Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Fout tijdens installeren..

Dacht er gisteren aan om het spel maar eens te gaan spelen.. Naja lukte jammer genoeg niet.

Tijdens het installeren blijft hij bij 95% hangen en krijg ik de melding componentenoverdrachtsfout.
Blijkt een fout te zijn met een exe / MS-DOS bestand.

Van alles geprobeerd te zoeken maar kom er dus totaal niet uit.

Misschien iemand een oplossing hoe je dit moet oplossen?
Everyone thinks of changing the world,
but no one considers changing themselves

Reacties

  • Opties
    BESTSIMFANBESTSIMFAN Berichten: 237
    februari 2010 aangepast
    Da's toevallig! Gisteren wilde ik het ook installeren voor me broertje, want hij wou graag sims 2 spelen maar ik zei dat het beter was om met sims 1 te beginnen. Bij mij bleef- ie dus ook op 95% hangen, en toen zei-ie dat er een of andere componentsoverdrachtsfout was. uiteindelijk hebben we het maar opgegeven.
    Ik heb Vista, het zou kunnen dat de sims 1 er te oud voor is. Misschien is dat bij jou ook zo.
  • Opties
    Lasie200Lasie200 Berichten: 5
    juli 2010 aangepast
    BESTSIMFAN schreef:
    Da's toevallig! Gisteren wilde ik het ook installeren voor me broertje, want hij wou graag sims 2 spelen maar ik zei dat het beter was om met sims 1 te beginnen. Bij mij bleef- ie dus ook op 95% hangen, en toen zei-ie dat er een of andere was. uiteindelijk hebben we het maar opgegeven.
    Ik heb Vista, het zou kunnen dat de sims 1 er te oud voor is. Misschien is dat bij jou ook zo.


    die componentsoverdrachtsfout heeft niks met vista te maken want ik heb sims 1 ook en bij mij gebeurt dat ook wel is want ik had widownds xp gebeurt ook de hele tijd of je moet je pc opnieuw opdeten of je moet tijdje w8ten en dan over maand weer doen of nieuwe kopen helpt ook nog wel is;)
  • Opties
    bassie99bassie99 Berichten: 257
    september 2010 aangepast
    ik wilde het ook weer spelen maar hij liep al bij 2 procent vast er stond ook iets met een componentsoverdrachtsfout :(
  • Opties
    jokmenenjokmenen Berichten: 174
    oktober 2010 aangepast
    dit gebeurde mij ook altijd. oplossing: opnieuw proberen
  • Opties
    SimandcoolSimandcool Berichten: 33
    maart 2011 aangepast
    Gebeurde bij mij pas ook. Misschien kunnen deze dingen helpen:

    - Zorg dat 'The Sims' volledig verwijderd is van je computer (dus de mapjes van Maxis en Register Sleutels van 'The Sims' - www.simshelp.nl> the sims 1 voor instructies)

    - Maak de cd schoon als er vuil en krasjes op zitten. Je kan misschien je cd schoonmaken met tandpasta. Dat kan gek klinken maar het werkt echt! Smeer de achterkant in met tandpasta en laat dit voor enkele minuten erop. Spoel dan voorzichtig met een klein beetje water de cd weer schoon. Gebruik een doek om het voorzichtig weer droog te maken maar kijk hierbij uit dat je geen krassen maakt met de doek op de cd. Je cd is niet helemaal krasvrij maar werkt wel beter! Ik geloofde deze methode eerst niet maar veel mensen doen het, en met succes!


    Je kan ook je cd laten poleisten maar dit pas echt doen als er geen mogelijk meer is. Poleisten kan de cd namelijk definitief beschadigen als je het teveel of verkeerd doet. Ik heb dit eens laten doen bij de game mania voor 5 euro per cd. Poleisten maakt je cd wel weer mooi krasvrij maar je moet een cd niet al te veel poleisten!

    Bij mij werkte beestenboel niet toen ik het installeerde. Op 95% gaf hij dezelfde fout. Heb dus de tandpasta methode gedaan en het werkte!

    (PS: Ik heb Windows 7 dus het ligt vast niet aan je Vista).
  • Opties
    bassie99bassie99 Berichten: 257
    juni 2011 aangepast
    hij doet het weer :lol:
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top