Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Let op met downloaden van Sims4forum

NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
april 2016 aangepast in De Sims 4 Downloads
Er is momenteel een fansite actief die zonder toestemming van de makers downloads op hun eigen site zetten. Op dit moment staan er 72 downloads waaronder programma's, mods, kleding en huizen op het account van de webmaster die hij allemaal niet zelf heeft gemaakt. Hij heeft ook geen toestemming hiervoor gevraagd en veel van de makers weten dus niet eens dat hun creaties op deze fansite zijn te downloaden. Hij vermeldt wel de naam van de maker bij elke download, maar vaak ontbreekt een deugdelijke bronvermelding. Zelfs nadat meerdere makers hebben geklaagd is nog niet alles verwijderd.

Dit topic is om iedereen te waarschuwen voor deze site. Alle downloads zijn gratis te downloaden op de sites waar de makers ze hebben gedeeld. Ik raad iedereen dan ook aan om alleen van de originele site te downloaden. Niet alleen zijn de downloads op sims4forum geplaatst zonder toestemming van de makers (en probeert sims4forum hieraan te verdienen door middel van advertenties, VIP-accounts en donaties), maar bij mods en programma's zal je minder goed op de hoogte gehouden worden van eventuele updates. Daarnaast is het natuurlijk niet leuk voor de makers als je op een andere site hun creaties downloadt. Sommige mensen besteden vele uren aan hun creaties en dan is het niet fijn als een ander met de eer gaat strijken. Ze lopen verder niet alleen veel bezoekers mis, maar omdat de creaties dan dubbel op het internet staan kan dit ook gevolgen hebben voor hun positie in zoekmachines. Daarnaast proberen ook veel sites door middel van advertenties een deel van de hostingkosten voor hun site terug te verdienen die ze op deze manier dus mislopen.

Ook wil ik met dit topic de makers een hart onder de riem steken. Jullie inzet wordt door heel erg veel mensen in de Simscommunity gewaardeerd. Het is jammer dat sommige mensen geen respect kunnen opbrengen voor de velen uren die mensen besteden aan hun creaties. Gelukkig zijn veel mensen het met mij eens dat dit beslist niet door de beugel kan en hebben verschillende sites inmiddels ook al actie ondernomen.

Zo heeft ModTheSims een topic aangemaakt met informatie en een voorbeeldbrief voor een DMCA Notice.
Mochten jouw creaties ook zonder toestemming zijn overgenomen (en weigert Sims4forum dit binnen een korte termijn te verwijderen), dan kan je de tips daar opvolgen.

Mocht je benieuwd zijn naar de reactie van Sims4Forum: in dit topic op ModTheSims staan een aantal reacties van de webmaster.
Post edited by Deborah on

Reacties

  • Opties
    merel1603merel1603 Berichten: 62
    Bedankt voor de waarschuwing! :)
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    Het is inderdaad schandalig. Ik heb vol afgrijzen het topic op modthesims gevolgd. De manier waarop de webmaster ermee is omgegaan is werkelijk onvoorstelbaar. Zijn reacties, het feit dat ie downloads er gewoon op gooit en verder gaat. Er was nog een moderator die het probeerde te herstellen, maar dat maakte hij gewoon weer ongedaan.

    Het is jammer dat het topic op modthesims nu dicht is. Naar mijn mening is het nog steeds verre van correct opgelost. De downloads staan nu alleen onder een ander account. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand hier toestemming voor heeft gegeven. Om nog maar niet te spreken over het feit dat bovenaan de downloadsectie allemaal nude skins staan.

    Ik vind jammer dat de host na alle klachten nog niets heeft ondernomen. Van mij mag deze site echt wel offline worden gehaald. Als het bedrijven waren geweest in plaats van fans die downloads maken omdat het hun hobby is, dan hadden de host waarschijnlijk wel actie ondernomen. Dat is erg jammer en pijnlijk om te zien, want dit is niet anders dat het schenden van auteursrechten van vermogende partijen. Persoonlijk vind ik het zelfs nog een stap erger aangezien de downloadmakers het vrij ter beschikking stellen. Ze worden er niet voor betaald en steken belangeloos uren tijd in iets wat iedereen gratis mag downloaden. Waarom wil je daarvan nog profiteren? Het is werkelijk het afvoerputje van de Simscommunity.
  • Opties
    ByMariiByMarii Berichten: 7
    Jammer dat zo iets gebeurt
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Tja, wij kunnen er ook niets aan doen.
    Helaas...

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    SimGandrSimGandr Berichten: 34 Pruttelende Peuter
    Wat we er wel aan kunnen doen is gewoon die site overal bekend maken als een hele slechte site en zo dus voorkomen dat mensen er gaan kijken. Boycotten dus... Ik ga even kijken waar ik op mijn pagina een mooie strategische plek vinden kan dat ik dit vermelden kan. Ik gebruik zelf geen creaties van anderen maar ik vind ook dat je niet aan de creaties van anderen moet komen zonder toestemming van de betreffende... Helaas is dit wel iets waar iedereen die iets moois maakt het risico op loopt, en dan wordt het ook nog vaak afgedaan met dat de maker zich vereert moet voelen ergens... Nou dat kan zo wezen maar toch is het fout als je spullen van een ander gebruikt of pakt zonder de toestemming van.
    Is het een idee om misschien een site te maken waar dan vermelding wordt gemaakt van slechte sites waar dit soort dingen dus gebeuren? Niet de link naar die pagina, want nieuwsgierigen gaan dan toch weer kijken en dan is het doel nog niet bereikt maar gewoon melding maakt van waar dus dingen staan die niet door de beugel kunnen?
    6937635.jpg?617
  • Opties
    NefjeNefje Berichten: 2,688 Vitale Vijftigplusser
    Ja precies, en soms zie je ook dat de makers zelf zich proberen er niets van aan te trekken omdat er weinig aan te doen is. Zoiets snap ik nog wel met de heruploads op de uitwisseling omdat je op een gegeven moment ermee bezig blijft.

    Ik dacht eerst dat dit de enige site was die het in deze mate doet, maar kwam vandaag tegen dat de site allsimsmods vergelijkbare dingen doet (zie dit topic op modthesims of dit topic op simsforums.com). Ze uploaden zo te zien dagelijks allerlei creaties van anderen zonder toestemming met een minimale vermelding van de naam van de auteur (geen link en soms ook de verkeerde auteurs) met een downloadlink van een externe host die een bepaald bedrag geeft per zoveel downloads. En blijkbaar hebben veel mensen niet door dat die site niet deugt omdat ze momenteel meer dan 1800 likes op hun facebookpagina hebben.

    Je kan heruploads nooit helemaal stoppen, maar als men het zo grootschalig aanpakt dan moet er naar mijn idee iets mee worden gedaan. Misschien is een site zoals je noemt een idee. Alleen zullen natuurlijk maar weinig mensen zoiets zien. Het geeft echter wel een signaal af dat zulke zaken niet door de beugel kunnen. Ik ben alleen bang dat de webmasters van zulke sites zich er weinig van aantrekken en het alleen maar als gratis publiciteit zien (onder het motto negatieve publiciteit is ook publiciteit).
  • Opties
    BaasPetBaasPet Berichten: 140 Koddige Kleuter
    Is het een idee om een black list te maken en dat iedereen die een site runt dit op hun site vermeldt en toevoegt?
    Eventueel andere sites aanschrijven en vragen om die lijst op hun site te plaatsen?

    Ik vind het wel een goed idee dat we in ieder geval de Nederlandse community hiervan goed op de hoogte houden, wie weet volgt de rest van de wereld o:) dan uiteindelijk ook eens?

    Je kan het niet stoppen maar je kan het wel meer bekend maken en misschien een lastige vlieg worden voor dat soort sites. :D


    Klik op de link hieronder om naar mijn site te gaan voor het laatste nieuws over De Sims 4 en De Sims Mobile!

    SIMSnippets.nl
  • Opties
    SimGandrSimGandr Berichten: 34 Pruttelende Peuter
    Ik heb in ieder geval al wel een plekje aangemaakt voor dergelijke sites. Het is natuurlijk ook wel zo wat jij zegt Nefje, de gasten die het doen zullen er niet echt veel slaap over verliezen en gewoon wel doorgaan onder het motto "Ach negatieve aandacht is ook weer een vermelding..." en ik weet niet zeker of het ook nooit te stoppen is. Ik ben zelf overtuigd dat op een dag dit soort types wel tegen de lamp lopen, maar dat zal niet zijn als wij erbij zijn om het ook te kunnen zien. Ik geloof namelijk nog altijd in het "Boontje om zijn loontje" systeem. Kan even duren maar eens...
    Ik vind gewoon dat vermelding maken van zulke sites in ieder geval de bezoekers van mijn site ervan op de hoogte kan brengen om op te passen en toch ook vooral alert te blijven. Helaas ook in de sims community waar ik dit soort gedrag van types die dat soort sites hebben dus echt totaal niet vind passen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en zo hebben simmers in ieder geval een referentie punt waar ze kunnen gaan kijken of zo'n site op de lijst staat of niet.

    OF........

    Je kan natuurlijk ook een mega coole promotie site maken voor sites die wél ok zijn en die gewoon echt aan alle kanten in het zonnetje zetten. Maar ook daar moet je wel weer mee uitkijken natuurlijk. Risico is dan juist dat mocht er toch een verkeerde site tussen slippen... heb je dus wel heel wat recht te breien bij je bezoekers.........

    Aan beide methodes zitten wel wat haken en ogen helaas.
    6937635.jpg?617
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    SimGandr schreef: »
    OF........
    Je kan natuurlijk ook een mega coole promotie site maken voor sites die wél ok zijn en die gewoon echt aan alle kanten in het zonnetje zetten. Risico is dan juist dat mocht er toch een verkeerde site tussen slippen... heb je dus wel heel wat recht te breien bij je bezoekers.........
    Aan beide methodes zitten wel wat haken en ogen helaas.

    Al geloof ik in principe ook dat je vroeg of laat terugkrijgt wat je geeft, ik ben toch van dit voorstel een voorstander. Ik geloof namelijk dat alles wat je aandacht geeft groeit. Net zoals plantjes water geven, dat groeit dan ook. Daarom denk ik dat het belangrijk is je aandacht te geven aan alles wat voor ons hoogste goed is, en wat wij dus graag willen, en niet aan hetgeen je eigenlijk niet wilt.

    Om die haken en ogen te minimaliseren kan je een standaard disclaimer of iets dergelijks opnemen waarin je duidelijk vermeld dat, ook al doet de site zijn best de aangeboden informatie op juistheid te controleren, de verantwoordelijkheid ten alle tijde bij de gebruikers ligt en niet bij de website. Je blijft natuurlijk altijd het risico houden van mensen die als een kip zonder kop maar wat online aanklooien en dus onvoldoende goed lezen (al gebeurt dit laatste natuurlijk ook bij de beste onder ons) maar ik heb gemerkt (geleerd) dat het niet te doen is voor deze kippetjes bezig te zijn: zelfs als je ze aan de hand neemt in de manier waarop je teksten schrijft en aanbiedt.

    Ik heb op mijn De Sims 4 Custom Content pagina overigens wel een melding gemaakt van deze site, met een link naar dit topic, en dat voorzichtigheid is geboden bij deze site. Dat heb ik meteen gedaan toen ik dit topic voor het eerst zag.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik geloof in de eerlijkheid van sites.
    Sites zoals die van Nefje, SimLibby en BaasPet probeer ik dan ook (op mijn simpele manier) te steunen door ze op te geven bij EA, veel gebruik te maken van hun kennis als er vragen zijn, gebruikers ze ook naar die sites door te verwijzen.
    Eerlijk duurt het langst toch? ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    BaasPetBaasPet Berichten: 140 Koddige Kleuter
    ^ Ik vind dit toch wel heel prettig om te lezen hoor, Deborah. (hebben we hier geen knuffelsmiley?) <3 (dan maar deze) ;)

    Wij hebben nog niks op onze site gezet en dat zal ik nu meteen even met Simmie overleggen.
    Op onze site staat een 'Hoe installeer ik CC' pagina en daar zou dit heel goed bijpassen.

    En eerlijk zijn duurt zeker het langst. ;)


    Klik op de link hieronder om naar mijn site te gaan voor het laatste nieuws over De Sims 4 en De Sims Mobile!

    SIMSnippets.nl
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Wij hebben wel een idee. Johan heeft aantal domeinnamen in beheer en is bereid om voor jullie een site domeinnaam beschikbaar te stellen om in elk geval de slechte sites erop te vermelden. Als jullie dit een goed idee vinden laat het ons weten. Wij zullen in elk geval dus alleen op de officiële site onze creaties uploaden en zullen dus zeker geen creaties uploaden bij andere sites.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    Nefje schreef: »
    Ja precies, en soms zie je ook dat de makers zelf zich proberen er niets van aan te trekken omdat er weinig aan te doen is. Zoiets snap ik nog wel met de heruploads op de uitwisseling omdat je op een gegeven moment ermee bezig blijft.

    Ik dacht eerst dat dit de enige site was die het in deze mate doet, maar kwam vandaag tegen dat de site allsimsmods vergelijkbare dingen doet (zie dit topic op modthesims of dit topic op simsforums.com). Ze uploaden zo te zien dagelijks allerlei creaties van anderen zonder toestemming met een minimale vermelding van de naam van de auteur (geen link en soms ook de verkeerde auteurs) met een downloadlink van een externe host die een bepaald bedrag geeft per zoveel downloads. En blijkbaar hebben veel mensen niet door dat die site niet deugt omdat ze momenteel meer dan 1800 likes op hun facebookpagina hebben.

    Je kan heruploads nooit helemaal stoppen, maar als men het zo grootschalig aanpakt dan moet er naar mijn idee iets mee worden gedaan. Misschien is een site zoals je noemt een idee. Alleen zullen natuurlijk maar weinig mensen zoiets zien. Het geeft echter wel een signaal af dat zulke zaken niet door de beugel kunnen. Ik ben alleen bang dat de webmasters van zulke sites zich er weinig van aantrekken en het alleen maar als gratis publiciteit zien (onder het motto negatieve publiciteit is ook publiciteit).

    Zijn helemaal mee eens en daarom hebben wij als staf deze maatregelen getroffen want eerlijk is eerlijk, mensen verdienen lof voor hun eigen gemaakte creaties en het kan niet zo zijn dat anderen dan met de eer gaan lopen. Hebben alle uploads van derden per direct verwijdert toen wij als beheer de site even naliepen en dit is onze berichtgeving ervan.
    sims.amsterdam/sims/cc-sims-4/
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    @jimmyatlantis. De meeste creators hebben een TOU ( term of use). Vaak komt het er op neer dat je hun werk niet mag re-uploaden en het moet duidelijk zijn wie de creator is. Als je hun mesh wilt gebruiken voor een eigen creatie mag je nooit de mesh mee uploaden, maar moet je met een link verwijzen naar die mesh.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @Gita Dan is het toch beter om niet te re-uploaden? Wat wij doen is gewoon voor de veiligheid en om misstanden te voorkomen. Beter niet doen dan er onenigheid ontstaat en wij zijn nu eenmaal voorzichtig en misschien wel te voorzichtig maar dat is onze mening of instelling.
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
  • Opties
    GitaGita Berichten: 749 Studerende Student
    februari 2016 aangepast
    @jimmyatlantis met re-uploaden bedoel ik dat je zelf de download plaatst. Als je de link plaatst van de creator is er geen probleem. Bijv. als je naar mijn blog gaat en je gaat naar mijn downloads page, dan kun je van iedere item een link op je site zetten. bv. zo: Painting eowijnssims (Natuurlijk met de foto erbij)

    dan kom je gewoon op mijn pagina waar je dan kunt downloaden. Ik denk niet dat er iemand is die hier problemen mee heeft. Je stuurt ze tenslotte naar hun site.
    sa0nc56u9mvc.png
  • Opties
    jimmyatlantisjimmyatlantis Berichten: 995 Jeugdige Jong-volwassene
    @Gita Oké, daarop is niemand van onze groep op gekomen. Weet je dat je ons hiermee enorm help? Wij zullen als beheer van onze site zeker dit mee nemen en als wij als groep het goed begrijpen is je mag een foto plaatsen en daarvan een link plaatsen naar de site van de maker. Wat wij op de site hadden waren wel uploads en geen links dus daarom die zijn verwijdert want daarmee zijn wij met Nefje zijn mening hierover mee eens. In ek geval heb je ons goed geholpen met uitleg. tfc608go8y2m.gif
    Familiebanner-von-der-Atlantis-961x289-300x90.jpg
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top