Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Het werkt niet. Ze verkopen met leugens!!!

The Sims 3 geïnstalleerd maar het werkt niet, incl. alle EP's en ES's t/m "Levensweg" oftewel "Generations". Op het doos staat: vereist om te spelen "MacOS X 10.5.7 Leopard of beter". Ik werk met MacOS X 10.7 Lion, dus volgens die verkooppraatjes zou het moeten werken, maar nee hoor!!! Het werkt voor geen meter.
Mijn vraag: wanneer wordt dit opgelost???!!!
Of moeten wij per se onze Mac's vervuilen met Windows om dit spel te kunnen spelen? In dat geval mogen ze niet zeggen dat het met MacOS X werkt. Dat is volgens mij strafbaar in Nederland.

Reacties

  • Bibike1973Bibike1973 Berichten: 16
    juli 2011 aangepast
    De games werken inderdaad met Snow Leopard. Bij sommigen werkt het toestel ook met Lion maar bij anderen zijn er problemen met de grafische kaart. Als je Lion op je Mac zet doe je ook een update van de grafische kaart en dan kan je de game niet meer spelen. Hier en daar zijn er mensen die het opgelost krijgen door te spelen met de instellingen van het contrast maar dat is enkel voor mensen met een laptop. EA is niet meteen happig om updates te doen (het is al van 2009 geleden dat men updates heeft gedaan voor de grafische kaart van een Mac). Ik heb m'n game met alle updates opnieuw geïnstalleerd op mijn stokoude laptop met Windows maar ik vind het erg dat EA de MAC gebruiker in de kou laat staan :(:(:(:(
  • KarinLKarinL Berichten: 87
    november 2011 aangepast
    Met 10.6.8 heb ik inderdaad minder problemen dan hiervoor met 10.5.8 - toen crashte het spel elke keer dat er een **** voorbij liep...
    Maar om nou te zeggen dat de games 'werken'?

    Ik heb nog steeds geen goede texture op mijn dieren, ze zijn helemaal glad in plaats van 'harig/pluizig' en er lopen duidelijke lijntjes om de oren, de kop, etc.
    Mijn honden zien eruit als zo'n koe of varken die je wel eens bij de slager ziet, met nummertjes waar welk stuk vlees vandaan komt...

    Dus een dure 30 Euro update later, en nu kan ik wel spelen, maar het is nog steeds niet zoals het hoort. Bovendien bevriest het spel zodra ik probeer iets aan de kleding van een Sim te doen. Echt irritant.

    Ik heb een 2009 24" iMac (3 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM, 512 MB Nvidia GeForce GT 130 - dus hij zit echt wel boven de specs op de doos...

    EA heeft wel een heleboel van die uitzonderingen in hun TOS gezet, waar je dan zogenaamd voor tekent als je het spel installeert, maar de vraag is of dat rechtsgeldig is.
    Maar ja, het enige dat er gebeurt als je klaagt, is dat je je geld terug zal krijgen - en daar zitten we niet op te wachten, we willen gewoon spelen...

  • SkulltecSkulltec Berichten: 40
    maart 2012 aangepast
    wat wil je.. gaming op een mac is altijd rampzalig
  • KarinLKarinL Berichten: 87
    juli 2012 aangepast
    Dat is niet waar. Alle spellen die ik heb waar specifiek op staat dat ze werken op een Mac, die WERKEN ook op een Mac.

    Als een fabrikant zegt dat het werkt, en op het doosje zet dat het werkt, dan moet het ook werken, vind ik. Dat is gewoon een principe-kwestie.
  • hartjezomerhartjezomer Berichten: 9
    juli 2012 aangepast
    Ik had met dezelfde versie ook problemen met het spelen van Sims 3 (en uitbreidingen). Nu heb ik naar apple gebeld en de oplossing gekregen. Sindsdien werkt het, zoals het het hoort te werken!

    Mijn foutcode: installeren ging goed, opstarten ook. Vervolgens kreeg ik de melden dat Sims 3 niet kon controleren of ik een legale versie had, en dus werd het afgesloten. Of soms een pakt die het niet, dan ligt het aan de cd dat er te veel pluisjes op zit (ook al eens meegemaakt!)


    Het ligt aan een update van mac dat het nog weer wat anders beveiligd is allemaal.
    Ik weet overigens niet welke foutcode je krijgt...maar voer dit uit en test het dan.

    stap 1: voer bij de zoekvenster rechtsboven in: schijfhulpprogramma
    stap 2: selecteer je schijf waar het op geïnstalleerd staat
    stap 3: klik op 'controleer schijfbevoegdheden'
    stap 4: klik op 'herstel schijfbevoegdheden'

    Stap 3 en 4 lijkt eeuwen te duren, maar schiet over van 4 uur wachten naar 2 minuten..gaat heel snel op een gegeven moment (ik heb 4 minuten ongeveer moeten wachten)

    Na dit opnieuw Sims 3 geopend en het werkte!!

    Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik heb tot nu toe geen problemen met Sims 3 spelen.
    Mocht dit niet je foutcode zijn raad ik je aan om apple helpdesk te bellen, zijn heel behulpzaam en weten precies waar je moet klikken om het op te lossen

    Groetjes, hartjezomer!
  • foeppifoeppi Berichten: 2
    september 2012 aangepast
    helemaal top. ik had last van hetzelfde probleem. het downloaden van de update was elke keer zo gepiept dacht ik, maar eigenlijk deed hij elke keer niets en melde die steeds weer die update. dus bedankt voor de tip, ben het gelijk aan het doen en hij is ook een stuk langer bezig met downloaden dus dat ziet er goed uit. hopelijk pakt hij dan ook meteen de sunlit tides die ik had aangeschaft, maar dus niet geinstalleerd kreeg.

    Een dag verder en nog steeds is ie bezig met de download, mmmh gaat toch weer iets niet goed......
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Puzman4Puzman4 Berichten: 205
    september 2012 aangepast
    @ hartjezomer; voer je aanbeveling nu uit. ben benieuwd.
    Sinds de nieuwste EP is het weer hommeles met de Sims3. Wat ik zo jammer vind is dat het spel grafisch prachtig is en spelen kan ook heel goed totdat het spel bevriest en de hele mac moet uitschakelen of die errorcode verschijnt of ik het spel wil " debuggen".
    Verder kan ik CAS slechts voor EEN sim te maken gebruiken en dat maar voor een bepaalde tijd. nu ben ik toch een bouwer, dus maakt dat niet zo veel uit, maar na een tijdje spelen bevriest die gewoon. erg jammer want speciaal voor de grafische bedoeling die MAc aangeschaft. natuurlijk niet van te voren de fora bekeken bij de sims.... als ik dat had geweten had mijn geld in iets anders geinvesteerd. ben het overigens wel helemaal eens met de stelling. een game werkt op mac of niet. EA DO SOMETHING!
  • Puzman4Puzman4 Berichten: 205
    september 2012 aangepast
    @ hartjezomer. thanks voor de tip. spel start meteen. nu nog het bevriezen van het spel oplossen... heb je toevallig geen directe tip voor? heb net 3 uur aan een stuk kunnen spelen. (zonder CAS) heb het spel zelf uitgezet en ga het nu weer opstarten... heerlijk zo'n zaterdagnamiddag spelen (net als vroeger).
  • AshpeefAshpeef Berichten: 144
    oktober 2012 aangepast
    Even een algemene tip voor wanneer de Sims helemaal niets meer doet:
    meestal is het niet nodig om je Mac uit te schakelen om hieruit te komen.
    Als het goed is reageert het spel namelijk nog steeds op het commando 'Force Quit'. Dat kan je geven door de toetsen [alt] en [cmd] ingedrukt te houden en dan de [esc] toets te gebruiken.

    Eigenlijk hoor je dan een schermpje te krijgen waarin je kunt zien welke programma's actief zijn (en welke niet meer reageren) zodat je kunt kiezen welke je daarvan eventueel de nek wilt omdraaien. Maar EA heeft het niet helemaal begrepen en de Sims wordt in een klap uitgeschakeld als je deze combinatie gebruikt, zelfs als alle andere toetsen of de muis niets meer doen.
  • GertienaGertiena Berichten: 3
    oktober 2012 aangepast
    nou mensen ik heb nu al 2 dagen contact gehad me EA en eerst moest ik even proberen met schijfhulp nou dat hielp niets....
    vandaag weer gebeld met EA en nu weer even wat anders ik moest de hele sims deinstaleren en daarna de basis spel installeren en dan updaten handmatig volgens bepaalde stappen.
    nou heb ik gedaan eerst alles volgens plan toen bleken niet alle spellen geïnstalleerd te zijn dus opnieuw installeren voor de 2e keer alles eraf en op nieuw toen ja alles staat er weer op dus eindelijk kunnen spelen en dan niet meer updates doen want dat was immers niet meer nodig omdat ik dat had gedaan via de handmatige update nou ik helemaal gelukkig op nieuw spelen jippie helemaal blij maar dat had je gedacht ben je klaar met sim maken ga je huisje zoeken en spelen maar helaas mijn spel viel weer uit grrrrr.
    morgen maar weer bellen met EA
    heb je een goed imac en een vermogen aan spellen van de sims en uitbreidingen heb je tig problemen grrrr ik baal hier zo van.
    zo dit moest ik ook even kwijt hoor
  • evike007evike007 Berichten: 387
    november 2012 aangepast
    idem hier :evil:

    ook alles herinstalleren, maar het werkt nog niet
    familie aanmaken lukt maar als ik wil spelen valt het spel uit

    bij mij kwam het na de laatste mac update 10.7.5
  • evike007evike007 Berichten: 387
    december 2012 aangepast
    Na de laatste update doet hij het weer :)
  • kezen4lifekezen4life Berichten: 30
    december 2012 aangepast
    evike007 schreef:
    Na de laatste update doet hij het weer :)

    Hoii na welke update? de store update? en nog een vraagje heb jij ook dat je elke keer op update klikt dat je hem steeds weer opnieuw kan doen? of bedoel je de nieuwe mac update dat de sims jaargetijden het nu weer doet?:-)
  • Bibike1973Bibike1973 Berichten: 16
    maart 2013 aangepast
    Gewoon even melden dat het geforceerd stoppen ook niet werkt hoor bij mij, als het spel vast loopt (tientallen keren als je jaargetijden hebt) dan loopt het ook echt vast !!! Je kan er dan echt niks meer mee aanvangen buiten de pc uitschakelen (en opnieuw beginnen :twisted: ... Beetje om gek van te worden maar zijn we al gewoon hé :wink: ... BTW, als ik jaargetijden eruit haal zijn er stukken minder problemen maar heb echt geen geduld om te wachten tot een update :roll:

    Groetjes ...
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top