Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

sims 2 niet speelbaar op laptop

xmoontjuhx74xmoontjuhx74 Berichten: 47 Pruttelende Peuter
Hallo allemaal,

Ik kan Sims 2 niet meer spelen op mijn laptop :(. Ik weet niet exact welk model mijn laptop is, maar hij werkt op Windows 7 en het scherm is rechthoekig, met de bovenkant langer dan de zijkanten.
Ik heb de Sims 2 geïnstalleerd (met alle 4 de schijfjes, ja ja, het heeft even geduurd ^^) en toen ik het wilde spelen, werd mijn scherm rechthoekig 'gemaakt' door aan beide zijkanten van het scherm een zwarte balk toe te voegen. Ik heb dit ook bij de Sims 3, maar dat is nog prima te spelen. De Sims 2 wordt hierdoor uitgerekt: sims zijn te lang en voorwerpen te hoog.

Daarnaast verdwijnt af en toe de textuur van de grond: het groene gras krijgt allerlei kleuren, verdwijnt en weet ik niet wat ik allemaal zie. Dat betekent dat het probleem wat verder loopt dan alleen het samenpersen van het beeld: er zitten grove fouten in. Het spel is zo niet leuk om te spelen en dat vind ik enorm jammer. Heb een hoop geld uitgegeven aan de Sims 2 met alle uitbreidingen, dus dan wil ik het ook spelen :P.

Ik heb al eens contact opgenomen met EA, maar ik kon niet zoveel met het antwoord. Het spel op XP of Vista laten runnen lost het probleem niet op. Ook de nieuwste driver voor mijn videokaart downloaden had geen zin. Heeft iemand anders nog een mogelijke oplossing hiervoor? Ik ben een enorme digibeet, dus alsjeblieft dan in makkelijke stappen uitleggen waar ik moet zijn en wat ik moet doen :$.

Reacties

  • LexyMileyStuwartLexyMileyStuwart Berichten: 77
    januari 2014 aangepast
    Ik weet het niet zeker maar je kan deze dingen proberen:
    F11 inhouden of:

    Houd Ctrl en C in, laat los en typ; fullscreen off .

    Succes!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top