This site has entered read-only mode as of July 18th. The new Forums.EA.com are now live.

Comments

  • Also having this problem, of the "nearly every sim in my game aging immediately" variety. I had not entered CAS as others have mentioned here, just hit the "resume" button and as soon as I unpaused and started playing it happened. From what I've read seems to be a problem with playing on long, with I do pretty often. Hope…
  • Yeah, I also really wish we could design our own. I agree with @Simmerville about really liking the concept, but picking from the same limited list over and over again causes it to get a bit stale, lol.
  • Ah, ok. Yeah, guess that does make sense. Kind of a bummer tho, since the prints are the main reason I use the telescope, as opposed to just playing chess to build skill or something. So the smaller telescope comes with no prints, and a chance of death by meteor? Man, that really is a steep price to pay for portability lol.
  • Yes, and maybe this could go with adding a food category to likes and dislikes.
  • The coloring only appears that way in CAS, which I accessed for this household using the MCCC mod. She appears more transparent in game, and it's the same with Guidry (regular ghost transparency in game, semi-colored in CAS). I've never seen it with any other ghosts either, so i don't know if it's unique to the paranormal…
  • No one else has posted here, but I have another I want to share, so I'm reviving this lol. I forgot to take a "before" pic of this one, but I'm still quite proud of it, so here goes! The sim I spotted was a spellcaster that spawned in the magic realm--looked kinda fun and cute, but hair didn't suit her, and just glancing…
  • Hi, I'm back, been a while, but I gave Temperance from the paranormal pack a bit of a makeover recently (as per my style, only changed clothes, makeup, and haircut, no edits to body face, or hair/skin/eye color), and I quite like how it turn out! I also changed her aspiration to the villainous valentine one, as that seemed…
  • another idea for a lot trait, tho not necessarily a new one--Spooky is already an option, which makes wandering ghosts show up, but if you have the Supernatural pack I think the lot trait should have some additional effects, maybe making a very low level of disturbances happen, or something like that. Or, if not, maybe…
  • The things that are missing from the options for club activities. Just every so often, I'll get excited with an idea for a club, go looking to make it, only to find there's no way to make the club I want. Most recently, I realized there seems to be no "use the medium board" or "conduct seances" or any other medium stuff,…
  • Been really getting into the paranormal pack for the first time, and I wanted to give Temperance a bit of a makeover (so she looked a bit more old fashioned, like Guidry, also tweaked which mischief aspiration she has, and of course needed to give her a last name so it would save, just some little tweaks here and there),…
  • Ooh, I like the bestselling author idea! I had wanted my sim to get more into writing, and you're right, the book of life reward trait is very thematic. Tho that only works if you record their life BEFORE they die, yes? So wouldn't work for existing ghosts? Which might still be fine, as I'm not sure I'd want to resurrect…
  • Ah, I forgot to mention I don't have any of the kits! But that's certainly an interesting idea :D And I didn't know that about spellcasters and the medium skill, thank you @Starfree & @EmmaVane, that certainly gives a strong argument for one of those! Any thought on whether spell slinger or potion master would be better,…
  • Yeah, I've wondered this before too. Can't help you I'm afraid, but would also be interested in the answer lol.
  • I'm doing my own version of this "every lot challenge" challenge; first saw the idea here: https://www.youtube.com/watch?v=82StLparR_0&list=PLm7eMVoztWXd42gOyKa49YoLPdkVq1m6e And while I haven't watched the whole series, the concept seemed cool. I don't have all the packs he does, but I took a lot of inspiration from what…
  • So...anyone wanna know what it looks like when an Infected from Strangerville gets spooked by a specter at a haunted house? What about when you dare a ghost to streak and he runs past a couple infected out wandering the nieghborhood? You're welcome :)
  • Painting from reference in outside my sim's haunted trailer in Strangerville, lol Update: actual last screenshot taken for today--WHY did I never think that you could set things on this part of this fireplace until my sim did it??
  • Aliens would be my favorite if they were better developed, but as is in terms of gameplay I think spellcasters are the most fun, with vampires as a close second. Haven't gotten werewolves yet, so can't really judge that one.
  • I like some of the invitations and story progression stuff, but most of the other ones (like the heard your friends with so and so or whatever) are just annoying. I also like the job offers that came with get famous, but I wish there was a way to turn it off for specific sims, a simple "this sim is not accepting job…
  • Fav high school subject was drama, lol.
  • When I do makeovers, I usually try to keep them kind of close to the spirit of the original (sometimes shifting things with intent of making the actual sim match CLOSER with what the in game bio says they're SUPPOSED TO BE LOL), so I don't know how "total" they are, but I've been going through and tweaking all the…
  • I pretty consistently use a mod that takes fewer credits to graduate. That way, I can get a degree fairly easily done in about 2-3 sim weeks (depending on what I feel like doing) while still participating in uni activities and such, which is about as long as it tends to stay fresh and fun for (not to mention about as long…
  • Yeah, it's a bummer. Despite the tradition SAYING that alien & vampire interactions are part of it (and, honestly, werewolves & mermaids could probably be in there too), it's actually JUST ghosts. You can also carve a pumpkin from the Spooky pack and that counts, but no amount of things from other packs, or listening to…
  • Yeah, this has been how it works for ages and I really wish they'd change it. No matter how out of touch a parent and child become they should never FORGET WHO THE OTHER IS, lmao.
  • Good for an outdoorsy sim, and maybe she could make contact with some mermaids instead of aliens?
  • More after school activities is a strong second choice, lol.
  • I'd love new worlds and more space to build/live in, always. For expansion packs in particular, it's crazy to me that some of them don't come with ANYTHING, like Seasons, and honestly I kinda wish Get To Work had come with a proper alien world instead of just one tiny lame lot you can get to. And with how small the worlds…
Avatar

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. Sign in or register to get started.

Badges

Seventh AnniversarySixth Anniversary1,500 Likes100 InsightfulsFifth Anniversary1,000 AwesomesFourth Anniversary1,000 Likes1,000 CommentsThird Anniversary25 Insightfuls500 Awesomes500 Likes250 Awesomes500 CommentsSecond Anniversary250 Likes100 AwesomesPhotogenicFirst Anniversary5 Insightfuls100 Likes25 Awesomes100 Comments25 Likes5 Awesomes5 Likes10 CommentsName DropperFirst Comment