Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Spel sluit af

Renee030303Renee030303 Berichten: 305
Dag iedereen

Telkens als mijn spel bijna opgestart is, sluit mijn spel af krijg ik deze melding:

Exception raised

Unhandles page fault on read access to 0x00000000 at address 0x00708f0f.
Do you wish to debug it?

En dan kan ik ja of nee kiezen... Iemand een idee?

Groetjes
Renée


EDIT: ik denk dat er steeds een andere code staat... nu staat er "...0x00000008 at address 0x00708b46".

Reacties

  • kevinckevinc Berichten: 25
    augustus 2012 aangepast
    heb je al een keer op 'ja' geklikt??
  • LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    augustus 2012 aangepast
    Ik heb even voor je gegoogled. Er zijn veel meer mensen met dit probleem.
    Op het engelstalige forum vond ik deze (mogelijke) oplossing:
    In de map (mijn) documtenten > Electronic Arts staat een map: De Sims 3.
    Wijzig de naam van deze map in (bijvoorbeeld) De Sims 3_oud.
    Start daarna je spel opnieuw op.
    Er wordt nu een nieuwe map De Sims 3 aangemaakt.
    Als je spel helemaal gestart is kan je het weer afsluiten.
    Nu staan er twee mogelijke acties:

    1. De makkelijkste:
    wijzig de naam van de nieuw aangemaakte map naar De Sims 3_nieuw en wijzig de naam van de oude map De Sims 3_oud weer naar De Sims 3. Nu zou je spel weer moeten werken. Als dat niet zo is, kan je mogelijkheid 2 proberen:

    2. Wijzig de naam van de (oude) De Sims 3 map weer naar De Sims 3_oud en wijzig de naam van de De Sims 3_nieuw map weer naar De Sims 3. (De uitgangssituatie voordat je mogelijkheid 1 probeerde)

    Kopieer de mappen die in de De Sims 3_oud map staan naar de De Sims 3 map. Als je ook mods gebruikt moet je de map mods niet kopiëren.
    Probeer nu of je spel weer werkt.

    Zo niet dan gooi de de De Sims 3 map weg en start je je spel weer. Er wordt dan weer een nieuwe De Sims 3 map aangemaakt. Dan kopieer je alleen je saves en saved worlds van de De Sims 3_oud naar de nieuwe map en probeer je het spel weer op te starten.

    Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Let erop dat je in ieder geval nooit de De Sims 3_oud map weggooit en dat je de inhoud van die map kopieert en niet verplaatst, daar staan al je opgeslagen gegevens in. Pas als alles met de nieuwe map werkt en je zeker weet dat je de oude map niet meer nodig hebt kan je hem weggooien.

    De site waar ik deze oplossingen vandaan heb: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/103559.page
    Je moet wel eerst de taal van het forum instellen op engels.


  • Renee030303Renee030303 Berichten: 305
    augustus 2012 aangepast
    Waw,bedankt! Ik ga da uitproberen! Enorm bedankt :-)
  • Renee030303Renee030303 Berichten: 305
    augustus 2012 aangepast
    Bedankt LinSyl!! Het heeft geholpen :) Ik heb het niet direct toegepast omdat mijn spel plots weer werkte, maar ik had het weer dus gebruikte je hulp :) Ik heb uiteindelijk de 'moeilijkste' manier moeten gebruiken tot het weer werkte (ik zal het even opnoemen voor nog mensen die problemen hebben):
    1. Mapje De Sims 3 veranderd naar De Sims 3_oud
    2. Spel opgestart en weer afgesloten
    3. Saves, gedownloade werelden En downloads (dit stond er bij jou niet bij) gekopieerd uit het oude mapje en geplakt in het niet.

    Amai, ik heb mijn spel minstens 10 keer opnieuw opgestart ofzo, omdat ik eerst die 'makkelijkere' methodes deed :). Nogmaals bedankt!

    PS: ik heb ergens gelezen dat iemand met een mac dit probleem had, ik speel inderdaad ook op een mac: macbook pro
  • LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    augustus 2012 aangepast

    Fijn dat het gelukt is. :D
    Ik had de downloadsmap er inderdaad niet bij gezet, hier kunnen namelijk ook verkeerde bestanden inzitten waardoor je spel weer niet zou werken.
    PS: ik heb ergens gelezen dat iemand met een mac dit probleem had, ik speel inderdaad ook op een mac: macbook pro
    Dat dacht ik wel, daarom heb ik die persoon ook naar dit topic doorgestuurd. Ik hoop dat het haar ook helpt.
  • Renee030303Renee030303 Berichten: 305
    augustus 2012 aangepast
    LinSyl schreef:
    Ik had de downloadsmap er inderdaad niet bij gezet, hier kunnen namelijk ook verkeerde bestanden inzitten waardoor je spel weer niet zou werken.

    Ja dat dacht ik wel, maar ik heb enkel downloads uit de store, dus ik dacht dat het wel geen kwaad kon :p

    Nog eens bedankt!
  • Prisky1982Prisky1982 Berichten: 5
    augustus 2012 aangepast
    Ik heb jullie advies gevolgd, maar het gaat nog steeds fout. Denk jullie dat het door de downloads van de Sims store zelf zijn?

    Groetjes en bedankt.
  • LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    augustus 2012 aangepast
    Nee, de downloads uit de store zouden geen problemen moeten geven. Maar om dat zeker te weten kan je het spel starten zonder downloads. In het startmenu kan je op het tabblad gedownload materiaal het vakje: zonder creaties laten draaien aanvinken. Dan wordt het spel gestart met alleen de spullen die standaard bij het spel horen.

  • Prisky1982Prisky1982 Berichten: 5
    augustus 2012 aangepast
    Bedankt voor de tips, maar ik ben er achter gekomen wat het probleem is, Caches! Ik heb dit gevonden en gedaan wat ze zeiden: https://help.ea.com/article/how-to-clear-your-cache-for-the-sims-3-on-a-mac

    Ik speel nu weer een tijdje zonder problemen. Mocht het niet zo zijn, dan laat ik dit asap weten.

    Nogmaals bedankt :D
  • Prisky1982Prisky1982 Berichten: 5
    augustus 2012 aangepast
    Laat maar, weer een debug probleem. Op zoek naar het antwoord dus :cry:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top