Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Mijn Sims 4 wil niet meer afsluiten en de laadtijden stoppen niet

Hoi,

Sinds enkele uurtjes werkt mijn Sims 4 niet zo goed,er is al een halfuur een laadscherm en als ik wil afsluiten lukt dit niet ...
Weet iemand hoe dit komt? :'(
Ik had in de galerie een mooi huis kunnen vinden en die heb ik dan ook op een kavel gezet.
Toen kreeg ik laad-tijd. Oke,dacht ik,zometeen kan ik verder spelen.
Helemaal niet,dus.
Weet iemand hoe dit komt?

Groetjes,merel1603

Reacties

  • merel1603merel1603 Berichten: 62
    probleem opgelost,laptop bleef hangen ;)
  • EliseBanaanEliseBanaan Berichten: 3
    Hey ik kan nog spelen maar ik kan mijn menu niet openen waardoor ik mijn spel NIET kan afsluiten :'(
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2015 aangepast
    Afsluiten kan je forceren. Speel je op Windows?

    Kan je nog wel terug naar het bureaublad?
    Klik eens op de Windows logo toets (tussen ctrl + alt, links onderaan het toetsenbord).

    • Als je via deze toets op het bureaublad kan komen (en dus op het bureaublad bent), klik je op [CTRL] + [SHIFT] + [ESC].
    • Als je via deze toets niet op het bureaublad kan komen, klik je op [CTRl] + [ALT] + [DELETE].

    Taakbeheer wordt geopend (via de 2e optie moet je nog een extra keer klikken op de optie "Taakbeheer openen").

    vidhp6w8bm1w.jpg

    Selecteer het proces TS4.EXE en klik op Proces beëindigen. Als je dat gedaan hebt, kun je Taakbeheer afsluiten via het rode kruisje rechts bovenaan het venster. Blijf af van de andere processen (sluit alleen iets af als je weet wat je doet).

    Daarna ga je terug naar Origin en kun je je hier afmelden en Origin sluiten. Als dat niet lukt, wat ik betwijfel, kun je Origin desgewenst ook afsluiten via Taakbeheer (proces heet Origin.exe). Ik heb deze afbeelding een keer gemaakt in een andere situatie, vandaar dat het Origin proces ook geel is gemaakt maar dat is in jouw situatie niet van toepassing. Je hebt alleen TS4.EXE nodig om af te sluiten aangezien je Origin gewoon kunt afsluiten in Origin zelf.

    Als alles is afgesloten, verwijder dan de tijdelijke bestanden. Zorg ook dat je regelmatig back-ups maakt.

    Ik weet niet precies waarom je het menu niet meer kan openen, maar je kan voor de zekerheid even je spel repareren. Klik in Origin met de rechtermuisknop op de gametegel van De Sims 4 voor deze optie.

  • MaitéRMaitéR Berichten: 3
    merel1603 schreef: »
    Hoi,

    Sinds enkele uurtjes werkt mijn Sims 4 niet zo goed,er is al een halfuur een laadscherm en als ik wil afsluiten lukt dit niet ...
    Weet iemand hoe dit komt? :'(
    Ik had in de galerie een mooi huis kunnen vinden en die heb ik dan ook op een kavel gezet.
    Toen kreeg ik laad-tijd. Oke,dacht ik,zometeen kan ik verder spelen.
    Helemaal niet,dus.
    Weet iemand hoe dit komt?

    Groetjes,merel1603


    Ik heb hetzelfde probleem maar bij mij staat het nu al bijna een maand aan het laden.
    Het is niet alleen spijtig omdat ik niet meer kan spelen maar ook neemt het spel veel batterij weg.
    Origin wil ook niet meer online gaan.
    Help?

    ps: ik heb een macbook air
  • CamCam Berichten: 1 Brabbelende Baby



    Ik heb hetzelfde probleem maar bij mij staat het nu al bijna een maand aan het laden.
    Het is niet alleen spijtig omdat ik niet meer kan spelen maar ook neemt het spel veel batterij weg.
    Origin wil ook niet meer online gaan.
    Help?

    ps: ik heb een macbook air
    [/quote]

    je moet naar "Forceer stop" gaan en dan op de sims 4 klikken dan sluit het af en kun je gewoon opnieuw beginnen
  • RSZRSZ Berichten: 292 Kwebbelend Kind
    Controleer of je computer nog voldoet aan de benodigde systeemvereisten: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

    Spel opnieuw instellen.
    De cache van Origin wissen, zie hiervoor: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
    Hernoem De Sims 4 map die in je Documenten\Electronic Arts staat.
    Repareer De Sims 4 via Origin. In je spelbibliotheek rechtsklik erop en dan Repareren kiezen.

    Onnodige openstaande software helemaal afsluiten. Deze kunnen zorgen voor hinder en zo maak je ook meer systeembronnen vrij.

    Zorg voor voldoende vrije ruimte op je harde schijf. Tenminste 1 GB.
    Daarnaast zal er veel meer nodig zijn om je systeem juist te kunnen laten werken.
    Zeker het dubbele van je RAM (intern geheugen) en 10% tot wel 25% vrije ruimte van je harde schijf / SSD.

    Controleer of er nog updates voor je besturingssysteem, download en installeer deze. Herstart erna. Dit geld ook voor het bijwerken van de stuurprogramma's.

    Nieuwe Administrator gebruiker maken en daarmee inloggen. Probeer dan nog eens.


    @MaitéR Spellen vragen meer van je apparaat en verbruiken daardoor meer accu. Beter is om je apparaat gewoon met de juiste adapter aan te sluiten op stopcontact.

Log In of Registreer om te reageren.
Return to top