Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Hoe spelen jullie met de sims ?

lisaroosjelisaroosje Berichten: 222
Zoals het onderwerp al laat uitschijnen.. Hoe spelen jullie de sims (Levensweg)?
Zijn er dingen die jullie graag anders willen zien of dingen die jullie echt heel leuk vinden zoals ze zijn?

Mijn inspiratie is een beetje op, ik speel telkens met hetzelfde gezin en probeer een 10 G te maken, maar wanneer de tweede generatie apart gaat wonen , ben ik dat gezin al 'beu' gezien of vind ik iets wat anders zou moeten en dus begin ik altijd opnieuw. Daarom zou ik graag weten hoe anderen het spel zien, wie weet krijg ik opnieuw boordevol ideeën over hoe ik het leven van mijn Sim familie zou willen vullen!

Reacties

  • Opties
    JanWBJanWB Berichten: 281
    augustus 2011 aangepast
    ik maak een gezin
    type een paar keer motherload
    bouw een super mooi huis en richt het in
    speel een uurtje
    en dan begin ik weer bij voor af aan



    dus ja eigenlijk bouw ik alleen maar

    hoewel ik soms wel wat langer speel met de sims zelf
    maar dan heb ik er maar 1 hooguit 2, ja ben een man kan maar 1 ding tegelijk ook maar op 1 sim letten de 2e verwaarloos ik dus al zal ik een derde hebben, dan kijk ik daar nooit naar,
    en dan komt het adoptiebureau opeens langs en denk ik, o ja ik had nog een kind
  • Opties
    lisaroosjelisaroosje Berichten: 222
    augustus 2011 aangepast
    JanWB schreef:
    hoewel ik soms wel wat langer speel met de sims zelf
    maar dan heb ik er maar 1 hooguit 2, ja ben een man kan maar 1 ding tegelijk ook maar op 1 sim letten de 2e verwaarloos ik dus al zal ik een derde hebben, dan kijk ik daar nooit naar,
    en dan komt het adoptiebureau opeens langs en denk ik, o ja ik had nog een kind

    Best wel grappig! :)
    Huizen bouwen doe ik ook wel heel vaak.. de stad bewerken en dan daarin spelen.
    Als je vrije wil op maximaal zet, heb je dat probleem dan ook nog? :p
  • Opties
    Macey17Macey17 Berichten: 40
    september 2011 aangepast
    Ik bouw meestal een heel mooi huis die ik altijd onder het spelen nog aanpas. Verder probeer ik de kinderen zo veel mogelijk vaardigheden te laten leren en de volwassenen de beste beroepen te laten halen. Ik hou meestal de hele familie in het huis en als de oudere dood gaan kan de jongere generatie weer kinderen krijgen. :lol: x
  • Opties
    Janicke1990Janicke1990 Berichten: 2,514 Vitale Vijftigplusser
    september 2011 aangepast
    Ik doe eigenlijk nooit vaak iets nieuws. Wanneer er een nieuw pakket uitkomt kijk ik naar alle nieuwe opties en dingetjes, dan ga ik spelen en daarna wacht ik weer op een nieuw pakket om uit te proberen en om weer mee te spelen :XD:
  • Opties
    astridentanjaastridentanja Berichten: 82
    september 2011 aangepast
    Ik speel met generaties (ben bijna aan de twaalfde toe). Dat gaat niet vervelen, omdat ik één kind uitkies met wie ik verder ga als hij of zij (meestal hij) jongvolwassen is en daar een partner bij maak en een nieuw huis. Dat is genoeg nieuwe ingrediënten voor mij om het spannend te houden :wink:

    Wat ze allemaal beleven hangt inderdaad sterk samen met de laatste uitbreiding, hoewel ik in mijn vorige generatie pas eens ben toegekomen aan reizen en tombes onderzoeken. En verder zie ik wel waarheen het spel me voert. Het leuke van zo'n grote familie is dat je je betrokken blijft voelen bij wat er met de anderen gebeurt, dus dat betrek ik dan vanzelf ook in het verhaal.

    Mijn zoon gaat straks naar Hidden Springs verhuizen trouwens. Zijn huis is al klaar :D
  • Opties
    EvaLisaEvaLisa Berichten: 149
    september 2011 aangepast
    Dat verschilt nogal. Ik speel bijna altijd samen met mijn zusje en dan maken we meestal een jongvolwassen vrouw. Ze bouwt een gezin op, krijgt kinderen, en dan speel ik weer verder in die kinderen. We bouwen dus altijd wel een paar generaties op, maar nooit teveel; dan gaat het spel niet snel genoeg meer.

    Haha een keertje had ik met mijn man en vrouw iets van 7 kinderen gekregen, en toen in doorspeelde in 1 van die kinderen bestond de halve buurt uit haar familie :P
  • Opties
    Stann7000Stann7000 Berichten: 158
    september 2011 aangepast
    Ik ben op het moment bezig met een 10 G
    Ik ben nu bij de 3de of 4de.

    Maar De 4de heeft al zijn vrienden/familie achtergelaten in Bridgeport
    en is verhuist naar Hidden Springs

    Dus misschien is verhuizen naar een andere buurt wel leuker?
    En af en toe pauze nemen van het spel en een huisje bouwen!

    Groetjes, Stan
  • Opties
    internatyinternaty Berichten: 13
    oktober 2011 aangepast
    Ik probeer myzelf zo goed mogelijk na te bouwen.
    En probeer dan het perfect gezin te bouwen(een vrouw en 2 dochters)
    Ik zet het leven altijd op veel te lang en raak vaak geiriteert aan het bekend worden zonder het te proberen.(echt ik ben alleen aardig hou op met me te belen) ik raak geiriteert met hoe goed het met my sims gaat en dat ieder dag het zelfde is delete hem en begin opnieuw.

    Ik will eigelijk een hele family boom bouwen maar dat is zeer moeilijk als ik myself probeer te spelen.(ik ben een gamer en je sims heledag laten gamen is niet leuk)
  • Opties
    BrennussBrennuss Berichten: 1
    oktober 2011 aangepast
    Ik begin meestal met één persoon, vaak een jongvolwassen vrouw. Deze wil ik altijd zo snel mogelijk koppelen met iemand uit de buurt. Dan het huisje, boompje, beestje verhaal. De kinderen koppel ik weer, en zo speel ik verder! De ene keer besteed ik iets meer tijd aan het bouwen/inrichten van het huis, de andere keer 'speel' ik liever.
  • Opties
    Paulina17Paulina17 Berichten: 522 Studerende Student
    november 2011 aangepast
    ik probeer zoveel mogelijk generaties te maken. Ik ben nu bezig met de 3e. En ik speel ook altijd door tot al mijn kinderen het huis uit zijn. En dan speel ik weer met 1 van die kinderen. Meestal kies ik degene die al een vriend heeft. Als dat er meerdere zijn, kies ik gewoon de jongste. Verder speel ik in speeltempo 3 heel veel. Kun je net wat meer doen. Tenzij ik echt iets moet doen met mijn kinderen, dan doe ik weer tempo 1 en tijdens het uitvoeren van die actie gaat ie weer naar 3. Dit doe ik vooral met leren lopen en praten. Zindelijk maken moet ik vaak in 2 of 3 simdagen doen. Mijn simman is spokenjager en dan zet ik hem op 1 als ie naar een klus gaat. Klik alle spoken aan en zet hem weer op 3 :P.
  • Opties
    BrutalityBrutality Berichten: 153
    november 2011 aangepast
    Vroeger speelde ik meestal het perfecte gezinnetje na: koppeltje, krijgt kindjes, de perfecte eigenschappen etc. Nu probeer ik vooral hun wensen na te jagen en af en toe eens gek te doen. Ik heb gisteren een simmetje gemaakt voor mijn avatar maar ik kreeg eigenlijk best wel zin om er ook echt mee te spelen. Als levenswens wil ze 10 liefjes hebben.
    Anders geef ik hen een aantal minder perfecte eigenschappen of een aparte levenswens ofzo.

    Ik ben ook aan mijn eigen wereld aan het werken. Erg veel werk is dit maar het kriebelt wel om er zelf in te kunnen spelen. Dit is vooral bouwen dus de sims spelen wordt dan wel eens welkome afwisseling! :wink:
  • Opties
    XeniyahXeniyah Berichten: 8
    december 2011 aangepast
    Ik speel meestal om zoveel mogelijk generaties te halen. Door een crash zit ik nu in de 1e (2e generatie is de oudste een tiener).
    Begin meestal in een simpel huis en een jongvolwassen Sim. Gebruik dan eigenlijk altijd één van de huizen die al in de stad staan (of een appartement) om wat kapitaal op te bouwen, werk te zoeken etc. Met die ene Sim heb ik vaak zo'n liefje of 4-5 waarvan ik de leukste qua eigenschappen en looks uitkies om verder mee te gaan.

    Van daaraf huisje, boompje, beestje verhaal. Voor het kiezen van mijn volgende generatie gebruik ik altijd de oudste sim (alle jongere sims kick ik eruit op het moment dat ze jongvolwassene worden) en die geef ik willekeurige eigenschappen en een levenswens die mij leuk lijkt om te spelen. Mijn huidge oudste sims heeft bijv. als eigenschappen neuroot, ****, bang in het donker en goed.

    Qua huizen vind ik het altijd een sport om van het eigen geld van de sims een zo mooi mogelijk huis te bouwen. Ik wissel daarom nogal vaak...
  • Opties
    RanitjeRanitje Berichten: 8
    december 2011 aangepast
    Hallo!

    Ik ben zot van de sims en dan vooral van hun huizen. Ik maak er een sport van om de grootst en chiquest mogelijke villa's te maken. Tja, dat is natuurlijk enkel mogelijk door die zalige cheat 'motherlode'. Als je mijn beurt bekijkt dan zie je meteen welke huizen of beter halve kastelen ik heb gemaakt... Een gigagantisch zwembad, grote ramen, een grote aangelegde tuin enz... Soms neem ik me voor dat ik eens mijn simfamilie in een simpel klein huisje zal stoppen en beginnen spelen, maar dan kan ik het weer niet laten om toch maar dat huis aan te passen. Ik heb gisteren ons eigen huis nagemaakt tot op de kleinste details na... Haha.
    Verder, als ik speel met mijn sims, volg ik gewoon mijn gevoel. Ik begin zonder te weten waar ik zal eindigen. Gewoon spelen... Soms wensen nastreven of zoveel mogelijk generaties na elkaar, maar 'k vind het niet zo leuk dat mijn familie dan over heel de buurt verspreid zit. Ik hou ze liever dicht bij elkaar enja, dan wordt dat na een generatie of 3 net iets te moeilijk... :D

    Groetjes Rani.
  • Opties
    bentekietjebentekietje Berichten: 36
    december 2011 aangepast
    Ik heb zelf altijd de grootste moeite met spelen naar een volgende generatie; elke dag maak ik een nieuwe sim (jongvolwassen) aan, zoek een leuke man, word **** of krijg een baby - soms allebei :$ - en ik gebruik ook altijd cheats.
    Ik gebruik wel alleen maar motherlode en testingcheatsenabled true.
    Ik wil altijd een volgende gen. hebben, en dan weer één, maar dat is me nog nooit gelukt :oops:.
    Ook ben ik een beetje cheat-verslaafd, ik kan nooit ze niet gebruiken in een spel :P
    Ik ga vandaag een gezinnetje maken en proberen om toch mijn doel na te streven; minstens 3 gen. :)
    Alleen ik weet niet in welke stad ik ga spelen; ik houd het meest van BP, maar RV vind ik meer geschikt voor een familie :roll:
    Welke zou ik kiezen? Welke wereld zouden jullie doen??

    xxxB
  • Opties
    lisaroosjelisaroosje Berichten: 222
    januari 2012 aangepast
    Ik speel momenteelmet de familie Funke. Via een cheat heb ik hun uiterlijk aangepast en hun eigenschappen en voorkeuren aangepast.
    Ik zou graag een 10G met hen doen,maar mijn computer werkt niet goed meer en moet opnieuw worden geïnstalleerd, waardoor ik helemaal opnieuw moet beginnen. Maar ik vind hen nog altijd het leukste gezin en kan keer op keer met hen beginnen spelen.
    Ik speel met hen in RV, in een huisje dat al in de stad stond. Met het geld dat ze verdienen, probeer ik hun huisje wat te verfraaien.
    Ze hebben net een zoontje gekregen trouwens.
    Het zou bovendien leuk zijnmoesten jullie ook enkele foto's plaatsen van jullie favo sims.
    Ik post binnenkort wat foto's :)
  • Opties
    lolly-simpoplolly-simpop Berichten: 374
    maart 2012 aangepast
    je oet er iets in steken ik maak vaak verhalen dus mijn gezinnen zijn meesal niet gewoon nu speelik met en gestoorde jongvolwassene vrouw met 2 baby's waar van eentje en geest is maar dat gaat ook zonder verhaal dan kan je en geest zien op groeien en dan is het veel spannender <3
  • Opties
    lolly-simpoplolly-simpop Berichten: 374
    maart 2012 aangepast
    bentekietje schreef:
    Ik heb zelf altijd de grootste moeite met spelen naar een volgende generatie; elke dag maak ik een nieuwe sim (jongvolwassen) aan, zoek een leuke man, word **** of krijg een baby - soms allebei :$ - en ik gebruik ook altijd cheats.
    Ik gebruik wel alleen maar motherlode en testingcheatsenabled true.
    Ik wil altijd een volgende gen. hebben, en dan weer één, maar dat is me nog nooit gelukt :oops:.
    Ook ben ik een beetje cheat-verslaafd, ik kan nooit ze niet gebruiken in een spel :P
    Ik ga vandaag een gezinnetje maken en proberen om toch mijn doel na te streven; minstens 3 gen. :)
    Alleen ik weet niet in welke stad ik ga spelen; ik houd het meest van BP, maar RV vind ik meer geschikt voor een familie :roll:
    Welke zou ik kiezen? Welke wereld zouden jullie doen??

    xxxB

    woow op het vlak van simspelen lijk jij op mij het eerste dat ik doe als ik en nieuw gezin heb motherlode !! en ik typ elke dag ''testingcheatsenabled true ' in maar ook vaak moveobjects true daarmee kan je hoekzetels maken <3
    ik speel met ''sarah ''uit mijn verhaal ''my grazy life ''in riverview

    HOE PLAATS JE AFBEELDINEN ?
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    qal1qal1 Berichten: 89
    april 2012 aangepast
    Ik ben nu begonnen aan een soort 10G ook met verhaal enso.
    Maar meestal speel ik zo:

    -jongvolwassen vrouw maken, dumpen in mini-huis meestal (bijna altijd) gebruik ik dan motherlode. En ik speel heel veel met tempo 3 en pauze.
    eigenlijk veel minder leuk maar zo hou ik ook beter overzicht.
    Dan zoek ik gewoon een man en krijg wat kindjes en verhuis.
    Soms maak ik een andere wending en laat de man/ vrouw (meestal man) vreemdgaan/**** worden/ doodgaan. En dan zoek ik een nieuwe man.
    Maar dat verveelt altijd supersnel dus maak ik na 3 gespeeld te hebben met die familie een nieuwe familie en doe alles precies hetzelfde.

    Ook had ik een keer dat ik woonde in Hidden Springs (vind het een super leuke buurt, maar de gebouwen zijn wel een beetje raar.. :oops:) komt er in een keer een hele golf van die meteorieten op me af, ik mijn simmie naar binnen brengen in de zin van: oh jeah nu is ze veilig. Is opeens mijn deur verdwenen en breekt er binnen brand uit en had niet genoeg geld voor een deur.
    Jah dan gebruik ik dus indd een code om mn sim te redden.
  • Opties
    SimmieDaySimmieDay Berichten: 70
    april 2012 aangepast
    Zelf speel ik de sims nog maar een maand ofso, maar ben verslaafd :shock:

    Momenteel speel ik met de familie Spark in Riverview.

    Rosalie Spark ---- Tom (Shallow) Spark
    |
    |
    Jelle Spark
    Emily Spark.

    In het begin gebruik ik ook motherlode zodat ik al een wat mooier huis kan kopen, zelf kan ik geen huizen bouwen/ inrichten. -.-.
    Ik gebruik ook testingcheatsenabled true omdat ik het irritant vind om ze altijd eten te moeten geven en blablbla.

    Meestal begin ik met een jongvolwassen vrouw, zorg dat ze binnen 1 simsweek ofsueen lief heeft, trouw, kindje, weer kindje, en laat soms de man vreemdgaan en betrapt de vrouw dan en maakt ze uit en blablabla. En zorg ik dat ze een zo grootmogelijke stamboom heeft.

    Het is dus z'n huis-boompje-beestje dingsken
  • Opties
    eleashahelenaeleashahelena Berichten: 4 Brabbelende Baby
    mei 2020 aangepast
    -
    Post edited by eleashahelena on
  • Opties
    Jacobie123Jacobie123 Berichten: 276 Kwebbelend Kind
    januari 2013 aangepast
  • Opties
    josjeposjosjepos Berichten: 54
    januari 2013 aangepast
    Ik begin meestal met 1 sim, (voornamelijk vrouw)Koop een stuk land dus geen huis en koop allemaal rotzooi zoals beeldjes tot mn geld op is zodat ze eingelijk niks heeft om van te leven, tussendoor laat ik haar een baan in de criminaliteit krijgen en geef de eigenschap kleptomaan zodat ze eingelijk de hele buurt leeg steelt om aan geld te komen en bouw stukje bij beetje een huisje, vind een man, neemt een kind en die groeit dan weer op en zo een steeds groter huis zien te bouwen zonder dat je simmies dood gaan (:

    & Oh, volgensmij was dit ook een uitdaging maar ik dee het al sinds sims 2 maar dan wel met andere dingen want toen kon je de buurt nog niet écht in (: bijv. schilderen en verkopen
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    februari 2013 aangepast
    Daar ik al sims speel van in het prille begin, heb ik heel wat verschillende speelmethodes gebruikt. Zo had ik vroeger een schriftje waar ik mijn fantasiëen op los liet: ik beschreef een gezinssituatie als bijv: 'vrouw, bakkerij, getrouwd, twee kinderen. Man is dokter en heeft vaak slippertjes met andere vrouwen', of 'arme oudere man met geadopteerde tiener die steelt om meer comfort te hebben', en dan maakte ik die situaties zo goed mogelijk na. In dat schriftje stonden ook alle namen en voornamen ik al had gebruikt.

    Met de sims 3 ben ik de laatste maanden vooral bezig geweest om prestatiebuttons vrij te spelen, maar om eerlijk te zijn werd dit gauw vervelend aangezien er verschillende buttons maar niet unlocken en anderen super veel tijd in beslag nemen. Dus nam ik een tweede project erbij: het 'restaureren' van Sunset Valley. Alle gebouwen vervangde ik door zelfgemaakt kavels. Maar ook daar blijken er glitches en bugs in te kruipen waardoor de motivatie om verder te doen algauw verdwijnt.

    Nu heb ik mijn zinnen gezet op het krijgen van zoveel mogelijk generaties. Dat is iets dat ik nooit eerder geprobeerd heb, en waarschijnlijk ben ik onbewust nooit verder dan de 3e generatie geraakt.
    En ik wil al lang eens niveau 10 in de onthaalcarrière bereiken!

    Soms, als ik eventjes geen zin meer heb om te spelen, na een tegenslag ofzo, ga ik willekeurig een huis bouwen. Vroeger waren mijn huizen groot, luxueus en decadent (en kreeg ik van mijn ouders altijd de opmerking dat ik veel geld ga mogen verdienen om later in zo'n huis te wonen :p) maar nu vind ik het leuker om vooral praktische huizen te bouwen, mooi gedecoreerd en met veel prulletjes overal, om het echt huiselijk te maken. De grote luxevilla's waren wel leuk om te bouwen, om er in te spelen is het niet zo handig, zo zijn ze bijvoorbeeld een halfuur onderweg van de keuken naar de slaapkamer.

    Het valt me wel op dat ik bijna altijd de eigenschappen 'geboren kok', 'groene vingers', 'handig' en 'zorgzaam' gebruik, die komen goed van pas bij het leren van vaardigheden. Meer eigenschappen zijn ook altijd welkom, zo vind ik 'netjes' uit bovennatuurlijk wel een leuke eigenschap!
  • Opties
    winterbaronwinterbaron Berichten: 680 Studerende Student
    april 2013 aangepast
    Persoonlijk speel ik De Sims 3 (Levensweg) met een HD-PC en een muis.
    Het is altijd handig om een muismatje in de buurt te hebben, voor geval
    de cursor gaat schokken over het scherm. Ik speel De Sims 3 (Levensweg) meestal
    bij daglicht en met een ruime afstand tot het scherm. Ik speel De Sims 3 (Levensweg) ook
    altijd thuis; dus niet buiten of iets dergelijks. Ik speel De Sims 3 (Levensweg) bij voorkeur
    op een klein scherm, uit veiligheidsoverwegingen.

    ^ Had je zoiets in gedachten? :mrgreen:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top