Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims 4 Seizoen 2 - Status: De stemronde is geopend, stemmen kan tot zaterdag 18

Reacties

  • Opties
    cvk5586cvk5586 Berichten: 109
    ha, helaas lig ik er uit. Terecht ook hoor al jullie commentaar, maar ik had gewoon niet de tijd om er meer van te maken en geen tijd om bijvoorbeeld cc erin te gebruiken. Ik kon kiezen uit max 6 leuke struiken en toen was bij mij een beetje mijn inspiratie weg. Dus ik ga jullie zeker volgen en misschien plaats ik nog wel eens wat in de zandbak :)
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @Cynthia_Nienhuis Ik zou toch andere banken kiezen, want dit ziet er niet mooi uit. Dat heb ik ook in de handleiding aangegeven (afbeelding rechtsboven). Het maken van een mooie hoekbank is nou eenmaal niet met alle banken mogelijk.
    tumblr_inline_o67h87RaVK1u21s2l_1280.jpg
    Dus ik zou wat het budget betreft eerst je huis maar eens kleiner maken, of eventueel andere dure dingen vervangen (dat kunnen ook bijvoorbeeld ramen zijn).

    @cvk5586 Leuk dat je alles toch wilt blijven volgen, je mag ook stemmen als je dat leuk vind en daar tijd voor hebt. En het mooie van de zandbak is, dat je er alle tijd voor kunt nemen en dat je de regels wat soepeler kunt interpreteren ;)
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Heb ik ook even een vraagje. Maken we het huis voor een willekeurig gezin? (2 volw. 2 kinderen?) Of kun je ook meerdere kamers met tweepersoonsbedden maken? En zit een tuin ook vast aan de 3x3, of mag je voor beplanting het hele kavel gebruiken?
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    mei 2016 aangepast
    Dat vroeg ik me ook af :smile: Oke dankje @MDianaSanders ik vond het ook raar. nou dan weet ik nog wel 2 andere leuke banken. het huis heb ik maar heel ietsje groter dan jouw huis maar het kan aan me keuken en de ramen liggen :wink:
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @Simlibby Ja van mij mag je dat ook doen.

    Jimmy von Beauluna

    bscw2lijt3oy.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Dnll8445 schreef: »
    Heb ik ook even een vraagje. Maken we het huis voor een willekeurig gezin? (2 volw. 2 kinderen?) Of kun je ook meerdere kamers met tweepersoonsbedden maken? En zit een tuin ook vast aan de 3x3, of mag je voor beplanting het hele kavel gebruiken?

    In principe maakt het niet uit wat voor gezin je in gedachten hebt, zolang je maar drie slaapkamers maakt. Al zou ik het wel leuk vinden als je een kinder- of tiener kamer maakt, die zijn vaak net iets "persoonlijker".

    Wat betreft de tuin, wat er van je kavel over is kun je gewoon zo gebruiken als je wilt, maar terrassen en dergelijke, moeten wel aan de 3 vakjes eis voldoen.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    OMG ik ben al zowat klaar hahaha. Is dat een goed of slecht teken :open_mouth: veel vrije tijd afgelopen week dat wel. 3 nachten door gegaan :D. @MDianaSanders Ik vind het nog steeds heel dom van mezelf dat ik geen wasbak had in dat huis voor Opa en om en die trap leuning hoe stom haha. Dat heb ik later wel toegevoegd. Misschien ga ik wel 2 huizen maken. Maar ik wil ook graag wat huizen bouwen in mijn andere spel aangezien ik echt alles kwijt ben, behalve een paar van mijn lievelingshuizen en sims zoals mijn zwevende huis gelukkig :smile:
  • Opties
    FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Nee, dat had ik ook @Cynthia_Nienhuis met de vorige opdracht. Als je eenmaal inspiratie hebt en in de flow zit, dan gaat 'ie gewoon heel lekker.

    Ik ga volgende week (vanaf maandag) aan het huis beginnen. Ik ben nu alleen aan het nadenken en inspi aan het opdoen voor de opdracht (geen tijd gehad tot nu toe). Ik vroeg me af @MDianaSanders of je decoratiemuren ook aan de 3 blokjes moest laten houden. Ik denk niet dat ik het nodig heb, maar ik dacht bijvoorbeeld halve muurtjes of gewoon een rechte muur (puur ter decoratie) ofzo. Ik ben nog niet begonnen en ik heb werkelijk nog geen idee of ik geld overhoud van die 70.000, ik ben immers nog aan het brainstormen, maar ik vroeg het me gewoon af. Ik weet wel, deze vraag lijkt heel sterk op de vraag van @Dnll8445 , maar ik heb het nu puur over decoratiemuren.
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Heb ik nog een toevoeging aan mijn vraag :) De muren mogen deze opdracht naar eigen keuze zijn in hoogte? Ik heb er niks over gelezen volgens mij maar ik wilde het toch even checken.... En ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van @FrancescaThona . Ik had namelijk vannacht hetzelfde bedacht :)
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    mei 2016 aangepast
    @FrancescaThona Als jij met "decoratiemuren" bedoeld wat ik denk dat je ermee bedoeld, dan zou ik je afraden om ze te plaatsen. Je hebt al weinig ruimte en het lijkt alleen maar kleiner als je meer muren plaatst. Als deze extra muren aan de eis van drie vakjes zouden moeten voldoen, dan zijn het geen decoratieve muren meer omdat ze dan de ruimte geheel afsluiten en je dus twee ruimtes hebt als resultaat. Je kunt die extra muur ook parallel aan de lange muur van een ruimte plaatsen, maar dan krijg je één heel krappe ruimte van in principe 3x1 en eentje van 3x2 ernaast, waarna deze overvloeit in een ruimte van 3x wat er van de rest nog over is. Het lijkt me niet dat je dat wilt. Als jij een half muurtje naast, bijvoorbeeld, het toilet wilt plaatsen, of naast een aanrecht om het zo een beetje af te schermen, vind ik dat verder geen probleem.
    Daaraan gerelateerd, en misschien is dat wel wat je eigenlijk vraagt, als je kiest voor een open plan, dan is het niet de bedoeling dat je de nog resterende scheidingsmuren gaat vervangen voor halve muren. Ik weet dat je huis daardoor groter lijkt, maar dat ik nou juist niet het doel van deze opdracht.

    @Dnll8445 Ik raad je sterk aan om korte muren te gebruiken omdat je huis anders heel erg smal gaat lijken en dat komt de sfeer niet ten goede. Bovendien is de trap dan het kleinst, dus kun je die makkelijker plaatsen.
    In principe had ik nog wat meer eisen, zoals: korte muren, een fundering van 3 hoog (want, alles is 3 ;)), geen schuine wanden (want daardoor worden je kamers net iets breder en kan het moeilijker worden om ruimtes in elkaar te passen). Maar ik wilde eigenlijk een opdracht met wat minder eisen en omdat de ruimte in deze opdracht toch al vrij beperkt is, heb ik die kleine dingen overgeslagen. Dat houdt in dat je het anders mag doen, maar of het in je voordeel werkt is weer iets anders (bij de fundering zal het weinig uitmaken, maar met die andere twee dingen maak je het jezelf moeilijker).

    Ik weet dat jullie waarschijnlijk nog niet aan de presentatie begonnen zijn, maar daar wil ik wel even wat over zeggen. Het maken van foto's is erg lastig in kleine ruimtes (en deze opdracht stikt ervan). Omdat je in principe moet laten zien dat alles in je huis bruikbaar is, moet je toch al foto's maken met Sims in je huis (meer daarover in het openingsbericht van dit topic). Dat betekent dat je de TAB camera kunt gebruiken - en die is handig om foto's van kleine ruimtes te maken terwijl je de muren omhoog hebt. Je moet er even handigheid in krijgen, maar als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, kun je er hele mooie foto's mee maken. Nu kan ik natuurlijk geen Nederlandstalige uitleg vinden, dus even een korte uitleg van de bediening.
    • Als je in "Leven" bent, zoom dan ongeveer naar hetgeen wat je wilt vastleggen (liefst met Sims 3 camera, die is wat veelzijdiger), omdat navigeren in de normale cameramodus sneller gaat. Druk vervolgens op TAB. Je ziet dan dat de Sim panelen en het menu verdwijnen. Je spel loopt door (tenzij je van tevoren gepauzeerd hebt), met de toetsen `, 1, 2 en 3 kun je de tijd bedienen (al zou ik die laatste twee niet gebruiken). Met de toets Home zet je de muren hoger, met End lager; met PgUp ga je een verdieping omhoog, met PgDn ga je een verdieping omlaag (bij de meeste laptops zul je hiervoor NumLock uit moeten zetten). Nog een keer op TAB drukken en je bent weer terug bij je standaard camera.
    • De camera zit altijd op een vast punt, daar waar jij zou staan als je zelf in het spel was (en je kunt werkelijk overal staan ;)).
    • Je kunt, door de muis te bewegen, vanaf dat vaste punt dat niet veranderd, dingen die links of rechts van je staan of boven of beneden in beeld brengen. In principe is dat vaste punt het middelpunt van een soort globe en je kunt werkelijk alle kanten bekijken.
    • Met je linkermuisknop zet je je camera vast op een bepaald punt. Nog een keer klikken en je kunt je camera weer bewegen.
    • Om het vaste punt te verplaatsen, gebruik je de volgende toetsen (randen scrollen werkt niet in deze modus):
      • W of pijltje naar boven: vooruit
      • A of pijltje naar links: links
      • S of pijltje naar beneden: achteruit
      • D of pijltje naar rechts: rechts
      • Q: omlaag
      • E: omhoog
    • Verder kun je ook nog in en uitzoomen, daarvoor gebruik je de toetsen Z en X.
    • Als je eenmaal het juiste plaatje in beeld hebt, maar je wilt iets dichterbij of verder weg, gebruik dan niet alleen de zoom functie, maar gebruik ook de W en S toetsen, vaak is het een kwestie van de juiste balans vinden tussen deze twee functies.
    In principe moet je hier even een poosje mee oefenen, op een gegeven moment krijg je vanzelf door hoe het werkt. Zo heb ik bijvoorbeeld vanochtend deze foto's gemaakt, waarbij je in principe vanuit de muur fotografeert:
    5qh7tmi8nz0c.jpg
    g1z54iiubfgo.jpg
    Hier zie je toch de hele ruimte ondanks dat het eigenlijk hele kleine hokjes zijn (3x4 en 2x4). Als er vragen zijn hoor ik het wel, maar ik raad je aan om het eerst te proberen (het is namelijk moeilijk in tekst uit te leggen hoe het precies werkt).
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    @MDianaSanders , maar die TAB werkt toch alleen als er sims in het uit wonen?
    Want het heeft bij mij nog nooit gewerkt. (maar er wonen ook nooit sims in mijn BMD-bouwsels.)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    @Deborah: Klopt, dan moet je dus een familie in het huis plaatsen om foto's te nemen. Zolang je dat pas doet als je huis helemaal af is, maakt het niet uit dat de waarde van het huis daarna daalt.
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • Opties
    Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    mei 2016 aangepast
    Dit is echt niet leuk meer.
    ik had mijn huis klaar ne heb Sims op de kavel gezet voor het testen en foto,s maken maar ik heb het per ongeluk opgeslagen en toen heb ik het huishouden uitgezet en de is de kavel veel minder waard. ik ben naar de site van @SimLibby gegaan vorige versies van bestanden terug zetten en gedaan wat er staat maar als ik eigenschappen klik en vorige versies zegd hij dat dat er niet is :neutral:
    terwijl er verschillende saves zijn. Zoals jullie weten is het me de vorige keer helemaal mis gegaan en was ik alles kwijt. ik weet nu even niet wat ik nu moet doen. back up heb ik vast gemaakt voor ik dingen verander.
    ik voel me echt super dom nu (Blond XD)

    Dit is wat er staat bij mij
    e2yys2ha73kx.png

    En als ik Slot nummer wijzigen wil krijg ik dit

    xqkix2wbvuaj.png

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    ik ben naar de site van @SimLibby gegaan vorige versies van bestanden terug zetten en gedaan wat er staat maar als ik eigenschappen klik en vorige versies zegd hij dat dat er niet is terwijl er verschillende saves zijn.
    Ben je ook naar deze pagina geweest:
    http://www.simsexpressie.nl/vorige-versies-van-bestanden-terugzetten.html
    Deze vorige versies zijn er alleen bij niet-verse bestanden. Als je net iets hebt aangemaakt is er volgens mij niet meteen een vorige versie. Wat op deze pagina staat beschreven is wat anders dan vorige versies terugzetten door het wijzigen van het slot nummer.

    En als ik Slot nummer wijzigen wil krijg ik dit
    Die melding krijg je omdat er al een bestand is met de naam. ​Selecteer de bestanden met de linkermuisknop terwijl je [CTRL] ingedrukt houdt en sleep ze met de linkermuisknop naar het bureaublad. Je kunt ze ook laten staan en het .save bestand tijdelijk hernoemen in bijvoorbeeld Slot_00000007.save-oud. Wijzig dan pas namen. Op deze pagina is ook een paragraaf hoe je vorige versies kunt terugzetten (stap voor stap beschreven met afbeeldingen) door het wijzigen van het slotnummer. Als het goed is kom je er dan uit (zonee, dan hoor ik het van je en help ik je graag verder):
    http://www.simsexpressie.nl/de-sims-4-opgeslagen-spellen-beheren.html

    Zoals jullie weten is het me de vorige keer helemaal mis gegaan en was ik alles kwijt. ik weet nu even niet wat ik nu moet doen. back up heb ik vast gemaakt voor ik dingen verander.
    Maak REGELMATIG backups, minstens van je tray map en saves map.
    http://www.simsexpressie.nl/de-sims-4-backup-maken.html

    Sla je creaties ook regelmatig op in je Bibliotheek, ook als ze nog niet af zijn. Als je de definitieve versie in je Bib. opslaat, dan verwijder je al je creaties die nog niet af zijn. Je kunt ook (tijdelijk desnoods) creaties uploaden naar De Galerie. In de Tray map staat alles wat je opslaat in je Bibliotheek. Als je de inhoud van je Tray map per ongeluk kwijtraakt, dan is alles uit je Bib. weg. Dit voorkom je door creaties te uploaden naar de Galerie. Dan is een soort extra backup, voor het geval dat. Weet wel dat andere spelers je creaties ook kunnen downloaden. Maar nogmaals, je kunt De Galerie ook gebruiken om tijdelijk creaties te parkeren, bijv. voor de duur van een project of totdat je zeker weet dat je je backup hebt veilig gesteld.

    http://www.simsexpressie.nl/de-sims-4-galerie-gebruiken.html

    ik voel me echt super dom nu (Blond XD)
    Dat is omdat het nieuw voor je is. Je moet even de handigheid te pakken krijgen, de logica erachter. Als je dat eenmaal door hebt, wordt je vanzelf steeds zekerder hierin. Ook Einstein heeft eerst tot 10 leren tellen ;).

    Trouwens ooit een spelletje gespeeld dat je dacht dat ie het niet deed, druk Googelen naar een oplossing, om vervolgens te constateren dat je het spel gepauzeerd hebt :p.
  • Opties
    MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    mei 2016 aangepast
    Net terug uit Frankrijk en ik ga nu vast een begin maken aan mijn huis. Hele leuke opdracht; Wel lastig met die kleine ruimtes en zonder cc :)
    Ohja, nog even een vraagje; ik weet dat je als je met de sims 3 camera werkt je (als je alt ingedrukt houd) je objecten "vrij" kunt draaien, maar weet iemand of dit ook met de sims 4 camera kan, en zo ja hoe?


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Opties
    Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    mei 2016 aangepast
    @MDianaSanders Bedankt voor je uitleg van de foto,s ik ga mooi nieuwe maken is veel beter en mooier.
    En dat testen met je sims is idd echt belangrijk ik had 3 x een stoel probleem XD
    En @SimLibby Heel erg bedankt voor je hulp. Het is gelukt via de 2e link. Ik had namelijk via de eerste link geprobeerd eerst en dat wou niet.
    Ik heb nu dat van afgelopen nacht rond 1 uur terug gezet slot 4 was het. nu is het gelukkig weer goed :smile:
    ik ben ook zo snel in paniek en een gaotisch met dat soort dingen juist omdat ik altijd alles perfect wil doen
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2016 aangepast
    Top @Diana en @Jimmy, bedankt!

    Ik plaats hier de link over de zonnepaneel tut wanneer ik klaar ben.


    EDIT: Graag gedaan @Cynthia_Nienhuis, fijn dat het gelukt is. Ik zal tzt de tweede link ook even duidelijk opnemen op de pagina van de eerste link zodat er geen verwarring ontstaat.
  • Opties
    LisaSimLifeLisaSimLife Berichten: 84 Denderende Dreumes
    Heeyy

    @MDianaSanders Bedankt voor de cameratips! Ik heb mijn huis al af (ja ik ben meteen als een idioot gaan bouwen, aangezien ik ruim een week op vakantie ben :wink:) en ben nu dus bezig met screenshots, en toen gebeurde dit:

    nf2goqj4owim.png
    m8fjzzndngqe.png

    Ik kon het niet laten om dit even met jullie te delen!!

    Zorg dat je sims dus ook een beetje skills hebben als je gaat koken xD
  • Opties
    MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    mei 2016 aangepast
    Toch nog wat vraagjes :D

    Allereerst, klopt het dat dit soort ruimtes toegestaan zijn? Vooral de laatste weet ik niet zo zeker...
    9w4b5sg7b3us.png
    ck6jafy51osh.png
    s40q6fqxm9ff.png

    Verder vroeg ik me af of alle overdekte ruimtes 3x3 moeten zijn; Dus bijvoorbeeld een overdekt gedeelte aan het huis waaronder stoelen of iets dergelijks staan, moet dit ook 3x3 zijn? Het heeft geen muren, zeg maar alleen een "dak".

    Oh en nogmaals, ik weet dat je als je met de sims 3 camera werkt je objecten vrij kan draaien door alt ingedrukt te houden; Kan dit ook met de sims 4 camera?



    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @Deborah Zoals smoesie al zei, je kunt de TAB camera alleen in de leefmodus gebruiken.

    @Cynthia_Nienhuis Fijn dat het toch gelukt is. Misschien een tip voor de volgende keer, gebruik de "opslaan als..." optie voordat je je bouwwerk gaat testen. Als je je spel dan opslaat terwijl er Sims wonen, maakt het niet zoveel, omdat je je oorspronkelijke BMD save dan ook nog hebt, en daar is niet in gespeeld. Je kunt ook je kavel opslaan in je bibliotheek voordat je gaat testen, dan kun je hem altijd gewoon ongetest terug zetten. Zelfs als de kavel pas opslaat als je erin gespeeld hebt en hem vervolgens terug plaatst in het spel, krijg je de oorspronkelijke waarde te zien omdat alles gereset wordt (tenzij je er kapotte of verbrande items in hebt staan, dat zou wel eens uit kunnen maken). Dus je hoeft niet altijd meteen met je save bestanden te gaan schuiven om een kavel "terug" te krijgen.

    @LisaSimLife Volgens mij is de waarde van jouw kavel zonet iets verminderd :tongue: Maar het fornuis werkt(e) in ieder geval!

    @Marijeee Die eerste twee mogen, die laatste niet. Het is niet helemaal verkeerd, want het is geen grotere kamer geworden, maar in de opdracht staat, 3 vakjes breed waarbij L-vormig is toegestaan. De kamer die jij hebt gebouwd is nét iets anders.
    Wat betreft die "overdekte ruimte aan het huis", volgens mij is dat een terras, en dat geldt als een ruimte, dus ja die moet voldoen aan de 3 vakjes breed eis. Alle ruimtes, dus ook terrassen, balkons en zwembaden, moeten aan die eis voldoen. De uitzonderingen zijn: de daken (tenzij het een dakterras betreft) en de tuin om het huis heen.
    Wat betreft vrij draaien met de Sims 4 camera, mij is het niet gelukt. Je kunt wel voorwerpen vrij plaatsen (dus een hoekbank moet lukken), maar draaien blijkbaar niet. Maar dan ben ik wel benieuwd waarom je de Sims 3 camera niet gebruikt, die is met bouwen veel handiger dan de Sims 4 camera (die inderdaad makkelijker te bedienen is en voor spelen prima werkt).
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Dat 3x3 is me wat onduidelijk :/ ik hoop dus mar dat ik het goed heb :s die laatste optie van marijeee is die ook fout als het om bijv keuken en eetkamer in een gaat dus openplan? Ben net eeuwen bezig geweest mijn budget te laten kloppen zou nogal balen zijn als ik opeens weer opnieuw moet beginnen >.<
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @thekattengirl Als jij een ruimte hebt waarbij je een muur hebt verwijderd om een open plan te krijgen en het resultaat is zoals die kamer van Marije, dan is dat niet zoals het zou moeten. Ik kan op heel veel mogelijke manieren bedenken waar de muur heeft gezeten, maar hoe ik het ook probeer, er blijft altijd ergens een stukje over dat niet 3 vakjes breed is.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    mei 2016 aangepast
    Arrg hoofdpijn hiervan ik snap er echt niets van...
    Als ik kijk naar het plaatje van marije denk ik zo:
    zrbz996tp5g6.png
    Maar wat ik even belangrijker vind is mijn eigen huisje is zo:
    57g3stow0cyt.png
    De nummer staan voor aparte kamers. Muurtjes tussen 1, 2, 3 zijn weg gehaald.... (Heb gaten gemaakt omdat ik anders al deels mijn creatie show XD)

  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    De muur tussen 1 en 3 mag je weglaten, in feite van die daar niet eens staan vanwege de trap. De muur bij nummer twee kan niet weg, tenminste niet volledig omdat dat 5 vakjes is. Je moet daar dus links of rechts twee stukjes muur terug zetten, of links en rechts één stukje.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Bedankt... dus de tussenruimte waarmee hij aangrenst met een andere kamer moet ook 3 zijn? (mag minder ook?)

    Mijn beneden verdieping ben ik ook vrij onzeker over: (sorry voor alle spam maar wil niet fouten maken... )
    48crey87gao7.png
    Gele is 1 ruimte.. heb hem zo verdeeld zodat naar mijn idee het wel 3 blijft >.<"
    vb3.png 27.7K
  • Opties
    MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Ik heb de vraag al eerder beantwoord, maar als je een open plan maakt, dan haal je altijd 3 stukken muur weg, niet meer, niet minder. Je kunt wel, zoals jij al gedaan hebt, eventueel lage/middelhoge halve muurtjes gebruiken in het stuk dat je verwijderd hebt, maar er moet dan wel een doorgang blijven.
    De gele kamer voldoet niet aan de eisen, bij een L-vormige ruimte moeten de stukken die 3 vakjes breed zijn haaks op elkaar staan, dus niet naast elkaar, zoals bij jou het geval is. Hetzelfde geldt voor de rode kamer, dat stukje van 1x1 is niet 3 vakjes breed.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Opties
    Dnll8445Dnll8445 Berichten: 324 Pittige Puber
    Wojoo het is wel een stuk lastiger dan ik dacht... Morgen maar weer verder puzzelen...
    "A reader lives a thousand lives before he dies"
    George R.R. Martin


  • Opties
    Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Jeetje dit is echt passen en meten.. Bijna niet te doen :cry:
    Ben nu net begonnen met de buitenmuren van het huis, maar ben erachter dat ik gewoon een indeling moet maken en aan de hand daarvan moet gaan bouwen. Dat gaat een stuk makkelijker.
    Ben nu het huis op papier aan het tekenen en dan kijken of ik het bij de sims zo gebouwt krijg zoals ik het getekend hebt.. Dat word nog wat :pensive:
  • Opties
    MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    mei 2016 aangepast
    Oei, hele lastige opdracht; En dan mag ik ook nog eens geen cc gebruiken. ik heb t er voor de zekerheid maar even uit mijn spel gehaald maar ik denk steeds van: Ohja hier heb ik nog een leuk behangetje voor, of ohja die bank zou hier leuk staan, ik heb ook een supercoole printer die ik zou willen gebruiken en een vette laptop e.d. en dan bedenk ik me dat dat natuurlijk cc is. De gewone spullen zijn wel mooi, maar nou eenmaal wat beperkter. Ik heb ongeveer 1/10 van wat ik normaal heb aan spullen :D

    @MDianaSanders Ik gebruik de sims 3 camera niet standaard omdat het met bewegen en draaien net wat anders is en dan schiet ik opeens alle kanten op ;) Ik snap wel wat je zegt over dat het veel makkelijker is, maar dan moet je er wel aan gewend zijn.

    Ga nu de bovenverdieping doen; Nog ong 24,000$ over... en ik wil ook nog wat aan de tuin doen :/ Hoop dat ik t red. Dat budget blijft een probleem
    Post edited by Marijeee on


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Opties
    Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    mei 2016 aangepast
    Oei..... Mijn huis is dus helemaal klaar maar ik denk dat ik dan toch even naar mijn huis moet kijken wegens het dak, de slaapkamer en tuin. ik zal even een foto toevoegen als ik er in ben als ik er niet zeker van ben dat dit kan. en als het niet kan wat ik gedaan heb, dan heb ik een groot probleem.

    @MDianaSanders
    Het betreft een terras op de begane grond 3x3 maar daar boven is de 1e verdieping daar zitten de andere kamers bovenop. daarna nog een 2e verdieping en daar zit het dak. dus het dak zit niet direct op het terras dat mag wel toch?

    En de tuin. ik heb 1 stukje dat is niet 3 vakjes breed maar 5 en 1 lang of maakt dat met planten en bomen niet uit.
    ook hier een foto van voor de duidelijkheid. (dan maar vast ff een stukje van mijn huis dat geeft niet)

    ns0wakaygpei.png


    Ik denk dat ik het nu begrijp het mag dus wel 6 vakjes lang zijn maar moet 3 breed zijn. zoals je ziet bij de slaapkamer heb ik dit andersom. of geld dat hier niet omdat omdat het in een L vorm is (Dit zelfde heb ik bij de woonkamer en keuken

    qsss6onfmso5.png


    En als laatste toch voor de zekerheid mijn plattegrond van de begane grond. het zwarte streepje is een stukje muur tussen de keuken en woonkamer de L vormige kamers

    En dat stukje rechts is dus buiten mijn terrasje. waar boven nog kamers zitten dat is wel goed?
    bifb976d5ivs.png


    @Marijeee Ik vond dat ook best lastig geen CC maar het is goed te doen zeker erg leuk als je meerdere uitbreidingen hebt. en wat betreft het budget ik dacht eerst dat gaat never niet werken want ik heb zelfs 3 verdiepingen en toen zag ik dat ik nog 10.000 had en dacht ik oeps de tuin moet ook nog. Mijn hoge bedrag zat hem vooral in dure ramen en deuren die heb ik veranderd, wel iets minder mooi als ik zou willen maar scheelde zowat 5.000 misschien dat je daar naar kan kijken :smile: En het was bij mijn ook dure baden en douches.

    En voor degene die het misschien niet weten maar als je wat minder goed uit komt met de budget ik heb wat goedkope kleine decoraties gebruikt onder de 25 dollar. Als je de cheat bb.showhiddenobjects in typt krijg je die kleine decoraties :blush: en Je kunt je bedrag optimaal tot bijna de 70.000 benutten met die kleine bedragen voor de decoratie.
    Post edited by Cynthia_Nienhuis on
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top