Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

More traits mod werkt niet goed

JasFisJasFis Berichten: 297 Kwebbelend Kind
hoi allemaal,

Ik heb deze mod gedownload: http://modthesims.info/d/591706

Ik wil heel graag normale eigenschappen kunnen toevoegen, dus niet 'steelbladder'. Geen bonuseigenschappen maar normale eigenschappen.
Met deze mod werkt het alleen niet! Als ik 'testingcheats true' aanzet en dan 'traits.equip_trait <eigenschap>' doe werkt het niet.
Steelbladder (stalen blaas) werkt dus wel.

Weet iemand een oplossing of een andere mod? Volgens mij had ik ooit wel een mod die het deed maar ik weet niet meer welke...

Reacties

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2017 aangepast
    Die mod is al vanaf maart / juni 2017 niet meer bijgewerkt (te zien aan de data bij de downloads).

    Die mod kan onmogelijk nog compatibel zijn met de huidige gameversie.
    Verwijderen en een ander alternatief zoeken.

    Wat jij wil, kan ook met het MC Command Center: https://deaderpoolmc.tumblr.com

    Deze mod wordt regelmatig geüpdate en de afgelopen dagen zijn er al een paar hotfixen uitgebracht vanwege de recente mega patch.
    Gebruik altijd de meest recente versie van AL je mods en CC. Controleer ik hier regelmatig op, vooral na game updates en de release van nieuwe pakketten.

    Ik kan je meer vertellen over MC CC en mods/cc in het algemeen (hoe het beste te gebruiken) maar niet nu.
    Nu ga ik eten en naar bed!

    EDIT: hier alvast wat algemene informatie:
    http://www.simsexpressie.nl/de-sims-4-mc-command-center-handleiding.html
  • Opties
    JasFisJasFis Berichten: 297 Kwebbelend Kind
    Hoi, bedankt! Ik heb mc command center al, waar kan je dat van de eigenschappen vinden? Ik ga ook nog even zoeken.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2017 aangepast
    Ik ben toch nog even online.

    Eigenschappen
    • Computer > MCCC > MCCC Instellingen > Notificatie / console / menu instellingen > Console Commando instellingen > Testing Cheats (inschakelen).
    • Klik hierna op een Sim met [SHIFT] ingedrukt > Cheat voor informatie over Sim. Hier kun je onder meer eigenschappen toevoegen en verwijderen.

    Wat ik wil opmerken is dat dit [SHIFT] klik menu geen MC CC menu is. Het is of het Testing Cheats / Debug menu van EA of een andere mod wat [SHIFT] klik gebruikt. MC CC maakt het alleen mogelijk dat dit menu makkelijk toegankelijk is.


    Volledig bewerken CES
    • Eerder genoemde Console Commando instellingen > Inschakelen volledig bewerken CES.
    • Klik hierna op een Sim (zonder shift) > Huishouden bewerken huishouden n CES.

    Als je van plan bent om het maximaal toegestane Sims van 8 per huishouden te verhogen via MC CC, dan kun je het huishouden beter niet bewerken op deze wijze omdat iedere Sim boven de limit van 8 dan verwijderd worden. Gebruik de Sim Commando's om de Sims individueel te bewerken in CES (al is niet volgens mij niet volledig bewerken). Klik op een Sim > MC CC > Sim Commando's > Bewerken in CES.

    Tips
    • Maak regelmatig back-ups!
    • Zie de paragraaf Berichten loggen inschakelen voor het nut van berichten loggen. Alles in mijn handleiding is wel handig om kennis van te nemen.
    • MCCC > MCCC Instellingen > Gameplay Instellingen > Pauzeer bij zone > Inschakelen. Zo wordt iedere kavel die geladen wordt gepauzeerd gestart. Handig als je tijdens het laden even een bak koffie wilt pakken of naar de wc moet. Dan loopt je spel niet door.
    • Als je met stambomen werkt, kun je ervoor zorgen dat geesten niet uit de stamboom verwijderd worden, tijdens het geest opschoon proces, als ze in de stamboom van leden van het actieve huishouden staan. Klik op de Sim > Sim aanwijzingen > MC Command Center > Aanwijzen als Nooit Ruimen. Zie ook: How do i keep my family tree sims from being deleted when they become ghosts but still clean-up the other ghost around town?

    MC CC is zo ingesteld dat het waarschuwingen geeft als er een fout(en) wordt gelogd naar een lastexception.txt. Sommige spelers denken dat dit door MC CC komt. Dat is meestal niet zo. MC CC meldt alleen dat er een fout is gelogd naar dat bestand. Dergelijke foutmeldingen hebben doorgaans met CC en Mods te maken. Meer informatie over lastexceptions kun je desgewenst in deze handleiding lezen bij de betreffende paragraaf. Mocht je dit ooit tegenkomen, dan heb je alvast wat informatie.

    Updaten

    Kans bestaat dat er spoedig nog een hotfix komt. De laatste patch heeft veel gebroken en DP heeft al veel gefixt (vandaar de uitgebrachte hotfixen) maar er valt nog meer te fixen. Zie bijvoorbeeld dit bericht. Het is handig dit topic een beetje in de gaten te houden.

    Wanneer je MC CC gaat updaten, kun je sommige bestanden houden. In het bestand mc_settings.cfg staan al de instellingen zoals jij die hebt ingesteld in MCCC. Dit bestand kun je back-uppen. Wanneer je de nieuwste versie van de mod hebt gedownload kun je de bestanden, na het uitpakken, knippen en plakken in de Mods map (of een submap van de Mods map als je de mod daarin hebt geïnstalleerd). Bij het plakken kun je de huidige bestanden overschrijven of eerst handmatig verwijderen. Bij het updaten van de mod kun je deze bestanden houden (het kan zijn dat je sommige van deze bestanden niet hebt, dat is prima):
    • mc_settings.cfg - Dit zijn de instellingen zoals je dat hebt ingesteld in MC CC. Als je dit verwijderd, moet je de mod opnieuw instellen.
    • mc_cmd_center.log - Als je aanvullende details naar dit bestand logt, kun je het houden. Log je niets naar dit bestand, dan maakt het niets uit.
    • mc_dresser.cfg - Dit bestand, en onderstaand bestand, wordt aangemaakt als er wijzigingen worden aangebracht via MC Dressoir.
    • mc_dresser.cfg.bak - Dit bestand kun je houden of verwijderen. Er wordt automatisch een nieuw .bak bestand aangemaakt als je dit verwijderd.
    • MCCC_GetPop - Deze bestanden (als je die hebt) kun je verwijderen (of plaatsen in een andere map) want de inhoud van een dergelijk bestand kan snel veranderen afhankelijk van de populatie veranderingen in de wereld: Sims sterven, worden geboren, etc. Daarbij kun je makkelijk een nieuw bestand aanmaken via de get_pop <waarde> cheat. Dit is een leuke cheat. Meer informatie in mijn handleiding hierboven gelinkt.

    Oké. Nu ga ik echt naar bed.
  • Opties
    JasFisJasFis Berichten: 297 Kwebbelend Kind
    november 2017 aangepast
    super bedankt! Hier kan ik wel wat mee ;)


    edit: ik heb gedaan wat je zei, maar ik zie de 'cheat voor informatie over sim' niet in het menu staan.


    ik hoop dat je de foto kan zien.
    (hieronder)
  • Opties
    JasFisJasFis Berichten: 297 Kwebbelend Kind
    qgzbd2br50lk.png

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Hoe dat kan weet ik niet. Te zien aan de opties, staat Testing Cheats wel aan. Probeer het eens bij andere Sims of in een nieuw spel.

    Hotfix 3.9.5. is uit: https://www.patreon.com/posts/mc-command-3-9-5-15313487

    Misschien lukt het daarmee. Ik gebruik heel vaak dit Testing Cheats / Debug menu. Maar een paar MC CC hotfixes geleden (de 1e hotfix die volgde op de mega game update) deed het menu het ineens niet meer. Ik had helemaal geen opties meer, ook niet de opties op jouw afbeelding. Met de release 3.9.4 deed het Testing Cheats / Debug menu het (gelukkig) ineens weer wel.

    Hopelijk werkt dat ook bij jou zo maar ik heb ook wel eens een speler meegemaakt die helemaal geen Testing Cheats / Debug opties had. Kennelijk gebeurt dat soms, maar ik heb geen idee hoe dat kan. Het is in ieder geval niet MC CC omdat, zoals ik al eerder schrijf, dit geen MC CC menu is maar een EA menu. MC CC maakt het alleen makkelijk toegankelijkheid. Dus Deaderpool kan ook geen problemen met dit menu fixen omdat het zijn menu niet is.

    Misschien werkt het om je game te repareren. Zorg zeker dat je 3.9.5 installeert. En probeer het daar eens mee. Werkt dat niet dan kun je altijd nog volledig bewerken in CES, zoals beschreven, alleen dat gaat minder snel en dan kun je maximaal 3 eigenschappen geven / veranderen.

    Laat me even weten of je volledig toegang tot het Testing Cheats / Debug menu lukt.
    • Gebruik je andere Custom Content en Mods?
    • Die mod waarin je vertelde in je eerste bericht heb je toch wel verwijderd?

    Verwijder ook even dit bestand localthumbcache.package in Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 4. Dit bestand kan problemen veroorzaken in je spel en kan daarom verwijderd worden (na het verwijderen wordt automatisch een nieuw bestand aangemaakt). Als er bijvoorbeeld iets vreemds in je spel is gebeurt of als er iets blijft hangen, is het een goed idee dit bestand te verwijderen. Of bijvoorbeeld nadat je CC en/of Mods hebt verwijderd. Regelmatig dit bestand verwijderen is een goed idee, het bestand kan ook best groot worden (en snel groot worden).
  • Opties
    JasFisJasFis Berichten: 297 Kwebbelend Kind
    november 2017 aangepast
    Ik ga het nu proberen. De andere mod heb ik nu verwijderd (de oude die het niet deed).
    Ik gebruik andere mods ja, localthumbcache.package heb ik nu ook verwijderd.
    Ook heb ik de nieuwste versie van MC command center gedownload.

    en.. hij doet het niet.
    Zou je misschien een foto kunnen sturen van wat hij zou moeten aangeven?
    Ik ga nu mijn game repareren.

    edit: ik heb hem gerepareerd, maar ik zie nog steeds hetzelfde, ook in een nieuwe wereld.

    nog een edit: ik heb even opgezocht hoe je traits kan toevoegen met mc command center, dit zei de maker op zijn website:

    ARE YOU ADDING ANY WAY TO MANAGE TRAITS IN YOUR MOD?
    I have a TO DO on my list to add Trait management to MC CAS. That would include things like Blacklists/Whitelists/Editing existing traits on a Sim, etc. This is NOT something I currently have because the EA UI doesn’t have anything available in dialogs to show a Traits drop-down. The only Trait selection dialog EA has built-into the game is the one in Age-up and that’s not something that be called to do other things, like editing Sims or selecting a Trait for a blacklist trait and such. It would not be management to have a drop-down with every single trait in it as it would take forever to load and to scroll through. As such, I am not putting a lot of time or effort into this until some new UI element is implement that allows me to do this efficiently.

    Weet je zeker dat het bij jou kan?
  • Opties
    JasFisJasFis Berichten: 297 Kwebbelend Kind
    november 2017 aangepast
    Ik heb het menu!
    Als je het menu wilt, moet je via de computer ook nog andere dingen instellen:

    Computer -> MCCC Instellingen -> Notificatie/Console/Menu Instellingen -> Console Commando Instellingen -> Debug Commandos in Cheat's -> Ingeschakeld.

    Je kan hier inderdaad eigenschappen toevoegen, al staat er bij heel veel vakjes een lama en verder niets...
    Heel erg bedankt voor het helpen!
    Ik zie hier alleen weer niet normale eigenschappen tussen staan zoals Kunstliefhebber, goed, op familie gericht, etc.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    JasFis schreef: »
    Ik heb het menu!
    Als je het menu wilt, moet je via de computer ook nog andere dingen instellen: Computer -> MCCC Instellingen -> Notificatie/Console/Menu Instellingen -> Console Commando Instellingen -> Debug Commandos in Cheat's -> Ingeschakeld.
    Verrek, wat een goeie! Ik heb zojuist bij mij gekeken en inderdaad deze instelling heb ik ook aanstaan. Me nooit gerealiseerd dat deze instelling daarop van invloed is. Voor de grap ook even uitgezet en jawel hoor, daarna had ik ook beperkte opties met [SHIFT] klikken.
    JasFis schreef: »
    al staat er bij heel veel vakjes een lama en verder niets.
    Die lama's is ook weer EA, niet MC CC. Ik weet niet precies hoe het zit maar als EA iets niet toevoegt (zoals iconen) kan dat ook niet ontgrendeld worden/gezien worden via MC CC.
    JasFis schreef: »
    Ik zie hier alleen weer niet normale eigenschappen tussen staan zoals Kunstliefhebber, goed, op familie gericht, etc.
    Via [ SHIFT] klikken kun je ook 'Bewerken in CES'. Als volledig bewerken aanstaat, zoals ik eerder schreef, kun je wel op deze manier eigenschappen veranderen. Het is niet ideaal (wel nog steeds beter dan een verouderde/niet compatibel mod gebruiken ;)) want via CES kun je niet meer dan drie eigenschappen geven terwijl je met 'Cheat voor informatie over Sim' wel meer dan drie eigenschappen kunt toevoegen.

    Ik moet alleen wel zeggen, dat Sims zich soms nog wel kunnen gedragen alsof ze de oude eigenschap hebben. Maar ook hierbij denk ik dat dit EA is, niet de mod. Ik heb bijvoorbeeld een Sim die ooit creatief was. Die eigenschap heb ik al lang veranderd maar deze Sim voelt zich nog wel voortdurend gespannen omdat ze te weinig creatieve prikkels krijgt. Ik heb twee Sims in mijn bib. die ik voortdurend recycle voor nieuwe spellen. Meestal laat ik deze Sims man en vrouw zijn maar laatst stelde ik ze in CES in als broer en zus. In-game werden ze inderdaad gezien als broer en zus maar ze hadden nog wel een romantische relatie. Dus toen heb ik met MC CC eerst de relatie verwijderd en vervolgens opnieuw ingesteld. Dat hielp want daarna hadden ze alleen nog een vriendschappelijke relatie en was de romantische relatie weg. Wat vind ik deze mod toch geweldig!

    Ik had gisteren een heel briljant moment waarop ik even dacht dat het [SHIFT] klik menu het niet meer deed. Ik klikte op een paspop! :p
    JasFis schreef: »
    Heel erg bedankt voor het helpen!
    Graag gedaan. Fijn dat het allemaal gelukt is en happy simming.


Log In of Registreer om te reageren.
Return to top