Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Vraagje..

Laatst had ik dit gezien:
w6y2o.jpg
Wat ik heb omcirkelt wil ik graag ook op mijn huis hebben:
fCOei.jpg

Hoe doe ik dit? Ik heb al geprobeerd om het te doen met de cheat constrainFloorElevation false; dat je dan eerst 1 blok fundering maakt, daar bovenop een paar muren zet, bovenop het dak van je huis ook een muur bouwt en dat je dan het terrein vanaf de muur die je op het blokje fundering hebt gebouwd gaat egaliseren met de muur op je dak.
Dat werkte niet, omdat ik de maximale hoogte van mijn huis heb bereikt met die muur bovenop het dak, en dan wil het niet egaliseren.

Zijn er nog andere manieren hoe ik zoiets bovenop mijn huis maak net zoals in het eerste plaatje?

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    december 2011 aangepast
    Open het cheat venster met ctrl+shift+c.
    Typ in placeFriezes on (uitzetten is off)

    Je hebt twee soorten fundering, de "normale" fundering van beton en een fundering met hout er als het ware onder. Bij mij is het zo dat als ik deze cheat invoer, het niet meteen lukt friezes te plaatsen. Dan krijg ik een melding in de trant van: Funderingen moeten op de grond geplaatst worden. Dan gebruik ik even die tweede fundering (die met dat hout) op de grond en dan krijg ik de melding in de trant van: Friezes moeten boven de grond gebouwd worden. Dus als jij ook zo'n melding krijgt dat funderingen op de grond geplaatst moeten worden als je de friezes hebt geactiveerd, probeer dit dan eens. Als je weer funderingen wil leggen zet je de cheat uit. Als je dan ook een melding krijgt in de trant van Friezes moeten boven de grond geplaatst worden, probeer dan weer die fundering met dat hout op de grond te leggen. Daarna verwijder je die en leg je weer de gewone fundering. Ik weet niet of je deze meldingen ook krijgt, ik wel, vandaar dat ik deze oplossing er voor de zekerheid bij vermeld. Soms wordt het activeren of uitzetten van deze Friezes cheat niet meteen gepakt/herkend door het spel, behalve met een omweg dan.

    Als de Friezes zijn geactiveerd plaats je deze hetzelfde zoals je de fundering plaatst alleen op een verdieping ipv de grond. Funderingen en Friezes hebben een ondergrond nodig waarop je kan leggen. Weet je wel die witte vakjes (raster) die je krijgt als je 4 muren op elkaar laat aansluiten als je een kamer bouwt, dit soort vakjes, leg er desnoods tijdelijk een vloerbedekking of zo op.

    Als je help intypt in het cheatvenster krijg je al de cheats te zien die het spel kent. Als je eerst testingcheatsenabled true intypt en dan help, zijn er meer cheats beschikbaar.

    Als je deze Friezes groter wilt hebben dan de omvang van het huis, zoals op je voorbeeld plaatje, zet er dan tijdelijk palen of muren onder zodat de Friezes een ondergrond hebben waarop ze geplaatst kunnen worden (weet je wel die witte vakjes, dat raster). Als de Friezes dan zijn gelegd, dan verwijder je die muren/palen weer.
  • lucianovalucianova Berichten: 8
    december 2011 aangepast
    Heel erg bedankt, het heeft geholpen! Als ik de cheat placeFriezes activeerde kon ik gelukkig wel meteen de funderingen op het dak bouwen.

    Nogmaals bedankt :)
  • Opiepopie1001Opiepopie1001 Berichten: 67
    januari 2012 aangepast
    Ik heb een vraagje over je huis: je hebt boven je 2 deuren (op het balkon) een soort houten overkapping...

    Nu was mijn vraag: hoe kom je daar aan? ik had het namelijk al vaker gezien, en zou het zelf graag ook willen.


    Alvast bedankt!!
  • Simfreak89Simfreak89 Berichten: 1,656
    januari 2012 aangepast
    Opiepopie1001 schreef:
    Ik heb een vraagje over je huis: je hebt boven je 2 deuren (op het balkon) een soort houten overkapping...

    Nu was mijn vraag: hoe kom je daar aan? ik had het namelijk al vaker gezien, en zou het zelf graag ook willen.


    Alvast bedankt!!

    Die houten overkapping kan je ook maken met placeFriezes on/off. Maar dan in plaats van een fundering plaats je daar een podium. En dan kan je daar een houten vloer boven plaatsen en een houten plafond eronder. Maar daar moet je geloof ik wel Na Middernacht voor hebben. En anders kun je vast wel ergens zoiets downloaden.
  • Croma76Croma76 Berichten: 55 Denderende Dreumes
    januari 2012 aangepast
    In de bouw modus kan je ook wenteltrap kiezen maar bij mij staat dat leeg, waarom hebben ze niet al paar in het spel gemaakt, ik kan t ook niet vinden.
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    januari 2012 aangepast
    ^ Je hoeft je vraag niet in meerdere topics te posten. Het antwoord staat in het andere topic.

    Als je echt zelf een dringende vraag hebt, mag je ook een nieuw topic openen.

    Maar eerst graag even zoeken of je het antwoord al kan vinden.
  • Simfreak89Simfreak89 Berichten: 1,656
    januari 2012 aangepast
    Croma76 schreef:
    In de bouw modus kan je ook wenteltrap kiezen maar bij mij staat dat leeg, waarom hebben ze niet al paar in het spel gemaakt, ik kan t ook niet vinden.

    Die wenteltrap zit bij de Levensweg uitbreiding, dus ik neem aan dat je die niet hebt. Je ziet het icoontje echter wel, omdat je een update geïnstalleerd hebt.

    En ik kan me herinneren dat hier nog niet zo lang geleden een topic over aangemaakt was...
  • SovoSovo Berichten: 1,236
    januari 2012 aangepast
    Ik heb onlangs met die Friezes een huis gemaakt en ik vind het best mooi geworden. Maar ik heb een probleem:
    Mijn trappen geraken niet zo hoog. Ook als ik ze eerst op een fundering zet, lukt het niet. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    januari 2012 aangepast
    Tussentrapjes plaatsen. Het is niet mogelijk één lange trap te krijgen, dat worden altijd twee trapjes. Sims hebben tussen die twee trapjes ook een tegeltje nodig. Als je die twee trappen pal achter elkaar plaatst wordt de trap te lang voor je sim, dus er moet een tussenvakje/tegeltje zijn tussen de trappen.

    De trappen zijn lang genoeg voor één verdieping. Stel je hebt op die verdieping friezes geplaatst. Dan past de trap niet van de begane grond t/m de friezes. Dus dan plaatst je een trap naar de eerste verdieping, hier maak je een klein gangetje waar sims op uitkomen zeg maar als ze de trap hebben genomen. Dus je laat bijv. 6x6 vakjes open. Na die 6x6 vakjes plaats je friezes. Omdat je een gangetje van 6x6 hebt opengelaten kan je hier een trap plaatsen, die dus loopt van de eerste verdieping t/m de friezes. Gewoon de normale trappen gebruiken, die springt vanzelf als het ware kleiner als de afstand kleiner is.

    Ik vind het lastig goed uit te leggen wat ik bedoel dus ik hoop dat het duidelijk is.


    V EDIT:
    Gelukkig maar. Graag gedaan.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • SovoSovo Berichten: 1,236
    januari 2012 aangepast
    Ik denk dat ik het wel snap en ga het meteen proberen! Dank je wel!

    EDIT: Het is gelukt! Bedankt! :wink:
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Elinee321Elinee321 Berichten: 752
    december 2012 aangepast
    Ik heb een vraagje over je huis: je hebt boven je 2 deuren (op het balkon) een soort houten overkapping...

    Nu was mijn vraag: hoe kom je daar aan? ik had het namelijk al vaker gezien, en zou het zelf graag ook willen.


    Alvast bedankt!!


    Ik maak zulke overkappingen met een pilaar, die zet ik dan neer en dan daarboven maak ik met tuinhekjes (die hele lage) een patroon.. en soms doe ik er dan nog bloemen op(monte vista) en dan haal ik de pilaar weg.
    dkwaftw6r785.jpg
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    december 2012 aangepast
    Deze vraag is al meer dan een jaar oud. Ik denk niet dat de starter van dit topic nog aanwezig is ;)
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top