Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sims 3 Samen Spelen op 1 Savegame

desims2desims2 Berichten: 44 Pruttelende Peuter
Hallo!, nou is het bekend dat de sims een single player game is maar ik wil wat uittesten. namelijk met een paar mensen spelen op 1 savegame. Ik heb Sunset Valley helemaal leeg gehaald qua families en huizen.

De bedoeling is het volgende:
Iedere speler maakt een familie bouwt een huis en speelt 2/3 simdagen, daarna stuurt hij/zij het opgeslagen bestand (te vinden in het mapje 'saves' ) door naar de volgende speler waarna hij ook weer 2/3 simdagen kan spelen.

Regels om problemen te voorkomen:

- Het liefst spelers die alle uitbreidingen hebben !
- Tijdens het spelen 'Verhaalvoortgang' uitzetten dit doen wij namelijk zelf.
- Zo min mogelijk kleding/voorwerpen van Accessoires pakketten gebruiken het liefst helemaal niet.
- Geen downloads gebruiken niet van de store en zeker niet van andere sites.
- Het liefst geen cheats gebruiken
- Een huishouden per speler
- Speel alleen met je eigen huishouden
- bij het bouwen van huizen parkjes etc. zet je profielnaam in de beschrijving dan weet iedereen dat jij hem hebt gemaakt.

Leuke voorbeelden:
Ben je goed in bouwen en heb je 'Ambities uitbreiding' laat je sim architect worden en verbouw huizen voor andere spelers. Of stylist(te) of dokter of meesterdief .

Resultaat:

Het resultaat is dat iedere familie in de buurt door een andere speler word bestuurd. Er zijn zo'n 30 Kavels leeg voor huishoudens.
Het lijkt me een leuk idee als het goed werkt kunnen we gewoon doorgaan. Als er zich genoeg simmers hebben aangemeld beslissen we de volgorde van spelen.
Ik gebruik dropbox om de bestanden door te sturen wanneer het jouw beurt is stuur ik een link in een privébericht om te downloaden. als je de bestanden gedownload hebt, plaats het mapje 'Multiplayer.sims3' in de map

Documenten/Electronic Arts/De Sims 3/Saves

Zijn de bestandjes los?, maak dan een mapje genaamd: Multiplayer.sims3 in de bovenstaande locatie en zet de losse bestandjes erin.

Ik hoop dat mensen mee willen doen. Naast e-mailen heb Ik heb zelf nog geen idee hoe we de savegames naar elkaar moeten versturen misschien heeft iemand een ander idee?.

Er doen op dit moment 4 Simmers mee.
Wie wilt er mee doen ?

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    september 2013 aangepast
    Ik zie dat je mijn berichtje hebt gelezen maar je moet eerst toestemming vragen zoals ik verteld heb.
    SimLibby schreef:
    desims2 schreef:
    Naast e-mailen heb Ik heb zelf nog geen idee hoe we de savegames naar elkaar moeten versturen misschien heeft iemand een ander idee?
    Misschien is het een idee dit spel voor te leggen aan de mods in dit topic zodat je een eigen topic in het subforum Wedstrijden, Legacy's en Uitdagingen kan openen. Ik weet namelijk niet of je genoeg animo krijgt nu dit topic in Algemeen staat, kans bestaat dat je topic vrij snel naar onderen zakt.

    Bron: je eigen topic http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/712573.page
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    september 2013 aangepast
    Het is een leuk idee, maar niet haalbaar op deze site. Zoals Simlibby al vermeldde in het andere topic, kan er op deze site geen privébericht worden verstuurd. Dus je kunt niet zomaar met elkaar in contact komen.

    Daarnaast is het niet toegestaan om persoonlijke informatie door te geven, zoals een e-mailadres. Je kunt hier dus geen mensen krijgen, aangezien je geen informatie hier mag uitwisselen waardoor je buiten de site met elkaar in contact kunt komen (zoals met een e-mail).

    De tip van Simlibby is veel beter. Maak een eigen website aan, waar deze regels niet gelden en dan kun je zo leden zoeken. Je mag hier wel een topic aanmaken om je pagina te promoten en dus leden te zoeken. Dit topic mag je dan plaatsen in Fansites, want het wordt dan natuurlijk een eigen website die met Sims te maken heeft.

    Heel veel succes en plezier ermee, en dan gaat dit topic dicht. Het andere topic laat ik nog open, zodat je eventueel nog wat kan vragen.
Deze discussie is gesloten.
Return to top