Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Bugs in De Sims 3 Levensweg

1234568»

Reacties

  • demepsedemepse Berichten: 17
    december 2011 aangepast
    scevat1 schreef:
    Mijn kinderen komen echt niet terug van kostschool. Nu voor de 2e keer geprobeerd. Het plaatje wordt groen maar blijft leeg en hij komt niet terug. Er komt verder ook geen melding dat hij terug zou moeten komen. Ondertussen stoppen de ouders telkens met hun interactie. Heel vervelend nu kan ik dus even niet meer spelen:(..

    Misschien op te lossen met cheatcode resetsim [naam van het kind] ?
    Succes
  • noraschaatsnoraschaats Berichten: 1
    december 2011 aangepast
    kan im mij zeggen waar de da je een kinderopvang kan starten en hoe!! want ik zie da ni in de krant en ni op de pc laptop staan

    en zo "verdwijnen" er nog dingen ni tof
  • poekie21poekie21 Berichten: 21
    januari 2012 aangepast
    Is er al een oplossing gevonden voor het niet meer op reis kunnen gaan na het installeren van levensweg? Want ik kan wel een reis 'boeken' via de telefoon of de computer, maar eenmaal het laadscherm opent om bv. naar Frankrijk te reizen, zegt hij na een minuut ongeveer dat de sims 3 niet meer werkt en dan valt hij gewoon uit. Ik vind dit zeker jammer omdat ik reizen zeer leuk vind (vond voor levensweg) :shock:
  • poekie21poekie21 Berichten: 21
    januari 2012 aangepast
    noraschaats schreef:
    kan im mij zeggen waar de da je een kinderopvang kan starten en hoe!! want ik zie da ni in de krant en ni op de pc laptop staan

    en zo "verdwijnen" er nog dingen ni tof

    Je moet op de computer klikken en dan op 'banen en beroepen' en in plaats van op 'banen' te klikken (geneeskunde, muziek, politie...) klik je op 'een beroep vinden'. Daar staat kinderopvang (en als je ambities hebt ook nog een paar andere beroepen).

    Je moet er gewoon voor zorgen als je een kinderdagverblijf opstart dat je 'kinderspullen' hebt, zoals een wiegje, een potje, een beetje speelgoed...
  • xFuzzerxFuzzer Berichten: 120
    januari 2012 aangepast
    Ook na de patch zitten er nog fouten in het spel. Mijn tienersims worden soms niet opgehaald voor de kostschool als ik ze daarvoor aanmeld. Ook als ik ze aanmeld voor naschoolse activiteiten gaan ze hier één of twee keer naartoe en daarna staat er constant dat ze een schoolreisje hebben. Vind het heel vervelend! Kan hier nog iets aan worden gedaan?
  • astridentanjaastridentanja Berichten: 82
    februari 2012 aangepast
    poekie21 schreef:
    Is er al een oplossing gevonden voor het niet meer op reis kunnen gaan na het installeren van levensweg? Want ik kan wel een reis 'boeken' via de telefoon of de computer, maar eenmaal het laadscherm opent om bv. naar Frankrijk te reizen, zegt hij na een minuut ongeveer dat de sims 3 niet meer werkt en dan valt hij gewoon uit. Ik vind dit zeker jammer omdat ik reizen zeer leuk vind (vond voor levensweg) :shock:
    Heb je al geprobeerd of je Sim in een nieuw spel wel kan reizen? Het kan namelijk aan de save liggen.
  • Loekie16Loekie16 Berichten: 1
    februari 2012 aangepast
    Hallo. Ten eerste moet ik zeggen dat dit echt een heel vet spel is. Maar ik heb een aantal bugs gevonden in het spel waar ik mij mateloos aan irriteer:

    1. Als ik bepaalde voorwerpen selecteer om te plaatsen op mijn kavel, krijg ik een zwarte bol om te plaatsen ipv het geselecteerde voorwerp. Dit geld vooral voor de nieuwe spullen zoals de wasmand en wasmachines en drogers.
    2. Bij sommige sims zie ik alleen het hoofd en de voeten. De rest is gewoon weg.

    Ik hoop dat ik hier goed zit voor een oplossing voor deze problemen.
  • juliano20001juliano20001 Berichten: 1
    maart 2012 aangepast
    bij mij krijgt mijn sim als hij een kind krijgt geen denkbeeldige vriend meer ik heb geen enkel idee of dit gewoon bij het spel hoort
    of dat het een bug is :?:
  • LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    maart 2012 aangepast
    Misschien is je sim zelf wel een denkbeeldige vriend. Ik had mijn sim met zijn denkbeeldige vriendin laten trouwen en hun eerste kind kreeg ook geen denkbeeldige vriend. Toen hij van peuter was opgegroeid tot kind kon hij, net als zijn moeder, ergens naartoe tippelen en in een speelgoedvorm veranderen.
    Zijn zusje kreeg weer wel een denkbeeldige vriend. Zij kon niet in een speelgoedvorm veranderen of ergens naartoe tippelen.
  • RoozzulliRoozzulli Berichten: 8
    maart 2012 aangepast
    Hallo,

    Ik heb al heel lang last van een grote bug, waardoor een legacy bijvoorbeeld voltooien onmogelijk wordt. Voor iemand die maar weinig uitbreidingen koopt is dit heel vervelend.
    Het belangrijkste probleem is dat ik nooit lang achter elkaar in dezelfde familie kan blijven spelen. Het meest voorkomende probleem is dat op den duur opeens iets mis gaat met welke sim ik heb aangeklikt. Eerst heb ik nog gewoon bijvoorbeeld de volwassen sim en wil ik snel naar de volgende, maar het plaatje van de vorige blijft in beeld. Wel veranderen de wensen mee, maar niet de behoeften. Als ik kijk naar welke van de twee sims ik heb aangeklikt, lijkt het alsof ik ze beide tegelijk aangeklikt zijn. Allebei hebben ze een wit randje om het vierkantje. Zo kan ik niet verder spelen en is al mijn voortgang voor niets. Juist de sims levensweg of Generations zou bedoeld moeten zijn om lang achter elkaar hetzelfde gezin te spelen. Ik weet niet of het ligt aan beestenbende of levensweg, maar ik weet wel dat het probleem het eerst optrad bij levensweg. Bovendien durf ik mijn ouders niet meer op een gratis vakantie te laten gaan, omdat ik bang ben dat het probleem veroorzaakt wordt door problemen met het onspeelbaar worden van sims, als ze in een grijs vakje verdwijnen en later weer terug moeten komen. Dat denk ik. Maar ik vind dat ik inmiddels al lang genoeg met dit probleem zit en ik ben niet van plan nieuwe uitbreidingen te gaan kopen tot ik zeker weet dat ik niet alleen maar meer bugs koop waardoor het spel stom wordt.

    EDIT:
    Overigens heb ik ook een sim die na het krijgen van een onterecht standje (gebeurde zomaar uit het niets) niet naar school kon tot ik haar vergeven had (dacht het niet jongedame!) en sindsdien voor altijd is blijven sluipen ook nadat ik haar meermalen gereset heb. Ik had haar nog willen deleten om te kijken of ze dan zou stoppen met sluipen, maar toen werd ze helaas slachtoffer van bovenstaande fout. Het is niet alsof het spel onspeelbaar is met een sluipende sim, maar alles duurt wel een stuk langer en ik had nog willen proberen of ze wel zou joggen of rennen op de loopband.
  • DaniqueAalderinkDaniqueAalderink Berichten: 2 Brabbelende Baby
    mei 2012 aangepast
    jujuudje schreef:
    Ik heb er nog 1 gevonden (ik weet niet of het al eerder is gemeld)

    Bij elke baby wat ik krijg, krijgt mijn baby z'n pop van een verre tante of oom. (denk beeldige vriend?)

    Heel vervelend want al mijn vier kinderen spelen meer met hun ''vriendjes'' dan met anderen of met elkaar.

    Weet niet zeker of dat een bug is (ik wou dat ik wat vaker zo'n pop kreeg, want ik krijg hem altijd maar bij 1 kind per gezin =P), maar mis helpt dit:

    - Je kan proberen de pop gewoon te verkopen als je hem krijgt, dan ben je er van af. =)

    - Als dit niet kan kun je hem deleten mbv een cheat, e.g. testingcheatsenabled true, Shift klik op de pop, object -> delete

    - Of je laat je kind er gewoon niet mee spelen... dan word ie ook nooit een denk beeldige vriend.

    Hopelijk helpt dit.

    Dat is dus geen bug. Het hoort bij het spel. Check maar eens opties>lessen>denkbeeldige vriend.

    Veel plezier (=
  • tjibbektjibbek Berichten: 56
    juni 2012 aangepast
    Geen idee of dit al een keer vermeld is, en een bug is een groot woord, maar ik zie bij de beschrijving van de gemoedtoestand ``Gefopt!`` WaS is erger... moet het niet zijn: WaT is erger...?

    naamloosgc.png
  • FijkeFijke Berichten: 1
    juni 2012 aangepast
    Mijn sims gingen op een gratis vakantie voor 2 dagen. Van een van hen viel kennelijk haar verjaardag (van jongvolwassene naar volwassene) in die twee dagen. Toen ze thuiskwam was ze dus net volwassene geworden volgens het leeftijdbalkje, maar ze had geen verjaardag gevierd omdat ze op vakantie was. Toen ze terugkwam vierde ze nog een verjaardag en werd ze meteen oudere. de hele volwassen levensfase is dus overgeslagen... wat nu?
  • LinSylLinSyl Berichten: 1,908 Vrolijke Volwassene
    juni 2012 aangepast
    Open de cheatbalk met ctrl+shift+c
    tik in: testingcheatsenabled true
    en druk op enter

    Als je nu met de shift ingedrukt op die sim klikt krijg je de optie: sim aanpassen in sim creëren
    Dan kan je de leeftijd weer aanpassen.

  • justenmeertensjustenmeertens Berichten: 116
    augustus 2012 aangepast
    Mijn sim loopt zo met de buggy

    (vraagje hoe zet je hier foto neer)
  • justenmeertensjustenmeertens Berichten: 116
    augustus 2012 aangepast
    sorry dat ik twee eer achter elkaar iets plaat

    er twee dezelfde bericht van mij :|
  • xmoontjuhx74xmoontjuhx74 Berichten: 47 Pruttelende Peuter
    september 2012 aangepast
    Mijn bericht op het subforum Technische Problemen. Daar probeer ik vooral antwoorden te krijgen, hier plaats ik het om de problemen te melden:
    Hey allemaal,

    Ik heb een poosje geleden het uitbreidingspakket Levensweg gekocht en het is een leuke uitbreiding, alleen zitten er sindsdien zoveel bugs in het spel dat het spel of onspeelbaar of heel storend wordt. Een lijstje van wat er tegenwoordig fout gaat/is gegaan (ik ga ervan uit dat het meeste vanwege dit pakket is gekomen):
      Foutcodes met opslaan waardoor opslaan niet mogelijk werd - verholpen door de .bad en back-upspellen in de Sims 3-map te verwijderen.
      De werkkleding van Sims: ik heb Sims die in plaats van hun werkkleding alle kleren uittrekken en ik vind naakte Sims geen gezicht. En als jongvolwassenen hun diploma-uitreiking hebben bijgewoond, is hun toga-achtig-iets hun permanente werkkleding die ook niet te veranderen is, ook vrij irritant. Mijn brandweerlieden (uitbreidingspakket Ambities) kunnen geen huizen ingaan bij grote branden. Dan blussen ze braaf alle brandjes, maar daarna kunnen ze alleen de voordeur openbreken, maar niet het huis in. Dan krijg ik de optie: "Het huishouden ..." bezoeken en zo ziet de kavel er ook uit: ik kan niet naar binnen kijken tot iemand me open doet. Maar ja, dat doet niemand, want de mensen zijn een beetje te bezig met in paniek zijn.
      Mijn butler (pakket Na Middernacht) loopt lekker weg als het hem/haar zint. Dan zijn ze ergens door de stad aan het lopen en de enige manier om van ze af te komen is ze te resetten en dan pas weer een nieuwe te bellen. Oplosbaar, maar opnieuw vrij vervelend.
      In een van mijn spellen loopt er geen stylist (Ambities) meer rond.
      Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat een interactie van een van mijn Sims niet meer weggaat. Ik los dit dan op door het spel op te slaan, naar het menu te gaan en het weer op te starten. Maar mijn laptop is vreselijk traag en ik vind het dus niet leuk om steeds weer te moeten doen.
      Vandaag werd een kind van de kinderopvang - Mick Keaton, het zoontje van Justine Keaton en dus een 'echte' peuter, geen 'gemaakte' peuter voor de kinderopvang - niet opgehaald, terwijl ik de melding kreeg dat ik klaar met hem was. Hij deed niks en zat er alleen maar. Ik kon wel interacties met hem doen, maar uit zichzelf deed hij niks en hij werd ook niet moe. ResetSim werkte, maar de dag erna kreeg ik hem weer in mijn opvang, zonder dat ik kon zien wat zijn behoeftes waren als ik met mijn muis over hem heen ging. Hij werd dit keer gelukkig wel opgehaald, maar het niet ophalen van de eerste keer heeft dus permanente schade toegebracht.
      En, zoals ik al bij een ander topic heb gezien, blijven mijn tienersims lopen alsof ze zijn aan het wegsluipen voor de rest van hun leven nadat ze het een keer hebben gedaan. Ook vrij irritant.


    Ik weet zeker dat ik meer bugs heb die nog in het spel zitten, maar ik kom er nu niet op. Heeft iemand oplossingen voor een of meerdere bugs uit de lijst?


    Ten tweede, zijn de volgende problemen bugs?
      Het resetten van de levenswens als ouders op vakantie zijn geweest. Ik had bijvoorbeeld een privédetective die op 17/30 opgeloste zaken stond, maar nadat ze op vakantie was geweest voor de tieners, stond dit weer op 0. Ik snap wel waarom dit zo is, want dit heb je ook als je van actief huishouden verandert. Dan worden ook al wensen en levenswensen gereset en in feite werk je als ze op vakantie zijn ook niet met hen in het huishouden. Maar toch horen ze tot je actief huishouden, dus twijfel ik of dit een bug is. Zou niet leuk zijn als het zo hoorde :/.

    Ook deze lijst zal ik ongetwijfeld kunnen aanvullen.


    Alvast bedankt!
  • GemberveerGemberveer Berichten: 261 Kwebbelend Kind
    november 2012 aangepast
    lidwien schreef:
    poppetje33 schreef:

    Het kan zijn dat het kind pas over een dag naar de kostschool moet. als je het kind b.v. op dinsdagochtend heb aangemeld gaat het niet meer naar school en blijft de hele dag thuis. Bij het tabblad carriere staat i.d.d. dat het kind is ingeschreven op de kostschool. Maar ze worden de volgende dag pas opgehaald. Tot die tijd kan je gewoon met het kind spelen.

    Ik had mij drieling(!) ook ingeschreven voor de kostschool in de ochtend. Ze gingen niet naar school die dag. Ik dacht ook dat het een bug was maar de volgende dag werden ze (gelukkig) :lol: opgehaald. Ik stuur bijna alle kinderen in mijn actieve familie naar de kostschool en als ze tiener worden verleng ik het verblijf :XD: (je krijgt een berichtje of ze op de kostschool mogen blijven). Check even of ze de volgende dag worden opgehaald. Groetjes


    Ja ik weet dat ze niet gelijk worden opgehaald, maar ze is al bijna een tiener en nog steeds niet opgehaald! Ik denk dat dit tocch wel een bug is omdat het niet een week duurt ofzo! En toen ik eerder eens een tiener naar de kostschool stuurde lukte het wel gewoon de volgende ochtend...

    Ik heb hetzelfde probleem. Ik had mijn kind op kostschool en ik ben ondertussen met een andere familie gaan spelen. Toen ik later weer terug kwam, was het kind ineens weer thuis, maar volgens het tabblad carriere zat hij op kostschool. Van kostschool halen lukt ook niet. Wie weet hoe dit kan?
  • trishaottotrishaotto Berichten: 4
    februari 2013 aangepast
    hmmm waar kan ik beginnen:
    ik kan geen kelder maken. De muren kan ik wel maken, maar ik kan nergens een trap zetten. Al is de vloer helemaal leeg zowel boven als beneden zet ik m midden in de kamer, blijf ik de melding krijgen dat er een muur in de weg zit. Maar welke muur dan?

    Mijn sim kan flirten, kindjes krijgen met zn vriendinnetje, maar niet vragen om samen te wonen, verloven of trouwen, ben daar nu al 2 dagen mee bezig, nonstop romantische acties laten doen. Maar het helpt niet

    Mijn sims moest voor werk en kansen op vakantie naar frankrijk, china en egypte, maar als ik op reizen klik staat er bij alle familie leden dat ik ze niet kan selecteren omdat ze net terug zijn van vakantie. Terwijl ik hier nog niet mee op vakantie ben gegaan. Hiervoor zei die de melding dat de volwassenenen uit mijn huishouden al op reis waren.
    Mijn sim stapt nu in de taxi, en rijd naar een plek in mijn stad, daar stapt die uit en komt gewoon weer naar huis. Niks vakantie of wat dan ook!

    Met tuinieren, als ik zeg, tuinieren dat die normaal dus alle bomen en planten af gaat en onrkuid wied en oogst etc, nu doet hij 1 van de 2 bij 1 plant, en dat is het. Dan stopt die er weer mee. En dit is niet met maar 1 sim, mijn huis houden bestaat uit 5 sims.
  • heleenandreaheleenandrea Berichten: 1
    april 2013 aangepast
    Ik had laatst mijn kinderen naar een kostschool gestuurd dat ging allemaal goed, maar mijn moeder ging hertrouwen en toen ze getrouwd waren en dus samen gingen wonen kwamen opeens mijn kinderen weer thuis, maar er staat nog steeds onder de carrière tab dat ze op de kostschool zitten. Weet iemand hoe ik dit weer goed kan krijgen, want mijn kind groeide op maar het spel zei dat hij niet zijn best deed op school en hij kreeg een willekeurige eigenschap.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top