Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sims 4 tweedehands kopen mogelijk?

Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
Ik heb even een heel gekke vraag. De komende tijden zit het er voor mij gewoon niet in om de Sims 4 origineel te kopen. Downloaden heb ik geen zin in, maar ik bedacht me ineens dat tweedehands wel eens een optie kan zijn. Sommigen spelen het even en verkopen het dan weer.

Maar aan de andere kant: je moet je spel geloof ik via Origin registreren, dus dan zal hij de code wel niet pakken omdat iemand anders die al heeft geregistreerd.

Kan een van de mods misschien hier bij EA naar vragen? Want dit zou voor mijzelf wel een fijne optie zijn op den duur. :)

Reacties

  • Opties
    xYotalloxxYotallox Berichten: 3
    je kan de sims 4 ook op een retail site kopen, is het een stuk goedkoper!
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Wat bedoel je met een retail site? Ik heb wel her en der gekeken en het goedkoopste was rond de 35 euro. Misschien volgende maand of die maand erop.

    Maar stel dat je m tweedehands wilt kopen, kan dat? :)
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    Ik denk dat het inderdaad een probleem gaat vormen omdat registreren niet optioneel is. Zoals je al aangeeft is het spel dan gekoppeld aan iemand anders zijn Origin-account (we gaan er even vanuit dat diegene het spel heeft geïnstalleerd). Op het moment dat je die code wilt gebruiken op een ander account dan gaat dat zeer waarschijnlijk niet lukken. Ik snap dat ze hun spel willen beschermen, maar dit is wel wat zonde. Zo kan je nooit meer een spel verkopen of even uitlenen aan een vriend of vriendin.
  • Opties
    merel1603merel1603 Berichten: 62
    Ik had 2 computers.
    Op de oude had ik de Sims 3 staan,maar die computer ging stuk.
    Ik probeerde de game te installeren op de nieuwe computer,daar werden De Sims 3,Na Middernacht,Studententijd en jaargetijden geaccepteerd.
    Maar Exotisch eiland en Huisdieren werden niet geaccepteerd.
    Waarom weet ik niet,maar die Exotisch eiland had ENORM veel Bugg's.
    Huisdieren was een drama. Bij elke familie deed ik een dier,maar het stopte definitief met de diertjes.
    Jammer.
    Maar hoe dan ook,je kan het proberen!

    Groetjes
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Dan houd ik het wel bij het basispakket en misschien maximaal 1 of 2 uitbreidingspakketten (seizoenen bv). Ik was er al bang voor. Wel jammer, want een spel verkopen gaat dus niet meer lukken.
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Zou er niet een mogelijkheid zijn om het te de-registreren? Ik heb hetzelfde met mijn zus. Wij delen onze sims spellen. Ik koop de eerste, zij de volgende enz. En een van ons speelt dan met de een na laatste uitbreiding. Maar als er straks een uitbreiding komt, kan mijn zus het basisspel dus niet van me overnemen. Echt heel flauw.
    Nou verzinnen we daar wel een oplossing voor, maar ik vind het wel heel kinderachtig. Je spel beschermen, á la, maar ik heb nu niet het gevoel dat het spel dat ik gekocht heb mijn eigendom is...(ik denk dat EA dat met me eens is, dat zij vinden dat zij het bedacht hebben en het dus van hun is :))
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    Op het officiële Engelse forum heb ik berichten over dit onderwerp gezien. Ze zeggen dat het niet mogelijk is om de registratie ongedaan te maken. Daarom geven sommige mensen de inloggegevens van hun Origin-account als ze De Sims 4 hebben verkocht. Dat mag geloof ik niet en het is natuurlijk ook geen oplossing als je er meerdere games op hebt staan.
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Zou een beetje een vage bedoeling zijn want dan zou iemand op mijn account ál mijn spelen kunnen downloaden en installeren. Maar ja... als er niets anders op zit...
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    Als je van plan bent om 'm te verkopen dan kan je eventueel een nieuw Origin account aanmaken. Het is denk ik tegen de licentievoorwaarden van EA om je Origin-account 'te verkopen', maar anders weet je in ieder geval zeker dat je er niets meer mee kan. Het punt is dat mensen De Sims 4 al hadden verkocht en zich van geen kwaad bewust waren, totdat de koper terug kwam met de mededeling dat ze De Sims 4 niet konden registeren omdat de code al in gebruik was. Om de koper dan toch niet de indruk te geven dat ze 'de boel oplichten' geven ze de koper toch maar toegang tot hun account. Maar eigenlijk moet je dan ook het e-mailadres afgeven aangezien anders de verkoper een apart account maakt, toegang geeft, maar nog steeds het wachtwoord kan veranderen.

    Kortom: dit is een probleem en mensen proberen het nu op deze manier op te lossen wat hoogstwaarschijnlijk niet mag. Het kan echter makkelijk worden opgelost door een optie te bieden om de registratie ongedaan te maken. Zo kan de verkoper niet meer spelen en kan de koper registreren (hoewel je als koper natuurlijk niet zeker bent of verkoper ook echt de registratie ongedaan gemaakt heeft). Maar goed, willen dat er verandering komt zorgt er helaas niet voor dat het ook meteen daadwerkelijk gebeurt.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Babske22, ik heb je vraag bij EA neergelegd, en ik ben met je eens, dat je zelf moet kunnen bepalen of je een spel verkoopt of niet.
    Dat laatste is mijn persoonlijke mening, en niet van EA.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Dank je wel Deborah. Het gaat me er voornamelijk om of ik straks een ep tweedehands kan kopen. Ik vind de sims na 11 jaar spelen nog steeds erg leuk maar helaas kan ik gewoon niet elk pakket kopen voor de normale prijs. Ik zou het ook wel raar vinden dat je het spel niet verder mag verkopen, het gaat erom dat mensen het spel kopen en niet illegaal downloaden. ;)
  • Opties
    MelloBEMelloBE Berichten: 33
    Dit heb ik zelf al eens uitgelegd aan iemand anders.

    PC games tweedehands kopen zul je niet meer tegen komen, tenzij het dan ook al oudere games zijn die zonder Serial Key werken.

    Nieuwere PC games tweedehands kopen, die met een serial werken zou ik ten zeerste afraden, de verpakking is eraf, en je weet niet wat ze al met de serial key gedaan hebben. Mensen krijgen tegenwoordig dan ook nergens nog hun tweedehands PC games kwijt.

    Game Mania is zo 1 van die winkels dat Tweedehands games verhandelt, maar ze hebben geen PC games tweedehands, tenzij van die oudere games dan, PS, XBOX en WII games werken niet op dezelfde manier zoals games op de PC en dus kun je die wel zonder problemen nog verkopen.

    Je enigste veilige optie is het kopen via zo een retailer.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @Babske22, de Nederlandse poot van EA weet hier het antwoord niet op, maar het wordt verder de organisatie ingestuurd.
    Dus je moet nog wat geduld hebben. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Ai, ik houd de gemoederen dus wel bezig daar. :#
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Dit is het antwoord wat ik heb gekregen:
    Het is helaas niet mogelijk om spellen die je op Origin moet registreren (zoals De Sims 4) te verkopen aan een ander, omdat de seriecode dan gelinkt zit aan je Origin account.

    Het enige wat ik heb kunnen verzinnen, is dat je per spel een account aan maakt, zodat je het spel inclusief account kan verkopen/kopen.
    Maar of dat ook handig is, betwijfel ik.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    Babske22Babske22 Berichten: 276 Pruttelende Peuter
    Ik denk dat Origin dan ontploft omdat je dan meerdere pakketten en het basisspel op meerdere accounts hebt staan. ;)

    Bedankt voor het vragen. Ik ga dan maar eens heel goed uitkijken naar wat ik precies wil. Huisdieren vind ik sowieso niks, dus die hoeft niet. Maar het weer weer terug zou wel cool zijn. B)
  • Opties
    garapoesgarapoes Berichten: 65 Denderende Dreumes
    Origin account kopen of delen. Er zit niks anders op.
  • Opties
    Als het goed is kan je het Sims 4 spel of een van de uitbreidingen niet verkopen. Aangezien het spel aan je eigen Origin-account is gelinkt en de code maar voor één account werkt. Het is tegen de regels om je account te verkopen, dus dat is ook geen optie. En als je het spel wel tweedehands overkoopt, kun je er niks mee, aangezien het spel al geregistreerd staat op een ander Origin-account. En je kan je spel niet loskoppelen van een account of overzetten. Dus eigenlijk is het vrijwel onmogelijk om een Sims 4 spel tweedehands te kopen... Ik weet dat dit topic van 2014 was, maar ik weet niet hoeveel mensen hier nog op zoeken, aangezien ik hier ook zo terechtkwam... Dus voor de mensen die het willen weten ;)
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top