Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Ongewenste puppies

dutchcowboy52dutchcowboy52 Berichten: 26 Pruttelende Peuter
Mijn Sim heeft 2 zwerfhonden uit de buurt geadopteerd (Knuffels en Doodle), 'je kan zulke schatten van beesten toch niet aan hun lot overlaten'.
Blijken trouwens super snelle leerlingen te zijn, maar...
Na een paar dagen bleek Knuffels zwanger en waren er al snel 3 puppies. Ik had géén 'opdracht' gegeven om te paren ( ik heb het nog steeds over de sims hé, niet de echte wereld).
Weet iemand of dit normaal is? En is steriliseren de enige manier om dit te voorkomen?

Reacties

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2018 aangepast
    Zo wordt het natuurlijk lastig om je huisdieren gezellig mee op locatie te nemen, zo'n drukke boel. :p

    Geen idee of dit normaal is. Bij mijn weten is steriliseren de enige manier om dit te voorkomen (deze procedure kun je trouwens altijd ongedaan laten maken, hetzij via de dierenarts, hetzij door je eigen Sims als je de benodigde apparaten op je kavel hebt staan).

    Deze dieren waren in de eerste plaats niet bespeelbaar. Misschien dat de standaard spelvoortgang ze daarom zwanger heeft gemaakt. Ik vraag me af (speculatie) of dit nu nog steeds kan gebeuren, nu jij ze bestuurt (al kan niemand in je huishouden zwanger worden als de geboorte betekent dat je hiermee over het maximum aantal toegestane Sims/huisdieren (8) per huishouden gaat). Katten en honden die geadopteerd kunnen worden zijn bijna allemaal gecastreerd of gesteriliseerd. Dit moet je kunnen aflezen in het adoptie venster. Heb je zeker net de dieren geadopteerd die dat niet zijn.

    Via de bij de computer of mobiele telefoon in te huren diensten kun je ook zelf huisdieren gratis ter adoptie aanbieden. Puppy's en kittens kunnen via de diensten desgewenst verkocht worden.
  • Opties
    dutchcowboy52dutchcowboy52 Berichten: 26 Pruttelende Peuter
    Dank weer voor je reactie,
    Gezien de tijd was ze niet zwanger vóór de adoptie, beide zijn kort na elkaar gekomen.
    Het kan alleen maar gebeurd zijn toen ze al bestuurd werden. Volgens de stamboom zijn er geen vreemdgangers aan te pas gekomen
    De 'dame' wordt nu niet meer zwanger, ik ben er zo snel mogelijk mee langs de kliniek geweest.
    De puppies zijn inmiddels groot, (puppy cursus gedaan) en ter adoptie aangeboden. (droevig hoor)
    Wel jammer eigenlijk dat ze meteen helemaal uit het spel weg zijn. Ik kan ze nergens meer tegen komen.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Huisdieren en vrije wil: opletten dus, ook als je ze bestuurt. Wist niet dat huisdieren uit zichzelf O jaa! kunnen hebben en zwanger kunnen raken aangezien Sims een specifieke optie hebben om een kindje proberen te maken.

    Kan me voorstellen dat ter adoptie afstaan droevig is. Ik raak toch ook altijd gehecht aan deze Sims huisdieren, zelfs al zijn ze niet helemaal echt.

    Wat ik me zojuist bedenk, heb je nu niets meer aan, is dat je huisdieren ook via Werelden beheren bij andere Sims in de buurt(en) kunt plaatsen (tenminste dit kan met Sims dus ik denk dat dit ook met huisdieren kan, al heb ik dit zelf nog nooit gedaan). Als je dit huishouden vervolgens Verplaatst naar mijn huishoudens, wordt dit huishouden beschermd tegen verwijderen. Dan kun je ze nog tegenkomen of bevriend worden met dit huishouden en soms op visite gaan.

    Op mijn site staat tekst en uitleg hierbij: http://www.simsexpressie.nl/de-sims-4-werelden-kavels-en-huishoudens-beheren.html



  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ow, mijn katten deden "het" te pas en te onpas. ;)
    Heel huis vol katten. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    dutchcowboy52dutchcowboy52 Berichten: 26 Pruttelende Peuter
    SimLibby schreef: »
    Wat ik me zojuist bedenk, heb je nu niets meer aan, is dat je huisdieren ook via Werelden beheren bij andere Sims in de buurt(en) kunt plaatsen (tenminste dit kan met Sims dus ik denk dat dit ook met huisdieren kan, al heb ik dit zelf nog nooit gedaan). Als je dit huishouden vervolgens Verplaatst naar mijn huishoudens, wordt dit huishouden beschermd tegen verwijderen. Dan kun je ze nog tegenkomen of bevriend worden met dit huishouden en soms op visite gaan.

    Ik had ze wel bij een bestaand gezin (waar ik niet mee speel) onder kunnen brengen, of er een Sim voor aanmaken. Ik weet best wel hoe dat allemaal moet, maar heb er inderdaad te laat aan gedacht.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top