Het Nederlandstalige De Sims Vanilla forum gaat sluiten! We gaan verder op het Nederlandstalige AHQ forum.

CAW: ervaringen, tutorials, inspiratie

«134
SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
OPMERKING:
Dit topic wordt niet meer bijgewerkt en aangevuld met nieuwe handige links. De Bibliotheek op mijn website wordt wel bijgehouden. Alles wat in dit bericht staat, staat ook in deze bibliotheek en nog veel meer handige bruikbare links die hier niet genoemd worden. Daarbij gaat de Bibliotheek op mijn site over CAW en De Sims 3 aangezien veel onderwerpen elkaar overlappen. Ben je op zoek naar informatie, ben je gewoon nieuwsgierig naar wat allemaal mogelijk is met CAW of wil je iets nieuws leren, kijk dan eens in deze bibliotheek:

SimsExpressie Bibliotheek


Update 21-08-2013

- Inmiddels is er ook een uitgebreid en up to date sticky op het De Sims 3 forum: CAW Bibliotheek.
- Vanwege dit sticky heb ik de naam van dit topic hernoemd, anders heb ik twee CAW topic die "Bibliotheek" heten (verwarrend).
- Ik ga vragen of dit topic op slot mag. Op het moment van schrijven werken al de links in dit bericht want die heb ik onlangs toch maar bijgewerkt. De links heb ik alleen niet meer aangevuld. Wanneer je op dit topic stuit, bestaat de kans dat sommige links niet meer werken. In dat geval kan je op de bibliotheek op mijn website kijken of in eerder genoemd sticky op het De Sims 3 forum.


Hoi CAW-sters,

Welkom in de Create A World Bibliotheek.
Zoals de titel al aangeeft staan er in dit topic ervaringen, tutorials, inspiratie en nog veel meer: zowel voor de beginnende bouwers als de gevorderde bouwers. Je weet maar nooit wie er mee geholpen is. Ik in ieder geval wel. Voor iedereen die begint met CAW kan ik aanraden wat filmpjes te bekijken en tutorials te lezen. Basiskennis is daar waar het CAW aangaat zeker geen overbodige luxe en ik kan je verzekeren dat basiskennis een hoop CAW frustraties voorkomt. Frustraties is zonde want CAW is een prachtige tool waar je je creativiteit de vrije loop kan laten. Mocht je toch nog tegen vragen aanlopen, en je zal tegen vragen aanlopen, dan kan je kijken bij onderstaande links, die samen veel nuttige CAW informatie bevatten, of je een antwoord op je vragen kan vinden. En anders kan je je vragen stellen in dit topic.
Ik wens iedereen veel plezier met CAW.


Download De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - BETA


Ervaringen gevraagd

Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen en daarom heb ik een aantal vragen. Al ben je natuurlijk en uiteraard helemaal vrij om te delen wat je wilt delen. Ik hoor graag van je en over je ervaringen met CAW.

1. Met welke wereld ben jij begonnen? De eiland map, de grote platte map200, etc.
2. Hoe (waar) begin je wanneer je eenmaal je wereld hebt gekozen? Huizen, heuvels, wegen, eiland vormgeven, etc.
3. Hoe werkt je wereld tijdens Bewerken in spel? Loop je nog ergens tegen aan? Hoe werkt je wereld wanneer deze af is en je het laadt naar je spel? Loop je nog ergens tegen aan? Hoe ziet die wereld eruit in je spel: is je wereld niet te groot? En speelt zo'n grote wereld wel lekker in je game?
4. Welke andere ervaringen heb je (opgedaan) met CAW die nieuwe bouwers, zoals ik, kunnen helpen. Ik las een keer dat Elmigo bijv. zijn eerste ideeen op papier had gezet. Dit vond ik een handige tip (zet je dan alleen ideeen op papier of teken je het ook een beetje uit).
5. CAW interface: land vormgeven, lagen toevoegen, etc. Maar ik zou me zo kunnen indenken dat wanneer je eenmaal in je wereld gevorderd bent, dat je tegen dingen aanloopt die je dan pas ontdekt. Dat iets niet zo handig blijkt te werken (hoe los je het dan op), of juist wel.
6. Alles wat je handig acht om te delen, hoor ik graag. Youtube instructie en inspiratie filmpes (al heb ik er al een flink aantal gezien), ervaringen, tips, problemen en oplossingen, bekende bugs en oplossingen (bijv. bij opslaan als ... zegt CAW bij mij altijd reageert niet ... om vervolgens wel goed op te slaan), etc.

Bedankt voor het delen. Met vriendelijke groet, Libby


README Opmerkingen

Sommige pagina’s (sites) waar de links naar verwijzen bevinden zich op het Engelstalige The Sims 3 Community. Wanneer je geen toegang krijgt kan je het best de taal van het forum eerst op Engels (UK) zetten (inloggen is niet nodig) en vervolgens het adres kopieren naar de adresbalk.


Als er in dit bericht gebroken links staan of als je zelf een handige CAW site heb gevonden die hier vermeld moet worden, laat dan aub een berichtje achter. Dan zal ik de link hier vermelden/link herstellen (of verwijderen). Bedankt voor je (jullie) hulp.


Mijn websites

SimsExpressie

Een website over de Creëer een Wereld tool en De Sims 3 bedoelt om te helpen bij het creëren van je eigen unieke wereld en om optimaal gebruik te kunnen van de vele mogelijkheden die CAW en De Sims 3 bieden. De site biedt De Sims 3 en CAW handleidingen, een uitgebreide bibliotheek (veel uitgebreider dan deze bibliotheek), inspiratie, een hobbyhoek, technische ondersteuning, en meer!

Voor een goed overzicht wat de site SimsExpressie te bieden heeft: site map.

Een aantal handleiding staan op deze pagina maar ik heb veel meer CAW, en De Sims 3, handleidingen gemaakt dus neem eens een kijkje op SimsExpressie. Daarbij heb ik inmiddels ook een website over De Sims Middeleeuwen.


Technische ondersteuning

CAW backups maken door SimLibby/SimsExpressie
CAW Technische ondersteuning door SimLibby/SimsExpressie
Create A World - CAW not running? CAW running slowly? door Simsample/Mod The Sims
Caw Troubleshooting and fix: currently installed game version not compatible door Auntielynds/The Sims 3 Community
Fix for some strange lag on lots in CAW worlds door Playful/Mod the Sims
CAW: Bewerken in spel - fout bij opslaan (opgelost) door Elmigo/The Sims 3 Community


Hoe een begin te maken in/met CAW

Een begin maken door SimLibby/SimsExpressie
Gebruikershandleiding door SimLibby/SimsExpressie


Openbare voorwerpen en afmetingen rabbitholes/openbare kavels

Rabbitholes en openbare voorwerpen door SimLibby/SimsExpressie
Zie ook de paragraaf "Aanvullende informatie en maten Rabbitholes".
Afmetingen standaard kavels: openbaar, in bibliotheek en appartementendoor SimLibby/SimsExpressie


Handleidingen

Voor .pdf documenten heb je Adobe Reader nodig en die kan je hier gratis downloaden.

Nederlandstalige CAW handleidingen door SimLibby/SimsExpressie
De Sims™ 3 Creëer een Wereld-tool - BETA Officele Tutorial (pdf) door EA/The Sims 3
The Sims™ 3 Create a World Tool – Beta WalkThrough (pdf) door EA/The Sims 3
Create-A-World with auntielynds and amaholus TS3 Creators' Consortium
Creating Sims 3 Worlds door SimsWiki
The Sims 3 Create a World Tutorials door SimsWiki
Wereld exporteren: afbeelding toevoegen, exporteren, installeren, uploaden door SimLibby/SimsExpressie
24 bit Png Image Creation with Paint.net door Auntielynds/TS3 Creators' Consortium
How To Upload Caw Files to Share door Admin/TS3 Tutorials & Resources
Distant Terrain: How to use? door Jalida/The Sims 3 Community
[url=http://ts3cc.forumotion.ca/t280-terrain-texture-links-interesting-effects[/url] door Auntielynds/TS3 Creators' Consortium
Alles over terreinverf door SimLibby/SimsExpressie


YouTube Filmpjes

Kanaal van TheSimSupply (filmpjes over o.m hoe wolkenkrabbers te maken) TheSimSupply/YouTube
How to Create a World (Part 1 of 2) door Flabaliki/TheSimSupply/YouTube
How to Create a World (Part 2 of 2) door Flabaliki/TheSimSupply/YouTube
Create a World, Bridges door Flabaliki/TheSimSupply/YouTube
Create a World, Rabbitholes door Flabaliki/TheSimSupply/YouTube
Create a World, Tips & Tricks: Roads door TVR Designs/ TheSimSupply/YouTube
Create a World, How to make a layer and delete roads door Justalyssa86/YouTube
Create a World, Bridges, Intersections and curving your roads door Justalyssa86/YouTube
Create a World, Basics door an24252/YouTube
Import full neighborhoods into Create a World with objects, lots etc. door SimTuts/YouTube


Stad bewerken/Bewerken in spel

Two of the same rabbitholes in one world? door Fluttereyes/Mod The Sims
Appartementen maken en metropolitische gebouwen in CAW door SimLibby/SimsExpressie
How to Make A Specific Pushable Statue Activate A Specific Switch door Bunbunnyny/The Sims 3 Community
Zie de links die ik aan Elmigo geef op tabblad 6/7


Inspiratie

Showcase door simmers/The Sims 3 Community
SimsExpressie: Mijn Studio door SimLibby/The Sims 3 Community
Woonplaats aan het nabouwen! door Elmigo/The Sims 3 Community
Creaties van Aranince door Aranince/The Sims 3 Community
Creaties van Willemhuiskamp door Willemhuiskamp/The Sims 3 Community
My Project Sims 3 CAW Puerto Bellesa door Hippytree13/YouTube
Rocky Falls a Sims 3 World door Sirhc121/YouTube
Peppermint Island door MileyCyrus56870/YouTube
Setra, a Sims 3 world in the making door Pyronium3/YouTube
Neverglade, a Sims 3 world in the making door Pyronium3/YouTube
Vice City door Fresh-Prince/Mod the Sims
New York, Manhattan Pics, The Sims 3 door EfronChris/YouTube
The Sims 3 Los Angeles door karioskasims3/YouTube
Life in a boat door Vampire_aninyosaloh/Mod the Sims
Huizen ideeën door diverse/The Sims 3 Community
Meer inspiratie (filmpjes/huizen/werelden/verhalen, etc.)


Voor gevorderden

Lees de informatie aandachtig, doe zo nodig ook je eigen research zodat je weet wat je doet (informeer jezelf!) en maak altijd backups voordat je iets gaat veranderen zodat je altijd terug kan.

Making a World a City door Simsample/Mod The Sims
INI informatie en colour ramps extracten uit een wereld door SimLibby/SimsExpressie
S3PE Package Editor door Peter/Sims Logical
Uses for S3PE in World Creation: Tutorials door Auntielynds/Simlogical
Een aangepaste waterkleur, luchtkleur, maat zon, etc. toevoegen aan je wereld door SimLibby/SimsExpressie
Zee, lucht en licht parameters door SimLibby/SimsExpressie
CAW: cloudiness - werkt niet (met handige links) door Elmigo/The Sims 3 Community

Deborah schreef:
Het duurde ff, maar ik snap nu dat het over Create A World gaat
Ik heb de titel aangepast. Bedankt voor je reactie.

Bij voorbaat: iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken.

Reacties

  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    maart 2011 aangepast
    Het duurde ff, maar ik snap nu dat het over Create A World gaat. ;)

    Maar je vragen zijn goed, en ook ik ben benieuwd naar het antwoord. ;)

    Some angels choose fur instead of wings
  • ElmigoElmigo Berichten: 513
    maart 2011 aangepast
    Heey Libby,

    1.De aller eerste wereld die ik maakte was de kleinste map die je kan maken, en dan had ik gekozen voor volledig plat land zodat ik zelf het land helemaal kon aanpassen. Ik ben nu al tientallen expirimenten verder, dus intussen maak ik werelden van hele grote platte mappen. Ook gebruik ik een "Heightmap creator" om zelf een hoogtemap de maken in plaats van waar je standaard uit kunt kiezen.

    2. Ik begin vaak met een stukje weg, daar zet ik dan een kavel aan vast, dan maak ik nog een stukje weg, met nog 1 of 2 kavels, dan maak ik een klein heuveltje of riviertje en daar maak ik een brug overheen of ik plaats een kavel op de heuvel en laat er een weggetje naartoe lopen, en dat net zo lang tot ik helemaal tevreden ben met mijn wereld.

    3. Je kan in de CAW-tool de optie kiezen "Bewerken in spel" of iets wat daarop lijkt. Hiermee kun je dus ook kijken hoe de wereld eruit ziet in je spel. Je kunt dan ook huizen bouwen en andere aanpassingen doen, alleen je kunt dan nog geen sims plaatsen.

    4. Ik zet vaak mijn ideeën in tekst op papier, of ik maak er een klein tekeningetje bij. Als je ook een beetje 3D kan tekenen: teken huisjes die je graag wilt bouwen. Ik maak ook wel eens een complete plattegrond van een stuk land dat ik wil gaan maken en dat bouw ik dan vervolgens in de CAW-tool.

    5. Als ik bijvoorbeeld een stuk land heb gebouwd en er blijkt uiteindelijk iets toch niet helemaal naar mijn zin te zijn, doe ik een van de 2 volgende dingen:
    A. Als het niet zo héél erg hindert dan laat ik het voor wat het is en ga ik maar gewoon verder met de rest van de wereld.
    B. Als het uiteindelijk helemaal niet lijkt te passen of écht irritant staat, van verwijder ik het gebouw of de berg of het stukje wat hindert. Het is soms moeilijk, omdat je er veel tijd in hebt gestoken, maar ik doe het wel zo.

    6. Ik heb een foutje ontdekt in de CAW-tool wereld als je op "Bewerken in het spel" hebt geklikt. Als je net bent begonnen aan je wereld en je wilt huizen gaan bouwen, moet je vaak inzoomen in het spel. Dan lijkt het alsof je door het terrein heen gaat en alles verdwijnt ineens, of het landschap wordt ineens bruinkleurig. Dit is gewoon een kleine bug. Als je hier tegenaan loopt dan moet je even in de CAW-tool verder gaan met je wereld: plaats nog wat kavels of bomen en wegen. Sla het ondertussen een stuk of 3 / 4 keer op, en dan is de bug vaak verholpen. Soms duurt het langer en soms is het zo weer weg.

    Succes!

    ~Elmigo
  • AraninceAranince Berichten: 495 Pruttelende Peuter
    maart 2011 aangepast
    Hoi Libby,

    Hier mijn ervaringen met de CAW tool. Hopelijk heb je er wat aan.

    1. Toen de CAW tool uitkwam vorig jaar heb ik het meteen gedownload. Toen heb ik gewoon een wereld uitgekozen om het te testen. Ik begreep er toen geen bal van en stopte er toen al snel mee :P Een jaar later ben ik het nog eens gaan proberen en op de een of andere manier had ik het toen in 1x door. Ik snap nu nog steeds niet waarom het de eerste keer niet lukte haha :P. Maar goed, ik heb ook deze tweede keer gewoon een wereld uitgekozen. Omdat het nu wel in 1x lukte, ben ik nu nog altijd in die wereld aan het bouwen. Dus mijn testwereld is uitgegroeid tot mijn ‘echte’ bouwwereld. Het is trouwens een vrij groot eiland, om je vraag te beantwoorden ;) Geen idee meer welke precies :P

    2. Ik ben begonnen met het aanleggen van wegen met een paar kavels er omheen. Maar toen zat ik dus nog in mijn testfase. Nu ik er goed mee kan werken, bouw ik nog altijd eerst een stuk weg. Ik heb dan wel al een beetje in mn hoofd waar de weg naartoe moet en hoeveel kruisingen er in moeten, maar meestal veranderd dat wel als ik de weg eenmaal aanleg. Ik maak dus altijd eerst een klein stuk weg en daar leg ik daarna de kavels aan. De kavels laat ik dan nog leeg. De ene dag dat ik aan mn wereld werk heb ik meer zin om de wereld te vormen, een andere dag heb ik juist zin om te bouwen. Op deze manier is er wel altijd wat te doen. Als ik gebouwen ga bouwen op de kavels dan blijf ik dat vrijwel de hele tijd doen, totdat ik het spel afsluit. Waar ik hiermee wel tegenaan loop is dat mijn wereld vrij ver af is (vormgegeven is) , vrijwel op alle kavels staat een gebouw, maar veel gebouwen staan er maar half. Vaak alleen de buitenkant. Hierdoor lijkt mn wereld ver af, maar ondertussen zijn de meeste gebouwen nog niet ingericht (geldt trouwens alleen voor openbare gebouwen, niet voor woonhuizen). Dat is dus wel een beetje een nadeel vind ik zelf. Maar elk nadeel heeft zn voordeel ( :P ). Het voordeel aan deze manier is dan wel weer, dat mijn openbare gebouwen er best gedetailleerd uitzien. Omdat ik er alleen aan bouw als ik er inspiratie voor heb en zin in heb om daar aan te bouwen. Ik wil het namelijk nog wel eens afraggelen als ik er eigenlijk niet zo’n in heb om er aan te bouwen. En sinds ik nogal perfectionistisch ben, kan ik dat niet hebben haha.

    3. Sorry, hier heb ik nog geen ervaring mee omdat dit pas mijn eerste wereld is. Volgens mij ga ik wel wat problemen krijgen met een aantal wegen. Als ze niet goed aansluiten, stappen je Sims namelijk uit de auto en lopen dan een stukje om vervolgens weer in de auto te stappen en verder te rijden. Ik weet niet of al mn wegen goed aansluiten, sinds dit soms nog al eens moeilijk te zien is. Met name bij de brug…:S

    4. Ik heb nog nooit wat getekend :P Mijn ideeen komen een beetje spontaan bij me op. Wat ik wel altijd doe voordat/tijdens het bouwen van een gebouw, is googlen naar afbeeldingen van een zelfde soort gebouw. Dus als ik een school zou willen bouwen, dan google ik op school afbeeldingen. Maar ook op historische gebouwen bijvoorbeeld, als het gebouw er oud uit moet zien. Ik kijk naar de afbeeldingen en de gebouwen die ik dan mooi vind, die sla ik op in een Word bestand. Meestal wordt mijn gebouw dan ook een combinatie van dingen die ik mooi vind aan de gebouwen die ik gegoogled heb. Ideeen voor gebouwen komen ook spontaan in mn op. Ik kijk bijvoorbeeld graag films, en dan zie ik wel eens gebouwen/landschappen die ik mooi vind, en dan gebruik ik dat later in mn wereld (als dat lukt tenminste :P )
    Ook ideeen die ik heb zet ik alvast in mn Word document. Bijvoorbeeld voor die school zou ik dan zetten dat ik klaslokelen (duh), eetruimte, speelplaats etc moet bouwen. Later denk ik dan ineens aan nog meer ruimtes die in het schoolgebouw voor kunnen komen en die zet ik er dan bij.

    5. Ligt er een beetje aan hoe erg het probleem is. Sinds de meeste van mn gebouwen úren van mijn vrije tijd hebben gekost, ga ik ze niet snel afbreken. Als het gemakkelijk aan te passen is dan pas ik het aan. Maar eigenlijk ben ik (gelukkig) nog tegen niet echte grote problemen of iets dergelijks aangelopen.

    6. Dat opslaan probleem heb ik ook altijd, gewoon negeren :P. Wat ik zelf erg vervelend vind is dat als je naar spel bewerken gaat, en dan in het spel komt, je vaak ergens door de lucht zweeft. Ik kan mn wereld dan niet zien, alleen de lucht. Weet niet of ik de enige ben met dat probleem? Na een paar keer mn muis op en neer te bewegen val ik soms wel weer uit de lucht :P en komt mn wereld tevoorschijn. Maar meestal moet ik dan afsluiten en opnieuw naar bewerken in spel gaan. Sinds ik meestal vrij hoog boven mn wereld hang in CAW, heb ik het idee dat het daar ook een beetje aan ligt. Als ik ver inzoom in CAW en dan bewerk in spel doe, heb ik er meestal geen last van.
    Verder heb ik nog 1 tip die mijn wereld al een aantal keren gered heeft: Back-up maken! Ik maar iedere keer nadat ik het spel afsluit een back-up. Het is me namelijk al een aantal keren overkomen dat mn wereld onbruikbaar werd. Mn wereld is een keer helemaal zwart geworden en kon niet meer gebouwd worden op die plaats (was erg groot gedeelte van mn wereld), ook bruine vlakken (waar overigens wel nog op gebouwd kan worden, maar ziet natuurlijk niet uit) heb ik wel eens last van. Gelukkig kon ik het toen gewoon afsluiten zonder al te veel kwijt te zijn. Zonder die back-up had ik het namelijk allang opgegeven.
    Verder schiet me even niets te binnen….

    Hopelijk heb ik wat aan mijn wel erg lange verslag (jeetje mn post is wel erg lang geworden haha). Als mn nog iets te binnen schiet dan meld ik me weer ;) Als je trouwens nog vragen hebt of iets niet helemaal duidelijk is (kan ik mn voorstellen, ik en dingen uitleggen gaat nooit zo goed samen :P ) laat maar weten dan!

    In ieder geval heeeel veel succes met je wereld. Ik ben benieuwd! Ik vind het trouwens altijd erg leuk om werelden van andere te zien. Dus als je foto's hebt en al wilt laten zien, graag! Geldt trouwens ook voor Elmigo en anderen ;) Als jullie interesse hebben in foto's van mijn wereld, laat ook maar weten. Dan zal ik er wat maken.

    Groetjes!

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2011 aangepast
    Hopelijk heb je er wat aan.
    Ik heb hier erg veel aan. Dit zijn bruikbare en praktische tips.

    Het zal nog wel even duren voordat mijn wereld af is, als de wereld er ook echt komt (dat is wel mijn intentie). Maar ik merk dat ik ook buien heb, de ene keer voel ik een drang om iets in te richten, dan om te bouwen, etc. En nu met de sims 3 spellen, stad bewerken, een game starten en spelen, CAW en Medieval, kom ik tijd te kort! En wat jij schrijft dat je het eerst niet begreep en toen opeens wel. Herkenbaar. Soms is het de tijd niet voor dingen of zo en dan klikt het niet. En dan ineens, ben je er aan toe en dan werkt het. Dit merk ik tenminste bij mezelf met andere dingen in mijn leven. Misschien dat dàt ook voor jou zo werkt.

    Dat perfectionistische, wat je hebt, is ook erg herkenbaar. Het helpt me en het beperkt me. Ik ben meteen met de grootste wereld begonnen (af en toe open ik wel een kleine wereld om even iets te oefenen of uit te proberen) en ik merk dat ik het meteen goed wil doen, perfect. Zo lever je geen half werk maar zo kan je ook onnodig lang in details blijven hangen. Vaak heb ik ideeen in mijn hoofd en terwijl ik bezig ben, blijven er ideeen komen. En dat wil ik dan allemaal doen, meteen, perfect. Terwijl ik denk dat het met zo'n grote wereld juist handig is niet teveel te plannen, te beginnen met een klein stukje planning en al doende creeert zonder al te veel vooropgezette ideeeen. Zo kan er ook iets nieuws ontstaan.

    Ik vroeg me nog iets af over openbare gebouwen, zoals die school die je als voorbeeld geeft. Stel je die dan in op bezoekers toegestaan? Ik neem aan dat zo'n school er alleen voor de sier staat en dat het niet echt fungeert als school. Want daar moet je de Rabbitholes voor gebruiken, toch? En ik vroeg me af of je jouw wereld toen je begon gelijk hebt gemaakt met zeeniveau of dat je het zo gelaten heb (als hoe de wereld komt, namelijk een stuk(je) hoger dan zeeniveau). Als laatste vroeg ik me nog iets af over backups maken. Overschrijf je steeds dezelfde backup? Of maak je echt iedere keer een nieuwe backup zodat je nu waarschijnlijk al tientallen backups hebt.

    Googlen voor inspiratie, backups maken, allemaal handige tips en daar ga ik zeker mee aan de slag. Hoe dan ook, bedankt voor je reactie en dat ik jouw topic even mocht gebruiken om je hier naar toe te lokken (haha). Dat je aangeeft dat je het leuk vindt om foto's te zien, voelt als een extra motivatie.

    En ja, ik zou hartstikke graag foto's van jouw wereld willen zien. Ik heb al veel van jouw creaties gebruikt als inspiratie (ik hoop dat je dat niet vervelend vindt) want het is echt prachtig wat je maakt. Met vriendelijke groet, Libby
  • AraninceAranince Berichten: 495 Pruttelende Peuter
    maart 2011 aangepast
    SimLibby schreef:
    Ik vroeg me nog iets af over openbare gebouwen, zoals die school die je als voorbeeld geeft. Stel je die dan in op bezoekers toegestaan? Ik neem aan dat zo'n school er alleen voor de sier staat en dat het niet echt fungeert als school. Want daar moet je de Rabbitholes voor gebruiken, toch?

    Alle rabbitholes heb ik gewoon in mn wereld gezet. Die heb je volgens mij ook wel nodig. Maar ik heb een aantal gebouwen extra gebouwd. (een school heb ik trouwens niet gebouwd in mn wereld, geen idee hoe ik aan dat voorbeeld kwam.. :? ) Ik heb een aantal gebouwen waar je Sim naartoe kan, maar verder eigenlijk niks kan :P. Dit zijn wel gebouwen die extra mooi zijn gemaakt en ingericht. Het zijn de bezienswaardigheden van de stad. Zoals je die in echte steden ook ziet. Maar ik ga nog niet te veel verraden :P Daarvoor duurt het nog te lang voor mn wereld af is. Dan zal ik meer vertellen ;)
    En ik vroeg me af of je jouw wereld toen je begon gelijk hebt gemaakt met zeeniveau of dat je het zo gelaten heb (als hoe de wereld komt, namelijk een stuk(je) hoger dan zeeniveau).

    Zoals ik in een de vorige post zei, is mn eerste wereld ook gelijk mn wereld gebleven waarin ik verder ben gaan bouwen. Dus ik heb ook nogal geëxperimenteerd met dat zeeniveau :P Geen idee waar die nu op staat ten opzichte van het begin, sinds ik zo veel veranderd heb. Maar het wordt in ieder geval nog veranderd. Mn halve strand is namelijk ondergelopen haha.
    Als laatste vroeg ik me nog iets af over backups maken. Overschrijf je steeds dezelfde backup? Of maak je echt iedere keer een nieuwe backup zodat je nu waarschijnlijk al tientallen backups hebt.

    Ik overschrijf mn vorige backup steeds. Daardoor heb ik dus maar 1 backup. We hebben een externe harde schijf, dus ook als mn laptop crashed, ben ik gelukkig niet mn wereld kwijt. Op die externe schijf maak ik steeds de backup. Eerst wis ik de vorige en maak dan een nieuwe.
    En ja, ik zou hartstikke graag foto's van jouw wereld willen zien. Ik heb al veel van jouw creaties gebruikt als inspiratie (ik hoop dat je dat niet vervelend vindt) want het is echt prachtig wat je maakt. Met vriendelijke groet, Libby

    Ik heb een aantal foto's gemaakt. Ik heb ze in mn topic staan in het Showcase gedeelte. Dan heb ik alles bij elkaar staan namelijk.

    En als je zo ver bent zou ik ook graag foto's van je wereld willen zien! En ik vind het helemaal niet erg dat je mijn creaties gebruikt voor inspiratie. Juist erg leuk om te horen! :D
  • ElmigoElmigo Berichten: 513
    maart 2011 aangepast
    Als je wereld daadwerkelijk uitkomt, hou mij even op de hoogte, wil het graag uitproberen! :D

    Trouwens, ik heb ook buien. Heel herkenbaar! Maar ik ga niet bewust aan een stuk door verder met die wereld, maar soms heb ik ineens zo een zin om verder te bouwen en dan ga ik mijn wereld maar afmaken. Hoop dat je wereld mooi word! Succes met bouwen/inrichten en samenstellen van voorwerpen in je wereld!

    ~Elmigo
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    maart 2011 aangepast
    Ik vind het trouwens altijd erg leuk om werelden van andere te zien. Dus als je foto's hebt en al wilt laten zien, graag! Geldt trouwens ook voor Elmigo en anderen
    Misschien is dit niet aan mij, ik zeg het toch. Elmigo heeft al 2 topics in showcase: eentjes met creaties en ééntje over zijn werelden.

    Jij, Elmigo, ook veel succes en vooral plezier met het ontwerpen en inrichten van je wereld (iedereen trouwens die dit leest). Ik zou je graag op de hoogte willen houden, zolang het niet al te veel verwacht wordt. Want het zal wel een tijd duren, zo'n wereld. Vooral omdat ik het grootste stuk land heb genomen wat er te vinden was.

    En Aranince, bedankt voor je aanvullende informatie. Ik heb je foto's van je prachtige wereld bekeken en in je topic gereageerd.

    Er zullen toch wel meer ervaren bouwers zijn? Of zijn die zo aan het bouwen dat ze dit forum niet meer lezen? Ik hoop het niet, want ik zou best meer reacties willen. Wat niet wegneemt dat ik veel heb aan de gekregen reacties, dus bedankt daarvoor.
  • AraninceAranince Berichten: 495 Pruttelende Peuter
    april 2011 aangepast
    Ik had een vraagje over de CAW tool. Misschien dat jij dit weet of iemand anders?

    Ik heb nu 2 gebouwen in mn wereld staan met allerlei geheime gangen e.d.
    Maar bij een van die gebouwen heb ik een leuk verhaaltje erbij gemaakt. Maar om het nog leuker te maken, wilde ik er een grote opdracht van maken, zoals de opdrachten in Wereldavonturen. Daar bedoel ik mee; dat als je Sim bijvoorbeeld een sleutel vindt in het ene gebouw, kan hij die dan bewaren en gebruiken in een ander gebouw? Volgens mij gaat dat namelijk niet lukken, omdat ik die sleutel dan niet met dat slot kan linken. Maar weet iemand toevallig of dit toch mogelijk is?
    Hopelijk is het duidelijk wat ik precies bedoel :P
    SimLibby schreef:
    Misschien is dit niet aan mij, ik zeg het toch. Elmigo heeft al 2 topics in showcase: eentjes met creaties en ééntje over zijn werelden.

    Beetje late reactie sorry! Maar dankje voor het doorgeven. Ik had inderdaad zijn topics al gezien. Ziet er erg mooi uit. Ik kijk altijd alle topics in Showcase, maar reageer bijna nooit... Ik kijk dan ook altijd op dit forum tussen het opslaan van mn wereld/sims spel door :P En dan heb ik alleen tijd om te lezen.

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    april 2011 aangepast
    Ik heb nu 2 gebouwen in mn wereld staan met allerlei geheime gangen e.d. Maar bij een van die gebouwen heb ik een leuk verhaaltje erbij gemaakt. Maar om het nog leuker te maken, wilde ik er een grote opdracht van maken, zoals de opdrachten in Wereldavonturen. Daar bedoel ik mee; dat als je Sim bijvoorbeeld een sleutel vindt in het ene gebouw, kan hij die dan bewaren en gebruiken in een ander gebouw? Volgens mij gaat dat namelijk niet lukken, omdat ik die sleutel dan niet met dat slot kan linken. Maar weet iemand toevallig of dit toch mogelijk is?
    Hopelijk is het duidelijk wat ik precies bedoel
    Ik denk haast niet dat dit kan, dwz ik ben hier nog niets over tegen gekomen. Ik heb zelf al wat sites gelezen over dingen die je kan instellen en het lijkt mij dat als je een sleutel in één gebouw vindt om het in een ander gebouw te gebruiken, dat dit vermeld wordt want dat is nogal belangrijke informatie. Volgens mij kan je die sleutel alleen gebruiken in het gebouw waarin deze gevonden wordt. Je kan wel zelf testen of dit kan, het is alleen een beetje omslachtig. Die kavels even opslaan in je bibliotheek, vervolgens even een flutwereld maken met alleen een stuk weg en 2 kavelplaatsen, bewerken in spel, je beiden kavels plaatsen, een sim uitzetten en het zelf testen. Trouwens daar hoef je geen testwereld voor te maken. Dan kan je gewoon in bijv. Rivervieuw uitproberen. De site die ik vaak gebruik voor dit soort informatie, even scrollen naar beneden:

    http://simuniverse.page.tl/Tips-&-Tricks.htm

    Dit staat ook op deze site en wil ik even noemen:
    Wil je je tombe testen, gebruik dan NIET meteen deze tombe. Als je dit namelijk doet, moet je alle verbindingen weer opnieuw worden ingesteld. Maak daarom een kopie van de kavel naar het huizendepot en zet vervolgens de kopie neer en gebruik die.

    Maar een tombe stel je speciaal in bij kavelsoort en ik neem aan dat jouw huizen op openbaar staan ingesteld dus of dit dan van toepassing is, weet ik niet. Het leek me toch handig dit even te vermelden.

    Wat je eigenlijk zou moeten weten is of je bijv. via zo'n kaart (ben even de naam kwijt) in het basiskamp een avontuur kan krijgen die je door verschillende delen van de stad loost. En dat je dan zelf die kaart kan ontwerpen en er dus avonturen aan kan koppelen. Dan krijg je min of meer hetzelfde effect als wat jij zoekt (ervan uitgaande dat ik je goed begrijp). Alleen met die sleutel dat kan dan denk ik niet.

    Succes ermee. Ik hoop dat iemand anders hier met zekerheid een antwoord op weet (met bronvermelding, indien van toepassing, dat zou ik zelf wel handig vinden).

  • ButcholdButchold Berichten: 222 Kwebbelend Kind
    april 2011 aangepast
    ik krijg de CAW gewoon niet onder de knie


    ik zocht op youtube naar informatie


    ik maakte exact het voorbeeld na maar...

    ik krijg altijd de melding je moet een nieuwe laag creeren voordat je kavels of bomen kan plaatsen

    ik kan alleen de wereld aanpassen met heuvels, dallen en wegen

    anybody? help meee!!!!!
    Countless names have been sacrificed, but out of all they choose mine
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    september 2011 aangepast
    Ik kan je wat linken geven die mij ook geholpen hebben. Het is handig het allemaal te lezen, dat heb ik zelf ook gedaan, en het eventueel uit te printen.

    EDIT: links door mezelf verwijderd. De links heb ik namelijk vermeld in het eerste bericht van dit topic.

    Lagen toevoegen: je opent een nieuwe of bestaande wereld. Wanneer je als nieuwe wereld een map kiest met bijv. 200 in de naam, dan kies je bij de hoogte ook 200. Om lagen toe te voegen ga je volgens mij naar het tabje (aan de linkerkant) Wereldlagen. Op de tekst wereldlaag (bij dat plusje/minnetje) rechtklik je met je muis en kies je laag toevoegen. Dan verschijnt er een submenu'tje met de tekst laag 1. Van wat ik heb gezien in filmpjes is het handig deze naam aan te passen. Dat komt de organisatie (blauwdruk) van je wereld ten goede wanneer je iets wil veranderen of verwijderen. Dus stel je voor je wilt kavels leggen dan noem je deze laag bijv. kavels. Als je met je linkermuisknop dubbelklikt op laag 1 dan kan je de naam aanpassen. Als je rechtsklikt op de hernoemde laag heb je ook nog opties. Wil je nu je kavels leggen (het is handig wel eerst een weg te leggen, zie filmpjes), dan zorg je dat in laag 1 blijft (gewoon je muis erop klikken en zie je de laag in een blauw schermpje). De laag waarin je wilt werken moet je eerst activeren door rechts te klikken op de laag.

    Ik hoop dat je hiermee op weg geholpen bent. Ikzelf zit ook nog in de fase van het ontdekken hoe alles precies werkt. Maar ik kan je echt aanraden alles even goed te lezen en de filmpjes te bekijken. Succes en veel plezier.

    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • romyntjeromyntje Berichten: 139
    april 2011 aangepast
    Ik heb geprobeerd wereld tool te installeeren, maar hij slaat vast als hij laat om te downloaden. Help!! Heeft iemand misschien een tip waarbij het wel lukt om hem te downloaden? :?
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    april 2011 aangepast
    Eigenlijk is dit topic niet bedoel voor de technische kanten maar voor ervaringen/vragen van mensen die al met de tool werken of die aan het ontdekken zijn hoe de tool werkt, nadat deze al geinstalleerd is. Porbeer het technische subforum anders. Ik ging zojuist even voor je zoeken of ik informatie kon vinden en toen zag ik dus dat je deze vraag al 3 keer hebt gesteld, waaronder 1 keer in het technische forum en een keer bij een topic over brievenbussen unlocken. In het technische forum heb ik toen al gereageerd. Heb je het al gelezen? Als wat ik schrijf in dit bericht, niet tot de oplossing leidt dan weet ik het niet. Hopelijk wel iemand anders. Succes ermee.

    http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/358034.page
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2011 aangepast
    Weet iemand hoe ik in CAW zoiets kan doen als het Mirabellenplein van Sunset Valley? Op het Mirabellenplein, wat één kavel is, staan de boekhandel, het theater en de supermarkt. Wanneer je dan met de sims speelt en je gaat naar de kaart, dan wordt dit plein herkend als drie locaties namelijk de supermarkt, het theater en de boekhandel en dus zie je op de kaart ook drie icoontjes. Terwijl als ik één kavel plaats in CAW, vervolgens in bewerken in spel twee rabbitholes plaats op deze ene kavel (bijv. de supermarkt en de boekhandel), het spel dit niet herkend als twee rabbitholes maar als één geheel. Ik zie dan op de kaart ook geen twee icoontjes maar één (namelijk het bankje, die van een openbare kavel). Terwijl het Mirabellenplein dus drie icoontjes heeft op de kaart. En het lijkt mij dat ik dat ook nodig heb anders kunnen mijn sims geen gebruik maken van de rabbitholes op die ene kavel. Als iemand weet hoe ik hetzelfde effect kan krijgen, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.



    EDIT: Ik heb dit nogmaals uitgeprobeerd alleen nu niet vanuit CAW en bewerken in spel maar vanuit Sunset Valley. Ik heb een familie geselecteerd en ging naar stad bewerken. Toen zag ik dat het Mirabellenplein ook werd aangeduid met slechts één icoontje (namelijk die van het bankje waarmee een openbare kavel wordt aangeduid). Toen ben ik naar een lege kavel gegaan en heb vanuit de bouwmodus (die luifel) drie rabbitholes geplaatst: de supermarkt, boekhandel en bistro. Vervolgens ben ik terug naar het spel gekeerd naar de door mij geselecteerde familie. Toen ik de kaart bekeek zag ik dat deze ene kavel (ingesteld op bezoekers toegestaan) drie icoontjes had, namelijk die van de supermarkt, bistro en boekhandel. Precies wat ik wilde want zo kunnen mijn sims gebruik maken van de rabbitholes op dezelfde kavel. Dit kon ik dus niet volledig uittesten vanuit CAW en bewerken in spel omdat ik mijn wereld nog niet heb upgeload naar mijn game dus ik kan nog helemaal niet met families spelen en vanuit daar de kaart bekijken. En alleen op deze manier kan ik zien dat de icoontjes allemaal worden weergegeven. Zolang ik namelijk in stad bewerken blijf (en bewerken in spel is hetzelfde als stad bewerken) worden al die icoontjes niet weergegeven maar slechts het ene icoontje van het bankje.


    V Dank Deborah.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • DeborahDeborah Berichten: 10,950 Moderator
    mei 2011 aangepast
    Je zou het op de site van WimHuiskamp kunnen vragen.
    Die is ook al heel ver in het bouwen van zijn wereld.

    Some angels choose fur instead of wings
  • Mariek15Mariek15 Berichten: 16
    mei 2011 aangepast
    1. Met welke wereld ben jij begonnen? De eiland map, de grote platte map200, etc.
    Ik ben/was een beginner, maar ben toch met de grootste map begonnen: LargeFlatMap200. Aangezien mijn fantasie nogal groot kan zijn is een kleine ruimte om te beginnen juist moeilijker voor mij

    2. Hoe (waar) begin je wanneer je eenmaal je wereld hebt gekozen? Huizen, heuvels, wegen, eiland vormgeven, etc.
    Ik ben in het midden begonnen met het centrum. Hier heb ik de wegen neergezet en vervolgens de kavels. Zodra ik hiermee klaar was ben ik begonnen aan de buitenwijken. Ik heb buitenwijken op de heuvels staan, achter rivieren en op eilandjes. Als laatste ben ik bezig geweest met het vormgeven van het eiland. Dit is wel moeilijk, omdat ik niet goed kon inschatten of het zou staan in het spel. Dus heb ik een aantal dingen weggelaten die je ook nog in het spel zou kunnen bewerken ;-)

    3. Ik weet hoe je je wereld kan bewerken in je spel maar vraag me nog een aantal dingen af. Hoe werkt je wereld wanneer deze af is en je het laadt naar je spel? Loop je nog ergens tegen aan? Hoe ziet die wereld eruit in je spel: is je wereld niet te groot? En speelt zo'n grote wereld (ik heb nl. de grootste gekozen) wel lekker in je game?
    Jammer genoeg kan ik hier geen antwoord op geven :( Ik ben nu al weken aan het uitdokteren hoe ik hem in mijn spel krijg. Ik ga zometeen eerst jou advies opvolgen ;-)

    4. Welke andere ervaringen heb je (opgedaan) met CAW die nieuwe bouwers, zoals ik, kunnen helpen. Ik las een keer dat Elmigo bijv. zijn eerste ideeen op papier had gezet. Dit vond ik een handige tip (zet je dan alleen ideeen op papier of teken je het ook een beetje uit).
    Ik verzin alles ter plekke. Zoals ik eerder al zei: ik heb nogal een grote fantasie. Als ik iets uitteken duurt het bij mij alleen nog maar langer, omdat ik nogal een pietje precies ben ;-)

    5. CAW interface. Ik weet nu een beetje hoe CAW werkt: land vormgeven, lagen toevoegen, etc. Maar ik zou me zo kunnen indenken dat wanneer je eenmaal in je wereld gevorderd bent, dat je tegen dingen aanloopt die je dan pas ontdekt. Dat iets niet zo handig blijkt te werken (hoe los je het dan op), of juist wel.
    Ik heb nog maar 1 wereld gemaakt en weet dus nog niet precies hoe alles werkt. Hoewel ik wel in alle mappen en opties heb gekeken hoe alles staat en wat je ermee kan. Ik vind het wel heel erg leuk dus ik zou er ook graag verder in willen gaan, maar eerst wil ik mijn werelden in het spel zien te krijgen. Anders motiveert het mij niet meer om een nieuwe wereld te maken, omdat ik er dan toch niet mee kan spelen

    6. Alles wat je handig acht om te delen, hoor ik graag. Youtube instructie en inspiratie filmpes (al heb ik er al een flink aantal gezien), ervaringen, tips, problemen en oplossingen, bekende bugs en oplossingen (bijv. bij opslaan als .. zegt CAW bij mij altijd reageert niet .. om vervolgens wel goed op te slaan) etc.
    Zodra ik meer ervaring heb en nieuwe dingen zie zal ik het altijd zeggen, maar tegen de tijd dat ik gevorderd ben zal jij denk ik al beter weten hoe alles moet ;-)


    groetjes Marieke

    PS ik hoop dat we veel van elkaar zullen leren :D ;-)

  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    mei 2011 aangepast
    Ja, ik hoop ook dat we veel van elkaar kunnen leren. Bedankt voor je reactie. Ik ben, net als jij, ook meteen met de grootste wereld begonnen. Ik wil zoveel doen en dat past onmogelijk op een klein stukje land. Ik vind het wel lastig een beginpunt te maken, een soort van ankerpunt waar ik dan omheen kan bouwen. Ik heb eerst een tijdje lopen klooien aan de kust: klifje maken, nee niet mooi, klifje weg, dan een strandje, nee ook niet mooi dus doe maar weg, dan een rivierbedding, nee dat is het ook niet, etc. Ik werd er niet goed van dus ik ben toen maar in het midden van de kaart begonnen, ook een centrum waar ik een aantal Rabbitholes wil plaatsen. En vanuit dit punt bouw ik wel een slag in de ronde!






    V Wat goed zeg dat je even langskomt. Ik wilde dit al vragen aan je, eerst tijdens de FvdW en later in je fansite topic maar wist niet of je dit zou kunnen waarderen, immers dat is jouw ding zeg maar. Dus ik zat in gedachten naar je te seinen, haha. Ik ben blij dat je dit topic hebt opgemerkt.
    EDIT: ik wilde een aantal links van jouw youtube filmpjes uit de showcase in de beginpost zetten bij Inspiratie. Maar de links werkten niet (ik kreeg de melding: de URL bevat een video-id met een onjuiste notatie). Dus als je nog leuke (werkende) links hebt naar jouw werk en je wilt dat delen, dan hoor ik dat graag van je.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • willemhuiskampwillemhuiskamp Berichten: 103
    mei 2011 aangepast
    Goed topic. Ik ben zo veel met andere (sims-)dingen bezig, dat ik dit topic nu pas zie :oops:

    Ik zal dit weekeinde eens door alle posts heenlezen en kijken of ik nog dingen kan toevoegen.

    Heel kort en snel nu al: Ook ik ben begonnen met de grootste map en helemaal vlak. Daardoor heb ik alle vrijheid het landschap te vormen. Ik heb eerst een globale schets gemaakt van de hele stadsplattegrond en ben die vervolgens uit gaan werken. Het afwisselen tussen bouwen, landschap vormen en inrichten herken ik wel.

    Ik weet niet of jullie dat al hebben meegemaakt, maar op een bepaald moment kun je rode randen krijgen rond de vlakken in je wereld, die je via 'Grenzen hoeveelheden weergeven' aanzet. Dat betekent, dat je te veel verschillende 'verfsoorten' hebt gebruikt. Dat kan de snelheid van je spel gaan beïnvloeden. Je moet eigenlijk in zo'n vlak maximaal 8 soorten gebruiken. Ik heb ergens een beschrijving, hoe je dat kunt corrigeren, als je dat overkomt. Ik zoek die wel even op en zal hem dan hier neerzetten.

    Om te kijken hoe je wereld het doet met sims er in, gebruik ik de volgende methode. Ik exporteer mijn wereld en importeer hem in mijn spel. Dan speel ik er even in. Om verder te gaan met bewerken ga ik gewoon weer terug naar Create a World en werk verder vanaf het punt waarop ik de export heb gemaakt. Om helemaal geen risico te lopen, maak ik natuurlijk wel even een backup van mijn CAW-wereld, voordat ik ga exporteren.
  • ElmigoElmigo Berichten: 513
    juni 2011 aangepast
    Hallo, Libby :)
    Ik heb een tip voor je voor een mooie uitstraling van de stad. Als je echt een grote stad wilt bouwen, bouw in het midden alle hoge gebouwen, en aan de rand alle kleine gebouwen en/of villa's. Om het er mooi uit te laten zien kan je bijvoorbeeld denken aan het bouwen van één soort huisstijl, zoals ik bijvoorbeeld heb gekozen voor een groepje villa's: Dure uitstraling van buiten, witte muren, gemetselde fundering, gouden dakpannen en vooral witte hekken of heggen als hek. Voor een ander groepje villa's heb ik dan weer gekozen voor: goedkope uitstraling van buiten, oud hout of metalen buitenkant, oude stenen fundering, grijs dak en goedkope houten hekjes. Enzovoort! Zo kan je het verschil tussen arm en rijk groot maken in je stad, en kun je een échte grote stad bouwen met zowel getto's als dure villa's en hoge flats!

    Ik hoop dat je hier wat aan heb, ik ben op dit moment ook bezig met een grote stad bouwen (een heel klein begin is te zien in de afbeelding in de OP van mijn topic: http://forum.thesims3.com/jforum/posts/list/375586.page. Dit zijn dus de witte villa's. Intussen ben ik al een stukje verder, dus ik hoop dat deze stad het helemaal gaat maken! En jij natuurlijk ook succes met het bouwen van werelden!

    Met vriendelijke groet,

    Elmigo
  • giel987giel987 Berichten: 9
    juli 2011 aangepast
    Hey,

    Ik vroeg mij af hoe je effecten zoals vissen in een vijver enzo op een kavel krijgt, het lukt me wel om het in de wereld te krijgen. Maar die mag ik niet op een kavel doen.

    Ik heb bijvoorbeeld een park met een vijver maar daar mag ik nu niks in doen...

    groetjes :lol:
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2011 aangepast
    Heb je Wereldavonturen?
    Zoja, dan is er een speciaal menu, BuyDebug.
    Je opent het cheatvenster met ctrl+shift+c. En dan typ je in testingcheatsenabled true (enter). Hierna typ je in BuyDebug.
    Vervolgens verschijnt er in de koopmodus een extra menu met een vraagteken.
    Hier staan onder meer de vissen in, insecten, stenen en nog veel meer gave voorwerpen.




    V Gelukkig heb je WA. Graag gedaan en veel plezier.
    Post edited by Onbekende gebruiker on
  • giel987giel987 Berichten: 9
    juli 2011 aangepast
    Die heb ik!

    Ga ik dat meteen proberen! Dankje!
  • giel987giel987 Berichten: 9
    juli 2011 aangepast
    Hey, ben ik weer!

    Weet je toevallig ook een makkelijke manier om families te maken en te plaatsen in je wereld? Vooral zodat ze een groter start kapitaal hebben, zonder meteen code's te moeten gebruiken..
  • ElmigoElmigo Berichten: 513
    juli 2011 aangepast
    giel987 schreef:
    Hey, ben ik weer!

    Weet je toevallig ook een makkelijke manier om families te maken en te plaatsen in je wereld? Vooral zodat ze een groter start kapitaal hebben, zonder meteen code's te moeten gebruiken..
    Bedoel je in de wereld van je CAW? Want daar kan je (voor zo ver ik weet) geen sims in plaatsen tot je hem exporteert naar je spel om ermee te spelen. Om hun kapitaal te veranderen (alleen niet het startkapitaal), plaats je de sims in een random huisje dat goedkoop is, voer je de cheat "TestingCheatsEnabled True" en dan "FamilyFunds [1] [2]" in. In plaats van [1] vul je de achternaam van het geplaatste gezin in, en in plaats van [2] vul je een getal in dat staat voor het bedrag dat je je sim wilt geven (dus bijvoorbeeld: 10380, 250000, of 99999999, geen dollarteken of iets er voor of na zetten). Vervolgens zet je de familie uit huis (of als je het bedrag nog niet ziet, laad je de familie eerst en keer je dan weer terug naar de stad), en daarna plaats je ze in een ander duurder huis.

    Met vriendelijke groet,

    Elmigo
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2011 aangepast
    Weet je toevallig ook een makkelijke manier om families te maken en te plaatsen in je wereld? Vooral zodat ze een groter start kapitaal hebben, zonder meteen code's te moeten gebruiken..
    Zoals Elmigo al schreef kan dit eigenlijk niet zonder codes (cheats). Niet dat ik weet tenminste. Er is een mod op Mod The Sims die je misschien interessant vindt: More Money for CAS Families (Four Flavors) [Updated 6/21].
    Het gebruik van mods blijft wel op eigen verantwoording natuurlijk. Ik kan je wel aanraden de overview bij deze mod goed te lezen en evt. de comments. Op de site van Mod the Sims staat een uitgebreide (Engelse) handleiding over hoe je de mod in je game kan krijgen. Hier staat een Nederlandse handleiding. In dit topic staan ook twee links onderaan het eerste bericht waarmee je foute/corrupte downloads kan opsporen.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2011 aangepast
    Ik geef het weer een poging. Ik heb namelijk heel erg zin om zelf mijn huisjes te bouwen in een wereld die volledig voldoet aan mijn smaak. Maar ik had mijn zinnen gezet om te beginnen met de grootste wereld die er te vinden is in CAW. En die wereld is groot en ik vond het heel lastig om een goed begin hiermee te maken, d.w.z. een begin naar mijn zin. Dus ik heb vanalles geprobeert en vervolgens weer gesloopt. Tot ik er genoeg van had. Ik heb nu dan ook besloten niet zo eigenwijs te doen en te beginnen met een medium lapje grond. Die is groot zat voor als je voor het eerst je wereld in elkaar gaat knutselen.
  • AraninceAranince Berichten: 495 Pruttelende Peuter
    juli 2011 aangepast
    Ik heb nog een vraag over CAW.

    Is er een mogelijkheid om voorwerpen in CAW van kleur te veranderen? Want je hebt zo'n picknicktafel maar die is er alleen in het wit. Nu kan ik heel goed een picknicktafel gebruiken, maar wit past totaal niet bij de omgeving. Weet iemand of het mogelijk is om die picknicktafel een andere kleur te geven? (Behalve dan een kavel maken en dan in het spel bewerken :P )

    En SimLibby, ik ben wel benieuwd hoe het met jou wereld gaat. Ben je er nog mee bezig? Want hoe ik het allemaal lees begin je steeds opnieuw of niet? ;) En heb je al foto's? :mrgreen:
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2011 aangepast
    En SimLibby, ik ben wel benieuwd hoe het met jou wereld gaat. Ben je er nog mee bezig? Want hoe ik het allemaal lees begin je steeds opnieuw of niet? En heb je al foto's?

    Ik heb CAW weer geinstalleerd en ben weer begonnen. Net pas. Elmigo's topic (zie showcase, project Almere) inspireerde me en dus heb ik het weer opgepikt. Ik wilde eerst met een medium beginnen maar heb me bedacht (alweer) dus ik heb wederom de grootste lap grond gebruikt. Steeds opnieuw beginnen kreeg ik zelf een beetje een punthoofd van dus ik ben nu in het midden van de kaart begonnen met wegens en kavels. Dit wordt het uitgaansplekje van de wereld. Ik liep steeds te klooien met bergen dus dat laat ik maar even voor wat het is en dat komt vanzelf wel weer. Foto's duurt nog wel even. Ik heb wel in de showcase een topic geopend: SimsExpressie: Na Middernacht Gebouwen. Die had ik ooit al eens gemaakt en onlangs heb ik ze op de uitwisseling gezet. Deze gebouwen zal ik ook voor mijn wereld gebruiken. De gebouwen lijken wel erg op de gebouwen van het spel (die vind ik inhoudelijk toch best mooi namelijk), alleen iets aangepast en op een kavel van 30x30.

    Het antwoord op jouw vraag weet ik niet. Wel vroeg ik me af of jij het volgende weet. Het is best grappig. Ik zat net op de bank aan je te denken of ik jouw topic zou mogen gebruiken om een CAW vraag te stellen. En ik ga achter de PC zitten en zie jouw naam staan bij mijn topic. Mohammed hoeft niet naar de berg, de berg komt naar Mohammed. Hihi. Mijn vraag dus. Soms als ik een kavel leg en daarna aan de weg begin, loopt er een rode streep langs de kavel. Heb ik de kavel dan niet goed gelegd? Hij lijkt recht langs de weg te liggen en daarbij heb ik het raster aan.
  • AraninceAranince Berichten: 495 Pruttelende Peuter
    juli 2011 aangepast
    ^Haha, ik ken het van dat steeds opnieuw beginnen. Dat deed ik in het begin ook steeds. Maar ben daarna maar gewoon door gegaan met bouwen, anders schoot het nooit op. Mijn wereld is nog altijd de eerste waar ik ooit aan begonnen ben. Als deze klaar is dan wordt mn tweede wereld (ja dank toch dat ik er hierna nog een ga maken :P) toch wat mooier denk ik, qua vormgeving. Maar nu ik er al zo lang mee bezig ben, maak ik deze nu ook af.
    SimLibby schreef:
    Het antwoord op jouw vraag weet ik niet. Wel vroeg ik me af of jij het volgende weet. Het is best grappig. Ik zat net op de bank aan je te denken of ik jouw topic zou mogen gebruiken om een CAW vraag te stellen. En ik ga achter de PC zitten en zie jouw naam staan bij mijn topic. Mohammed hoeft niet naar de berg, de berg komt naar Mohammed. Hihi.

    Wat grappig! Ik zat al een tijdje met die vraag over de picknicktafel. Ik zat me er vandaag weer aan te ergeren dus dacht ik dan vraag ik het maar eens in SimLibby's topic :D
    SimLibby schreef:
    Mijn vraag dus. Soms als ik een kavel leg en daarna aan de weg begin, loopt er een rode streep langs de kavel. Heb ik de kavel dan niet goed gelegd? Hij lijkt recht langs de weg te liggen en daarbij heb ik het raster aan.

    Het kavel is dan inderdaad niet goed geplaatst. Je zal het een klein beetje op moeten schuiven tot dat deze groen kleurt. Ik leg steeds eerst een weg aan. Zet wel je raster aan en leg de weg tegen het raster aan. Dan kan je wel een kavel recht tegen de weg aan leggen.

    Ik heb even CAW opgestart... Ik kan wel een weg over een kavel heen leggen. En ook een kavel over een weg heen. Zonder dat het kavel rood wordt. Bij mij wordt het rood als het kavel te dicht tegen een ander kavel aan ligt. Er moet een half blokje van het raster tussen liggen. Dus ik denk dat je twee kavels te dicht tegen elkaar aan hebt geplaatst.
    Wat ik heb gedaan als ik twee verschillende kavels naast elkaar wil hebben die toch als 1 moeten uitzien, dan verf ik er met de terreinverftool stenen tussen. Zo lijkt het toch een groot gebouw terwijl het er twee zijn.
  • SimLibbySimLibby Berichten: 6,950 Ondeugend Oudje
    juli 2011 aangepast
    Wat grappig! Ik zat al een tijdje met die vraag over de picknicktafel. Ik zat me er vandaag weer aan te ergeren dus dacht ik dan vraag ik het maar eens in SimLibby's topic
    Een soort van telepathie. Hihi. Hopelijk weet iemand anders dit.
    ^Haha, ik ken het van dat steeds opnieuw beginnen. Dat deed ik in het begin ook steeds. Maar ben daarna maar gewoon door gegaan met bouwen, anders schoot het nooit op.
    Ja, ik heb nu ook besloten om gewoon maar door te bouwen anders schiet het inderdaad niet op. En door al dat gepietlut verloor ik ook mijn plezier in het bouwen.
    Het kavel is dan inderdaad niet goed geplaatst. Je zal het een klein beetje op moeten schuiven tot dat deze groen kleurt. Ik leg steeds eerst een weg aan. Zet wel je raster aan en leg de weg tegen het raster aan. Dan kan je wel een kavel recht tegen de weg aan leggen.
    Zo doe ik dat ook. Het raster is aan en eerst een weg. En daarbij ligt er een weg tussen al de kavels. Nu, als ik de kavels selecteer staan er ook groene lijntjes omheen. Maar soms loopt er aan één kant een rode verticale lijn die langer is dan de lengte van de kavel en die grenst aan een blauwe horizontale lijn. Dan krijg je een soort L. Ik wilde een screenshot maken maar nu heb ik alleen maar groene en gele lijntjes in mijn wereld. Ik vind het een beetje lastig uitleggen.

    Bedankt voor je reactie en voor straks (nu), slaap lekker.


    EDIT: ik heb een screen gemaakt van wat ik bedoel:

    naamlooszt.jpg

    Ook vind ik het een ramp om die lijnen mooi recht te krijgen. Zelfs met raster aan en de wegen al gelegd:

    Dit hier gebeurt vaak, de lijn heeft de bibbers:
    naamloosfxr.jpg

    Hier lijkt de lijn mooi recht te gaan maar als ik deze dan langer maakt krijgt de lijn toch weer de bibbers:
    naamloos2jw.jpg

    De kavel lijkt wel goed gelegd. Als ik deze selecteer zie ik groene lijnen om de kavel. En als de kavel niet is geselecteerd, zijn dit gele lijnen. Heb je ook lijnen met de bibbers? Is dit normaal?
    Post edited by Onbekende gebruiker on
Deze discussie is gesloten.
Return to top