Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Build My Dream - Seizoen 7 - Opdracht 5 - Finale

«134567
d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
januari 2015 aangepast in De Sims 3
Build my Dream Seizoen 7
Hier op het hoofdkantoor van Dieno’s Creations zijn wij al onze systemen aan het upgraden naar een nieuwe software (iets in de trant van nr. 4). Maar de bouwverzoeken stromen nog binnen. Dus namens ons de vraag: kunnen jullie die voor ons realiseren? Het zullen opdrachten worden voor bewoonbare en openbare kavels.

Voordat je je inschrijft : realiseer je dat het soms veel werk kan zijn. De ene opdracht is wat compacter, en de ander weer wat uitgebreider. Al met al kan het veel tijd in beslag nemen. Bouwen, powerpoint maken, etc.

Regels
Met dank aan de voorgaande seizoenen, hier nogmaals de regels op een rijtje.

Bouwen
- Elke opdracht heeft zijn eigen eisen waar je je aan moet houden. Dit kan zijn in een bepaalde stijl, budget, bouwbeperkingen, etc. Houd je hier ook aan. Het kan je stemmen schelen en in sommige gevallen je zelfs een minpunt opleveren
- Open een nieuwe stad. Elke opdracht dient gemaakt te worden in de optie “Stad bewerken”. Dit omdat de waarde van je huis daalt als je het in “leven” speelt. Dus dat zou niet eerlijk zijn voor de mede kandidaten. Ook voorkom je hiermee dat je in je bestaande (speel)spel dingen moet wijzigen.

Presentatie
- Het beste is om de presentatie van jouw opdracht uit te werken in PowerPoint. Deze kan je vervolgens uploaden up AuthorStream. Je moet hiervoor wel een account aanmaken. Maar dit is geheel gratis. (eerst werd SlideShare ook gebruikt, maar hier worden de plaatjes nogal verkleind, en pixelig. Daarom is die website dus af te raden)
- Voor de presentatie is het van belang dat je er een plattegrond bij hebt. Van elke verdieping, duidelijk, zodat we precies kunnen zien wat waar zit.
- Uiteraard willen we ook verschil zien in foto’s. Dus je maakt van alle kamers meerdere foto’s, zodat we hem vanuit verschillende hoeken kunnen zien. (klein toilet is een uitzondering)
- Het kan handig zijn om je presentatie ook toe te lichten met tekst. Je kan hierdoor dingen uitleggen, waarom je iets hebt gedaan, maar ook toelichten waar we zijn.
- Als je de foto’s maakt voor je presentatie is het niet zo mooi om de witte raster vakjes te zien. Hiervoor zijn twee oplossingen: 1. Selecteer “Terreinverf” in de bouwmodus en maak dan de foto’s. 2. Maak je foto’s in “Leven” maar zorg ervoor dat je bouwwerk dan helemaal af is, en dat je de kosten hebt genoteerd. Deze dalen namelijk flink als je eenmaal in “Leven” bent. En dat zou niet eerlijk zijn voor je mede-kandidaten.

Inleveren
- Voor het inleveren van de opdrachten zal er een speciaal topic geopend worden.
- Als deelnemer mag je pas je inzending posten, zodra ik heb gezegd dat het inlevertopic geopend is.
- Het inlevertopic word op de dag van de inleverdatum geopend. En zal afhankelijk van de snelheid van inleveren binnen 7 dagen sluiten.
- In overleg kan er uitstel worden gegeven voor het inleveren.

Stemmen
- Het stemmen zal gebeuren in het inlever/stem topic. Hierin zal ik aangeven of er gestemd mag worden.
- Voor de stemronde wil ik iedereen tijd gunnen om te kunnen stemmen. Zodra er in het inlevertopic staat dat er gestemd mag worden, zijn er 7 dagen de tijd.
- Zowel deelnemers als niet-deelnemers mogen stemmen. Deelnemers mogen uiteraard niet op hun eigen creatie stemmen.
- Tot en met de halve finale mogen de deelnemers stemmen.
- Neem de tijd om de ingezonden opdrachten te bekijken. De bouwer zal het op prijs stellen als er aandachtig gekeken word en eventuele puntjes besproken worden. Het is echter niet verplicht om commentaar te geven op de bouwwerken, maar het word wel gewaardeerd!
- Baseer je stem alleen op de lopende opdracht. Dat is waar het op dat moment om gaat.
- Stemmen doe je doormiddel van een plus en een min stem te geven aan de presentatie die jij het beste en het minste vond.
- Je kunt de verschillende stemmen op verschillende manieren beoordelen. Mijn mening:
Deelnemer A: 3+, 4- = -1 (moet de wedstrijd verlaten)
Deelnemer B: 3+, 3- = 0
Deelnemer C: 4+, 2- = +2 (wint deze ronde )
- Bij een groot aantal deelnemers kan het zijn dat er de eerste paar rondes 2 mensen tegelijk afvallen

Finale
- In de finale/laatste opdracht mogen de finalisten niet stemmen
- Tijdens deze opdracht hoeft er ook alleen maar een plusstem gegeven te worden
- De winnaar mag het nieuwe seizoen van Build my Dream organiseren! (Als de winnaar hier geen interesse in heeft, mag nr 2 dit doen, anders nr 3, etc. )

Zo, het is even een hoop tekst, maar het meeste hiervan zullen jullie al weten. Heel veel plezier dit seizoen met bouwen. Ik ga mijn best doen om er weer een leuk en creatief seizoen van te maken! Mochten jullie vragen hebben over het seizoen in het algemeen, of over een lopende opdracht, vraag ze dan ook in dit topic!

Inschrijven gesloten
Laat ook weten welke Uitbreidingspakketten je hebt!
2nv5lie.jpg
Post edited by d13ntjuh on

Reacties

  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    januari 2015 aangepast
    Deelnemers
    - Bloos6 Alles
    - cvk5586 Alles: niet exotisch eiland, vooruit in de tijd
    - Deborah
    - Amy Ambities, Levensweg
    - xTurtly
    - CSims482 Amities, Seizoenen, Studententijd
    - Asiavdp Alles: niet vooruit in de tijd
    - SimLibby
    Post edited by d13ntjuh on
    2nv5lie.jpg
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    januari 2015 aangepast
    Lopende opdracht
    Build my Dream Seizoen 7 – Opdracht 4 *I Do*

    Beste bouwers,

    De burgemeester van Sunset Valley heeft met ons contact op genomen voor een bijzonder verzoek. Samen met andere raadsleden hebben ze een rondje door de stad gemaakt en zijn de tot de ontdekking gekomen dat er nog geen echte trouwlocatie aanwezig is in de stad! Dit kan natuurlijk een grote bron van inkomsten zijn voor de stad als er een mooie all-in locatie aanwezig is.

    Ze hebben de koppen bij elkaar gestoken en een mooi kavel uitgezocht. Eigenlijk is de keuze unaniem gevallen op de Watervalweg 53.
    qzhmx1.png

    Er zijn natuurlijk een aantal dingen die je niet kunt missen op een trouwlocatie:
    - Een binnen en buiten receptie mogelijkheid/ceremonieruimte
    - Een ruimte waar het feest gehouden kan worden en tot laat in de avond uurtjes door gefeest kan worden
    - bruidssuite

    Ook is er nagedacht over een eventuele fotolocatie. Hier mogen jullie de aangelegen kavel Watervalweg 53 voor gebruiken. Deze locatie is echt alleen bedoelt voor de fotografie.
    eaoyyo.png

    Omdat de verwachtingen hoog zijn voor deze locatie, heeft de gemeente besloten dat er geen budget is!
    Jullie hebben in principe tot zondag 22 februari de tijd. Mochten jullie voor deze tijd klaar zijn hoor ik het graag, of als er meer tijd nodig is.

    Beide kavels dienen als openbaar kavel gebouwd te worden.


    Bouwers,
    Succes!
    Post edited by d13ntjuh on
    2nv5lie.jpg
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juni 2014 aangepast
    Ik meld me graag weer aan als bouwer voor seizoen 7 :D
    En ik heb bijna alles van sims 3 behalve katy perry
  • CSims482CSims482 Berichten: 879
    juni 2014 aangepast
    Hmm, ik vind dit zo'n super leuke wedstrijd maar de vorige keer ging het echt niet met tijd.
    Aan de andere kant heb ik het waarschijnlijk de komende tijd wat rustiger dus zou het wel kunnen.

    Wat vind jij D13ntjuh? Vind je het vervelend als ik nu zeg dat ik meedoe en over een paar weken ineens zeg: het gaat me toch niet lukken?
  • cvk5586cvk5586 Berichten: 109
    juni 2014 aangepast
    ik wil wel weer meedoen!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juni 2014 aangepast
    Ik wil ook graag mee doen, als het niet te veel moeite is. :P

    En ik heb alles, maar lang niet alles geïnstalleerd.
    En ik heb ook veel store. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2014 aangepast
    Ik laat deze aan me voorbij gaan. Ik heb nu drie seizoen achter elkaar meegedaan, 2x als deelnemer en 1x als organisator, en zo'n seizoen duurt zo lang. Zelfs als je redelijk snel je opdracht inlevert, dan nog staan er maanden van een deel van je leven in het teken van dit spel. Als deelnemer heb ik vaak gemerkt dat ik regelmatig tegen momenten aanliep dat ik mijn motivatie weer moest zoeken: wanneer je eenmaal aan het bouwen bent niet maar omdat je zo lang moet wachten tot de volgende ronde, moet je er steeds opnieuw inkomen. Tenminste dat is mijn ervaring. Dus ik vind het wel mooi geweest, al vond ik het wel drie te gekke seizoenen. Dit seizoen wordt vast ook leuk met Dien aan het roer dus Dien, have fun!
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    juni 2014 aangepast
    Ik ga Sims 3 installeren, dus ik wil wel meedoen!

    Moet alleen nog even kijken of ik een beetje kan bouwen met een trackpad. :P

    Oh, en welke pakketten ik installeer. Ik heb... Levensweg, Na Middernacht, Ambities en Wereldavonturen, en van de accesoirespakketten alleen Luxe, maar ik weet nog niet of ik alles ga installeren. Dat laat ik dan nog wel even weten. :mrgreen:
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juni 2014 aangepast
    Leuk dat er nu al zoveel aanmeldingen zijn!

    @CSims: ik ben van plan om de eerste opdracht open te laten. Dus zolang het inlevertopic geopend is, mag je je nog aanmelden. Dus dan kan je naar aanleiding daarvan ook kijken hoe of wat. Maar ik zou zeggen: schrijf je gewoon in! Ik kan heus wel rekening houden met drukke periode's door uitstel van inleveren. Ik ben sowieso van plan om er ook wat kleinere opdrachten in te doen. Dus ik denk dat je het gewoon lekker moet doen.

    @Libby: Ook voor jouw geld bovenstaande tekst ;) Al doe je niet mee snap ik het ook wel hoor, maar denk er nog een keertje over na!

    @cvk: kan je nog even laten weten welke uitbredingen je hebt?

    @Amy & Deborah: Laat nog maar even weten wat jullie hebben geïnstaleerd rond het inleveren van de eerste opdracht.
    2nv5lie.jpg
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    juni 2014 aangepast
    Volgens mij heb ik het de vorige twee seizoenen (of waren het er drie?) ook al gezegd en ik ga het nu weer zeggen.

    Ik wil dolgraag meedoen, dus ik schrijf me in, maar ik heb geen idee of ik het volhoud wanneer de lessen/stage/studie weer beginnen.

    Dus ik ga gewoon meedoen en zien hoever ik kom (afhankelijk van stemmen of mijn eigen stress/drukte :lol: )

    ps. Pakketten kijk ik nog!
  • MeliszieMeliszie Berichten: 2,292 Vitale Vijftigplusser
    juni 2014 aangepast
    Ik ga weer een rondje stemmen. Ik vond meedoen voor één keer leuk, maar zoals Libby al zei, moest ik soms ook echt de motivatie zoeken. Leuk dat je het gaat organiseren, liever iemand die het graag wil dan dat ik het zou doen die het minder graag wil. Ik ga het zeker wel volgen en stemmen! :)
  • CSims482CSims482 Berichten: 879
    juni 2014 aangepast
    oke deal, ik doe mee! Vindt het ook fijn dat er meerdere zijn die niet zoveel tijd hebben, dat maakt het een wat eerlijkere wedstrijd.

    Ik heb op dit moment niks van sims 3 op mijn computer staan dus dat ga ik zsm installeren. (was blijven hangen bij sims 2 :mrgreen: )
    ik heb:
    - ambities
    - seizoen
    - studenten

    ja niet zoveel :roll: , ik heb al mijn geld ooit al uitgegeven aan de hele reeks van sims 2, tis wel een keer goed zo.
    Met het oog op de wedstrijd die ik zelf al heb meegedaan, dit keer ga ik niks downloaden. Dat wordt nog wel een uitdaging.
  • cvk5586cvk5586 Berichten: 109
    juni 2014 aangepast
    Ik heb alle uitbreidingen behalve 'Exotisch eiland' en 'Vooruit in de tijd'
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    juli 2014 aangepast
    Ik heb Ambities en Levensweg geïnstalleerd, en ik denk dat ik het daar even bij ga laten. Het zou wel kunnen dat ik van de zomer in de VS één van de nieuwere pakketten koop (tips? welke is het leukst als je veel bouwt?), maar dat laat ik je dan nog wel weten!
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    Als je veel bouwt is het slim om eens in de store te kijken. :mrgreen:

    Some angels choose fur instead of wings
  • SimsDolfijn14089SimsDolfijn14089 Berichten: 2,605 Vitale Vijftigplusser
    juli 2014 aangepast
    Ik zou dolgraag mee willen doen aan BMD, maar ik kan nu al vertellen dat ik door school/stage niet veel tijd zal hebben.
    In de vakantie werk ik zo'n vier uur per week aan stage en vanaf 18 augustus ga ik me volop op stage focussen door 36 uur per week te werken.

    Maar ik wens iedereen die wél meedoet, heel veel succes en voornamelijk veel plezier! ^^
    "When I fall in love, it's gonna be forever."
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    ^
    Hmm, een dag heeft 24 uur, daarvan ben je er dan in je vakantie 4 kwijt aan stage.
    En na 18 augustus ga je 36 uur per week werken...
    Een week heeft 168 uur... min 36 = 132.
    Je moet ook slapen, zeg 8 uur per dag.
    132 - ( 7*8 ) = 76 uur.
    Nee, ik snap dat je dan geen tijd hebt voor BMD....

    Some angels choose fur instead of wings
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juli 2014 aangepast
    Deelnemers, opdracht 1 staat online!

    @SimsDolfijn: Jammer dat je niet mee doet, maar ik begrijp het. Maar je hebt nog alle tijd als je toch mee wilt doen. Nogmaals: er komen ook kleinere opdrachten in te zitten. Dus daarin zal het je sowieso minder tijd in kosten
    2nv5lie.jpg
  • xTurtly.xTurtly. Berichten: 5,420
    juli 2014 aangepast
    Wat een leuke eerste opdracht :) . Lekker klein, knus en herkenbaar. Love it!

    Leuk bedacht!
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    juli 2014 aangepast
    Leeeuuuk!

    Ik ga meteen even experimenteren. 8)
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juli 2014 aangepast
    Een heel leuke opdracht. En het komt goed uit want ik wou net mijn sims opstarten om iets te gaan bouwen :)

    Er is alleen 1 MAAR : De datum dat je het inlevertopic wilt openen valt precies in mijn vakantie. En ook nog op de aller eerste dag.
    Ik ben zeker 3 weken niet in staat om iets in te leveren.
    Dus mijn vraag is : of een week eerder ( maar dan kan ik niet stemmen ) of drie weken later zodat ik gewoon kan inleveren en stemmen.
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    Begrijp ik nu goed dat we het huisje niet groter mogen maken, dat we het met de huidige ruimte moeten doen? :shock:

    Some angels choose fur instead of wings
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juli 2014 aangepast
    @Bloos: wat zou jij redden met inleverdatum? Je mag hem evt ook naar mij mailen, dat ik hem voor je online zet?

    @Deborah: Yup! Je mag de hekken buiten wel bewerken etc, omdat je ook een tuin moet maken. Maar de buitenmuren, moeten blijven staan. Binnenmuren mag je ze wel vrij verplaatsen. Denk creatief! Er is genoeg mogelijk ;)
    2nv5lie.jpg
  • AMY1994AMY12AMY1994AMY12 Berichten: 6,291
    juli 2014 aangepast
    ^ Dat ga ik waarschijnlijk wel doen, want ik vertrek de 14e al...
  • Bloos6Bloos6 Berichten: 421
    juli 2014 aangepast
    d13ntjuh schreef:
    @Bloos: wat zou jij redden met inleverdatum? Je mag hem evt ook naar mij mailen, dat ik hem voor je online zet?

    Als je de inlevertopic op donderdag opent dan kan ik hem wel inleveren. En lukt die dag niet dan mail ik hem wel naar jou.
    Deborah schreef:
    Ik heb 'm al af. :shock:

    Ik heb hem ook af en gelukkig MET foto's want toen ik terug wou naar stad bewerken bleef hij laden. Dus wat ik vanmiddag gebouwd heb ben ik weer kwijt :(
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    juli 2014 aangepast
    Ik heb 'm al af. :shock:
    Nog geen foto's hoor, maar het huisje is al helemaal klaar, met alles dr op en dr an.

    Maar geen nood, ik start een nieuwe stad, en dan doe ik het nog een keer.
    Kijken of ik dan met wat anders op de proppen kom. :mrgreen:

    Nog een vraagje, is er nog ergens informatie over deze familie te vinden, zoals voorkeur voor kleur en zo?

    Some angels choose fur instead of wings
  • BaasPetBaasPet Berichten: 140 Koddige Kleuter
    juli 2014 aangepast
    Edit: Ik had echt heel graag meegedaan maar i.v.m. de veranderde thuissituatie is het toch verstandig om niet mee te doen. Waarschijnlijk heb ik al moeite om de eerste opdracht op tijd in te leveren en dat zorgt alleen voor veel frustratie.

    Mijn excuses voor dit heen en weer geharrewar. :wink:
    Post edited by Onbekende gebruiker on


    Klik op de link hieronder om naar mijn site te gaan voor het laatste nieuws over De Sims 4 en De Sims Mobile!

    SIMSnippets.nl
  • d13ntjuhd13ntjuh Berichten: 2,710
    juli 2014 aangepast
    @Deborah: ik had niet iets specifieks in gedachte. Maar de titel van de opdracht zegt misschien ook wel wat er over?

    @BaasPet: Jammer! Maar het is niet anders. Net zoals voor de anderen kijk het gewoon even aan tot de inlever datum van de eerste opdracht!
    2nv5lie.jpg
  • smoesiesmoesie Berichten: 2,428 Vitale Vijftigplusser
    juli 2014 aangepast
    Ik denk dat ik dit seizoen aan me voorbij ga laten gaan. Bouwen voor een opdracht ligt me echt niet zo (een uitdaging is het wel natuurlijk), maar ik heb het gevoel dat als ik volledig vrij ben ik veel mooiere dingen maak, dus ga ik daar mijn tijd insteken i.p.v. in Build My Dream.

    Iedereen veel plezier en succes met bouwen toegewenst. :P
    RwfhmKz.jpg
    ༼ つ ͡◕ Ѿ ͡◕ ༽つ MoonshineSim ~ Mijn website ~ Mijn dagboek ~ Mijn huizen ლ(́◕◞Ѿ◟◕‵ლ)
  • cvk5586cvk5586 Berichten: 109
    juli 2014 aangepast
    Ff een vraagje, ik ben bezig met het bouwen en het is toch echt de bedoeling dat je allen de spullen gebruikt van Sims3? met geen enkele uitbreding spullen oid?
    Dan echt van alles, dus vloer, bomen e.d.

    \/ Ok thanx..en je kan ook selecteren op alleen Sims3 (dat doe ik tenminste
    Post edited by Onbekende gebruiker on
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top