Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sims kunnen niet trouwen..?

Ik heb een heel irritant probleem.. namelijk.. als ik 2 jong volwassenen heb, een man en een vrouw, dan wil dat trouwen maar niet lukken.. want de interactie is er niet.
Ze zijn allebei hartendief van elkaar, maar toen bedacht ik me dat ze elkaar eerst verkering moesten vragen, maar die interactie staat er ook niet tussen..

Toen zag ik gister dat de mannelijke sim de interactie 'vragen om hand van dochter' heeft bij de ouders van de bruid van een andere familie.. dus zeg maar waar ik niet mee aan't spelen was..
Helaas zijn de ouders van beide sims die ik wil koppelen al dood...

Is dit een bug of doe ik iets fout?

x

Reacties

  • ArmyOfHardcoreArmyOfHardcore Berichten: 19
    juni 2011 aangepast
    Zou't fijn vinden als iemand reageerde.. :shock:
  • Vn9902Vn9902 Berichten: 132
    juni 2011 aangepast
    Als niemand een goed antwoord heeft, heeft het ook geen zin dat ze een antwoord plaatsen.
  • Lis0Lis0 Berichten: 4,098
    juni 2011 aangepast
    Als je veel romantische interacties direct achter elkaar uitvoert krijg je als het goed is ook de optie 'verkering vragen' of 'aanzoek doen' ;) Des te meer interacties je je sim laat uitvoeren, des te meer opties er verschijnen.
  • ArmyOfHardcoreArmyOfHardcore Berichten: 19
    juni 2011 aangepast
    Lis0 schreef:
    Als je veel romantische interacties direct achter elkaar uitvoert krijg je als het goed is ook de optie 'verkering vragen' of 'aanzoek doen' ;) Des te meer interacties je je sim laat uitvoeren, des te meer opties er verschijnen.

    Ja dat leek mij ook logisch, maar ben nu al dagen bezig met die romantische interacties.. verkeringvragen/aanzoekdoen komt er maar niet te staan..
    Maar jullie hebben hier geen last van?
  • lisaroosjelisaroosje Berichten: 222
    juni 2011 aangepast
    Mijn Sims zijn nog niet gehuwd, wel verloofd. In het begin bleef er telkens staan dat ze elkaar te flirterig vonden, maar toen heb ik romantische interacties met vriendschappelijke interacties afgewisseld en toen plots vonden ze elkaar extreem aantrekkelijk en stond er wel een 'aanzoek' knop.
    Misschien dat ook proberen? Wonen beide sims in hetzelfde huis of bestuur je maar een van de twee?
  • NikkiVanDruenenNikkiVanDruenen Berichten: 14
    juni 2011 aangepast
    ik had dat probleem ook (mijn sims waren beide hopeloze romanticus dus dan kun je meteen verkering vragen en zo)
    mijn beste optie was het spel herinstaleren zonder levensweg en de nieuwste update (dat probleem was bij mij sinds de update en daarvoor konden ze geen baby's krijgen)
  • DaissSimsDaissSims Berichten: 35
    juli 2011 aangepast
    Mijn sims hebben dit probleem soms ook!!
    Kheb het idee als er eerst staat: beste vriend ofzo dat ik er geen 'vriendje' van kan maken.
  • Paulina17Paulina17 Berichten: 522 Studerende Student
    juli 2011 aangepast
    Je kan pas de interacties "Verkering vragen", "Aanzoek doen" en "Besloten huwelijk" krijgen als er bij je sim die je wil koppelen, staat dat hij/zij hem/haar extreem onweerstaanbaar vindt. Ik heb het vaak in 5 minuten allemaal gedaan.
  • DaissSimsDaissSims Berichten: 35
    juli 2011 aangepast
    Ik normaal ook hoor, maar het klopt dat soms die interactie er totaal niet komt, en ik denk dat het met levensweg is omdat mijn sim hem echt als een 'beste vriend' zag.
    En ik kon zo vaak flirten en kussen en noem maar op, het hartje kwam der niet, ze bleef beste vriend...

  • JSimsyJSimsy Berichten: 205 Kwebbelend Kind
    juli 2011 aangepast
    Bij mij kunnen jongvolwassen sims nooit trouwen. Ik denk dat dat bij iedereen zo is.
  • lidwienlidwien Berichten: 200
    juli 2011 aangepast
    ^ Jongvolwassenen kunnen toch wel trouwen? Bij mij in ieder geval wel!
  • DaissSimsDaissSims Berichten: 35
    juli 2011 aangepast
    Bij mij ook :')
  • GemondieGemondie Berichten: 47
    juli 2011 aangepast
    Ik heb hier ook last van, is hier al een oplossing voor gevonden?
  • ArmyOfHardcoreArmyOfHardcore Berichten: 19
    juli 2011 aangepast
    Ik denk dat we gewoon op de patch moeten wachten..
    Is ie er trouwens al?
  • GemondieGemondie Berichten: 47
    juli 2011 aangepast
    Ja, ik hoop het ook, want dit is niet fijn spelen als ze niet kunnen trouwen ö
  • lisaroosjelisaroosje Berichten: 222
    juli 2011 aangepast
    Ik denk dat ik de 'oorzaak' van het probleem heb gevonden, helaas de oplossing niet. Daarvoor moeten we wachten op de patch.
    Ik speel vaak met een Sim gezin dat standaard in het spel zit, zo speelde ik hele tijd met de familie Funke. Ik had hun dochter op kostschool gestuurd en toen ze terug kwam en jongvolwassen werd, begon ze een romantische interactie met de schoonmaker (die bovendien een erg vreemde naam had, maar maakt niet uit.)
    Ik heb mijn schoonmaker wel aan het gezin toegevoegd via de testingcheatscode omdat de interactie op 'vind flirterig' bleef staan, toen ik met beiden afwisselend werkte, lukte het wel om zich te verloven en te trouwen.

    Nu ben ik onlangs in een nieuwe buurt beginnen spelen, opnieuw met dezelfde familie, maar had de dochter nu niet op kostschool gestuurd. Tijdens haar puberteit is ze een relatie begonnen met een andere Sim. Wanneer ze beiden jongvolwassen werden, probeerde ik hen te laten verloven. Heb twee dagen geprobeerd, maar het lukte niet. Dan heb ik haar jeugdvriendje maar via de testingcheatcode in het huishouden geplaatst, in de hoop dat het nu wel zou lukken net zoals de eerste keer dat ik met dat gezin speelde. Maar het lukte niet! En elke keer als ze nu gezellig aan het kletsen waren, of romantische interactie deden gebeurde het na enkele minuten dat de interacties van het scherm verdwenen en zij ineens enkele 'meters' van hem vandaan stond.
    Toen dacht ik eraan dat het misschien niet lukte omdat ze ditmaal al een romantische relatie hadden, sinds ze tiener waren.

    Ik probeerde dit dus uit met verschillende andere gezinnen en wat blijkt? Als je Sim met een andere sim een romantische interacties voert, wanneer ze jongvolwassenen zijn, lukt het wel (na enige tijd) om zich te verloven, maar wanneer je Sim en een andere Sim al sinds tienertijd een koppel vormen, lukt het niet.

    Best vervelend hoor!
  • FlashinSunshineFlashinSunshine Berichten: 1 Brabbelende Baby
    lisaroosje schreef: »
    Ik denk dat ik de 'oorzaak' van het probleem heb gevonden, helaas de oplossing niet. Daarvoor moeten we wachten op de patch.
    Ik speel vaak met een Sim gezin dat standaard in het spel zit, zo speelde ik hele tijd met de familie Funke. Ik had hun dochter op kostschool gestuurd en toen ze terug kwam en jongvolwassen werd, begon ze een romantische interactie met de schoonmaker (die bovendien een erg vreemde naam had, maar maakt niet uit.)
    Ik heb mijn schoonmaker wel aan het gezin toegevoegd via de testingcheatscode omdat de interactie op 'vind flirterig' bleef staan, toen ik met beiden afwisselend werkte, lukte het wel om zich te verloven en te trouwen.

    Nu ben ik onlangs in een nieuwe buurt beginnen spelen, opnieuw met dezelfde familie, maar had de dochter nu niet op kostschool gestuurd. Tijdens haar puberteit is ze een relatie begonnen met een andere Sim. Wanneer ze beiden jongvolwassen werden, probeerde ik hen te laten verloven. Heb twee dagen geprobeerd, maar het lukte niet. Dan heb ik haar jeugdvriendje maar via de testingcheatcode in het huishouden geplaatst, in de hoop dat het nu wel zou lukken net zoals de eerste keer dat ik met dat gezin speelde. Maar het lukte niet! En elke keer als ze nu gezellig aan het kletsen waren, of romantische interactie deden gebeurde het na enkele minuten dat de interacties van het scherm verdwenen en zij ineens enkele 'meters' van hem vandaan stond.
    Toen dacht ik eraan dat het misschien niet lukte omdat ze ditmaal al een romantische relatie hadden, sinds ze tiener waren.

    Ik probeerde dit dus uit met verschillende andere gezinnen en wat blijkt? Als je Sim met een andere sim een romantische interacties voert, wanneer ze jongvolwassenen zijn, lukt het wel (na enige tijd) om zich te verloven, maar wanneer je Sim en een andere Sim al sinds tienertijd een koppel vormen, lukt het niet.

    Best vervelend hoor!


    Ik had dit probleem ook, ze waren ook samen sinds tiener.
    Ik heb het opgelost door de optie "gewoon vrienden zijn" te gebruiken en dan terug op te bouwen.
    Vermits ze reeds beste vrienden kon ik ze daarna snel laten trouwen :wink:
  • CwruijterCwruijter Berichten: 2 Brabbelende Baby
    Hallo. Ik heb helaas ook het zelfde probleem? Zou iemand mij kunnen helpen hiermee ?
  • Sims3isgreatSims3isgreat Berichten: 5 Brabbelende Baby
    Je moet zorgen dat ze elkaar extreem onweerstaanbaar vinden, dan kunnen ze meer acties vragen😉
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top