Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

sims 3 start niet, steeds melding Onderdeelgegevens verzamelen

Suzanneh1995Suzanneh1995 Berichten: 1 Pruttelende Peuter
hoi kan iemand mij helpen, ik heb pas een nieuwe laptop en daarop heb ik weer sims 3 gedowload. maar nu na het dowloaden laadt het spel maar niet. Ik krijg steeds onderstaande melding (zie foto) ik kan vervolgens alleen op overslaan klikken en dan gebeurt er nog niks. Iemand tip? laptop is windows 10.
rmj1jazqy9th.jpg

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2018 aangepast
    Ik kan geen informatie vinden met Google over het Windows onderdeel: Onderdeelgegevens verzamelen. Noch kan ik dit onderdeel vinden als ik kijk bij de Windows onderdelen op mijn PC (heb ook Windows 10). Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord. Heb je enig idee welke app dat onderdeel nodig heeft? Misschien Origin of De Sims 3. Misschien moet je eens rondneuzen bij de instellingen in Origin. Al zou ik niet weten welke instelling je zou moeten inschakelen of uitschakelen zodat deze melding stopt. Of misschien heeft Origin een bepaalde app machtiging nodig die je hebt uitgeschakeld. Speculatie vanuit mijn kant. Gisteren heeft Windows bij mij een mega update uitgevoerd en daarna ben ik al de privacy instellingen langsgelopen en heb het eea uitgeschakeld, vandaar dat dit in mijn hoofd zit.


    Wat suggesties om te proberen:
    • Checken of de Windows onderdelen .NET Framwork 3.5 (en mogelijk ook 4.7) aanstaan. Bij mij staan beide aan (de twee bovenste).
    Instellingen --> Apps --> Apps en onderdelen --> Blauwe link 'Programma's en functies' (onder Verwante instellingen) --> Windows onderdelen in- of uitschakelen links in het venster. Het kan ook (snelller) geopend worden via het Configuratiescherm --> Programma verwijderen (onder 'Programma's) --> Windows onderdelen in- of uitschakelen links in het venster. Voorheen kon je met de rechtermuisknop op Start klikken om zodoende het configuratiescherm te openen maar met een update was dit ineens verwijderd dus ik heb standaard een snelkoppeling naar het Configuratiescherm op mijn taakbalk vastgemaakt (met de zoekfunctie kun je het Configuratiescherm nog makkelijk vinden). Al kun je 'Apps en onderdelen' wel openen via rechts klikken op Start.

    h2a42f0uw51s.jpg
    • Checken of Windows updates wel staan ingeschakeld.
    • De Sims 3 uitvoeren als administrator. Rechts klik op de toepassing om administratorrechten in te stellen.
    • De Sims 3 uitvoeren in compatibiliteitsmodus (Windows 8.1 of 7 of misschien zelfs XP Service Pack 2). Ook weer rechts klikken op de toepassing om dit in te stellen. Zie ook de vier berichten inclusief (vanaf) dit bericht.
    • Zorg dat je de nieuwste DirectX hebt (ik heb momenteel versie 12). De versie kun je nakijken zoals beschreven bij de paragraaf Windows 32 of 64 bit op mijn website.
    • Zorg dat de drivers van je videokaart up to date zijn.
    • Google gebruiken om te zoeken naar oplossingen als bovenstaande niet werkt.

    :warning: Tenslotte wil ik je erop wijzen dat het handig is om de FPS bij De Sims 3 te limiteren als je De Sims 3 eindelijk kunt spelen. Om te voorkomen dat je videokaart overhit. Zie de paragraaf FPS limiteren op mijn website.
    Post edited by SimLibby on
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top