Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Problemen patches De Sims 3 Levensweg

«1
DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
september 2020 aangepast in De Sims 3
Hallo allemaal

EA is zich bewust van de problemen met de update naar De Sims 3 launcher, en werkt eraan om zo snel mogelijk een permanente oplossing te vinden.

Voor PC
In de tussentijd kun je deze zelfstandige update voor het basisspel downloaden en dit zou voor sommige spelers het probleem kunnen oplossen:
http://akamai.cdn.ea.com/eadownloads/u/f/sims/sims3/patches/TS3_1.22.9.0110xx_update.exe


Aangepaste inhoud en niet-ondersteunde mods kunnen ook voorkomen dat de patch werkt.
Verwijder daarom alle onofficiële content en mods. Na het verwijderen van dit alles, moet je handmatig De Sims 3 verwijderen om volledig van alle extra content af te zijn.

Voor Mac:
Iedereen die deze problemen heeft op een MAC kan de onderstaande patches downloaden:


Basisspel, Amerikaanse DVD Versie: http://llnet.thesims.cdn.ea.com/sims/u/f/sims3/mac/To-6135-1.22.9.011001.tgz

Basisspel, Europese DVD Versie: http://llnet.thesims.cdn.ea.com/sims/u/f/sims3/mac/To-6135-1.22.9.011002.tgz

Basispel, Digitale Download Versie: http://llnet.thesims.cdn.ea.com/sims/u/f/sims3/mac/To-6135-1.22.9.011017.tgz

Nadat je de patch hebt gedownload, dubbel klik en het pak het bestand uit. De patch zal je dan vragen waar de patch moet worden toegepast en je moet dan het Sims 3 app-bestand van het basisspel aangeven (Base Game Sims 3 app file).

Let op: Het installeren van onofficiële software kan normale Sims 3 bestanden wijzigen. Het verwijderen van deze niet-ondersteunde content zal niet de wijzigingen aan normale Sims 3 bestanden verwijderen.

Het is ook handig om dit nog even door te lezen:
http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/78530.page

Aangezien bovenstaand topic van het Amerikaanse forum komt, zal ik hier de inhoud even kopiëren:
SimGuruJim schreef:
Hey Simmers,

We know there are a lot of new players out there, and we’re happy you’ve joined us in the Simming world! With all the new faces, we would like to take some time to talk to you about player created modifications to The Sims 3. While the creativity and dedication of The Sims fans never ceases to amaze us, we have noticed that some players are unwittingly using modifications (mods) without understanding some adverse reactions to their gameplay by this action.

There are oodles of fan-created mods out there. We simply cannot ensure compatibility of our evolving game with all of the mods being made available through 3rd parties. That means that if we release a game update and you have mods installed, the update might fail to install, your game could refuse to start, your mods could stop working, or your game could behave unpredictably after installing the update. If you aren’t too familiar with the modding scene for The Sims titles, here are some helping things to know:


Identifying Mods:

If you are asked to add, replace, or remove files from your installed game directory, (\The Sims 3) you are probably installing a mod. If you overwrite installed files without making backups, you may end up having to reinstall your game down the line.
If you are being asked to install something that is not accessible through the game launcher or The Exchange, it could be a mod.
Make sure the source of the mod is trustworthy. You might be getting more than advertised. (virus or malware)


Responsible Modding:

We recommend that if you are going to use mods, please identify, and keep track of all of the mods that you install.
If you are asked to replace an original game file, make sure to back it up. You will want to restore that file to ensure compatibility with official game updates.
If you want to update your game with an official game update, it is highly recommended that you uninstall all mods beforehand.
It would be best to check with the mod creator to verify the necessity and compatibility of the mod post update. The mod may need to be rereleased to remain compatible with the evolving game or a mod may be unnecessary after an update (if the mod were designed to fix a bug that was also addressed in an official update).

-The Sims 3 Development Team

Some angels choose fur instead of wings
Post edited by Deborah on

Reacties

  • NickeeyNickeey Berichten: 3
    juni 2011 aangepast
    Ik heb mijn game nu al 5x handmatig proberen te updaten, maar als de setup start valt ie gelijk weer weg en geeft ie aan dat ie de huidige versie van de toepassing niet kan bepalen. Ik weet niet wat ik nu moet doen :(
  • HikiHiki Berichten: 889
    juni 2011 aangepast
    Ontzettend bedankt voor de vertaling: dat scheelt een hoop voor onze leden ook.

    Dit patchen heeft enkele simmers al geholpen en zij kunnen weer spelen maar nog niet iedereen heeft er baat bij.

    PS: zijn deze patches alleen voor de digitale versie van De EA Store?

    Of gewoon voor alle versies, ook de cd versies uit de winkels?

    Er is daar nogal wat onduidelijkheid over en het woord Digitale Versie zie ik nergens staan.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • NickeeyNickeey Berichten: 3
    juni 2011 aangepast
    Ik heb al mijn sims opnieuw geïnstalleerd zodat ie een paar versies lager was. Daarna gaf de launcher wel de nieuwe update aan en ik ben nu levensweg aan het spelen terwijl dat is niet ging. Helemaal happy :) en misschien werkt dit bij jullie ook ^^ Als handmatig patchen niet werkt want dat deed het bij mij namelijk niet ;O
  • NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    juni 2011 aangepast
    @ Hiki
    Nee, de patches zijn voor zowel de fysieke als de digitale versie (vandaar ook regio xx ipv 17 voor de Windows versie). Het is alleen wel zo dat de digitale versie in de regel niet wilt installeren zonder patch 1.22. Dat bedoelde sommige mensen waarschijnlijk met hun zin 'patch 1.22 is voor de digitale versie'. De fysieke versie heeft wat dat betreft minder problemen, maar dat betekent niet dat patch 1.22 niet voor deze versie is. Alleen weet ik niet zeker of patch 1.22 veel toegevoegde waarde heeft ten opzichte van versie 1.21. Het lijkt mij in ieder geval beter als het spel de laatste update heeft.
  • HikiHiki Berichten: 889
    juni 2011 aangepast
    Wat een gedoe: :? dus het beste is om alles te installeren en dan te laten patchen en als het niet werkt gebruik te maken van de link.

    Menig Simmer snapt er nog steeds niet veel van. :shock:
  • simonebredasimonebreda Berichten: 6
    juni 2011 aangepast
    kheb ook problemen met levensweg. ik heb alle uitbreidingspaketten en accesoirepaketten en downloads ( die nooit problemen hebben gegeven). voor levensweg was er niets aan de hand en nu kan ik het niet meer spelen: er is een fout opgetreden, kijk in het logboek, versie 0.0.0.0. spel eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, bovenstaande patch geprobeerd maar hij geeft nog steeds hetzelfde aan. moet je die soms in een bepaalde map zetten?

    helluppp!!
  • Haushinka1984Haushinka1984 Berichten: 415
    juni 2011 aangepast
    Ik weet alleen dat ik met die nieuwe patch ongeacht dat die zichzelf automatisch update of ik hem handmatig update naar die versie, er telkens voor zorgt dat ik in de leefmodus direct uit het spel val. Dus terug op het bureaublad. DEP wordt ook elke keer mee aangepast bij een nieuwe uitbreiding dus. Ik ga hem gewoon installeren en handmatig patchen naar 1.19 en de rest van de uitbreidingen ook een patch vroeger.
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    juni 2011 aangepast
    @hiki: Ik vermoed dat de PCversie ook voor de digitale versie geldt, aangezien er bij MAC wel een duidelijk onderscheid is gemaakt. Als de digitale versie iets anders nodig had voor de PC, was dit vast wel aangegeven :).




    En verder ben ik bang dat wij alleen maar doorgevers van het bericht zijn. Wat ik weet is dat EA hard bezig is om de problemen op te lossen en met dit als tussentijdse oplossing aankwam. Zoals al wordt vermeld in het bericht: voor sommige simmers zal het helpen, voor andere niet. Die anderen moeten ben ik bang geduld hebben tot EA het probleem heeft opgelost.
  • StefflaterStefflater Berichten: 50 Denderende Dreumes
    juni 2011 aangepast
    Na het gebruiken van de patch kan ik weer spelen met de sims al is er minstens 1 vervelend probleem. Levensweg heb ik nog niet. Wel alle andere uitbreidingen maar daarvan heb ik 'Na Middernacht' nog nooit kunnen spelen - het werkt hier niet. Hopelijk zal levensweg geen problemen geven. Misschien zijn de huidige problemen bij de Mac te wijten aan de laatste beveiligingsupdate van Apple?
  • miraleomiraleo Berichten: 5
    juni 2011 aangepast
    ik heb het spel geïnstalleerd en hij geeft aan dat ie speel klaar is maar hij doet het niet als ik het spel opstart. kan iemand mij helpen?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2011 aangepast
    Ik heb een nieuwe download manager.
    Deze is van Origin.

    Ik vermoed dat deze de huidige problemen moet oplossen.
    Ik heb het spel nog niet opgestart, dus moet dat nog gaan ontdekken.
    Maar ik denk, ik meld ff dat ik een nieuwe heb. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • miraleomiraleo Berichten: 5
    juni 2011 aangepast
    dankje, maar ik heb die nieuwe al en hij doet het nog steeds niet:(



    Deborah schreef:
    Ik heb een nieuwe download manager.
    Deze is van Origin.

    Ik vermoed dat deze de huidige problemen moet oplossen.
    Ik heb het spel nog niet opgestart, dus moet dat nog gaan ontdekken.
    Maar ik denk, ik meld ff dat ik een nieuwe heb. ;)
  • SimsFanSanneSimsFanSanne Berichten: 32
    juni 2011 aangepast
    Ik heb de sims 3 levensweg bij de ea store gekocht alleen ik heb hem nog niet kunnen spelen, want hij viel telkens uit door een bepaalde beveiliging mischien weten jullie daar wat meer over? Maar ik zelf denk dat het met de virusscanner temaken heeft want die is afgelopen...

    Ik dacht mischien weten jullie hier wat meer over

    Groetjes Sanne

    Ps: Het is beveiliging DEP (Afkorting)
    PPS: Hij valt alleen uit als je aan het spelen bent niet als je bezig bent met het huis te verbouwen of omkleden
  • melissavbmelissavb Berichten: 23
    juni 2011 aangepast
    DEP heeft in principe volgens mij niks met de sims te maken is een fout van je pc. Ik krijg het namelijk ook wel eens te zien en ook als ik niet met de sims bezig ben.


    Ik vind het overigens erg irri dat ik niet normaal meteen kan updaten ik heb er niks verder bij gedownload alleen van hier de site van de store en dat lijkt me dan dat die normaal en goed zijn!! Maar goed ben erg blij met de handmatige update en zou het erg fijn vinden als er een topic geopend word waarin elke update komt te staan zodat je die handmatig kunt updaten.

    dank je wel !!
  • sims3tjesims3tje Berichten: 10
    juni 2011 aangepast
    @ Deborah,

    Als je de update hebt gedownload die jij hebt aangegeven, zou hij het dan weer meteen moeten doen? Of moet je zelf nog iets doen om het aan de praat te krijgen :?: :?: :?:

    Groetjes Sims3tje
  • miraleomiraleo Berichten: 5
    juni 2011 aangepast
    ik heb het spel geïnstalleerd en hij geeft aan dat ik hem kan spelen maar als ik hem opstart hij doet het niet en geeft ie aan dat er een fout is opgetreden tijdens het opstarten. kan iemand mij helpen?!
  • MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    juni 2011 aangepast
    SimsFanSanne schreef:
    Ik heb de sims 3 levensweg bij de ea store gekocht alleen ik heb hem nog niet kunnen spelen, want hij viel telkens uit door een bepaalde beveiliging mischien weten jullie daar wat meer over? Maar ik zelf denk dat het met de virusscanner temaken heeft want die is afgelopen...

    Ik dacht mischien weten jullie hier wat meer over

    Groetjes Sanne

    Ps: Het is beveiliging DEP (Afkorting)
    PPS: Hij valt alleen uit als je aan het spelen bent niet als je bezig bent met het huis te verbouwen of omkleden

    In dit topic bij Tip 3 kun je een aantal dingen vinden over DEP instellingen. Ik heb er eerlijk gezegd zelf weinig verstand van, dus ik weet niet of het je kan helpen, maar het lijkt alsof jouw probleem voldoet aan de omschrijvingen. Misschien helpt deze tip je om weer normaal te kunnen spelen :).
  • wenkeywenkey Berichten: 1
    juni 2011 aangepast
    bedankt!!! de patch werk bij mij.
  • NikkiVanDruenenNikkiVanDruenen Berichten: 14
    juni 2011 aangepast
    sinds ik de nieuwe update heb kunnen mijn sims geen romantische relatiie maar beginnen (geen verkering niet kunnen trouwen zelfs al zijn ze hopeloze romaticus). Ik zit hier echt mee ik denk dat ik het spel opnieuw moet instaleren en alles moet weggooien(ik heb levensweg al verwijderd) :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
  • alanta_lukarialanta_lukari Berichten: 53
    juni 2011 aangepast
    het spel doet het bij mij nog steeds niet, ik moet het steeds op andere computers spelen en dat is jammer want daar staan mijn families niet op...

    als ik de sims Launcher start en op "spelen" klik, doet hij niks. als ik dan nog een keer op "spelen" druk krijg je dat wat iedereen wel eens heeft - het schermpje wordt lichter en je krijgt een melding dat het programma niet meer reageert.
    normaal kan je het programma dan met 'geweld''toch wel sluiten, maar bij mij gaat de launcher gewoon helemaal niet meer weg. ook als ik 's ochtends mijn computer weer opstart, komt het venstertje van de Launcher gewoon weer terug - zonder dat ik de Launcher heb aangeklikt.

    ondertussen kan ik het spel dus niet spelen, want de Launcher gaat helemaal niet meer weg en doet het ook niet meer...
    als ik probeer de nieuwe versie in de eerste post te downloaden, zegt mijn comp dat het eerst programma onveilig is. als ik daarna zeg dat ik het vertrouw, zegt hij iets al "help help de content klopt niet" of gewoon iets in computertaal - waar ik niks uit kan opmaken.

    weet iemand wat ik hieraan kan doen? ik zou het spel namelijk graag weer gewoon op mijn eigen comp willen kunnen spelen ;)
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    alanta_lukari
    Kan je het opstarten via de launcher niet omzeilen door het spel op te starten via de directe toepassing:

    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin\TS3
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Wereldavonturen\Game\Bin\TS3EP01
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Luxe Accessoires\Game\Bin\TS3SP01
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Ambities\Game\Bin\TS3EP02
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Supersnelle Accessoires\Game\Bin\TS3SP02
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Na Middernacht\Game\Bin\TS3EP03
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Buitenleven Accessoires\Game\Bin\TS3SP03
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Levensweg\Game\Bin\TS3EP04

    Bron. Misschien staat er in dit topic nog andere informatie wat je kan helpen.
    normaal kan je het programma dan met 'geweld''toch wel sluiten, maar bij mij gaat de launcher gewoon helemaal niet meer weg. ook als ik 's ochtends mijn computer weer opstart, komt het venstertje van de Launcher gewoon weer terug - zonder dat ik de Launcher heb aangeklikt.
    Bij windows kan je met ctrl+shift+esc Windows taakbeheer openen. Kan je hier het programma niet beeindigen (via het tabblad toepassingen)?
    Staat je launcher op de één of andere manier ingesteld op automatisch opstarten? Sommige programma's starten automatisch mee op wanneer windows opstart. Ik weet niet precies hoe je dit kan nakijken via de configuratie van windows zelf want ik kijk dit altijd na via mijn eigen programma's zoals bijv. ccleaner, AVG of glary utilities (maar met google kom je daar vast zo achter). Wanneer ik niet wil dat een programma automatisch mee opstart kan ik dat hier uitschakelen (al schakel ik nooit zomaar wat uit) en vaak kan je via het programma ook aangeven of je wilt dat het automatisch mee opstart (al weet ik niet hoe dat met die launcher zit). Je kan wel je opstart items even nakijken en zien of die launcher daar tussen staat en zonodig uitschakelen want het is voor de launcher niet nodig om automatisch mee op te starten.
  • alanta_lukarialanta_lukari Berichten: 53
    juni 2011 aangepast
    bedankt voor je antwoord, maar het lukt nog steeds niet...
    als ik het spel probeer te starten via de "omweg" krijg ik "het bestand kan niet gevonden worden, controleer de spelling f probeer het opnieuw" wat volgens mij niet zou moeten - toch? :)

    de launcher heeft zich inmiddels eindelijk gesloten, maar doet het nog steeds niet. gelukkig kan ik hem nu wel gewoon sluiten als hij weer vastloopt :3
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    als ik het spel probeer te starten via de "omweg" krijg ik "het bestand kan niet gevonden worden, controleer de spelling f probeer het opnieuw" wat volgens mij niet zou moeten - toch?
    Je bedoelt met de omweg de directe toepassing gebruiken toch? Die melding verbaast me, hoe zoek jij dan? Jij gaat zelf naar de map waar dit bestand staat en maakt een snelkoppeling hiervan op bijv. je bureaublad. Je gaat naar de map waar het spel is geinstalleerd en zoekt de juiste toepassing (zie mijn eerdere bericht), je selecteert deze en rechtsklik met je muis op de toepassing. Uit die lijst die dan verschijnt kies je Snelkoppeling maken. Vervolgens selecteer je deze snelkoppeling, weer rechtsklikken, knippen, ga naar de plek op je pc waar je de koppeling wilt (bijv. je bureaublad), rechtsklik en kies plakken. De naam kan je evt. nog wijzigen door weer rechts te klikken en te kiezen Naam wijzigen. Je zoekt de toepassing op van de uitbreiding of assecoire waarmee je je game start, dus de laatst geinstalleerde en degene die het laatst is uitgekomen. Heb je bijv. het basisspel, Wereldavonturen en Buitenleven, dan is Buitenleven de laatste die is uitgekomen en dus gebruik je de toepassing of launcher en dvd van Buitenleven op je spel mee te starten.
    de launcher heeft zich inmiddels eindelijk gesloten, maar doet het nog steeds niet. gelukkig kan ik hem nu wel gewoon sluiten als hij weer vastloopt
    Dat je launcher het niet doet, daarvoor kan je tip 1 (administratorrechten) en tip 3 (DEP instellingen) van dit topic eens proberen. Je kan tip 1 en tip 3 ook toepassen bij de directe toepassing van de game. Je sluit de launcher via Taakbeheer? Start de launcher nog steeds mee op wanneer Windows start (heb je je opstart items nagekeken, zie mijn eerdere bericht)? Er zijn bij de meeste uitbreidingen en asseoirepakketten twee launchers (behalve bij Levensweg). Dit kan je allemaal nalezen bij de Algemene Informatie van het topic met die tips. Geeft die andere launcher ook problemen? Het zou natuurlijk fijner zijn als je de problemen die je met de gebruikte launcher heb weet op te lossen.
  • alanta_lukarialanta_lukari Berichten: 53
    juni 2011 aangepast
    ik heb je topic gelezen maar eerlijk gezegd snap ik het niet *kuch* ik ben niet zo heel erg thuis in de wereld van backups & administratierechten, ik ben maar dertien ;)

    iig, als ik in mijn bestanden zoek kom ik tot; "C:\Program Files\Electronic Arts\" maar daarna kom ik niet verder - in die map staat nergens "de sims 3 levensweg".

    ik heb alle uitbreidingen en accessoirepakketten van de sims 3, en ik zit op dit forum dus ik heb inderdaad de map Levensweg nodig... maar die zie ik nergens staan - kan die ook nog een andere naam hebben? of kan ik misschien een screenie maken van welke bestanden er wel in de map "electronic arts" staan, of zo?..

    de launcher sluit ik nu op de volgende manier af; als ik op spelen klik, krijg ik een melding van mijn computer dat het programma niet meer reageert. hij vraagt dan of ik wil wachten of het programma wil afsluiten, wat voorheen niet kon. nu wel - dat probleem heeft zichzelf opgelost.
    hij komt niet meer automatisch omhoog als ik mijn comp opstart.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    ik heb je topic gelezen maar eerlijk gezegd snap ik het niet *kuch* ik ben niet zo heel erg thuis in de wereld van backups & administratierechten
    Dat geeft niets. Als je me vertelt wat je niet snapt kan ik je helpen. Als je wilt natuurlijk en als je de dingen genoemd in dit topic wilt doen.
    iig, als ik in mijn bestanden zoek kom ik tot; "C:\Program Files\Electronic Arts\" maar daarna kom ik niet verder - in die map staat nergens "de sims 3 levensweg".
    Het is voor mij even lastig om met je mee te denken want ik heb al mijn sims spellen ergens anders geinstalleerd dan de standaardinstallatie map. Heb jij tijdens de installatie ook aangegeven het spel ergens anders te installeren?
    Heb je in je startmenu en/of bureaublad een snelkoppeling staan van de Levensweg Launcher? Bij de standaardinstallatie wordt er een snelkoppeling geplaatst. Wanneer je hierop gaat staan en rechtsklikt met je muis heb je als het goed is de keuze bestandslocatie openen. Dan opent de map waar het spel geinstalleerd is en zoek je dit bestand TS3EP04.

    PS. Wat ik me afvraag is of het niet handig is om een topic te openen in het Technische subforum waar we verder kunnen gaan want we nemen nu het patches topic een beetje in beslag (volgens mij is dit topic niet bedoelt voor uitgebreide adviezen).
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • alanta_lukarialanta_lukari Berichten: 53
    juni 2011 aangepast
    heel erg bedankt voor het aanbod om het aan me uit te leggen, da's heel aardig van je, helaas heb ik zelf niet zoveel tijd - alsnog bedankt!
    ik heb de bestandslocatie kunnen vinden door met de linkermuisknop op de koppeling te drukken en de locatie te openen, ik kan het spel nu wel spelen. heel erg bedankt hiervoor, ik ben heel blij dat ik het spel weer op mijn eigen comp kan spelen!
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Graag gedaan. Ik ben blij te horen dat je nu kan spelen.
    Have fun!





    V Dank je Deborah.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2011 aangepast
    Ik heb het ff opgezocht, hij staat bij mij hier:
    C:\Program Files (x86)\Electronic Arts

    Some angels choose fur instead of wings
  • TessadepessaTessadepessa Berichten: 2
    juli 2011 aangepast
    Bij mij is het probleem dat hij wel gewoon goed is geïnstalleerd, maar zodra ik de cd opnieuw in de computer doe zegmaar (normaal verschijnt dat het opstartscherm) komt er te staan of ik zeker weet dat ik de Sims Levensweg wil verwijderen. Wanneer ik dubbelklik op het icoontje 'SimsLevensweg' komt wel gewoon het opstartscherm in beeld maar als ik dan op 'play' klik blijft het playknopje zegmaar ingedrukt en dan gaat het programma vastzitten en reageert het niet meer.

    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
  • Roxanne123Roxanne123 Berichten: 10
    juli 2011 aangepast
    Zelfde probleem hier...
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top