Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

FeaturedItems: Laden afbeeldingen voorkomen en shopmodus uit

SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
september 2020 aangepast in De Sims 3
FeaturedItems: Laden van afbeeldingen voorkomen en shopmodus uitzetten
Bron: Turning off ingame Store and preventing loading of pictures
Met dank aan Meliszie, dankzij haar heb ik deze handleiding vertaald.


Als gevolg van patch 1.29 zien spelers geselecteerde aanbiedingen in de in-game shopmodus tijdens bouwen/kopen en CAS. Hiernaast wordt er ongeveer 250 MB aan afbeeldingen (thumbnails) gedownload naar je computer. Deze afbeeldingen worden opgeslagen in de map FeaturedItems in C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3. Er is een manier om te voorkomen dat deze afbeeldingen worden gedownload zonder dat je de internet verbinding hoeft te verbreken. De Creëer een Wereld tool map in Mijn Documenten\Electronic Arts heeft ook een map FeaturedItems waarop je de instructies kunt toepassen.


Shopmodus uitzetten

De Shopmodus uitzetten kan op twee manieren. Het zorgt er niet voor dat er geen afbeeldingen meer worden gedownload naar je computer. Zie verderop hoe je dit kunt voorkomen.

Manier 1
  • Open het optiemenu [...]. Het optiemenu kan geopend worden vanuit het hoofdmenu, Stad bewerken en Leven.
  • Bij de algemene instellingen schakel je de Shopmodus uit door het bijbehorende vakje uit te vinken en op te slaan.
  • Nu verschijnen er geen aanbiedingen meer in de Koop- en Bouwmodus en CAS.

4cfoepkrj2yy.jpg
tem3ff30ejfu.jpg


Manier 2
  • Je kunt ook het bestand options.ini bewerken, voordat je het spel start, om de Shopmodus uit te schakelen.
  • Open de Verkenner via [Windows logo] + [E].
  • Blader naar de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3.
  • Open het bestand options.ini (configuratie-instellingen) met het kladblok.
  • Zoek de volgende regel enableingamestore = 1 en verander dit in enableingamestore = 0.
  • Als je dit bestand niet kunt aanpassen, klik erop met de rechtermuisknop voor de Eigenschappen, Tabblad Algemeen, alleen-lezen uitvinken, Toepassen, OK.
  • Sla het bestand op via Bestand en Opslaan. Sluit hierna het bestand.

5g1uves2js7h.jpg


Voorkomen dat FeaturedItems worden gedownload

De afbeeldingen worden opgeslagen in de map: C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\FeaturedItems. Maak deze map alleen-lezen zodat de afbeeldingen er niet meer naar toe geschreven kunnen worden. Als je deze map niet hebt kun je deze aanmaken. Zorg dat je in deze map bent: C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3. Klik met de rechtermuisknop in een lege ruimte voor de optie "Nieuw" om een map aan te maken. Noem deze map FeaturedItems.

Windows 7
  • Blader naar de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map FeaturedItems en kies 'Eigenschappen'.
  • Selecteer bij 'Namen van groepen of gebruikers' de gebruiker waarmee je De Sims 3 speelt en klik op Bewerken.
  • Zorg in het venster wat dan opent ook weer dat de gebruiker waarmee je speelt is geselecteerd.
  • Vink vervolgens bij Schrijven het vakje Weigeren aan.
  • Klik achtereenvolgens op Toepassen en op OK.
  • Nu is deze map alleen-lezen en kan EA geen afbeeldingen meer wegschrijven in deze map.

zh84fm8ohy39.jpgciuvvuop2t0e.jpg


Thumbnails verwijderen

Je kunt de afbeeldingen (thumbnails) die al staan in de map FeaturedItems verwijderen.
  • Blader naar de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\FeaturedItems.
  • Via [CTRL] + [A] kun je de inhoud van de map selecteren.
  1. Bij Windows 10 kun je via Start in de menubalk ook 'Alles selecteren'.
  2. Bij Windows 7 en Vista kun je ook via 'Organiseren' bovenaan het venster 'Alles selecteren'.
  • Klik vervolgens op [delete] op het toetsenbord of klik met de rechtermuisknop voor de optie Verwijderen.
  • Als de shopmodus weer wordt aangezet, werkt deze zoals altijd alleen zie je geen afbeeldingen meer zoals te zien op onderstaande voorbeelden. Wanneer je met de muis beweegt over het voorwerp, of het nu een thumbnail heeft of niet, lees je af wat het is en wat het kost. Bij de store voorwerpen staan ook voorwerpen die al in je bezit zijn.

Voorbeelden WEL thumbnails

y2dncx7tol59.jpg
7zduv6wp9lkg.jpg

Voorbeelden GEEN thumbnails

2gtmr1u7tgek.jpg
eespf16wpfr3.jpg
Post edited by Deborah on

Reacties

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    augustus 2013 aangepast
    Dank je wel Libby! ;)

    Some angels choose fur instead of wings
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top