Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

SimsExpressie

Reacties

  • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
    augustus 2014 aangepast
    Creëer een Wereld-tool

    De pagina Alles over terreinverf heb ik hernoemd in Alles over texturen. Dat dekt de lading wat beter. Hier staan deze handleidingen:
    • CAW gereedschap: Terrein
    • CAW gereedschap: Wegens
    • Lijst met afbeeldingen van standaard CAW texturen
    • Afbeeldingen bij texturen maken
    • Texturen organiseren in mappen
    • Terreinverf installeren
    • Zelf texturen maken
    • Kant en klare texturen downloaden: wegens & terreinverf

    Dit lijstje is nu aangevuld met een nieuwe handleiding: Texturen extracten uit EA werelden

    Mocht je dit niet willen doen, ik heb het voor je gedaan van een flink aantal EA werelden, zowel van werelden van uitbreidingen als van store werelden. Deze (gratis) downloads kan je vinden op de pagina: Kant en klare texturen downloaden: wegens & terreinverf. Deze pagina heb ik trouwens ook hernoemd. Op deze pagina vind je afbeeldingen van de texturen (wegens & terreinverf) en een download link.

    Ook heb ik de gebruikershandleiding --> 5. Wegen en bomen aangevuld met voorbeelden die je kan downloaden om je te helpen je eigen aangepaste weg te creëren. Deze voorbeelden bestaan uit afbeeldingen van wegens en afbeeldingen van de instellingen die zijn gebruikt om de weg samen te stellen.

    Verder heb ik het YouTube filmpje Sims 3 - Import full neighborhoods into Create a World with objects, lots etc vertaald. Deze handleiding kan je hier vinden: Bestaande buurten importeren in CAW.

    Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
    Post edited by SimsExpressie on
  • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
    augustus 2014 aangepast
    Creëer een Wereld-tool


    Hoogtekaarten en afgelegen terrein

    Introductie:
    Iedere wereld die gemaakt wordt met de Creëer een Wereld-tool begint met een hoogtemap. Er zijn standaard hoogtemappen om mee te werken, je kan er ook zelf één maken of er één downloaden, bijvoorbeeld omdat je het landschap van Appaloosa Plains zo mooi vindt of omdat het vormgeven van het terrein voor jouw wereld maar niet lukt. Het maken van je eigen hoogtekaart of er één downloaden kan je veel tijd schelen in het werken met het terreingereedschap. Wanneer je met hoogtekaarten werkt, kan je ook te maken krijgen met afgelegen terrein oftewel distant terrain. Wat is dat eigenlijk? En hoe gebruik je dit?

    Inhoudsopgave:
    • CAW gereedschap: De standaard mappen
    • CAW gereedschap: Terrein
    • Hoogtekaarten maken: algemene informatie
    • Hoogtekaarten exporteren uit EA buurten
    • Hoogtekaarten maken met Earth Explorer (en andere hoogtekaarten maken)
    • Kant en klare hoogtekaarten downloaden
    • Afgelegen terrein / Distant terrain

    Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
    Post edited by SimsExpressie on
  • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
    augustus 2014 aangepast
    Creëer een Wereld-tool

    CAW Tutorials
      Afgelegen terrein plaatsen en positioneren
      Deze pagina had ik al maar heb ik hernoemd. Bovendien heb ik de informatie uitgebreid met de handleiding "Tutorial: hoe Distant terrain plaatsen".
        Aangepaste bruggen maken door te herkleuren
          Wereld installeren zonder te uploaden naar Uitwisseling
            24 bit .png afbeelding maken en exporteren, installeren, uploaden, verwijderen
            Deze handleiding heette eerst "Wereld exporteren". Ook heb ik de handleiding aangepast. Voorheen beschreef ik hier hoe je een 24 bit .png afbeelding kon geven aan de wereld door een afbeelding van het internet te plukken. Nu beschrijf ik hoe je een 24 bit .png afbeelding van je wereld kan maken en deze kan geven aan de wereld (in de omschrijving) alvorens je de wereld exporteert.
              WPID bestand wijzigen om wereld andere ID te geven om nogmaals te uploaden naar Uitwisseling
              Werelden kunnen slechts eenmaal naar de Uitwisseling geüpload worden, zelfs als je de wereld eerst uit je Studio verwijdert. Hier staat hoe je dezelfde wereld meer dan eens kan uploaden naar de Uitwisseling.
                Bestaande buurten importeren in CAW
                Deze pagina had ik al maar ik linkte vooral naar het Engelstalige YouTube Filmpje wat uitlegt hoe je dit moet doen. Nu heb ik dit filmpje vertaald.

                CAW Resources

                Dit zijn mijn downloads die ik speciaal heb gemaakt voor mijn site door bijvoorbeeld het extracten van texturen, hoogtekaarten, INI bestanden en colour ramps. Her en der op mijn site, wel bij de juiste handleiding, kunnen deze bestanden gedownload worden. Ik heb besloten al mijn downloads ook op één pagina aan te bieden, voor hen die geïnteresseerd zijn. De downloads kunnen gratis uit mijn BOX account gedownload worden.
                  CAW Resources
                  Update 8-8-2014: bovenstaande link werkt niet meer want ik heb mijn resources verplaatst naar een nieuwe website: SimsExpressie CAW Resources

                  Bibliotheek

                  Ik heb de Bibliotheek in een nieuw jasje gestoken. Ik heb de tabellen, waar de informatie in staat, vernieuwd om ze overzichtelijker en rustiger te maken. Ook heb ik al de informatie (links) naar externe sites nagelopen. Dit had ik pas nog gedaan dus deze links kloppen nog maar ik heb inmiddels weer wat CAW handleidingen vertaald en dan verwijder ik altijd de link naar de Engelse handleiding, die ik vertaald heb, uit de Bibliotheek. Per slot van rekening, SimsExpressie is een Nederlandstalige website. Dus de Bibliotheek is weer helemaal up to date met mijn website, ook de links naar mijn website kloppen weer. Dat is een paar dagen anders geweest omdat ik namelijk wat pagina's had hernoemd en deze wijzigingen nog moest doorvoeren in de Bibliotheek.
                    Bibliotheek

                    De Sims 3

                    Technisch gezien zijn deze tips niet nieuw. Op mijn forum (wat niet meer bestaat) had ik twee topics geschreven met deze tips. Toen ik op het punt stond mijn forum op te doeken heb ik de tips verplaatst naar pagina's op mijn site maar tot nu toe kon ik geen handige plek vinden om ze te linken dus ik had ze via de site map gelinkt. Dat wil zeggen, tot een paar uur geleden, toen ik (eindelijk) een ingeving kreeg over waar ik ze het beste kan linken, namelijk bij de technische ondersteuning van De Sims 3.
                      Tip 20 Geen toegang tot een topic
                      Het gebeurt regelmatig dat mensen geen toegang krijgen tot een bepaald topic op het De Sims 3 forum: "Oeps ... Je hebt onvoldoende privileges om toegang te krijgen tot dit bericht". Hier staat de oplossing.
                        Tip 21 Functioneel, overbodig en gedeeltelijk quoten
                        Op het officiële De Sims 3 forum worden vaak hele lappen met tekst gequote. Dit komt vaak niet de leesbaarheid en overzichtelijkheid van een topic ten goede. Het leidt af van de vraag die gesteld wordt, het is dus onoverzichtelijk en het werkt als een stoorzender omdat je niet duidelijk en snel de reactie kan lezen maar moet zoeken naar de reactie omdat er allerlei overbodige quotes voor staan. Hier volgen wat tips.

                        Bouw atelier

                        Voor de forumwedstrijd Build my Dream seizoen 6 heb ik weer een leuke opdracht bedacht die je ook op mijn site kan vinden:
                          BMD 6-5 Afvallige Amish
                          Een huishouden van Amish Sims die zijn verstoten door hun eigen gemeenschap omdat ze net iets moderner zijn en dus hebben besloten hun eigen gemeenschap te stichten. Maar het blijven de Amish!

                          Mijn Studio

                          Doorgaand op de Amish Sims, ik heb deze opdracht ook gebouwd en de bijbehorende Sims. Die kunnen inmiddels gedownload worden vanaf de Uitwisseling. De Sims kunnen los en als huishouden gedownload worden. Meer informatie, afbeeldingen en een downloadlink kan je hier vinden:
                            Amish huis
                              Amish huishoudens

                              Site updates: nieuwe lay-out en indelingen

                              Ik heb (eindelijk) een nieuwe lay-out ingesteld die ik hier en daar wat heb gepimpt. Ik ben tevreden met de nieuwe lay-out, ik vind het veel duidelijker en mooier zo. De menubalk, en onderliggende submenu's, bij de vorige lay-out werden me een beetje te druk. Dus ik heb hier en daar ook wat verplaatst en samengevoegd. Ook heb ik pagina's hernoemd. Wil je weten welke wijzigingen ik heb doorgevoerd, dan kan je dit bericht op mijn site lezen.


                              Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
                              Post edited by Onbekende gebruiker on
                            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                              juni 2014 aangepast
                              CAW: Source Textures (.dds) converteren naar .jpg

                              Een hele tijd geleden heb ik een reeks handleidingen gemaakt Alles over texturen: wegens & terreinverf waaronder deze handleiding: Afbeeldingen bij texturen maken.

                              De texturen (.dds bestanden) die gebruikt worden voor CAW hebben geen afbeeldingen. Zo is het lastig snel te zien hoe de textuur eruit ziet behalve door de textuur te openen in CAW en dan maar hopen dat je de textuur die je wilt gebruiken meteen te pakken hebt. Door afbeeldingen te maken bij deze texturen wordt het een stuk gemakkelijker om met terreinverf te werken. In deze handleiding noem ik een aantal manier hoe je dit kan doen en de gratis programma's waarmee dat kan.

                              Nu heb ik onlangs een nieuw gratis programma ontdekt waarmee dit kan: XnConverter.
                              Ik heb dit programma en een korte uitleg over dit programma natuurlijk opgenomen in de handleiding en bij de gratis software, ik wil er toch ook een bericht over plaatsen omdat ik het een goed programma vind. Dit programma kan namelijk meerdere .dds bestanden tegelijk converteren naar .jpg en zelfs hele mappen. Dit programma kan onder meer ook .bitmap bestanden converteren naar .jpg en nog veel meer. Een aanrader dus wat mij betreft! Installatie is niet eens vereist, je kan het programma namelijk ook downloaden als zip bestand. Wil je meer weten, kijk dan even bij bovengenoemde handleiding.

                              Berichten op SimsExpressie

                              Berichten op mijn thuispagina, voor de geïnteresseerden:

                              - SimsExpressie en De Sims 4
                              - CAW: Bouwers gezocht voor Zonnegem
                              - Nieuwe creatie: Boomhuis - Treehouse
                              - Een boomhuis bouwen

                              Zoals altijd kan je kijken bij de sitemap van SimsExpressie voor een geüpdate overzicht.

                              De Sims Middeleeuwen Gids

                              Onlangs heb ik mijn andere website De Sims Middeleeuwen Gids onder handen opgenomen zoals te lezen in dit bericht. Dus neem eens een kijkje. Op de thuispagina staat de site map.

                            • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                              juli 2014 aangepast
                              Creëer een Wereld-tool: tutorials

                              Ik besloot deze handleidingen te vertalen toen ik bezig was met mijn eerste wereld en al snel constateerde dat ik nog niet goed ben in het bewerken van terrein. Ik heb mijn wereld toen gelaten voor wat het was om deze handleidingen te maken. Natuurlijk heb ik de handleidingen ook zelf doorlopen om meer ervaring te krijgen met het maken van bergen, valleien en ravijnen. Denk eraan, oefening baart kunst! Ik ben inmiddels al beter dan toen ik aan deze handleidingen begon en ben best tevreden met mijn creaties.

                              Terrein vormgeven

                              Vormgeven: Bergen
                              iA9HcmrTD5gYS.jpg

                              Vormgeven: Valleien
                              ibf9gI1iOKSBUp.jpg

                              Vormgeven: Ravijnen en kliffen
                              iRGRUzrftcS9c.jpg

                              Vormgeven: Kavels plaatsen op oneven terrein
                              Problemen en oplossingen
                              i0zNtwdsZwtle.jpgiIvLeS0O8AOo7.jpg


                              Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
                            • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                              augustus 2014 aangepast
                              Creëer een Wereld-tool: resources

                              De CAW Resources zijn aangevuld met de resources van de store werelden: Dragon Valley, Roaring Heights en Sunlit Tides. Ik heb onlangs de volgende resources extract van deze werelden en deze kunnen inmiddels (gratis) gedownload worden:
                                Hoogtekaarten
                                  Texturen: terreinverf en wegens
                                    INI bestanden en colour ramps

                                    Via deze link vindt je ook de resources van andere werelden (zowel van uitbreidingen als van store werelden).
                                    De resources kunnen ook via deze site gedownload worden: SimsExpressie CAW Resources.

                                    Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
                                    Post edited by Onbekende gebruiker on
                                  • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                                    juli 2014 aangepast
                                    Creëer een Wereld-tool: Afgelegen terrein

                                    Ik heb een handleiding over afgelegen terrein plaatsen en positioneren. Hier stonden onder meer al de coördinaten waar het afgelegen terrein mee geplaatst moet worden via het venster Eigenschappen in CAW. Ik heb de coördinaten inmiddels een eigen pagina gegeven waar ik ook previews (afbeeldingen) heb opgenomen van al het beschikbare afgelegen terrein. Ook heb ik de metagegevens namen nagekeken in CAW en de pagina bijgewerkt met deze gegevens: de namen die ik noemde bij het aangepaste afgelegen terrein bleken niet te kloppen, nu wel! Aangezien dit om downloads gaat ging ik ervan uit dat de genoemde namen bij ons (de Nederlandstalige CAW) hetzelfde zouden zijn, dit bleek niet het geval.

                                    Afgelegen terrein coördinaten, previews en downloads
                                    Dit is een overzicht van al de beschikbare afgelegen terrein: hetzij doordat dit standaard in CAW aanwezig is als de bijbehorende uitbreiding is geïnstalleerd, hetzij doordat spelers afgelegen terrein beschikbaar hebben gesteld door een download. Op deze pagina staat al het afgelegen terrein, de vereiste, de metagegevens naam (zodat je het makkelijk kan vinden in CAW), aanbevolen coördinaten om het afgelegen terrein te plaatsen, instructies over hoe het afgelegen terrein geplaatst moet worden en, indien van toepassing, een link naar de betreffende download. Ook staat er een preview van het bijbehorende afgelegen terrein.

                                    Deze pagina is te vinden onder Hoogtekaarten en afgelegen terrein waar meer handleidingen staan in dit verband.

                                    Voorbeeld afgelegen terrein Sunset Valley:
                                    i1mwEX9XATzp0.jpg

                                    Voorbeeld afgelegen terrein Riverview:
                                    ibd3QRecHC5SCb.jpg

                                    Voorbeeld afgelegen terrein Dragon Valley:
                                    izLTYUCmT1H8V.jpg


                                    Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
                                  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
                                    juli 2014 aangepast
                                    Even een vraagje,

                                    Ga je op je site ook plaats maken voor De Sims4?

                                    Some angels choose fur instead of wings
                                  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                                    juli 2014 aangepast
                                    Niet waarschijnlijk, op het moment voel ik nog steeds niet de behoefte De Sims 4 te kopen: http://www.simsexpressie.nl/thuis/simsexpressie-en-de-sims-4



                                    EDIT:
                                    Toen ik een week geleden De Sims 2 gratis downloadde zag ik dat ook ik De Sims 4 CAS demo in mijn origin account heb gekregen. Die ben ik nu aan het installeren. Eens even kijken hoe ik dit vind, misschien word ik wat enthousiaster of kan ik toch wat tutorials maken met de demo (want tutorials maken vind ik altijd wel erg leuk). Ik heb de prijzen ook even bekeken, vindt het vrij duur en weet nog niet of ik het er voor over heb.
                                    Post edited by Onbekende gebruiker on
                                  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
                                    juli 2014 aangepast
                                    Misschien moet je je dan toch eens aanmelden bij EA.
                                    Vaak krijgen fansites een evaluatie exemplaar.
                                    Volgens mij kan Nefje daar wel wat over vertellen.
                                    Zeker als je goede en objectieve reviews schrijft. (en ik kan hiervoor wel als referentie dienen)

                                    Some angels choose fur instead of wings
                                  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                                    augustus 2014 aangepast
                                    Wat ben je toch lief, dank je wel!

                                    Ik schrijf alleen geen reviews, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik ben meer van de handleidingen maken/vertalen en informatie handig in kaart brengen. Dat vind ik erg leuk om te doen. Ik heb alles wat ik op het moment uit de demo kon halen in kaart gebracht voor mijn site. Ik heb toch maar een De Sims 4 gedeelte opgenomen. Alleen, ik heb niet gespeeld met de demo. Dat trok me niet en ik denk dat een evaluatie versie me ook niet zal trekken. Anders had ik me wel helemaal uitgeleefd met de demo. Ik heb een paar keer met de hendeltjes gesleept, beetje rondgekeken, wat dingen uitgeprobeerd en dat was het. Ik vind het vooral handig als ik even wat wil controleren.

                                    Mooie tabelletjes maken met de extracte info en afbeeldingen trekt me dan weer wel. Dan kan ik ook mijn html5/css3 oefenen want ik wil hierin beter worden want ik wil een webdesigner zijn, correctie, ik gooi het gewoon de ether in: ik BEN een webdesigner. And the more I learn, the less I know. Mijn grootste 'probleem' is dat ik gewoon nog niet zo snel ben met designen. En sneller word ik alleen door veel te oefenen.

                                    Heel erg bedankt! Ik voel me gewaardeerd!


                                    Updates: De Sims 4

                                    Zoals het bovenstaande verhaal wel duidelijk maakt heb ik ook De Sims 4 CAS demo. Vandaar dat ik toch besloot een aantal pagina's samen te stellen, gebundeld onder De Sims 4 in de menubalk. Ik vind handleidingen maken nu eenmaal erg leuk en als ik begin ben ik nauwelijks te stoppen, ik heb de nacht doorgehaald (wat ik niet meer moet doen, ik ben geen 20 meer!). Al weet ik niet of ik meer handleidingen en dergelijke zal maken want op het moment weet ik nog niet of ik De Sims 4 ga kopen. Ik neig er eigenlijk nog steeds naar het niet te kopen. In dit geval zal SimsExpressie een doorverwijs functie op zich nemen door handige links naar handleidingen en dergelijke over De Sims 4 op te nemen in de Bibliotheek, die ik zojuist trouwens heb aangevuld met handige De Sims 4 links, precies zoals ik al schreef in dit bericht.

                                    isfBsuhdIDmtb.jpg
                                      De Sims 4 Algemeen
                                        De Sims 4 Eigenschappen
                                          De Sims 4 Doelen
                                            De Sims 4 Creëer-een-Sim Lessen
                                              De Sims 4 Technisch

                                              Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
                                            • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                                              augustus 2014 aangepast
                                              Creëer een Wereld-tool

                                              Ik had al een onderdeel met CAW resources maar ik heb daar nu een nieuwe site van gemaakt:

                                              SimsExpressie CAW Resources

                                              Dit zijn mijn resources die ik gemaakt heb voor mijn site SimsExpressie door het extracten van texturen (wegens en terreinverf), hoogtekaarten, INI bestanden en colour ramps van EA werelden. De downloads staan verspreid op mijn site, wel bij de juiste handleiding, en dus heb ik besloten ze te bundelen zodat ze vanaf één plek gedownload kunnen worden, voor de geïnteresseerden. Ik heb ook afgelegen terrein (DT) opgenomen: links naar downloads wanneer dat gedownload moet worden, coördinaten en previews. De resources kunnen gratis gedownload worden vanuit mijn Box account. Registratie is niet vereist.

                                              Uiteraard is deze site ook te bereiken via het CAW gedeelte van SimsExpressie.

                                              Bouw atelier

                                              Met dank aan Dien is er een nieuwe leuke bouwopdracht: BMD 7-1 Back to basics.


                                              Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
                                            • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                                              CAW Resources: Lunar Lakes

                                              Helemaal vergeten te melden, voor de CAW liefhebbers, de resources van de store wereld Lunar Lakes zijn inmiddels beschikbaar: de hoogtekaart, texturen (wegens en terreinverf), afgelegen terrein, INI & Colour ramps: Resources Lunar Lakes.

                                              Dit is de laatste wereld waar ik de resources nog niet van had extract. De resources van al de EP (uitbreidingen) en store werelden kunnen dus worden gedownload. Hiervoor heb ik inmiddels een nieuwe site aangemaakt: SimsExpressie CAW Resources. De resources kunnen gratis uit mijn Box account gedownload worden (registratie is niet nodig). Veel plezier ermee!

                                              Bouw atelier

                                              Met dank aan Dien is er een nieuwe leuke bouwopdracht: BMD 7-2 Familie woning.

                                              Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.


                                            • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                                              september 2014 aangepast
                                              De Sims 4 Verzamelbare collecties

                                              Ik heb inmiddels van een aantal collecties een overzicht gemaakt, deze kan je vinden bij De Sims 4 Gidsen:
                                              1. Kikkersoorten
                                              2. Bloemen, Fruit, Groente en Kruiden
                                              3. MySims-Trofeeën Nieuw!
                                              4. Metalen
                                              5. Kristallen
                                              6. Elementen
                                              7. Ansichtkaarten Nieuw!
                                              8. Fossielen
                                              9. Microscoopprints
                                              10. Ruimteprints Nieuw!
                                              11. Buitenaarde wezens Nieuw!
                                              12. Ruimtestenen Nieuw!
                                              13. Vissoorten

                                              De andere collecties heb ik bijna klaar dwz ik heb bijna alles gevonden. Daarna moet ik die gegevens (de meeste afbeeldingen heb ik al gemaakt! maar moet ik nog uitsnijden) natuurlijk nog verwerken in een mooie tabel voor mijn site. Wanneer ik dat heb gedaan zal ik al de collecties aanvullen met hoe je aan de collecties kan komen en wat je ermee kan.

                                              Creëer een Wereld-tool

                                              Ik heb een aantal wijzigingen aangebracht. Hieronder de belangrijkste wijzigingen:

                                              CAW Technische ondersteuning
                                              • 'CAW updaten' en 'CAW versie achterhalen' heb ik samengevoegd tot één pagina 'CAW versie achterhalen en updaten'.
                                              • De pagina 'CAW Oplossingen zoeken' (of hoe die pagina ook heette, dat ben ik dus vergeten) heet nu 'CAW draait niet goed, foutmeldingen en bugs'. Daarbij heb ik de pagina bijgewerkt en aangevuld.
                                              • Ik heb een nieuwe pagina gemaakt 'CAW export of upload mislukt of fout bij laden eigen wereld'.

                                              Andere wijzigingen zijn vooral visueel. Zo ziet bijvoorbeeld de pagina CAW Tutorials er iets anders uit, rustiger wat mij betreft. Ik gaf bij de CAW Tutorials allerlei tekst en uitleg, dit heb ik verwijderd: laat de namen van de handleidingen maar voor zichzelf spreken!

                                              Nieuw onderdeel: Forums

                                              Nu met het nieuwe De Sims Forum en oude De Sims 3 Forum lijkt dit onderdeel me wel handig. Je kan rechtstreeks naar deze sites vanuit 'Forums'. Bovendien kan je hier de contact gegevens van EA vinden (die eerst stonden bij De Sims 3 Technisch) zodat ik niet bij zowel De Sims 3 als De Sims 4 de contactgegevens hoef te vermelden (inefficiënt). Ook staat hier Forum hulp en informatie:
                                              • Avatar instellen bij profiel (verhuisd van De Sims 3 Downloaden en uploaden)
                                              • Geen toegang tot een topic (verhuisd van De Sims 3 Technisch)
                                              • Functioneel quoten (verhuisd van De Sims 3 Technisch)
                                              • Afbeelding of woord aan link koppelen (verhuisd van De Sims 3 Downloaden en uploaden)
                                              • Afbeeldingen maken en uploaden (verhuisd van De Sims 3 Downloaden en uploaden)
                                              • Achtergrond van forum(s) veranderen Nieuw!
                                              • Leidraad bij het nieuwe De Sims Forum Nieuw!
                                              • De Sims Forum Badges Nieuw!
                                              • Oplossingen zoeken (verhuisd van De Sims 3 Technisch)

                                              De pagina's die ik verhuisd heb naar dit nieuwe onderdeel gaan over het forum: zowel voor De Sims 3 als De Sims 4. Aangezien ik het nergens op vindt slaan al deze pagina's zowel bij De Sims 3 als De Sims 4 neer te zetten leek het me handiger een nieuw onderdeel te maken waar ik pagina's kan plaatsen die al de spellen overlappen. Daarbij heb ik de pagina;s die ik verhuisd heb aangepast en geschikt gemaakt voor het nieuwe forum aangezien daar sommige dingen (zoals uploaden) anders werken.

                                              Algemene updates

                                              Ik heb meerdere dingen, dan hierboven genoemd, gewijzigd: pagina's verplaatst en aangevuld. Over sommige dingen ben ik nog niet tevreden dus ik verwacht nog niet klaar te zijn. Al richt ik me nu eerst op het maken van handleidingen voor De Sims 4. Ook heb ik veel links die linkten naar het oude De Sims 3 USA forum vervangen met de links naar het nieuwe USA forum zodat bezoekers zo min mogelijk last hebben dat ze geen toegang krijgen tot een topic omdat dat op het Amerikaanse forum is. In de Bibliotheek en bij de CAW resources heb ik sowieso de links aangepast.

                                              Op de thuispagina van SimsExpressie staan alles wat ik precies veranderd heb.

                                              Mocht je nu iets niet kunnen vinden op zijn oude vertrouwde plek, kijk dan bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
                                            • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                                              september 2014 aangepast
                                              De Sims 4 Verzamelbare collecties

                                              Van een aantal verzamelbare collecties had ik al overzichten gemaakt, inmiddels heb ik van al de collecties overzichten gemaakt. Er staat aanvullende informatie bij deze overzichten, zoals hoe je aan de collectie kan komen en vindplaatsen, maar dat zal de komende periode nog aangevuld worden. Voor nu echter neem ik even pauze van de collecties, want na een week intensief hiermee bezig te zijn geweest heb ik er even genoeg van, en ga wat andere De Sims 4 handleidingen maken.

                                              rlx1oxv0iq1t.jpgKikkersoorten Nieuw!
                                              8mt3uoqzj9tv.jpgBloemen, Fruit, Groente en Kruiden Nieuw!
                                              399ri2y26sxw.jpgMySims-Trofeeën
                                              jrg4mndq32xx.jpgMetalen Nieuw!
                                              lw36mj6qu13t.jpgKristallen Nieuw!
                                              qz4liyjromq0.jpgElementen Nieuw!
                                              19xayxwij2k9.jpgAnsichtkaarten
                                              4fj12foroz61.jpgFossielen Nieuw!
                                              z4zyulp5ty4x.jpgMicroscoopprints Nieuw!
                                              mlarapbjty4o.jpgRuimteprints
                                              34k0won8c9ne.jpgBuitenaarde wezens
                                              5gfs50y6ibzv.jpgRuimtestenen
                                              v4h6obvak52x.jpgVissoorten Nieuw!

                                            • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                                              De Sims 4: nieuwe handleidingen

                                            • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
                                              @SimLibby, wat leuk dat je al die verzamelingen al klaar hebt!!
                                              Echt super. :mrgreen:

                                              Maar, wat VIND je nou zelf van het spel?

                                              Some angels choose fur instead of wings
                                            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                                              Dank je!
                                              Deborah schreef: »
                                              Maar, wat VIND je nou zelf van het spel?
                                              Ik heb nog niet echt gespeeld, tot nu toe ben ik eigenlijk alleen bezig geweest met handleidingen maken: over wat ik tot nu toe heb meegekregen heb ik dubbele gevoelens. Ik vind de raket geweldig met leuke en creatieve tekst avonturen. Het spel laadt ook lekker snel, behalve als je een grote save krijgt zoals ik met al de verzamelbare voorwerpen in de inventaris, dan wordt het iets trager. Daarbij, als je voortdurend van hot naar her moet reizen om voorwerpen te verzamelen, dan worden die laadschermen op een bepaald moment wel een beetje frustrerend. Maar, ik heb nog eigenlijk geen freezes gehad. De buurten zijn mooi om te zien en fotograferen, vooral Willow Creek en vooral wanneer de tram, trein of boot langskomt. Die zijn prachtig. Vreemd genoeg moet ik erg wennen aan het bouwen, terwijl het spel werd neergezet als dat dit allemaal supermakkelijk was, heb ik toch nog de voorkeur aan De Sims 3 bouwen: als ik bijv. een ruimte versleep blijven de voorwerpen in die ruimte nog wel eens staan terwijl de muren versleept worden. Ik verwacht dat dat bouwen een kwestie van wennen is. Het voordeel van geen CasT hebben is dat je besluitvaardiger bent met het bouwen en kleden van je Sims: je kan niet over en weer tobben over welke kleur je nu het meest geschikt vindt. Er zijn ook leuke details. Eén van de games bijvoorbeeld die Sims kunnen spelen op de pc gaat over De Sims Middeleeuwen. Ook De Sims 3 wordt betrokken bij De Sims 4, door de collectie 'Ansichtkaarten'. Ook kan je ervoor kiezen foto's te maken met de UIC in beeld. Het enige nadeel is dat je na iedere foto een melding krijgt over de zojuist gemaakte foto en als je die melding niet weg klikt staat de melding op de volgende foto die je neemt. Dus dat is veel pauzeren tijdens foto's maken (al gebruik ik ook nog steeds vaak Fraps). Wat ik ook onhandig vindt is dat je de laatst ingevoerde cheat niet kan herhalen met de pijltjes toets omhoog (al werkt knippen/plakken wel in het cheatvenster), dat gebruikte ik vaak bij De Sims 3. Dus al met al, zie ik wel potentie in De Sims 4 met leuke extra's die vernieuwend zijn tov De Sims 3.

                                            • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                                              De Sims 4


                                              De pagina met De Sims 4 Doelen heb ik hernoemd in Doelen, bonus,- en beloningseigenschappen omdat ik deze pagina inmiddels heb bijgewerkt met de beloningseigenschappen en de doelen en bijbehorende bonus/beloningseigenschappen voor kinderen. De Eigenschappen heb ik ook bijgewerkt met welke eigenschappen kinderen kunnen krijgen. De collectie Bloemen, Fruit, Groente en Kruiden heb ik aangevuld met welke plantkruisingen welke resultaten geven. Al deze handleidingen zijn ook te vinden via De Sims 4 Gidsen.

                                              Bouw atelier

                                              Met dank aan Dien is er een nieuwe leuke bouwopdracht: BMD 7-3 Eengezinswoning.


                                              Zoals altijd kan je ook bij de site map kijken voor een up to date overzicht.
                                            • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
                                              oktober 2014 aangepast
                                              Ik zag dat je op de cheatspagina dezelfde fouten hebt gemaakt als ik. Misschien handig om te weten dat deze niet werken. Ik heb het zelf inmiddels aangepast en een kort nieuwsbericht er over geschreven.

                                              Edit: Ik denk dat je het niet goed begrijpt. EA heeft maar een paar cheatcodes gepost. De rest hebben onder meer Twisted Mexican en ik (los van elkaar) opgezocht en uitgepuzzeld met de broncode van het spel. Daarom dat ik ook in ons nieuwsbericht over de cheats een link heb geplaatst naar het bericht van Twisted Mexican voor de dingen die ik niet zelf heb ontdekt. Op het moment dat ik lijst met eigenschappen heb gemaakt had hij die ook nog niet gepost. Het is dus vreemd dat jij precies dezelfde fouten zou hebben gemaakt. Maar daar is dit topic verder niet voor bedoeld dus ik zal hier in dit topic niet verder op in gaan.
                                              Post edited by Nefje on
                                            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                                              maart 2015 aangepast
                                              ^ Ik lees je edit nu pas. En ik maar denken dat je iets liefs voor me deed, terwijl je me gewoon een sneer aan het verkopen bent. GATVER!


                                              Wat lief van je om dit door te geven. Bedankt. Veel cheats heb ik gecheckt in het spel (zoals bijv. de cheats met de behoeften en emoties) en gecheckt of het begin klopte: traits.equip_trait [eigenschap] of traits.remove_trait [eigenschap] icm een paar beloningen. Alleen natuurlijk net niet degene die niet klopte. Wat ik jou nog wilde doorgeven is dat Opgewekt --> Vrolijk - Foodie --> Fijnproever en Spontaan --> Extravert is geworden (eigenschappen). Doelen: Natuur --> Hengelpro --> Vissenrust is Hengelaarskalmte geworden. Liefde --> Hopeloze romanticus is Serieromanticus geworden.

                                              EDIT:
                                              Oja, Astronaut --> tak Interstellaire Smokkelaar --> niveau 10 geeft ook CES onderdelen ook al wordt dat niet genoemd in het spel (heb er een topic over geopend in het De Sims 4 Algemene subforum).
                                              Post edited by SimLibby on
                                            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                                              maart 2015 aangepast
                                              De Sims 4 Vaardigheden, Lessen en Meer!

                                              Ik heb handleidingen van al de vaardigheden en bijbehorende vaardigheidsboeken gemaakt. Sommige handleidingen hebben wat meer informatie dan andere handleidingen maar, mocht je niet vinden wat je zoekt, iedere handleiding heeft een paragraaf met links naar meer informatie.

                                              ogn9os6kx68o.jpgCharisma
                                              668n3cdd0bpr.jpgFitness
                                              uocabqf87lz0.jpgGamen
                                              kxc676bkmrfm.jpgGitaar
                                              cr98a531cbuc.jpgHandigheid
                                              86dm3vwur318.jpgInzicht
                                              dm3eu0bj751x.jpgKoken, Culinair koken en Bakken
                                              ty59virtbq14.jpgKomedie
                                              hv4pxvohd2jz.jpgMixologie
                                              3bns17i44hro.jpgOndeugd
                                              ghn9l7np8tz6.jpgPiano
                                              t52d8m1mrmal.jpgProgrammeren
                                              mlj2vzfenr9s.jpgRaketwetenschap
                                              rgu7fowc2dhg.pngSchilderen
                                              op6qlpvy7uct.pngSchrijven
                                              sezsmqcf8ih3.jpgTuinieren
                                              1f6re3g0wlix.jpgViool
                                              sv3z3onmukht.jpgVissen
                                              358cvme98dyh.jpgKinderen
                                              wm3i3eqj8cnm.jpgPlantkunde EA Blog


                                              Verder heb ik het De Sims 4 onderdeel hier en daar wat bijgewerkt met 'In de Natuur', prestaties bijgewerkt, etc. en heb ik een onderdeel De Sims 4 Blogs opgenomen (te vinden onder De Sims 4 Studio) met een selectie van een aantal handige De Sims 4 EA Blogs.

                                              Ik heb ook de lessen op mijn site opgenomen. Deze lessen zijn ook na te lezen in het spel op een klein venster en dus leest het wellicht makkelijker vanaf een webpagina. De lessen zijn handig als je wilt weten hoe iets werkt in het spel.

                                              Zoals altijd kan je ook kijken bij de bijgewerkte site map van SimsExpressie.


                                              De Sims Middeleeuwen Gids

                                              vekuapf2q4wa.jpg
                                              Ik heb een paar weken geleden wat dingen verbeterd van De Sims Middeleeuwen Gids. Een beknopt overzicht:
                                              • Iedere pagina heeft een inhoudsopgave gekregen. Zo kan je makkelijker vinden wat je zoekt via de zoekfunctie [CTRL] + [F].
                                              • Ik heb de lay-out veranderd van iedere pagina. De koppen zijn nu brede afbeeldingen (net zoals op SimsExpressie) in plaats van een kleine afbeelding met hiernaast tekst. Verder heb ik inhoudelijk nog wat kleine dingetjes veranderd.
                                              • Onderaan iedere pagina heb ik navigatiebuttons geplaatst (ook net zoals SimsExpressie). Op sommige pagina's heb ik wel de 'omhoog' knoppen verwijderd (want die sloegen niet altijd ergens op) aangezien je ook met [CTRL] + [F] snel omhoog kan.
                                              • De menubalk is veranderd (minder onderdelen en een grotere padding) om meer rust te creëren (ik vond het te druk).
                                              • Het onderdeel Gidsen heet nu Gameplay Gidsen.
                                              • Ik heb de onderdelen Helden, Koninkrijk en Queesten verplaatst naar de Gameplay Gidsen. De gidsen die hier al stonden, staan er natuurlijk nog steeds maar heb ik ook samengebracht onder de noemer Gidsen algemeen.
                                              • Het onderdeel Piraten en Adel heb ik hernoemd in Piraten en Adel Gidsen.
                                              • De site map op de thuispagina heb ik verplaatst naar zijn eigen onderdeel op de menubalk: site map.
                                              • De fotogalerie onder de thuispagina heb ik verwijderd. Deze afbeeldingen zijn nu als diavoorstelling te zien op de thuispagina met een korte introductie van De Sims Middeleeuwen en Piraten en Adel.

                                              Post edited by SimLibby on
                                            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                                              De Sims 4 Galerie en Ingerichte ruimtes

                                              Ik heb twee nieuwe handleidingen gemaakt die je kan vinden bij De Sims 4 Gidsen.

                                              De Sims 4 Galerie gebruiken
                                              • De Galerie
                                              • Zoekfunctie en #hashtags
                                              • Spelers volgen
                                              • Spelerspagina
                                              • Gedeeld materiaal van spelers gebruiken
                                              • Eigen creaties beheren en/of delen met de Galerie

                                              De Sims 4 Ingerichte ruimtes maken en gebruiken
                                              • Introductie
                                              • Eigen ruimte(s) maken
                                              • Standaard ruimtes (met afbeeldingen) gebruiken

                                              Mogelijk dat ik de Galerie nog opsplits in twee handleidingen: één over de Galerie en éen over gedeeld materiaal van spelers gebruiken en je eigen creaties delen. Voor nu laat ik het zo: het is namelijk wel handig alles op één pagina te houden omdat het allemaal toch met elkaar te maken heeft en ik makkelijk naar onderdelen die met elkaar te maken heb kan verwijzen als in "Zie die paragraaf".

                                              Zoals altijd kan je ook kijken bij de bijgewerkte site map van SimsExpressie.
                                            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                                              juli 2015 aangepast
                                              Flickr. account: albums voorwerpen De Sims 3 & De Sims 4

                                              Zoals sommige weten heb ik een Gids met voorwerpen van De Sims 3 op mijn site. Maar door de hoeveelheid afbeeldingen en, als gevolg hiervan, het lange laden, heb ik besloten een Flickr. account aan te maken waar ik de afbeeldingen heb geplaatst. Bovenaan iedere pagina, naast de contact knop, staat een knop naar mijn Fickr. account, die je uiteraard ook kan bereiken via de gids met voorwerpen. In het account staan de afbeeldingen (kapsels, kleding, voorwerpen in de Koop- en Bouwmodus) gesorteerd per album, in collecties en als je per uitbreiding/accessoire wilt zien wat er nieuw is kan je de tags gebruiken.

                                              Ik heb inmiddels ook afbeeldingen van De Sims 4 geplaatst: De Sims 4 Gids voorwerpen.
                                              (kapsels, kleding, koop- en bouwmodus, debug menu, patronen en ingerichte ruimtes).

                                              Zoals altijd kan je ook kijken bij de bijgewerkte site map van SimsExpressie.
                                              Post edited by SimLibby on
                                            • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
                                              april 2015 aangepast
                                              Laadt inderdaad een stuk sneller (gewoon direct). Ondanks een snelle internetverbinding en computer, duurde het vroeger toch altijd een minuut of twee voor die pagina volledig geladen was. :p
                                              RwfhmKz.jpg
                                              ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
                                            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                                              De Sims 4 Handleidingen

                                              Je kunt nieuwe handleidingen vinden bij De Sims 4 Bouwen en het Bouwatelier.

                                              0pnhqicf3hux.jpg

                                              Zoals altijd kan je ook kijken bij de bijgewerkte site map van SimsExpressie.

                                            • SimsExpressieSimsExpressie Berichten: 73 Denderende Dreumes
                                              De Sims 4

                                              Hier komt de regen met bakken uit de lucht vallen.
                                              Dus als je geen zin hebt de deur uit te gaan en je wilt wat leuks doen, look no further!

                                              Modern appartementencomplex maken

                                              Dit is de nieuwe opdracht van de forumwedstrijd Build my Dream die ik momenteel organiseer.
                                              Deze opdracht staat ook op mijn site: BMD De Sims 4 Seizoen 1.

                                              Ik heb zelf ook een appartementencomplex gebouwd en gedeeld: zie Mijn Galerie.

                                              Zoals altijd kan je ook kijken bij de bijgewerkte site map van SimsExpressie.

                                              03ubjlebaztd.jpg
                                            • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
                                              Ons groep hebben ook aantal site's. In dit geval zullen wij eentje toelichten. Dit is een site die door Johan is gemaakt en Johan doet in domeinnamen en site's wel zaken. Echter het is geen site waarin alleen de Sims in voorkomen maar er is wel een pagina gereserveerd waarop onze foto's geplaatst kunnen worden. Het is een vrij vlotte site, je kan geen lid worden maar wel foto's bewonderen. De link is,
                                              johnstatue-pictures.com/von-der-atlantis-familie/projecten-familie-von-der-atlantis/sims-4/ B)
                                              Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
                                            • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
                                              augustus 2015 aangepast
                                              Een eigen site(s) hebben is altijd leuk. Waarom maak je geen eigen topic aan over je site in het fansite gedeelte, eventueel wel met nadruk op het De Sims gedeelte (want per slot van rekening: dit is een De Sims forum). Dacht eigenlijk dat je al een eigen fansite topic had, daar doelde ik ook op toen je eerder vandaag mijn advies vroeg, maar dat blijkt dus niet zo. Als je een eigen topic maakt, dan hoef je niet mee te liften in mijn fansite topic (of die van anderen) wat eigenlijk bestemd is voor aandacht voor en updates over mijn sites in plaats van reclame voor andere sites. :p
                                            • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
                                              Dat is ook zo, maar hebben nog niet de moeite genomen maar wordt van de week wel aan gewerkt. Johan zal dan een topic hierover openen op de fansite catogorie en ons eigen site's promoten. Natuurlijk houden wij ons aan de het onderwerp van de Sims. :)
                                              Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
                                            Log In of Registreer om te reageren.
                                            Return to top