Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - seizoen 5 - Opdracht 4 online

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2013 aangepast
    natjeheist schreef:
    @Simlibby: Je zei dat het cafeetje wat 'bruin' was en dat je de structuur niet zo mooi vond: daar kan ik zeker inkomen, maar ik merk nu dat in mijn presentatie niet staat dat het mijn bedoeling was om een Iers cafeetje te maken. Vandaar dus het hout.
    Op zich hou ik soms ook best van dat donker hout, ik heb er ook even mee lopen spelen. Alleen ik gebruik graag houtsoorten (of die nu licht of donker zijn) met weinig oneffenheden erin, wat egaler dus, vooral voor meubels. Een Iers café had ik er niet uit gehaald, wel een grand café, dus ik zat in de buurt :wink:
    cvk5586 schreef:
    Die rails zijn die zo neer te leggen of heb je deze helemaal zelf gefabriceerd?
    Die heb ik zelf gemaakt. Was helemaal niet zo moeilijk. Ik heb lage hekjes gebruikt. Die heb ik horizontaal geplaatst, 5 rijen breed en bijna zo lang als de kavel. Deze heb ik bruin gekleurd (ik dacht die metaal/bruin via stijl creëren). Verticaal heb ik toen over die bruine latjes nog twee hekjes geplaatst. Op rij 2 en rij 4 (zodat de bruine latjes uitsteken). Deze heb ik zilver gemaakt. Als tegel heb ik een soort donker grind gebruikt. Moet je even zoeken, ik ben vergeten of het metselwerk was of iets anders. Beetje lastig uitleggen allemaal maar als je er een afbeelding bij pakt is het hopelijk duidelijk. Ik heb de rails wel pas geplaatst toen de trein er stond en ik er zeker van was deze qua vorm niet meer te veranderen.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2013 aangepast
    Yup Bloos, ik vond het leuk om te bouwen.
    Moeilijk ook, want je dwingt me om dingen te bouwen die ik niet ken, waar ik nooit op gekomen zou zijn, of wat niet mijn ding is, waardoor het beginnen moeilijk is, maar gaandeweg het bouwen blijk ik het dan toch leuk te vinden.

    Over mijn station, ik vind wel dat ik de stijl er in heb doorgevoerd.
    De winkels zijn anders, jah, maar dat bepaald de shopeigenaar, dat is in elk winkelcentrum zo. Dat maakt het juist leuk (vind ik) En ik blijf mijn lunchroom leuk vinden, ondanks alle kritiek. ;)
    Smaken zijn heel persoonlijk, dat wisten we al.

    Ik wens de finalisten heel veel succes!

    Some angels choose fur instead of wings
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juni 2013 aangepast
    Deborah schreef:
    Yup Bloos, ik vond het leuk om te bouwen.
    Moeilijk ook, want je dwingt me om dingen te bouwen die ik niet ken, waar ik nooit op gekomen zou zijn, of wat niet mijn ding is, waardoor het beginnen moeilijk is, maar gaandeweg het bouwen blijk ik het dan toch leuk te vinden.

    Dank je :D Leuk om te horen dat je dingen moest bouwen waar je in het begin eigenlijk je bedenkingen over had en het later toch leuk vond. Dat was ook mijn bedoeling. Er zijn al zoveel opdrachten geweest dat het toch moeilijk is om steeds iets nieuws te bedenken. Jij had de vorige keer ook dingen dat ik dacht * Hoe doe ik dat * en als je bezig bent dan lukt het toch. ( na veel slopen en weer opbouwen :wink: )

    Ik hoop dat SimLibby en Natjeheist er klaar voor zitten want de volgende opdracht komt over enkele minuten online.
    En jullie weten het !! * Gillen als je iets niet weet of als de tijd te kort is om te bouwen *
  • natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    juni 2013 aangepast
    ^En weeral heb ik al men haren uit men hoofd getrokken bij het lezen van die opdracht! :mrgreen:
    Ziet er heel leuk uit, maar wel moeilijk. Het zal heel moeilijk zijn om te winnen van Simlibby.

    Oh ja, over de opstelling van de huisjes, moeten die allemaal aan elkaar hangen of mogen die los verspreidt staan over het strand?
    b7n6uom3g173.jpg
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juni 2013 aangepast
    natjeheist schreef:
    ^En weeral heb ik al men haren uit men hoofd getrokken bij het lezen van die opdracht! :mrgreen:
    Ziet er heel leuk uit, maar wel moeilijk. Het zal heel moeilijk zijn om te winnen van Simlibby.

    Oh ja, over de opstelling van de huisjes, moeten die allemaal aan elkaar hangen of mogen die los verspreidt staan over het strand?

    Kijk je dan wel goed uit met zonnen dat je niet verbrand op je hoofd :P

    Je mag de huisjes wel los van elkaar zetten maar ze moeten wel op één lijn staan. Dus niet 1 huisje ergens dicht bij het water en de ander weer dichter bij het gras of de straat.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2013 aangepast
    Wat een leuke opdracht.

    Op het moment heb ik één vraag.

    Welk kaveltype? Strand?

    Als we bewoonbaar doen krijgen we weer dat gezeur dat we geen gasfornuizen kunnen plaatsen (wat natuurlijk geen probleem hoeft te zijn).
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    juni 2013 aangepast
    Wat een gave opdracht :D
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juni 2013 aangepast
    SimLibby schreef:
    Wat een leuke opdracht.

    Op het moment heb ik één vraag.

    Welk kaveltype? Strand?

    Als we bewoonbaar doen krijgen we weer dat gezeur dat we geen gasfornuizen kunnen plaatsen (wat natuurlijk geen probleem hoeft te zijn).

    Dank je

    Je mag zelf een kavel plaatsen ergens op een strand. Hij hoeft niet te grenzen aan wegen en je mag ook zelf weten hoe groot de kavel wordt. Als die huisjes er allemaal maar op passen. En ik heb gewoon een woonkavel gepakt en daar kun je zoveel fornuizen op plaatsen als je wilt. Ik snap dus niet echt je probleem met die gasfornuizen, maar ik denk dat je een openbare kavel bedoelt ? Als je er een koelkast bij plaatst kunnen de bewoners nog koken ook :wink:
    xTurtly schreef:
    Wat een gave opdracht :D

    Dank je :lol:
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2013 aangepast
    Bloos6 schreef:
    SimLibby schreef:
    Welk kaveltype? Strand?
    Als we bewoonbaar doen krijgen we weer dat gezeur dat we geen gasfornuizen kunnen plaatsen (wat natuurlijk geen probleem hoeft te zijn).
    En ik heb gewoon een woonkavel gepakt en daar kun je zoveel fornuizen op plaatsen als je wilt. Ik snap dus niet echt je probleem met die gasfornuizen, maar ik denk dat je een openbare kavel bedoelt ? Als je er een koelkast bij plaatst kunnen de bewoners nog koken ook
    Ik heb ook geen probleem. Heb jij soms een probleem :wink: ? Ik bedoel inderdaad een openbare kavel. Je spreekt over een kavel en op het strand plaatsen dus ik vraag me af of je dan ook wilt dat de kavel ingesteld wordt als Strand (dan wordt er automatisch zand op de kavel geplaatst). Niet dus. Met terreinverf kunnen we dan gelukkig wel zand plaatsen.

    Als je trouwens wilt zien hoe ik je opdrachten op mijn site hebt geplaatst, hier kan je ze vinden (voor de laatste kavel heb ik trouwens het kaveltype strand genoemd bij de opdracht, dat vond ik logisch, dat kan ik nog aanpassen):
    http://simsexpressie.weebly.com/bouw-atelier.html
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juni 2013 aangepast
    SimLibby schreef:
    Ik heb ook geen probleem. Heb jij soms een probleem :wink: ? Ik bedoel inderdaad een openbare kavel. Je spreekt over een kavel en op het strand plaatsen dus ik vraag me af of je dan ook wilt dat de kavel ingesteld wordt als Strand (dan wordt er automatisch zand op de kavel geplaatst). Niet dus. Met terreinverf kunnen we dan gelukkig wel zand plaatsen.

    Als je trouwens wilt zien hoe ik je opdrachten op mijn site hebt geplaatst, hier kan je ze vinden (voor de laatste kavel heb ik trouwens het kaveltype strand genoemd bij de opdracht, dat vond ik logisch, dat kan ik nog aanpassen):
    http://simsexpressie.weebly.com/bouw-atelier.html

    Ik heb er ook geen probleem mee.
    Als ik de opdracht zou lezen zou ik denken aan een woonkavel, omdat iedereen een eigen huisje heeft. Als je het openbaar maakt ( strandkavel) dan kan iedereen gebruik maken van een huisje.
    Strand hoeft niet altijd zand te zijn en als je in sommige buurten kijkt is er genoeg zand bij het water om een kavel te plaatsen. bijvoorbeeld in Sunset Valley
    Screenshot-23_zps23e8dbb4.jpg

    En met de nieuwe patch kun je zelfs je kavel nu gedeeltelijk in het water plaatsen. 8)

    Dank je voor de link. Ik ga straks eens op mijn gemak kijken hoe je het allemaal gedaan hebt .
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2013 aangepast
    Gosh, Libby, dat wist ik helemaal niet. (Dat je een kavel als strand kan instellen dus)

    Ik had het inderdaad gelezen zoals Bloos het uitlegt.

    Ik moet toch die nieuwe patch maar eens ophalen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2013 aangepast
    ^ Cool he.

    Bloos,
    Het is toch grappig om op te merken hoe perspectief werkt. Ik lees dezelfde woorden als jij en een logisch gevolg voor mij was een strandkavel. Dat iedereen een eigen huisje heeft, hoeft geen woonkavel te betekenen. Denk maar aan het winkelcentrum van Deborah met die appartementen. Maar goed, perspectief he!

    Ik ben benieuwd wat je van de opdrachten op mijn site vind (jou opdrachten, Deborah, staat er trouwens ook tussen).

    Van die nieuwe patch, van in het water leggen, wist ik niet. Ik heb de patch nog niet uitgevoerd. Wacht eigenlijk op Nefje. Dus ik heb geen haast met die nieuwe patch, ik update alleen via Nefjes site. Anders niet.
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juni 2013 aangepast
    SimLibby schreef:
    ^ Cool he.

    Bloos,
    Het is toch grappig om op te merken hoe perspectief werkt. Ik lees dezelfde woorden als jij en een logisch gevolg voor mij was een strandkavel. Dat iedereen een eigen huisje heeft, hoeft geen woonkavel te betekenen. Denk maar aan het winkelcentrum van Deborah met die appartementen. Maar goed, perspectief he!

    Ik ben benieuwd wat je van de opdrachten op mijn site vind (jou opdrachten, Deborah, staat er trouwens ook tussen).

    Van die nieuwe patch, van in het water leggen, wist ik niet. Ik heb de patch nog niet uitgevoerd. Wacht eigenlijk op Nefje. Dus ik heb geen haast met die nieuwe patch, ik update alleen via Nefjes site. Anders niet.

    Ja inderdaad zo blijft het dus moeilijk om schrijvend dingen te verwoorden ;-)

    De opdrachten heb je heel mooi uitgewerkt *mijn complimenten*.
    Alleen bij de laatste dat kaveltype. Dat heb ik echt niet vernoemd in mijn opdracht. Er staat toch echt dat je een kavel op het strand moet plaatsen en niet wat voor kavel :P hihihi. Je hoeft het niet te veranderen hoor het is maar wat de lezer er van maakt hé. Ik zou denken *HUH een openbare kavel ?* En jij zou niks denken want je leest dat al in de opdracht.

    Ik wacht meestal ook op site van Nefje ,maar dit keer was ik zo nieuwsgierig naar de nieuwe dingen dat ik hem gelijk geïnstalleerd heb. Geduld stond dit keer op een heel laag pitje .
  • natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    juni 2013 aangepast
    Ik heb ontdekt dat je met de nieuwe patch een 2e huis voor in te wonen kan aankopen. Best wel cool.

    Ik had begrepen uit je opdracht dat het een woonkavel was, want er moest een keukentje enzo in en het is niet de bedoeling als zij daar wonen dat iedereen zomaar eventjes kan binnenwandelen in hun huisjes.
    b7n6uom3g173.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2013 aangepast
    ^ Cool dat dat kan zonder de uitbreiding. Volgens mij kunnen Sims nu ook verhuizen naar een andere buurt.
    Bloos6 schreef:
    Alleen bij de laatste dat kaveltype. Dat heb ik echt niet vernoemd in mijn opdracht. Er staat toch echt dat je een kavel op het strand moet plaatsen en niet wat voor kavel
    Nee, dat klopt. Alleen dan maak ik vrij snel de overweging welk kaveltype te gebruiken. Misschien komt dat ook door mijn site. Ik ben veel bezig (geweest) met beschikbare kaveltypes voor CAW en De Sims 3 en de vereiste/aanbevolen voorwerpen per kaveltype. Dus dat leeft nog steeds erg bij me.
    Bloos6 schreef:
    De opdrachten heb je heel mooi uitgewerkt *mijn complimenten*.
    Alleen bij de laatste dat kaveltype. Dat heb ik echt niet vernoemd in mijn opdracht.
    Je hoeft het niet te veranderen hoor het is maar wat de lezer er van maakt hé.
    Thanks! Het is jouw opdracht dus ik heb het aangepast met een opmerking erbij:
    SimsExpressie schreef:
    Kaveltype: bewoonbaar (opmerking: je kan via terreinverf zand plaatsen op de kavel. Je kan ook het openbare kaveltype Strand gebruiken, dan heeft de kavel automatisch zand, alleen dan kan je geen gasfornuizen plaatsen op de kavel).
    Maar inderdaad, het is wat de lezer er van maakt. Het is op mijn site natuurlijk ook geen wedstrijd dus er is wat meer ruimte om je bepaalde vrijheden te veroorloven. Die geef jij natuurlijk ook, alleen het is toch net weer iets anders als je de opdrachten bouwt via SimsExpressie.
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juni 2013 aangepast
    SimLibby schreef:
    Thanks! Het is jouw opdracht dus ik heb het aangepast met een opmerking erbij:

    Ik heb het gelezen en je hebt het heel netjes opgelost zo :thumbup:

  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juli 2013 aangepast
    Lukt het bouwen dames ?
    Zijn jullie op tijd klaar of moet er een verlenging komen ?
  • natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    juli 2013 aangepast
    Ik ben er volop mee bezig maar ben niet volledig zeker dat ik het zal halen.
    Tot welke dag plan je het inlevertopic open te houden?
    b7n6uom3g173.jpg
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juli 2013 aangepast
    natjeheist schreef:
    Ik ben er volop mee bezig maar ben niet volledig zeker dat ik het zal halen.
    Tot welke dag plan je het inlevertopic open te houden?

    Ik wil het inlevertopic sluiten op 21 Juli. Als het je niet lukt wel gillen hé.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2013 aangepast
    21 juli moet wel lukken. Anders trek ik TIJDIG aan de bel.
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juli 2013 aangepast
    Oké dan hoor ik het wel als het niet lukt :D
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2013 aangepast
    Bloos, ik heb toch wat meer tijd nodig. Er zijn onverwachts wat dingen tussen gekomen dus ik heb het druk.
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juli 2013 aangepast
    Oke ik zal het verlengen met een week . Is dat lang genoeg ?
  • natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    juli 2013 aangepast
    Dat zou mij ook wat beter uitkomen, moet nog 3 huizen volledig inrichten en nog de volledige presentatie maken.
    b7n6uom3g173.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2013 aangepast
    Ik had zelf ook zo eind juli in mijn hoofd.
  • natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    juli 2013 aangepast
    Ik vroeg me nu net af na het opnieuw lezen van de opdracht of dat het gezamelijke huisje ook moet voldoen aan die maten? (Want anders heb ik een groot probleem en heb ik nog extra tijd nodig)
    b7n6uom3g173.jpg
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juli 2013 aangepast
    @ natjeheist

    Ja alle huisjes moeten dezelfde maten hebben.
    Allemaal even lang behalve de breedte mag anders zijn van de huisjes.

    Dus ook het gezamenlijke huisje moet aan die maten voldoen.

    Je hebt nog bijna 2 weken hoor. Als de inlevertopic open is heb je nog een week tot het stemmen begint. Lukt dat niet ?

    Edit : Oh ik dacht dat de inlevertopic nog niet open was. Nou dan hou ik hem gewoon nog een week langer open dan heb je dus nog 2 weken.
    Dat moet toch wel lukken ?

  • natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    juli 2013 aangepast
    Oh sh*t, nu moet ik mijn volledige plan aanpassen en bijna alles opnieuw doen! Welja, ik begin er zometeen wel aan. :roll:
    b7n6uom3g173.jpg
  • natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    juli 2013 aangepast
    Werkelijk alles loopt verkeerd met deze opdracht. Ik had daarnet meer dan een uur gebouwd en dan wil ik opslaan en krijg ik plots de melding dat de sims niet meer werkt. Het was bijna af en nu wil ik opstarten en krijg ik 1 of andere foutmelding. Hier heb ik al vaker last van gehad en soms lost het op vanzelf na een dag of 2 en andere keren heb ik mijn sims al volledig moeten opnieuw installeren. Laten we dus maar hopen dat het wel weer zal werken en laat ik nu maar een back-up maken van mijn spellen in geval dat... :roll:
    b7n6uom3g173.jpg
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2013 aangepast
    Wat je kan proberen voordat je opslaat is je creatie delen (niet om te uploaden maar als back-up voor jezelf). Zelfs als het opslaan niet lukt staat je creatie in je map exports en die kan je dan via de map downloads weer installeren via de launcher. Vervolgens start je een nieuw spel en plaats je de download. Trouwens, misschien hoeft dat niet eens want als je deelt wordt het ook in de spelbibliotheek opgeslagen.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top