De videocamera is ook goed gevonden!
    Appartement 1: Het appartement ziet er leuk uit. De keuken vind ik mooi, vooral het aanrechtblad. Alleen die kastjes tegen het raam aan, dat vind ik wat minder (zonde van het licht). Erg leuk die planten onder de trap. De muren vind ik wel wat saai, al zijn de schilderijen mooi! Wat apart dat de woonkamer boven is. De muur hier is wel mooi overigens en die afscheiding tussen het kantoor- en zitgedeelte is goed gevonden! De slaapkamer is duidelijk voor een man! Prima inrichting.
    Appartement 2: De hal en badkamer zijn prima ingericht, leuk dat bad met die stickers. De keuken vind ik mooi, echt modern! Het eetgedeelte past niet zo heel erg bij de rest, qua kleuren. Het blauw in de woonkamer vind ik iets te donker. De ouderslaapkamer is mooi ingericht, mooie kleuren en het bed ziet er ook leuk uit. In het spel vind ik het niet zo prettig om te gebruiken, omdat de sims door de dekens en kussen heen gaan. Ik vraag me wel af of ze de deur met het gordijn wel kunnen gebruiken. De baby kamer heeft mooie kleuren, maar ik vind hem iets te druk met 2 verschillende kleden en die muur. De schilderijen zijn wel heel schattig!
    Hal 2e verdieping: Ook weer zo groot. Het gebruik van de stenen op de muur komt erg kil en industrieel op mij over, niet erg uitnodigend. De vide voegt niet veel toe eigenlijk, het lijkt alsof hij is toegevoegd omdat het een vereiste was in de opdracht.
    Appartement 3: De hal en badkamer zijn prima, niet erg opvallend. De vorm van de keuken is erg leuk, de tegels breken het geheel goed. Het verdere kleurgebruik in het appartement is ook goed. De slaapkamer heeft een prachtige muur (achter het bed), de rest van de muren vind ik wat saai. Het appartement is overal mooi gedecoreerd, maar in de slaapkamer mis ik juist de persoonlijke touch.
    Balkons: De balkons zijn balkons, het hoognodige staat er, maar verder voegen ze weinig toe, naar mijn mening.

    Algemene indruk:
    Het gebouw ziet er van buiten modern uit, van binnen nijgt het meer naar industrieel. Er zijn een paar hele leuke details, die het ‘echt’ maken. Het valt mij op dat er best veel gebruik is gemaakt van custom content, niet alleen voor decoraties maar ook meubels. Helemaal prima, want dat maakt het allemaal net wat echter. Kijk uit dat je niet teveel gebruikt, want dat maakt het downloaden vanuit de Galerie wel wat lastiger voor mensen die die CC niet hebben. Je hebt aan alle vereisten voldaan, al vind ik de vide niet heel bijzonder.

    MDianaSanders
    Buitenkant: De verspringende gedeeltes vind ik erg leuk, ook het gebruik van verschillende muurbekledingen staat mooi. De daken vind ik persoonlijk iets te veel van het goede. Ook de vele verschillende ramen vind ik niet super. Vooral de hele kleine verspringende ramen passen niet zo bij een strak & modern appartement. Jammer dat er niet een gezamenlijke tuin is, maar het dakterras met het zwembad maakt veel goed! Op de plattegrond van de eerste verdieping zie ik 2 donkere ruimtes, jammer dat hier niets mee gedaan is. Ze zijn ook niet bereikbaar, denk ik? Ik zou in elk geval de ruimte boven de meditatietuin open hebben gelaten, voor een meer ruimtelijk effect in de tuin.
    Hal: De hal is heel groot en heel rustig ingericht. Niet direct een hal van een appartementencomplex, maar wel mooi. Wat ik ook wel heel apart vind is dat dit niet een standaard appartement is. Normaal is er een algemeen trappenhuis en daarmee kun je op de bovenverdieping komen. Bij jou begint elk appartement op de begane grond en vanuit daar kun je naar boven. Met het dakterras en de brandtrap als uitzondering.
    Wellnessruimte: Dit is een hele mooi, praktische ruimte. Lijkt me heerlijk ontspannen hier!
    Meditatietuin: Deze ruimte is prachtig! Heel leuk bedacht. Zoals ik eerder zei, zou ik hier wel het plafond hebben weggelaten van de 1e etage.
    Dakterras: Dit is ook al zo’n mooie ruimte! Goed ingericht en mooi kleurgebruik. De barkrukjes staan gevaarlijk dichtbij het zwembad, dus deze sims moeten maar niet teveel drinken! ;)
    Appartement 1: Een mooi en groot appartement. Heel goed hoe je dankzij het kleurgebruik en de halve muren de verschillende ruimtes hebt gescheiden terwijl het toch ook erg open is. De bovenverdieping van dit appartement is ook mooi. Ik vind die muur in de slaapkamer erg leuk. En die inloopkast is echt enorm! Het balkon met jacuzzi en de sportzaal zijn wel heel luxe!
    Appartement 2: Dit is ook een mooi appartement. De kleuren zijn goed op elkaar afgestemd. Inderdaad jammer dat een keuken niet in de split level kan, maar je hebt het goed opgelost! De vide in dit appartement vind ik mooier dan die in het 1e appartement. Functioneler ook. De schilderruimte is zeer groot, maar had iets lichter gekund (oh, zie nu dat dat expres was ivm het schilderen van een bepaald voorwerp). Het balkon is klein, maar heeft een leuke vorm. De slaapkamers zijn prima ingericht. De badkamer is wat klein en het is te hopen dat de huisgenoten niet allemaal tegelijkertijd gedoucht en wel naar hun werk moeten!
    Appartement 3: Dit appartement vind ik ook mooi. De keuken is wel wat donker, maar de kleuren spreken me wel aan. De babykamer en studeerkamer zijn prima ingericht. Hier wel een 2e badkamer, gelukkig! De 2e verdieping is mooi met die vide. Al is de slaapkamer wel wat spaarzaam ingericht en gedecoreerd. De sportapparaten op het balkon zijn leuk!

    Algemene indruk:
    De buitenkant van het gebouw spreekt me niet zo aan vanwege de verschillende soorten ramen (vooral de kleine raampjes) en de daken. Het kleurgebruik en de verspringende delen vind ik wel mooi. De binnenkant is niet wat je verwacht van een appartementencomplex, maar is erg leuk. De appartementen zijn mooi ingericht en je hebt aan alle vereisten voldaan.

    Di3ntjuh
    Buitenkant: Jammer dat je niet iets meer foto's van de buitenkant hebt gemaakt/ laten zien. De buitenkant vind ik nu moeilijk te beoordelen. Wat ik ervan zie, ziet er best leuk uit. Het dak vind ik persoonlijk niet zo passen bij een modern appartementencomplex. En bij modern stel ik me ook iets strakkere vormen voor. Die hoekjes aan de voorkant passen daar in mijn ogen niet helemaal bij. De kleuren vind ik wel goed passen.
    Hal: Op de plattegrond lijkt de hal zeer groot. Op de gewone foto's is het minder groot. Mooi ingericht.
    Openbare ruimte: Deze ruimte vind ik niet heel erg aantrekkelijk. De ruimte mist echt wat kleur en aankleding. De vorm van de ruimte is wel leuk.
    Openbare tuin: De vorm van het zwembad is leuk, de hekjes vind ik ook mooi. Ik mis ook hier wat aankleding, het is allemaal zo steriel met dat wit. Je had bijvoorbeeld op de muren bij het terras een schilderij of iets kunnen hangen. In de tuin mis ik ook wat bloemen/ planten.
    Wooncomplex 1: Grappig dat jij er ook voor hebt gekozen om de woonkamer op de 1e verdieping te doen. De ruimtes beneden vind ik erg groot overkomen, zeker omdat ze wat spaarzaam zijn ingericht. Ook de 1e verdieping is zeer spaarzaam ingericht en ook wat steriel ivm het kleurgebruik. Ik moest even zoeken naar de slaapkamer, maar toen zag ik dat die nog een verdieping hoger zat! Hier heb je gelukkig wat meer kleur gebruikt, al mis ik toch ook hier wel wat meer gezelligheid in de vorm van decoraties. De vide vind ik mooi en ook de badkamer is mooi ingericht.
    Hal: Deze hal ziet er prima uit. De vide werkt hier zeker in het voordeel.
    Balkon: Het balkon oogt ook weer zeer steriel, het mist aankleding!
    Wooncomplex 2: De vormen van dit appartement zijn leuk, de verdeling van de ruimtes is ook mooi gedaan. Helaas zijn ook deze ruimtes weer spaarzaam ingericht. Echt jammer, want met een beetje meer aankleding, een schilderij, beeld, een kleed of een plantje, zou het wat meer kleur hebben en wat meer leven.
    Wooncomplex 3: Gelukkig, dit appartement heeft meer kleur! Het is meteen levendiger. Mooie kleuren! Wel vind ik dat de ruimtes ook hier wat spaarzaam zijn ingedeeld en wat decoratie missen. Grappig dat je hier juist naar beneden moet voor de slaapkamer.

    Algemene indruk:
    Ik vind de buitenkant qua kleuren goed overkomen, de vormen van het dak en de muren zijn iets minder modern. Voor zover ik kan zien heb je je aan alle vereisten gehouden, al vallen de pilaren en borstweringen niet zo op (balkon wooncomplex 1). Over het algemeen vind ik je ruimtes te groot in verhouding met de inrichting. Ook zijn veel van de ruimtes iets te steriel en te weinig gedecoreerd. Jammer, want je had nog voldoende geld over!

    Deborah
    Buitenkant: De buitenkant ziet er mooi uit. Mooi symmetrisch. Door het gebruik van de ronde daken en de driehoekige balkons komt het op mij niet zo modern over. De tuin is niet heel goed zichtbaar, dus daar kan ik niet over oordelen.
    Appartement 1: De ruimtes zijn mooi ingedeeld. Goed ingericht en mooie kleuren. De muurbekleding vind ik niet echt bij modern passen, maar dat is mijn smaak.
    Appartement 2: Hmm, Dit appartement vind ik niet zo geweldig. Allereerst vind ik de kleuren hier niet zo mooi. En de keuken is wel heel erg groot en niet zo heel gezellig. Zo’n grote bar zou denk ik gezelliger zijn als je hem wat ronder had gemaakt. Nu moet iedereen op een rijtje zitten! In een keuken met dit formaat zou je heerlijke diners kunnen geven, dus een grote tafel zou dan beter gepast hebben! Die grote eettafel voor het raam (zonder stoelen) vind ik wat misplaatst. Deze etage vind ik verder wel goed ingedeeld. De split-level is heel leuk. Ik vraag me alleen wel af of het lekker tv zal kijken. Het scherm is enorm en hangt behoorlijk hoog. Ook hier vind ik de muurbekleding niet super. Het doet mij meer aan een cabin denken dan aan een modern appartement. Ik vind het wel knap dat je de ruimtes zo goed hebt kunnen inrichten met al die hoekjes erin! De kinderkamer is wat kaal, zeker die muur achter het bed. De overloop is behoorlijk groot, ik kan me wel vinden in je keuze om hier de sportapparaten neer te zetten. Verder is dit een vrij saaie, donkere ruimte. Wat meer schilderijen en planten zouden de boel een stuk opvrolijken! Overigens vind ik de grote schilderijen her en der wel erg mooi!
    Appartement 3: De indeling en inrichting van dit appartement vind ik leuk. De inrichting is niet erg modern, maar wel goed op elkaar afgestemd en goed doorgevoerd op elke ruimte. En inderdaad passend bij een ouder stel. Al is dat dan volgens mij juist weer niet de bedoeling, want het complex is voor jongvolwassenen.
    Appartement 4: Dit is helaas niet volgens de opdracht: het mochten maar 3 appartementen zijn! De indeling is leuk, al vind ik de ouderslaapkamer wel heel erg groot. De kleurstelling is mooi. De combinatie vloer en muurbekleding vind ik niet zo passen. De hal is op zich leuk, met dat bureau, maar wel erg kaal. De kinderkamers zijn leuk ingericht. Grappig die kleine balkonnetjes erbij.
    Gemeenschappelijke ruimtes: Die zijn er wel, maar ik vind ze vrij klein, niet al jouw bewoners zouden er kunnen zitten.

    Algemene indruk:
    Ondanks alle tegenslagen op het gebied van je presentatie, ziet die er prima uit! Ik mis wel de plattegronden van de verdiepingen. Ik vind het nu wat moeilijk in de schatten hoe het allemaal in elkaar zit.
    Over het algemeen vind ik het niet zo heel erg modern aandoen, voornamelijk door het materiaal gebruik en de vormen.
    De ruimtes zijn wel goed ingericht en de split level vind ik erg leuk. Wel zijn er een aantal ruimtes waarbij volgens mij niets met de vloer is gedaan (slaapkamer appartement 1 en de badkamers van appartement 2).
    Helaas heb je je aan een aantal opdrachten niet gehouden:
    - Je hebt 4 appartementen ipv de toegestane 3
    - Ik heb geen vide kunnen ontdekken
    - Je zit ruim over het budget heen
    - Ik kan niet goed beoordelen/ zien of je borstweringen hebt gebruikt

    Mijn PLUS stem gaat naar MDianaSanders: Bij dit appartement kreeg ik het meest het gevoel van een modern appartement. De ruimtes kloppen voor mijn gevoel en zijn mooi ingericht. Grappig dat wij allebei het zen-gevoel in ons appartement hebben willen weergeven.
    De MIN stem vind ik wat moeilijker: Als ik kijk naar de bouw van het appartement en de inrichting, zou mijn minstem naar Di3ntjuh gaan. De ruimtes zijn te groot in vergelijking met de manier waarop is ingericht. Maar doordat Deborah zich aan zoveel vereisten niet heeft gehouden, vind ik het niet meer dan logisch dat zij mijn min stem krijgt.

    Dus:PLUS MDianaSanders en MIN Deborah
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    september 2015 aangepast
    Devely:

    Algemeen:
    + mooi ruim gebouw,
    + strakke entree
    + zwembad
    – sportzaal, beetje kaal
    + spa, alleen die versiering op de vloer vind ik een beetje raar staan…
    + de daktuintjes. Wat een leuk idee!


    appartement blauw:
    + badkamer is smaakvol
    + keuken ziet er mooi uit
    – beetje te ruim opgezet, veel 'loze' ruimtes
    + de vide, Mooi gedaan. Ik weet alleen niet of ik zou kunnen slapen in de vide waarin een kant van de kamer zo 'open' en 'diep' is.

    Appartement rood:
    + mooie, strakke kleuren combinatie
    + de tweede badkamer
    – de kinderkamer oogt wat kaal. Ik vind hem ook wel errug roze!
    + de inloopkasten in beide kamers. Leuk bedacht

    Appartement groen:
    – de badkamer in het midden
    – de slaapkamer is erg groot. Net zo groot als de woonkamer en keuken!
    + de inrichting van de badkamer. Heerlijk luxe!

    Meliszie

    – de buitenkant van het complex. Ik houd niet zo van die kleuren blokken, sorry.
    + de parkeerplaats vind ik wel leuk bedacht
    + de hal beneden ziet er strak en modern uit.
    – de gemeenschappelijke ruimte ziet er een beetje saai uit. Ik vind de kleuren combinatie niet zo mooi
    + de sportruimte ziet er leuk uit. Het zwembad is klein, maar heeft een bijzondere vorm
    + ik vind de wasruimte erg leuk bedacht. Een beetje Amerikaans
    – de balkons zijn erg klein. Wel leuk ingericht

    appartement 1:
    + de keuken, heel mooi gedaan
    – de vloerkleedjes matchen niet echt bij elkaar
    – het geheel doet een beetje minimalistisch aan. Er hangt een ikea sfeertje
    + de slaapkamer is mooi en warm ingericht

    appartement 2:
    + mooie ruimte. Ik vind het leuk dat het een grote ruimte is in plaats van allemaal kleine kamertjes
    + de keuken! Wauw!
    + de slaapkamer ziet er gezellig en rustig uit, mooi beddengoed
    – het behang in de babykamer vind ik erg druk


    appartement 3:
    + rustige kleuren
    + ook deze keuken vind ik heel gaaf
    + de woonkamer oogt ruim en rustig
    – de slaapkamer vind ik een beetje kaal en saai



    MDianaSanders

    + Op het eerste gezicht vind ik de daken heel leuk en speels gedaan. De close up vind ik minder mooi, hoewel ik kan zien dat je echt hebt geprobeerd alles bij elkaar te laten passen.
    + Ik vind het zwembad heel gaaf gedaan.
    + de meditatietuin vind ik heel mooi en rustgevend afgewerkt.
    + het vooraanzicht van het complex doet chic aan. Ziet er mooi afgewerkt uit.
    – Alle verschillende ramen hebben wel een duidelijke functie, maar het maakt er niet een geheel van. Dat vind ik jammer.
    – alle appartementen hebben een vide. Dat hoefde volgens mij niet. Ik vind het daarom wat geforceerd overkomen.

    Appartement 1:
    + ruime keuken en zithoek
    – allegaartje aan kleuren( groen, donkerblauw, rood en paars)
    + de inloopkast vind ik ook hier mooi gedaan
    + de sportzaal
    – de schuine muur bij het bed vind ik een sta in de weg in de ruimte. Ik hou er niet zo van

    Appartement 2:
    + kleurgebruik op elkaar afgestemd
    + split level leuk toegepast. Ik heb zelf ook al eens de keuken in de split level willen maken en toen liep ik tegen hetzelfde probleem aan.
    + kast in de woonkamer. Geeft het een luxe en ruimtelijke uitstraling
    – de badkamer is in verhouding met de rest van het appartement wel heel erg compact.

    Appartement 3:
    + rustig kleurgebruik
    + de boom in de babykamer vind ik een leuk detail
    + hele mooie keuken!
    + lekkere, ruime badkamers




    D13ntjuh
    – de nummers op je plattegrond waren heel erg klein, ik kon bijna niet zien wat er stond. Het lijkt wel of je foto's minder van kwaliteit waren, of verder weg dan andere keren.
    + de hal doet door het rustige kleurgebruik heel chic aan. Helemaal met die vleugel erin.
    + het zwembad heeft een originele vorm
    + die gekleurde fonteintjes op een van de laatste dia's zijn leuk!

    Wooncomplex 1:
    – de keuken lijkt heel kaal en leeg
    + ik vind de kleur die je gebruikt hebt heel mooi. Zacht en rustig!
    + de slaap en badkamer zien er netjes afgewerkt en luxe uit

    Wooncomplex 2:
    – op dia 16 is het net of er een schilderij op het raam hangt. Ik weet niet of dat zo hoort, maar ik vind het er gek uit zien
    + de combinatie van het lime groen met het staal vind ik heel mooi
    + de badkamer is lekker ruim en straalt luxe en ontspanning uit
    – de muur van de sportzaal vind ik te hard overkomen in vergelijking met de rest van je wooncomplex

    Wooncomplex 3:
    + het aqua blauw zorgt voor een frisse uitstraling
    – het balkon heeft een beetje een onhandige vorm
    – ik vind de keuken erg smal
    + de slaap en badkamer zien er prachtig uit

    Deborah

    Allereerst respect voor je doorzettingsvermogen! Wat vervelend dat het zo tegen zat, maar wat goed van je dat je toch een presentatie in elkaar hebt weten te flansen. Ik vind het er prima uit zien! Het was mij niet duidelijk of er maximaal 3 appartementen in moesten of ten minste 3... De anderen hebben er maximaal 3, dus jouw appartement viel wel op.


    + doordat je het gebouw als het ware verdeeld hebt doet het niet zo massief aan, maar oogt het juist als een heerlijk woonhuis.
    – de gemeenschappelijke balkons ogen wat klein

    Klopt het dat de vide bij het vierde appartement hoort? En kijkt die dan uit op de gemeenschappelijke trappenruimte?

    Appartement 1 (2persoons)
    + rustige kleuren combinatie
    + ruime keuken, ik vind de manier waarop je de eethoek geplaatst hebt leuk passen
    + de manier waarop de tv is geplaatst vind ik super leuk. Alsof deze in een soort nisje zit

    Appartement 2 (3 persoons)
    – de kleuren zijn me iets te roze/paars. Kwestie van smaakvol
    + ik vind het leuk dat je de koelkast met 2 aanrechten wat verder naar achter hebt gezet. Dat geeft een speels, maar toch strak effect. Dat ga ik ook uitproberen.
    – de dubbele bar vind ik wat veel van het goede
    + de splitlevel ziet er leuk uit
    + in de badkamer heb je een zachtere kleur gebruikt die ik prettiger vind. Het straalt meer rust uit
    – Er lijkt zoveel ruimte te zijn op de bovenverdieping. Daardoor lijkt het wat leeg

    Appartement 3 (2 persoons)
    + de keuken ziet er lekker ruim uit
    + ik vind het kleurgebruik rustiek en rustgevend
    + er zijn leuke activiteiten te doen in de woonkamer

    Appartement 4 (4 persoons)
    – de badkamer oogt wat klein in vergelijking met de rest van het appartement
    + nette keuken, mooie kleurgebruik
    + kinderkamers zijn leuk en compleet ingericht


    Conclusie:

    Het was heel moeilijk om een plus en min stem te geven dit keer. Er komt veel aan op persoonlijke smaak omdat volgens mij iedereen zich aan de opdracht heeft gehouden. Daarom ga ik toch maar op mijn gevoel af. Mijn + stem gaat dit keer naar Devely, omdat ik de palm en de daktuintjes echt heel leuk vond.
    Mijn – stem gaat dit keer naar D13tjuh
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    september 2015 aangepast
    Onze groep heeft niet de prestatie bekeken maar ik (Johan) heb wel even de tijd genomen. Ik ga niet bij elke naam of deelnemer uitvoerig beschrijven van wat ik vind. Wat ik wel doe is korte motivatie geven van + en - stemmen. Aantal apartementen zijn leuk opgebouwd ook qua stijl en inrichting. Wat betreft de originaliteit vind ik @Deborah en @MDianaSanders er bovenuit springen maar kan maar aan 1 iemand een plus punt geven. Wat de min punten betreft is de keus niet moeilijk. Die geef ik aan een persoon die niet echt met het ontwerp uit de bus is gekomen. Komt een beetje rommelig over. Zoals ik zeg ik hou het kort en krachtig. @Deborah heeft van mij een +punt en @D13ntjuh een -punt. Maar eerlijk is eerlijk, jullie doen als bouw meesters niet echt van elkaar onder dus beschouw die punten maar als een aanmoediging om verder te gaan en succes met de volgende wedstrijd. (Ik stem niet namens de groep maar hebben besloten dat ik mag stemmen en dat wij dit om toerbeurten doen.) Het is een korte reactie maar wij als groep zijn niet zo'n voorstander om lange en uitvoerige verhaal te doen. o:)
    Post edited by jimmyatlantis on
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Ik heb plussen en minnen gemaakt voor de dingen die me echt opvielen, en voor elk appartement. Als ik een ruimte niet heb genoemd, vond ik hem dus niet geweldig mooi, maar ook zeker niet lelijk. ;)

    Devely:
    +/- Eerste indruk: Ziet er mooi uit, maar die daktuintjes lijken me gevaarlijk, zo zonder (hoog) hek.
    + Het gebouw ziet er erg mooi en modern uit. Ik vind de achterkant met die balkons zo erg mooi.
    +/- Ik vind het leuk dat je een bord hebt geplaatst bij de ingang, maar de borstwering vind ik er niet bij passen (ik kan me een modernere bedenken die er beter bij zou passen)
    + de entree is mooi licht
    +/- Ik vind de verzonken tuin leuk bedacht en uitgevoerd, maar toch vraag ik me af hoe dat in de realiteit zou werken. Met zulke hoge muren eromheen komt daar toch nauwelijks licht?
    + De openbare ruimtes zijn mooi uitgevoerd
    + Appartement blauw vind ik erg mooi uitgevoerd. Het is heel modern, maar heeft toch nog wel iets warms. Alleen in de slaapkamer stoor ik me aan de vloertegels, daar vind ik dat niet passen. Dan zou ik of die vervangen of een heel groot kleed hebben neergelegd
    + Ook appartement rood vind ik erg mooi en modern. Het enige hier is dat in de eerste badkamer de muren nogal op me af komen. En waar heb je die tegeltjes in de tweede badkamer vandaan? Die vind ik erg leuk :)
    +/- In appartement groen vind ik de vloer van de slaap- en badkamer nogal wit. Verder mooi gedaan.
    -/+ Luxe hoor, een spa in je appartementencomplex, daar zul je wel veel extra voor betalen dan. ;) Ik weet niet, ik vind hem wel mooi, maar niet spetterend of zo, wat standaard.

    Deborah:
    + Het gebouw ziet er mooi en modern uit, leuk ook met die bomen er zo voor.
    +/- Appartement 1: Ik vind de woonkamer en keuken oke, maar het heeft niet echt de wauwfactor. Ik vind het niet zo gezellig lijken geloof ik. De slaapkamer vind ik wel leuk en voor zover ik kan zien de badkamer ook.
    +/-Appartement 2: Aan de ene kant leuk bedacht, zo’n woonkeuken, aan de andere kant vind ik het toch iets minder uitgevoerd. Geen eettafel hebben lijkt me toch niet zo fijn (ik zie er wel één, maar geen stoelen). De bovenverdieping vind ik mooi gedaan.
    + derde appartement vind ik mooi gemaakt, vierde appartement ook
    - Ik zie geen vide
    - De balkons zijn gemeenschappelijk, maar het moesten balkons per appartement zijn.
    - Net onder de drie ton klinkt toch echt als bijna 50.000 te veel. ;)

    MDianaSanders:
    +/- Ik vind het een mooi modern gebouw, maar het dak vind ik toch wat apart. Ook niet erg praktisch als het regent (als het een echt gebouw zou zijn), want op sommige plekken kan het water niet weglopen.
    +/- Ik vind de zentuin en sauna mooi uitgevoerd, maar ik vind het eigenlijk niet zo goed in een appartementencomplex passen.
    +/- Appartement 1: Ik vind het mooi ingericht, mooi modern. Op zich vind ik dat je de kleuren goed hebt gebruikt, al zou ik zelf gek worden van steeds naar een andere kleur lopen per kamer. ;) Ook vind ik de halve muren niet overal even mooi, zoals bijvoorbeeld bij de keuken en woonkamer. De slaapkamer vind ik heel leuk, zo met die scheve muur.
    + Appartement 2 vind ik erg mooi. Vooral de kleuren en de plaatsing van de meubels. Je weet grote ruimtes goed op te vullen.
    +/- De keuken van appartement 3 vind ik niet mooi, al komt dat deels ook gewoon door de keukenkastjes die me niet aanstaan. Ook denk ik dat ze nooit bij die bovenste kastjes kunnen komen. Verder vind ik de studeerkamer wat saai, maar de rest vind ik wel heel mooi gedaan.

    D13ntjuh:
    +/- Van wat ik van het gebouw kan zien (dat is niet zo veel ;) ) vind ik het wel mooi. Grappig die schuine stukjes, maar bij de balkons vind ik het wel een rare vorm geven.
    + Ik vind de hal heel mooi, vooral die rode deuren vind ik geweldig door het hele gebouw heen.
    - De gezamenlijke ruimte vind ik door de stenen vloer en witte muren wat kil overkomen.
    - /+Appartement 1 oogt erg leeg, vooral in de keuken en eetkamer beneden is een heel groot stuk niks. Een kleed onder de eettafel zou al veel doen denk ik, en misschien een kookeiland. Wel leuk dat het appartement over drie verdiepingen is verdeeld.
    +/- Het tweede appartement vind ik wel leuk, al zijn de muren wat kaal.
    +/- Appartement 3: Hee, een vloerkleedje  Ik vind dat dat toch echt al heel veel doet. De keuken is wel wat leeg, geen afzuigkap, weinig kastjes
    Je hebt nog veel budget over, dus je had nog genoeg voor meer versieringen!

    Devely vond ik er duidelijk uit springen voor het Pluspunt.
    Mijn minpunt gaat naar Deborah, je zit ruim boven het budget, hebt geen vide (ja ik heb gezien dat je er overheen hebt gelezen, maar het stond echt in de opdracht ;) ) en ik vond het ook het minst moderne appartement.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Moeilijke opdracht, maar ook moeilijke stemronde.

    Ik ben in mijn beoordeling met opzet uitermate kritisch geworden (op het zeikerige af) om vooral voor me zelf een beeld te krijgen aan wie ik mijn - en + moest geven.
    Want - eerlijk is eerlijk - ik vind de allemaal prachtig.

    Dus.... komt ie:

    Devely
    Het doet me in eerste instantie denken aan opgestapelde aquaria.
    Verzonken binnentuintje is leuk, maar krijgt alles wel voldoende licht?
    Blauwe appartement: badkamermatjes zijn nogal oubollig.
    Ik vind de kleuren niet in harmonie.
    Rode appartement: 1e badkamer, muren zijn te overweldigend rood. 2e badkamer lijken de muren lukraak bewerkt te zijn.
    Groene appartement: jammer dat je zo'n joekel van een slaapkamer hebt, maar geen aparte keuken. Kleuren zijn mooi, behalve van de matjes.
    De spa is prachtig, de daktuintjes leuk maar de uitvoering levensgevaarlijk.
    Ik vind het veel "openbaar" en erg weinig "woon".

    Meliszie
    Het idee is leuk, maar ik krijg erg een "blokkendoos" gevoel.
    En de functionaliteit van de 3 "klepjes" op het dak ontgaat me.
    1e appartement. Zithoek op een hogere etage, heel klein uitgevoerd maar een joekel van een slaapkamer.
    De verhoudingen kloppen niet.
    Er zitten leuke dingen in, parkeerplaats, washok. Maar het speeldeel en de tuin is wel erg open.


    MDianaSanders
    Eerste indruk: mijn videokaart is gecrasht! Het dak is helemaal raar.....
    Ownee dat moet zo. (ik vind het dus niet mooi)
    Leuk die zentuin, maar ik denk dat ik de ramen er uit had gelaten.
    Het hoge zwembad vind ik leuk verzonnen, maar bloedlink. ;)
    Appartement 1 is erg leuk, maar ik mis hier en daar een vloerkleed.
    Appartement 2 is ook mooi. Appartement 3 is erg donker.


    D13ntjuh
    Een mooi en modern gebouw.
    Op een of andere manier ben ik wel de weg kwijt geraakt in het appartement,
    ondanks de plattegronden.
    Ik ben geen fan van de woonkamer op een andere etage dan de ingang.
    Maar ik vind de kleurcombinaties wel erg mooi.
    Hoewel het hier en daar erg kaal aandoet.
    (je kan de planten ook vergroten he?)


    Het is wikken en wegen, zowel voor de min als voor de plus.

    Mijn min stem geef ik aan Meliszie, ik vond de verhoudingen gewoon niet kloppen.
    Mijn plusstem gaat naar Devely, ondanks al mijn gemauw, had ik daar het meeste "wauw".

    Some angels choose fur instead of wings
  • JesilJesil Berichten: 14
    Dit keer voor mij geen uitgebreide reactie op iedereen, de volgende keer wel weer, dat beloof ik! Maar heb er nu de tijd niet voor door werk en doordat ik een lang weekend in het westen zit... maar ik wilde toch graag stemmen dus heb ik de inzendingen bekeken en mijn stem vooral bepaald op mijn indruk van de sfeer en de plattegronden. Ik hoop dat dat ok is en dat mijn stem toch mee mag tellen.
    Ik wil mijn plus stem graag geven aan mdianasanders.
    En mijn min stem is voor deborah.
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Toch nog tijd gevonden om even wat feedback op te schrijven.

    Devely
    De buitenkant ziet er prima uit, al moet ik zeggen dat ik de achtergevel mooier vind dan de voorgevel, ik zou ze omgedraaid hebben.
    De gezamenlijke ruimtes zijn goed ingericht, die tuin is leuk. De appartementen zijn ook allemaal netjes ingericht en gedecoreerd.
    Appartement blauw had wat lichter van kleur gemogen (lichter hout/wit of juist lichter blauw), deze kleurcombinatie is net iets te donker.
    Appartement rood is net een schaakbord met al dat gewissel tussen zwart en wit, ook vind ik de tapijten te druk en hoewel de badkamertegels boven superleuk zijn vind ik deze ook te druk. De kinderkamer had minder roze gemogen en wat voller, of anders kleiner.
    Appartement groen, ook hier vind ik het wat donker lijken, volgens mij heb je de foto's ook niet allemaal met daglicht gemaakt (zo lijkt het tenminste). Dat groen van de keuken vind ik beter uitkomen dan het andere groen. Die tapijtjes in de badkamer vind ik te druk.
    De buitenruimte ziet er ook goed uit, al had ik wel een hoger hek om de daktuintjes gezet.

    Meliszie
    De buitenkant vind ik echt niet mooi, het idee is goed, maar het ziet er heel erg druk uit. Ik had kleuren gekozen die dichter bij elkaar liggen of in ieder geval minder fel zijn en de muren minder laten verspringen. Het dak vind ik ook niet bijzonder, naar mijn idee zitten de niet platte daken er alleen maar op omdat dat in de opdracht stond, ze integreren slecht met de rest.
    De gezamenlijke ruimtes zijn prima ingericht, al had ik zelf andere gordijnen gekozen. Die kleedhokjes bij het zwembad zijn een leuk detail.
    Appartement 1 is leuk ingericht, al vraag ik me af of je die plantenbakken onder de trap kunt gebruiken.
    Appartement 2 is ook goed ingericht al zijn er wel wat grote lege ruimtes. Over sommige kleur-/motiefcombinaties ben in niet bijzonder enthousiast (het bed vind ik bijvoorbeeld niet in de slaapkamer passen en ook niet modern eruit zien).
    Appartement 3 heeft ook zo'n grote lege ruimte, maar ik vind wel dat je de kleur geel goed weet te gebruiken (zelf ben ik er niet zo'n fan van).
    De balkons zijn wat klein maar verder prima.

    D13ntjuh
    De gezamenlijke ruimtes hadden iets meer kleur mogen hebben, ik vind ze nogal wit. Het terras en het balkon zijn ook erg kaal.
    Appartement 1 heeft vrij veel lege ruimte, dat vind ik jammer. Die spiegels op die halve muur bij de kledingkast vind ik vreemd, verder is het appartement oké.
    Appartement 2 vind ik leuk ingericht al ben ik niet zo dol op die industriële aanrechten, maar wel goed gebruikt.
    Bij appartement 3 vind ik het jammer dat alles turquoise is behalve die ene kamer, het balkon begrijp ik, dat past bij de buitenruimte, maar deze studeerkamer vind ik jammer.
    Nog even over de buitenkant, daar had je van mij wat meer foto's van mogen plaatsen, die zigzaggende muren vind ik leuk bedacht, die discofontein vind ik net iets té.
    Fijn dat je bij de presentatie op elke slide en plattegrondje hebt gezet, dat maakt het een stuk makkelijker om in te schatten hoe het in elkaar zit. Ik heb wel echt moeten zoeken om de pilaren en borstweringen te vinden.

    Deborah
    De vorm van je complex vind ik leuk, die stukken bruine muur wat minder en van golfplaten daken ben ik ook geen fan.
    Appartement 1 is leuk ingericht, leuke kleuren.
    De keuken van appartement 2 vind ik té ruim en van het muurbehang ben ik niet bepaald gecharmeerd, het is niet modern en naar mijn mening past het ook niet bij elkaar. Een heleboel enorme ramen in de badkamer zonder gordijnen of wat dan ook vind ik ook niet bepaald leuk.
    Appartement 3 is niet bepaald modern ingericht, ik vind het wel mooi, maar past niet bij de opdracht.
    In het vierde appartement had je de ruimte beter kunnen verdelen, de ene slaapkamer is heel erg groot (en leeg) een ander is weer vrij klein. Ook had ik (buiten de slaapkamers) graag wat meer kleuraccenten gezien, ik vind het nu wat suf overkomen.
    De gezamenlijke balkons vind ik leuk, maar het geheel aan gezamenlijke ruimte vind ik wat weinig. Ook zag ik dat je enkele buitenmuren niet geverfd hebt, jammer.
    Je hebt geen vide, geen borstweringen (ik heb ze niet kunnen ontdekken) en zit ver boven het budget. Als je kleinere tv's had gekozen had je het budget met zeker 10-15.000 kunnen drukken. En als je geen vier maar drie appartementen gemaakt had, had je waarschijnlijk geld over gehad.

    Over het algemeen heeft iedereen het goed gedaan, dus het is niet erg makkelijk om te stemmen.
    Mijn +stem gaat naar Devely omdat ik daar eigenlijk vrijwel niets gezien heb wat ik echt niet mooi vond, het zijn vooral kleine dingen die ik anders zou willen zien.
    Mijn -stem gaat naar Deborah omdat zij zich aan meerdere regels niet heeft gehouden.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik wil toch ook graag stemmen maar dit keer wel kort en krachtig. Ik heb mezelf er van de week drie keer toe proberen aan te zetten uitgebreid te stemmen maar het gaat 'em niet worden, ik heb er even niet de mindset voor.

    Ik vind al jullie appartementencomplexen erg mooi. De borstweringen waren populair :/ bij sommige deelnemers en daarom nog even een opmerking: dit hoefde niet veel gebruikt worden. Het ging me er meer om dat jullie er een keer mee werken. Bij nader inzien kan dit ook bij de komende opdracht (waar het wellicht beter past) maar die wist ik nog niet toen ik de huidige opdracht aan het uitwerken was.

    Mijn + stem gaat naar Devely. Jouw appartementencomplex sprong er voor mij het meeste uit: mooie kleurencombinaties (vooral die turquoise muur met gele bank ervoor vond ik echt heel heel mooi) en sfeervol.

    Mijn - stem gaat naar Deborah. Ik had het graag anders gezien want ik vind jouw appartementencomplex eigenlijk best mooi. Als ik alleen daar naar had gekeken, had je niet mijn - stem gekregen. Je hebt je niet aan de opdracht gehouden: je bent ruimschoots over budget en hebt geen vide. Bij opdracht 1 vergat ik om mijn stem te baseren louter op de opdracht omdat ik me liet meeslepen door al die leuke inrichtingen en daar dus mijn stem op baseerde ipv op de vormen van het huis (waar de opdracht eigenlijk over ging). Van deze stem had ik spijt, niets ten nadele van degene die toen mijn stem kreeg, vandaar dat ik er nu goed op waak dat ik de opdracht niet vergeet tijdens het stemmen. Bovendien is dit eerlijker voor de andere deelnemers die hun bril op hadden ;) tijdens het lezen van de opdracht.

    dugexfxypyg3.jpg
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    Oke even snel een korte stemming.
    Devely: ziet er leuk uit. Leuk idee om een binnentuin aan te leggen
    Meliszie: vind de buitenkant een beetje op een stapel containers lijken. Niet echt mijn ding. Verder de inrichting wel mooi en doet me er aan denken misschien toch eens wat decoratie te gaan downloaden ;) (welke site raad je aan?)
    MDiana: Ziet er leuk uit. ben alleen niet zo'n fan van die grote bloemen op de grond. Leuk idee om zo speels je daken te doen. Ik wist me er echt geen raad mee ;)
    Deborah: ook een leuk pand. Jammer dat je een complex voor oudere hebt gemaakt/ingericht. Aangezien de opdracht modern/jongvolwassen was. Even als een complex met 2 kinder kamers. (voor jou ook: welke site raad je aan voor dloaden decoratie?)

    Pluspunt gaat naar Devely.
    Minpunt gaat naar Deborah. Sorry, vond jouw complex het minst voldoen aan de opdracht.
    2nv5lie.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Stemmen opdracht 4 gesloten

    Iedereen bedankt voor het stemmen!

    De uitslag:
    • Devely: 6 + stemmen
    • Meliszie: 0 stemmen (1 - stem en 1 + stem vorige ronde)
    • MDianaSanders: 2 + stemmen
    • D13ntjuh: 2 - stemmen
    • Deborah: 5 - stemmen (6 - stemmen en 1 + stem)
    Devely is de winnares van opdracht 4. Jij krijgt bij de volgende opdracht alvast een + stem en de joker mee. 2q7og078ma54.png
    Deborah moet helaas de wedstrijd verlaten. Ik hoop dat je je vermaakt hebt en je kunt nog altijd voor spek en bonen spelen. Je bent in ieder geval verlost van het maken van die verschrikkelijke presentaties ;).

    Dit topic is nu GESLOTEN. Vragen/opmerkingen/felicitaties e.d. graag in het andere topic.
    Zie de beginpost van beide BMD topics voor de regels bij de Joker.
    Ik ga nu opdracht 5 online plaatsen dus houdt het forum in de gaten!

    dc5g4d3uln74.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Inleveren opdracht 5 geopend

    Vanaf dit bericht kunnen de links naar de inzendingen geplaatst worden. Iedere deelnemer krijgt hiervoor 1 bericht.
    Vragen/opmerkingen e.d. stel je in het andere topic.

    Ik open alvast het inlevertopic zodat iedereen op zijn gemakje binnen kan tuffen met de opdracht.
    Richtlijn inleveren = aankomende zondag. Het inlevertopic blijft geopend tot iedereen heeft ingeleverd.
    Een paar dagen extra komt mij ook wel uit om de volgende opdracht af te maken.

    Stemmen gebeurd pas wanneer ik aangeef dat de stemronde geopend is.
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    oktober 2015 aangepast
    24cy1pj.png
    Post edited by d13ntjuh on
    2nv5lie.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    6ywg0i5c6r9f.jpg

    De inzendingen

    Neem alsjeblieft de tijd om de inzendingen te bekijken en je stem uit te brengen. Stemmen kan tot woensdag 21 oktober 17.00 uur.
    Baseer je stem op de lopende opdracht en in hoeverre de deelnemers zich hier aan hebben gehouden.

    Stemmen doe je door 1 +stem en 1 -stem te geven aan de inzending die je het mooist (+) en het minst mooi (-) vindt bij voorkeur met een toelichting, deelnemers waarderen dit en daardoor kunnen ze beter worden in bouwen. Je kan ook alleen je +stem en -stem toelichten.
  • DevelyDevely Berichten: 132
    Ik heb eerder deze week al de inzendingen van Meliszie & D13ntjuh bekeken en mijn mening opgeschreven. Vanmorgen heb ik de inzending van MDianaSanders bekeken en ook opgeschreven in Word.
    Vanaf morgen tot donderdag ben ik niet thuis, ik ben lekker een weekje weg met mijn kindjes. Ik heb beperkt internet, dus ik kan de site op mijn mobiel volgen, maar uitgebreid reageren is dan lastig! Vandaar dat ik nu al zo snel mijn stem kan publiceren!

    * Meliszie

    Buitenkant: Ziet er goed uit. Veel details en de daken zijn goed gelukt! De veranda is ook mooi.
    Ik mis wel een echte tuin. Er staan nu wel wat planten, maar het lijkt niet af. Dat is echt jammer, want tuinen in dit tijdperk waren ook echt een aandachtstrekker.
    Entree: Mooie kleuren en de trap staat erg centraal zoals hoort in deze tijd. Ik mis wel de trapleuning, die zou een statiger effect geven. De tegels op de vloer snap ik niet echt. Die passen niet bij elkaar. Al accentueert het wel de trap wat meer en komt overeen met het idee van een Victoriaanse tegelvloer, wat waarschijnlijk ook de bedoeling was.
    Eetkamer: De eetkamer is chique en statig, past goed in dit tijdperk! Ik mis nog wel wat schilderijen (al is dat moeilijk op al die schuine muren). De serveertafels vindt ik qua stijl niet helemaal passen (te modern), maar passen wel bij het idee van het uitserveren van het eten.
    Butlers pantry: Leuk ingericht en duidelijk waar de ruimte voor dient.
    Keuken: Wat een goede ruimte is dit! Goed ingericht, zoals het hoort in deze tijd (m.u.v. de koelkast, maar die kan niet ontbreken in het spel). De tegelvloer past qua motief heel goed, maar is iets te modern naar mijn mening. Maar er is weinig beschikbaar wat wel past in het spel, ik heb hetzelfde probleem gehad...
    Bijkeuken: Erg leuk dat je deze ruimte ook hebt gemaakt! En de debug voorwerpen passen er perfect bij, leuk gedaan!
    Muziekkamer: Ook een mooie ruimte, goed gedecoreerd en leuke voorwerpen. Ik ben niet helemaal weg van de kleurcombinatie, ik vind de blauwe bank en gordijnen niet echt passen.
    Woonkamer: Ook een mooie kamer, goed gedecoreerd, mooi kleurgebruik en een prima indeling. De gordijnen boven de deuren vind ik niet echt leuk, maar passen denk ik wel bij het tijdperk.
    Halletje: Functioneel en leuk dat je op deze manier de privévertrekken scheidt van de openbare ruimtes.
    Badkamer: Prima ruimte, weinig op aan te merken.
    Slaapkamer: Mooie kleuren en een leuk ingerichte ruimte. Grappig dat je ook aan de grootouders hebt gedacht!
    Toilet: Eenvoudig ingericht, ik mis wel wat decoratie aan de muur.
    Hal: Ook deze hal is sfeervol en chique. Misschien nog her en der wat extra schilderijen om in stijl de blijven, maar verder prima!
    Meisjeskamer: Mooi, echt meisjesachtig behang. Leuk ingericht.
    Badkamer: Mooie badkamer. Erg leuk dat kamerscherm voor het bad! De muurbekleding vind ik niet erg leuk. Misschien door wat extra schilderijen toe te voegen lijkt het wat voller, wat meer aangekleed. Nu is het wat kaal in mijn ogen.
    Jongenskamer: Prima kamer, leuk ingericht, mooie kleuren.
    Badkamer: Ook hier mis ik decoratie aan de muur. Verder wel leuk ingericht.
    Slaapkamer: Mooi kleurgebruik en een leuk ingerichte ruimte. Dat hout op de muur oogt zeer chique!
    Bibliotheek: Leuk die planken tussen de boekenkasten! Ik mis wel wat echt comfortabele stoelen/ banken.
    Studeerkamer: Een functionele ruimte, met weinig poespas.
    Zolder + slaapkamer butler: Goed gedaan, die opslag bij de trap. De kamer is simpel en voorzien van uitsluitend het hoognodige. Wel een vrij chique tapijt voor een butler!
    Badkamer butler: Mooie ruimte, eigenlijk! Best luxe voor een butler!

    Algemene indruk: Het huis ziet er mooi uit, de ruimtes zijn over het algemeen goed ingericht, al mist er her en der wel wat extra decoratie. In dit tijdperk werd er heel veel en overdadig gedecoreerd en dat mis ik af en toe wel. Het kleurgebruik en het materiaalgebruik past goed bij deze tijd.


    *D13ntjuh

    Wat grappig dat jij de opdracht op deze manier hebt geïnterpreteerd: jij hebt een soort hotel/ bed en breakfast gemaakt. Dus voor deze tijd, maar met een link naar het verleden. Je merkt hierin een andere manier van denken. Jouw huis is gewoon in het heden.

    Buitenkant: De buitenkant van het huis ziet er goed uit. Mooie kleuren. Ik mis wel wat extra decoratie bij de verdiepingen (friezen/ borstweringen). De daken zijn goed gedaan, al moet het dak van de bewoonbare zolder volgens mij iets hoger, maar ik weet het niet helemaal zeker.
    Het extra stukje aan de veranda vind ik leuk bedacht.
    Jammer dat de tuin niet echt is ingericht. Er is her en der wat neergezet, maar ik mis hier echt wat aankleding. In de handleiding staat ook dat vormen van natuur werden geprezen en dat is wat er in jouw tuin ontbreekt.
    Entree: Dit vind ik helaas niet een entree die past bij in een typisch Victoriaans huis. De entree hoort in het oog te springen, met indrukwekkend houtwerk en decoratieve vloertegels (aldus de handleiding van Simlibby). Dat is hier echt niet het geval. De trap is weggemoffeld in een hoekje, er is nauwelijks decoratie en de kleuren zijn ook niet erg uitnodigend.
    Een van de ramen zit ook achter de trap?
    Woonkamer: De woonkamer is mooi ingedeeld, leuke meubels. Erg weinig decoratie.
    Keuken: Ook de keuken vind ik niet erg passen bij het tijdperk. Ik snap dat vanuit jouw idee een koelkast erbij hoort, maar ik had persoonlijk dan toch gekozen voor een wat minder moderne versie. De kastjes aan de muur passen ook niet echt, er werd vooral gebruik gemaakt van planken in deze tijd.
    Eetkamer: Het zithoekje vind ik erg leuk bedacht. De kleurstelling van de ruimte is ook goed. Hier mis ook wel echt weer de decoratie.
    Toilet: De vloer en muur vind ik niet echt bij elkaar passen. Verder een prima ruimte.
    Hal: Heel groot, geen decoratie/ aankleding, deuren die qua kleur niet echt passen. Nee, deze ruimte vind ik niet mooi, sorry!
    Ook zit 1 van de ramen hoger dan de rest, en steekt ook boven het plafond uit.
    Slaapkamer 1: De kamer vind ik wat simpel. Het behang wat gebruikt is, is meer middeleeuws dan Victoriaans. Er staan weinig meubels, en nauwelijks decoratie. De vorm van de ruimte is wel leuk.
    Badkamer: De bad/ douche combi vind ik veel te modern en het raam steekt boven het plafond uit!
    Slaapkamer 2: Deze kamer is mooi ingericht. De kleuren en de meubels passen goed bij elkaar. Wel mis ik hier ook de decoratie. Het oogt wat kaal.
    Slaapkamer 3: Ook een mooie ruimte die helaas wel wat aankleding mist.
    Badkamer: Het zelfde als de andere badkamers.
    Zolder: Deze ruimte is niet erg uitnodigend. Oké, hij was oorspronkelijk voor de bediendes, maar een kleedje zou echt niet misstaan en een klein beetje deco ook niet.
    Ook hier weer een raam door de muur?
    Toren: Dit vind ik een heel leuk detail, een soort haunted house...
    Hal kelder: Erg saai en niet passend in het tijdperk.
    Bibliotheek: Ruim opgezet, erg apart dat de bibliotheek in de kelder zit! Volgens mij ook niet echt gebruikelijk in deze tijd.
    De ruimte heeft mooie kleuren, is goed ingedeeld, maar mist ook weer decoratie in de vorm van kleedjes en schilderijen.
    Studeerkamer: Een prima ruimte, maar ik snap niet helemaal waar deze ruimte voor dient in jouw functie van het huis...
    Toilet: Hetzelfde als de overige badkamers/ toilet. Jammer dat er weinig variatie in de ruimtes zit.
    Tuin: Het prieeltje vind ik leuk, de eettafel is ook prima, maar de rest van de tuin spreekt me niet aan. Geen beplanting, bestrating, niets wat het wat sfeervoller maakt.

    Algemene indruk: Ik krijg bij dit huis niet echt het Victoriaanse gevoel. Er is naar mijn mening, te weinig gedaan met de handleiding die Simlibby zo zorgvuldig heeft gemaakt. Hèt kenmerk van Victoriaanse inrichting is deco, deco, en nog eens deco en dat is hier echt niet gebruikt.
    Bij jouw huis krijg ik het idee van een modern huis, wat in de Victoriaanse stijl is gebouwd, en dat wordt gebruikt als hotel in de Victoriaanse sfeer. Terwijl volgens mij de opdracht was om het huis zoveel mogelijk authentiek te bouwen. Dus een huis wat zo 'getransporteerd' kan worden naar de 18e eeuw.
    Je schreef zelf al dat je niet echt jouw opdracht/ stijl was, en persoonlijk vind ik dat ook wel blijken. Ik mis het enthousiasme wat je in eerdere inzendingen wel hebt laten zien. Sorry...

    * MDianaSanders

    Buitenkant: Jouw huis ziet er echt erg mooi uit. Mooie kleuren en versieringen en de daken zijn ook zeer goed gelukt! Dat was vast een hele puzzel! Leuk die twee verschillende vormen in 1! Volgens mij heb je een dubbele bewoonbare zolder, alleen is het bovenste stukje dus niet bereikbaar, begrijp ik uit jouw plattegronden. (Het stukje met het hekje erop lijkt ook nog een bewoonbare zolder). Jouw verhaal over de ramen aan de achterkant (minder en kleiner) klinkt heel aannemelijk, maar toch mis ik ze wel. Het huis oogt wat kaal aan de achterkant.
    Het hek om het huis heen is super! Echt Victoriaans!
    De tuin vind ik best leuk, maar wel wat simpel voor zo een luxe huis.
    Hal: Die is echt Victoriaans! De trap die in het oog springt, de vloer (al is die wellicht een tikkeltje te glimmend), de bank en de decoratie, heel goed gedaan. Jij hebt ook flink gegoogled denk ik! ;)
    Salon: De salon vind ik persoonlijk iets te roze. Het is echt een vrouwenkamer, maar als dat het geval is, mis ik wel de ‘algemene’ woonkamer in jouw huis. De gordijnen passen er goed bij, kwamen ze in de erker niet door de muren heen? Bij mij wel, daarom heb ik ze niet gebruikt.
    De muren in dit tijdperk zijn echt afgeladen met schilderijen en die missen bij jou, jammer genoeg. Dat zou het wel afmaken. Heel leuk, die debug details!
    Eetkamer: Die is echt enorm! Ook hier mis ik de extra decoratie. Maar de kamer is mooi ingericht. De kleuren zijn chique en de kamer oogt statig.
    Muziekkamer: De kleurencombinatie is erg mooi. Wel vraag ik me af of het geel echt zo fel was in die tijd. Verder een prima ingerichte kamer. Persoonlijk zou ik denk ik de piano in de erker hebben neergezet, maar dat is maar een detail.
    Butlers pantry: Leuk gedaan! Echt zoals het beschreven was in de handleiding. Erg leuk ook de details, zoals de sleutels en de takenlijst.
    Keuken/ Bijkeuken: Ook hier weer de debug spulletjes! Erg leuk gedaan, het past hier zeker bij. In de keuken mis ik de typische planken met potten en pannen, maar je hebt wel de werktafel in het midden. Prima ruimte!
    Overloop: De overloop is wel heel ruim, maar ik vind het leuk dat je de kleuren hebt doorgevoerd. Ik mis hier wel wat extra decoratie, wat tafeltjes, wat snuisterijen, schilderijen…Nu is het vooral een grote, kale ruimte.
    Masterbedroom: Wat jammer dat de friezen door de kamer heen komen. Het spel is erg raar op dit soort punten!
    Ik vind mooi ingericht, al zijn de kleuren wel wat aan de lichte kant. Dit komt vooral ook door de lichte vloer denk ik. Het verkleedhoekje vind ik leuk bedacht, evenals het gordijn boven het bed.
    Kinderkamer: Deze ruimte is wat gewoontjes. Ik vind de kleuren niet echt passen bij een kinderkamer. Wel grappig dat je de kids een eigen speelkamer hebt gegeven.
    Gastenkamer Deze kamer oogt zeer luxe, wat dan ook de bedoeling was. Iets meer deco zou het helemaal die luxe touch geven, denk ik.
    Bibliotheek: Dit is een hele mooie ruimte. Mooi ingericht een mooie kleurencombi.
    Studeerkamer: Ik ben geen fan van dit behang, maar het past wel in de tijd. De ruimte is verder prima ingericht. Ik zou, denk ik, het bureau een iets prominentere plek hebben gegeven, maar dan zit je waarschijnlijk weer met de open haard. Best een gepuzzel om dat ding overal in te passen!
    Badkamers: De muur in de rode badkamer vind ik iets te modern ogen en die plantenbak in de andere badkamer is wat aan de grote kant. De meubels die gebruikt zijn, passen goed in dit tijdperk. Hier mis ik ook wel wat aan de muren.
    Speelkamer: Heel erg leuk dat je de kinderen een eigen speelkamer hebt gegeven! Dat ‘ie op zolder is, vind ik wat minder passen. Ik kreeg echt de indruk dat de zolder de plek was voor de bedienden, te min voor de bewoners. De boog naar de babykamer is ook niet echt realistisch. Als de kinderen heerlijk aan het spelen zijn, zouden ze met hun enthousiaste spel de baby wakker maken!
    Babykamer: Mooie, zoete babykamer! Leuk ook de details als de ‘schommelstoel’ en het ‘hobbelpaard’! Mooi ingericht.
    Ook deze kamer zou ik liever op de 1e verdieping hebben gezien, het voelt zo weggestopt op zolder.
    Gouvernante kamer: Schattig kamertje, dit past wel bij het gouvernante idee.
    Bedienden kamer: Prima kamer, heel simpel zoals deze kamer hoort te zijn.
    Badkamer + opslag: Wat een luxe, een bad voor de bedienden! Prima ruimte verder. De opslag vind ik leuk, vooral je verhaal erom heen.

    Algemene indruk: Je kunt duidelijk merken dat je je hebt ingelezen over het onderwerp. De ruimtes missen her en der nog wel die extra deco die zo typerend is voor dit tijdperk, maar verder zijn de ruimtes wel zoals het hoort. Jammer dat de speel- en babykamer op zolder zitten. Ik weet echt niet of dit wel of niet gebruikelijk was in deze tijd, maar het gevoel wat ik kreeg van alle beschrijvingen, was echt dat de zolder een wegstopplek was voor de bedienden en dus zeker niet voor de kinderen.
    De buitenkant is erg mooi, al vind ik de tuin iets te simpel voor zo’n statig huis.
    Al met al kreeg ik echt wel het gevoel beland te zijn in de Victoriaanse tijd. Goed gedaan!

    Mijn minstem: D13ntjuh. Jij hebt de opdracht heel anders uitgevoerd dan zoals de bedoeling was. Daardoor is jouw huis niet authentiek Victoriaans en dat was wel de opdracht.
    Mijn plusstem: MDianaSanders. Je hebt duidelijk veel rondgekeken op internet. Je hebt het huis zo authentiek mogelijk gemaakt.




  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    @deelnemers, ik wil nog even opmerken: het gebruik van koelkasten, gasfornuizen is helemaal prima. Het moet namelijk wel gewoon bespeelbaar zijn voor Sims. De opdracht was inderdaad om een zo’n authentiek Victoriaans huis te bouwen, zoveel als mogelijk. Zoveel als mogelijk betekent in dit geval voor zover de voorwerpen in de koop- en bouwmodus dit toestaan en voor zover er informatie over deze bouwstijl en inrichting online bekend is. Dit betekent dat je moderne apparaten, zoals tv’s en stereo’s, best weg kan laten om het zo authentiek mogelijk te maken (wat iedereen volgens mij gedaan heeft) maar dat je lampen, koelkast, e.d. wel gewoon kunt gebruiken.

    Meliszie
    • Buitenkant: je hebt nauwelijks een tuin maar ik vind die bloemenperkjes erg mooi. Ik vind de vorm van het huis ook mooi alleen de kleur van de muren icm de kleur van het dakpatroon vind ik wat saai aandoen. Het torentje en de veranda zijn goed gelukt. Ik vind alleen het hekje op de bovenste verdieping van de toren niet mooi. Ik had het mooier gevonden als je het puntdak over het hele torentje had getrokken.
    • Entree: heel schattig en knus. Gebruikte kleuren passen goed bij elkaar.
    • Eetkamer: hier had ik waarschijnlijk een paar andere keuzes gemaakt. Die extra ronde tafels vind ik niet mooi staan. Die had ik of niet gebruikt of vierkant zodat ze beter passen bij de vierkante vorm van de eettafel. Het rode behang vind ik iets teveel van het goede. Een zachtere, minder uitgesproken kleur, had hier m.i. beter gestaan (om het vele rood in de eetkamer te nuanceren).
    • Butlers pantry: gezien de locatie van deze ruimte, heb je wel goed opgelet over waar deze ruimte vaak geplaatst werd in Victoriaanse huizen. Ik vind de ruimte alleen wat smal. Wanneer de butler namelijk iets moet bereiden in deze ruimte, staat hij eigenlijk in het looppad. Ik vind het behang te uitgesproken voor deze ruimte.
    • Keuken: deze vind ik heel leuk. Ik heb lang zitten klooien op mijn keuken. Op de één of andere manier kon ik de juiste sfeer niet te pakken krijgen (de sfeer zoals ik me voorstel dat die moet zijn geweest in dat tijdperk, gebaseerd op de vele afbeeldingen die ik heb bekeken). Dit heb je echt heel leuk gedaan.
    • Bijkeuken: saai maar dat hoort eigenlijk wel zo. Ik vind een baksteen hier ook wel op zijn plaats. Als je deze kavel upload naar De Galerie verdwijnen zeer waarschijnlijk de debug voorwerpen die met eten te maken hebben (voor de komende opdracht heb ik dat namelijk uitgetest: debug etenswaar voorwerpen verdwenen van de kavel).
    • Muziekkamer: helemaal goed. Hier werkt dat rode behang weer erg goed. Waarschijnlijk ook door de andere kleurcombinaties die je hier gemaakt hebt. De zithoek bij de open haard is erg uitnodigend (de hele muziekkamer trouwens).
    • Woonkamer: helemaal goed: sfeervol, uitnodigend, lekker veel gedecoreerd, passende kleurencombinaties. Mooi die grote spiegel boven de open haard. Als ik 1 ding anders zou doen: dan zou ik waarschijnlijk niet de gekozen gordijnen bogen de bogen hangen. Maar ik weet dat je de meeste gordijnen helaas niet makkelijk boven bogen kan hangen (zonder bb.moveobjects) dus dit zal vast één van de weinige gordijnen zijn waar dat wat makkelijker bij gaat (al weet ik dat niet zeker, zo uit mijn hoofd).
    • Halletje: geen mooi vloerpatroon. De rest: helemaal goed (schattig).
    • Badkamer: mooi.
    • Slaapkamer: mooi en sfeervol, leuke erker. Vind alleen dat ene nachtkastje vreemd staan aangezien er slechts een half vakje muur (ipv hele muur) achter staat.
    • Toilet: te oranje. Je gaat rustig naar het toilet en komt er hyperactief uit ;).
    • Hal: door de gekozen behang icm de gekozen vloerpatroon, mis ik hier wat warmte. In vergelijking met de andere ruimtes voelt het hier wat killer.
    • Meisjeskamer: leuk, speels. Er is genoeg te doen voor kinderen om zich te vermaken.
    • Badkamer: leuk die kamerschermen die je in meerdere badkamers hebt gebruikt.
    • Jongenskamer/babykamer: jammer dat je deze twee ruimtes hebt gecombineerd. Ik zou eerder de jongens- en meisjeskamer hebben gecombineerd ivm gelijkwaardige levensfasen. Verder vind ik deze kamer wat ouwelijk/volwassen voor een kind/baby.
    • Badkamer: niets op aan te merken. Misschien een gekleurd plantje of schilderijtje aan de muur om het gebruikte kleurpatroon iets op te levendigen. Romantisch, die kaarsen naast het bad.
    • Slaapkamer: beetje klein, wel gezellig.
    • Bibliotheek: leuk bedacht die planken tussen de boekenkasten. Ik heb wel eens planken boven een boekenkast geplaatst, maar er nooit tussenin. Dit ga ik onthouden! Ik mis wel iets in de bibliotheek, er is iets saais. Maar hoe dat saaie dan komt, daar kan ik mijn vinger niet helemaal opleggen (misschien het gekozen behang).
    • Studeerkamer: dat saaie verhaal bij de bibliotheek, dat voel ik hier ook.
    • Zolder/hal: doet wat het moet doen: handig zo’n opbergruimte. Wel een kleine zolder.
    • Butlers vertrekken (slaap- en badkamer): weinig op aan te merken. Al vind ook ik de badkamer vrij chique voor een butler.

    D13ntjuh
    • Buitenkant: de eerste indruk doet me aan een luxe ranch denken. Verder heb je weinig foto’s geplaatst van de buitenkant dus ik kan hier niet veel over zeggen.
    • Entree: die vind ik helaas ook niet zo bijzonder. Ik mis decoratie (tapijt, bloemen, e.d.) en de sfeer die dat geeft. Het doet me meer denken aan een lange gang van een saai hotel.
    • Woonkamer: die vind ik leuk en gezellig. Al mis ik wel schilderijen aan de muur. Attent dat je de open haard laat branden voor de presentatie.
    • Keuken: neutraal, precies zoals de inrichting. Ik vind ‘em zeker niet lelijk maar ook niet zo indrukwekkend. Zoals ik al zei: neutraal: het is niet goed, het is niet slecht. Helemaal goed om er een koelkast (en fornuis) te plaatsen: Sims moeten eten!
    • Eetkamer: leuk, vooral die erker. Ik mis alleen hier ook weer schilderijen aan de muur. Ook een motiefje in het behang had best gekund.
    • Toilet: beetje groot, wel gezellig.
    • Hal 1e verdieping: saai zoals de entree, ik mis decoratie, bloemen, e.d. Een raam is niet op gelijke hoogte als de andere ramen (in de erker) geplaatst: oogt wat vreemd.
    • Slaapkamer 1: op dat oranje behang na vind ik deze kamer gezellig. Ook hier weer weinig decoratie.
    • Badkamer: niets op aan te merken.
    • Slaapkamer 2: hier heb je gelukkig wel wat meer gedecoreerd. Deze ruimte vind ik wel oké.
    • Slaapkamer 3: ik mis een kleedje. Dat maakt de ruimte net iets warmer/sfeervoller.
    • Badkamer: niets op aan te merken.
    • Zolder: “hier kunnen gasten ook bediening bijboeken”. Het is geen hotel, het is iemands woonhuis. Ik vind de gebruikte meubels mooi, maar de algehele ruimte toch ook weer te weinig gedecoreerd. Dat maakt het voor mij allemaal wat saai.
    • Badkamer: niets op aan te merken.
    • Toren: heel leuk dat je er wat mysterie aan hebt gekoppeld. Ik houd wel van een goede thriller/horror!
    • Hal kelder: toch ook weer saai: geen schilderijen, tapijten, helemaal niets.
    • Bibliotheek: apart hoe je die boekenkast hebt neergezet. Dat ga ik ook eens proberen want bij jou werkt het erg goed. Ik vind deze ruimte helemaal in (sfeervolle) stijl. Het past goed bij een chique bibliotheek. Ook de zithoek heb je mooi gedaan.
    • Studeerkamer: mooi, alleen nog wat extra decoratie. Door het gebruikte behang en vloerpatroon heeft het wel sfeer.
    • Toilet: niets op aan te merken.
    • Tuin: ik vind die witte eettafel niet goed werken. Het doet me eigenlijk alleen maar denken aan een trouwlocatie wat m.i. niet past bij een Victoriaans huis (die opdracht hebben wel al eens gehad ;)). Ik ben niet onder de indruk van de tuin.

    Zonde dat je zoveel budget hebt laten liggen. Je hart zat duidelijk niet in deze opdracht. Maar ach, sommige dingen zijn eigenlijk niet zo belangrijk, en anderen dingen weer wel. <3

    Devely
    Ik moest even de regels die ik had bedacht bij de Joker raadplegen: "als de joker niet gebruikt wordt, komt deze te vervallen (m.u.v. nummer 2)." Had ik toch een te hoog budget zodat je niets had aan die Joker. Jammer. Ik had geen zin in "gezeur" over te weinig budget, dus vandaar een wat hoger budget. Wel lekker bouwen hé, als je niet hoeft te letten op de prijs. ;)
    • Buitenkant: het heeft iets sprookjesachtig. Al heb ik er geen mening over of dit dan past bij de Victoriaanse stijl of niet, want dat weet ik eigenlijk niet. Ik vind je tuin GEWELDIG! Echt, super goed bedacht en uitgevoerd. Gezien de vele foto’s van je tuin ben jij er zo te zien ook erg trots op. Helemaal terecht. Wauw! Heb je trouwens bb.moveobjects gebruikt voor je prieel? Het valt me namelijk op dat deze geen fundering heeft (dus dit is geen muurloze ruimte).
    • Entree: helemaal goed. Ik had alleen de trap iets breder gemaakt.
    • Woonkamer: vind alleen de vloertegel niet mooi. Ook had ik de bank waarschijnlijk niet met het gezicht tegenover de poort geplaatst (eerder met de rug er naar toe). Verder niets aan te merken op deze ruimte. Leuk, die poef. Helemaal vergeten dat ik die ook kon gebruiken. Past natuurlijk perfect bij een Victoriaanse stijl.
    • Studeerkamer: ik vind dit dus echt geen mooie vloertegel maar het kan ook zo zijn dat de tegel slecht vertaald in een screen. Deze ruimte vind ik ook mooi. Niets op aan te merken.
    • Muziekkamer: klein maar fijn! Dat tapijt doet me wat Oosters aan. Leuk detail, die lage hekjes voor de open haard. Ga ik ook eens proberen.
    • Butlers pantry: leuk die goed gevulde/gedecoreerde planken.
    • Eetkamer: ook weer gezellig en sfeervol. Mooie kleurencombinaties en goed gedecoreerd, zoals al je ruimtes eigenlijk.
    • Keuken: helemaal goed.
    • Waskamer: leuk, die heb ik ook gemaakt. Maar jouw uitwerking past volgens mij toch iets beter bij het tijdperk.
    • Kelder: vreemd dat de trap naar de kelder buiten op de veranda is. Kelder is mooi. Het doet wat het moet doen: met de noodzakelijke voorwerpen.
    • Toilet: ik vind dat je gelijk heb met je luxe toilet. Dat heb ik ook gedaan. Ik vind deze ruimte erg mooi. Dat grote gele schilderij past mooi bij het behang.
    • Overloop: mooi, sfeervol (zoals gewoonlijk). Niets op aan te merken.
    • Ouderslaapkamer: ook hier weer een Oosters ogend tapijt. Ik ben er niet over uit of ik dit vind passen bij dit tijdperk. Mooi vind ik het wel. De hele ruimte, en alles in de ruimte, past goed bij elkaar.
    • Kleedkamers: volgens mij was een kamerscherm in de slaapkamer genoeg geweest. Al werden er inderdaad volgens mij soms ook kleedkamers gebruikt. Mooi uitgewerkt. Het voegt echt iets toe aan het hele huis.
    • Badkamer: ooohhhh, weer zo chique. Helemaal goed, niets op aan te merken.
    • Biljartkamer: kunnen Sims wel bij die speeltafel? Mooie ruimte en in stijl uitgevoerd.
    • Meisjeskamer: mooi, vind alleen de gekozen tapijten niet mooi. Een wat groter en kleurrijker tapijt in het midden had wat mij betreft de ruimte net iets knusser gemaakt.
    • Badkamer kind: vloerpatroon vind ik mooi/speels maar word er wel een beetje draaierig van. Verder heb ik niets aan te merken op deze ruimte. Helemaal goed.
    • Naaikamer: deze is natuurlijk geweldig maar geeft je m.i. wel een wat oneerlijke voorsprong op de andere deelnemers. Andere CC is iets subtieler in het huis gebruikt. Deze ruimte is echt een parel van CC en meer in you’re face. Ik laat deze ruimte niet meewegen in mijn beoordeling.
    • Trap zolder: functioneel.
    • Zolder: jouw zolder is echt geweldig. Precies zoals ik het zou willen doen (maar niet heb gedaan: mijn zolder is verdeeld tussen de bedienden en een bibliotheek: deze combinatie klopt niet helemaal naar mijn gevoel). Ik had al wel het e.e.a. gelezen over de vertrekken van de bedienden maar las er nog meer over toen mijn huis en handleiding al zo goed als klaar waren. En wat ik toen las: jouw zolder is hier de belichaming van. Dit heb je echt heel goed uitgevoerd. Het is inderdaad sober, en niet saai, ook al heb je gedecoreerd. Ik kan alleen maar zeggen: wauw.
    Wil je eens afbeeldingen van je eigen gemaakte CC plaatsen in het andere BMD topic? Kon het nu niet zo goed zien en ik ben wel benieuwd.


    MdianaSanders
    Voor mij geeft je iets teveel tekst en uitleg wat niet altijd iets toevoegt aan de presentatie. Ik hoef niet te weten hoe je tot al die keuzes bent gekomen. Ik geef ook vaak tekst en uitleg bij mijn presentaties maar meer als ik ergens de nadruk op wil leggen. Ik zou in dit voorbeeld inderdaad ook een foto van mijn dak erbij plaatsen met een kort stukje tekst of alleen een titel. Andere keuzes (bijv. kleurkeuzes of “om de veranda liggen bloembedden”, opsomming van de gebruikte voorwerpen in de hal, welke daksoorten je hebt gebruikt, welk tapijt/hout in welke ruimte, etc.) die je uitlegt: dat zie ik toch ;).
    • Buitenkant: ook bij jou doet de buitenkant wat sprookjesachtig aan. Mooie vormen, mooi dak. Theezitje onder de boom ziet er uitnodigend uit. Gezellige veranda.
    • Hal: mooi die schilderijen boven de bank (die gezichten). Heb niets aan te merken op deze ruimte.
    • Salon: de uitvoering hiervan is niet helemaal mijn smaak. Het is er wel gezellig dus ik zou er zeker een bakkie drinken tijdens de high tea.
    • Eetkamer: vind ik wel aardig gelukt. Het is het alleen net niet helemaal voor me.
    • Muziekkamer: bizar dat sommige kleuren toch zo goed werken als je ze combineert. Wat je hier hebt gedaan: daar moet je van houden. En tot mijn eigen verbazing doe ik dat. Ik ben wel blij te horen dat je de gele muren toch maar niet hebt gebruikt want of dat zo goed had gewerkt, betwijfel ik.
    • Butlers pantry: toen ik me voor het eerst inlas over deze ruimte (ik had er namelijk nog nooit van gehoord) las ik inderdaad dat de butler vaak in deze ruimte slaapt om het servies en andere kostbaarheden te bewaken. Ik had te weinig ruimte om dit te doen (heb het echt geprobeerd) en dus vind ik het heel gaaf dat jij het wel gedaan heb. Zo hoort dat nu!
    • Keuken en bijkeuken: niets op aan te merken. Leuk die pompoen op tafel.
    • Overloop: ik mis een tapijtje (wat kleur).
    • Masterbedroom: leuk bedacht dat schilderij boven het bed. Ik heb niets aan te merken op deze ruimte. Mooi gedaan.
    • Kinderkamer: vind dat groen van het dekbed niet mooi: te donker voor de verder lichte kamer. Vind de kamer iets te volwassen qua sfeer en stijl.
    • Gastenkamer: de entree was zeker niet voldoende om gasten te laten weten bij een welvarende familie te zijn ;)? Het oogt een beetje gothic, en ook al past dat ij het tijdperk, ik vind het allemaal net iets te rood: bijna als een bordeel. De gekozen inrichting en meubels vind ik wel erg mooi.
    • Bibliotheek: als jij een kleur kiest, dan ga je er ook voor! Deze tint groen vind ik wel mooi, al had ik zeer waarschijnlijk of een ander kleur tapijt of een ander kleur fauteuil gekozen. Inrichting, meubels, decoratie vind ik mooi. De gebruikte kleurenschema’s werken wat minder goed voor me.
    • Studeerkamer: mooi, niets op aan te merken.
    • Badkamers: mooi m.u.v. dat rode behang in één van de badkamers. Dat vind ik iets teveel van het goede.
    • Zolder: ik vind de babykamer, speelkamer kinderen en kamer gouvernante op zolder niet logisch en niet praktisch. Moet je steeds drie trappen op- en afslepen met de baby. Speelkamer vind ik wel oké maar niet heel bijzonder. De babykamer vind ik heel schattig en mooi uitgevoerd, evenals de kamer van de gouvernante. De slaapkamer van de bedienden vind ik in stijl: goed gedaan. Overige ruimtes, zoals de opslag, ook leuk gedaan.


    Mijn + stem gaat naar Devely.
    Mijn - stem gaat naar D13ntjuh.
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    (Jimmy von Beauluna) Stemmen namens onze groep. Zoals jullie weten zijn wij persoonlijk niet voor zeer uitgebreide verhalen dus houd ik (Jimmy) het simpel. Over het algemeen is de opdracht goed uitgevoerd maar hebben toch wat zaken die bij bepaalde deelnemers wel missen en dat is jammer. Aantal deelnemers hebben de moeite genomen om ook de tuin aandacht te geven en juist in die tijd was de tuin een zeer belangrijk onderdeel van het huis. Het was het aangezicht en het visite kaartje van de familie die er woonde. Nu is het wel zo dat het Victoriaanse tijd (Gelet op mijn vriend zijn afkomst en familie traditie die nu nog steeds in gebruik is.) een tijd van aanzien en adel was die grote bevoorrechte positie hadden in de maatschappij. Mensen werden door bediendes van het huis aangesproken met My Lord of My Lady en zelfs de kinderen werden door de bediendes zo aangesproken. Het hoffelijkheid sierde de omgangregel hoe men zich dient te gedragen. Wat men waarschijnlijk wel zal weten is dat bepaalde kleding dracht alleen gedragen mochten worden door de welgestelden en eliten. Een hoge hoed voor de arbeider was verboden en een deftig kolbert voor de bediende personeel was echt taboe. Maar goed, de geschiedenis leert ook dat de maatschappelijke klassen steeds verder naar elkaar groeide en ook pracht en praal van huizen van de elitaire bovenlaag ook vereenvoudigen. Status symbolen veranderen maar gelet op de opdracht hebben de deelnemers toch prima weten in te leven in victoriaanse tijd. Het is eigenlijk meer het Engelse cultuur die de stempel heeft gedrukt want naar mijn weten heeft mijn vriend juist benadrukt dat zijn familie meer aanhangers waren van Jugend style en meer militaire omgangnormen hadden met elkaar dan wat men in Engeland als Victoriaans beschouwde. Maar dat is niet relevant want is niet belangrijk voor de stemronde maar meer ter vergelijking hoe het was in Oostenrijk en Engeland en dan zie je toch dat er ondanks het Victoriaans levensstijl wel degelijk grote verschillen waren tussen de landen in die tijd. Helaas is onze Kennis qua Victoriaans periode in Engels opzicht minder bekend dus is mijn stem namens de groep (Jimmy) meer afhangelijk van indrukken dan van ware inzicht hoe het zou moeten zijn. Nu de stemmen.
    Mijn -1 stem gaat naar @Melize en dat komt omdat ik daar toch de tuin mist die wel degelijk erbij hoort. Echt jammer want juist dat had het gehele complex naar ongekende hoogte doen stijgen. Want juist door de tuinen aan te leggen maakt het huis een echt complete indruk en in Engeland was de tuin na de woonkamer het belangrijkste onderdeel van het geheel.
    Mijn +1 stem gaat naar @Devely en de reden is waarschijnlijk ook door haar prestatie maar ook door de manier hoe zij haar tuin heeft ingericht. Echt een complex zoals het zou moeten zijn. Ook de funtionaliteit van verschillende kamers sprak mij aan en wat ook een pluspunt was en jammer dat door anderen minder aandacht hadden was een naaiatelier waar de bediende personeel kleding konden maken voor hun werkgevers en of een kleermaker aan huis liet komen om aan heren en vrouwen des huizen perfect aan te kleden. Bediende personeel in een huis wonen met de eigenaars is minder vanzelf sprekend alhoewel wij hier wel over Engelse cultuur hebben en minder het tradionele Germaans. Ook de gekozen decoratie spreekt mij in elk geval wel tot verbeelding en juist door alle moderne apperatuur weg te laten is dit toch wel geslaagd.
    Aan andere deelnemers, het was duidelijk een opdracht met toch wat kleine beperkingen wat de apperatuur betreft maar iedereen heeft dit toch op een uitstekende manier weten handhaven. Houd het kort dus nogmaals voor de duidelijkheid, mijn stemming is dus als volgt;
    @Melize -1
    @Devely +1
    Succes aan alle deelnemers voor het volgend opdracht. p298nh7gmjyv.gif

    Namens de groep; Jimmy von Beauluna
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • JesilJesil Berichten: 14
    Het was een genot om al deze huizen te bekijken, ik hou erg van de Victoriaanse tijd!

    Meliszie:
    De buitenkant vind ik erg mooi, vooral het torentje en de ronding in de veranda. Bij het bekijken van de platte grond had ik wat vraagtekens bij de eetkamer die zoals ik het zie alleen bereikbaar is via de butlers pantry, misschien dat wel normaal in die tijd, dat weet ik niet, maar ik zou het mooier gevonden hebben als de eetkamer een eigen entree had. En daarnaast zou ik zo'n mooi torentje denk ik eerder als zitkamer gebruikt hebben. De hal vind ik erg mooi en chique en de keuken is voor mij helemaal genieten, net als de woonkamer.

    D13ntjuh:
    Ik had wel graag wat meer van de buitenkant gezien, de vormen van de daken zagen er mooi uit. De indeling snap ik soms niet helemaal, de bibliotheek en de studeerkamer op zolder? En een mega grote hal op de 1e verdieping? Je woonkamer vind ik erg mooi! Net als je eetkamer.

    Devely:
    Buitekant van het huis en de tuin, Wow! De studeerkamer en de eetkamer vind ik erg mooi qua inrichting, maar de verhoudingen kloppen voor mijn gevoel niet, de woonkamer en de muziekkamer voelen heel klein aan terwijl de studeerkamer te groot aan voelt voor mij. De oudersaapkamer vind ik echt prachtig, en dat er 2 kleedkamers bij zitten klopt voor mijn gevoel ook helemaal bij die tijd.

    MDianaSanders:
    De buitenkant vind ik helemaal geweldig, zoals jij die daken er uit kunt laten zien, daar kan ik alleen maar van dromen! De salon en de muziekkamer vind ik hele fijne kamers, net als de bibliotheek en de speelkamer.

    Bij het nalezen van mijn commentaren en het kijken van naar mijn gevoel geef ik dan de volgende stemmen:
    + stem MDianaSanders
    - stem D13tjuh
  • Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Ook ik heb weer gestemd deze opdracht. Ik moet zeggen, het wordt nu wel steeds lastiger!

    Meliszie:

    algemene indruk:
    Buitenkant van het huis vind ik prachtig. Ik mis wel de uitgebreide tuin inderdaad. Het voelt heel erg open aan.
    Ik vind het kleurgebruik in de entree heel mooi gekozen. Het heeft status.
    De keuken ziet er goed uit met die planken vol potjes en dergelijke!
    Ik vind de meisjeskamer heel authentiek aandoen. Door het kleurgebruik en de stijl van de meubels. Het zou voor mij zo uit een verhaal van Virginia Andrews kunnen komen :-)

    + de hal, kinderkamer meisje en keuken
    – het gemis van een tuin, ik vind de eetkamer wat aan de kleine kant.


    D13ntjuh:

    algemene indruk:
    Buitenaanzicht prachtig! Je hal doet niet erg warm en uitnodigend aan. Voor mijn gevoel klopt het niet dat de bibliotheek en studeerkamer in de kelder zitten. De woonkamer vind ik wel mooi. Ik vind de hal op de eerste verdieping echt huge!
    Ik merk tijdens je presentatie dat je een heel andere manier van benaderen hebt gekozen. Alsof het Victoriaans is nagebouwd in plaats van in die tijd gebouwd. Dat maakte ook dat ik tijdens de presentatie moest schakelen. De tuin vind ik een zeer goede toevoeging, maar ik vind hem wat kaal.

    + buitenaanzicht, woonkamer
    – de gigantische hal op de eerste verdieping, bieb en studie in de kelder

    Develey:

    algemene indruk:
    Ook hier vind ik de buitenkant echt heel mooi. Ik denk dat ik alleen toch voor 1 kleur zou hebben gekozen. De tuin ziet er op de plattegrond super uit! Ik vind het prieel echt heel leuk. Ik kan merken dat je je echt hebt ingelezen over het onderwerp. Het doet heel authentiek aan met de kleuren die je gebruikt hebt en ook de decoratie ziet er goed uit. Eigenlijk heb ik op deze presentatie niet veel aan te merken. Heel goed gedaan!

    + de tuin!!!

    MdianaSanders

    algemene indruk:
    buitenaanzicht: mooi! Die daken , wauw! Ik betrapte me erop dat ik wilde inzoomen om te zien hoe je dat nou gedaan hebt, hihi! De achterkant van het huis staat wel in contrast met de voorkant van het huis. De ramen zijn zoveel kleiner dat het er een beetje kaal uitziet. Het plekje buiten bui de eikenboom ziet er zo gezellig uit!
    De salon vind ik erg mooi. Doet door dat roze wel heel vrouwelijk aan. Voor de muziekkamer schrijf je dat je eigenlijk gele muren had gewild, maar ik denk dat dit uiteindelijk veel rustiger en sjieker aandoet.

    + de daken, de tuin
    – de kinderkamer op zolder

    Conclusie:
    Het leek mij een heel lastig onderwerp dit keer. Ook omdat ik zelf niet zo veel met het Victoriaans tijdperk heb. Daarom vind ik het zo knap val alle deelnemers dat zij dit hebben weten de creëren! Compliment voor jullie allemaal.

    Mijn + stem gaat dit keer naar: Devely
    Mijn – stem gaat naar: D13ntjuh








    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik heb genoten van de gepresenteerde huizen!
    Maar ik heb geen zin om zo'n uitgebreid verslag te schrijven, dat hebben anderen al gedaan.
    Voor een groot deel sluit ik me aan bij SimLibby
    Wel heb ik een paar punten benoemd, om mijn stem op te baseren:


    Meliszie

    Prachtig gebouw, helaas geen tuin.
    Moet je via de Butlers pantry naar de eetkamer?
    Het toilet is veel te oranje.
    De rest is prachtig. ;)


    D13ntjuh

    Prachtig gebouw.
    Binnen erg kaal qua decoraties.
    Slaapkamer 1 is te oranje
    Tuin is mooi, alleen wat weinig planten/bloemen.


    Devely

    Aan de buitenkant "stunning!"
    Tuin is prachtig, en die stapstenen! (waar komen die vandaan?)
    Ik kan hier alleen maar met open mond naar kijken.
    (en ik wil graag een download lijstje )


    MDianaSanders
    (niets met het huis te maken, maar ik vind het een vervelende presentatie.
    Ik kan steeds niet de complete tekst zien, en alle dia's komen steeds onder in beeld)
    Prachtig gebouw, met hele mooie daken, die steeds net niet lijken te passen?
    Vooral dat 8 kantige punt dakje is prachtig
    Tuin is niet spectaculair, maar wel gezellig
    Alleen het kleurenschema van de gastenkamer vind ik teveel van het goede, verder vind ik het overal prachtig.

    Mijn plus stem gaat naar Devely
    Mijn minstem gaat naar D13ntjuh

    Some angels choose fur instead of wings
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    oktober 2015 aangepast
    Ik heb niet veel tijd, dus ik doe het deze keer iets minder uitgebreid dan anders. Allereerst zou ik willen zeggen dat ik alle huizen echt heel mooi vind, maar er kan er natuurlijk maar één het best zijn.

    Meliszie
    Mooi gebouw, wel jammer dat je tuin een beetje kaal is. De binnenkant ziet er heel gezellig en Victoriaans uit, alleen vind ik niet altijd de kleuren even mooi, zoals bijvoorbeeld in de oranje badkamer.

    D13ntjuh
    Prachtige buitenkant, alleen is de tuin wat kaal. De binnenkant van je huis vind ik wat minder. Op de plattegrond is al te zien dat er heel veel grote, open ruimtes zijn, de twee hallen nemen bijna de helft van de verdieping in en zijn bijvoorbeeld bijna helemaal leeg. Wat meer decoratie doorheen het hele huis had dit kunnen oplossen. De badkamers zijn ook wat aan de moderne kant.

    Devely
    De buitenkant: wauw. :love: Echt prachtig, inclusief de tuin. Ook de binnenkant is prachtig en er is geen vierkante meter onbenut gelaten. Alles ziet er naar mijn idee ook heel Victoriaans uit.

    MDianaSanders
    Hele mooie buitenkant en gezellige tuin. Ook de binnenkant vind ik prachtig, alleen zijn soms de kleuren iets té, zoals die knalgele zetels en de rode gastenkamer.

    Mijn plusstem gaat naar Devely, mijn minstem naar D13ntjuh.
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    Iets korter dan normaal:

    D13ntjuh:
    Mooie buitenkant! Waarom zit de trap in een hoekje? Die hoort juist centraal te staan. Ik vind de hal ook niet zo uitnodigend, terwijl dit juist de aandachtstrekker moet zijn. Mooie woon- en eetkamer. De derde slaapkamer is erg schattig. De bibliotheek vind ik erg mooi, maar de kelder is een beetje een rare ruimte om hem te plaatsen. Algemeen: Zoals meestal eigenlijk vind ik het toch een beetje kaal ogen allemaal, ook nu weer had je nog erg veel budget over, dus dat kan het probleem niet zijn!

    Devely:
    Woooow, gaaf die kleuren en die tuin! Grappig, jouw keuken heeft een beetje dezelfde uitstraling als die van mij vind ik. Ik vind het kleed in de ouderslaapkamer niet mooi en de kleur groen van het behang in de mannenkamer ook niet. Dat is dan ook wel het enige wat ik kon vinden, verder vind ik alles geweldig. Ik vind je zolder vooral ook erg mooi, leuk hoe dat zo toch nog een beetje gezellig wordt voor de bedienden.

    MDianaSanders:
    Mooie buitenkant! Ik vind de kleuren erg leuk. Er staat wel heel veel tekst in je presentaties, zoals SimLibby al zei, sommige dingen kunnen we zelf ook wel zien. ;) (Al is het soms wel handig om nadruk te leggen op iets wat je misschien zou issen in een foto anders) De salon is wel erg roze, maar wel mooi ingericht verder. Dat is fel geel in de muziekkamer! Iets minder fel had van mij wel gemogen, maar ja, daar heb je CAS voor nodig. In de gastenkamer zou ik of de muur een andere kleur hebben gegeven, of de vloer. Nu is het wel heel rood. Het creëren van een hemelbed met een gordijn vind ik erg leuk bedacht. De kamers waar ik niks over heb gezegd vind ik allemaal mooi. ;)

    Mijn -stem gaat naar D13ntjuh en mij +stem naar Devely.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    oktober 2015 aangepast
    Stemmen opdracht 5 gesloten

    Iedereen bedankt voor het stemmen!

    De uitslag:
    • Meliszie: 1 - stem
    • D13ntjuh: 7 - stemmen
    • Devely: 7 + stemmen (incl. 1 + stem ivm winnen vorige ronde)
    • MDianaSanders: 2 + stemmen
    Devely is de winnares van opdracht 5. Jij krijgt bij de volgende opdracht alvast een + stem en de joker mee. 2q7og078ma54.png
    D13ntjuh moet helaas de wedstrijd verlaten. Ik hoop dat je je vermaakt hebt.

    Dit topic is nu GESLOTEN. Vragen/opmerkingen/felicitaties e.d. graag in het andere topic.
    Zie de beginpost van beide BMD topics voor de regels bij de Joker.
    Ik ga nu opdracht 6 online plaatsen dus houdt het forum in de gaten!

    szd7nuf6b6w7.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Inleveren opdracht 6 geopend

    Vanaf dit bericht kunnen de links naar de inzendingen geplaatst worden. Iedere deelnemer krijgt hiervoor 1 bericht.
    Vragen/opmerkingen e.d. stel je in het andere topic.

    Richtlijn inleveren = aankomende zondag. Het inlevertopic blijft geopend tot iedereen heeft ingeleverd.
    Doe maar rustig aan. Ik heb nog een kleine 1,5 week, stemronde meegerekend, om de finale opdracht uit te werken. Kans bestaat echter dat ik iets langer nodig heb ivm real-life bezigheden/verplichtingen.

    Stemmen gebeurd pas wanneer ik aangeef dat de stemronde geopend is.


Log In of Registreer om te reageren.
Return to top