Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Lopende wedstrijden en aanvragen

Reacties

  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    oktober 2011 aangepast
    Is goed xKelsey

    @ Joyce; Nee dat snap ik, maar probeer het in ieder geval wel in de eerste 5 dagen ofzo ;)
  • BrutalityBrutality Berichten: 153
    oktober 2011 aangepast
    Geen idee of dit topic de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar ik vond het een beetje onnodig om een oud bericht naar boven te halen.

    Ik vroeg me af of er dit jaar ook een sim marathon (2011) komt.
    Ik heb een tijdje geleden in dat topic gesnuffeld en het leek me best wel leuk om eens mee te doen! Ik ben er nu net weer terecht gekomen en zag dat het rond de kerstperiode georganiseerd werd ivm kerstvakantie. Dus daarom vroeg ik me af of deze marathon jaarlijks georganiseerd wordt of blijft het slechts bij die ene keer?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    oktober 2011 aangepast
    Geen idee, wij hebben dat topic toen niet gestart.
    En ik denk ook niet dat we dat nu wel gaan doen.
    Maar als iemand zich geroepen voelt. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    oktober 2011 aangepast
    Oh, een marathon! Was ik al weer helemaal vergeten! Vorige keer kon ik niet meedoen, want toen had ik nog geen vakantie, hier in Belgenland.. :(

    Dat was tof! Misschien kunnen de mods gewoon zo'n topic openen en één of meerdere data kiezen? Meer werk dan dat was het niet, toch?
  • juliettegossens123juliettegossens123 Berichten: 27
    maart 2012 aangepast
    Hoi,

    Ik ben er al heel lang over aan het denken of ik misschien een volg-het-verhaal wedstrijd zou starten. Hier is wat ik voor ogen had:

    Een opdracht die vanaf het begin omschreven is, tot in de puntjes. Welk huis moet je gebruiken, welke wereld, hoe je Sim/huishouden eruit moet komen te zien of welke je moet gebruiken, etc. Dan volgt het begin van het leven van je Sim: wat eerst te doen, wat daarna? Om mijn beeld beter te kunnen schetsen, heb ik hier een voorbeeld-opdracht verzonnen.

    Deel 1 - Maak een Sim
    Allereerst maak je een Sim. Deze Sim moet de volgende eigenschappen/uiterlijke karakteristieken hebben:

    Basis
    * Je Sim moet een man zijn
    * Hij moet John Betterson heten
    * Hij moet dun zijn
    * Hij moet gespierd zijn
    * Zijn spierdefintie moet op het gemiddelste staan
    * Hij moet een Jong Volwassene zijn
    * Hij moet een erg bleke huid hebben

    Haar
    * Zijn haar moet dit haar zijn, dat bij het basisspel zit: 2738763_2.gif
    * De kleur van het haar is aan jou, mits het geen normale kleur is. Kies een kleur als paars, blauw, groen, roze...
    * Zijn gezicht mag geen haar hebben
    * Zijn lichaam moet haarloos zijn

    Gezicht
    Zijn gezicht moet je zelf maken, en moet aan de volgende eisen voldoen:
    * Het gezicht moet hoekig zijn
    * Hij moet een grote (niet té!) neus hebben
    * Zijn oren moeten klein zijn (niet té!)
    * Zijn mond moet een middelmatig dik zijn, een ******* onderlip
    * Zijn ogen moeten normaal zijn, en één van deze kleuren hebben:
    - Groen
    - Geel
    - Roze
    - Grijs
    * Hij mag géén tattoos hebben

    Kleding
    De kleding mag je zelf kiezen, mits het aan deze eisen voldoet:
    * Hij mag alleen kleding dragen die niet onderdoet aan die van een punker
    * Bij elke kledingstijl moet hij een grote, zwarte nerdbril dragen
    * Schoenen mogen absoluut geen slippers of nette schoenen zijn!
    * De kleding moet alleen donkere kleuren bevatten
    * Geen accesoires behalve de bril en bijvoorbeeld een stekelband rond de nek of pols

    Karakter en favorieten
    De karaktereigenschappen moeten deze 4 zijn:

    * Ëinzelganger
    * Houd niet van kinderen
    * Kwaadaardig
    * Pechvogel

    De vijfde eigenschap mag je zelf kiezen, maar moet wel bij de andere 4 passen, bijvoorbeeld humeurig of afwezig.
    De levenswens wordt: Meesterdief
    De favorieten moeten zijn:

    * Eten: Hamburger
    * Muziek: Electro
    * Kleur: Zwart óf (donker)rood

    Sterrenbeeld: Stier

    Nu John klaar is, sla je hem op en post je hem hier. Ik bekijk en check ze dan. Ik kies van de 50 mensen er 5 die afvallen. De andere 45 gaan door naar de volgende ronde.

    Ik hoop dat deze wedstrijd jullie wat lijkt, zoals jullie uit het slot van de opdracht hebben afgeleid, wordt het een afvalrace. Iedereen moet alle delen zo goed mogelijk doen, en wie het niet haalt, valt af. Als ik deze wedstrijd mag doen, hoop ik wel dat de wedstrijd voor max. 50 deelnemers toegankelijk is, anders wordt het te veel om te checken.

    Doei,

    Juliettegossens123
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    maart 2012 aangepast
    (Ik denk even met je mee, je krijgt nog geen toestemming)

    Wat is deel 2? Een nieuwe sim aanmaken of zijn het totaal andere opdrachten?

    En geloof me, je zult geen 50 mensen zien te vinden.. Ik denk dat je al blij mag zijn met 10. Dit is niet om lullig te doen, maar om je wel even een goed beeld te geven dat deze site niet zo druk bezocht wordt in het Wedstrijden gedeelte.

    Daarnaast vind ik het niet helemaal eerlijk dat maar één persoon mag beslissen wie er door gaat en wie niet.
  • juliettegossens123juliettegossens123 Berichten: 27
    maart 2012 aangepast
    nee, nee, dat snap ik, maar dat was gewoon een beetje om de opdracht te 'vullen', zeg maar. Het is inderdaad ook niet erg eerlijk als één iemand beslist wie doorgaat, wie zou dat nog meer kunnen doen, dan?

    Omdat ik had bedacht dat de wedstrijd een volg-de-verhaallijn zou moeten worden, zou de volgende opdracht bijvoorbeeld een huis bouwen voor John zijn. Dat zijn beide relatief grote opdrachten, maar daarna worden het dan gewoon kleine opdrachten die dingen in het leven van 'John' bepalen, bijvoorbeeld: (John heeft nu de baan 'Boekwinkelmedewerker, en heeft er genoeg van, omdat hij meer tijd wil doorbrengen met Lisanne, zijn vriendin)

    'John heeft nu al een tijdje de baan 'Boekwinkelmedewerker', die niet erg spannend is. Bovendien neemt de baan een groot deel van zijn tijd in beslag die hij wil gebruiken om dingen met Lisanne te doen. Hij besluit dat het nu genoeg is. Laat John ontslag nemen!'

    Zoiets. En dan meerdere opdrachtjes per keer, over verschillende aspecten van zijn leven (liefde, wonen, werken, geld, hobbies etc.).


  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    maart 2012 aangepast
    Ik begin het te snappen ;)

    Maar hoe kan iemand afvallen als je alleen de opdracht geeft 'neem ontslag'. Wat kan iemand daar beter aan doen dan de ander?

    Ik moet het ook nog overleggen met mijn medemoderators ;)
  • juliettegossens123juliettegossens123 Berichten: 27
    maart 2012 aangepast
    dat is goed :)

    Nou ik dacht dus, dat je meerdere kleine opdrachtjes kon combineren tot het zegmaar belangrijk wordt voor Johnny's leven, en dat al die opdrachtjes samen moeilijker zijn. Bijvoorbeeld, John heeft nu dus ontslag genomen, en binnen twee dagen moet hij weer werk hebben, anders is zijn geld op en kan hij niet meer voor Lisanne zorgen. Hij wil nu graag de carrière huppeldepup hebben, maar het eerste niveau verdient te weing. Daar kan hij de eerste twee dagen wel mee vooruit, maar binnen 3 dagen moet hij minstens niveau 3 hebben. Bijvoorbeeld. Ik weet niet of dat haalbaar is, ik zeg maar wat. Maar aangezien cheats niet mogen (of wel? Maar dat zou het wel héél makkelijk maken.), is dat toch wel een uitdaging. En dan:

    Een dag na zijn 2e promotie gaat het uit met Lisanne. Om wraak op haar te nemen, wil hij een nieuwe vriendin binnen 4 dagen. Dat zal haar leren! Vindt een nieuwe vriendin die bij John past binnen 4 dagen.


    Die 2 opdrachten (drie, dan, als hij ook ontslag moet nemen bij de boekenwinkel) zouden dan samen een ronde kunnen vormen, met misschien nog iets erbij. Dan wordt het lastiger omdat je én 2 promoties moet verzorgen én en een nieuwe vriendin moet vinden...
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2012 aangepast
    Ik zat me af te vragen:
    Zijn er mensen die, net als ik, De Sims2 leuker vinden, en dat nog hebben en spelen?
    En zouden die mensen het leuk vinden om aan een BMD voor De Sims2 mee te doen?
    Want dat lijk mij hartstikke leuk. ;)


    Some angels choose fur instead of wings
  • xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    maart 2012 aangepast
    ^Ik vind het niet zozeer leuker, maar ik vond bouwen in de Sims 2 wel awesome :)
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    mei 2012 aangepast
    Hoi modjes,

    Ik wil graag BMD voor Sims 2 gaan organiseren.

    Elke ronde een bouwopdracht met budget, daarna een stemronde met plus- en minstemmen waarna één of twee deelnemers afvallen. Dezelfde opzet als BMD voor Sims 3 dus.

    Groetjes Amy
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2012 aangepast
    ^ Ow, geweldig!
    Mijn zegen heb je. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    mei 2012 aangepast
    Mijn zegen heb je ook, en ik denk dat de andere mods het ook prima zullen vinden.

    Ik denk alleen wel dat er niet zoveel animo voor is, maar wie weet :D
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    mei 2012 aangepast
    ^ Nee, dat weet ik. :mrgreen:

    Maar bedankt! Dan ga ik binnenkort het topic openen.
  • InweInwe Berichten: 2,698
    mei 2012 aangepast
    Als er er niet zoveel deelnemers zijn, kun je ze ook gewoon allemaal in het spel laten en dan wie de meeste punten heeft laten winnen.

    Hoeft niet hoor, het is alleen maar een idee :-o
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    mei 2012 aangepast
    ^ Oh, dat is misschien wel handig als er echt heel weinig mensen zijn. :mrgreen: Bedankt voor de tip!
  • simmielovesimmielove Berichten: 1,099
    juli 2012 aangepast
    Nevermind ;)
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • goldenvaleigoldenvalei Berichten: 25
    september 2012 aangepast
    Ik had een idee voor een nieuw spel bij de sims 3 en dan met het thema beestenbede.

    Ik had als idee de perfecte dieren match (naam is nog niet zeker ben nog een beetje aan het bedenken tips zijn altijd welkom)


    Het gaat over dat sims een huisdier willen maar dit dier moet aan veel eisen voldoen.
    Er word dan een lijst gegeven met waar aan het dier moet voldoen.

    Dit is het voorbeeld.

    Goede dag , ik ben anneke van draght ik wil heel graag een hond voor mijn kleine meid maar niet zomaar een hond het dier moet wel een paar eisen voldoen.

    Waar moet het dier aan voldoen.

    Het ras moet een husky zijn maar dan wel een sprinter .
    Het geslacht moet een teefje zijn.
    De kleur van de hond wil ik wit met koper/bruin .
    Met een rode gloed.

    De kop van het dier
    De oren moeten is langer en puntiger zijn en wat naar binnen staan en de linker oor moet wit zijn en rechter koper/bruin.

    De ogen: ik wil dat het linker oog van de hond een donker bruine kleur krijgt en de rechter moet zeer licht blauw zijn (yuma) . De ogen moeten net iets te dicht naar elkaar toe staan.
    Om het rechter oog met een grote witte ronde aftekening zitten en op de plek waar de wenkbrauw zit moet een langwerpige koper/bruine vlek zitten (horizontaal)

    De neus moet een spitse neus zijn die voorde helft koper/bruin is en de andere helft wit.
    De kleuren van de neus moeten via de kop van de hond door stromen naar de oren. Zodat het door stromende aftekeningen worden.
    Het puntje van de neus moet licht rood/roze zijn

    Het lichaam wil ik grotendeels wit hebben met grote doorlopende aftekeningen die koper/bruin van kleur zijn en op de top van de rug een soort ovale aftekening van midden nek tot de staart. In deze aftekening komt een kleinere witte aftekening die ongeveer een kwart van ovale afteking en deze komt precies in het midden.

    Verder wil ik dat de hond nog 5 afzonderlijke aftekeningen krijgt waar van er twee op de poten van het dier zitten.

    De staart : ik wel dat het dier een slanke maar wel volle en harige staat heeft zoals een husky die hoort te hebben. 1/3 van de staart moet koper bruin zijn en ook en puntje van de staart moet koper/bruin zijn.

    De hond moet dapper zijn goed kunnen luisteren en speels.

    Ik kijk uit naar jullie dieren veel succes.

    Nou dit was mijn idee je moet dus nu in plaats van een sim een dier maken.
    Je heb een bepaalde tijd voor het inleveren bijv 3 weken om te maken en 1 inlever week . Uit eindelijk moet er gestemd worden wel van de dieren het mooist is en het meest bij de opdracht zit. Dat is ook een week en dan komt de winnaar er uit.
    En komt de volgende opdracht. (er valt dus niemand af je heb elke keer weer kans )

    Dit was mijn idee dus laat maar weten wat jullie er van vinden.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    september 2012 aangepast
    ^ Ik vind het leuk, maar je moet nog van tenminste 1 moderator groen licht krijgen om het te starten. (ik ben er ook 1 :P)

    Ik waarschuw je wel vast voor het feit dat er niet echt veel animo is.

    Some angels choose fur instead of wings
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    september 2012 aangepast
    Ik vind het op zich best leuk, maar het is zo gedetailleerd, dat je denk ik bijna dezelfde dieren gaat krijgen.

    En ik ben bang dat het helemaal niet gaat lopen, omdat er zo weinig te doen is in dit subforum.

    Dus ik vind ook wel dat je het mag proberen, maar dan zou ik de deelnemers iets meer eigen inbreng laten hebben, anders kun je bijna nergens op beoordelen, qua eigen creativiteit.
  • goldenvaleigoldenvalei Berichten: 25
    september 2012 aangepast
    nou ik zou eerst is gaan kijken voor dat mensen mee willen doen en zal de opdrachten minder specifiek maken.
    nu dan maar gewoon kijken of die aan slaat

    groetjes
  • xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    januari 2013 aangepast
    Lieve modjes,

    Na lang van de aardbodem te zijn verdwenen, wil ik graag weer terugkomen met een nieuw forumspel. Het spel is volgens het bekende concept, met als thema 'sprookjes'.
    Ik zat te denken om deze week de introductie, inclusief de rollen en dubbelrollen online te zetten. En om dan in de eerste week van januari de inschrijvingen te openen.

    Maarrr.... Ik heb natuurlijk eerst jullie toestemming nodig ;)
    Dus, mag ik? Pretty please? :)

    \/ Inderdaad!
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    januari 2013 aangepast
    ^ Dat zal eens tijd worden!

    ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    maart 2013 aangepast
    En hier ook officieel:

    Mag ik (en waarschijnlijk ook CSims) jullie toestemming om een nieuw Wie is de Mol spel te organiseren?
    2nv5lie.jpg
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2013 aangepast
    Yup, mijn zegen heb je. ;)

    En heel veel succes!

    Some angels choose fur instead of wings
  • misstatimisstati Berichten: 5
    mei 2013 aangepast
    Wanneer kom er een nieuwe wedstrijd ofzo?Lijkt me leuk eens mee te doen.
    groetjes
  • xKelseyxKelsey Berichten: 8,005
    mei 2013 aangepast
    Lieve mods, ik ga vast een nieuw topic maken om de rollen al aan te kondigen van het volgende forumspel. Maar is het oké om de inschrijvingen dit weekend te openen? :)
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    mei 2013 aangepast
    Geen probleem ;)
  • jenssemanjensseman Berichten: 9
    augustus 2013 aangepast
    Hoi ik een net nieuw op het forum dus wist nog niet hoe alles werkt dus... Ik was zonder te vragen een wedstrijd gestart. Dus ik had een leuk idee hier is het bericht wat ik in het topic heb gezet:

    Hallo allemaal dit is de sims 3 wedstrijd Hottie or Nottie.
    Uitleg

    Ik zet iedere ronde een sim te download die jullie een makeover moeten geven.
    Kunnen jullie een presentatie maken en bijvoorbeeld uploaden op slideshare of Googledocs.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top