Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

De Sims 3 en Creëer een Wereld: Technische ondersteuning

«13456
SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
september 2020 aangepast in De Sims 3
De Sims 3 en Creëer een Wereld: Technische ondersteuning

Veel spelers ervaren technische problemen met De Sims 3 en/of de Creëer een Wereld-tool - Beta (CAW). Daar kan dit topic je bij helpen. Zelfs als er geen problemen zijn kan dit topic helpen. Bij deze tips ga ik er wel vanuit dat je pc voldoet aan de eisen om het spel te kunnen spelen. In dit topic kun je nagaan of de computer voldoet aan de eisen om de spellen te kunnen spelen.

Voor De Sims 4 heb ik een andere topics:
Opmerkingen en tips
  • Dit topic is voor platform PC met Windows als besturingssysteem.
  • Gebruik [CTRL] + [F] om met de zoekfunctie snel deze pagina te doorzoeken.
  • :warning: Als je iets hebt gedownload van het internet, scan het altijd eerst met de geïnstalleerde virusscanner en eventueel een anti-spyware programma zoals Malwarebytes (zie in het volgende bericht de paragraaf 'Gratis software'). Zelfs als je download van een bron die je vertrouwt is het handig om even te scannen. Dit kan door met de rechtermuisknop te klikken op het bestand en dan de anti-virus en/of anti spyware programma te selecteren wat op de computer is geïnstalleerd. Bij mijn weten plaatsen deze programma's, in ieder geval de programma's die ik gebruik, een koppeling in dit rechtermuisknop menu zodat je makkelijk losse bestanden en mappen kunt scannen.

j0f0hv5wwoqn.jpgForum informatie

Inhoudsopgave

ae5tdt1bbbn9.jpgDit eerste bericht: Algemene technische ondersteuning en de Creëer een Wereld-tool

  • Contact met EA
  • Gratis software
  • Windows 32 of 64 bit achterhalen
  • Downloads uitpakken
  • FPS Cheat
  • Origin: FPS teller en Download limiet
  • FPS limiteren
  • Avatar instellen
  • Creëer een Wereld-tool (CAW) technische ondersteuning


8awclaykl0qa.jpgTweede bericht: Technische ondersteuning voor De Sims 3
  • De Sims 3 Back-ups maken en terugzetten
  • De Sims 3 opstarten
  • Volgorde van uitkomen en opstarten
  • Versie 1.67 vs versie 1.69
  • De Sims 3 direct opstarten vs opstarten via de Launcher
  • Een snelkoppeling maken en verwijderen
  • De Sims 3 gebruikersmap resetten
  • Administratorrechten instellen
  • Gameversie achterhalen
  • Handmatig updaten


8awclaykl0qa.jpgDerde bericht: Technische ondersteuning voor De Sims 3
  • Downloaden voor De Sims 3
  • Tijdelijke bestanden verwijderen
  • CurrentGame.sims3 verwijderen
  • Freezes en lag
  • Foutcode 12
  • Beeldinstellingen aanpassen
  • Videokaart wordt niet herkend
  • Serienummer werkt niet of kwijt en achterhalen op computer
  • Oplossing bij niet werkend Premium Materiaal,
  • FeaturedItems: Laden van afbeeldingen voorkomen en shopmodus uitzetten
  • Laad je spel supersnel via werelden die helpen met testen, bouwen en CAS
  • Store wereld niet in spel na installeren
  • De Sims 3 Installeren of verwijderen
  • Overstappen op digitale versie (registreren in Origin)



ae5tdt1bbbn9.jpgAlgemene technische ondersteuning


Contact met EA

Via deze pagina kun je contact opnemen met EA of een antwoord op je vraag zoeken: https://help.ea.com/nl/. Als je een email wilt sturen moet je wel eerst inloggen in je account. Telefoonnummers (bereikbaar EA Helpdesk: maandag t/m vrijdag 12.00 - 21.00):
  • Vanuit Nederland: 020 - 808 32 19 (lokaal tarief)
  • Vanuit België: 02 808 4590 (lokaal tarief)


Gratis software
  • Malwarebytes: Een anti-spyware programma wat losse bestanden en mappen kan scannen via het rechtermuisknop menu en volledige scans kan uitvoeren.
  • 7 Zip : Een programma om bestanden te archiveren en comprimeren voor Windows.
  • WinRAR 32 bit of 64 bit (nagware maar gratis): Een programma om bestanden te archiveren en comprimeren. Aangezien ik WinRAR voornamelijk gebruik via het rechtermuisknop menu heb ik nauwelijks last van het nag (zeur) venster wat kan verschijnen als de proefperiode voorbij is. Afhankelijk van het besturingssysteem op je pc heb je 32 of 64 bit nodig, beide staan hier. Zie de volgende paragraaf voor instructies over hoe je kunt achterhalen of je 32 of 64 bit nodig hebt.
  • ​Revo Uninstaller Freeware: Verwijdert software beter en grondiger dan via de standaard 'programma verwijderen' configuratie van Windows.
  • Paint.NET: Een programma om beeldmateriaal te maken of bewerken. Net zo als Paint, het standaard programma van Windows, alleen met veel meer mogelijkheden.
  • GIMP: Een grafisch programma voor het bewerken van foto's en andere digitale beeldbewerkingen op de computer.
  • MW Snap: Een programma wat onder meer schermafdrukken maakt van het beeldscherm, een volledig venster of een menu en een gedeelte van het scherm.
  • Fraps: Benchmarking software (laat frames per seconde zien), maakt afbeeldingen (in .bitmap maar dat kun je converteren) en video's. Zet Fraps uit als je het niet gebruikt. Origin heeft een FPS meter wat de FPS in-game laat zien al kun je ook een cheat gebruiken in De Sims 3. Zie de bijbehorende paragrafen verderop.
  • Adobe Reader: Adobe Reader is een programma waarmee je .pdf bestanden kunt openen, weergeven, doorzoeken, verifiëren, afdrukken en digitaal kunt ondertekenen.
  • yWriter: Altijd al schrijver willen zijn (of een verhaal voor De Sims 3 willen bedenken): hoofdstukken, scènes, karakters, plot, etc. Organiseer deze details met yWriter.
  • XnConvert: Met dit programma kun je onder meer .bitmap afbeeldingen converteren naar .jpeg (nemen minder ruimte in). Het programma heeft meer leuke features. XnConvert komt als een 32 bit en 64 bit versie. Zie hiervoor de volgende paragraaf.
  • OpenOffice: Een kantoorpakket met modules voor onder andere tekstverwerking, spreadsheet, vectorgrafiek en presentatie.
  • Libre office: Een kantoorpakket met zes modules: Writer, Calc, Impress, Draw, Math en Base.


Windows 32 of 64 bit achterhalen

Bij sommige programma's is er een Windows 32 bit of 64 bit versie beschikbaar. Daarom volgen hier instructies over hoe je op de computer kunt achterhalen welke versie je hebt. Dit kun je controleren via het Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX. Als dit de eerste keer is dat je dit hulpprogramma opent zal het programma toestemming vragen om digitale handtekeningen te controleren. Klik hierop "Ja" .
  • Klik op Start.
  • Klik op Uitvoeren. Uitvoeren kan ook gestart worden door de toetsencombinatie [Windows logo] + [R]. Als er geen knop 'Uitvoeren' staat bij Windows 7 kun je die instellen via de Eigenschappen (klik met de rechtermuisknop op de Taakbalk of Start). Bij Windows 10 kun je met de rechtermuisknop op Start klikken om 'Uitvoeren' te starten.
  • Typ in dxdiag en klik op OK.
  • Bij het Tabblad Systeem staat het besturingssysteem en hoeveel bits je hebt (32 of 64).

ojrwkhhdygsv.jpg
5exp8thszsz9.jpg


Downloads uitpakken

Veel downloads zijn ingepakt (als een archief) en komen in de vorm van .zip, .rar, arc., 7z, etc. bestanden (de woorden achter de punt zijn extensies). Die moeten eerst uitgepakt worden anders kun je er niets mee. Deze paragraaf is algemeen, niet specifiek bedoelt voor De Sims 3 en/of de Creëer een Wereld-tool (CAW) gerelateerde downloads. Het uitpakken van downloads is eigenlijk altijd hetzelfde. Wat er vervolgens moet gebeuren met de inhoud van de uitgepakte download hangt af van wat je hebt gedownload.
  • Scan je download even met de geïnstalleerde virusscanner en eventueel een anti-spyware programma zoals beschreven in de openingspost bij de opmerkingen en tips.
  • Zie de eerdere paragraaf 'Gratis software' om een gratis programma - zoals WinRAR of 7 Zip - te downloaden waarmee je downloads kunt uitpakken.

Weten wanneer downloads uitgepakt moeten worden

Of een download eerst uitgepakt moet worden kun je zien aan het icoontje bij de download. Als de download uitgepakt moet worden heeft de download het icoontje van het uitpak (comprimeer) programma wat al op de computer is geïnstalleerd (als zo'n programma is geïnstalleerd) en waaraan deze verschillende archieven zijn gekoppeld. Als de download al is uitgepakt is ook te zien aan het icoontje. Dan heeft het bestand een icoontje van bijvoorbeeld een .Package (Creëer een Wereld-tool en De Sims 3), .Sims3pack (De Sims 3), .Sim bestand (De Sims 3), .exe (setups van toepassingen die geïnstalleerd moeten worden), .txt (tekstbestanden gemaakt met het Kladblok), etc.

zi9ys9qn2lvy.jpg WinRAR icoon: download moet uitgepakt worden.
4fucgk8qpfl1.jpg 7 Zip icoon: download moet uitgepakt worden.
3p6j8yyft3fs.jpg Sims3Pack icoon: download is al uitgepakt.
jk5s8y3dwgw6.jpg Package icoon: download is al uitgepakt.

Downloads uitpakken
  • Download het gewenste bestand door op de download link te klikken. Voor dit voorbeeld gebruik ik een terreinverf voor de Creëer een Wereld-tool.
  • Via het pijltje naast de download kun je, als het downloaden voltooid is, makkelijk de download "Weergeven in een map" en zelfs "Openen", een optie die ik zelden gebruik omdat ik alles altijd eerst scan met de virusscanner en Malwarebytes zoals beschreven in de openingspost.
  • Sla de download op, op de computer. Open de Windows verkenner via [Windows logo toets] + [E] en blader naar de opslaglocatie of klik op het pijltje naast de download en selecteer "Weergeven in map".

bfnzpkz72ts8.jpg
  • Klik met de rechtermuisknop op de download en geef aan hoe je de download wilt uitpakken. Ik selecteer altijd “uitpakken in <bestandsnaam>”. Zo wordt de download keurig uitgepakt in een map met dezelfde naam als de download. Als je deze optie niet ziet staan, dan kun je dat instellen via de instellingen van het door jou gebruikte programma. Het WinRAR menu te zien op onderstaande afbeelding kan trouwens verschillen van het WinRAR menu wat jij te zien krijgt. Dit heeft te maken met hoe ik de programma instellingen heb ingesteld, iets wat jij ook kunt doen.
  • En voilà, de download is uitgepakt en klaar voor gebruik.

z9yraut7l47o.jpg


FPS Cheat

FPS oftewel Frame rate Per second is een hulpmiddel om te kijken of je misschien beeldinstellingen lager moet zetten om vloeiend beeld te houden of de FPS moet limiteren zodat de computer niet te heet wordt of de videokaart niet overhit. Met de cheat aan zie je in het speelscherm cijfer die tonen hoe snel beeldwisselingen plaatsvinden.
  • Met de pijltjes toets omhoog herhaal je de laatst ingevoerde cheat. Gebruik de normale pijltjes toets en niet de numerieke toets (tenzij je die uitzet) anders voer je 8 in.
  • Wil je het cheatvenster sluiten zonder een cheat te activeren, klik dan op [ESC].
  • Zie desgewenst ook de volgende paragrafen 'Origin: FPS teller en Download limiet' en 'FPS limiteren'.
  1. Open het cheatvenster met [CTRL] + [SHIFT] + [C]. Bij de meeste HP computers werkt dit niet, gebruik dan [SHIFT] + [CTRL] + [Windows teken] + [C].
  2. Typ in fps on. Zet de cheat weer uit met fps off.


Origin: FPS teller en Download limiet

Met de Origin update naar versie 10.4.13.6637-0 zijn er nieuwe opties bijgekomen in Origin. Deze paragraaf gaat over twee van deze opties: de FPS teller en het beperken van de downloadsnelheid. Via Origin: Help: Over kun je zien welke Origin versie je hebt en desgewenst de release notes lezen. Via het Origin menu kun je de FPS teller weergeven of uitschakelen: Applicatie instellingen =>Meer: Origin in-game => Tijdens het spelen: Fps-teller weergeven.

​Deze instelling geeft de frames per seconde weer tijdens het spelen en kun je gebruiken om de game instellingen te optimaliseren. De teller is een hulpmiddel om te kijken of je misschien de beeldinstellingen lager moet zetten om een vloeiend beeld te houden of dat je de FPS moet limiteren - zie de volgende paragraaf - zodat je computer niet te heet wordt of de videokaart niet overhit. Als je merkt dat Sims ineens een paar tellen blijven staan of dat het beeld bevriest of schokkerig is om even later weer normaal te worden, zet de teller dan aan. Er kan ook een cheat gebruikt worden om de FPS aan te zetten in plaats van Origin hiervoor te gebruiken. Zie hiervoor de vorige paragraaf.

Een goed vloeiend beeld heeft eigenlijk minimaal 15 nodig. De meeste games hebben een gemiddelde van 30-60.

Om te voorkomen dat je computer te heet wordt kun je de FPS beperken tot 200 FPS. Je kunt vaak voelen aan de kast of de laptop of de computer te heet wordt (zet laptops nooit op je benen). Ook als de ventilator op volle toeren draait en veel lawaai maakt kan een indicatie zijn van een te hete computer. ​Ik heb de beeldinstellingen in mijn De Sims 3 niet veel lager ingesteld, dat is niet nodig met mijn huidige computerspecificaties en videokaart. Wel heb ik de FPS gelimiteerd om te voorkomen dat de videokaart overhit. De FPS in mijn De Sims 3 spel heb ik beperkt en bij mij komt het nooit boven de 60 FPS uit. Zie de volgende paragraaf 'FPS limiteren'.

Download limiet
  • ​Via het Origin menu kun je downloadbeperkingen instellen of geen limiet instellen: Applicatie instellingen: Toepassing: Downloadbeperkingen.
  • ​Hiermee kunnen spelers de downloadsnelheid begrenzen en zelf bepalen hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt wanneer ze wel en wanneer ze niet aan het spelen zijn.

2iu53acds0rd.jpg



FPS limiteren

​​​​FPS staat voor Frames Per Seconds, oftewel het aantal beelden per seconde. De FPS is een maat die aangeeft hoe snel een apparaat beelden (frames) weergeeft of anderzijds verwerkt. Om te voorkomen dat je computer te heet wordt, of de videokaart overhit, kun je de FPS beperken en eventueel de beeldinstellingen lager instellen. Om je te te helpen bepalen of het nodig is de FPS te beperken, of beeldinstellingen aan te passen, kun je de FPS cheat - zie de eerdere paragraaf - gebruiken maar inmiddels ook de Origin FPS teller zoals beschreven in de vorige paragraaf.

​De Sims 3 heeft echter geen optie om in-game de FPS te limiteren (in tegenstelling tot De Sims 4). Je kunt een FPS limiter gebruiken, al ben ik zelf niet bekend met dit soort programma's, zoals in dit topic beschreven: Voorkom dat je PC overhit raakt met deze tips. Grafische kaarten hebben vaak ook de mogelijkheid de FPS te limiteren via de configuratie van de videokaart. Ik ben alleen bekend met NVIDIA en weet dus niet hoe dit moet met AMD kaarten en Intel Chips.

NVIDIA Grafische kaart

t84b4y6be6ey.jpg
  • Rechts klik met de muis op het bureaublad voor NVIDIA Configuratiescherm.
  • Selecteer de taak 3D-instellingen beheren in het linker venster.
  • Selecteer in het rechter venster het tabblad Programma-instellingen.
  • Kies bij punt 1 het aan te passen programma. Als het er niet tussen staat, voeg je de toepassing Sims 3 in de installatie map toe (in Game\Bin). Volgens dit bericht moet je bij De Sims 3 versie 1.67 en lager ts3w.exe (met w) toevoegen bij punt 1 en bij De Sims 3 versie 1.69 ts3.exe (zonder w) toevoegen.
  • Scroll naar beneden voor de optie Verticale synchronisatie. Ik heb Adaptief ingesteld. Een tip die ik ooit ergens gelezen heb al kan ik het bijbehorende topic niet meer vinden.
  • Als je, na het toevoegen van de .exe, twijfelt of het goed is ingesteld kun je spelen met de FPS cheat of Origin FPS teller ingeschakeld om te controleren hoe hoog de FPS is tijdens het spelen. Bij mij komt de FPS nooit boven 60 uit en ik heb vloeiend beeld.


Avatar instellen

Oude De Sims 3 forum
Het is mogelijk om op het oude De Sims 3 forum een bestaande avatar bij je profiel te gebruiken of een eigen avatar in te stellen.Of je nu een standaard avatar of een eigen avatar gebruikt, avatars worden ingesteld via Mijn Pagina.

ss376ydabh4a.jpg
  • Ga naar Mijn Pagina en klik rechts bovenaan de huidige avatar op het potloodje Avatar bewerken.
  • Klik bij Je avatar kiezen rechts bovenaan op het pijltje. Hier selecteer je Standaard avatars of Avatars die geüpload zijn.
  • Als er geen avatars zijn geüpload, dan kan je eerst een Sim of dier uploaden vanuit je spel.
  • Selecteer de avatar van je keuze en klik op de knop Bijwerken onderaan de pagina.
  • Tip: Het is mogelijk om de avatar die je geüpload hebt een eigen afbeelding als achtergrond te geven. Of om er een totaal andere avatar van te maken. Dit kan via het gratis programma De Sims 3 Upload Image Changer.

h99mubvixrix.jpg
7lt447ajyqip.jpg


Dit De Sims forum
Dit stel je in bij de voorkeuren van je profiel zoals ik beschreven heb in de Forum Handleiding vanaf de paragraaf Wijzig mijn afbeelding.


Creëer een Wereld-tool (CAW) technische ondersteuning


CAW op een Mac?
CAW is alleen beschikbaar voor Windows. Het schijnt wel mogelijk om via Bootcamp en Windows, CAW toch te installeren op een Mac. Hier is een topic van BluebellFlora waarin ze uitlegt hoe Bootcamp werkt: How to install Windows using Boot Camp.
Post edited by Deborah on

Reacties

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    augustus 2020 aangepast
    Onderwerp van dit bericht: De Sims 3 Technische ondersteuning
    De Sims 3 Back-ups maken en terugzetten, De Sims 3 opstarten, Volgorde van uitkomen en opstarten, Versie 1.67 vs versie 1.69, De Sims 3 direct opstarten vs opstarten via de Launcher, Een snelkoppeling maken en verwijderen, De Sims 3 gebruikersmap resetten, Administratorrechten instellen, Gameversie achterhalen, Handmatig updaten

    byny7bagx5w8.jpgDe Sims 3 Technische ondersteuning


    De Sims 3 Back-ups maken en terugzetten

    Het is altijd handig om een back-up te maken van je opgeslagen spelgegevens. Bijvoorbeeld voordat je een nieuw uitbreidingspakket of accessoirespakket gaat installeren, voor het uitvoeren van een spelupdate of direct na het (her)installeren van De Sims 3. Ook in het geval je spel corrupt raakt of als je problemen krijgt met het opslaan (zoals foutcode 12) is het een goede voorzorgsmaatregel een back-up paraat te hebben. Als je de back-up terugzet ben je misschien wel wat van je voortgang kwijt maar lang niet zoveel dan als je helemaal overnieuw moet beginnen.

    Opmerkingen en tips:
    • Het is handig een map aan te maken waar je de back-up(s) in kunt bewaren. Open de Windows Verkenner met [Windows logo] + [E]. Blader naar de map of het medium waar je de back-up wilt bewaren en klik met de rechtermuisknop in een lege ruimte voor de optie Nieuw om een Map te maken. Klik erop met de rechtermuisknop om de naam eventueel (nogmaals) te wijzigen. Op dezelfde wijze kun je in deze (hoofd) map ook nog submappen maken om alles in te organiseren.
    • Het rechtermuisknop menu wordt onder meer gebruikt om nieuwe mappen te maken, namen te wijzigen, bestanden/mappen te verplaatsen, kopiëren en te verwijderen.
    • Ik bewaar mijn back-ups nooit in dezelfde mappen als waar de mappen staan waar ik een back-up van heb gemaakt.
    • Het bureaublad is wat mij betreft geen goede plaats om een back-up te bewaren. Ik gebruik het bureaublad alleen om tijdelijke bestanden/mappen te parkeren. Bovendien, een opgeruimd bureaublad werkt prettiger.
    • Back-ups kun je bewaren in speciaal aangemaakte mappen (zie de eerste tip), een aparte partitie op de computer, een externe harde schijf, een cd of dvd of USB stick. Je kunt ook een externe uploadsite gebruiken, bijvoorbeeld: Box, Dropbox, OneDrive of Google Drive. Deze externe uploadsites hebben doorgaans een gratis variant, een beperkte hoeveelheid ruimte die je gratis als opslag kunt gebruiken. Tegen betaling kun je zo'n account uitbreiden zodat je meer opslagruimte krijgt.
    • Ik bewaar mijn back-ups op meerdere opslaglocaties: op USB's, een partitie op mijn computer en uploadsites. Volgens mij heb ik zelfs ergens nog een cd liggen met back-ups.
    • Het principe van back-ups maken en terugzetten is hetzelfde. Dus als je begrijpt hoe je een back-up maakt en terugzet van de hele De Sims 3 map begrijp je ook hoe je back-ups kunt maken en terugzetten van andere mappen en bestanden.
    • Zie ook User Files Explained om meer te weten te komen over de mappen en bestanden zodat je voor jezelf beter kunt bepalen waar je een back-up van wilt maken.

    Back-up maken
    De mappen om een back-up van te maken staan in deze map, dit is niet de installatie map:

    C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\
    Als je De Sims 3 hebt (her)geïnstalleerd is deze 'De Sims 3' map nog niet aangemaakt. Start dan de Launcher, of het spel, en deze map wordt vanzelf aangemaakt. Hierna kun je de Launcher desgewenst weer sluiten.
    • Open de Windows Verkenner met [Windows logo] + [E] en blader naar de map of het bestand waar je een back-up van wilt.
    • Selecteer de map of het bestand met de linkermuisknop.
    • Klik erop met de rechtermuisknop om te Kopiëren. Als je meerdere bestanden wilt kopiëren dan kun je deze één voor één selecteren met de linkermuisknop terwijl je [CTRL] ingedrukt houdt. Bij Windows 7 kun je ook in de menubalk klikken op Organiseren voor Alles selecteren (stel deze menubalk in via het tabblad Weergave van de Mapopties onder Extra).
    • Blader naar de plek waar je de back-up wilt bewaren.
    • Klik met de rechtermuisknop in een lege ruimte, zorg dat je hierbij niet selecteert, en kies Plakken.

    Back-up terugzetten
    • Open de Windows Verkenner met [Windows logo] + [E] en blader naar de back-up map die je wilt terugzetten.
    • Selecteer de map met de linkermuisknop.
    • Klik erop met de rechtermuisknop en selecteer Kopiëren of Knippen.
    • Blader naar de map op je computer waar je de back-up terug wilt terug plaatsen. Zet de back-up terug in de map waar je de back-up van gemaakt hebt.
    • Klik met de rechtermuisknop in een lege ruimte, zorg dat je hierbij niet selecteert, en kies Plakken.
    • Mocht je de naam van een EA map hebben gewijzigd herstel deze dan weer in de originele naam via het rechtermuisknop menu.
    • De inhoud van de originele map wordt dan vervangen met de inhoud van de back-up. Als je dat niet wilt, stel de inhoud van de originele map dan eerst veilig door deze inhoud te verplaatsen naar een andere (eventueel externe) opslagmedium.
    • Als je je eigen creatie(s), oftewel de 'Exports', wilt terugzetten doe dit dan in de map 'Downloads' zodat je de creatie kunt installeren.

    De Sims 3 opstarten

    ​Je start het spel met de dvd en Launcher of directe toepassing van de laatst uitgekomen uitbreiding of accessoirespakket welke ook geïnstalleerd is. Dit hoeft dus niet de uitbreiding te zijn die je als laatste gekocht hebt. Heb je bijvoorbeeld het basisspel, Ambities en Na Middernacht geïnstalleerd, dan start je het spel met Na Middernacht. Als je dan met Na Middernacht opstart, zijn al de geïnstalleerde uitbreidingen en accessoires actief in het spel. Ik heb me laten vertellen dat het spel ook altijd opgestart kan worden met het basisspel ongeacht welke uitbreiding of accessoires als laatste is geïnstalleerd. In de volgende paragraaf staat de volgorde van uitkomen en opstarten.

    Als je speelt via Origin: als gevolg van een update zijn De Sims 3 en uitbreidingen/accessoires inmiddels gebundeld onder één gametegel.


    Volgorde van uitkomen en opstarten

    SP: Stuff Pack oftewel Accessoirepakket. EP: Expansion Pack oftewel Uitbreidingspakket. De vetgedrukte namen zijn de namen van de directe toepassingen en die informatie heb je nodig als je De Sims 3 met de directe toepassing wilt starten, in plaats van via de Launcher, zoals beschreven in de bijbehorende paragraaf verderop.
    • TS3 en TS3W = De Sims 3
    • TS3EP01 = De Sims 3 Wereldavonturen (EP1)
    • TS3SP01 = De Sims 3 Luxe accessoires (SP1)
    • TS3EP02 = De Sims 3 Ambities (EP2)
    • TS3SP02 = De Sims 3 Supersnelle Accessoires (SP2)
    • TS3EP03 = De Sims 3 Na Middernacht (EP3)
    • TS3SP03 = De Sims 3 Buitenleven Accessoires (SP3)
    • TS3EP04 = Levensweg De Sims 3 Levensweg (EP4)
    • TS3SP04 = De Sims 3 Buurtleven Accessoires (SP4)
    • TS3EP05 = De Sims 3 Beestenbende (EP5)
    • TS3SP05 = De Sims 3 Slaap-en Badkamer Accessoires (SP5)
    • TS3EP06 = De Sims 3 Showtime (EP6)
    • TS3SP06 = De Sims 3 Katy Perry Pakt uit (SP6)
    • TS3SP07 = De Sims 3 Diesel Accessoires (SP7)
    • TS3EP07 = De Sims 3 Bovennatuurlijk (EP7)
    • TS3EP08 = De Sims 3 Jaargetijden (EP8)
    • TS3SP08= De Sims 3 70′s, 80′s en 90′s Accessoires (SP8)
    • TS3EP09 = De Sims 3 Studententijd (EP9)
    • TS3EP10 = De Sims 3 Exotisch Eiland (EP10)
    • TS3SP09 = De Sims 3 Film accessoires (SP9)
    • TS3EP11 = De Sims 3 Vooruit in de Tijd (EP11)


    Versie 1.67 vs versie 1.69

    De laatste De Sims 3 update die je handmatig kunt uitvoeren is de update naar versie 1.67. ​Technisch gezien is update naar versie 1.69 de laatste patch voor De Sims 3. Deze versie kan alleen via Origin worden uitgevoerd en dus niet handmatig. Ik ben geen fan van versie 1.69 maar er zullen vast spelers zijn die daar anders over denken. Hieronder staan wat punten om te overwegen in je beslissing om wel of niet te updaten naar versie 1.69.
    • Als je uitbreidingen en accessoirespakketten als download via Origin hebt, moet je updaten naar versie 1.69.
    • Het is alleen mogelijk om op versie 1.67 te blijven als je alles op dvd hebt. Volgens mij moet je van het basisspel een dvd van voor 2012 hebben om op versie 1.67 te kunnen blijven (degene met allemaal diamanten op de dvd hoes). De nieuwere dvd versies dwingen je om op te daten tot versie 1.69.
    • Store updates (patches voor je store downloads) worden niet langer automatisch gedownload via de Launcher voor versie 1.67. Zie dit bericht voor meer informatie en een oplossing.
    • ​Bij versie 1.69 krijg je de De Sims 3 Uitbreidingspakket- en Accessoirespakketmanager.​ Echter, er is ook een mod mocht je liever op versie 1.67 willen blijven: Sim Game Selector.
    • Er zijn twee versies voor de Creëer een Wereld-tool: een versie die compatibel is met De Sims 3 versie 1.67 en een versie compatibel met De Sims 3 versie 1.69.
    • Wanneer je versie 1.69 hebt, kun je niet meer opstarten via de directe toepassing (zie de bijbehorende paragraaf).
    • Als je update naar versie 1.69 draaien zowel de Launcher als Origin op de achtergrond tijdens het spelen die kostbare PC resources verspillen.
    • De enige manier om terug te gaan van versie 1.69 naar versie 1.67 is door het verwijderen van De Sims 3 (en aanvullende pakketten) en alles opnieuw te installeren. Hierbij update je handmatig naar versie 1.67 (zie de bijbehorende paragraaf) en vink je automatisch updaten in de Launcher voor de zekerheid uit. Ook kun je voor de zekerheid automatische spelupdates in Origin uitschakelen via de Applicatieinstellingen.

    Tip: Ik speel met de fysieke (dvd) versie van De Sims 3 (en heb versie 1.67) maar bij mij staat De Sims 3 wel in Origin. Om te voorkomen dat ik per ongeluk de beschikbare update (naar versie 1.69) activeer heb ik de gametegel van De Sims 3 ingesteld op verborgen. Klik met de rechtermuisknop op de gametegel om spellen te verbergen of weer te geven. Via het filter kun je instellen dat alleen geïnstalleerde games getoond worden. Als je een game toch weer wilt weergeven, filter je op verborgen games en rechtsklik je op de gametegel om de game weer te geven.


    De Sims 3 direct opstarten vs opstarten via de Launcher

    Het spel kan gestart worden via de Launcher en de directe toepassing. Veel spelers geven er de voorkeur aan het spel te starten via de directe toepassing omdat de Launcher nogal problematisch en buggy kan zijn en omdat het eigenlijk helemaal niet nodig is de Launcher op de achtergrond te hebben draaien terwijl je De Sims 3 aan het spelen bent, dat vraagt alleen maar onnodig PC resources. Ik gebruik de Launcher alleen om mijn store downloads te installeren en updaten doe ik handmatig (zie de bijbehorende paragraaf). Opstarten doe ik altijd met de directe toepassing.

    ​​Opstarten via de directe toepassing is alleen mogelijk tot en met versie 1.67. Zie de paragraaf "Versie 1.67 vs versie 1.69" voor belangrijke informatie. ​Als je de Origin update naar De Sims 3 versie 1.69 hebt uitgevoerd, kun je niet meer opstarten via de directe toepassing. De enige manier om terug te gaan van versie 1.69 naar versie 1.67 is door het verwijderen van De Sims 3 (en aanvullende pakketten) en alles opnieuw te installeren. Hierbij update je handmatig naar versie 1.69 (zie de bijbehorende paragraaf) en vink je automatisch updaten in de Launcher voor de zekerheid uit evenals automatische spelupdates in Origin via de Applicatieinstellingen.

    Algemeen
    De Sims 3 en eventuele aanvullende pakketten worden standaard op onderstaande locaties geïnstalleerd. Al zullen veel spelers De Sims 3 niet op de standaard locatie hebben geïnstalleerd maar elders op de computer. Zo staan bijvoorbeeld bij mij al mijn spellen op de D schijf in \Games\Naam game\...
    • Windows 32-bit versies: C:\Program Files\Electronic Arts\
    • Windows 64-bit versies: C:\Program Files(x86)\Electronic Arts\
    • Digitale download, als het goed is, deze map: C:\Program Files\Origin Files

    Direct opstarten of via de Launcher
    • Blader naar de installatie map. ​
    • Open de map van het basisspel of het pakket waarmee je moet opstarten. Je start het spel altijd met de laatst uitgekomen uitbreiding of accessoirespakket die je ook geïnstalleerd hebt. Zie hiervoor de eerdere paragraaf 'Volgorde van uitkomen en opstarten'. ​Ik heb me laten vertellen dat De Sims 3 ook opgestart kan worden met de directe toepassing van het basisspel ongeacht de geïnstalleerde pakketten.
    • Blader naar de Game\Bin map, bijvoorbeeld: C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin of ...\De Sims 3 Wereldavonturen\Game\Bin.
    1. Opstarten met Directe toepassing: zie de eerdere paragraaf 'Volgorde van uitkomen en opstarten' voor de naam van de toepassing waarmee je opstart. Maak hiervan een snelkoppeling, zoals beschreven bij de betreffend paragraaf, en plaats de snelkoppeling in een voor jou handige map (niet in de installatie map).
    2. Opstarten met Launcher: de Launcher heet in iedere Game\bin map hetzelfde: Sims3Launcher. Bij een standaard installatie wordt een snelkoppeling van de Launcher gemaakt in het Startmenu en op het Bureaublad. Hiermee kun je opstarten. Je kunt ook altijd zelf een snelkoppeling maken (zie de betreffende paragraaf). Tot Levensweg waren er twee Launchers. De tweede Launcher heet: S3Launcher. Er zijn twee Launchers omdat de Sims3Launcher de game opstart en daarbij de nieuwste updates uitvoert. Wanneer je de S3Launcher of de TS3 Launcher selecteert, slaat het spel deze stappen over en wordt het spel opgestart. Deze Launchers worden vaak gebruikt wanneer spelers een probleem ervaren met de Sims3Launcher of updates die daarmee te maken hebben. Vanaf versie 1.21 van het basisspel is er nog een Launcher bijgekomen, alleen in de map van het basisspel: Sims3LauncherW. Geen idee wat die doet.


    Een snelkoppeling maken en verwijderen

    Standaard maakt De Sims 3 (en aanvullende pakketten) tijdens het installeren een snelkoppeling van de Launcher op het Bureaublad en in het Startmenu. Je kunt ook zelf altijd een snelkoppeling maken bijvoorbeeld omdat je met de directe toepassing wilt opstarten in plaats van via de Launcher. Een snelkoppeling is een kopie van het originele bestand en is te onderscheiden door de pijl die op het pictogram wordt weergegeven. Snelkoppelingen kunnen veilig verwijdert worden zonder dat het originele bestand, waar de snelkoppeling van is gemaakt, verwijdert wordt.

    8ff1t4sddczn.jpgnvch2cvtt94h.jpg
    • Open de map waar het bestand staat waar je een snelkoppeling van wilt maken. Deze bestanden kunnen toepassingen zijn waarmee je programma's, zoals spellen, start maar bijvoorbeeld ook office bestanden of complete mappen. Weet wel dat als je alleen een snelkoppeling van de map maakt, de bestanden in deze map de originele bestanden zijn en dus geen snelkoppelingen, tenzij je ook van de bestanden in de map een snelkoppeling maakt.
    • Klik met de rechtermuisknop op het bestand en selecteer Snelkoppeling maken.
    • De snelkoppeling wordt meestal geplaatst in dezelfde map als waar het originele bestand staat. Bij systeem mappen krijg je een melding dat er geen snelkoppeling gemaakt kan worden en word je gevraagd of je de snelkoppeling op het Bureaublad wilt plaatsen.
    • Verplaats de snelkoppeling. Het hele punt van snelkoppelingen is dat je snel bij een bepaald bestand of map kunt komen en niet door allerlei mappen of schijven moet bladeren. Plaats de snelkoppeling op een toegankelijke, snel te bereiken, locatie zoals bijvoorbeeld het Bureaublad, het Startmenu, een aparte map of partitie of in Mijn Documenten. Het is maar net wat je prettig en makkelijk vindt. Selecteer de snelkoppeling, klik met de rechtermuisknop om te Knippen, ga naar de gewenste opslaglocatie en klik met de rechtermuisknop in een lege ruimte om te Plakken.
    • Door met de rechtermuisknop te klikken op de snelkoppeling kun je de Naam wijzigen. Iets wat ik zelf altijd doe. Snelkoppeling kun je sowieso uit de naam verwijderen want snelkoppelingen zijn te herkennen aan het pijltje (en zodoende niet te verwarren met het originele bestand of map). Geef het een duidelijk, niet te lange, naam zodat je aan de naam makkelijk kunt zien van welk bestand of map de snelkoppeling is
    • Je kunt ook altijd met de rechtermuisknop op de snelkoppeling klikken voor de optie Bestandslocatie openen. Dan wordt de map van het originele bestand geopend.
    • Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling die je wilt verwijderen en klik op Verwijderen of [DEL] op het toetsenbord. Alleen de snelkoppeling wordt dan verwijderd, het originele bestand of map blijft bestaan.

    yi6wds4ywzm2.jpg


    De Sims 3 gebruikersmap resetten

    Soms wil je deze map resetten om bijvoorbeeld uit te testen of er misschien is in die map staat wat voor spelproblemen zorgt.
    • Hernoem De Sims 3 map in C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\. Je kunt de map ook tijdelijk verplaatsen naar het Bureaublad.
    • Klik met de rechtermuisknop op deze map voor de optie Naam wijzigen en verander de naam in De Sims 3_oud.
    • Start het spel en er wordt een nieuwe De Sims 3 map aangemaakt in Mijn Documenten.
    • Speel een tijdje op deze manier: in Creëer een Sim (CAS), met een familie, tijdens Stad bewerken, in het buitenland (Wereldavonturen), etc. om jezelf ervan te verzekeren dat het probleem is opgelost.
    • Bestanden en mappen uit de oude map kun je beetje bij beetje terugzetten. Speel tussendoor steeds om jezelf ervan te verzekeren dat de problemen weg blijven.
    • Gooi De Sims 3_oud NIET zomaar weg. Er kunnen bestanden in staan die je liever wilt bewaren zoals opgeslagen spellen.


    Administratorrechten instellen

    vj43i8m2z9rp.jpg
    • Deze instructies zijn voor Windows Vista, 7, 8 en 10. Het maakt niet uit of je rechten instelt bij de directe toepassing van een programma of een snelkoppeling van dat programma aangezien een snelkoppeling een identieke kopie is van de directe toepassing. Met andere woorden: iedere instelling die je instelt bij de snelkoppeling wordt automatisch toegepast bij de directe toepassing en vice versa.
    • Klik met de rechtermuisknop op de toepassing, die je administrator rechten wilt geven, en selecteer de Eigenschappen.
    • Ga naar het tabblad Compatibiliteit.
    • Vink onderaan dit venster de optie aan Dit programma als administrator uitvoeren.
    • Klik achtereenvolgens op Toepassen en op OK.


    Gameversie achterhalen

    Er zijn twee makkelijke manieren waarop je kunt zien welke game versie je hebt.
    • Beweeg met de muis over het eerste ronde icoontje (dat van het basisspel) links onderaan het scherm van de Launcher. Het gaat om de eerste drie cijfers.

    1d8oaj7qcxi9.jpg
    • De versie kun je ook aflezen in deze bestanden: skuversion.txt of default.ini. Beide bestanden kunnen geopend worden met het kladblok. De gameversie staat in deze bestanden achter GameVersion = (skuversion) of [Version] (default.ini). Iedere uitbreiding en accessoirespakket heeft deze bestanden dus als je de versie van bijvoorbeeld Wereldavonturen wilt weten, ga je naar de Installatiemap\Game\Bin map van Wereldavonturen.
    Bestandslocatie ​Windows (32-bit)
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin\skuversion.txt of default.ini
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 <naam uitbreiding of accessoirespakket>\Game\Bin\skuversion.txt of default.ini
    Bestandslocatie Windows (64-bit)
    C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin\skuversion.txt of default.ini
    C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\De Sims 3 <naam uitbreiding of accessoirespakket>\Game\Bin\skuversion.txt of default.in

    0wedijcn08dk.jpg
    0lyssa1urkjh.jpg


    Handmatig updaten

    ​EA is sinds patch 1.22 overgestapt naar een nieuw updatesysteem. Bij dit systeem is één patch nodig die alle updates voor het gehele spel bevatten, dus het basisspel en al de uitbreidingen- en accessoires pakketten. Zo hoef je uitbreidingen niet meer apart bij te werken. Updates worden toegepast op het basisspel. Dit zou problemen met de compatibiliteit van geïnstalleerde uitbreidingen met het basisspel moeten voorkomen.

    Patch 1.67 of patch 1.69
    Patch 1.69 is de laatste update maar deze kun je niet handmatig uitvoeren. Dit is een update via Origin waarbij je het Uitbreidingspakket- en Accessoirespakketmanager krijgt. Als je deze update laat uitvoeren, moeten zowel de Launcher als Origin draaien op de achtergrond wanneer je speelt. Bij update 1.69 is het niet meer mogelijk om met de directe toepassing (zie de bijbehorende paragraaf) op te starten. De laatste handmatige update die je kunt uitvoeren is patch 1.67 (tenminste zolang je een dvd van het basisspel hebt van voor 2012). Dan krijg je de pakketmanager niet maar je kunt dan nog steeds opstarten via de directe toepassing. Er is een mod, mocht je liever op versie 1.67 blijven, die ook werkt als een pakketmanager: Sim Game Selector. Voor CAW liefhebbbers, er zijn twee CAW versies: één compatibel met patch 1.67 en één compatibel met patch 1.69. Zie desgewenst ook de paragraaf 'Versie 1.67 vs versie 1.69'.

    Handmatig updaten
    • Voor het installeren van een nieuwe patch of uitbreiding kun je het beste eerst een back-up maken zoals beschreven in de bijbehorende paragraaf.
    • ​Zie de paragraaf 'Gameversie achterhalen' om te achterhalen welke gameversie je nu hebt.
    • Bij handmatig updaten is patch 1.67 de laatste versie (tenminste zolang je een dvd van het basisspel hebt van voor 2012). Bewaar deze patch, bijvoorbeeld op je computer en/of een USB. Je weet nooit wanneer EA Games deze versie van hun server afhaalt zodat de patch niet meer beschikbaar is voor spelers. Dan zit je vast aan patch 1.69.
    • Drie links waar je patch 1.67 kunt downloaden. Het is veilig deze patch te gebruiken, deze patch staat op de server van EA Games. Cumulatieve of super patch wil zeggen dat alle aanpassingen (updates) die in voorgaande patches zaten ook in deze patch zitten. Kies er één:
    1. EA Answer ​[FAQ] Current Patch. De genoemde Super Patch (All Regions) is versie 1.67.
    2. Official EA Download link TS3 Cumulative Manual update. De Cumulative Base Game 1.67.2 Super Patcher for The Sims 3 moet je hebben.
    3. Fansite Pinguïntech. Bij de paragraaf Cumulatieve patches vind je patch 1.67. ​
    • Wanneer je handmatig wilt updaten vanwege een De Sims 3 (her)installatie, update dan eerst het basisspel voordat je uitbreidingen en accessoires installeert. Na installeren van het basisspel, voer je de update handmatig uit (niet de Launcher starten). Vervolgens installeer je de rest van je pakketten.
    1. Als je de Launcher start, wil de Launcher automatisch updaten en de Launcher update naar versie 1.69.
    2. Vink het automatisch updaten in de Launcher uit als je wilt spelen met versie 1.67. Doe dit nadat alles is geïnstalleerd en geüpdate tot versie 1.67. Weiger de update als de Launcher wilt updaten na het starten van de Launcher en vink het automatisch updaten uit.
    3. Het installatie proces wil de EA downloadmanager installeren. Niet nodig. Dit is de voorloper van Origin. Download Origin desgewenst zelf.
    Post edited by SimLibby on
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    september 2020 aangepast
    Onderwerp van dit bericht: De Sims 3 Technische ondersteuning
    Downloaden voor De Sims 3, Tijdelijke bestanden verwijderen, CurrentGame.sims3 verwijderen, Freezes en lag, Foutcode 12, Beeldinstellingen aanpassen, Videokaart wordt niet herkend, Serienummer werkt niet of kwijt en achterhalen op computer, Fix bij niet werkend Premium Materiaal, Shopmodus uitzetten en laden afbeeldingen (FeaturedItems) voorkomen, Laad je spel supersnel via werelden die helpen met testen/bouwen/CAS, Store wereld niet in spel na installeren, De Sims 3 Installeren of verwijderen, Overstappen op digitale versie (registreren in Origin)

    8bju9xxud1bd.jpgDe Sims 3 Technische ondersteuning


    Downloaden voor De Sims 3

    Zie de handleiding: Downloaden voor de sims 3: sims3packs, packages en sim bestanden.


    Tijdelijke bestanden verwijderen

    Er zijn tijdelijke bestanden die het spel bewaart zodat het laden van bepaalde informatie sneller gaat. Als deze bestanden foute of corrupt geraakte informatie hebben kan het gebeuren dat het spel niet laadt. Deze bestanden kunnen veilig verwijdert worden want het spel maakt deze bestanden opnieuw aan iedere keer als je het spel start. Je kunt deze tijdelijke bestanden regelmatig verwijderen om je game fris te houden: bijvoorbeeld nadat je downloads hebt verwijderd, wanneer je een foutcode hebt gehad tijdens het opslaan of als je een corrupte opgeslagen spel hebt (gehad). Sluit het spel om de onderstaande genoemde tijdelijke bestanden te kunnen verwijderen.

    Cache bestanden verwijderen
    Bestandslocatie: C:\Users\Gebruikersnaam\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3
    • CASPartCache.package
    • compositorCache.package
    • scriptCache.package
    • simCompositorCache.package
    • socialCache.package (bestand is er bijgekomen vanaf patch 1.32)
    • Version.tag

    Wanneer je gebruik maakt van Prestaties en SimPort (Showtime) moet je de volgende bestanden niet verwijderen als je je voortgang wilt behouden: ChallengeData.package (prestaties) en PassportData.package (SimPort). Deze bestanden staan in een aparte map in: C:\Mijn documenten\Electronic Arts\De Sims 3\Downloads.

    Thumbnails verwijderen
    Bestandslocatie: C:\Users\Gebruikersnaam\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\​Thumbnails
    • CASThumbnails.package
    • ObjectThumbnails.package
    • DownloadsThumbnails.package

    WorldCaches verwijderen: Windows, doe dit niet op een Mac
    ​Bestandslocatie: C:\Users\Gebruikersnaam\Mijn Documenten\Electronic Arts\​De Sims 3\​WorldCaches

    ​Niet iedereen heeft een map WorldCaches en soms is deze map leeg. Dat is niet erg. Dat betekent dat je geen Riverview, andere nieuwe werelden of de Creëer een Wereld-tool hebt geïnstalleerd. Ook als je een wereld van De Uitwisseling hebt geïnstalleerd, staat dat in deze map. Wanneer je die wereld verwijdert uit het spel, dan kun je de bijbehorende bestanden uit deze map ook verwijderen.

    ​Als je bijvoorbeeld Riverview hebt, verwijder je deze bestanden:
    Riverview_objects.package
    Riverview_sims.package


    CurrentGame.sims3 verwijderen
    Bestandslocatie: C:\Users\Gebruikersnaam\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\CurrentGame.sims3

    ​Wanneer je niet aan het spelen bent moet deze map leeg zijn. Het gebeurt nog wel eens dat er bestanden in deze map staan wanneer het spel door een foutmelding of zomaar ineens afsluit, of wanneer het spel niet op de juiste manier is afgesloten (bijvoorbeeld via taakbeheer omdat het spel bleef hangen). Verzeker jezelf ervan dat deze mag leeg nadat het spel door eerder genoemde situaties is afgesloten en voordat je eventueel weer opnieuw je spel start.


    Freezes en lag

    Lags: beelden die langzamer dan normaal gesproken laden of wanneer bepaalde acties langer duren om te voltooien in simstijd.
    Freezes: wanneer Sims bevroren zijn bij bepaalde acties terwijl de achtergrond gewoon doorloopt, of het geluid speelt door.

    Potentiële oplossingen
    • Lag kan veroorzaakt worden wanneer je teveel .package Custom Content (CC) hebt geïnstalleerd. Verwijder eens wat.
    • Lag kan veroorzaakt worden wanneer de CC niet compatibel is met de huidige gameversie, als CC kapot is of als je De Sims 2 Content hebt geïnstalleerd.
    • Lag kan veroorzaakt worden door grote opgeslagen bestanden waarin ook herinneringen (vanaf patch 1.22) in het plakboek zijn opgeslagen. Schakel ongewenste, of al de, herinneringen uit via de Spelopties.
    • Lag kan veroorzaakt worden als je de cheat 'MoveObjects on' gebruikt en vergeten bent uit te zetten. Zet deze cheat uit tijdens het spelen.
    • Test of de problemen liggen aan geïnstalleerde CC en/of mods door de gebruikersmap te resetten - zie de bijbehorende paragraaf - en zo een tijdje te spelen. Als de problemen dan uitblijven, heb je mogelijk iets geïnstalleerd wat de problemen heeft veroorzaakt.
    • Test op een ander huishouden door tijdens het spelen te wisselen van actief huishouden om vast te stellen of het één huishouden betreft of dat het de stad beïnvloedt.
    • Lees onderstaande tips, ook al gaat het over Wereldavonturen. Wellicht helpen (sommige) oplossingen ook als je niet op vakantie bent.
    • Start op met de directe toepassing zoals beschreven bij de betreffende paragraaf in dit topic. Dit kan echter niet als je via Origin hebt geüpdate naar versie 1.69. Zie de paragraaf 'Versie 1.67 vs versie 1.69'.
    • Stel je beeldinstellingen lager in. Zie de bijbehorende paragraaf.
    • Reset Sims of reset al de Sims in de stad met een cheat. Open het cheatvenster met [CTRL] + [SHIFT] + [C] en typ de cheat in.
    1. resetsim <voornaam en achternaam Sim>. Zonder haakjes invoeren. De Sim wordt dan in neutrale staat thuis of het basiskamp (bij Wereldavonturen) afgeleverd.
    2. resetsim *. Reset al de Sims in de buurt, dus ook Sims waarmee je niet aan het spelen bent. ​
    KNUFFELPRINS schreef: »
    Een simpele oplossing voor China is het bevrijden van Sims die vastzitten in de hete bron. Dit komt door een slechte routing waardoor Sims niet meer verder kunnen of continu de zelfde handeling uitvoeren. Je kijkt dan of er Sims zijn bij de bronnen en gaat die dan resetten. In bijna alle gevallen is het spel dan weer speelbaar.

    Voor de duidelijkheid even de procedure volledig.
    - Open het cheatvenster met control + shift + c
    - Typ in: testingcheatsenabled true
    - Open het cheatvenster met control + shift + c
    - Typ in: resetsim Voornaam Achternaam
    als je dit goed hebt gedaan verdwijnt ook onmiddellijk de vastzittende Sim. Zo niet dan heb je waarschijnlijk de naam niet goed gespeld of de hoofdletter vergeten! Dit doe je vervolgens bij iedere sim die je ziet bij de bronnen en dan moet het spel normaal gesproken weer vloeiend werken. Succes
    00soof00 schreef: »
    Ik heb misschien wel een paar tips, want bij mij liep hij eerst ook vast toen ik met mijn gezin (man en vrouw, de peuter bleef thuis bij een oppas ofzo) op vakantie was in China. De man moest vanaf het balkon een foto maken en toen kon hij niks meer, niet meer bewegen en zo. Toen ben ik naar huis gegaan en toen was mijn kind weg maar ik heb wel een paar tips:

    - Ga een tijdje niet op vakantie naar China, ik ben daarna zo'n 2/3 maanden (mensen tijd) niet naar China geweest, en wel naar Egypte en Frankrijk, en nu heb ik er niet veel last meer van.
    - Als je de tijd wilt versnellen, moet je niet ineens van 0 of 1 naar 3 springen, maar gewoon langzaam 'opbouwen': 0,1,2,3,4, en ook afbouwen: 4,3,2,1,0.
    - Al ik wil 'doorspoelen' zet ik hem altijd in 2, dan loopt hij minder snel vast.
    - In de nacht als hij vanzelf op 3 springt, zet ik hem altijd in 2, en dan ga ik gewoon uitzoomen en rondkijken of ik leuke dingen zie (zaadjes, metalen, vissen, insecten enz.) zo lijkt de nacht toch niet zo lang te duren.

    Ik hoop dat jullie er iets aan hebben


    Foutcode 12

    ​Spelers hebben al jaren last van foutcode 12 tijdens het opslaan. Met als gevolg dat het spel niet kan worden opgeslagen en spelers hun voortgang kwijt zijn. Helaas zijn er geen definitieve oplossingen voor dit probleem. De aangereikte oplossingen bieden dan ook geen garantie dat het iets oplost. Het kan ook wel iets oplossen, het is een beetje op hoop van zegen. Herinstalleren biedt bij deze foutcode geen blijvende oplossing. Simmers (ik ook) hebben dit al vaker tevergeefs geprobeerd.

    Tips
    • Maak regelmatig back-ups. Zie de bijbehorende paragraaf.
    • Verwijder regelmatig de tijdelijke bestanden zoals bij de betreffende paragraaf beschreven.
    • Zorg dat de map CurrentGame.sims3 leeg is voordat je gaat spelen. Zie de bijbehorende paragraaf.
    • Start het spel op met de directe toepassing in plaats van met de Launcher zoals beschreven in de bijbehorende paragraaf. Dit kan niet als je via Origin hebt geüpdate naar versie 1.69. Het opstarten via de Launcher houdt geen verband met foutcode 12, tenminste niet dat ik weet, maar er kunnen hierdoor wel andere problemen opgelost (en voorkomen) worden.

    Potentiële oplossingen
    1. Als je de foutcode 12 krijgt tijdens het opslaan, speel dan nog even door en probeer op een later moment nog eens op te slaan. Bij mij heeft dit minstens net zo vaak gewerkt als dat het niet gewerkt heeft.
    2. Pauzeer het spel en ga terug naar het Bureaublad via het [Windows logo] toets op het toetsenbord. Maak een back-up van de map Saves in C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3. Verwijder de inhoud van de Saves map in Mijn Documenten (je hebt een back-up). Ga terug naar het spel en sla op. Omdat je spel (hopelijk) nu goed is opgeslagen heb je het oude opgeslagen spel wat de foutcode gaf, wat in de back-up staat, niet meer nodig en dus kun je dit opgeslagen spel verwijderen. De rest van de goed werkende opgeslagen bestanden in de back-up kun je terugzetten.
    3. Gebruik tijdens het spelen de optie Opslaan als in plaats van Opslaan. Hernoem hierbij tijdens het opslaan je spel. Geef dit spel een andere naam dan enige van je vorige opgeslagen spellen. Nu wordt er een nieuw opgeslagen spel aangemaakt en kun je verder spelen zoals je dat normaal gesproken ook doet. Bij dit spel kun je desgewenst weer de optie Opslaan gebruiken. De optie Opslaan als gebruik je om je spel te hernoemen. Je kunt het spel ook twee keer opslaan, onder twee verschillende namen. De ene keer sla je op onder A, de volgende keer sla je op onder B, dan sla je weer op onder A, etc. (dit doe je om en om). Als je namelijk foutcode 12 krijgt tijdens het opslaan van bijvoorbeeld A, kan dit bestand beschadigd raken en dan heb je in ieder geval nog B (de letters uiteraard vervangen door je eigen gekozen naam).
    4. Omdat foutcode 12 meestal pas gebeurt na een paar uur spelen, kun je na een paar uur spelen (en opslaan) het spel ook afsluiten en opnieuw starten. Voordat je het spel opnieuw start maak je eerst een back-up van je spelgegevens en verwijder je de tijdelijke bestanden zoals bij de betreffende paragrafen beschreven.
    5. Pauzeer je spel en ga terug naar het Bureaublad. Blader naar de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\Saves. Als hier de naam van het bestand dat je wilt opslaan staat met .bad erachter, dan verwijder je dit bestand. Ga terug naar je spel, speel nog eventjes en probeer hierna weer op te slaan. Als het nog niet lukt, ga dan weer terug naar je Bureaublad en de eerder genoemde map Saves. Als het bestand wat je wilt opslaan er staat met .backup erachter, dan verplaats je dit bestand naar het Bureaublad. Ga terug naar je spel, speel weer eventjes en probeer hierna nogmaals op te slaan.
    6. ​Pauzeer je spel en ga terug naar het Bureaublad via de [Windows logo] toets. Blader naar de map C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\Saves. Zoek in deze map het bestand waar je problemen mee hebt. Staat hier een bestand met .bad of .backup erachter? Staat datzelfde bestand er ook zonder de extensies .bad of .backup erachter? Zoja, maak dan een kopie van het bestand zonder de extensies erachter op bijvoorbeeld het Bureaublad. Verwijder in de Saves map het bestand met .bad erachter. Wijzig vervolgens de naam van het bestand met .backup erachter door .backup te verwijderen uit de naam. Ga terug naar je spel om te zien of je weer kunt opslaan. Sla het bestand op en overschrijf het bestaande bestand, je hebt een kopie gemaakt. Als dit niet lukt kun je nog proberen het spel op te slaan onder een andere naam.
    7. Blader naar C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\De Sims 3. Kopieer de gehele De Sims 3 map naar bijvoorbeeld het Bureaublad zodat je een back-up hebt. Start het spel en laadt je opgeslagen spel. Pauzeer je spel en ga terug naar het Bureaublad via de [Windows logo] toets. Blader naar C:\Mijn Documenten\Electronic Arts\. Verwijder hier De Sims 3 map. Keer terug naar het spel en sla op. Het spel zal een nieuwe De Sims 3 map aanmaken. Voordat je de back-up eventueel verwijdert moet je nagaan of hier nog bestanden in staan die je wilt bewaren, zoals downloads, screens, saves, etc.
    8. Zoek uit of de foutcode komt door het gebruik van .packages en/of .sims3packs.
    9. Zorg dat je spel geüpdate is. Zie de paragraaf 'Gameversie achterhalen' om te zien of je de laatste versie hebt (dat is versie 1.67 of 1.69). Update zo nodig handmatig, zie de bijbehorende paragraaf.
    10. Pauzeer het spel voordat je kiest voor Opslaan of Opslaan Als in het optiemenu.
    11. Ik heb ooit een tip gelezen van iemand die deze foutcode kreeg, toen naar Stad bewerken ging (gewoon doorgaan, niet opslaan), iets veranderde en vervolgens het spel opsloeg. Bij mij bleef het spel hangen toen ik dit probeerde.
    12. Je kunt altijd een back-up terugzetten. Dan raak je wel voortgang kwijt maar niet zoveel als bij opnieuw beginnen.
    13. Als Windows automatisch herstelpunten maakt kun je kijken of je een vorige versie van je opgeslagen bestand kunt terugzetten, toen er nog geen problemen waren. Doe dit alleen als je begrijpt wat je doet.
    14. Als niet heeft gewerkt, kun je Google gebruiken om te zoeken naar oplossingen. Misschien dat je iets vindt wat niet in deze paragraaf staat.


    Beeldinstellingen aanpassen

    FPS - Frame rate Per Second
    FPS staat voor Frames Per Seconds, oftewel het aantal beelden per seconde. ​​​​Frame rate per second zegt hoe snel beeldwisselingen plaatsvinden. Via een FPS cheat maar inmiddels ook de Origin FPS teller kun je de FPS weergeven tijdens het spelen om te kijken of je misschien de spelinstellingen lager moet zetten om toch een vloeiend beeld te houden. Als je merkt dat Sims ineens een paar tellen blijven staan of dat het beeld bevriest of schokkerig is om even later weer normaal te worden, zet de FPS teller dan eens aan en observeer dit een tijdje voordat je eventueel beeldschermopties gaat aanpassen. Deze afbeelding toont hoe de FPS eruit ziet als de cheat wordt gebruikt. Zie de bijbehorende paragrafen om de cheat of de Origin FPS teller aan te zetten.

    mjazojkn25cu.jpg

    Is de FPS lager dan 8, dan moet je de instellingen lager zetten. Een goed vloeiend beeld heeft eigenlijk minimaal 15 nodig. De FPS moet ook weer niet te hoog zijn omdat daarmee de grafische kaart kan overhitten. De meeste games hebben een gemiddelde van 30-60. Als het spel teveel FPS gebruikt, waarbij een kans op overhitten toeneemt of misschien al het geval is, zie dan de paragraaf 'FPS limiteren'.

    Instellingen aanpassen
    • ​Open de Opties door op [...] te klikken (F5) vanuit het hoofdmenu, het spel of Stad bewerken.
    • Dan opent onderstaand venster. Het eerste tabblad is het Beeld en hier kan het één en ander aangepast worden. Gebruik desgewenst onderstaande gidsen.
    1. Grafische gids over hoe de instellingen de visuele kwaliteit van het spel beïnvloeden: The Sims 3 Graphics Performance Guide.
    2. Afbeeldingen gemaakt met verschillende instellingen met lage, medium of hoge details: The Sims 3 Graphics comparison.
    • Probeer wat andere instellingen. Sommige zullen niet meteen een andere FPS opleveren maar pas na het opnieuw opstarten van het spel.
    • Bij sommige aangepaste instellingen moet het spel herstart worden, dan krijg je ook een melding.
    • Ik stel het schermformaat altijd hetzelfde in als de schermresolutie van mijn computer.
    1. Windows 7: Configuratiescherm, Beeldschermresolutie aanpassen onder Vormgeving en persoonlijke instellingen, Resolutie. Bij de geavanceerde instellingen staat de vernieuwingsfrequentie/verversingssnelheid.
    2. Windows 10: Instellingen, Beeldscherm, Geavanceerde Beeldscherminstellingen. De vernieuwingsfrequentie staat bij de eigenschappen beeldschermadapter.

    z1228tslcqh7.jpg


    Videokaart wordt niet herkend

    Toen ik mijn nieuwe Windows 10 computer kreeg, met een vette videokaart, herkende De Sims 3 mijn videokaart ineens niet meer. Waarschijnlijk omdat mijn videokaart nieuwer is dan het spel. Ik vond toen een handig YouTube filmpje, door Jessamica92, waarmee ik dit probleem heb weten op te lossen. Ook heb ik de FPS ingesteld op Adatief, zie hiervoor de bijbehorende paragraaf. Maak back-ups zoals eerder beschreven van de bestanden die je gaat wijzigen. The Sims 3 How To: Recognize your Graphics Card door Jessamica92


    Serienummer werkt niet of kwijt en achterhalen op computer

    Zie de handleiding Serienummer werkt niet of kwijt en achterhalen op computer


    Oplossing bij niet werkend Premium Materiaal

    Problemen met je Premium Materiaal? Resetten (in neutrale stand teruggezet worden) je Sims zichzelf wanneer ze het “Vrouwe Ravendanser van de Kerkhofs boek met spreukjes en betoveringen” proberen te gebruiken? Lukt het niet om de “Stoomsauna” te plaatsen? Werkt je “MultiTab 6.000” niet goed? Krijgen je Sims geen gemoedstoestanden wanneer ze objecten van het Premium Materiaal gebruiken? Heeft de “Houtgestookte oven” geen interacties? De meeste problemen met Premium Materiaal kunnen opgelost worden: Oplossing bij niet werkend premium materiaal.


    FeaturedItems: Laden van afbeeldingen voorkomen en shopmodus uitzetten

    Als gevolg van patch 1.29 zien spelers geselecteerde aanbiedingen in de in-game shopmodus tijdens bouwen/kopen en CAS. Hiernaast wordt er ongeveer 250 MB aan afbeeldingen (thumbnails) gedownload naar je computer. Deze afbeeldingen worden opgeslagen in de map FeaturedItems in C:\Mijn documenten\Electronic Arts\De Sims 3. Er is een manier om te voorkomen dat deze afbeeldingen worden gedownload zonder dat je de internet verbinding hoeft te verbreken. Hier volgen instructies hoe je de shopmodus kunt uitzetten, kan voorkomen dat EA steeds afbeeldingen naar je computer download en hoe je deze afbeeldingen kunt verwijderen: Featureditems: laden van afbeeldingen voorkomen en shopmodus uitzetten.


    Laad je spel supersnel via werelden die helpen met testen, bouwen en CAS

    Ooit ben ik op een handige aanbeveling op Nona's Sims gestuit. Vandaar deze paragraaf. Iedere speler kent het wel: lange laadtijden. Als je je game wilt spelen, ontkom je er niet altijd aan. Nu kun je iets van tijdswinst boeken door tijdelijk je geïnstalleerd materiaal uit te schakelen maar dan kun je je (store) downloads ook niet gebruiken. Grote tijdswinst valt te boeken door een kleine en lege wereld te gebruiken. Er zijn een aantal werelden, met korte laadtijden, die je kunt downloaden of je maakt zelf een wereld. Kleine werelden met nauwelijks er iets in, hebben nauwelijks iets te laden dus de buurt laadt snel. Zo'n wereld kun je bijvoorbeeld in de volgende situaties gebruiken:
    • ​Iets nakijken in het spel.
    • Het bouwen van een huis.
    • Sims/huishoudens creëren in CAS.
    • Afbeeldingen maken van een Sim/huis wat is opgeslagen in de Bibliotheek.
    • Het testen van een bepaald object of een mod.
    • Afbeeldingen maken voor een verhaal.
    • En iedere andere reden die je nog kan bedenken.

    Kant-en-klare werelden
    Zelf een wereld maken
    • Download de Creëer een Wereld-tool (alleen voor Windows).
    • Open de tool en kies Bestand: nieuwe wereld.
    • Klik op [...] en open TinyFlatMap_100.
    • Zorg dat de maximumhoogte ook 100 is.
    • Klik op Oké.
    • Je kunt desgewenst een (kleine) lege kavel plaatsen om op te bouwen of voor het geval je Sims in-game wilt zien. Maak dan eerst een laag aan, activeer de laag en plaats een kavel in de laag. Zie ook de CAW Bibliotheek voor handleidingen.
    • Vervolgens geef je een naam, afbeelding en omschrijving aan de wereld, sla je de wereld op en exporteer je de wereld naar je spel: zie deze handleiding.
    • ​Start een nieuw spel in deze wereld en moet je eens zien hoe snel deze buurt laadt!


    Store wereld niet in spel na installeren

    ​Het gebeurt regelmatig dat een wereld uit de store, na aankoop, wordt geïnstalleerd en niet verschijnt in het spel. Zie de handleiding Store wereld niet in spel na installeren.


    De Sims 3 Installeren of verwijderen

    In deze handleiding staat in welke volgorde je het best de spellen kunt installeren en op welk moment je hierbij het beste kunt updaten. Ook staat hier hoe je handmatig de installatie kunt starten (bijvoorbeeld omdat de autorun functie niet werkt) en hoe je kunt installeren: standaard of aangepast. Verder staat in deze handleiding hoe je De Sims 3 (en eventueel uitbreidingen/accessoires) kunt verwijderen: grondig met het gratis programma Revo Uninstaller Freeware, iets minder grondig via de Windows configuratie of handmatig uit het register. Zie de handleiding: De Sims 3 Installeren of verwijderen.


    Overstappen op digitale versie (registreren in Origin)

    Wanneer de dvd beschadigd of kwijt is kun je overstappen op de digitale versie. Ook als je graag wilt spelen zonder dvd, omdat je het bijvoorbeeld zonde vindt om je dure dvd steeds te moeten gebruiken, kun je overstappen op de digitale versie. Dit kan met hetzelfde registratienummer wat je gebruikt hebt toen je de fysieke versie (dus vanaf dvd) installeerde. Als de fysieke versie nog wel geïnstalleerd is maar je bent het serienummer kwijt, dan staat op in dit bericht hoe je dit kunt achterhalen op de computer. Wanneer het spel succesvol is geregistreerd kun je het spel vanuit Origin downloaden en installeren. Zo speel je voortaan met de digitale versie en heb je de dvd niet meer nodig om je spel op te starten. Je kunt je spel maar één keer registreren, of bij Origin of bij de De Sims 3 site. Bij een herinstallatie van De Sims 3 is opnieuw registreren, als je dat al een keer gedaan hebt, dus niet nodig. Weet wel dat je als je wilt spelen via Origin, je vastzit aan update 1.69 en dat opstarten via de directe toepassing dan niet meer mogelijk is. Zie de paragrafen 'Versie 1.67 vs versie 1.69' en 'De Sims 3 direct opstarten vs opstarten via de Launcher'.

    DLC Compatibiliteitsmelding

    l4tan7glyrfz.jpg

    Spelers die de fysieke versie van het basisspel geïnstalleerd hebben krijgen deze melding wanneer ze de digitale versie van een uitbreiding of accessoirespakket willen installeren. Terwijl het heel goed mogelijk is zowel fysieke (dvd) als digitale versies (download) van pakketten door elkaar heen te hebben geïnstalleerd (je kunt niet de Steam versie met de dvd versie mixen: bron). Je kunt maar één versie van een uitbreiding/accessoire hebben geïnstalleerd op een computer maar of dit nu geïnstalleerd is vanaf dvd of via een download maakt niet uit.

    Volgens de melding moet het basisspel verwijderd worden. Dit is niet nodig. Annuleer de DLC melding en klik op de informatie icoon van het te installeren spel. Nu wordt een pagina over dat spel geopend waar onder meer het serienummer van het spel staat. Klik hier op de knop Downloaden en volg de instructies.

    Opmerking: het informatie icoon bestaat niet meer. Wat je normaal vond via dit icoon, staat bij de Speleigenschappen (beweeg met de muis over de gametegel van een spel). Mogelijk kun je via de speleigenschappen ook downloaden. Dit heb ik niet kunnen uitproberen. Toen deze DLC melding speelde bij mij had Origin een andere interface, met info icoon, waarbij ik de genoemde manier kon testen.

    Overstappen
    ​Om met de digitale versie te kunnen spelen moet eerst de fysieke versie (dvd) verwijderd worden van de betreffende uitbreiding of accessoirespakket waarbij je wilt overstappen op de digitale versie. Verwijderen kun je op deze manier doen. Wel wordt via de digitale versie SecuROM op je computer geïnstalleerd. Je kunt bij iedere uitbreiding en accessoirepakket die in je bezit is, en waarvan je een legaal registratienummer hebt, overstappen op de digitale versie. Dit kun je ook alleen doen bij de uitbreiding of accessoire waarmee je het spel moet opstarten want dan heb je geen dvd meer nodig om je spel te starten. Het maakt niet uit als je zowel digitale De Sims 3 spellen hebt geïnstalleerd als fysieke De Sims 3 spellen. Je start je game altijd via de laatst uitgekomen uitbreiding of accessoires die je ook geïnstalleerd hebt. Heb je het laatste spel geïnstalleerd vanaf een dvd, dan start je op via de dvd. Is je laatste spel digitaal, dan start je op deze manier je spel en heb je de dvd niet nodig. Overstappen van de fysieke versie naar de digitale versie kan via internet of via je Origin account (bron). Als je je pakketten niet kunt terugvinden in Origin, zie dan deze pagina.
    • Via internet: ​Ga naar deze pagina. Login met je EA Account of maak een account aan. Voer de Productcode in en klik op Volgende.
    • Via Origin account: Login bij je Origin account op je computer. Selecteer Productcode verzilveren in het Origin menu.Voer de Productcode in en klik op Volgende.

    ​Als het registreren niet lukt, controleer dan of je het nummer goed hebt overgenomen. Sommige cijfers en letters lijken op elkaar: een 0 kan een o blijken te zijn, bijvoorbeeld. Goed overgenomen en het lukt niet, kijk dan bij onderstaande opmerking.

    Opmerking
    ​Spellen kunnen maar een keer geregistreerd worden en als je dat ooit al eens hebt gedaan lukt bovenstaande niet meer. Ik speel De Sims 3 op DVD maar heb dit spel ooit geregistreerd op deze De Sims 3 site. Hier kun je inloggen (met dezelfde inloggegevens als bij je Origin account zodat het spel op hetzelfde account geregistreerd wordt) en een game registreren bij Mijn Pagina => Mijn Account => Een game registreren. Mijn game op deze site registreren was voldoende om een digitale kopie van het spel in Origin te krijgen (ik heb de game nooit in Origin zelf geregistreerd). Mijn De Sims 3 spel staat dus in Origin en kan ik desgewenst vanuit daar installeren en spelen. Als je het spel al geregistreerd heb, kijk dan of je in je Origin Game bibliotheek een game tegel van De Sims 3 ziet staan. Daarmee kun je het spel downloaden en installeren. Zie je de game tegel niet staan blader dan door de games om het spel te zoeken zodat je het kunt downloaden en installeren.​
    Post edited by SimLibby on
  • MarietjeMarietje Berichten: 63
    mei 2011 aangepast
    Hellow.
    Ik kan nog steeds niet Buitenleven spelen.
    Heb de DEP instellingen bekeken en de sims3 launcher van BL erin gezet. Ik zag dat er 6 sims 3 bestanden stonden en dus 7 launchers.. Ik weet dus niet welk bestand ik neer moet zetten voor BL.

    Iemand enig idee?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2011 aangepast
    De toepassing is hier te vinden. Een toepassing heeft de extensie .exe. Standaard wordt de sims in Program Files geinstalleerd. Het spreekt voor zich dat als je de sims ergens anders hebt geinstalleerd, je naar die map gaat:

    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Buitenleven Accessoires\Game\Bin\TS3SP03

    De launcher is hier te vinden.Een toepassing heeft de extensie .exe. Standaard wordt de sims in Program Files geinstalleerd. Het spreekt voor zich dat als je de sims ergens anders hebt geinstalleerd, je naar die map gaat:

    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Buitenleven Accessoires\Game\Bin\Sims3Launcher

    Je gaat eerst naar DEP waar je bestanden kan toevoegen. Dan blader je naar bovengenoemde mappen (er vanuit gaande dat je de sims spellen hier hebt geinstalleerd, anders ga je naar de map waar de spellen zijn geinstalleerd) en voeg je de zwartgedrukte bestanden toe. In deze map staat bij het type toepassing. Zo weet je dat je de goede heb en niet bijv. een pictogram of een CONFIG-bestand. Je kan ook zien wat het type is door op het bestand te gaan staan en dan rechtsklikken en te kiezen voor Eigenschappen. Dan kan je bij het tabje Algemeen zien wat het bestandstype is, wat jij nodig hebt is een toepassing (.exe).



    V Dat is fijn. Veel speelplezier.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • MarietjeMarietje Berichten: 63
    mei 2011 aangepast
    Hey

    Ik wou na mijn 1e bericht al antwoorden dat het was gelukt, maar op de een of andere manier kon ik niet op het forum komen.. :evil:
    Ben er al achter gekomen welk bestand ik in de DEP instellingen moet zetten en nu functioneert het wel :mrgreen::mrgreen:
    Snap alleen niet waarom de andere 6 er wel automatisch instonden en deze niet.. ach ja.. technologie he
  • dapimodapimo Berichten: 57
    mei 2011 aangepast
    Bij mij wil het startprogramma al niet opstatren want dan komt er een venster met: Sims3Launcher werkt niet en dan wordt er naar een probleem gezocht. Ik heb bij die eigenschappen dat veranderd met die adminitrator maar het helpt niet.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2011 aangepast
    Dapimo, probeer tip 3 over de DEP instellingen eens.

    Je kan het spel ook direct opstarten dus zonder dat je de launcher gebruikt. Bij de Algemene informatie (2e bericht) staat welke toepassing je dan moet hebben.
  • nrls1205nrls1205 Berichten: 246
    juni 2011 aangepast
    Ik heb een wereld gemaakt en hij doet het in het spel maar als ik dan het spel opsla en dan hoofdmenu of gewoon later verder spelen kan ik niet meer verder spelen dat zegt hij dat er een uitbreidingspakket is verwijderd maar alles staat er nog netjes wat kan ik hieraan doen want ik ben happy met mijn wereld maar ik kan er dus niks mee als ik het amper kan opslaan.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Ik weet niet hoe dit zit. Misschien moet je je sims game handmatig updaten naar de laatste versies? Misschien moet je de Creeer een Wereld tool ook updaten door deze te verwijderen en vanaf dit forum (zie gratis spullen) opnieuw te installeren.
  • nrls1205nrls1205 Berichten: 246
    juni 2011 aangepast
    Ja ze zijn allemaal up to date en heb dat al een keer geprobeerd verwijderen en daarna weer opnieuw installeren nu dacht ik zou ik het op de uitwisseling zetten maar dat lukt ook voor geen meter dan druk ik op uploaden en dan gaat ie uploaden en dan vervolgens staat ie niet in mijn studio.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Gebruik eens een andere webbrowser, bijv. google chroome, en kijk dan eens of het in je studio staat. Het kan ook zijn dat je wereld niet goed gemaakt is. Ik heb een filmpje gezien waar gezegd wordt dat de Wereld niet wordt geaccepteerd bij uploaden wanneer je kavels niet goed aansluiten op de wegen.
  • nrls1205nrls1205 Berichten: 246
    juni 2011 aangepast
    Dankje ik ga het proberen en in mijn spel kijken of het aan de kavels ligt.
  • HeavensHeavens Berichten: 20
    juni 2011 aangepast
    Ik kreeg in het begin toen ik hem opende ook een melding dat er iets mis was. Toen heb ik 'm verwijderd, en nu kan ik 'm niet eens meer downloaden.. Als ik klik op 'Downloaden' gebeurd er gewoon helemaal niks.. Weet iemand hoe dit kan?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Deze vraag hoort eigenlijk niet in dit topic. Kijk hier eens, wie weet geeft dit je duidelijkheid.
    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/392157.page

    PS. Er is een speciaal subforum Sims 3 Downloads.
  • HeavensHeavens Berichten: 20
    juni 2011 aangepast
    SimLibby schreef:
    Deze vraag hoort eigenlijk niet in dit topic. Kijk hier eens, wie weet geeft dit je duidelijkheid.
    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/392157.page

    PS. Er is een speciaal subforum Sims 3 Downloads.

    Inmiddels heb ik hem kunnen downloaden, en heb nu alsnog een vraag voor in dit topic. :) Als ik 'm nu wil openen, geeft ie aan dat ie gecrasht is.. Heb al enkele dingen van de tips geprobeerd, maar dit werkt niet.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Hier zijn een aantal links waar mogelijke oplossingen in staan:

    - Solutions and Fixes for Sims 3 errors, crashes, and installation problems
    - Sims 3 -- Error! Crashes.. Why?

    Mogelijke oplossingen die genoemd worden: je drivers voor je videokaart updaten, de sims met de directe toepassing opstarten ipv via de launcher (zie algemene informatie in dit topic). Voor de rest moet je de info in die links zelf maar even lezen.

    Verder kan je google proberen voor antwoorden en oplossingen, zoals bijv. deze zoekopdracht.

    Als laatste kan het ook geen kwaad om de evt. registerfouten te herstellen. Ikzelf gebruik hiervoor twee programma's, beide zijn gratis: ccleaner en glary utilities. Via deze links kan je uitgebreid lezen wat deze programma's doen en ze downloaden, mocht je dat willen.
  • Nijhuis12345Nijhuis12345 Berichten: 21
    juni 2011 aangepast
    :thumbdown: :(ik kan mijn spel niet opstarten. als ik op wil starten zegt hij:
    het spel kan niet gestart worden, het sims 3 basis spel is niet compatibel met je huidige uitdbreidingspaket, update je game via het startprogramma
    maar ik kan alleen de ambities updaten :evil: :!: :?: :shock: :-o :?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    In tip 2 van dit topic kan je uitgebreid lezen hoe je handmatig moet updaten en vervolgens kan je updaten via de genoemde link. Je kan dan al de uitbreidingen en assecoirepakketten die je hebt geinstalleerd handmatig updaten.
  • dapimodapimo Berichten: 57
    juni 2011 aangepast
    Ik zit met dat probleem dat DEP telkens het programma afsluit maar ik weet niet precies welke mappen ik moet toevoegen want ik snap er helemaal niks van :oops:
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Is je basisspel versie 1.21 of hoger en heb je Levensweg geinstalleerd (de versie kan je zien door met je muis te scrollen over het icoontje van het basisspel links onderaan het venster wanneer de launcher geopend is):

    Je voegt toe (de zwartgedrukte)*:
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin\TS3W

    Als je basisspel versie 1.19 of lager is, dan voeg je degene toe waarmee je je game opstart. Dat is één van deze*:

    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Wereldavonturen\Game\Bin\TS3EP01
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Luxe Accessoires\Game\Bin\TS3SP01
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Ambities\Game\Bin\TS3EP02
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Supersnelle Accessoires\Game\Bin\TS3SP02
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Na Middernacht\Game\Bin\TS3EP03
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Buitenleven Accessoires\Game\Bin\TS3SP03
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Levensweg\Game\Bin\TS3EP04

    * Wanneer je windows XP, Server 2003 hebt dan heet de eerste map waarschijnlijk:
    C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\
  • omajamaomajama Berichten: 53
    juni 2011 aangepast
    Net als Dapimo, krijg ik bij het opstartscherm de melding dat de sims3launcher niet meer werkt.
    Dit is afgelopen week begonnen. Voorheen kon ik gewoon normaal via Na Midernacht (mijn laatste uitbreiding) het spel opstarten. Wel liep ik de 2 laatste updates achter, maar goed, het werkte.
    Ik heb toen de laatste updates opgehaald, Origin geinstalleerd, de bestanden bij de uitzonderingen van DEP toegevoegd en na iedere stap geprobeerd of het lukte.
    Nog steeds krijg ik de melding dat de launcher niet meer werkt en wordt afgesloten.
    Trouwens, bij het toevoegen van de bestanden in DEP kan ik wel de S3launcher toevoegen, maar niet Sims3launcher; dan krijg ik de melding dat
    "dit programma moet worden uitgevoerd met preventie van gegevensuitvoering (DEP). U kunt DEP niet uitschakelen voor dit programma".
    Wel kan ik het spel opstarten (en spelen) via Origin. Dan krijg ik wel het startscherm van de sims. Vreemd blijft het echter wel....
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Welke bestanden heb je toegevoegd?
    Je game is gepatcht naar versie 1.22?
    Zoa ja, heb je deze al toegevoegd aan DEP?
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3\Game\Bin\TS3W

    Tip 1 (administratorrechten) kan je ook nog toepassen.
    Trouwens, bij het toevoegen van de bestanden in DEP kan ik wel de S3launcher toevoegen, maar niet Sims3launcher; dan krijg ik de melding dat "dit programma moet worden uitgevoerd met preventie van gegevensuitvoering (DEP). U kunt DEP niet uitschakelen voor dit programma".
    Dat was bij mij ook zo.

  • omajamaomajama Berichten: 53
    juni 2011 aangepast
    Hoi, Thanks voor je reactie.

    Om te beginnen heb ik zojuist geprobeerd om de sims te openen met Tip 1.
    Krijg dezelfde melding; Sims3launcher werkt niet meer, de toepassing wordt afgesloten en fouten opsporen aangeklikt.

    Het spel heb ik inderdaad gepatcht naar versie 1.22, maar de patch van 1.19 (1 februari) heb ik hierbij overgeslagen??!!

    Qua spelen heb ik uiteraard het basis (deluxe), WA, LA, NM.
    De bestanden die ik in DEP heb toegevoegd zijn
    Sims 3:
    S3Launcher, sims3launcher, TS3, TS3W
    Sims3launcherW lukt niet "hiervoor kan DEP niet worden uitgeschakeld"

    WA:
    S3Launcher, TS3EP01
    Sims3launcher lukt niet, zelfde melding als hierboven

    LA:
    S3Launcher, TS3SP01
    Sims3launcher kan wederom niet

    NM:
    S3launcher, TS3EP03
    Sims3launcher gaat hier ook niet

    Excuses voor het uitgebreide opschrijven, maar ik moest zelf ook even op een rijtje zetten welke nu wel en welke niet konden worden toegevoegd.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Het spel heb ik inderdaad gepatcht naar versie 1.22, maar de patch van 1.19 (1 februari) heb ik hierbij overgeslagen??!!
    Di zou geen probleem moeten zijn. Op de patches site staat namelijk de volgende info, ik citeer:
    " Aangezien er veel patches zijn verschenen, zullen we hier telkens de recentste cumulatieve updates zetten voor alle spellen. Deze patches bevatten alle updates van de vorige patches." (Bron)

    Ik heb gelezen over een manier hoe je kan nagaan of DEP wel de oorzaak van het speluitval is:
    The Sims 3 produces exception (xcpt*.txt and xcpt*.mdmp) files in the user's My Documents directory when it crashes. To determine if the crash was caused by DEP:
    1. Open an xcpt*.txt file with Notepad or your favorite text editor.
    2. Scroll down to the [Exception info] section.
    3. Behind address:, does it have <unknown module>? If yes, DEP caused the crash. If no, something else caused the crash.
    Bron: http://www.simswiki.info/wiki.php?title=Game_Help: Data_Execution_Prevention
    kopieer het adres desnoods naar de adresbalk zonder spatie. Ik moest een spatie gebruiken omdat er anders een smiley werd weergegeven als ik een dubbele punt met direct een D erachter gebruik

    Je kan het spel ook opstarten en spelen met de directe toepassing. Al lost dat het probleem met de launcher niet op.
    In jouw geval is dat:
    C:\Program Files\Electronic Arts\De Sims 3 Na Middernacht\Game\Bin\TS3EP03.exe
    Bij de algemene informatie van dit topic staat hoe je hier evt. een snelkoppeling van kan maken mocht je dat willen.

    Je kan ook de andere launcher proberen om je spel mee op te starten, de S3Launcher van Na Middernacht.
    Wel kan ik het spel opstarten (en spelen) via Origin. Dan krijg ik wel het startscherm van de sims. Vreemd blijft het echter wel....
    Ik heb wel eens advies gelezen waarin Nefje adviseerde (voorstelde) aan spelers om het spel via Origin (EA Downloadmanager) te installeren en vervolgens het spel te spelen. Maar hiervoor moest je wel eerst de fysieke versie (dus wanneer je met DVD's het spel hebt geinstalleerd) verwijderen om het spel vervolgens via Origin te downloaden en te installeren. Heb je het spel via de dvd's geinstalleerd of heb je de digitale versies. In dit geval is dit verhaaltje namelijk overbodig. Heb je het fysieke spel dan zou je eens kunnen kijken op je pc of dit een probleem is. Dat het er in wezen 2 keer opstaat: digitaal en fysiek. Ik ben nu een beetje creatief aan het interpreteren. Maar je weet maar nooit.
    Excuses voor het uitgebreide opschrijven, maar ik moest zelf ook even op een rijtje zetten welke nu wel en welke niet konden worden toegevoegd.
    Dat vind ik juist prettig dat je zo duidelijk en uitgebreid bent. Soms is het voor me ook even zoeken wat er aan de hand is. Dat kan ik het beste doen als mensen zoveel mogelijk informatie geven die ik kan gebruiken om oplossingen mee te zoeken.

    Ik hoor het wel van je of je iets kan met deze info en op het iets oplost. Succes ermee.

    PS.
    Krijg dezelfde melding; Sims3launcher werkt niet meer, de toepassing wordt afgesloten en fouten opsporen aangeklikt.
    Ik had een hele tijd geleden ook last met de launcher (wat volgens mij toen is opgelost door een update of installatie van een nieuwe EP/AP, maar ik ben eigenlijk een beetje vergeten wat de reden van de oplossing was). 'Ineens' had ik er geen last meer van. Maar waar ik dus naar toe wil met dit verhaal. Die foutmelding van Windows daar kreeg ik een sik van, en naar oplossingen zocht dat ding nooit (ook al klikte ik erop). Een vrij nutteloze melding wat mij betreft dus ik heb die meldingen uitgezet.
  • omajamaomajama Berichten: 53
    juni 2011 aangepast
    SimLibby schreef:
    Je kan ook de andere launcher proberen om je spel mee op te starten, de S3Launcher van Na Middernacht.

    Ik startte mijn spel altijd al via de laatste uitbreiding op, in dit geval NM, via de snelkoppeling.

    Nu heb ik zojuist naar aanleiding van jou tip geprobeerd het spel te starten via de (basis) Sims 3 launcher..... en ik weet niet wat er gebeurd is de afgelopen 24 uur, maar het startscherm is er gewoon, zonder foutmeldingen en/of afsluitingen.
    Gelijk ook gekeken via de snelkoppeling van NM, maar ook hier geen problemen :shock: Zou ik dan toch wat vergeten zijn toe te voegen aan DEP en gisteren met het uitgebreid opzoeken en hier opschrijven het zelf opgelost hebben?

    SimLibby, thanks voor je hulp, je legt het superduidelijk uit! alleen je engelse citaat is te technisch voor mij:oops: (ligt niet aan jou). De rest heb ik wel eerst geprobeerd voordat ik het op de "oldfashion way" deed.

    Ben ik nog wel even benieuwd hoe je het spel via Origin kan downloaden zonder het te kopen? Zelf heb ik de originele dvd's en was niet van plan om het dan digitaal nog een keer aan te schaffen
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Zou ik dan toch wat vergeten zijn toe te voegen aan DEP en gisteren met het uitgebreid opzoeken en hier opschrijven het zelf opgelost hebben?
    Dat zou heel mooi zijn want zo wordt je steeds handiger met pc (en sims) problemen oplossen. Ik hoop niet dat dit neerbuigend klinkt, zo is het niet bedoeld!
    SimLibby, thanks voor je hulp, je legt het superduidelijk uit! alleen je engelse citaat is te technisch voor mij (ligt niet aan jou). De rest heb ik wel eerst geprobeerd voordat ik het op de "oldfashion way" deed.
    Als dat weer een keertje gebeurt, kan je dat gewoon zeggen want dan kan ik je helpen met vertalen mocht dat nodig zijn. Wie weet onthoud ik je opmerking wel (en bij welke gebruikersnaam die hoorde) maar de kans is ook reeel dat ik het vergeet. Dus vandaar deze opmerking.
    Ik vind het fijn om te horen dat ik alles duidelijk uitleg, soms is dat voor mij ook even zoeken hoe ik dingen verwoord (want wat de ene begrijpt, begrijpt de ander niet, begrijp je?).
    Ben ik nog wel even benieuwd hoe je het spel via Origin kan downloaden zonder het te kopen? Zelf heb ik de originele dvd's en was niet van plan om het dan digitaal nog een keer aan te schaffen
    Van wat ik begrepen heb, moet je de fysieke versie wel eerst verwijderen, vervolgens kan je dit spel registreren in Origin en dan downloaden. Het is dus niet nodig deze digitaal nog eens aan te schaffen. Je kan natuurlijk ook alleen je laatste uitbreiding digitaliseren, dan blijft de dvd intact.
    Ik heb deze link gevonden (even naar beneden scrollen):
    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/369949.page

    Fijn te horen dat alles is opgelost. Veel plezier, met vriendelijke groet, Libby
  • omgitzstephvomgitzstephv Berichten: 77
    juni 2011 aangepast
    Ik had Creeer een wereld tool net gedownload en er stond Worldtool.exe is not commonly downloaded and can harm your computer. ik heb al een paar keer geprobeert om world-tool erop tezetten en krijg steeds het zelfde?! wat kan ik doen?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Waar vandaan heb je die Worldtool dan gedownload?
  • omgitzstephvomgitzstephv Berichten: 77
    juni 2011 aangepast
    Gewoon op deze site ( bij Gratis spullen)
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juni 2011 aangepast
    Heb je de tool alleen nog maar gedownload en kreeg je toen die melding? Of kreeg je deze melding toen je probeerde te installeren.

    Voor mij is het ook zoeken wat er aan de hand is. Het is een beveiling van je pc, denk ik, deze melding en ik kan nu wel dingen zeggen die je kan proberen. Maar ik wil weten waarom jouw pc deze melding geeft en of jij iets hebt gedaan waardoor je deze melding krijgt. Ik heb nog nooit over de melding gehoord.
    Dus geef me zoveel mogelijk informatie. En wat heb je precies gedaan?



    PS. Je hebt nu twee dezelfde topics aangemaakt en je stelt je vraag in dit topic. Dat is niet nodig. Je kan gewoon één topic aanmaken. En daarbij is het ook niet handig. Stel je voor in je andere topics krijg je ook nog hulp van mensen. Die mensen helpen je dan maar wel afzonderlijk van elkaar. Het is veel handiger dit in één topic te doen want dan komt al die informatie van die mensen die je helpen samen in één topic. Daarbij kunnen mensen dan ook lezen wat je al geprobeerd hebt, welk advies je al hebt gehad. En nu staat alles verdeeld over drie plekken. Niet handig. Begrijp je wat ik zeg? Daarbij is het ook niet netjes om meerdere mensen voor je aan het werk te willen zetten.
Log In of Registreer om te reageren.
Return to top