Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Wie is de Mol? 2013

«134567
WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
Wie is de mol? 2013
Dit is een spel waarin kandidaten opdrachten uitvoeren om de gezamenlijk de (fictieve) prijzenpot te spekken. Maar één van hen saboteert de zaak, één van hen is de mol!
Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij, want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijf steeds voelbaar. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot. De winnaar zal de (fictieve) prijzenpot winnen en de daar bij behorende eeuwige glorie als winnaar van Wie is de mol 2013. Om dit spel goed te kunnen spelen moet je beschikken over: inventiviteit, intelligentie, inzicht lef en bovenal mensenkennis.
Welkom bij Wie is de mol? 2013!

Inschrijven
Lijkt jou het leuk om mee te doen als deelnemer of misschien zelfs als mol? Vul dan de onderstaande vragenlijst in. Mail deze naar: widm-simsforum@hotmail.com . Dus niet posten of met elkaar bespreken. Met een minimum van 8 deelnemers kunnen wij dit spel starten.
Voordat je op ‘verzenden’ klikt. Bedenk je goed: ook jij maakt kans om het spel te spelen als mol, wat betekent dat je er altijd in blijft zitten!

De kandidaten zullen elke aflevering een hoofd- en een bijopdracht krijgen, waarna de test volgt. In de test zullen er vragen worden gesteld over het doen en laten van de mol. Wie de meeste fouten heeft zal het spel moeten verlaten.

Sommige opdrachten zullen deels over de mail worden gespeeld. Zorg dat je de uitleg van de opdrachten goed leest, zodat je weet wat je moet doen. Wij gaan er van uit dat jullie eerlijk spelen en niet stiekem informatie aan elkaar doorspelen om vals te kunnen spelen.
Overleggen met medekandidaten buiten het forum is verboden! Je kan zelfs worden gediskwalificeerd. Er zijn uiteraard 2 uitzonderingen:
1. Als je in het geheim wilt overleggen met een medekandidaat om zo een verbond af te sluiten of informatie uit te wisselen zonder dat de anderen (en misschien de mol) mee kunnen lezen. Dit doe je door mij te mailen op: widm-simsforum@hotmail.com . Wij sturen het bericht dan door. (mocht je niet willen dat de ander jouw email adres krijgt, meld dit dan even)
2. Als overleg nodig is om een opdracht uit te voeren. Dit zal dan duidelijk worden in de uitleg van de opdracht.

In dit spel zijn er twee voorwerpen die je kunnen helpen verder te komen in het spel, namelijk:
De joker: Als je een joker inzet bij je test, zal 1 fout antwoord goed worden gerekend. Hierdoor kan het zijn dat niet jij, maar iemand anders dan de meeste fouten heeft en daardoor afvalt. Erg handig om te hebben dus!
De vrijstelling: Ben je in het bezit van een vrijstelling, dan kan je tijdens de eerst volgende test rustig achterover leunen. Jij bent zeker door naar de volgende aflevering.

De test
Na iedere aflevering krijgen de kandidaten een test met 15 meerkeuze vragen. Deze moeten ze invullen over de mol die zij verdenken. Degene met de meeste fouten (of bij gelijke stand degene die als laatst heeft gemaild) gaat eruit.

Met dank aan Alexandra (Lexie) voor het organiseren van het vorige seizoen en inspiratie voor deze tekst en de vragenlijst

Wij hebben er zin in! Nu is het nog wachten op jullie aanmeldingen via: widm-simsforum@hotmail.com

-Caroline & Nadine

ohu720.png

Reacties

  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    maart 2013 aangepast
    Vragenlijst invullen en mailen naar: widm-simsforum@hotmail.com
    Forumnaam?
    Hoe heet je?
    Wat is je leeftijd?
    Wat is je sterrenbeeld?
    Hoeveel tijd kun je dagelijks online zijn?
    Kijk je zelf naar WIDM op tv?
    Heb je WIDM 2011 gevolgd op het forum?
    Heb je WIDM2011 mee gedaan op het forum?
    Wat is volgens jou een goede mol?
    Welke eigenschappen moet de mol hebben?
    Hoe zou jij je als mol gedragen?
    Hoe zou jij je gedragen als je de mol niet bent?
    Hoe reageer je in onverwachte situaties?
    Hoe denk jij dat je als kandidaat het langst in het spel kunt blijven?
    Ben je bereidt te mollen als je niet de mol bent?
    Noem 6 eigenschappen van jezelf.
    Wat is je lievelingseten?
    Waar ga ja graag naar op vakantie?
    Welke kleur ogen heb je?
    Wat is je lievelingskleur?
    Wat vind je het mooist aan jezelf?
    Wat is je lievelingsdier?
    Van welke muziek hou je?
    Op welk huisnummer woon je?
    Welke sport beoefen je?
    Wat is je favoriete film?
    Wat is je droombaan?
    Woon je liever in de stad of in een dorp?
    Wat is je levensmotto?
    Wat is je lievelingsbloem?
    Wat is je lievelingsnummer (muziek)
    Wat is je geluksgetal?
    Wat is je lievelingsdrankje?
    Ben jij een mol?


    graag de antwoorden met de vragen mailen!
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    april 2013 aangepast
    Oke, even een update. Sorry dat jullie zo lang moeten wachten!

    Vanaf nu organiseerd D13ntjuh het, en gaat CSims mee doen als deelnemer. We hebben alles zo besproken dat het ook mogelijk was voor een van ons om mee te doen bij weinig aanmeldingen.

    Komend weekend zal de reis gaan beginnen!

    xoxo
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    mei 2013 aangepast
    Beste Kandidaten,

    Jullie reis, naar de voor jullie nog onbekende bestemming, gaat zondag beginnen. Neem alvast afscheid van je vrienden, geef je huisdieren een di.kke knuffel. Want jullie gaan een groot avontuur tegemoet.

    Komende zondag gaan we met zijn allen verzamelen op Schiphol. Hier vandaan vertrekt het vliegtuig richting jullie bestemming. Maar nu eerst nog een andere belangrijke vraag, wat nemen jullie mee? Een trolley of een backpack…?


  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    mei 2013 aangepast
    Ik ben heel erg benieuwd :D

    Enne, ik neem een backpack mee!
    *gaat er snel eentje kopen* haha!
  • Opties
    InweInwe Berichten: 2,698
    mei 2013 aangepast
    Ik neem natuurlijk mijn oude vertrouwde koffertje mee. Ik moet wel al mijn kleding (en schoenen!) mee kunnen nemen. 8)
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    mei 2013 aangepast
    Sorry, was onduidelijk van mij. Of iedereen neemt een backpack mee, of iedereen neemt een trolley/koffer mee
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    Spannend!

    Aangezien we met allemaal vrouwen zijn, denk ik dat we maar koffers mee moeten nemen. Dan past tenminste alle kleding etc. erin. :)
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2013 aangepast
    ^Haha, daar heb je wel een punt ;)

    Ik heb er in ieder geval zin in! :)
  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    mei 2013 aangepast
    Ja een koffer is voor ons vrouwen natuurlijk wel makkelijk, maar als we nou eens echt veel moeten klimmen om ergens te komen? Dan is een backpack toch wel erg handig. Met een koffer is dat haast niet te doen.

    We doen mee aan WIDM he? Niet aan een of andere vakantie. Dus voor de zekerheid zou ik backpack zeggen, aangezien je die altijd wel kunt gebruiken en een koffer dus lang niet altijd..
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2013 aangepast
    (Powerposten mag in dit topic in verband met overzichtelijkheid, toch?)

    ^Jup. Dat is eigenlijk ook wel zo. En in een backpack passen toch ook veel spullen.
    Mijn arme rugje gaat dan wel afzien, haha.

    Maar oké, wie is er nog meer voor de backpack dan?
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    Met een backpack kun je wel een stuk makkelijker klimmen ja. Ik denk dat we maar gewoon licht moeten pakken, je mag toch nooit te veel meenemen. Ik ben om, ik zeg backpack. :)
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2013 aangepast
    Ik ga voor en backpack, ik heb niet eens een koffer, lijkt me ook veel te log. En mijn rugzak heeft een inhoud van 20l, nog nooit kleren tekort gehad! (ik bespaar plaats door niet op een matje te slapen maar gewoon op mijn slaapzak en een heleboel kleren! Echt gebeurd vorig jaar, was gelukkig maar voor 2 nachten)
  • Opties
    WIDM2013WIDM2013 Berichten: 50
    mei 2013 aangepast
    Aflevering 1
    Beste kandidaten,
    Zoals elke reis, begint ook deze met het inpakken van je koffer. En hiermee begint de wedstrijd meteen al. In totaal mogen jullie 14 artikelen meenemen. Het artikel dat op de foto staat heeft een gewicht. De regels van de luchtvaartmaatschappij zijn 10 kilo handbagage. Aan jullie de belangrijke taak om 1 gezamenlijke backpack mee te nemen met een gewicht van 10 kilo. Hoe dichter jullie bij de 10 kilo komen, hoe groter de winst. Maar pas op! Overbagage is een dure grap. En kost de pot €50,- per 100 gr.

    9u45ug.png
    wj9lol.png
    klik op de foto voor een grotere versie

    Jullie hebben gekozen om een backpack mee te nemen, deze weegt 2 kilo. En word ook meegerekend bij het totaal gewicht.

    Dit valt er te winnen:
    Totaal gewicht tussen de: 5,00 en 5,99 kilo = € 100,-
    Totaal gewicht tussen de: 6,00 en 6,99 kilo = € 150,-
    Totaal gewicht tussen de: 7,00 en 7,99 kilo = € 250,-
    Totaal gewicht tussen de: 8,00 en 8,99 kilo = € 500,-
    Totaal gewicht tussen de: 9,00 en 9,49 kilo = € 750,-
    Totaal gewicht tussen de: 9,50 en 9,99 kilo = € 1000,-
    Totaal gewicht precies: 10 kilo = € 2000,-

    Jullie mogen gezamenlijk overleggen bij deze opdracht. Graag de artikelen die jullie mee willen nemen posten als dikgedrukt. (dit mag per persoon gedaan worden)Is een artikel eenmaal dikgedrukt genoemd, kan deze niet meer ingetrokken worden. Als jullie over de 14 artikelen heen gaan word er per extra artikel € 500,- uit de pot gehaald.

    Geven jullie geld uit om ruimbagage in te checken? Of gaan jullie de gehele vlucht met je koffer op schoot zitten?

    Jullie hebben tot donderdag 9 mei, 20.00 uur om jullie rugzak te vullen.

    Kandidaten, succes bij het nieuwe seizoen van Wie is de Mol?
  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    mei 2013 aangepast
    Haha, wat cool!

    Goed, ehm, we weten dus geen gewicht, dus we moeten een beetje gokken, want overbagage is echt enorm duur.

    We hebben al 2 kilo van de backpack. Mij lijken dit handige spullen om mee te nemen: dóucheset, deo, handdoeken, haarstyling, tandenborstel, pyjama, wandelschoenen, water, zonnebrand, vest, slaapzak, zaklamp, camera.

    Dat zijn dertien dingen, maar geen idee of dit samen meer zou kunnen zijn dan tien kilo..
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2013 aangepast
    Ok, dan geef ik ook wel ff door wat ik mee zou willen nemen, dan kan later wel besproken worden wat er nou echt mee gaat.
    Ik ga voor:
    Dóúcheset (heeft xTurtly ook)
    Föhn
    Deodorant (heeft xTurtly ook)
    Handdoekset (heeft xTurtly ook)
    Tandverzorging (heeft xTurtly ook)
    Make-up removerdoekjes
    Bikini
    Flesje water (heeft xTurtly ook)
    Spelletjes
    Make-up
    Zaklamp (heeft xTurtly ook)
    Zonnebrand (heeft xTurtly ook)
    Warm vest (heeft xTurtly ook)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2013 aangepast
    Mijn lijstje ziet er eigenlijk hetzelfde uit als die van Deborah.

    Ik zou misschien nog wel als 14e artikel er de slaapzak of de wandelschoenen bij doen?
    Of die allebei en dan de spelletjes thuislaten.
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2013 aangepast
    Ok, volgens mij is het meest noodzakelijke:
    dóúcheset
    deo
    handdoeken
    tandverzorging
    wandelschoenen
    zaklamp
    water
    slaapzak
    warme vest

    Maar om het comfort op te krikken nog:
    zonnebrand
    pyjama
    bikini
    spelletjes/tijdschriften (in een leuk gezelschap heb je geen van beide nodig, laten we geld en gewicht besparen door elkaar te entertainen?)
    camera
    make-up (enkel als de camera meegaat :wink: )

    Verder, over welk kapitaal beschikken we om extra bagage mee te nemen, of is dat geen optie :P ik denk dat we snel aan 8kg komen - in wandelschoenen zit zwaar metaal, kunnen we niet vertrekken met wandelschoenen aan? En terwijl ook onze bikini en pyjama onder onze kleren, haha!
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2013 aangepast
    Wrom willen jullie een pyjama mee nemen?
    Je kan toch ook in een t-shirt slapen?

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    InweInwe Berichten: 2,698
    mei 2013 aangepast
    ECHT NIET, ik ga niet met een backpack lopen :shock:

    Tssssss :shock:
    Zomaar zonder mij beslissen :roll:

    De spelletjes, de beer en fles Vodka kunnen er iig uit.

    Voor de rest is mijn lijstje hetzelfde als Deborah.
    Verzorgingsproducten zijn belangrijk 8)

    Eigenlijk wil ik ook de pumps mee, maar dat zal van jullie wel niet mogen :roll:
    Dus voor deze ene keer zal ik de pumps ook achterwegen laten.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    Oke, eens even denken wat ik mee wil nemen hoor. Ik zet erachter of er iemand is met hetzelfde idee voor de duidelijkheid.

    dóúcheset (xTurtly, Deborah, Kelsey, ninapruts)
    Haarstyling (xTurtly)
    Deodorant (xTurtly, Deborah, Kelsey, ninapruts)
    Tandverzorging (xTurtly, Deborah, Kelsey, ninapruts)
    Wandelschoenen (xTurtly, ninapruts)
    Handdoeken (xTurtly, Deborah, Kelsey, ninapruts)
    Zaklamp (xTurtly, Deborah, ninapruts)
    Vest (xTurtly, Deborah, Kelsey, ninapruts)
    Bikini (Deborah, Kelsey, ninapruts)
    Flesje water (xTrutly, Deborah, Kelsey, ninapruts)
    Zaklamp (xTurtly, Deborah, Kelsey, )

    Jongens, let wel op, we mogen maar 8 kilo mee, want de backpacks zijn al twee kilo. Wat ninapruts zegt, misschien kunnen we de wandelschoenen het beste gewoon in het vliegtuig aandoen, dat scheelt ontzettend veel ruimte.
  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    mei 2013 aangepast
    Zou dat mogen? Dat zou ik namelijk wel willen, maar ik weet niet of we het dan niet mee mogen nemen.

    Maar ik vind het goed, dan laten we de wandelschoenen eruit en op zich heeft Deborah ook gelijk met die pyjama, daar kunnen we ook gewoon een shirt voor nemen.
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    We moeten trouwens ook weer niet te weinig meenemen, hoe dichter in de buurt van de tien kilo, hoe meer geld...
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2013 aangepast
    Dan is het slim om per artikel het gewicht in te schatten.

    Dan kunnen we uitrekenen hoe zwaar het wordt met de dingen die echt mee moeten (waar iedereen het mee eens is) en kunnen we in de "overige" lijst gaan duiken. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    mei 2013 aangepast
    Ik zou heel graag enkele voorwerpen hier thuis willen wegen om een idee te hebben, maar ik vind het moeilijk om te weten wat precies bedoelt wordt met dóúchegerief en tandverzorging enz. Je hebt handige kleine compacte dóúchesetjes (denk aan wat je in hotels vind), en je hebt grote pullen badschuim die 500g wegen. Zo heb je van alles compacte vormen en vormen die veel gewicht en plaats innemen...
  • Opties
    CSims482CSims482 Berichten: 879
    mei 2013 aangepast
    ^haha, een wie is de mol spel gaat natuurlijk niet makkelijk.

    Halloo medekandidaatjes, een beetje onverwacht ga ik toch met jullie meedoen :)
    Ik was ook voor de backpack. Goed gedaan!

    Laten we inderdaad voor de noodzakelijke dingen gaan. En dan wél de wandelschoenen. Ik denk niet dat we die aan mogen doen. haha.

    Handoeken wegen denk ik wel 1 kg.
    Dóuchespullen, deo en tandverzorging misschien bij elkaar ook wel.
    Wandelschoenen een goede 2,5?
    zaklamp 0,5
    water 1 kg
    slaapzak 1 kg
    warm vet 0,5?

    Bij elkaar kom ik nu op 7,5 kg, met de 2 kg van de tas stel ik voor dat we misschien nog iets lichts toevoegen en dat het dan klaar is. Wellicht de zonnebrand?
  • Opties
    MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    mei 2013 aangepast
    ^ Dat zou wel ongeveer kunnen kloppen, ja. Maar water en een slaapzak even zwaar? Echt? Ik weet het niet hoor...

    Misschien nog spul tegen muggen of zo? Niet erg fijn als we ergens in een tent moeten slapen en de volgende dag steeds moeten stoppen om te krabben.. :P
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2013 aangepast
    Ik denk dat ik net als Ninapruts maar wat dingen ga wegen.

    Handdoeken zijn volgens mij niet zo zwaar.


    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    InweInwe Berichten: 2,698
    mei 2013 aangepast
    Ik heb wandelschoenen! Alleen is net mijn weegschaal ermee opgehouden, dus ik kan ze niet wegen :shock:

    Maar die zijn wel minder dan 2,5 kilo hoor.

    EDIt--> ooh ik heb ze toch kunnen wegen. Ze wegen ongeveer 1,5 kilo.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2013 aangepast
    @Meliszie, ik denk dat we uit de foto's moeten kiezen, niet zelf er iets bij verzinnen, haha.

    Maar moeten we niet meer artikelen kiezen? Waarom zouden we 14 artikelen mee mogen nemen als er niet 14 zijn die bij elkaar precies 10kg wegen? Hoewel dat misschien wel allemaal nutteloze artikelen zijn.

    Hoewel ik denk dat de gewichten van CSims wel ongeveer kloppen, op de wandelschoenen na, die dus 1,5kg zijn, volgens Inwe?

    Dan zitten we aan de 6,5kg + backpack = 8,5kg, dus we kunnen nog kleine dingen meenemen, gok ik? Wat is het handigst om nog mee te nemen? Zaklamp, zonnebrand, camera?
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2013 aangepast
    WIDM2013 schreef:
    Aflevering 1
    In totaal mogen jullie 14 artikelen meenemen.

    Hoe dichter jullie bij de 10 kilo komen, hoe groter de winst. Maar pas op! Overbagage is een dure grap. En kost de pot €50,- per 100 gr.

    Meer mee nemen is dus geen optie.
    En ook niet wat we perse handig vinden, we moeten zo dicht mogelijk bij die 10 kg komen.

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top