Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Sloten op deuren defect na update

Probleem sinds de meest recente update: als ik een deur op slot doe voor iedereen met uitzondering van een specifieke Sim, dan kan - na het afsluiten v/h spel - die specifieke Sim niet meer door de deur heen wanneer ik het spel later weer opstart. Dit geldt voor alle huishoudens en gebeurt zelfs nog steeds na het volledig opnieuw installeren v/h spel...

Reacties

  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Gebruik je aangepast materiaal? Misschien heb je ergens deuren gedownload?

    Er zijn namelijk een paar deuren die niet meer werken na de laatste patch:
    http://forums.thesims.com/en_US/discussion/928106/broken-mods-cats-and-dogs-nov-2017

    Gebruik je andere CC en Mods?
  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    Ik heb MC Command Center gebruikt, maar alleen voordat ik de game opnieuw geïnstalleerd had. Ook had ik per ongeluk een oude Mod naar de game gekopieerd - één die wel invloed had op sloten van deuren - maar ook dit was voordat ik de game opnieuw geïnstalleerd had.

    Heeft niemand anders dit probleem?

    Ik heb overigens alle uitbreidingspakketten incl. honden en katten, waarbij blijkbaar nieuwe opties zijn voor de sloten, maar de bug is er nog steeds.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    MC CC heeft weer een nieuwe hotfix uitgebracht. Heb je dat gezien?
    http://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/comment/12388609/#Comment_12388609
  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    Ja, bedankt, die had ik geprobeerd op de oude installatie en dat werkte prima. Maar nu met een nieuwe schone installatie en zonder mods heb ik dus wel een probleem met de sloten :/
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2017 aangepast
    Ik kan je daar helaas niet mee helpen.

    Mijn advies zou inderdaad zijn om ALLE mods en custom content (tijdelijk) te verwijderen om te kijken of het probleem zich dan nog voordoet. Zo nee, dan is het tijd voor de 50% methode om je mods en custom content te doorzoeken op de veroorzaker, te checken voor mods/cc updates en deze te updaten. Als ik afga op je verhaal heb je dat al verwijderd. Verwijder trouwens ook eventuele CC. Zo ja, mogelijk toch een bug. Dan kun je internet eens afsporen om te kijken of je iets soortgelijks vind. Het Amerikaanse forum kan ook een handige plek zijn om rond te neuzen naar soortgelijke gemelde problemen of topics waarin incompatible mods worden bijgehouden. Als je voldoende hebt uitgesloten dat het probleem niet veroorzaakt wordt door iets wat jij (per ongeluk) wel of niet gedaan hebt en dat je game niet corrupt is geraakt, dan kun je ook een bug report indienen (als die er niet nog is) op Answers EA:
    https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/bd-p/The-Sims-4-Bugs

    Dit forum wordt overigens niet gerund door EA maar de (vrijwillige) medewerkers daar hebben volgens mij wel een kort lijntje met EA en zijn erg behulpzaam en vaardig. Bug reports helpen developers dergelijke problemen op te lossen.

    Krijg je toevallig een LastExcepten.tx in \De Sims 4 map en/of foutrapport in mc_cmd_center.log in de installatie map van MC CC.

    Het bestand localthumbcache.package in Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 4 kan trouwens altijd veilig verwijderd worden. Dit bestand kan nogal (snel) groot worden en ook voor problemen zorgen. Als er bijvoorbeeld iets vreemds in je spel is gebeurt of als er iets blijft hangen, is het een goed idee dit bestand te verwijderen. Of bijvoorbeeld nadat je custom content en/op mods hebt verwijderd.

    Succes ermee.
  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    november 2017 aangepast
    Allereerst hartstikke bedankt voor je reacties en pogingen mij te helpen.

    Een nieuw geïnstalleerd spel zonder Mods en CC, met dus ook een nieuwe save game, geeft hetzelfde probleem. Ik krijg geen enkele foutmelding en ook geen nieuwe LastException bestanden (sinds de her-installatie). Ik heb het probleem gegoogled, maar zonder succes. Zolang de sloten niet werken, gebruik ik de functie maar niet. Wel jammer i.v.m. de opties voor het delen van een kavel, scheiden van kamers in een motel, et cetera.

    Ik heb inmiddels een bug rapport gestuurd en ook een bericht op EA's Answers HQ geplaatst. Als ik iets noemenswaardig verneem, zal ik het hier melden.

    Nogmaals bedankt, SimLibby!
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik word graag op de hoogte gehouden. Ook handig voor spelers die mogelijk tegen hetzelfde aanlopen.

    Kun je een link plaatsen naar je bug report? Als mensen hier op het forum op je topic stuiten en tegen hetzelfde aanlopen, kunnen ze namelijk op 'Me too' klikken onderaan je bug report.

    Je hebt dus geen LastExcepten.tx in \De Sims 4 map en/of foutrapport in mc_cmd_center.log in de installatie map van MC CC?

    Ik hoop voor je dat dit probleem snel wordt opgelost of dat duidelijk wordt waar het nu aanligt.

    En graag gedaan.
  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    november 2017 aangepast
    Correct: geen LastExcepten.tx en ik heb MC CC niet meer gebruikt na het opnieuw installeren van de game, dus ook daar geen foutrapport.

    Engelstalige Answers HQ:
    https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/Locks-on-doors-don-t-work-properly-since-update/m-p/6409857#M49944

    Nederlandstalige Answers HQ:
    https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Sloten-op-deuren-defect-sinds-update/m-p/6409619#M108

    Dankjewel :)
  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    Een bug report over een soortgelijk probleem van 12 uur geleden:
    https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/TO-TEST-Lock-Specific-Doors-Not-Working/m-p/6408564#M49830

    Misschien ben ik toch niet de enige!
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik heb zojuist toch maar even het spel gestart om dit te testen. Gebaseerd op mijn (kleine en beperkte) test denk ik dat er iets niet goed in jouw spel zit. Dit is wat ik heb gedaan.
    1. Mijn mods verwijderd.
    2. localthumbcache.package had ik al verwijderd na mijn speelsessie eerder vandaag.
    3. Nieuw spel gestart bestaande uit twee Sims uit mijn Bibliotheek/Gallerie. Dit zijn oude Sims, gemaakt vele patches geleden, met alleen het basisspel.
    4. De Sims geplaatst in de Krakende Hut in Willow Creek.
    5. Dit huis heeft drie deuren. Bij Sim 1 (Lisanne) heb ik al de deuren ingesteld op Deur op slot doen voor iedereen behalve Lisanne.
    6. Spel opgeslagen.
    7. Daarna mijn Sims naar de verschillende ruimtes laten lopen om te testen of het werkte zoals ingesteld. Lisanne kon overal komen. Sims 2 (Maya) stond al te zwaaien bij de voordeur want ze had geen toegang.
    8. Spel afgesloten naar het hoofdmenu --> save opnieuw gestart --> situatie was precies zoals ik het had ingesteld.
    9. Spel volledig afgesloten --> opnieuw opgestart vanuit Origin --> situatie was nog steeds zoals ingesteld.
    10. Daarna deze stappen min of meer herhaald (behalve stap 7 want die was ik vergeten), met dezelfde Sims in dezelfde test game. Deur eerst ontgrendeld en daarna de optie Deur vergrendelen voor huishouden --> Maya uitgeprobeerd. Opgeslagen. Zowel afgesloten naar het hoofdmenu als afgesloten naar Origin om vervolgens de save te herstarten. Ook deze optie werkte in mijn spel naar behoren. Maya stond weer met haar handen te zwaaien omdat ze er niet in kon terwijl Lisanne overal bij kon.

    Wat ik me net bedacht: heb je het spel ook gerepareerd via Origin? Klik met de rechtermuisknop op de gametegel van De Sims 4 om te repareren.

    Wacht met herinstalleren. Herinstalleren MOET altijd de laatste optie zijn, als je voldoende hebt uitgesloten dat er geen andere oplossingen / verklaringen zijn die mogelijk werken.

    Een algemene tip: maak regelmatig back-ups.

    Wat ik je eigenlijk wil voorstellen is om je complete De Sims 4 map in Mijn Documenten\Electronic Arts (dus NIET installatie map) te resetten.
    • Klik met de rechtermuisknop op deze map om de map te hernoemen in bijvoorbeeld De Sims 4_origineel.
    • Start nu het spel, er wordt automatisch een nieuwe De Sims 4 map aangemaakt in Mijn Documenten\Electronic Arts\waarbij de spelinstellingen weer op default staan.
    • Test het nu nog eens uit met nieuw aangemaakte Sims in een nieuw spel.
    • Daarna kun je het nog eens testen met mijn Sims. Origin ID is hetzelfde als hier. Naam huishouden is Sanders met #Buildmydream #Sisters #SimsExpressie. Zoals ik al aangaf zijn deze Sims vele patches geleden gemaakt en zo kunnen we ook uitsluiten of het probleem niet veroorzaakt wordt door Sims gemaakt inclusief deze patch. Ook zijn deze Sims met alleen het basisspel gemaakt, dus zonder aanvullende pakketten.
    • Maar test het eerst uit door zelf Sims te maken, want ik wil graag weten of het met een geresette map wel lukt in jouw game.
    • Als dat namelijk zo is, bestaat de kans dat er toch ergens een corrupte is in je oude De Sims 4 (_origineel) map.

    Laat me de resultaten van deze tests even weten, of als iets niet duidelijk voor je is.

    De Sims 4_origineel trouwens niet zonder meer verwijderen. Er kunnen documenten in staan die je wilt bewaren maar als nu blijkt dat er iets in die map staat wat het probleem veroorzaakt, wil je dat natuurlijk NIET per ongeluk terugplaatsen in je nieuw aangemaakte map. Ik kan je helpen te bepalen wat je, zeer waarschijnlijk, veilig kan terugzetten van je oude naar je nieuwe map om de kans te verkleinen dat je de corruptie, ALS die er is, terugplaatst.

    Ik moet dit toch even vragen: speel je wel met een legale versie van De Sims 4? ​
    Illegale versies kunnen spelproblemen veroorzaken omdat deze spelbestanden worden gemodificeerd om dit mogelijk te maken (of iets van die strekking). ​Als het probleem hierdoor veroorzaakt wordt, lossen deze instructies waarschijnlijk niets voor je op en doe ik vergeefse moeite iets te helpen oplossen wat niet opgelost kan worden als het probleem in die illegale versie zit.

  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    Ik speel zéker de legale game + uitbreidingspakketten via Origin.

    Hele duidelijke instructies, hartstikke bedankt! Ik ga het nu allemaal proberen en dan krijg je de terugkoppeling.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2017 aangepast
    ^ EDIT II: Fijn, ik moest het toch even uitsluiten zodat we verder kunnen.


    EDIT 1 (oorspronkelijke bericht ingediend voordat ik jouw laatste bericht had gezien):

    Vaak is het gebruikelijk op dit forum om, als je nog iets wilt zeggen vlak naar het plaatsen van je laatste bericht, dat bericht te bewerken en een edit te geven. Dit om onnodig powerposten of het bumpen van topics te voorkomen.

    Maar aangezien je nieuw bent op dit forum, verwacht je dit wellicht nog niet. Bovendien als je mijn vorige bericht al heb hebt gelezen dan is de kans groot dat je de toegevoegde edit mist.

    Plus, bij sommige topics (bijvoorbeeld technische topics en topics met tests zoals deze) is berichten bewerken tamelijk onhandig omdat het ten koste van de chronologische volgorde van berichten.

    Ik heb nog een keer getest, weer met een nieuw spel en nieuwe Sims alleen dit keer heb ik niet mijn pre-made Sims gebruikt maar Sims gemaakt inclusief de laatste twee patches zeg maar (de 7e een vette patch waarop een kleintje volgde op de 9e). Ook nu ging alles zoals het hoorde en zoals vermeld in mijn vorige bericht.

    De patch van de 7e was verplicht. Ik weet niet zeker of de patch van gisteren dat ook was. Is je spel up to date?
    Wat is je gameversie? Dat staat onderaan het hoofdmenu of in het bestand GameVersion in de De Sims 4 map in Mijn Documenten.

  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    Ok, goed om te weten over het bewerken.

    Ik heb het spel gerepareerd via Origin, maar dit heeft het probleem niet verholpen.

    Wél ben ik erachter gekomen dat dit probleem zich enkel voordoet als ik zowel mijn Sim én Employees (game is Engels) toe sta. Omdat ik dit standaard samen gebruik, ben ik dit vergeten zo te melden. Kun jij uitproberen of je dan wel hetzelfde probleem ondervindt?

    GameVersion is 1.36.102.1020
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    november 2017 aangepast
    Dus het lukt wel bij 'gewone' Sims zoals in mijn testspellen?
    PUNKINS0PE schreef: »
    Wél ben ik erachter gekomen dat dit probleem zich enkel voordoet als ik zowel mijn Sim én Employees (game is Engels) toe sta.
    Sta je ook iemand niet toe? Ik bedoel als je ze allemaal toestaat, waarom dan nog de vergrendel opties gebruiken?

    1. Employees van Dine out of GTW?
    2. Die employees zijn lid van je huishouden? (nee toch)
    3. Probeer je het bij een woonkavel of openbare kavel (winkels / restaurants misschien)?
    4. Zelfgemaakte kavel of standaard aanwezige kavel of download van de Galerie?
    5. In welke wereld ?
    6. Hoeveel "normale" Sims, hoeveel employees?

    Je game is up to date.
  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    november 2017 aangepast
    Ik nam eerlijk gezegd aan dat Employees ook de schoonmaakster en reparateur betekende - is dat niet zo? Dan is het dus ook helemaal niet nodig die twee samen te gebruiken... :expressionless: Moet ik dus testen.

    Woonkavel, een standaard starters woning.

    Momenteel probeer ik het in Willow Creek.

    Ja, ik sta Sims wel en niet toe.

    EDIT: schoonmaakster komt niet binnen zonder "Allow Employees".
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik ben momenteel een gids aan het maken over de winkels van GTW dus vandaar dat dergelijke werknemers in mijn mind zitten. Technisch gezien zijn dat ook werknemers al zou ik het omschrijven als ingehuurde diensten via de telefoon. Misschien werken de regels van de deur anders bij deze Sims want dit zijn geen "normale" Sims maar NPC's maar dat is speculatie vanuit mijn kant.

    Er zijn waarschijnlijk heel veel varianten mogelijk om te testen. Ik zou als ik jou was toch eerst beginnen met testen in een geresette De Sims 4 map. Dat is misschien meteen wat radicaler maar dan kunnen we hopelijk wel alvast documenten, zoals saves of tray items, uitsluiten als oorzaak.

    Ik zal zo dadelijk ook nog even een test doen waarbij ik mijn bespeelbare huishouden de twee genoemde diensten laat inhuren. Ik laat je weten hoe dit ging. Ik wil eerst even mijn gids afmaken. Ook ben ik VEEL te laat naar bed gegaan dus als je even niets meer van me hoort ben ik ergens in mijn huis pardoes in slaap gevallen. Hopelijk wel op de bank :p
  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    Ik heb de map gereset, wat niet heeft geholpen (had ik eerlijk gezegd al verwacht i.v.m. compleet nieuwe installatie van spel).

    Zojuist een edit toegevoegd aan mijn voorgaande bericht dat de schoonmaakster niet binnenkomt zonder "Allow Employees", dus dat is wel vervelend. Misschien kun je nog testen of het probleem zich bij jou ook voordoet als je één van je Sims én werknemers toelaat en dan het spel opnieuw opstart - dat jouw Sim de deur dan niet meer door kan...

    Haha, super grappig. Rust lekker uit ;)
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Dit is wat ik heb gedaan.

    • Nieuw spel gestart met drie Sims willekeurig gemaakt in CES.
    • Nog steeds een mod free spel en eerst de localthumb verwijderd.
    • Ingetrokken op een starterskavel, namelijk Krakende hut in Willow Creek.
    • Opgeslagen.
    • Reparateur en Regelmatige schoonmakersdienst ingehuurd via de telefoon.
    • Een Sim (Teun) geselecteerd en op de voordeur geklikt voor de optie Deur op slot doen voor iedereen behalve werknemers.
    • Toen heb ik Teun geselecteerd en de optie Toegang verlenen aan Teun ingesteld.
    • De reparateur kwam opdagen maar had natuurlijk niets te doen dus ging meteen weer weg. :p Gewacht op de schoonmaker zodat ik kon testen of hij naar binnen kon.
    • Wel testingcheats ingeschakeld zodat ik wat voorwerpen vies kon maken. Moet de schoonmaker wel een reden geven om naar binnen te gaan!
    • Schoonmaker kwam binnen, deed zijn ding, en ging weer weg. Teun kon trouwens ook gewoon naar binnen en buiten wandelen.
    • Opgeslagen en volledig afgesloten naar Origin.
    • Save herstart. Teun zat binnen op de bank en kon niet naar buiten door de deur. Heb een mooi plaatje voor je gemaakt. ;) Toch ook nog even op de schoonmaker gewacht. Die kon wel gewoon weer naar binnen, deed zijn ding en ging weer. Teun nog even geshift clicked naar buiten maar vanuit buiten naar binnen, daar had hij ook geen zin in.


    hgr5mnt16ety.jpg


    PS. Daarna wilde ik even kijken of ik iets aan de instelling kon veranderen zodat het probleem opgelost wordt. Het viel me toen op dat 'Deur ontgrendelen voor huishouden' twee lege vakjes geeft. Ben even kwijt of dat altijd zo geweest is, nee toch? Dacht eerst nog dat het door testingcheats kwam maar na het uitzetten hiervan nog steeds lege vakjes. Een verband met de issue? Ik ben verder niet op onderzoek gegaan naar dit Vind het testen voor vandaag wel mooi geweest.


    iuldgaqjdwx6.jpg


  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    Raar inderdaad, die lege vakjes! En dan ligt het dus toch niet aan mijn game. Ik ben er ook even klaar mee - het zal waarschijnlijk toch een bug zijn voor EA om te fixen.

    Bedankt voor het uitproberen en het leuke plaatje - Teun kijkt nog wel vrolijk, de optimist :wink: Fijne avond!
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik heb bij al de zojuist genoemde bugs reports op 'Ik ook' / 'Me too' geklikt. Het NL bug report heb ik aangevuld met mijn laatste testresultaten. Misschien dat ik het Engelse bug report nog aanvul met mijn bevindingen maar voor nu ben ik er wel klaar mee.

    God, wat ben ik blij dat ik een pizza in huis heb! :p

    Jij ook een goede avond.
  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    Fijn! Ik heb nogmaals een (privé) bug report gestuurd naar EA zelf, ditmaal met de aanvulling dat het probleem zich dus alleen voordoet wanneer je ook toegang verleent aan werknemers.

    (Eet smakelijk! :relaxed:)
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    Ik heb het gezien.

    Thanks!
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    @PUNKINS0PE

    Mogelijk is dit probleem nu opgelost. Uit de patch notes bij update: 12/12/17 - PC 1.37.35.1010 / Mac 1.37.35.1210:
    Locking your doors, then leaving the lot, and then returning, should no longer cause the door lock to fail.

    Bron: http://forums.thesims.com/en_US/discussion/931455/december-12-2017-patch-notes
  • Opties
    PUNKINS0PEPUNKINS0PE Berichten: 17
    december 2017 aangepast
    @SimLibby - hartstikke bedankt voor het delen van deze informatie! Ik ga het uitproberen :)

    edit: het probleem is inderdaad opgelost!
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top