Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Goede doelen: petities en donaties

«1
SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
augustus 2020 aangepast in Real World
Mods, ik hoop dat dit topic oké is (zou helemaal geweldig zijn als dit een sticky is).

  • Als je jonger bent dan 16, vraag toestemming aan je ouders voordat je iets ondertekent of doneert.
  • De genoemde goede doelen staan in principe niet open voor maatschappelijke discussies, daar is dit topic niet voor bedoelt, aangezien het iedereen helemaal vrij staat wel of niet iets te ondertekenen en/of te doneren.
  • Met dank aan iedereen die goede doelen voorstelt, petities ondertekent en/of doneert.
  • Er staan meer goede doelen in dit topic dan genoemd in dit bericht. Dus neem een kijkje!

Fiscaal voordeel bij donaties
Is de instelling waaraan je een gift doet, door de Belastingdienst aangewezen als algemeen nut beogende instelling (ANBI), dan kan de gift aftrekbaar zijn. Meer informatie


Red de bijen
Geen enkel dier werkt zo hard voor ons als de bij. Appels, peren, boontjes en tomaten, ze liggen allemaal in het schap dankzij deze diertjes. Samen met de hommels bestuiven bijen meer dan 70 procent van de landbouwgewassen waarvan wij afhankelijk zijn voor ons voedsel. Diertjes om zuinig op te zijn. Boeren, wetenschappers en imkers slaan de laatste jaren groot alarm over massale bijensterfte.
Hoe kan je helpen?
- Bijen adopteren.
- Petitie ondertekenen.


Het zelf doden van ALLE huisdieren moet strafbaar zijn
Door een maas in de wet mochten particulieren en f.okkers ongestraft hun huisdieren doden. Maar per 1 juli niet meer. Dat is goed nieuws, alleen geldt het nog niet voor alle soorten huisdieren. Wie bijvoorbeeld alleen nog maar oranje parkieten wil of een cavia heeft die teveel piept mag het diertje (mits pijnloos) ombrengen, ook al is het kerngezond. (bron)
Hoe kan je helpen?
- Brandbrief aan staatssecretaris hier ondertekenen.


Eerste Kamer moet zorgwet uitstellen
Het dreigt helemaal mis te gaan in de zorg. Het aantal ontslagen is nauwelijks bij te houden. Kijk naar de onrust bij ouderen en gehandicapten over de verzorgingshuizen die sluiten omdat de thuiszorg ook wordt afgebroken. Kijk naar de zorgen van familieleden. Lees de kritische rapporten van de Consumentenbond, het SCP en al die andere instanties. De Eerste Kamer mag niet wegkijken.
Hoe kan je helpen?
- De petitie tekenen op deze pagina.


The ocean cleanup
Zie ook dit filmpje
Millions of tons of plastic have entered the oceans. Plastic concentrates in five rotating currents, called gyres. In these gyres there is on average six times more plastic than zooplankton by dry weight. It is of course essential to first close the tap, to prevent any more plastic from reaching the ocean in the first place. However, this will not be a solution for the plastics already trapped in the currents of the gyres. The Ocean Cleanup works to develop world’s first feasible method to clean the gyres of plastic, using the currents to our advantage.
Hoe kan je helpen?
- Doneren via deze pagina.
- Je afval in de prullenbak gooien en recyclen.


Help Niek aan Hema bonnen
Technisch gezien valt dit niet echt in de categorie goede doelen maar Deborah kwam hier mee en ik vind het wel een goed idee om toch een oproepje te plaatsen. Zoals Deborah zei: "Kost je alleen een envelop en postzegel". Ik persoonlijk zou trouwens wel cash betalen en niet pinnen aangezien die gegevens op de bon komen te staan.
Autistische Niek van 17 jaar verzamelt Hema kassabonnen, het liefst wil hij van elke Hema een bon, wie helpt mee? Niek heeft nog 136 Nederlandse bonnetjes nodig.
Hoe kan je helpen?
- Lekker shoppen bij de Hema en je bon opsturen naar Niek. Adresgegevens zijn te vinden via bovenstaande link. Ook staat er een aangepaste lijst met Hema vestigingen die Niek nog nodig heeft.


Greenpeace: save our sharks
A brutal and misguided mass cull of sharks was trialled in 2014 in Western Australia. The West Australian Government is seeking to extend this cull for another three years, despite hundreds of sharks dying and no conclusive evidence culls protect humans. All human deaths at sea are tragic - but this knee-jerk response is scientifically unproven and pushes already vulnerable species to the brink.
Hoe kan je helpen?
- Petitie ondertekenen.
- Vrienden e.d. ook oproepen te ondertekenen.


Hart voor biodiversiteit, geen octrooi op leven
Is een paprika een uitvinding? Nee! Daarom start Bionext een officiële bezwaarprocedure bij het Europese Octrooi Bureau tegen het onlangs verleende octrooi op de rode paprika. De multinational Syngenta heeft octrooi gekregen op rode paprika's met een natuurlijke afweer tegen insecten. Zaden van wilde paprika's, afkomstig van Moeder Natuur en vrij toegankelijk voor elke teler en veredelaar. Toch claimt Syngenta dat hun rode paprika een uitvinding is. Met het octrooi krijgt Syngenta de eigendomsrechten over alle paprikazaden,- planten en -vruchten met deze eigenschap. Een ongewenste ontwikkeling.
Hoe kan je helpen?
- Petitie ondertekenen en/of doneren.
- Vrienden e.d. ook oproepen te ondertekenen en/of te doneren.


Vrijheid voor de labradors
Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten. Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven! Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden.
Hoe kan je helpen?
- De petitie tekenen en/of doneren.


Terug naar oude vorm van ziekenfonds
Poging tot het bewerkstelligen van een debat in de Tweede Kamer over het ziekenfonds dat veel burgers terug willen in de oude vorm. Met daarbij de vraag welk nut de huidige regeling heeft ten opzichte van het oude en waarom Nederland dit systeem gebruikt terwijl andere landen in de EU dat niet doen.
Hoe kan je helpen?
- De petitie ondertekenen.
Post edited by SimLibby on

Reacties

  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2014 aangepast
    Nou, een sticky vind ik voor dit moment wat veel, maar ik vind het topic wel een goed idee.

    Ik heb inmiddels mijn certificaat binnen, waar in staat dat ik de trotse eigenaar ben van 90 bijen.
    Volgens mij gaan ze in Geldermalsen wonen, en gaan ze me ook updates sturen.
    Hubby heeft ook 90 bijen geadopteerd, trouwens. ;)

    Ik heb van de week op facebook dat bericht over die oude man die door een stagiere zou worden gewassen maar per ongeluk... met veel te heet water vreselijk verbrand is gedeeld, en jawel, er zijn kamervragen gesteld.
    Dat is natuurlijk gebeurd door die **** bezuinigen in de zorg, maar het is heel triest voor die oude man. En goed dat er door social media aandacht voor komt.
    Dat vind ik ook een goed doel/ding.

    Dat van die huisdieren wist ik niet, daar zal ik zo eens naar kijken. ;)

    Edit, ik heb die petitie ondertekend. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    juli 2014 aangepast
    ^Die man is van de week overleden :S.

    Ik steun qua goeie doelen momenteel KWF en WNF met 3 en 2 euro per week (geen idee wie wat krijgt). Meer kan ik momenteel echt niet missen.
    Verder wil ik misschien gaan collecteren voor het KWF in september, maar daar heb ik me nog niet voor aangemeld.

    Ik weet dat deze twee doelen enorme organisaties zijn en dat er mensen werken die veel te hoge salarissen krijgen, maar ik vind dat de dingen die ze doen wel gedaan moeten worden. Bovendien is er en wet die voorschrijft dat maar €0,17 per euro mag worden besteed aan dingen die niet met het doel zelf te maken hebben (denk aan marketing etc.). Ik hou maar de hoop dat ze zich hier inderdaad aan houden. Maar liever nog dat ze de helft van mijn euro gebruiken voor het goede doel dan dat ik het terugtrek en dus helemaal niks meer krijgen.

    Dit om even een discussie te voorkomen of je wel of niet zo'n enorme organisatie moet steunen.

    Ik hoop in de toekomst meer te kunnen doen, maar momenteel zit dat er voor mij niet in.

    Overigens sta ik ook nog elk jaar op een jaarmarkt om boeken te verkopen voor de NCFS (Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting). De boeken krijgen we gratis en de volledige opbrengst gaat dan naar de stichting. Dit doe ik nu een jaar of 3.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2020 aangepast
    Het is toch tragisch dat het er zo vaak de schijn van heeft dat ouderen, of levens ervarene zoals ik een keer zo mooi hoorde, worden behandeld als wegwerpartikelen. Ik hoor mensen wel eens zeggen: "Kinderen zijn onze toekomst". Dat is niet waar. Ouderen zijn onze toekomst. Ik ben van mening dat we ouderen als Goden moeten behandelen. Moge hij ruste in vrede.

    Waar mensen werken, worden nu eenmaal fouten gemaakt. Maar dit, hoe kan je je vergissen in het watertemperatuur. Waarom controleer je dat niet? En daarbij, je ziet de dampen toch of voelt de hete kraan wanneer je deze dichtdraait? Dat kan niet anders, als de man is gestorven moet het kokend heet geweest zijn. Waar komt dit gebrek aan aandacht vandaan dat er nu al is, bij een stagiaire, zo'n onnodige fout gemaakt wordt. Nu moet ze leven met wat ze heeft gedaan, ik wens d'r veel sterkte.

    Ik ben lid van Proefdiervrij voor 5 euro p/m. En ik spaar airmiles voor Stichting ****. Hierbij laat ik al de airmiles overschrijven aan ****. Het is geen vetpot maar ik moet toch eten en als ik dan meteen wat airmiles kan meepikken voor **** is dat mooi meegenomen. Ik moet alleen iets vaker naar AH aangezien 'mijn' supermarkt geen airmiles geeft. Bovendien wil ik iemand zijn die gelooft dat alle beetjes helpen. Een paar keer per jaar probeer ik nog iets extra's over te maken aan deze organisaties wanneer ik het kan missen.

    Mijn certificaat van mijn 90 adoptiekinderen heb ik vanmiddag ontvangen. Ga van de week de zaadjes die ik erbij kreeg planten, aangezien die tussen april en juni geplant moeten worden. Ik hoop toch alleen dat er niet teveel bijen op af komen want zo groot is mijn balkon niet en wil wel rustig kunnen zitten. Ik laat bijen altijd met rust, en blijf zelf ook rustig, alleen ik ben toch wel altijd alert als er een bij in de buurt is.
    Moepmoep schreef:
    Dit om even een discussie te voorkomen of je wel of niet zo'n enorme organisatie moet steunen.
    Dit is wat mij betreft niet relevant want een ander daar van vindt. Het gaat erom wat jij vindt en dat je iets doet waar je achter staat. Volgens mij sla je de spijker op zijn kop met: "Maar liever nog dat ze de helft van mijn euro gebruiken voor het goede doel dan dat ik het terugtrek en dus helemaal niks meer krijgen." Wat mij betreft liever vertrouwen blijven houden dat er iets goed met je geld gebeurt dan hierover cynisch zijn want cynisme is een inefficiënte gemoedstoestand, dan gebeurt er helemaal niets! Het enige frustrerende is dat cynische mensen zich vaak volkomen gerechtvaardigd voelen in hun cynisme.
    Post edited by SimLibby on
  • Opties
    xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    juli 2014 aangepast
    Ik heb een aantal jaar geleden Cliniclowns gesteund, maar daar ben ik mee gestopt, tot alleen een bijdrage van 5 euro per jaar of half jaar (dat weet ik eigenlijk niet :XD: ).

    Maar ik steun nu nog steeds een ander goed doel, namelijk het KNGF Geleidenhonden. Ik heb namelijk een puppy geadopteerd :D . Mijn eerste pup was Artan, die helaas niet door de medische keuring kwam vanwege zijn heupen. Daarna kreeg ik zijn zusje Arlene ervoor in de plaats en zij is al afgestudeerd en aan het werk!
    Dus daarna gekozen om weer een nieuwe pup te adopteren en dat is nu Hutch. Zo'n schatje! Een Zwitserse witte herder. Hij woont nu nog in het pleeggezin.

    Artan:
    Artan_profiel.jpg?action=resize&rw=1280&rh=522

    Arlene:
    arlene_profiel.jpg?action=resize&rw=1280&rh=522

    Hutch:
    hutch_profiel.jpg?action=resize&rw=1280&rh=522
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    juli 2014 aangepast
    ^ Ah, schattig!


    Ik geef maandelijks aan Kika. :mrgreen: Eerst gaf ik aan Proefdiervrij, maar ik kwam er op gegeven moment achter dat het verhaal dat ze mij verteld hadden niet helemaal klopte, namelijk dat ze het deden voor proefdiervrije make-up. En toen ging ik later op de website kijken, en was alle make-up al proefdiervrij. :XD: Dus nu geef ik aan Kika.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    ^ Ik heb 2 beertjes van KiKa. ;)

    ^^ En die witte pup is te lief. :mrgreen:

    Ze zijn een beetje in de war bij GreenBees, want ik heb 2x een certificaat gekregen.
    Vind ik helemaal niet erg hoor. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2014 aangepast
    ^ Misschien ook eentje voor Hubby aangezien ik aanneem dat jullie beide dezelfde adresgegevens hebben ingevuld. Ik heb mijne mooi ingelijst.


    EDIT:
    Oke, misschien is Greenpeace toch een beetje in de war. Ik ontving vandaag nog twee certificaten + zaadjes, etc. (dus 3 in totaal).
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    ^ Yup, nummer 3 is hier ook binnen. :mrgreen:

    Ik heb gisteren de pietitie getekend voor het behoud van "Zwarte Piet".

    En ik kwam er net een tegen over ouderenzorg.
    Voor de meesten van jullie is dat de "ver van mijn bed" show, dat besef ik maar al te goed, maar het gaat daar serieus de verkeerde kant op.
    Je hoeft alleen je naam en woonplaats in te vullen.
    Het kost je niets.
    http://www.fnv.nl/themas/sociale-zekerheid/artikelen/red-de-zorg-en-teken-de-zorgpetitie/
    Onnodig te vermelden dat ik dat getekend heb he? ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    juli 2014 aangepast
    ^ De pietitie heb ik volgens mij in december al getekend.

    En ik heb deze ook getekend, toch wel een belangrijk iets, als ik zo naar bijvoorbeeld mijn oma kijk.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2014 aangepast
    Die pietitie heb ik ook al maanden geleden ondertekend. Die van de FNV zojuist (alleen met mijn voornaam + woonplaats, hoop dat voornaam alleen voldoende is, kon de voorwaarden niet vinden). Ik heb die van de ouderen ook opgenomen in de openingspost want het behoud van de zorgstaat vind ik erg belangrijk. Ik begrijp die mensen die de zorgstaat steeds meer willen inperken nooit zo goed: zij hebben toch ook ouders, familieleden, kennissen die wellicht zorg nodig hebben of op termijn nodig zullen hebben (net als zijzelf!)

    Voor wat betreft Greenpeace: ik denk dat ik maandag even ga bellen. Is toch wel zonde: porto wordt dan wel betaald maar dat papier, zaadjes, e.d. kost toch ook allemaal extra geld.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    ^ Ja, maar ik ben wel blij met die zaadjes, die krijgen ze mooi niet terug!

    Over die Pietitie, eergisteren is het voor de rechter geweest, of de burgemeester van Amsterdam wel of niet toestemming voor de intocht mocht geven.
    Ik geloof dat het niet mocht, daar was deze petitie voor.

    En ik heb van GreenPeace een mail gehad dat ze met Intratuin om de tafel zijn geweest, maar dat de directie van Intratuin niet onder de indruk was.
    Het verzoek kwam dan ook of mensen individueel Intratuin wilde benaderen, via de klantenservice of via facebook.
    Dat laatste heb ik daarom gedaan.
    Gewoon netjes gevraagd of ze gifvrije plantjes willen gaan verkopen, en afgesloten met 'tot dan'. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2014 aangepast
    Ik zal zo even mijn mail openen want dan zal ik ook wel een mail ontvangen hebben.

    Hoe dan ook, Greenpeace heeft inmiddels wel effect gehad want ik vond dit op de site toen ik de klantenservice gegevens zocht om contact op te nemen met Intratuin:

    http://www.intratuin.nl/klantenservice/maatregelen-intratuin-rapport-greenpeace/



    EDIT: Ook ik houd mijn zaadjes natuurlijk :mrgreen: Het is meer voor toekomstige donateurs dat ik het overwoog te bellen.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    Dit is mijn facebook berichtje:
    Hallo Intratuin,

    Ik heb gehoord dat jullie het onkruidgif glyfosaat – Roundup - uit de schappen gaan halen. Hartstikke goed.
    Maar om de bij te redden nog niet genoeg.
    Daarom hierbij het verzoek om gifvrije plantjes in het schap te zetten.
    Wanneer het sein "Veilig" is gegeven, kom ik weer shoppen.

    Hopelijk tot snel. ;)

    Dat is gebaseerd op de mail van Greenpeace die ik kreeg.

    Ik heb er nog geen antwoord op gekregen, wel een like. :mrgreen:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    Puncky99Puncky99 Berichten: 42 Pruttelende Peuter
    juli 2014 aangepast
    Ik heb de petities van 'Red de bijen' en 'het doden van alle huisdieren moet strafbaar zijn' getekend.
    Goed dat hier aandacht aan wordt gegeven. :thumbup:
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    Wil jij ook de poll van Pietitie invullen?

    http://poll.pietitie.nl/persbericht-7-juli-2014


    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    Puncky99Puncky99 Berichten: 42 Pruttelende Peuter
    juli 2014 aangepast
    Gedaan. :wink:
  • Opties
    ninaprutsninapruts Berichten: 630
    juli 2014 aangepast
    Ik vind dit een heel mooi topic - ik heb meteen enkele petities ondertekend (ook al woon ik in België :P ), Dieren, zorg voor ouderen en personen met beperking of de pietitie zijn petities die niet genoeg stemmen kunnen krijgen; het zijn zo'n belangrijke onderwerpen.
    Ik botste vandaag op dit nieuwsartikel en vind het bijzonder knap van deze 19-jarige. Ik zag op zijn website The ocean cleanup dat je al met heel kleine bedragen een beetje plastiek kan helpen verwijderen. Ik hoop dat het lukt, want zoals hij in zijn filmpje zegt: we hebben samen deze puinhoop gecreëerd dus we kunnen zoiets samen oplossen.
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2020 aangepast
    Deborah schreef:
    Wil jij ook de poll van Pietitie invullen?
    Opgenomen in de openingspost, inclusief de petitie die je kan tekenen wanneer je voor behoud van zwarte Piet bent.
    ninapruts schreef:
    Ik zag op zijn website The ocean cleanup dat je al met heel kleine bedragen een beetje plastiek kan helpen verwijderen.
    Dat heb ik ook wel eens gezien. Geniaal he! Ik heb het opgenomen in de openingspost.
    Post edited by SimLibby on
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    ^ Die heb ik inderdaad een paar maanden geleden op facebook voorbij zien komen.
    En buiten dat het een prima initiatief is, maakt het me ook trots.

    Libby, heb jij nog gebeld met Greenpeace over de 3 dubbele post?

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2014 aangepast
    ^ Ja, zojuist even gebeld. Het zou niet moeten gebeuren. Bij mijn gegevens in het systeem stond het ook allemaal correct: namelijk dat ik 1x zo'n pakket heb gevraagd. Ook aangegeven dat ik iemand gesproken had (jij) bij wie dit ook was gebeurt en dat deze vergissing dus mogelijk niet per stom toeval is gemaakt maar dat er ergens toch iets fout gaat. De vrouw in kwestie zal het intern overleggen om te onderzoeken of er toch ergens een kink in de kabel zit omdat dit natuurlijk zonde is (extra papier, zaadjes, e.d.). Ik hoef verder niets meer te doen, de vrouw in kwestie neemt het op. Ik heb verder ook geen naam genoteerd of iets dergelijks (volgens mij was het Rineke). Dus dan denk ik dat het allemaal wel goed is zo.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    Ik ben trots op ons.
    Waarom?

    Nou dit vond ik net in de mail:
    Beste Deborah,

    Spannende tijden voor de bijen. We hebben opnieuw een gesprek gehad met Intratuin. En niet zonder resultaat: Intratuin is bereid om van leveranciers te eisen dat het gebruik van 9 voor bijen zeer gevaarlijke gifstoffen stapsgewijs wordt beëindigd. Daarnaast wil Intratuin maatregelen nemen om het totale gebruik van bestrijdingsmiddelen terug te dringen. Stappen in de goede richting, maar we zijn er nog niet.

    Intratuin werkt nu verder aan een plan van aanpak. De details van dit plan gaan bepalen of de aanpak ambitieus genoeg is. Worden er voldoende garanties in het plan opgenomen om de gestelde doelen ook echt te behalen of blijft het bij mooie woorden? In het besproken plan neemt Intratuin wat ons betreft nog teveel tijd om de meest schadelijke middelen helemaal uit te bannen. Daarom blijven we actief, aan de onderhandelingstafel en in het (bloemen)veld! Jij toch ook?

    Geef Intratuin daarom het goede voorbeeld met jouw bijvriendelijke stads-, balkon- of moestuin:

    Plaats vandaag nog (of vóór aanstaande zondag) de foto’s van jouw zoemende bijenparadijs op onze speciale Facebookpagina
    Nodig vanaf 21 juli al je vrienden uit om op jouw tuin te stemmen. Zo vraag je ook nog eens om extra aandacht voor de bijen
    Maak kans op de (h)eerlijke prijzen die beschikbaar zijn gesteld door betrokken bijenliefhebbers


    Omdat er BIJzonder veel mensen op Facebook actief zijn, vindt deze verkiezing alleen hier plaats. Wel een bijvriendelijke tuin, maar geen Facebook? Dan hopen we op een tuin vol blije bijen als troostprijs.

    Vriendelijke groeten,

    Herman van Bekkem, campagneleider duurzame landbouw

    Dus... mijn stem wordt gehoord!
    En de stem van Libby, en van alle mensen die hieraan mee doen.
    En dat doet mij BIJzonder goed. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    Ok, of dit tot de categorie "goede doelen" behoort, weet ik niet.
    Maar ik vond het net op facebook, en ik vond het leuk.

    Het kost je alleen een envelop en een postzegel.
    Hubby vind het flauwekul, maar ik zag in het overzicht dat "mijn" Hema nog open is, dus ga ik daar van de week maar wat kopen.

    https://www.facebook.com/helpniekaanhemabonnen


    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Ik ben door die stichting (tegen het zelf doden van alle huisdieren) gebeld of ik geld wil storten.
    Nee, ik steun 1 stichting financieel per jaar, en dit jaar is dat werelddier.
    Maar halverwege het gesprek kreeg ik ineens het bandje van het "bel me niet-register" dus volgens mij waren ze boos. :o

    En verder zie ik net deze verschijnen:
    http://bit.ly/SaveOurSharksAus
    Ook maar even invullen. B)

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    MoepmoepMoepmoep Berichten: 4,921 Moderator
    ^Pfft, das ook dom...

    Ik ga dit jaar weer boeken verkopen voor de NCFS. We staan elk jaar op een jaarmarkt en verkopen daar boeken en dvd's die we van mensen hebben gekregen. De gehele opbrengst gaat dan dus naar de NCFS. Dit jaar hebben we heeeeel veel boeken gekregen, waaronder ook veel nieuwe, dus ben benieuwd naar de opbrengst dit jaar!
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    augustus 2014 aangepast
    Weer een nieuwe (of andere) actie welke je stem goed gebruiken kan.

    Er is een bedrijf wat een octrooi heeft gekregen op het kweken van Rode paprika.
    Maar das is een natuurproduct, en geen uitvinding.
    Daar is deze protest stem voor.
    Meer lees je hier:
    http://www.nrccharityawards.nl/bionext/

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    augustus 2014 aangepast
    Deborah, ik wilde je goede doelen opnemen in de openingspost wat niet gaat. Zo irritant, het zijn teveel tekens dus ik mag het niet indienen. Met als gevolg dat ik veel tekst heb verwijderd (heb het originele bericht even in een txt bestandje gezet) om het toch te kunnen indienen. Zelfde met mijn CAW Bibliotheek, dit topic kan ik niet wijzigen. Teveel tekens alleen in dit geval wil ik geen tekst verwijderen. Hoop dat het snel gefixt wordt. Zonee, trek dan alsjeblieft aan de bel bij EA. Want dit is erg vervelend aangezien ik veel topics heb met veel tekst en uitleg die ik geüpdate wil houden.

    Ook worden links in hetzelfde venster geopend waar ik ook geen voorstander van ben.
    Ik heb beide petities trouwens ondertekend.
    Deborah schreef: »
    Ik ben door die stichting (tegen het zelf doden van alle huisdieren) gebeld of ik geld wil storten.
    Maar halverwege het gesprek kreeg ik ineens het bandje van het "bel me niet-register" dus volgens mij waren ze boos.
    Vreemde reactie. Volgens mij kan je trouwens aangeven bij het ondertekenen van de petitie of je wel of net gebeld wilt worden. Of er wordt om je tel. nummer gevraagd die je niet hoeft op te geven. Heb ik ook niet gedaan! Evengoed, erg onprofessionele houding.
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Voor mensen die (net als ik) vinden dat ze véél te véél betalen voor de zorgkosten, is er nu een petitie om het oude ziekenfonds stelsel terug te krijgen.
    Buiten dat ik vind dat we veel te veel betalen, bemoeien de zorgverzekeraars zich veel te veel met artsen, behandelingen en behandelmethoden.

    http://petities.nl/petitie/terug-naar-oude-vorm-van-ziekenfonds

    Ik heb gestemd, maar dat was al duidelijk he? :wink:

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator

    Some angels choose fur instead of wings
  • Opties
    natjeheistnatjeheist Berichten: 1,055 Jeugdige Jong-volwassene
    september 2014 aangepast
    Help dieren met 1 muisklik:
    theanimalrescuesite.greatergood.com/clickToGive/ars/home

    En @Deborah ik heb de zwerfkatjes gesteund
    b7n6uom3g173.jpg
  • Opties
    DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    Deze kreeg ik van GreenPeace:
    http://action.sumofus.org/a/doritos-video/?sub=fb

    Moet 'm nog wel tekenen. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top