Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

Flikkerend beeld, foutcode en vastlopen?

poletjeepoletjee Berichten: 431
Heej!

Ik was net lekker aan het simmen met een nogal oude familie (heb ze al heel lang, maar had er al heel lang niet meer mee gespeeld :wink: ), toen ineens het beeld ging flikkeren. Ik dacht dat ik hem even op moest slaan, voor het geval dat. Dus ik op gaan slaan, krijg ik een berichtje met dat het opslaan niet is gelukt vanwege 'foutcode 12'. En dat ik voor meer informatie leesmij moest gaan lezen... Ik probeerde daarna 'opslaan als' want ik had dit al een keer gehad en toen kreeg ik deze als tip mee. Maar nee hoor, precies hetzelfde berichtje! Toen dacht ik, misschien ligt het aan dat ene gedownloade meubeltje (daardoor had hij ook al is vastgelopen). Dus ik dat meubeltje verkocht, maar het beeld bleef flikkeren. Uiteindelijk bleef het beeld op zwart staan en liep hij vast.

Ik heb control+alt+delete gedaan. Toen verscheen er een berichtje dat de sims 3 niet meer werkte en werd afgesloten. Ik wilde even in 'Leesmij' gaan kijken voor die foutcode. Toen kwamen er dingen in beeld, waarvan het leek alsof hij de sims opnieuw wilde gaan installeren, maar toen kreeg ik dus een berichtje of ik De Sims 3 Beestenbende volledig wilde verwijderen? Ik wilde dat natuurlijk niet en heb snel op 'Nee' gedrukt. Omdat mijn laptop daarna zo traag was en niet meer deed wat ik wilde, heb ik deze afgesloten en opnieuw opgestart.

Nou, nu ben ik dus dit berichtje aan het typen, en dat gaat gewoon goed. Wat kan ik nu het beste doen? Wat is er überhaupt gebeurt zonet?

Ik hoop snel op een antwoord! :D

X.

Weet niemand het? :(

Reacties

  • Manouk26Manouk26 Berichten: 136
    maart 2012 aangepast
    Heb je de sims wel al een keertje ge-update? Het kan daar aan liggen, dat je dus een verouderde versie van het spel hebt.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2012 aangepast
    poletjee schreef:
    Toen kwamen er dingen in beeld, waarvan het leek alsof hij de sims opnieuw wilde gaan installeren, maar toen kreeg ik dus een berichtje of ik De Sims 3 Beestenbende volledig wilde verwijderen? Ik wilde dat natuurlijk niet en heb snel op 'Nee' gedrukt.

    Dat je dit berichtje krijgt komt waarschijnlijk door de instellingen van automatisch afspelen. Dit kan je wijzigen.

    Voor wat betreft de andere beschreven problemen
    - Je kan regelmatig de tijdelijke bestanden verwijderen (en zeker nadat je foutcode 12 heb gehad). Spel moet wel afgesloten zijn.
    - Maak ook regelmatig backups.
    - Die leesmij zal je denk ik niet helpen. Foutcode 12 is een bekend probleem. Hier staat wat ideëen die je kan proberen, maar of het helpt is nog maar zeer de vraag.
    - Misschien heb je teveel downloads. Iedere geinstalleerde uitbreiding, accessoire, download vraagt meer van de grafische aspecten van de pc (omdat je beeldscherm flikkert dacht ik daaraan). Misschien zijn er wat downloads van derden die je kan verwijderen.
    - Misschien helpt het om de beeldscherminstellingen op medium of laag te zetten.

    Hier staan wat ideeën om de algehele pc prestaties te verbeteren. Hoe beter de pc, hoe beter de sims zou moeten draaien.
    Kijk dan ook even bij Optimale PC instellingen (paragraaf "Visuele effecten minder veeleisend instellen").
  • YenkastuerYenkastuer Berichten: 1
    augustus 2017 aangepast
    ik heb een vraag. Als ik de sims opstart en ik kom op het scherm waar al mijn werelden staan begint mijn beeld de flikkeren. Hoe komt dat?
  • JasFisJasFis Berichten: 297 Kwebbelend Kind
    Geen idee, wat ik wel weet is dat mijn scherm ook ooit flikkerde. Het ging na een tijd vanzelf weer over.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top