Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - Seizoen 7 - stem/inlever topic

«13
d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
april 2015 aangepast in De Sims 3
Build my Dream - seizoen 7
Dit is het inlever en stem topic van het 7e seizoen van de Build my Dream contest.
Ik zal hier een melding plaatsen als er ingeleverd mag worden, of als er gestemd mag worden.

Als deelnemer mag je 1 keer een inzending inleveren. En deze post mag je niet achteraf bewerken. (dit om te voorkomen dat je nog dingen aan past aan je powerpoint)

Hoe moet ik stemmen?
- Voor de stemronde wil ik iedereen tijd gunnen om te kunnen stemmen. Zodra er in het inlevertopic staat dat er gestemd mag worden, zijn er 7 dagen de tijd.
- Zowel deelnemers als niet-deelnemers mogen stemmen. Deelnemers mogen uiteraard niet op hun eigen creatie stemmen.
- Tot en met de halve finale mogen de deelnemers stemmen.
- Neem de tijd om de ingezonden opdrachten te bekijken. De bouwer zal het op prijs stellen als er aandachtig gekeken word en eventuele puntjes besproken worden. Het is echter niet verplicht om commentaar te geven op de bouwwerken, maar het word wel gewaardeerd!
- Baseer je stem alleen op de lopende opdracht. Dat is waar het op dat moment om gaat.
- Stemmen doe je doormiddel van een plus en een min stem te geven aan de presentatie die jij het beste en het minste vond.
- Je kunt de verschillende stemmen op verschillende manieren beoordelen. Mijn mening:
Deelnemer A: 3+, 4- = -1 (moet de wedstrijd verlaten)
Deelnemer B: 3+, 3- = 0
Deelnemer C: 4+, 2- = +2 (wint deze ronde )
- Bij een groot aantal deelnemers kan het zijn dat er de eerste paar rondes 2 mensen tegelijk afvallen

Dit topic is alleen bedoelt voor het inleveren van de opdrachten en het stemmen. Alle andere vragen en opmerkingen gelieve in het opdrachten topic te posten! Daar vind je ook de overige regels en richtlijnen van het spel.
2nv5lie.jpg
Post edited by d13ntjuh on

Reacties

  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    maart 2015 aangepast
    Huidige staat van het topic:
    Geopend voor inleveren
    Post edited by d13ntjuh on
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juli 2014 aangepast
    Build my Dream Seizoen 7 – Opdracht 1 *Back to Basics*

    Voor deze eerste opdracht beginnen we bij het begin. De basis van alle bouwwerken. Voor deze eerste opdracht maken we eerst kennis met de opdrachtgevers:

    2me7tir.png
    Hallo deelnemers,
    Misschien herkennen jullie ons al. Gijs en Gerda Groentje, hoewel voor sommige misschien beter bekend onder de naam Bob en Betty Newbie. Na heel wat jaren sparen, hebben we eindelijk wat geld bij elkaar kunnen krijgen om ons huis op te knappen. Maar, wat moeten we er mee doen?

    2gxhi52.jpg

    - We willen liever geen intensieve verbouwingen, dus geen verdiepingen erbij en ook geen uitbreidingen. De muren binnenshuis mogen wel naar vrije keuze veranderd worden.
    - De ramen blijven ook zoals ze zijn, evenals de buitendeuren.
    - Ook zouden we het fijn vinden om een mooie tuin te krijgen, een voor- en achtertuin. (hoeft niet de hele kavel te vullen)
    - Wij houden nogal van de basis dingen, dus we willen jullie verzoeken om geen downloads te gebruiken en alleen materiaal van het basis spel van the Sims 3. (je kan in de koop-modus aanklikken dat je alleen materialen van het basis spel wilt gebruiken)

    Omdat het wel zo makkelijk is om allemaal gelijk te beginnen hebben we hier ook een blauwdruk van ons huis. (in het budget is dit ook de uitgang van het ‘basis’ budget)
    23r4phl.png

    Buitendeur: “De OnderDeur” (§ 155,-)
    Binnendeur: “De InstaDeur” (§ 100,-)
    Lang raam: “Volstrekt Vervangbare Venster” ( § 100,-)
    Normaal raam: “Het ZwerfRaam” (§ 80,-)
    WC raam: “Het Survival Raam” (§ 30,- )

    Locatie
    Voor deze opdracht zal ik jullie niet vragen om the Sims 1 weer te installeren.
    We hebben ons huisje een aantal jaren geleden op een truck gezet en zijn toen naar Sunset Valley gereden. Aan de Landgraafstraat 90 (een 30x30 kavel).

    Budget
    De basis van het huis kost: § 7.095
    Het budget wat jullie mogen gebruiken: §27.905
    Totaal budget: § 35.000

    Ik open het inlevertopic op: zondag 27 juli
    Je kan je tot het inlevertopic gesloten is nog inschrijven om mee te doen aan de wedstrijd!


    Inlevertopic geopend - tot 1 augustus 20.00 uur
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    cvk5586cvk5586 Berichten: 109
    juli 2014 aangepast
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2014 aangepast
    Bloos6 is op vakantie dus namens Bloos6 volgt hier haar presentatie:

    BMD 7 opdracht 1
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juli 2014 aangepast
    Ook Amy is momenteel op vakantie. Dus hier de inzending van AMY1994AMY12

    Build My Dream: opdracht 1
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    CSims482CSims482 Berichten: 879
    juli 2014 aangepast
    Hee!

    Dit is mijn presentatie! De foto's zijn wat donker uitgevallen, dus alle muren lijken wat donkerder dan ze echt zijn.

    https://docs.google.com/presentation/d/1DuRO0ULuUao_rNhAe4IR8y-x0_Y4faWr_943D5zvJCU/edit?usp=sharing
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    augustus 2014 aangepast
    Build My Dream: Opdracht 1

    Dit zou de mijne moeten zijn.



    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    augustus 2014 aangepast
  • Opties
    asiavdpasiavdp Berichten: 35
    augustus 2014 aangepast
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    augustus 2014 aangepast
    Heb een paar dagen geleden besloten om toch mee te doen toen ik er gisteren weer vanaf zag. Dat asia te laat was met haar inzending gaf mij de kans mijn huis af te bouwen en een presentatie te maken. Zo zie je maar weer: elk nadeel heeft zijn voordeel!

    BMD 7 Opdracht 1

  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    augustus 2014 aangepast
    Het inlevertopic is vanaf nu gesloten
    Er mag vanaf nu gestemd worden op de deelnemende creaties.

    Geen idee hoe je moet stemmen? Zie de eerste post voor uitleg!

    Deelnemers en hun creaties:
    cvk5586
    Bloos6
    AMY1994AMY12
    CSims482
    Deborah
    xTurtly
    asiavdp
    SimLibby

    Afhankelijk van hoe snel het stemmen gaat, wil ik het stemtopic tot vrijdag 8 augustus 20.00 uur open houden. (mochten er voor die tijd al veel stemmen zijn, kan ik er voor kiezen om hem eerder te sluiten)
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    augustus 2014 aangepast
    Stemmen blijft altijd moeilijk, en is heel persoonlijk.
    De ene vind blauw het einde, de ander gruwelt ervan.
    Smaken zijn en blijven nou eenmaal verschillend.
    En dat vind je dus terug in de stemming.

    Hier is die van mij:

    CVK5586
    Eenvoudig gehouden huisje.
    Inrichting is erg basic, op het saaie af.
    Borders zijn prachtig, en tuin is erg leuk.

    Bloos6
    Inrichting is eenvoudig, kleuren zijn saai.
    Ruimte is goed benut.
    Voortuin is erg mooi, achtertuin is leuk.

    Amy
    Verrassende indeling en gewaagde kleurstelling.
    Ik snap niet waarom de fietsen zo pontificaal in het midden van de voortuin staan.
    Ik vind de plukjes struiken mooi, maar ik had er een plukje van IN de tuin gezet.

    CSims482
    Hoe maak jij je foto's?? Ze zijn waanzinnig!
    Heel verrassende indeling, erg stijlvol.
    Ook de kleurcombinaties liggen niet voor de hand, maar pakken goed uit.
    En de tuin.... Wauw!
    Heel erg mooi gedaan.

    xTurtly
    Saaie buitenkant, mooie indeling.
    Kleurstelling, tja je zal niet van blauw houden. :P
    Tuin, ik weet het niet, het uitzicht is fabuleus, dat ben ik met je eens,
    maar verder vind ik het wel heel erg basic.

    Asiavdp
    Huisje ziet er aan de buitenkant prachtig uit.
    Indeling is ook goed, maar mijn ogen doen pijn van de kleurensamenstelling...
    Borders zijn erg mooi.
    Er zijn 2 dingen die me opvallen, de dame die de rondleiding geeft, ligt te zonnebaden?
    Volgens mij is dat een uitbreiding (maar het maakt geen onderdeel uit van het huis
    dus is dat niet erg). En de trampoline? Die zit toch ook niet in het basisspel?

    SimLibby
    Prachtige indeling van de tuin! Alleen vind ik de buitenkant van het huisje nogal saai
    daarbij. Indeling van het huisje is ook leuk, en met name het kleurgebruik van de keuken, verrassend maar leuk. Niet overal even spannend, maar wel goed.
    Je tuin is geweldig.

    En dan de stemmen
    De - stem... Ik heb moeten kiezen tussen Amy en Asiavdp.
    Uiteindelijk ben ik voor de laatste gegaan, Asiavdp dus.
    En de + stem.
    Hierbij heb ik moeten kiezen tussen CSim482 en SimLibby.
    Dat is uiteindelijk CSim482 geworden.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    augustus 2014 aangepast
    Bij sommige ben ik wat korter van tekst dan bij anderen. Dit is mijn mening, ook al presenteer ik het soms als algemeen, maar het staat me tegen om iedere zin met "Ik vind .." , "Ik denk .." , "Ik ... etc." te beginnen. Ook had ik zin om met [ list][/list] (zonder spatie bij de eerste list) te werken wat een wat grotere regelafstand geeft en mijn bericht wat langer maakt.

    cvk5586
      Borders, heel schattig en mooi uitgevoerd. Voor mij het sterkste punt van je inzending.
      Volgens mij mis jij de twee verplichte buitendeuren (tuinkant).
      Ik vind de ruimte in de woonkamer niet handig benut, geen open sfeer.
      Ik mis decoratie en tierelantijntjes: de inrichting is een beetje saai.

    Bloos6
      Ook bij jou vind ik de tuin het sterkste punt. Erg uitnodigend en knus.
      Ben niet erg onder de indruk van de inrichting.
      Leeskamer, leuk bedacht maar slecht uitgevoerd. Zou jij willen zitten in zo'n leeskamer?
      Ik mis sfeer, het is allemaal een beetje eentonig.
      Bij de slaapkamer zit een raam die daar niet hoort (naast de deur).

    AMY1994AMY12
      Voortuintje saai en eentonig. De hele tuin vind ik vrij saai.
      De gegroepeerde bloemen vind ik wel erg mooi (uitgevoerd). Zonde dat dat niet meer heb gedaan.
      Ik vind de inrichting best mooi gedaan, maar het kleurgebruik is niet mijn smaak.
      Ook had je van mij meer decoratie aan mogen brengen.

    CSims482
      Deze inrichting komt meer overeen met mijn smaak.
      Keuken, erg leuk gedaan. Met die boog en de bar.
      Fijne sfeer, genoeg gedecoreerd, mooie kleurencombinaties en combinaties van verschillende soorten muurbedekking.
      Leuk dat je dat dak heb doorgetrokken en gebruikt heb als afdakje voor het terras.
      Mooie sfeervolle tuin.
      Je hebt de ruimte goed benut en ingedeeld zonder het gevoel dat je meubels op elkaar moest proppen.
      Ik heb niets aan te merken op jouw inzending.
    Praktisch en voor het geval je wilt spelen met dit huis: die brievenbus moet minstens een half vakje van de muur vandaan anders kan de postbode er niet bij om de post te bezorgen.

    Deborah
      Ik twijfelde om de bewoners binnen te laten komen in de keuken, maar als ik dat zo zie, dat werkt eigenlijk best.
      Ik vind je keuken erg licht en schattig behalve dat schilderij boven de eettafel. Dat soort schilderen zou ik alleen bij tieners en kinderen gebruiken.
      Je hebt de ruimte handig benut.
      Sommige kleurencombinaties vind ik niet helemaal werken. Dat blauw vind ik niet passen.
      Sommige kleuren,- en patroon keuzes zijn gedurfd zoals in de badkamer. Daar kan ik best aan wennen, alleen zou ik toch een kleurtje geven (in de vorm van een plantje denk ik of een andere kleur in de handdoeken) voor het contrast (want de kleuren liggen dicht bij elkaar) en om iets meer pit te geven.
      Zit dat halve muurtje bij het basisspel?
      Waarom staat de ezel zo gepropt op het terras als je een grote tuin tot je beschikking hebt?
      Je hebt de verplichte ramen en buitendeuren herkleurd, weet niet of dat de bedoeling was.
      De voortuin en terras heb je best aardig gedaan maar van de rest van de tuin ben ik niet zo onder de indruk.

    xTurtly
      Ik vind die tuinpaden mooi aangebracht. Lekker los vanuit de pols, geeft een speels effect. Ik kan dat nooit zo goed.
      Ik mis wel een kleurtje tussen de gele/oranje bloemen in de tuin.
      Ook jij heb dat halve muurtje, maar voor hetzelfde geldt hoort dat bij het basisspel dus ik laat dat voor wat het is.
      Ik vind dat blauwe niet subtiel, voor mij is het te overheersend en ik vind het niet passen bij die houten vloer. Misschien als ik wat meer hout had teruggezien in de muurbedekking i.c.m. dat blauw.
      De inrichting oogt wel lekker fris en ruimtelijk. Vreemd genoeg, is het toch ook weer dat blauw wat daar voor zorgt.
      Ik begrijp wat je bedoelt met: "
    De achterkant is open om zo optimaal te kunnen genieten van de ruimte achter het huis". Ook ik had moeite de tuin dicht te gooien met een hek ivm dezelfde reden. Alleen bij jou vind ik het niet mooi uitgevoerd, het voelt als niet af. Had dan helemaal geen hek gebruikt of op een paar strategische plekken heggen met borders ervoor ofzo.

    asiavdp
      Mooie borders bij de voortuin.
      Ik vind het sowieso mooi en uitnodigend ogen als ik de voorkant van het huis zie maar vind de achtertuin teleurstellend.
      Zonde dat je zoveel budget heb laten liggen. Daar had Deborah wel raad mee geweten :wink:
      Ik vind de kleurencombinaties binnenshuis meer passen bij (hyperactieve) kinderen. Ik vind het op zich mooie kleuren maar het is teveel van het goede. Hier en daar, in een kleedje of op één muur, terwijl de rest van de muren een wat rustiger contrast geven, zou heel mooi kunnen werken.
      Ik vind het huis een mooie handige en ruimtelijke indeling hebben. Al voelt het me allemaal een beetje kil aan.
      De bakstenen is leuk bedacht, dat geeft het huis een bepaalde saamhorigheid en verbinding met de andere ruimtes.
      Het is al gezegd: de trampoline komt uit Ambities.

    Met plusstem gaan zonder twijfel naar CSims482.
    Mijn minstem gaat tussen cvk5586, Bloos6 en asiavdp omdat zij ze zich niet helemaal aan de opdracht hebben gehouden. Uiteindelijk heb ik gekozen om mijn minstem te geven aan asiavdp.
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    augustus 2014 aangepast
    Cvk5586
    + Gezellige tuin
    + Praktische, overzichtelijke indeling

    - Kleurenschema is vrij saai ;)

    Bloos6
    + Gezellige tuin, met leuke vijver
    + Mooie indeling woonkamer/keuken

    - Persoonlijk snap ik het concept van de leeskamer niet zo…
    - Slaapkamer oogt wat kaal (net als de leeskamer)

    CSims482
    + Mooi kleurenschema
    + Keuken met „doorgeefluiken" is erg leuk

    - De materiaalkeuzes verbazen me af en toe, zoals die ene muur in de slaapkamer en dat paneel in de keuken

    Deborah
    + Slim gebruik gemaakt van de ruimte
    + Fijn, neutraal kleurenschema

    - De manier waarop de keuken eindigt bij de wasbak, zo midden in de ruimte, vind ik niet zo mooi

    xTurtly
    + Mooie, rustieke en basic uitstraling

    - De verschillende tinten rood in de slaapkamer passen in mijn optiek niet zo goed bij elkaar

    Asiavdp
    + De borders om het huis heen maken het geheel heel gezellig

    - De kamers ogen aan de ene kant vrij kaal (vooral de keuken) (veel budget over…)
    - …maar aan de andere kant is het door alle verschillende patronen en kleuren soms wat druk

    SimLibby
    + Mooie, weidse tuin

    - Persoonlijk vind ik de gebruikte kleuren niet zo mooi, een roze keuken gaat me toch wat ver



    Mijn plusstem gaat naar xTurtly.
    En mijn minstem gaat naar Bloos6.
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    augustus 2014 aangepast
    In plaats van een lange tekst doe ik even alles in puntjes, omdat ik er anders niet uitkwam aan wie ik mijn stemmen moest geven. :P

    CVK
    + Huisje ziet er gezellig uit langs buiten, vooral ook door de planten, de tuin ziet er ook heel mooi uit.
    +/- Binnenkant ziet er gezellig uit en je hebt rustige kleuren gebruikt, maar misschien had je hier en daar toch wat gebruik kunnen maken van stijl creëren om er meer een geheel van te maken, in de slaapkamer had je de klerenkast en het bed bv. in dezelfde soort hout kunnen doen.
    - Ik zou niet alle muren in het rood gedaan hebben in de slaapkamer.
    - Je bent 2 achterdeuren vergeten te plaatsen.

    Bloos
    + Buitenkant ziet er mooi uit, het dak heb je ondanks de grootte en vorm van het huis toch in een originele vorm weten te krijgen.
    + Tuin ziet er heel mooi uit.
    +/- Het idee van de leeskamer is leuk, maar ik vind het een beetje kaal.
    - Inrichting vind ik wat minder, het is een beetje kaal en als je wat meer gebruikt gemaakt had van stijl creëren, en wat meer decoratie had geplaatst, had het er beter uit gezien denk ik.
    - In de slaapkamer heb je een raam gebruikt dat daar niet mag zitten.

    Amy
    +/- De inrichting vind ik, afgezien van de oranje vloer, heel gezellig, maar ik zou de vloer dus een andere kleur gegeven hebben.
    - De (voor)tuin vind ik persoonlijk niet zo mooi , misschien had je er hier en daar nog wat hogere struiken tussen kunnen zetten om het minder eentonig te maken, zoals je gedaan hebt op de rest van het terrein.
    - In het hele huis had je misschien wat meer decoratie kunnen gebruiken, want je hebt nog §2.500 over.

    CSims
    + Buitenkant ziet er heel gezellig uit.
    + Leuke indeling van het huis.
    + De inrichting en de kleuren die je gebruikt hebt zijn ook heel mooi, ook leuk hoe je op verschillende muren verschillende patronen hebt gebruikt zoals bv. de stenen.
    + Ook leuk hoe je het dak hebt gedaan, om een soort afdak te creëren.
    - De tuin is wat klein, je had de kavel misschien wat beter kunnen benutten.

    Deborah
    + De buitenkant en de voortuin zien er heel gezellig uit, alleen het hek vind ik niet zo mooi. Ik weet niet waarom, maar ik vind dat meer een hek om binnen ergens aan een trap te zetten. :P
    + Binnenkant vind ik er heel mooi uitzien, zeker van kleur, misschien had je dat blauw ook in de badkamer kunnen verwerken.
    + Leuk ook dat je de ramen en deuren een andere kleur hebt gegeven, je bent de enige die dat gedaan heeft.
    - Ik vind het wel niet zo mooi hoe de keuken midden in de doorgang naar de woonkamer eindigt.

    xTurtly
    + Leuke indeling van het huis.
    + Binnenkant vind ik heel gezellig en je hebt mooie kleuren gebruikt.
    - Buitenmuren vind ik wat eentonig, misschien had je een of ander stenen/houten patroon kunnen gebruiken (in het wit), zodat het er toch wat minder eentonig uitziet.
    - Binnen vind ik het hier en daar wel wat kaal, ik weet niet hoeveel van het budget je nog over hebt, maar ik had nog wat decoratie geplaatst.
    - Het nut van het tuinhek snap ik niet helemaal, je had het misschien beter gewoon helemaal kunnen weglaten.

    Asia
    + Buitenkant ziet er heel gezellig uit, leuke borders ook.
    - De kleuren die je binnen gebruikt hebt, vind ik wel niet zo mooi. Maar je hebt tenminste wel stijl creëren uitgeprobeerd, wat niet iedereen gedaan heeft. :-) Als je in de woonkamer nu bv. één muur met die oranje strepen had gedaan, en de andere muren in een neutrale kleur (wit/beige/grijs, en dan nog zo’n bakstenen muur), was het volgens mij wel mooi geweest. In de slaapkamer heb je dit gedaan, en daar is die gestreepte muur juist wél mooi.
    - Met het budget dat je over had, had je beter nog wat decoratie kunnen plaatsen ipv een trampoline (die trouwens niet van het basisspel is).

    Libby
    + De tuin vind ik heel mooi, je hebt echt de hele kavel benut.
    + Leuke indeling van het huis ook.
    + De binnenkant vind ik heel gezellig en heb je mooie kleuren gebruikt.
    + Ook leuk dat je luiken gebruikt hebt bij de ramen, dat geeft het een meer “af” effect.
    - Het behang van de buitenmuren vind ik niet zo mooi, ik weet niet waarom, misschien komt het door de diagonale strepen. :P
    Die halve muren waar je het in je stemming over hebt, zitten trouwens gewoon in het basisspel.



    Mijn –stem gaat naar Amy.

    Voor mijn +stem heb ik getwijfeld tussen CSims en Libby, uiteindelijk heb ik gekozen om mijn +stem aan Libby te geven.


    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    cvk5586cvk5586 Berichten: 109
    augustus 2014 aangepast
    Bloos6: op het eerste oog ziet het er idd basic uit. Rustige kleuren, nette tuin

    Amy1994: Tuin vind ik saai, maybe had je daar nog wat budget kunnen gebruiken. Muur in de keuken / woonkamer vind ik gewaagd, maar dat is een kwestie van smaak.. Slaapkamer vind ik wat saai.

    CSims482: Je hebt niet gekozen voor de ‘standaard’ indeling door meteen voor in het huis de woonkamer en keuken te plaatsen..leuk! Voortuin vind ik wat saai, hier had meer kleur gemogen. Badkamer vind ik erg sfeervol. Het barretje in de keuken is erg leuk (al weet ik niet of dit in de praktijk makkelijk is). Binnen vind ik de muren wel erg donker, zeker in het gangetje is dit zonde. De terras overkapping is wel erg leuk en origineel..en netjes binnen budget
    Deborah: Voortuin wel OK. Achtertuin oogt wat kaal, had hier meer planten gebruikt. Interieur ook wel OK, interessant behang in de woonkamer en in de badkamer.

    xTurtly: Ook hier oogt de voortuin erg saai en kaal. Ook hier niet de ‘standaard’ indeling..leuk! eerste indruk is wel erg blauw..je moet er van houden. Ook de achtertuin is wat leeg en ik had hier liever wat meer kleur gezien.

    Asiavdp: Veel budget laten liggen!, zonde. Eerste indruk, wel netjes, iig aandacht besteed aan de borders. Woonkamer vind ik iets te veel streepjes…de bank had ik dan effen gekozen. De badkamer vind ik de combi tussen de stenen muur en de groene muur niet echt mooi. Achtertuin is weinig bijzonders.

    SimLibby: Voortuin vind ik saai, achtertuin ziet er wel beter uit. Woonkamer en de rest van het huis is sfeervol en basic. Achtertuin heeft leuke aparte hoekjes en ziet er goed verzorgd uit.

    De min-stem gaat naar: Asiavdp, sorry maar vind dat je teveel budget hebt laten liggen wat ik zonde vind en die je goed had kunnen gebruiken.

    Mijn + stem was niet zo heel overtuigend dit keer, vond iedereen wel wat positieve punten en negatieve punten hebben. De doorslag gaven de extra's (terras overkaping, barretje in de keuken), dus mijn plus-stem gaat naar CSims482


    P.S. en wat betreft mijn deuren...oeps sorry. Ik heb het weer te vlug gedaan en niet secuur gewerkt. Excuus daarvoor (zitten nu zelf in een echte mega verbouwing haha dus TheSims is er een beetje snel tussendoor gedaan). Volgende keer let ik extra op!
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    augustus 2014 aangepast
    Om het mezelf iets makkelijker te maken werk ik ook met plus- en minpunten. Dit zijn vooral de dingen die me echt opvallen, als ik ergens niets over zeg betekent dit meestal dat ik het ‘gewoon’ mooi vind. ;)

    Cvk5586:
    + mooi terrein
    + Je hebt nog een mooie, groot ogende keuken weten te creëren. Ik weet niet of de sims er kunnen komen, door die stoel.
    - De slaapkamer vind ik wel heel rood
    - deur vergeten

    Bloos6:
    ++ Heel erg mooi terrein, ook de stenen buitenmuur vind ik mooi.
    - De slaap- en leeskamer vind ik wat saai. Nergens een kunstwerkje aan de muur o.i.d.

    AMY1994AMY12:
    - Aparte voortuin, zo met de fietsen er middenin en alleen bloemen op de grond. Wat struikjes had de voortuin goed gedaan denk ik, evenals de achtertuin.
    + Je gebruikt leuke patronen.

    CSims482:
    + Mooi terrein
    + Mooie foto’s
    + Het rustige en de natuurlijke materialen vind ik mooi
    + De slaapkamer vind ik erg mooi. Ook leuk dat je vanuit daar op de bloemen en planten uitkijkt.

    Deborah:
    - De slaapkamer vind ik wat druk overkomen.
    + Er zijn veel dingen om te doen, schilderen, schaken, barbecueën etc.

    xTurtly:
    + Mooie voortuin, de fietsen zijn goed weggewerkt
    +/- Ik vind het mooi, dat blauw op de muur, maar wel wat veel. Van mij zou niet elke muur blauw hoeven.
    - De slaapkamer vind ik wat saai overkomen.

    Asiavdp:
    - Je gebruikt weinig decoraties, jammer. Met wat meer wordt je huis al een stuk levendiger!
    +/- Leuk dat je verschillende patronen gebruikt, ik vind ze alleen niet altijd even goed bij elkaar staan.
    - De trampoline is geloof ik uit Ambities

    SimLibby:
    +/- Je hebt goed de ruimte gebruikt. Op sommige plekken oogt de tuin hierdoor wel wat leeg.
    + Overall een mooie inrichting van het huis.

    Kijkend naar mijn plussen en minnen gaat mijn +stem naar CSims482, jij hebt de meeste plussen. Het terrein van Bloos vond ik echt heel erg mooi, maar de inrichting vond ik soms net iets te saai.

    Mijn –stem gaat naar asiavdp. Iets meer decoraties die bij elkaar passen, en de patronen wat meer op elkaar afstemmen brengt je al een heel stuk verder denk ik!
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    augustus 2014 aangepast
    IVM overschakeling van het forum op vrijdag avond, heb ik besloten het stem topic langer open te houden. Totdat het forum is overgeschakeld kan er alleen 'gelezen' worden, en dus niet gepost. Je kan al wel vast je beoordeling maken, en zodra het forum weer online is je stem posten.

    Zodra het forum weer online is, geef ik nog 1 dag om te stemmen!
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    augustus 2014 aangepast
    Ik heb besloten om morgenavond het stemtopic te sluiten! Er is dus nog tot vrijdag 14 augustus - 19.00 uur om te stemmen!
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    augustus 2014 aangepast
    Uitslag

    35a2hyw.jpg

    CVK5586:
    Bloos6: -
    AMY1994AMY12: -
    CSims482: ++++
    Deborah:
    xTurtly: +
    asiavdp: ----
    SimLibby: +

    CSims482 gefeliciteerd! Jij krijgt een pluspunt mee voor de volgende ronde!

    Het is mij bij een aantal van jullie opgevallen dat er een aantal dingen niet helemaal volgens de opdracht zijn gedaan. Dit is ook in de beoordeling naar buiten gekomen van de stemmers. CVK5586 jij miste 2 deuren, Bloos6 jij had een raam in de slaapkamer verkeerd en asiavdp jij gebruikte een trampoline die niet in het basis spel zit.
    Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Voor deze keer zal ik het door de vingers zien.
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    Build my Dream Seizoen 7 – Opdracht 2 *Familie woning*
    De opdracht mag vanaf nu ingeleverd worden. Het topic zal sluiten op zondag 28 september 10.00 uur Tenzij alle deelnemers hun creatie al eerder ingeleverd hebben.
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    september 2014 aangepast
    Hier is mijn inzending: BMD 7 Opdracht 2.

    Ga het ook op de Uitwisseling plaatsen dus geïnteresseerden kunnen over een paar dagen in Mijn Studio kijken.

    EDIT: Dien, ik weet dat je niet wilt dat deelnemers hun inleverbericht bewerken, staat in je regels, ik doe het toch omdat bovenstaande zin namelijk niet meer klopt (ik heb niet aan mijn presentatie gezeten). Ik krijg het niet op de Uitwisseling. Misschien dat ik het later nog eens probeer, als ik zin heb, of upload naar mijn Box account. Of misschien laat ik het wel zitten, wordt een beetje moe van die Uitwisseling.
    Post edited by SimLibby on
  • Opties
    cvk5586cvk5586 Berichten: 109
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik ben de laatste, maar toch was het een mega haast klus.
    En ik ben bang dat dat ook te zien zal zijn.

    Maar goed, hier is ie:

    Build My Dream: Opdracht 2





    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    september 2014 aangepast
    Het inlevertopic is vanaf nu gesloten
    Er mag vanaf nu gestemd worden op de deelnemende creaties.

    Geen idee hoe je moet stemmen? Zie de eerste post voor uitleg!

    Deelnemers en hun creaties:
    SimLibby
    AMY1994AMY12
    cvk1986
    Deborah

    Afhankelijk van hoe snel het stemmen gaat, wil ik het stemtopic tot vrijdag 3 oktober 20.00 uur open houden. (mochten er voor die tijd al veel stemmen zijn, kan ik er voor kiezen om hem eerder te sluiten

    Aangezien de hoeveelheid deelnemers die moesten stoppen met de wedstrijd, heb ik besloten er deze ronde niemand uit te laten gaan. Er dienen echter wel min punten gegeven te worden. De persoon met de meeste min stemmen krijgt een min punt bij de volgende opdracht.
    2nv5lie.jpg
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Moeilijke stemming voor mij hoor..
    Maar goed, ik heb mijn best gedaan.

    SimLibby
    Aparte indeling, met de garage in het midden, waar je de "grand entree" verwacht.
    Ik vind de muren een beetje saai (blend is het goede woord in het engels) en met
    zo'n grote keuken vind ik een aparte eetkamer ook een beetje veel van het goede.
    Keuken is wel gezellig.
    Goeie ruimtes, leuke indeling, kleurkeuze is niet de mijne, maar ieder zijn ding. ;)
    Al met al vind ik het een goeie inzending.

    Amy
    Huis heeft een mooie uitstraling, een beetje zoals die van SimLibby.
    Het prieeltje vind ik uber schattig!
    Hele goeie en leuke indeling. De kleuren komen niet over, maar dat wisten we al.
    De enige ruimte waar ik de kleuren écht niet mooi vind is de badkamer van Kayla.
    Verder vind ik het erg leuk gedaan.

    cvk1986
    Aparte buitenkant.
    Binnen mooie warme sfeer, en heel veel licht.
    Ik vind de tuin wat klein, en de kamer van de Nanny ook wat karig, maar ik vind het
    huis verder heel verrassend en heel erg mooi uitgevoerd.

    En dan de punten..
    Moeilijk, moeilijk en nog eens moeilijk, want ik vind deze ronde geen slechte inzending
    hebben.
    Maar ik ken de regels. ;)

    Mijn min punt gaat naar SimLibby.
    Niet omdat het huis niet mooi is, maar ten opzichte van de rest vind ik de kleuren
    het saaist.
    En mijn plus stem gaan naar cvk1986.
    Daar vond ik de kleuren het mooist. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    Hallo (:

    Mijn plusstem gaat naar Libby en mijn minstem naar Amy. Ik heb weinig tijd, als ik één dezer dagen daartoe de mogelijkheid heb, zal ik dit proberen te beargumenteren.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    oktober 2014 aangepast
    AMY1994AMY12
    Ik vind je prieeltje erg schattig. Jammer dat je zoveel budget hebt laten liggen, daar had je het huis net even wat meer voor kunnen decoreren want nu vind ik het hier en daar kaal. Volgens mij liggen onze smaken mijlenver uiteen (dat idee heb ik wel vaker gehad als ik jouw werk beoordeelde en jij mijn werk) want over de rest van het huis ben ik toch niet zo enthousiast. Het kleurgebruik in de neutrale kamers moest aarde achtige tinten zijn en die herken ik weinig in jouw kleurgebruik (wellicht heb je een ander idee over wat aarde achtige tinten zijn dan ik). Los hiervan, is het kleurgebruik niet mijn smaak. Al ben ik wel blij dat je die moeite hebt gedaan toch foto's te maken. Lijkt me heel onhandig voor je om dat op deze manier te moeten doen.

    cvk1986
    Het huis zelf doet me een beetje aan een gevangenis denken, krijg het een beetje benauwd van het aanzicht. Een soort opgesloten gevoel. Al vind ik de tuin bij de voordeur wel wat hebben. Lekker uit de losse pols, spontaan en speels. Het werkt voor me en ik vind het mooi. De hal doet me op de één op andere manier aan een openbare locatie denken, een museum ofzo. De inrichting is het net niet voor een woonhuis. Woonkamer, al zijn er nauwelijks aarde achtige kleuren gebruikt, komt warm over al zou ik de vloerbedekking een tintje lichter hebben gemaakt. Speelkamer vind ik goed gelukt, mooie kleuren, al zou ik daar nooit een tv in zetten. Ik vind dat kinderen zich ook zonder tv of andere technische hoogstandjes moeten leren vermaken (lekker kleuren ofzo, elastieken, etc), zoals ook ik ben grootgebracht, iets wat ik vandaag de dag een beetje mis bij de jeugd met de x box, playstation, twitter en weet ik veel wat. Keuken --> mooi. Rest van de kamers vind ik ook wel aardig gelukt.

    Deborah
    Dat uitgerekend jij zoveel budget hebt laten liggen! Zal vast met tijdsgebrek te maken hebben gehad, want ik kan me geen andere reden voorstellen waarom je dat budget anders laat liggen. Het huis heeft wel wat weg van een boerderij. Jammer dat je de tuin met een extra hek in tweeën hebt gedeeld, heb je vast gedaan ivm de vijver zodat de kleintjes er niet in kukkelen. Waarschijnlijk had ik dat anders gedaan: of geen vijver of een vijver buiten de tuin, met een hek om de tuin. De rest van de tuin, en dan met name het voorste gedeelte, vind ik goed gelukt. Sfeervol. Ik mis foto's van je woonkamer maar gelukkig is dit wel te zien op de plattegrond (alleen niet heel duidelijk). Over de inrichting en het kleurgebruik in iedere ruimte heb ik weinig aan te merken. Dat vind ik mooi gedaan met ook verrassende kleurcombinaties die best goed werken zoals de master bedroom. Erg mooi en creatief. Behalve de keuken en entree, dat behang vind ik teveel van het goede, te overheersend. Babykamers zijn niet heel erg neutraal maar ik denk dat kleuren en vormen goed zijn voor de ontwikkeling dus het werkt. Babykamer 1 is wel aardig neutraal, dat groene en roze vind van de andere kamers vind ik iets te druk. Ik zou bijv. een muur groen/rose doen (hoewel, ik zou het niet doen want ik had dit nog niet bedacht maar nu ik erover nadenk ...) en de andere muren waar zo'n rand in zit met een motief niet groen/rose (beetje het principe wat je in de master bedroom heb toegepast) of een lichtere tint groen/rose. Wel grappig dat je die gekleurde vlinder richel laat doorlopen in de gordijnen. Moest even goed kijken: "loopt die muur nou door? Nee, dat zijn toch echt ramen."Toch jammer van dat budget, daarmee had je toch net iets meer kunnen decoreren zoals bijv. de grote gang op de 1e verdieping aangezien ik die best saai vind.

    Mijn - stem gaat naar Amy.
    Mijn + stem gaat naar Deborah.
    Post edited by SimLibby on
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    SimLibby
    Eerste indruk: fris en vrolijk. Je hebt het leuk en gezellig ingericht, maar voor mij is echt duidelijk te zien dat je goedkope meubels en vloeren hebt gebruikt, en dat vind ik jammer. Boven heb ik dat trouwens een stuk minder dan beneden.

    Cvk5586
    Het huis ziet eruit alsof het uit allemaal aanbouwtjes bestaat, wat op zich best een leuk effect geeft. De tinten die je gebruikt hebt vind ik mooi en het is beneden gezellig ingericht. De keuzes die je gemaakt hebt in de master bedroom (de inrichting is erg kaal) en de slaapkamer van Kayla (de protestborden) verbazen me een beetje. De tuin is erg minimaal.

    Deborah
    Ik ben niet zo'n fan van het hoge dak, maar verder ziet je huis eruit als een gezellige boerderij. De kamer van Kayla vind ik echt onwijs leuk. Het behang in de kinderkamer en de keuken is wat aan de drukke kant. Leuk dat de nanny haar eigen appartement heeft.

    Mijn plusstem gaat naar Deborah, mijn minstem gaat naar cvk5586.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top