Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Verhaalvoortgang

MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
Ik heb een vraag...ik heb een gezin met 4 kinderen (ongelukje, wilde er maar twee, maar goed...haha). Het gaat me niet lukken om met alle vier verder te spelen straks, en dat wil ik ook niet, maar ik wil wel graag een mooie, logische stamboom. Ik vraag me nu dus af of de kinderen waar ik straks niet meer mee speel (als ze eenmaal uit huis zijn) wel uit zichzelf ook weer kunnen gaan trouwen en kinderen krijgen ect? Ik heb er niet zo'n zin in om steeds van huishouden te moeten switchen om dat voor elkaar te krijgen...

Reacties

  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Nee ze doen dat niet automatisch, maar je kunt in huishouden bewerken dit wel aanpassen. Tenminste zo doe ik het. Bijvoorbeeld als een dochter het huis uitgaat plaats ik er een man bij en zet hun relatie op getrouwd, dan maak ik er 1 of 2 kinderen bij en klaar is dat gezin.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    Oke, dan maar zo inderdaad. Wordt wel steeds meer werk als die kinderen dan ook weer kinderen moeten krijgen etc, haha. Daarom hoopte ik dat het ingesteld kon worden dat ze dat zelf gewoon doen..
    Bedankt voor je reactie!
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Ja het is wel jammer dat het zo moet, maar het is ook leuk als je kinderen neefjes en nichtjes hebben rondlopen.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    Cynthiah136Cynthiah136 Berichten: 61
    hoe doe je dat precies dan?
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    als je in het buurtscherm bent ga je naar huishouden beheren. Je kunt in het cas scherm kinderen toevoegen en als je op die twee pijltjes klikt kun je sims uit verschillende families uitwisselen.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    Smeetje120Smeetje120 Berichten: 35
    Ik laat juist de kinderen die ik uit huis wil hebben al trouwen voordat ik ze uit huis plaats. Daarna laat ik ze net zo lang o jaa! doen totdat ze zwanger zijn. Dan plaats ik ze uit huis ;)
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    Zo doe ik het nu ook inderdaad Smeetje :) Maar de generatie daarna wordt dan lastig...want dan moet je terug naar die families om die kinderen weer kinderen te laten krijgen enzo
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    Smeetje120 schreef: »
    Ik laat juist de kinderen die ik uit huis wil hebben al trouwen voordat ik ze uit huis plaats. Daarna laat ik ze net zo lang o jaa! doen totdat ze zwanger zijn. Dan plaats ik ze uit huis ;)

    Dit kost wel veel tijd en vooral als je al een grote familie hebt wordt dit lastig, maar het is natuurlijk wel leuker ;p
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    Hoe ik het doe is ietsjes anders, ik zorg dat ze al zwanger zijn voordat ze trouwen en het huis uit gaan :) Bij de vrouwen is dit makkelijk, bij de mannen laat ik de vrouw dan eerst bij het huishouden intrekken om haar zeker weten zwanger te krijgen. Als je ze een kindje probeert te laten maken terwijl ze nog niet in het huis woont, doet ze natuurlijk geen zwangerschapstest :)
  • Opties
    Lacuna1985Lacuna1985 Berichten: 90
    Bij Mod The Sims is er een mod online gekomen die het verhaalvoortgang kan regelen.
    Misschien is dat voor vele een oplossing. :smile:
    Neem eens een kijkje zou ik zeggen. MC Command Center
    banner_005.png
    Volg ons ook op Twitter of op Facebook
  • Opties
    AlyssatjjeeAlyssatjjee Berichten: 501 Pruttelende Peuter
    @Lacuna1985, ik heb het geprobeerd, maar hij laadde bij mij mijn huishoudens niet meer. Helaas! Ik hoop dat de sims zelf zoiets in het spel gaan stoppen. Dat zou ik echt superleuk vinden!
    Origin ID: Alyssatjjee
    May you always do what you are afraid to do
    200.gif
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    april 2015 aangepast
    @Lacuna1985 bedankt voor de tip! Ik heb het geïnstalleerd, maar snapte de laatste stap niet helemaal...Nu weet ik dus niet zeker of het gelukt is. Kan je dit ergens zien, of er mods geactiveerd zijn??
    Post edited by Mooonie on
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    Gelukt...maar heb helaas hetzelfde probleem als Alyssatjjee, mijn huishoudens laden niet meer :(
  • Opties
    Lacuna1985Lacuna1985 Berichten: 90
    @Alyssatjjee @Mooonie
    Jammer dat het bij jullie beide niet werkt, natuurlijk zou het fijn zijn als EA dit zelf toevoegt. :smile:

    Maar niet lullig bedoeld maar hebben jullie het wel juist gedaan?
    Ik heb namelijk geen problemen met mijn huishoudens.
    Zo wie zo moet de script optie aanstaan. Deze kun je vinden bij je spel opties --> overige.
    Er zijn 7 zip bestanden in totaal, ik hoop dat ik jullie kan helpen met de onderstaande uitleg.
    Zelf vind ik de uitleg bij de Mod een beetje lastig te lezen. :smile:

    Deaderpool_McCmdCenter_1_0_1.zip en Deaderpool_McCmdCenter_settings_1_0_1.zip zijn verplicht.
    De eerste moet als zip bestand in de Mods map gezet worden.
    De tweede (settings) moet uitgepakt worden en dan ook in de Mods map gezet worden.

    Deze modules zijn optioneel en kun je dus zelf kiezen welke je wilt.
    Al deze modules moet je als zip bestand in je Mods map zetten behalve de Deaderpool_McCmdCenter_dresser_cfg_1_0_1.zip, dit bestand moet uitgepakt worden voordat je deze in de Mods map zet.
    Deze is echter alleen nodig als je de dresser wilt gebruiken.

    Deaderpool_McCmdCenter_cleaner_1_0_1.zip
    Deaderpool_McCmdCenter_population_1_0_1.zip
    Deaderpool_McCmdCenter_pregnancy_1_0_1.zip
    Deaderpool_McCmdCenter_dresser_1_0_1.zip

    Als het dan nog niet lukt durf ik niet te zeggen wat het kan zijn.
    Misschien dat jullie het dan aan de maker zelf kunnen vragen. :smile:
    banner_005.png
    Volg ons ook op Twitter of op Facebook
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    april 2015 aangepast
    Volgens mij is het gelukt! Had de maker zelf inmiddels benaderd met een screenshot van mijn mod mapje. had inderdaad iets fout gedaan :) Nu is het dus gelukt om mijn huishouden te starten, maar hoe werkt het verder? Haha. ik krijg in ieder geval iets als ik in dat cheatbalkje mc_help invul...is dat een teken dat het werkt?
  • Opties
    Lacuna1985Lacuna1985 Berichten: 90
    Als je die invult en je krijgt dingen te zien werkt het idd.
    Je kan het ook bij je mods zien als je bij spel opties kijkt. :smile:

    Je hoeft nu helemaal niks te doen verder. :smile:
    Het werkt opzich zelf, maar alleen met de dresser kun je iets doen.
    Die heb ik niet gekozen omdat ik dat niet nodig vond.
    Dus daar kan ik je niet mee helpen helaas.

    Fijn dat het nu wel werkt. :smile:
    banner_005.png
    Volg ons ook op Twitter of op Facebook
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    Ja, ben echt super blij!! Ik had begrepen dat je een aantal opties hebt om te kiezen...bijvoorbeeld m.b.t. wanneer sims kinderen gaan krijgen. Dan zou je moeten kunnen kiezen of je dit op jongvolwassen leeftijd wilt activeren, volwassen leeftijd of allebei (zou ik niet doen, dan worden het heel veel kinderen denk ik, haha). Dit staat erover:

    Most important for a fast increase in population is to set "Pregnancy_AgeToRun": "YA,A", If it is set to only A, as is the default, you have to wait until a female sim ages from YA to A to get the first pregnancy. If you set it to "YA,A" you only have to wait for a female teen to age up to a young adult or a young adult age up to an adult. It's dependent how many teens or young adults you have in the game.

    The setting YA,A will make a female sim pregnant two times in her life cycle. If you keep "Pregnancy_MaxOffspring": to 3 the number of children will be between 2 and 6 in each houshold. if you lower it to 2 they will have between 2 and 4 children and if you set it to 1 they will always get 2 children.

    En zo zijn er volgens mij nog een paar dingetjes die je kan aanpassen :) maar moet zo werken...Dus daar kijk ik vanavond laat of morgen even naar.
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    april 2015 aangepast
    Ik ben nu een tijdje aan het spelen, maar er zijn nog geen nieuwe baby's geboren ect. in de stad :(

    EDIT: probleem gevonden! Volgens mij werkt alles naar behoren nu. Ben er zo blij mee! Nogmaals bedankt Lacuna1985!
    Post edited by Mooonie on
  • Opties
    AlyssatjjeeAlyssatjjee Berichten: 501 Pruttelende Peuter
    @lacuna1985, ja ik had die script mods in de sims aangezet, maar ik denk inderdaad dat ik de bestanden niet goed in de mods map heb gezet. Ik snapte ook niet helemaal wat er stond, ook al ben ik niet slecht in Engels. Ik dacht dat ik ze er goed in had gezet, maar blijkbaar niet haha. ik had alle bestanden uitgepakt en weer in 1 map gedaan en toen in de mods map gezet. Nu weet ik in ieder geval hoe het moet, maar ik durf het toch niet meer goed aan. Ben altijd bang dat mijn spel gaat crashen en dan kan ik het helemaal niet meer spelen.. Heb daarom nu alles uit mijn mods folder gehaald, en ik houd er ook niet van als mijn spel gek gaat doen. CC doet soms rare dingen met je spel. =P
    Origin ID: Alyssatjjee
    May you always do what you are afraid to do
    200.gif
  • Opties
    Lacuna1985Lacuna1985 Berichten: 90
    @Mooonie, fijn dat het nu wel werkt.
    Ik was zelf ook wat settings vergeten zag ik haha, want ja als je het op false laat staan gebeurt er niks natuurlijk. :wink:

    @Alyssatjjee, dat is ook de reden waarom ik het nogmaals uitgeschreven heb, het staat er gewoon niet helemaal logisch.
    Ik hou er ook niet van als mijn spel gek doet, en ben ook best slecht in backuppen daarmee. :neutral:
    Je zou het nog eens kunnen proberen als je dat wilt en dan moet je de mc_settings.cfg aanpassen naar de volgende gegevens:

    "Logging_Enabled": true,
    "Pregnancy_AgeToRun": "YA,A",
    "Pregnancy_AutoMarry": true,
    "Pregnancy_MaxOffspring": 2,
    "Pregnancy_OnePerHousehold": true,

    Bij "Pregnancy_MaxOffspring": 2, kun je kiezen welk nummer je er neer zetten (1, 2, 3) zelf heb ik het op 1 staan want max 2 kinderen per houden vind ik wel genoeg. :wink:
    banner_005.png
    Volg ons ook op Twitter of op Facebook
  • Opties
    MooonieMooonie Berichten: 105 Koddige Kleuter
    @Alyssatjjee snap dat je er voorzichtig mee bent ;) ben er ook niet zo van, dit is de enige mod die ik erop heb staan, te handig om te laten liggen...haha. Ik heb heel veel van de comments gelezen bij de mod en lees heel weinig dat het spel ervan crasht. En als dat het geval is, is het meteen weer opgelost als je de mod verwijderd/uitzet. Maar het is natuurlijk aan jou of je het wilt! ;)
  • Opties
    AlyssatjjeeAlyssatjjee Berichten: 501 Pruttelende Peuter
    Thanks voor jullie reacties. Ik vind het ook lastig om het niet te installeren hoor. Soms wil je het zo graag in je spel hebben, en dan mis je het toch wel heel erg. Misschien dat ik binnenkort er toch maar eens naar kijk.
    Origin ID: Alyssatjjee
    May you always do what you are afraid to do
    200.gif
  • Opties
    Ik heb ook een vraag over het MC Command Center. Ik heb een MacBook en heb al eerder met behulp van een youtube filmpje het MC Command Center toegevoegd en vond het super fijn om er mee te spelen!! Door een nieuwe update is het er uitgegooid, dus wilde ik het weer downloaden en dat filmpje kan ik nergens meer vinden. Dus de vraag, is er iemand die weet hoe ik het MC Command Center op een macbook moet installeren? Mijn mods mapje ziet er nu zo uit: dwe5otcj62yv.png
  • Opties
    StijntjehhhStijntjehhh Berichten: 35
    @SimsALaClaudia bedoel je dat door de peuter update (die van 12 januari) dat MC command is uitgeschakeld? Want hij staat nog in je mapje waar je een screen van hebt gemaakt. Je moet dan naar spelopties gaan → tab overig en dan modificaties in schakelen.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top