Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - De Sims 4 Seizoen 2 - Status: De stemronde is geopend, stemmen kan tot zaterdag 18

Reacties

  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @MDianaSanders Dat is een goede tip voor ons. Dat is het wij bouwen te realitisch en kijken inderdaad minder naar het Sims concept. Aha, daar kunnen wij wel iets mee. cu1gt3tu8ylq.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    MDianaSanders schreef: »
    Wil je in dit topic even een berichtje doen als je gestemd hebt? Want ik krijg geen notificaties als iemand een bericht aanpast en het inlever/stemtopic wil ik graag alleen voor inleveren en stemmen gebruiken, dus daar liever geen extra bericht in plaatsen.

    @MDianaSanders Aangepast!

    Dat stemmen was nog moeilijker dan het bouwen ^^" Bovendien vind ik minstemmen zo negatief. Het is gewoon naar...

  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    maart 2016 aangepast
    @MDianaSanders allereerst bedankt voor de tip, hopelijk lukt het me de volgende keer wel om iets aan te halen vanuit een ander topic.
    Verder heb ik wel het idee dat de foto's waar je op wees van huizen zijn voor 1 a 2 personen, en dat betekent dus dat er geen anderen zijn die last van je hebben :-)
    Ik snap wel wat je bedoelt hoor, met het kijken vanuit de sims realiteit; het blijft natuurlijk DE SIMS :) toch kijk ik graag vanuit de echte realiteit. dat is ook (een van de) reden dat ik zoveel cc bezit... het ziet er veel echter uit. Ach, iedereen is anders ;)

    nog even een toevoeging: ik heb net gestemd. Ik weet niet zeker of het de bedoeling is dat ik dat hier nog even meld, maar ik doe het toch maar...
    *update, ik zie net dat dat (inderdaad) de bedoeling was :) *


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    maart 2016 aangepast
    @MDianaSanders ik heb mijn stem ook uitgebracht, maar niet zo uitgebreid toegelicht als jij hebt gedaan.
    Ik zal de volgende keer eens kijken hoe dat gaat met de spoiler zoals bijvb. thekattengirl heeft gedaan.
    Erg handig om dit erbij te doen.

    @smoesie; dank je wel voor je tip, kan ik het de volgende keer mooi gebruiken. :)
    @MDianaSanders; duidelijk, bedankt.
    Post edited by consuelathefirst on
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    @consuelathefirst: Dat kan door (een deel van) je bericht tussen [spxiler] en [/spxiler] te zetten, maar in plaats van een x moet er een o staan.
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    Ik zit te zoeken naar de stemmen van Consuela... Maar je had vanochtend al gestemd, die had ik al lang gezien.
    Laat ik het even uitleggen, in principe hoef je hier niet te laten weten dat je gestemd hebt. Van het inlever/stemtopic krijg ik gewoon notificaties als iemand een bericht plaatst. Ik heb het alleen aan thekattengirl gevraagd omdat zij een bericht geplaatst had zonder stemmen. Als dat wordt aangepast krijg ik daar niets over te horen, tenzij iemand me dat verteld - vandaar dat ik het gevraagd heb.
    Als jij gestemd hebt en je wilt er iets over zeggen, maar dat wil je niet in je stembericht zetten, dan doe je hier even een bericht - zodat in het stemtopic alleen maar berichten staan met stemmen erin.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • Cynthia_NienhuisCynthia_Nienhuis Berichten: 98 Pruttelende Peuter
    Hallo Allemaal: wat leuk om al die verschillende pakhuizen en presentaties te zien. Het was voor mij moeilijk kiezen tussen 5 mensen voor de + stemmen De - stemmen waren voor mij meteen duidelijk. bedoel dat niet verkeerd hoor.

    @MDianaSanders ik wil je bedanken voor de plus stem maar ik wil wel even ergens op reageren je zei:
    Cynthia_Nienhuis
    – jammer dat de trap zo verstopt zit daar achterin en dat je dat ene stukje fundering in de split level vergeten bent aan te passen.
    Ik kon het eerst niet vinden maar toen ik het zag dacht ik echt Huh wtf hoe kan dat ik heb alles 5 keer na gekeken. Stom is wel belangrijk. :wink:

    en @Marijeee Ik ben het deels met je eens over het realistisch indelen enz van het huis want dat doe ik meestal ook. maar ik denk ook aan de Sims zelf, want soms wil je iets wat eigenlijk niet kan omdat je sims er niet bij kunnen want ik heb bv gehad dat in mijn wc de toiletpapier te dichtbij de wc zat en toen konden de Sims er niet bij. maar als je de toiletpapier op een plek plaatst dat wel kan vind ik al gauw dat het te ver weg van eht toilet zit en te hoog of te laag. of omdat sims er geen last van hebben zoals bv wat je zei met de muziek en bv de Ojaa. Ik ging echt stuk haha omdat ik me zat in te denken hoe sims zouden reageren op geluid overlast en andermans o jaa en stiekum gaan kijken XD en zag dat zo voor me.
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    PFoeh, beoordelingen zijn klaar. Vanavond/morgen nog even beslissen wie de + en - stemmen krijgen !
    @Meliszie Haha. Mag ook wel dat je ondertussen mijn creaties er uit kan vissen toch ;)
    2nv5lie.jpg
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    Ik heb trouwens een andere vraag; Weet iemand hoe ik mijn profielfoto kan veranderen???
    Oh trouwens, wij hebben een nieuwe laptop en ik ben bezig om de sims over te zetten. Ik heb op t moment nog problemen met het opstarten ( krijg steeds de melding " de sims 4 werkt niet meer, er word naar een oplossing voor het probleem gezocht"). Zonder cc doet ie t prima, maar helaas kan ik niet zonder ;). dat is toch wel een van de nadelen van cc; de problemen die in je spel worden veroorzaakt...


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Bij mij is het zo erg dat ik nu alles van mijn laptop af moet gooien omdat m'n laptop niet eens meer wil opstarten. Drama!!
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    maart 2016 aangepast
    (sorry even een offtopic antwoord ;) )
    @Marijee Bovenaan moet je op het "tandwiel" plaatje drukken (accountopties) en dan klik je op "voorkeuren"
    Dan krijg je links een rijtje met opties, een ervan is "Wijzig mijn afbeelding"
    Daar moet je op klikken, en dan moet jee en plaatje uploaden
    Post edited by d13ntjuh on
    2nv5lie.jpg
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    maart 2016 aangepast
    Ik wil me nergens mee bemoeien, maar is het geen idee om de volgende ronde toch toelichting bij de stemmen (of gewoon commentaar bij alle inzendingen) te verplichten? Als oudere/bekendere leden het doen zoek ik er niets achter, maar er zijn nu al drie stemmingen geweest van mensen met maar één bericht die enkel stemmen geven met ofwel geen toelichting, ofwel een halve regel toelichting...

    vEDIT @MDianaSanders: Je hebt gelijk hoor, het totaalbeeld is inderdaad duidelijk en feedback per inzending verplichten is inderdaad geen goed idee. Maar als er minstemmen gegeven worden aan inzendingen die overwegend positief beoordeeld worden (en omgekeerd) zonder verdere toelichting, dan vind ik dat toch vreemd. :p
    Post edited by smoesie on
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • MDianaSandersMDianaSanders Berichten: 1,080 Jeugdige Jong-volwassene
    @smoesie Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat het verplichten van feedback (op alle inzendingen) daar iets aan verandert. Als ik feedback ga verplichten (wat trouwens vorig seizoen niet verplicht was), dan zullen er mensen zijn die dingen vrijwel klakkeloos kopiëren of zomaar iets opschrijven - en daar heeft niemand wat aan. Bovendien zorgt het voor een hogere drempel om te gaan stemmen en het stemsyteem van BMD is in feite gebaseerd op kwantiteit in plaats van kwaliteit. Als er drie mensen perfect gemotiveerde stemmen inleveren zijn dat alsnog maar drie stemmen, dat geeft niet een echt representatief beeld. Als er twintig keer gestemd wordt, dan wordt toch duidelijker wat wel of niet populair is, zeker als elke stemmer meerdere stemmen te verdelen heeft. Ik weet niet of je de stemmen tot nu toe bij hebt gehouden, maar ik kan vrij duidelijk zien welke inzendingen het meest en minst populairst zijn.

    Op zich zou ik het motiveren van de stemmen kunnen verplichten (ook al was dat vorig seizoen niet zo - het werd toen meestal wel gedaan). Het is wel zo dat stemmen, zeker de minstemmen in deze ronde, vaak op vrijwel dezelfde gronden worden gegeven - of puur op basis van persoonlijke smaak, dus ik vraag mij af of het veel toe zal voegen - ik ga er nog even over nadenken, daar heb ik nog genoeg tijd voor denk ik zo.

    Ik bekijk het vooral vanuit praktisch oogpunt - en ik weet dat een deelnemer daar eventueel anders tegenaan zal kijken. In principe ben ik niet van plan om de regels voor het stemmen aan te passen, maar als er veel mensen zijn die dat wel willen, dan wil ik ze best aanpassen.
    EA ID: MDianaSims | Simblr
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    (Ben nog bezig met stemmen)

    Ik ben ooit (heel) actief geweest op een Harry Potter Forum en daar konden mensen zien of er gepost werd met hetzelfde internetaansluiting bij meerdere accounts.
  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    Er stond toch dat je het kort moest houden en dat als iemand als gezegd had wat jij wou zeggen dat je dat niet meer hoeft te doen. Ik denk dat sommige mensen misschien zo stemden. Ik heb het er bij gezegd dat ik het eens was met de vorige stemmen, maar misschien doen anderen dit niet.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik zie de meerwaarde (in deze fase) van een toelichting niet.
    Natuurlijk vind ik het prettig als ik feed back krijg, maar als ik een min stem krijg, met als opmerking "ik vond het rommelig" of " het zijn mijn kleuren niet" dan kan ik daar toch niet zo veel mee. En persoonlijke smaak valt nou eenmaal niet te betwisten.

    Ik vind persoonlijk de oplossing met "spoiler" wel prettig. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • consuelathefirstconsuelathefirst Berichten: 358 Pittige Puber
    maart 2016 aangepast
    @smoesie ik snap ook wat je bedoelt, maar ik ben zelf ook geen uitgebreide beoordelaar.
    Mocht het ingevoerd worden dan ga ik de 'spoiler' gebruiken (handige tip), maar zal er veel moeite
    mee hebben om niet dezelfde antwoorden te plaatsen.
    Dan heeft het, voor mijn idee, niet veel meerwaarde naar de ander toe en kan ik beter degene die ik + en - punten geef
    van een kort commentaar voorzien.

    @smoesie
    Aaahh wat lief :D
    Ik heb het bericht ook gezien en als jouw onderbuik gevoel klopt dan is het gewoon een zielige actie en nauwelijks van invloed op de challenge.
  • TwiggyTwiggy Berichten: 132 Koddige Kleuter
    ^^ Ik ben het met Deborah eens. Ik heb mijn reactie beperkt gehouden, omdat veel van mijn bevindingen al waren gemeld. Dit leek mij ook zo gevraagd, dus heb ik niet deze ronde een uitgebreid review geschreven voor iedere deelnemer. Ik heb enkel gemeld wat voor mij persoonlijk bij de + en - stemmen gold. Ik ben hier nieuw en heb deze ronde nog niet notities gemaakt tijdens het kijken, daarvoor waren het voor mij teveel inzendingen. Wel snap ik dat het naarmate de rondes verstrijken, gewenst is dat wel te doen. Maar een verplichting hoeft het van mij niet te zijn om van alle deelnemers een review te geven. Wellicht heeft niet iedereen daar tijd voor...

    @smoesie Het verschil tussen de stemmen zal naar mijns inziens voornamelijk te wijten zijn aan persoonlijke smaak, want heel veel pakhuizen voldoen aan de opdracht. Zo zag ik erg klassiek ingerichte pakhuizen. Voor jongelui vind ik dat absoluut niet passend binnen de opdracht. Ik heb daar echter niet veel minder voor gescoord, want ook dat is persoonlijke smaak... en zo heb ik waarschijnlijk een heel ander pakhuis voor ogen gehad dan hier standaard het uitgangspunt zal zijn geweest. Het is fijn om die feedback te krijgen, maar zou het wss zo weer doen :)
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    maart 2016 aangepast
    @Caatje28, @consuelathefirst & @Twiggy: Wat jullie zeggen klopt helemaal. Ik heb het ook helemaal niet over jullie. Dat jullie stem betrouwbaar is, daar twijfel ik niet aan, zelfs als die zonder toelichting zou zijn, jullie zijn allemaal mededeelnemers en/of oude, actieve leden. Maar als er mensen met maar één bericht, die zich vandaag of minder dan een maand geleden geregistreerd hebben, zonder toelichting volledig anders stemmen dan de meerderheid, dan heb ik daar persoonlijk twijfels bij. Per deelnemer feedback geven zou ik zelf inderdaad ook niet verplichten, zeker nu er zoveel deelnemers zijn.

    Ieder zijn mening, ik wou het gewoon even kwijt. :mrgreen:
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • MarijeeeMarijeee Berichten: 146
    d13ntjuh schreef: »
    (sorry even een offtopic antwoord ;) )
    @Marijee Bovenaan moet je op het "tandwiel" plaatje drukken (accountopties) en dan klik je op "voorkeuren"
    Dan krijg je links een rijtje met opties, een ervan is "Wijzig mijn afbeelding"
    Daar moet je op klikken, en dan moet jee en plaatje uploaden

    Dat heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik een melding dat ik geen rechten heb om die actie uit te voeren. Ik heb nog niet zo veel ervaring met forums, en ik weet dus niet of het komt omdat ik nog niet zo lang lid ben, of dat het een andere reden heeft...

    Verder ben ik het op zich wel met je eens @smoesie maar ik denk dat verplicht feedback geven toch geen goed idee is :)


    "Every day is leg day when you're running away from your problems"
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    @Marijeee Soms moet je een bepaald aantal berichten al hebben geplaatst of een bepaalde tijd lid zijn om een foto zelf te kunnen uploaden. (De posts zal het in dit geval niet zijn want ik kon de mijne ook aanpassen met maar 1 bericht)

    Heb je misschien een te groot bestand willen uploaden?
    Anders misschien contact opnemen met een moderator?
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    smoesie schreef: »
    @Caatje28, @consuelathefirst & @Twiggy: Wat jullie zeggen klopt helemaal. Ik heb het ook helemaal niet over jullie. Dat jullie stem betrouwbaar is, daar twijfel ik niet aan, zelfs als die zonder toelichting zou zijn, jullie zijn allemaal mededeelnemers en/of oude, actieve leden. Maar als er mensen met maar één bericht, die zich vandaag of minder dan een maand geleden geregistreerd hebben, zonder toelichting volledig anders stemmen dan de meerderheid, dan heb ik daar persoonlijk twijfels bij. Per deelnemer feedback geven zou ik zelf inderdaad ook niet verplichten, zeker nu er zoveel deelnemers zijn.

    Ieder zijn mening, ik wou het gewoon even kwijt. :mrgreen:

    Ja, dat had ik al begrepen. Een stemmer met maar één bericht (toevallig in stemronde). Kan ook gewoon een nieuweling zijn, maar ik begreep je wel.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2016 aangepast
    Marijeee schreef: »
    Dat heb ik al geprobeerd, maar dan krijg ik een melding dat ik geen rechten heb om die actie uit te voeren. Ik heb nog niet zo veel ervaring met forums, en ik weet dus niet of het komt omdat ik nog niet zo lang lid ben, of dat het een andere reden heeft...

    Verder ben ik het op zich wel met je eens @smoesie maar ik denk dat verplicht feedback geven toch geen goed idee is :)

    Het heeft een andere reden, je account is "verminkt" bij het aanmaken.
    Je rol is "general" daar waar het nl_NL zou moeten zijn.

    Ik heb er al heel wat doorgemaild naar EA, maar sinds daar de bezetting is gewijzigd, krijg ik nauwelijks nog reactie.
    Dus ik zal 'm van de week doorsturen, maar ik heb weinig hoop dat het snel opgelost is.

    @thekattengirl , het valt misschien niet op, maar ik ben 1 van de moderators. De andere zijn @Moepmoep en @Inwe.

    @Smoesie, ik dacht hetzelfde toen ik zag waar jij op doelt.
    Maar een redenatie is zo makkelijk gemaakt, zoals ik al schreef, dat dat niet uit te sluiten is.

    Some angels choose fur instead of wings
  • thekattengirlthekattengirl Berichten: 129 Koddige Kleuter
    Ahaha sorry, nope was me niet opgevallen maar ik zit ook pas sinds deze challenger op de forums ^^' hoewel ik bij nader inzien had kunnen weten omdat Diana jou vroeg iets weg te halen ^^'
  • FrancescaThonaFrancescaThona Berichten: 84
    Deborah schreef: »
    Het heeft een andere reden, je account is "verminkt" bij het aanmaken.
    Je rol is "general" daar waar het nl_NL zou moeten zijn.

    Ik heb er al heel wat doorgemaild naar EA, maar sinds daar de bezetting is gewijzigd, krijg ik nauwelijks nog reactie.
    Dus ik zal 'm van de week doorsturen, maar ik heb weinig hoop dat het snel opgelost is.
    O, hier nog eentje met een "verminkte" account. Wat heb ik verkeerd gedaan bij het aanmaken?

  • Caatje28Caatje28 Berichten: 356 Pittige Puber
    maart 2016 aangepast
    Ik kan ook geen plaatje uploaden. En bij mij staat inderdaad general. Betekend dat dat mijn account ook verminkt is?
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2016 aangepast
    Yup, je rol moet "nl_NL" zijn ipv "general".
    Jullie hebben niets fout gedaan, de site doet dat.
    Ik heb een vermoeden waar het door komt, maar EA moet dat uitzoeken.
    Het beste zet je een berichtje in V@DM (vragen @ de mods in "the real world", dan stuur ik het allemaal in 1 keer op.
    Post edited by Deborah on

    Some angels choose fur instead of wings
  • JesilJesil Berichten: 14
    Ik heb mijn stemmen niet gemotiveerd omdat ik dacht dat dat dit keer niet de bedoeling was en eerlijk gezegd was ik daar ook wel een beetje blij om want er waren behoorlijk veel inzendingen. Ook heb ik nog niet veel berichten op dit forum, ik ben gewoon niet zo'n actieve forummer, maar deze wedstrijd vind ik leuk en ik geniet echt van jullie bouwwerken. Ik heb bij seizoen 1 ook gestemd en daar wel mijn stemmen gemotiveerd en dat zal ik hier ook weer gaan doen als er wat minder deelnemers over zijn. Ik ben in ieder geval wel een serieuze stemmer en ik heb alle inzendingen goed bekeken. Hopelijk is dat wel duidelijk voor jullie.
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    maart 2016 aangepast
    @Jesil: Ja hoor, jou vertrouwde ik ook. ;) Ik doelde echt enkel op de stemmers met maar één bericht, en dan vooral de laatste.

    Het stemsysteem kan misschien inderdaad maar beter blijven zoals het is. Ik stem zelf niet als ik geen tijd heb voor commentaar, maar dat is dus duidelijk niet bij iedereen zo. :p Nieuwe leden die zonder toelichting stemmen heb ik in alle seizoenen van BMD die ik meegemaakt heb volgens mij nog nooit gezien, dus hopelijk was dit de eerste en laatste keer.
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    maart 2016 aangepast
    Als wij stemmen geven wij wel wat feedback maar zijn niet zo van uitgebreide toelichting en vaak wordt er alleen maar herhaald. Maar kan wel in jou verhaal vinden @smoesje want alleen maar + of - stemmen zonder iets bij te zetten waarom hebben anderen niks aan want hoe kunnen zij dan wat verbeteren als er niks wordt vertelt. Maar motiveren waarom je zo gestemd hebt is wel redelijk en netjes naar de deelnemers toe. Trouwens ben alleen vandaag namens de groep online want mijn vriend is echt zwaar toegetakeld dus wil bij hem zijn komende tijd.

    Jimmy von Beauluna.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top