Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Klachtenverzameling Sims 3 voor Mac i.v.m. contact Radar, Opgelicht, Apple, etc.

Geachte Simmers,

Er zijn ontzettend veel problemen rondom de sims 3 sinds 2009 op Apple Computers. 4 Jaar verder zijn we inmiddels en er is nog altijd niets aan gedaan. Updates verhelpen de veelvuldige problemen van vastlopen tot uiteindelijk crashen of de CD helemaal niet meer zien terwijl hij gewoon in de computer zit.

De behandeling van deze klacht door EA Games is schandalig te noemen; ze laten een enorme doelgroep in de kou staan die een kapitaal aan spellen heeft, om nog maar te zwijgen over de store content. de suggesties vanuit EA zijn lachwekkend (probeer eens via Origen de spellen te downloaden, heeft u wel de nieuwste software, etc).

Echter draaien ze enorm om het probleem heen namelijk; De Sims 3 is primair ontwikkeld voor Windows.
Er bestaat geen versie die geschreven is voor Mac OS, dit was voor sims 1 & 2 wel het geval.
Kleine uitleg hierbij: Aspyr (bedrijf) heeft voor de Sims 1 & 2 de versie voor Mac OS ontwikkeld, echter stond hiertegenover dat de MAc simmers wel iets langer moesten wachten (paar maanden). Dit was het voor velen wel waard, er kan een game die volledig uitgevoerd werd door het Mac OS systeem.

Waarom toen wel (met de sims 1 en 2) een Mac versie en nu niet?
Waarschijnlijk heeft het met geld te maken; Namelijk, Toen de Sims 3 uitkwam was de vraag enorm ze konden het niet riskeren dat de groep Apple-gebruikers niet op deze **** zou meeliften en dus gefrustreerd achter bleef. Daarom hebben ze de volgende oplossing bedacht (zie hieronder) Ook verdienden ze nu nog meer aangezien ze het spel maar op 1 DVD hoeven uit te brengen voor beide computers.

Waarom kunnen we de game dan nu wel installeren, etc als die geen versie is die orgineel geschreven/ ontwikkeld is voor Mac?
Dan gaan we naar het bedrijf Transgaming; zij hebben een licentie op software genaamd Cider.
Cider werkt door om een windows programma heen 'geplakt' te worden waardoor de game denkt dat het in windows word uitgevoerd, niet door OS X. hierdoor kun je de game installeren, en als je geluk hebt misschien opstarten (als je al zover komt want heel veel mensen, waaronder ikzelf, krijgen ook de melding dat de CD niet aanwezig is in station).

Transgaming heeft aangegeven (bij een Amerikaans lid van sims3.nl site Bluebellflora) dat EA een licentie heeft op Cider en daarvoor EA Games dus ook verantwoordelijk is voor het naar toebehoren functioneren van de Sims 3 op een Mac. Enige die in dit verhaal ondersteuning kan bieden is EA, niet Transgaming. EA is verantwoordelijk voor het goed werken van de sims 3.


Korte samenvatting; EA is volledig verantwoordelijk voor het naar toebehoren functioneren van de Sims 3, echter hebben zij in die 4 jaar tijd nooit iets ondernomen om enorme probleem te verhelpen.

Wie ben ik?
Ik ben iemand die al vanaf jonge leeftijd bekend is met de spellen, alle spellen legaal thuis heb liggen, en nooit problemen heeft gehad omdat ik tot afgelopen maandag altijd een PC had.
Ik heb een iMac 27 Ich van 2012
8 GB RAM geheugen
2 GB videokaart van Nvidea
1 TB geheugen
de computer is van mijn vriend geweest, die is video editor en gebruikt zeer zware programma's die altijd als een trein liepen dus aan de hardware kan het in mijn geval niet liggen.
Ik wil graag meer bekendheid aan dit probleem geven door hiermee naar verschillende instantie's te gaan.
waaronder Apple: EA Games gebruikt hun logo op de hoezen van de spellen en duid hiermee aan dat het geschikt is,
dit is niet het geval. Zij maken onrechtmatig gebruik van het logo van Apple met de claim dat de software geschikt is.
Kan Apple hier nog iets mee? (Apple is in geen enkel opzicht verantwoordelijk voor de problemen)
Verder wil ik programma's benaderen als Radar, Opgelicht, etc.
Er moet bekendheid, erkenning, komen voor dit probleem.

Oproep:
Graag wil ik iedereen die een Apple computer heeft vragen om mij te mailen met zijn of haar ervaring met de sims 3 op de Mac op het volgende E-mailadres:
eacomplaintsforapple@gmail.com

Om zoveel mogelijk 'bewijs' te verzamelen, en aan te tonen hoever en vooral hoelang deze problemen al spelen.
Ik heb een hoop gelezen (ook hier) over deze kwestie en heb voor deze aanpak gekozen omdat het om deze manier het snelst gaat. Er zullen geen persoonlijke gegevens bekend gemaakt worden, alleen u verhaal, u ervaring maar vooral: onze frustratie.

Dit topic zal ik gebruiken om eventuele vorderingen te melden aan de mensen die gemaild hebben (of dit alleen lezen, maakt niet uit) 4 jaar hebben ze een oplossing kunnen bieden dit is niet gebeurd. De spellen kosten met zijn allen bij elkaar dan ook een kapitaal! Het product moet gewoon naar toebehoren functioneren, dit is niet het geval.

Er zijn manieren om het spel te laten werken op een Apple computer, deze ben ik nu zorgvuldig aan het testen. Op dit moment staat de sims geïnstalleerd onder Parrallels (programma waardoor je windows op een mac kan zetten en snel kan wisselen tussen OS X en Windows) Windows sluit mijn game nu om het half af omdat er een probleem is. wat is niet duidelijk. Vanavond zal ik het in Bootcamp gaan installeren.

Ik hoop dat er een manier is hoe ik het spel goed draaiende kan krijgen maar dat is niet het belang of de vraag van mijn topic; het gaat erom dat hier iets mee gedaan moet worden! voor ons allemaal!

Ik kijk erg uit naar jullie reactie's en hoop dat jullie mailen zodat we een zaak neer kunnen zetten in de publiciteit of bij de producenten zelf.

Met vriendelijke Groet,

Willemijn.

Reacties

  • AimandarijnAimandarijn Berichten: 1
    augustus 2013 aangepast
    Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan met mijn Sims 3 en twee uitbreidingspakketten. Ik heb zelf een macbook pro uit 2011 en heb de sims nog NOOIT naar behoren kunnen laten draaien hierop. Ik heb alle oplossingen al meerdere malen geprobeerd. Opnieuw installeren, de game updaten, de coderingen aanpassen maar niks helpt. Daarnaast doet EA letterlijk NIKS om mij ook maar enigszins op weg te helpen en ik vind dat buitengewoon onbehoorlijk. Ik kan daarnaast ook nergens een fatsoenlijke klachtenlijn met persoonlijk contact vinden van EA die daadwerkelijk is gericht op problemen rondom de sims 3. Schandalig gewoon. Ik hoop dat dit probleem (wat dus bij ongelofelijk veel mensen speelt) snel aangepakt kan worden want het is natuurlijk doodzonde van het geld dat ik nu verspild heb en de ergenissen die EA bij mij heeft opgeroepen.
  • supertharisuperthari Berichten: 9
    augustus 2013 aangepast
    Hier, bekijk mijn ervaring met de sims maar:
    ScreenShot2013-08-27at60059PM_zpsb1f1177e.png
    ScreenShot2013-08-27at60242PM_zpse98cdbd5.png
    ScreenShot2013-08-27at60334PM_zps4a7c62a0.png
    ScreenShot2013-08-27at60343PM_zpsb8887133.png
    ScreenShot2013-08-27at60242PM_zpse98cdbd5.png

    etc etc... mail me als je de hele collectie wilt. Dit kan toch niet meer?
    En dit is alleen de Create-A-Sim, ik kom niet eens tot de wereld voordat mijn spel crasht!
    Ik heb een Early 2011(gekocht in begin 2012) MBP met 8 GB geheugen, 2.2 GHz Intel Core i7 en AMD Radeon HD 6750M video card. Ik draai het spel op Mac OS X Lion 10.7.5.
    Mijn laptop draait andere zware spellen zoals Assassin's Creed:Brotherhood, GTA:IV, Bioshock 1+2 en The Elder Scrolls: Skyrim zonder problemen en zonder te oververhitten. Ik ook draai buiten games ook zware programma's, en die lopen net zo makkelijk. Alleen The Sims 3 heeft er moeite mee…

Log In of Registreer om te reageren.
Return to top