Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Handig: Dokterscarrière, welke ziekte heeft mijn patiënt?

LisaEvaLisaEva Berichten: 7 Pruttelende Peuter
Hey allemaal,

De afgelopen weken heb ik met veel Sims in de dokter carrière gespeeld. Het viel mij op dat er online weinig te vinden is over tips of hulpmiddelen om te herkennen wat voor ziekte je patiënt heeft. Ik heb daarom zelf een schema gemaakt om snel uit te vinden aan welke ziekte de Sim lijdt, en wil deze graag met jullie delen!

k2hmyvwwj4ff.png

Ik ben ontzettend benieuwd naar wat jullie ervan vinden, en of het schema ook klopt bij jullie in de praktijk. Dus als je hem gebruikt, laat dan zeker een reactie achter! :)

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    april 2017 aangepast
    Ik heb 'Aan het werk' niet maar vind het erg leuk dat je de moeite hebt genomen dit schema te maken en te delen. <3

    Ik zou alleen wel even de titel van je openingspost aanpassen in bijvoorbeeld:
    Dokterscarrière: schema om ziekte van patiënt te achterhalen.

    Of iets van die strekking (alleen maar hoofdletters is niet nodig).

    Je stelt namelijk een vraag in je titel: alsof je het niet weet en dat doe je juist wel.
    Het is natuurlijk helemaal aan jou of je de titel wilt wijzigen.

    Ik heb een berichtje op mijn site geplaatst (als je wilt verwijder ik het weer):
    http://www.simsexpressie.nl/thuis/de-sims-4-aan-het-werk-dokterscarriere
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Erg mooi gemaakt, en zeker heel handig. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • xNoukxNouk Berichten: 380 Pittige Puber
    Mijn sim heeft een tweeling gekregen (jongen/meisje) en ik was aan het twijfelen met welke van de 2 ik verder spelen wil..
    Voor de jongen had ik heb beroep politie in gedachten en voor het meisje arts.
    Jouw schema heeft voor mij de doorslag gegeven!
    Ik ga verder spelen met het meisje en ga daarbij je schema uittesten :)
    Zal je nog laten weten of het klopt ;) (Dat zal vast wel ! ;) )
  • TownOfPlumbobsTownOfPlumbobs Berichten: 395 Pittige Puber
    Wow! Daar heeft vast een hoop werk in gezeten. Wat leuk dat je alles hebt uitgezocht en hier deelt!
    Het_Team_2016_BANNER.jpg
    Neem een kijkje op onze Town of Plumbobs site en forum

  • xNoukxNouk Berichten: 380 Pittige Puber
    Helaas werkt het schema niet bij mij. Ik heb meerdere keren een patiënt gehad die bijv. zweterige rillingen had, maar de patiënt had geen huid uitslag (welke vorm dan ook..).

    Heb door het schema nu al 5 keer de verkeerde diagnose gegeven :(
  • xNoukxNouk Berichten: 380 Pittige Puber
    Toch probeer ik aan de hand van je afbeelding diagnoses te geven, echter laten de meeste sims bij mij amper symptomen zien, hebben zelden huiduitslag. En als ze eens wat laten zien aan symptomen/uitslag.. en ik volg het schema, dan is de diagnose nog vaak fout :(
    Ik was erg blij met het schema omdat ik het stellen van die diagnoses erg lastig vind en baal dat het zo vaak fout ging/gaat. Daarom gaf ik mijn sims amper de carrière als arts. :(
  • Bloempjee88Bloempjee88 Berichten: 1
    Dankje voor dit handige schema!
    Soms maak ik er gebruik van, maar laat niets graag aan het toeval over. Ik zorg altijd dat ik een gegarandeerde diagnose heb voor ik de diagnose stel.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top